Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

2805

1. Eli+uutisen+mukaan+poliisin+haltuun+jäi+1.6miljoonaa+kapselia+laittomia+laihdutuslääkeitä,+jonka+pää-osaaine+on+sibutramiini,+joka+taasen+on+kielletty+useissa+maissa+(mm.EU),+johtuen+sen+haitallisiin+vaikutuksiin+sydän-+ja+verisuonitautien+osalta.Että+sellainen+huumelasti...
  2. Liikenne+Thaimaassa+(eikä+koske+vain+moottoripyöräilijöitä+taikka+skootterikuskeja)+on+tunnetusti+vaarallista,+tilastojen+valossa+yhtä+maailman+vaarallisinta,+sitä+tuskin+kukaan+muuksi+saa+muutettua,+etenkin+ensikertalaisen+tulee+olla+liikkeellä+hyvin+varovaisella+asenteella.Mutta+kyllä+harvassa+ovat+ne+henkilöt+jotka+ISOJA+MOOTTORIPYÖRIÄ+missään+päin+Thaimaata+vuokraavat+ilman+että+taustalla+on+aikaisempaa+kokemusta+moottoripyörällä+ajamisesta.+Siis+nyt+tosiaan+puhun+moottoripyöristä,+en+tuosta+100-150cc.+skootteriluokasta+(joka+monasti+on+kaupunkiympäristössä+se+kaikkein+paras+liikkumaväline),+joita++on+vuokralla+joka+kadunkulmassa+ja+ovat+erittäin+edullisia+vuokrata,+niillä+ajamassa+näkee+liikenteessä+turistikuskeja+joiden+ajamisesta+näkee+heti+päällepäin,+että+aikaisempaa+ajokokemusta+ei+heiltä+löydy.+Isojen+pyörien+kuskien+ajamisesta+en+ole+ainakaan+itse+lukuisina+ajokertoinani++havainnut+pyörän+hallinnasta+johtuvia+ajovirheitä+yms.+(jotka+kertoisivat+vähäisestä+ajokokemuksesta+isolla+pyörällä)+liikenteen+"lukemisen"+osaamattomuus+ja+siitä+johtuvat+tilanteet+ovatkin+sitten+oma+lukunsa.Pitää+muistaa+sitten+noista+lehti/netti+jutuista,+että+Thaimaassa+käytetään+englanninkielistä+termiä+"motorbike/motorcycle"+kaikista+kaksipyöräisistä+moottoroiduista+kulkupeleistä,+eli+nuo+"pikku+skootterit"+(jotka+ovat+se+ylivoimaisesti+isoin+enemmistö+mitä+turistit+vuokraavat,+jos+ajopeliä+Thaimaassa+vuokraavat)+kuuluvat+myös+tuohon+kyseiseen+"Moottoripyörä"+kategoriaan,+mihin+suomalaiset+eivät+niitä+sitten+taasen+välttämättä+miellä.+Ja+tosiaan+valta-osa+onnettomuuksista+sattuukin+juuri+niillä+ajettaessa.Tämä+nyt+ei+sinänsä+muuta+mitään+sen+suhteen,+että+Thaimaan+liikenne+on+hyvin+vaarallista+ja+siellä+tulee+aina+ajaa+hyvinkin+ennakoiden+ja+liikennettä+lukien,+aina+ehdottomasti+selvinpäin+sekä+kypärää+käyttäen+(ja+kypäränä+mielummin+joku+parempi+kypärä,+kuin+vuokraamojen+oienet+styroksi+kypärät).
  3. Koitetaan+kahden+Chiang+main+reissun+"kokemuksella",+kaksi+tunnistin.Kuva+3,+Tytöt+Jätskillä+=+Tha+Phea+Gaten:n+edusta+(paras+vihje/tunnistus+tuo+taustalla+näkyvä+vanha+muuri).Kuvat+23+ja+24+=+Wat+Phrathat+Doi+Suthep+temppeli.+Kahdesti+kyseisellä+"terassilla"+käynyt,+komeat+näkymät+kaupungin+yli.
  4. Sitä+en+osaa+sanoa+katsoitko+nyt+sitten+juuri+sen+toimijan+pyöriä+mistä+minä+olen+edelliset+kerrat+ajopelini+Pattayalla+ottanut+(siinä+rantakadun+ja+13/4:n+kulmalla+kun+muistikuvieni+mukaan+taitaa+olla+ainakin+kaksi+taikka+kolme+eri+vuokraajaa).+Mutta+tuo+keneltä+itse+otan+ajopelini,+niin+heillä+on+esillä+yleensä+joku+40-50ajokkia,+125-150cc+perus-skoottereita+niistä+on+ollut+puolet+ja+isompia/erikoisempia+ajopelijä+sitten+toinen+puolisko.+Heillä+tosiaan+näytillä+olevien+lisäksi+(käsittääkseni+käytettävissä+olevan+tilan+takia)+osa+ajopeleistä+jossain+lähellä+olevassa+varastossa,+näyttävät+kansiosta+kuvia+ja+jos+joku/jotkut+kiinnostavat,+niin+tuodaan+näytille+pienen+ajan+sisällä.Malleja+mitä+olen+heillä+"livenä"+isommista+ajopeläistä+nähnyt+on+ainakin+Honda++Forza,+Yamaha+T-Max,+Yamaha+R6/R1,+Honda+CBR+xxxRR,+Kawasakin+eri+Z-sarjan+malleja,+Hondan+CB(R)-sarjaa+eri+malleja,+nuo+tuosta+nyt+ainakin+mitä+muistan+ja+jäänyt+mieleen+ja+joita+kohtaan+olen+jonkinlaista+mielenkiintoa+osoittanut+(luettelossa+oli+vielä+varmasti+monia+malleja+joista+ei+mitään+muistikuvaa).Itselläni+ainakin+kaikkien+vuokraamieni+pyörien+kunto+on+ollut+ihan+asiallinen,+ei+tietenkään+täysin+uudenveroinen,+mutta+isompaa+vikaa+ei+yhdessäkään+minulla+ole+ollut.+ja+heidän+kanssaan+olen+aina+päässyt+mielestäni+hinnallisesti+hyvään+vuokradiiliin.Mutta+Pattayalta+ei+vuokrapaikat+kesken+lopu,+jos+yhdestä+paikasta+ei+mieluista+ajokkia+löydy,+niin+sitten+seuraavasta+etsimään,+valinnanvaraa+löytyy.