Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>+Mitkään+pahat+miehet+eivät+tätä+työtä,+vanhurskasta+välttämätöntä+työtä+olisi+aikaansaaneet+ja+aloittaneet.+
Pahat+miehet+nimenoman+aloittivat+mormismin.+Smith+mm.+valehteli+saaneensa+Jumalalta+moninainti-ilmoituksen+jäätyään+uskottomuudesta+kiinni.
31.05.2019 12:38
>+Jokainen+meistä+joutuu+tilanteisiin,+joissa+joku+puolustaa+jotakin+poliittista+tai+uskonnollista+lahkoa+ja+näkee+selvästi+kuinka+lahko+on+selvästi+väärässä.
>+Maailma+on+täynnä+lahkoja,+jotka+puolustavat+itseään+vaikka+ovat+pähkähulluja+tai+taitavia+huijareita+ja+sitten+kannattajat+täysin+aivopestyjä.
Juuri+noin.+Vihdoinkin+Olli+on+rehellinen!
31.05.2019 07:35
Paneskeluja+tosiaan+riitti,+mutta+lainsäädäntö+lopulta+pakotti+mormonitkin+ruotuun.
31.05.2019 07:30
Joo,+ei+David+Koreshkaan+mitään+aviorikoksia+tehnyt+naidessaan+pikkutyttöjäkin,+koska+hän+oli+kertomansa+mukaan+saanut+siihen+käskyn+itseltään+Jumalalta!
Monavioisuus+oli+Yhdysvalloissa+LAITONTA.+Sanotkin+ovelasti,+että+se+oli+KIRKOSSA+laillista.+Toki+oli,+kun+Smith+itse+keksi+sen+olevan+"laillista"+ja+valehteli+saaneensa+Jumalaata+ilmoituksen+asiaa+koskien.+
Tuo+mustien+pappeuskieltosekoilu+paljastaa+kaikille+tolkuissaan+oleville+ihmisille,+että+"ilmoitusten"+takana+ei+ollut+Jumala.+Niin+moniavioisuuden+harjoittamisen+kuin+mustien+pappeuskiellon+lopettavat+ilmoitukset+tapahtuivat+vasta,+kun+kirkko+oli+pakkoraossa.+Jumalalla+ei+luonnollisesti+ollut+osaa+eikä+arpaa+noissa+epäinhimillisissä+käytännöissä.
31.05.2019 07:28
>+Me+emme+kasta+niitä,+jotka+eivät+usko+evankeliumiin,+Jeesukseen.+
Ette+kasta+muuta+kuin+kristittyjä?+Nyt+tuli+niin+paha+valhe+tai+panettelu,+että+oksat+pois!+Tehän+kastatte+Smithin+oppiin+uskovia.+
Kristitytkö+muka+eivät+usko+evankeliumiin+ja+Jeesukseen?
Smithin+kirkon+"ilmoitukset"+ovat+täyttä+sekoilua.+Moniavioisuusilmoituksen+Joseph+"sai"+veljensä+Hyrumin+ja+muiden+paikalla+olleiden+kehotuksesta+keskustellessaan+näiden+kanssa,+kun+oli+jäänyt+housut+nilkoissa+kiinni+vaimonsa+Emman+pettämisestä+ja+mietiskeli,+että+mite+saisi+Emman+hyväksymään+syrjähyppelynsä.
31.05.2019 07:23
Smith+on+saanut+syrjähyppelynsä+ja+muut+syntinsä+anteeksi+itse+perustamaltaan+kirkolta?+Niin+varmaan+myöskin+David+Koresh+ja+Jim+Jones+omilta+lahkoiltaan...
Ja+minun+pitäisi+tuo+kertoa,+koska+tunnen+kirkon+tarkkaan.+No,+niin+teenkin,+Olli+hyvä!
31.05.2019 07:18
Ymmärtääkseni+suurin+osa,+jos+ei+kaikki,+noista+hyväntekeväisyyteen+käytetyistä+rahoista+ei+ole+peräisin+kymmenyksistä,+vaan+jäseniltä+ERIKSEEN+kerätyistä+paastouhrivaroista.
30.05.2019 16:44
>+Kirkoissa+ja+uskonnoissa+on+aina+kakkenlaista+huijausta.
Smithin+oppi+kokonaisuutena+perustuu+huijaukseen.
>+...eli+että+kirkko+ei+käyttäisi+rahojaan+siihen+mihin+pitääkin...
Ostoskeskusten+rakentamiseen+ja+muihin+johtajien+bisneksiinkö+siis+kymmenysrahoja+pitääkin+käyttää?
>+Uskovalle+kymmennysten+maksaminen+on+hengellinen+tilaisuus+osoittaa+uskoaan+ja+saada+taloudellisia+siunauksia,+hän+ei+ole+niin+kiinnostunut+kirkon+varain+käytöstä.
Juuri+noin.+Maksavalle+jäsenelle+maksaminen+on+muka+hengellinen+toiminta,+mutta+rahojen+vastaanottajalle+se+on+mitä+maallisinta+toimintaa,+mm.+ostareiden+rakentaminen+ja+niiden+lisätuotto.++Vastauksesi+osoitta,+että+miten+täydellisesti+kirkkosi+on+onnistunut+tuossakin+kusetuksessaan;+jäseniä+rahojen+käytön+ei+edes+pidä+kiinnostaa!
>+Jos+siellä+joku+osoittautuu,+paljastuu+huijariksi,+hänet+erotetaan+ellei+tee+parannusta.
Kenet+on+erotettu?+Edes+piispa+Snow'ta+ei+erotettu,+vaikka+tämä+kuohitsi+nuorukaisen,+jotta+sai+tämän+tyttöystävän+itselleen+seksileluksi+haaremiinsa.+Jos+edes+noin+törkeästä+teosta+ei+eroteta+niin+mistä+sitten??????
>+H:n+mielestä+koko+Jeesukseen+ja+Jumalaan+uskominen+on+huijausta
Olen+kertonut+olevani+negatiivinen+ateisti+eli+en+kiellä+Jumalan+olemassaoloa,+mutta+kuten+jo+mainitsin+toisessa+ketjussa,+Esko+Valtavansuurioja+määrittelee+itsensä+agnostikoksi,+vaikka+on+mielestäni+vähemmän+uskova+kuin+minä,+joten+harkitsen+vielä+määrittelyä+itsestäni.+
>+...voi+päätellä+hänen+olevan+kirkkomme+luopio...
En+todellakaan+ole+koskaan+kuulunut+Smithin+kirkkoon.+Äitini+on+luterilainen,+isänikin+oli+nimellisesti,+vaikka+taisi+olla+ateisti.+Aina+minulla+on+aikuisena+ollut+sen+verran+tolkkua,+että+en+ole+mihinkään+Smithin+kirkon+oppeihin+haksahtanut.+Olen+jo+mielestäni+tehnyt+selväksi,+että+alunperin+tutustuin+Smithin+kirkkoon+kiinalaisten+ystävieni+avulla,+joista+yksi+haksahti+kasteelle+asti,+mutta+luopui+sitten+pian.+
Olli+elää+siis+omissa+kuvitelmissaan+minunkin+taustani+osalta.
30.05.2019 15:49
Oliko+Joona+"valaskalan"+vatsassa+kolme+päivää?+Lähtivätkö+egyptiläiset+RATSAIN+seuraamaan+pakenevia+juutalaisia+sen+jälkeen,+kun+Jumala+oli+vitsauksella+tuhonnut+egyptiläisten+KAIKKI+HYÖTYELÄIMET+ruttoon?
Tunkiko+Nooa+vähintään+yhden+parin+jokaista+maaeläintä+arkkiinsa+ja+järjestikö+niille+ruokaa+koko+vedenpaisumuksen+ajaksi?+Onko+maapallo+syntynyt+ennen+tähtiä?+Elivätkö+jotkut+ihmiset+satoja+vuosia?
30.05.2019 15:25
Tuossahan+se+tulikin.+Minut+tuomitaan+epäuskostani,+ei+siitä,+että+olisin+tehnyt+syntiä.+En+ole+elämässäni+esim.+tehnyt+huorin,+en+edes+ennen+avioliittoa,+koska+minulla+oli+niin+vahva+periaate,+että+halusin+olla+uskollinen+tulevalle+vaimolleni,+on+tämä+sitten+kuka+tahansa.+Jo+hyvin+nuorena+olen+luopunut+lihansyönnistä+kokonaan,+koska+se+aiheuttaa+tuotantoelämille+turhia+kärsimyksiä.+Olen+itse+maatilalta+kotoisin,+joten+kyse+ei+ole+siitä,+että+olisin+ollut+vieraantunut+eläinten+kasvatuksesta.
Oletko+sinä+kasvissyöjä+vai+osallistutko+tuotantoeläinten+kärsimysten+aiheuttamiseen?+
Sinä+tuomitset+minut+ikuiseen+hirveään+kidutukseen,+koska+en+usko+samalla+tavalla+kuin+sinä;+en+esimerkiksi+suostu+tuomitsemaan+buddhalaisia,+juoppoja,+vasenkätisiä,+homoja,+mustaihoisia+ym.+kadotukseen.+
Mistä+se+kadotus-sana+muuten+tulee,+jos+kuitenkin+on+kysymys+kidutuksesta?+Jumalasi+on+kyllä+psykiatrisen+avun+tarpeessa,+jos+laittaa+omia+lapsiaan+ikuiseen+kidutukseen.+Väittämäsi+oikeudenmukaisuus+on+tuollaisesta+tyypistä+kaukana.+Useihan+elämässään+sortuneet+ovat+itse+uhreja.+Jumalasikin+siis+sortuu+uhrien+tuomitsemiseen,+mikä+on+tyypillistä+vajavaisille+ihmisille.+
Oletko+valmis+uhrautumaan+ja+antamaan+oman+taivaspaikkasi+jollekin+toiselle?+Jos+et,+en+voi+valitettavasti+kutsua+sinua+kristityksi...
Ja+sitten+nimittelet+minua+vielä+hulluksi...
Olen+sanonut+tällä+palstalla+olevani+negatiivinen+ateisti+eli+en+kiellä+Jumalan+mahdollista+olemassaoloa.+Kun+katsoin+haastattelun,+jossa+Esko+Valtavansuurioja+kertoi+olevansa+agnostikko,+mietin,+että+pitäisikö+minun+tarkentaa+omaa+määrittelyäni+itsestäni+siihen+suuntaan,+koska+Esko+kuitenkin+vaikuttaa+enemmän+ateistilta+kuin+minä.+Mm.+kysymykseen+"Onko+sinulla+sielua?"+hän+vastasi:+"Todennäköisesti+ei."+Kyllä+minä+pidän+ihmistä+sielullisena+oletona,+vaikka+se+sitten+selitettäisiin+materialistisestikin.+
Minusta+ihmisen+pitää+olla+ihmisiksi+välittämättä+mistään+todellisesta+tai+kuvitellusta+palkinnosta+kuoleman+jälkeen.+Sinä+et+uskalla+olla+tuomitsematta+esim.+homoja,+koska+pelkäät+OMAN+taivaspaikkasi+puolesta.
30.05.2019 15:20
Kyllä+se+Lilith+edelleenkin+näkyy+Raamtussa+ihan+nimellään:
+Isaiah+34:14:+“The+wild+cat+shall+meet+with+the+jackals,+and+the+satyr+shall+cry+to+his+fellow,+yea,+Lilith+shall+repose+there+and+find+her+a+place+of+rest.”
Suomeksi+1992+versiossa:
Jesaja+34:14
Villikoirat+ja+sakaalit+siellä+kohtaavat,
villivuohi+villivuohta+kutsuu.
Siellä+lepäilee+Lilit,+öinen+velhotar,
sieltä+hän+löytää+rauhallisen+sijan.
30.05.2019 09:34
Et+yksinkertaisesti+pärjää+minulle,+koska+minulla+on+paremmat+tiedot+niin+mormonismista+kuin+kristinuskosta+ja+sen+historiasta+kuin+sinulla.+Kun+kirjoitan+esim.+Lilithistä,+sinä+alat+googlata,+että+mikäs+se+semmoinen+kummajainen+on.+Kun+huomaat+minun+olevan+oikeassa,+sinä+häntä+koipiesi+välissä+jätät+kokonaan+vastaamatta.
30.05.2019 09:21
>+Mormonin+kirja+kuuluu+jo+yleissivistykseen.
Jo,+yleissivistykseen+kuuluu+tietää,+että+MK+on+1800-luvulla+kirjoitettu,+mm.+Ethan+Smithin+teoksesta+View+of+the+Hebrews+vahvasti+vaikutteita+saanut+ja+samoja+historiallisia+virheitä+(mm.+intiaanien+alkuperä)+sisältävä+tekele.
30.05.2019 09:16
Jotain+samaa+toki+Niilo+Yli-Vainion+ja+Joseph+Smithin+porukoissa.+Eräs+mies+kertoi+kuskanneensa+1970-luvulla+linja-autolla+porukkaa+Yli-Vainion+tilaisuuksiin.+Kolehtia+ei+kerätty+haaveilla+vaan+saaveilla,+joissa+ei+juuri+satasta+(mk)+pienempää+rahaa+näkynyt.+Katselessaan+täysiä+saaveja+linja-autokuskit+haaveilivat+saavansa+edes+yhden+saavin+itselleen.+
Smithin+kirkko+haalii+valtavat+omaisuudet+mm.+johdon+liiketoiminnan+pyörittämiseen.
Täytyy+olla+aika+kahjo+aikuinen+ihminen,+joka+uskoo+Smithin+kirkon+oppeihin,+koska+nehän+ovat+aivan+ilmiselvää+kusetusta.
30.05.2019 08:15
Joo,+olet+huomannut+minut+liian+kovaksi+palaksi.+Kysyin,+että+missä+kirkolliskokouksessa+Abrahamn+kirja+on+hyväksytty.+Nikean?+Konstantinopolin?+Vai+missä?+Vai+et+kai+tarkoita,+että+Smithin+sadut+on+hyväksytty+Smithin+omassa+kirkossa?+Heh,+heh...
No,+onhan+Smith+sinun+mukaasi+saanut+huorailunsakin+anteeksi+itse+perustamaltaan+kirkolta.+Heh,+heh...
29.05.2019 21:04
Kirjoituksenne+kaikkine+virheineen+eivät+todellakaan+ole+millään+tavalla+pyhiä.+Telkusta+tulee+juuri+ohjelma+kertoen+muinaisesta+Egyptistä.+Melkoisia+kahjoja+täytyy+ihmisten+olla,+että+palvelijat+surmataan+palvelemaan+kuollutta+faaraota+tuonpuoleisessa,+veneitä+haudataan+kuolleiden+käyttöön+ym.+Vastaavaahan+on+ollut+muinaisessa+Suomessakin.+Haudoista+löytyy+hyvinkin+arvokkaita+esineitä.+
Smithin+oppi+moninainteineen+tuonpoleisessa+ei+ole+yhtään+järkevämpi,+mutta+aina+löytyy+kahjoja,+jotka+niihin+uskovat,+jopa+sivistyneenä+nykyaikana.
29.05.2019 20:53
Olet+myös+hyvin+itsekäs,+koska+itse+kuvittelet+pääseväsi+hyvään+paikkaan,+mutta+toisnajattelijat+tuomitset+kadotukseen.+Kerroto+vielä,+että+mitä+tarkoitat+kadotuksella?+Tarkoitatko+henkilön+täydellistä+katoamista+eli+olemassaolon+lakkaamista+vaiko+ikuista+kidutusta?+Jos+uskot+jälkimmäiseen+ja+saat+siitä+kiksejä,+olet+psykologisen+avun+tarpeessa,+kuten+julma+Jumalasikin.+Ja+ei,+tämä+ei+ole+jumalanpilkkaa,+vaan+luonnehdintaa+SINUN+kuvittelemastasi+Jumalasta.
29.05.2019 19:32
Lukaisinpa+nyt+itse,+kun+Olli+ei+suostunut+vastaamaan.+Ei+mainittu+Smithinkään+luomiskertomuksessa+mitään+Lilithistä,+toisaalta+ei+siinä+nimetty+Eevaakaan.+Lilthistä+on+kuitenkin+sama+hauska+jälki+kuin+Raamatussa;+Jumala+teki+Aatamille+avun+(vaimon),+joka+oli+tälle+SOPIVA+(riittävän+alistunut).+Siihen+on+siis+jäänyt+viittaus+Lilithiin,+joka+ei+ollut+sopiva,+koska+oli+liian+voimakastahtoinen.
Olli+valehteli,+että+Smithin+luomiskertomuksessa+olisi+puhuttu+vain+tämän+aurinkokunnan+luomisesta.+Kyllä+siinä+kerrotaan+aivan+samoin+kuin+Raamatussa;+myös+tähtien+luomisesta.+Ja+sama+virhekuvitelma+kuin+Raamatun+kirjoittajilla,+että+"taivaankannen"+päällä+olisi+vettä.+Taivaan+sininen+väri+hämää+tietämättömiä.+Koko+taivaankansikin+on+ihan+virheellinen+käsitys.
29.05.2019 19:25
Missä+kirkolliskokouksessa+Abrahamin+kirja+on+hyväksytty?+Etkä+vastnnut+sen+alkuperää+ja+taustaa+koskeneeseen+kysymykseen.
Miksi+et+vastannut+myöskään+kysymykseeni+Lilithistä?+Oletan,+että+tunnet+kumminkin+Smithin+kirjoittaman+luomiskertomuksen.+Esiintyykö+siinä+Lilith+vai+ei?+Jos+ei,+on+ihan+turhaa+höpöttää,+että+Smithin+luomiskertomus+olisi+alkuperäisessä+muodossa.
29.05.2019 19:11
Just,+joo.+Sinulla+on+tosi+julma+Jumala!
29.05.2019 19:06
102 / 162