Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

1. >+Mitkään+pahat+miehet+eivät+tätä+työtä,+vanhurskasta+välttämätöntä+työtä+olisi+aikaansaaneet+ja+aloittaneet.+Pahat+miehet+nimenoman+aloittivat+mormismin.+Smith+mm.+valehteli+saaneensa+Jumalalta+moninainti-ilmoituksen+jäätyään+uskottomuudesta+kiinni.
  2. >+Kirkoissa+ja+uskonnoissa+on+aina+kakkenlaista+huijausta.Smithin+oppi+kokonaisuutena+perustuu+huijaukseen.>+...eli+että+kirkko+ei+käyttäisi+rahojaan+siihen+mihin+pitääkin...Ostoskeskusten+rakentamiseen+ja+muihin+johtajien+bisneksiinkö+siis+kymmenysrahoja+pitääkin+käyttää?>+Uskovalle+kymmennysten+maksaminen+on+hengellinen+tilaisuus+osoittaa+uskoaan+ja+saada+taloudellisia+siunauksia,+hän+ei+ole+niin+kiinnostunut+kirkon+varain+käytöstä.Juuri+noin.+Maksavalle+jäsenelle+maksaminen+on+muka+hengellinen+toiminta,+mutta+rahojen+vastaanottajalle+se+on+mitä+maallisinta+toimintaa,+mm.+ostareiden+rakentaminen+ja+niiden+lisätuotto.++Vastauksesi+osoitta,+että+miten+täydellisesti+kirkkosi+on+onnistunut+tuossakin+kusetuksessaan;+jäseniä+rahojen+käytön+ei+edes+pidä+kiinnostaa!>+Jos+siellä+joku+osoittautuu,+paljastuu+huijariksi,+hänet+erotetaan+ellei+tee+parannusta.Kenet+on+erotettu?+Edes+piispa+Snow'ta+ei+erotettu,+vaikka+tämä+kuohitsi+nuorukaisen,+jotta+sai+tämän+tyttöystävän+itselleen+seksileluksi+haaremiinsa.+Jos+edes+noin+törkeästä+teosta+ei+eroteta+niin+mistä+sitten??????>+H:n+mielestä+koko+Jeesukseen+ja+Jumalaan+uskominen+on+huijaustaOlen+kertonut+olevani+negatiivinen+ateisti+eli+en+kiellä+Jumalan+olemassaoloa,+mutta+kuten+jo+mainitsin+toisessa+ketjussa,+Esko+Valtavansuurioja+määrittelee+itsensä+agnostikoksi,+vaikka+on+mielestäni+vähemmän+uskova+kuin+minä,+joten+harkitsen+vielä+määrittelyä+itsestäni.+>+...voi+päätellä+hänen+olevan+kirkkomme+luopio...En+todellakaan+ole+koskaan+kuulunut+Smithin+kirkkoon.+Äitini+on+luterilainen,+isänikin+oli+nimellisesti,+vaikka+taisi+olla+ateisti.+Aina+minulla+on+aikuisena+ollut+sen+verran+tolkkua,+että+en+ole+mihinkään+Smithin+kirkon+oppeihin+haksahtanut.+Olen+jo+mielestäni+tehnyt+selväksi,+että+alunperin+tutustuin+Smithin+kirkkoon+kiinalaisten+ystävieni+avulla,+joista+yksi+haksahti+kasteelle+asti,+mutta+luopui+sitten+pian.+Olli+elää+siis+omissa+kuvitelmissaan+minunkin+taustani+osalta.
  3. Tuossahan+se+tulikin.+Minut+tuomitaan+epäuskostani,+ei+siitä,+että+olisin+tehnyt+syntiä.+En+ole+elämässäni+esim.+tehnyt+huorin,+en+edes+ennen+avioliittoa,+koska+minulla+oli+niin+vahva+periaate,+että+halusin+olla+uskollinen+tulevalle+vaimolleni,+on+tämä+sitten+kuka+tahansa.+Jo+hyvin+nuorena+olen+luopunut+lihansyönnistä+kokonaan,+koska+se+aiheuttaa+tuotantoelämille+turhia+kärsimyksiä.+Olen+itse+maatilalta+kotoisin,+joten+kyse+ei+ole+siitä,+että+olisin+ollut+vieraantunut+eläinten+kasvatuksesta.Oletko+sinä+kasvissyöjä+vai+osallistutko+tuotantoeläinten+kärsimysten+aiheuttamiseen?+Sinä+tuomitset+minut+ikuiseen+hirveään+kidutukseen,+koska+en+usko+samalla+tavalla+kuin+sinä;+en+esimerkiksi+suostu+tuomitsemaan+buddhalaisia,+juoppoja,+vasenkätisiä,+homoja,+mustaihoisia+ym.+kadotukseen.+Mistä+se+kadotus-sana+muuten+tulee,+jos+kuitenkin+on+kysymys+kidutuksesta?+Jumalasi+on+kyllä+psykiatrisen+avun+tarpeessa,+jos+laittaa+omia+lapsiaan+ikuiseen+kidutukseen.+Väittämäsi+oikeudenmukaisuus+on+tuollaisesta+tyypistä+kaukana.+Useihan+elämässään+sortuneet+ovat+itse+uhreja.+Jumalasikin+siis+sortuu+uhrien+tuomitsemiseen,+mikä+on+tyypillistä+vajavaisille+ihmisille.+Oletko+valmis+uhrautumaan+ja+antamaan+oman+taivaspaikkasi+jollekin+toiselle?+Jos+et,+en+voi+valitettavasti+kutsua+sinua+kristityksi...Ja+sitten+nimittelet+minua+vielä+hulluksi...Olen+sanonut+tällä+palstalla+olevani+negatiivinen+ateisti+eli+en+kiellä+Jumalan+mahdollista+olemassaoloa.+Kun+katsoin+haastattelun,+jossa+Esko+Valtavansuurioja+kertoi+olevansa+agnostikko,+mietin,+että+pitäisikö+minun+tarkentaa+omaa+määrittelyäni+itsestäni+siihen+suuntaan,+koska+Esko+kuitenkin+vaikuttaa+enemmän+ateistilta+kuin+minä.+Mm.+kysymykseen+"Onko+sinulla+sielua?"+hän+vastasi:+"Todennäköisesti+ei."+Kyllä+minä+pidän+ihmistä+sielullisena+oletona,+vaikka+se+sitten+selitettäisiin+materialistisestikin.+Minusta+ihmisen+pitää+olla+ihmisiksi+välittämättä+mistään+todellisesta+tai+kuvitellusta+palkinnosta+kuoleman+jälkeen.+Sinä+et+uskalla+olla+tuomitsematta+esim.+homoja,+koska+pelkäät+OMAN+taivaspaikkasi+puolesta.
  4. Kirjoituksenne+kaikkine+virheineen+eivät+todellakaan+ole+millään+tavalla+pyhiä.+Telkusta+tulee+juuri+ohjelma+kertoen+muinaisesta+Egyptistä.+Melkoisia+kahjoja+täytyy+ihmisten+olla,+että+palvelijat+surmataan+palvelemaan+kuollutta+faaraota+tuonpuoleisessa,+veneitä+haudataan+kuolleiden+käyttöön+ym.+Vastaavaahan+on+ollut+muinaisessa+Suomessakin.+Haudoista+löytyy+hyvinkin+arvokkaita+esineitä.+Smithin+oppi+moninainteineen+tuonpoleisessa+ei+ole+yhtään+järkevämpi,+mutta+aina+löytyy+kahjoja,+jotka+niihin+uskovat,+jopa+sivistyneenä+nykyaikana.