Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikä+tietenkään+1800-luvulla+kirjoitettu+luomiskertomus+ole+alkuperäinen.+Raamatun+luomiskertomus+on+kooste+ainakin+kahdesta+eri+luomiskertomuksesta.+Niissähän+luomisjärjestyskin+on+eri.+Raamattuun+päätyneestä+sepustuksesta+on+Aatamin+ensimmäinen+vaimo,+Lilith,+sensuroitu+pois,+mutta+juutalaisten+Talmudissa+hän+esiintyy+aika+lailla+demonisena.+
Onko+Smithin+versiossa+Lilith+vai+onko+hänet+siitäkin+sensuroitu+pois?+Vastaapa+Olli,+koska+en+ole+Smithin+versiota+lukenut.
29.05.2019 14:03
Unohdit+Olli+käsitellä+Abrahamin+kirjan+taustaa+ja+alkuperää.
29.05.2019 13:57
Smithin+opin+vastaanottamisessa+ei+ole+mitään+kaunista,+varsinkaan,+jos+sen+tekee+aivopesty+lapsi.
28.05.2019 20:48
Voi+kai+sitä+lukea+molempiakin+ja+muutakin+uskonnollista+kirjallisuutta,+vaikkapa+buddhalaista.
28.05.2019 20:45
Mikä+viesti+tästä+ketjusta+on+poistunut+ja+miksi?
28.05.2019 17:31
Joseph+Smitkin+harrasti+perunan+istutusta+monen+eri+naisen+kanssa.+Tosin+hänellä+oli+omintakeinen+tyyli:+itu+vakoon+ja+mukulat+reunalle.
28.05.2019 07:11
Niin+tosiaan,+monivaimoisuus+olisi+hyvä,+että+saisi+ämmäaatralle+riuskoja+vetäjiä+tarpeeksi+eikä+tarvitsisi+käyttää+keskenkasvuisia+tai+ikäloppuja.
27.05.2019 20:53
Pottuja+on+jo+tullut+istutettua+ja+vähän+mansikkaa+paikattua.+Kasvihuoneeseen+tomaatintaimia.+Pientä+siementen+levitystä.+Ämmäaatralla+oli+useampikin+vetäjä+yksi+kerrallaan.
27.05.2019 20:48
En+kauheasti+jääkiekosta+perusta,+mutta+huomasin,+että+leijonien+lentokone+otettiin+kentällä+vastaan+vesisuihkulla.+Lienen+yhtä+merkittävä+persoona+kuin+nuo+pelaajat,+koska+myös+minun+reittikoneeni+(Helsinki+-+Guangdong)+otettiin+joitakin+vuosia+sitten+vastaan+vesisuihkulla,+vaikka+se+ei+ollut+tulessa.+Suomen+päässä+meitä+oli+lähettämässä+matkaan+Kiinan+suurlähettiläs.
27.05.2019 20:42
Naarasleijonat+eivät+päässeet+MM-kullille+hirvittävän+vääryyden+vuoksi,+mutta+nyt+urosleijonat+ovat+kutsuneet+heidät+juhlimaan+yhdessä,+joten+jonkinlainen+hyvitys+on+tulossa.+
Miten+liittyy+mormonismiin?+En+minä+tiedä.+Tuli+vain+mieleen.
27.05.2019 15:38
Todellakin+vasta+opiskelette,+jos+kuvittelette+Jumalan+estäneen+tummaihoisilta+pappeuden+ja+käskeneen+moninaiskennella.+Sinulla+Olli+on+todella+paljon+opittavaa+vielä!
Aidanseipäätkin+näkevät,+että+Smithin+kirkon+"ilmoitukset"+ovat+täyttä+soopaa!
27.05.2019 15:36
Tunnen+erään+ulkomaalaisen,+joka+meni+Suomessa+mormonikasteelle,+koska+hän+kuvitteli,+että+se+helpottaisi+hänen+pysyvän+oleskelulupansa+saantia,+kun+hän+kääntyisi+"kristityksi",+kuten+hän+tuolloin+luuli.+Joku+toinen+maanmies+oli+nimittäin+kääntynyt+kristityksi+(hellariksi)++ja+saanut+oleskeluluvan,+Tosin+oli+kai+vain+oletus,+että+sillä+olisi+ollut+vaikutusta.+
Sittemmin+tuo+mormonikasteen+ottanut+jäi+epäaktiiviseksi,+kun+hänen+olisi+pitänyt+alkaa+maksaa+kymmenyksiä.+Hän+myös+kertoi,+ettei+hyväksy+erästä+asiaa+kristinuskossa+(valitettavasti+en+nyt+muista,+että+mikä+se+oli).+Kyse+oli+kuitenkin+Smithin+opin+asiasta,+ei+kristinuskon.+Tuolle+ei-kristitystä+maasta+olleelle+oli+ollut+helppo+markkinoida+mormonismia+kristinuskona,+joten+ihan+ymmärrettävästi+ne+menivät+sekaisin.+
Mutta+kuten+Olli+todisti,+tuossahan+oli+kaiken+aikaa+Pyhä+Henki+taustavaikuttajana.+Se+oli+Jumalan+työtä,+ei+ihmisten.+Hänet+käännyttäneet+lähetyssaarnaajat+toimivat+tietenkin+Pyhän+Hengen+ohjauksella,+kuten+Olli+vakuuttaa.
25.05.2019 08:42
Tuossa+Smithin+Raamatussa,+joka+siis+on+1800-luvulta,+näyttäisi+olevan+ympärileikkaussääntö+voimassa+ja+myös+jälkeläisten+sukupolvissa.+Ovatko+mormonit+siis+ympärileikattuja,+vai+enkö+tajunnut+jotain?
24.05.2019 21:09
Joo,+kyllähän+tuossa+oli+tuo+JSR+,+mutta+en+huomannut+sitä+heti,+vaan+etsin+kohdan+ensin+normaalista+Raamatusta.
24.05.2019 19:39
Miksi+Olli+valehtelet+noin+härskisti?+Maailmassa+on+satoja+miljoonia+Jeesukseen+uskovia+ihmisiä,+mutta+eivät+he+mormonikasteelle+ole+kelvollisia.+Siihen+ei+ole+edellytyksenä+Kristukseen+vaan+Joseph+Smithiin+uskominen.+
Joo,+Smithiin+uskominen+on+paha+virhe.
24.05.2019 15:57
iksi+valehtelet+Olli?+Smith+syyllistyi+mm.+moninaintiin.+Se+on+varma+totuus,+että+hän+paneskeli.+
Kuka+hänelle+on+antanut+anteeksi?+Hänen+itsensä+perustaman+kirkon+johtajat+vai?+Jos+hänen+naiskentelemansa+pikkutytöt+oisivat+antaneet+anteeski,+sillä+olisi+ollut+edes+jotain+merkitystä,+uskontoverien+julistamalla+synnnpäästöllä+ei+ole.+Jaa,+että+oiekin+kanoninen+todistus?+Siis+häneen+uskovat+ovat+kanonisoineet+hänen+syntinsä+muka+Jumalan+käskyiksi?
Annatko+todisteet+sille,+että+seikkaili+vaimojensa+kanssa+heinäladossa?+Minä+en+ole+sellaista+kuullut,+mutta+kyllähän+sekin+mahdollista+on.+Härskisti+kuitenkin+valehtelet+minun+sellaista+väittäneen!+Se+mitä+minä+olen+kertonut+ja+joka+on+mormonitutkijoidenkin+dokumentoima+asia+on+se,+kun+Joseph+paneskeli+piikaansa+Fanny+Algeria+yöllä+heinäladossa+ja+Emma+sai+hänet+kiinni+rysän+päältä.+
En+minä+ole+nyreissäni.+Emma+varmaankin+oli.
24.05.2019 15:54
Ai+sorry,+kyseessä+ei+ollutkaan+normaali+Raamattu,+vaan+Smithin+kaksoiskielinen+väännös.+Siinä+tosiaan+vääristeellään+tuokin+kohta+oikeasta+Raamatusta:
+11+Ja+minä+vahvistan+ympärileikkauksen+liiton+sinun+kanssasi,+ja+se+on+oleva+minun+liittoni+minun+ja+sinun+ja+sinun+jälkeläistesi+välillä+sinun+jälkeesi+heidän+sukupolvissaan,+niin+että+voit+tietää+ikuisesti,+etteivät+lapset+ole+vastuullisia+minun+edessäni,+ennen+kuin+he+ovat+kahdeksan+vuotta+vanhoja.
++12+Ja+sinun+tulee+pitää+tarkoin+kaikki+minun+liittoni,+joissa+minä+tein+liiton+sinun+isiesi+kanssa;+ja+sinun+tulee+pitää+käskyt,+jotka+minä+olen+antanut+sinulle+omalla+suullani,+ja+minä+olen+Jumala+sinulle+ja+sinun+jälkeläisillesi+sinun+jälkeesi.
24.05.2019 14:45
Miksi+valehtelet?+tuo+raamatunkohta+ei+mainitse+yhtään+mitään+vastuullisuudesta+8-vuotiaana.
1Moos.+17:11+Leikkauttakaa+pois+esinahkanne.+Tämä+on+merkkinä+liitosta,+joka+on+meidän+välillämme,+minun+ja+teidän.+12+Kahdeksantena+päivänä+syntymästä+ympärileikattakoon+jokainen+poikalapsi+sukupolvesta+toiseen.
24.05.2019 14:42
>+Kirkolla+on+valtava+into,+kiinnostus+ja+tarve+dokumentoida+kaikki+yksityiskohtaisesti+ja+rehellisesti.
Rehellisesti?+Heh,+heh...+Vain+siinä+vaiheessa+ikävät+asiat+myönnetään+kun+on+ihan+pakko+esim.+kriitikoiden+esitettyä+vastaansanomattomat+todisteet.+
>+Kirkon+kannattajat+näkevät+asian+niin+että+jokainen+vastustajien+kirkon+tyrmäävä+väite+on+jo+tullut+kumottua+ja+jos+ei+niin+tulevaisuudessa.
Niin+haluavat+nähdä,+mutta+esim.+sinä+itse+et+ole+kumonnut+YHTÄKÄÄN+vastustajien+väitettä+tällä+palstalla.
24.05.2019 14:35
Ilman+saastuttaminen+on+savoksi+iliman+pilluu.+Sellaiseen+Smith+ei+olisi+ikinä+suostunut.
24.05.2019 14:28
103 / 162