Vapaa kuvaus

Aloituksia

283

Kommenttia

4387

1. Tuolta+saa+myös+hyvän+kuvan+kuka+elättää+ja+ketä+😂https://tilastokoulu.stat.fi/verkkokoulu_v2.xql?page_type=esim&course_id=tkoulu_tilaj&lesson_id=1&subject_id=3&example_id=1
  2. Pistätkö+jonkun+linkin+missä+40%+suomalaisista+on+liittämässä+Suomea+Venäjään?Rintama+murtui+muutamassa+ratkaisutaistelussa+juurikin+siitä+kohtaa+missä+oli+ruotsinkielisiä,+luulen+että+aika+moni+myös+pakeni+näissä+tilanteissa.+Unohtamatta+Munsalan+soutajia.+Mutta+usko+sinä+mihin+haluat,+niin+minä+uskon+faktoihin.”Kesällä+1944+karkureista+62+%+oli+ruotsinkieliseltä+Pohjanmaalta.+Närpiöstä+katosi+Ruotsiin+ja+metsän+kätköihin+292+asukasta+ja+Korsnäsistä+184,+eli+4,8+%+asukkaista.+Joistakin+kylistä+lähtivät+kaikki+asekuntoiset+miehet.”"Summassa+Lähteen+lohkolla+suomalainen+pataljoona+oli+pitänyt+asemansa+tammikuun+alusta+lähtien.+Vastaiskuilla+se+oli+karkottanut+asemiin+murtautuneen+vihollisen.+Yöllä+8.–9.+helmikuuta+pataljoonan+rippeet+luovutti+asemat+tuoreelle+suomenruotsalaiselle+pataljoonalle,+joka+seuraavana+päivänä+pakeni+asemista+ja+jätti+ne+viholliselle.+Näin+murtui+pääpuolustuslinja.+(Talvisodan+historia,+osa+2.+s.+138.)""Jatkosodan+hyökkäysvaiheessa+Kannaksen+ainoa+suomenruotsalainen+joukko+JR+24+osallistui+Länsi-Kannaksen+taisteluihin.+Kertaakaan+se+ei+suorittanut+annettua+tehtävää+loppuun+saakka+selviää+jatkosodan+historiasta.Porlammin-Yläsommeen+taisteluissa+se+jopa+harhautti+ylempää+sodanjohtoa.+Se+ilmoitti+katkaisseensa+vihollisen+perääntymistien,+kuten+annettu+tehtävä+edellytti.+Todellisuudessa+tie+oli+avoin+ja+vihollisen+käytössä.+Ylempi+johto+suunnitteli+jatkotoimet+tämän+väärän+tilanneilmoituksen+perusteella.+Kului+neljä+vuorokautta+ennen+kuin+se+sai+tietää+asian+oikean+laidan."Mitä+kieliin+tulee+niin+Suomessa+on+luultavasti+jo+satoja+kieliä+ja+minä+en+ole+kieltämästä+niistä+yhtäkään,+en+edes+ruotsia.+Kunhan+te+jätätte+minun+kieleni+rauhaan+niin+minä+jätän+teidän+ja+kaikki+voivat+jatkaa+elämäänsä+onnellisena.