Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Inuiitit+hipsivät+pohjoiseen+viimeisen+jääkauden+jälkeen+eli+suhteellisen+vastikään.
13.05.2020 10:53
Käyppäs+lukemassa+ne+ravitsemussuositukset.
'Valtion+ravitsemusneuvottelukunta+on+tehnyt+työtä+suomalaisten+ravitsemuksen+ja+terveyden+edistämiseksi+jo+kuuden+vuosikymmenen+ajan.+Koko
väestölle+tarkoitettuja+ravitsemussuosituksia+on+annettu+vuosina+1987,
1998+ja+2005.+Suositukset+ovat+perustuneet+pohjoismaisiin+suosituksiin,
joita+on+päivitetty+laajan+asiantuntijaryhmän+voimin+noin+kahdeksan+vuoden
välein+vastaamaan+uusinta+tutkimustietoa+ravinnon+ja+terveyden+välisistä
yhteyksistä.+'
13.05.2020 10:48
Terveellinen+ruoka+ei+ole+mitenkään+erityisen+kallista.+Kala+on+suhteellisen+kallista+mutta+ei+mitenkään+poikkeuksellisen+kallista.
13.05.2020 10:45
Paitsi+että+ei+suositeta.+Kaikkialla+suositellaan+täysjyvää,+kasviöljyjä,+hedelmiä,+kasviksia+ja+palkokasveja.
Kannattaisi+lukea+ensiksi+ne+ravitsemussuositukset+ja+katsoa+tuotantoa+sekä+elintarviketeollisuutta.+Ehkä+10%+tuotannosta+suositellaan.
13.05.2020 10:42
Valitettavasti+karppauspuolella+levitetään+aika+paljon+paskaa.+Kaikki+ihmisen+syömä+ravinto+kyllä+imeytyy+eli+millään+dieetillä+ei+voi+syödä+määräämättömästi.+Ketoosin+hyvä+puoli+on+siinä+että+ruokahalu+vähenee.
Minä+hyväkarppaan+eli+painotan+hitaita+hiilihydraatteja.+Toimii+minulla+muttei+vältämättä+muilla.+Käytän+tosissaan+säännöllisesti+puolukkahilloa+rahkan+kanssa+mutta+määrä+on+pieni+eli+400+g+rasvatonta+rahkaa+ja+3+rkl+puolukkahilloa+ja+kestää+3+päivää.+Syksyllä+täytyy+tehdä+puolukkahilloa+karppisokerista.
Kannattaa+myös+suunitella+karppauksen+jälkeistä+aikaa.+Minulla+tämä+jatkunee+loppuelämän.
13.05.2020 09:35
Ei+sitä+mascarponea+kannata+kauheasti+vetää.+Ketoosista+huolimatta+rasva+kyllä+varastoituu+täysin.+Kokeile+käykö+rahka+tai+turkkilainen+jugurtti+tai+niiden+seos.+Itse+laitan+noita+ja+hilloa/hedelmäkoktailia+mutta+en+tähtää+ketoosiin.
12.05.2020 10:09
Joo.+Tarkkaa+tietoa+ei+tietysti+ole+mutta+lapsikuolleisuus++oli+korkeaa.+Jos+selvisi+lapsuudesta+niin+ehkä+40+vuoden+ikään+selvisi.+Papua-Uusi-Guinea+on+harvoja+paikkoja+jossa+metsästäjä-keräilijöitä+on+asunut+vielä+nykyaikana.+Kasvisten+osuus+on+iso+mutta+riista+välttämätöntä+proteiinin+takia.+
Vekulle+tiedoksi+se,+että+metsästäjä-keräilijöitä+ne+keräilijät+keräsivät+kasveja+eikä+riistassa+ole+rasvaa.+Ihmisen+kehityshistoriasta+jotain+99%+tapahtui+Afrikassa+ja+Lähi-Idässä.
12.05.2020 08:15
Papuja+ei+ollut+Afrikassa.+Siksi+ne+eivät+kuulu+paleoruokavalioon.+
Suurin+osa+palkokasveista+toki+täytyy+keittää+muttei+kaikkia.
11.05.2020 21:33
Esi-isämme+olivat+metsästäjä-keräilijöitä,+joiden+ravinto+koostui+hiilihydraattista+ja+proteiinista.+Eläinrasvaa+ei+juurikaan+Afrikassa+ole+tarjolla+eikä+kyllä+juuri+muuallakaan.
Kyllä+paleollakin+voi+laihtua+mutta+ei+se+oikein+perustu+historiaan.+Se+myös+rajaa+ruokavaliosta+pois+terveellisiä+ravinto-aineita+kuten+pavut,+tomaatin+ja+muut+koisokasvit+sekä+kurpitsan.
11.05.2020 20:36
Kaurapuuron+glykeeminen+indeksi+on+55+eli+suhteellisen+matala+ja+annos+on+vielä+pieni+niin+ei+kyllä+pitäisi+nostaa+verensokeria+paljon.+Ei+ainakaan+minulla+tänään+väsyttänyt.
11.05.2020 19:22
Varsinkin+kun+liha-+ja+meijeriteollisuudessa+pyörii+valtavasti+rahaa.
Ravitsemussuosituksissa+suositellaan+esimerkiksi+vähärasvaisia+maitotaloustuotteita.+Jos+teollisuus+vaikuttaisi+niin+siellä+suositeltaisiin+maitotaloustuotteita.+Vastaavasti+siellä+suositellaan+täysjyväviljaa+eikä+viljaa+ylipäänsä.+Sokeria+ei+suositella+jne..
11.05.2020 19:16
Ylipäätänsä+edes+käristämiseen+ei+ole+mitään+tarvetta+eli+tuollainen++max+175+C+on+passeli+paistolämpötila.+Tuossa+lämpötilassa+ei+synny+syöpävaarallisia+aineita+paitsi+uppopaistossa+jossa+öljyä+käytetään+monta+kertaa.
Laardi+on+oikein+hyvä+paistorasva+ja+käyttäisin+sitä+mielummin+kuin+voita.+Vedetön+voikin+toimii+mutta+siinä+ei+ole+voin+makua.+Neitsytoliiviöljy+ja+käristäminen+on+sitten+surkea+yhdistelmä.
11.05.2020 14:31
Eli+siis+väität+että+rasvainen+ruoka+lihottaa+enemmän+kuin+paljon+hiilihydraattia+sisältävä+vaikka+energiaa+olisi+yhtä+paljon?
11.05.2020 12:34
Onneksi+Vekusta+ei+tarvitse+varottaa+ketään+kun+hän+hoitaa+varoittamisen+itse.+Olen+sellaisessa+tilanteessa+että+pääsen+kiinni+tieteellisiin+tietokantoihin.+Täytynee+perata+Vekun+linkit+vaikka+tiedänkin+että+niistä+tuskin+yksikään+käsittelee+LCHF-dieettiä.
11.05.2020 11:00
Kysy+terkkarilta.
11.05.2020 06:15
Tämäkin+kannattaa+lukea+karppauksesta:+'Lower+carbohydrate+diets+and+all-cause+and+cause-specific+mortality:+a+population-based+cohort+study+and+pooling+of+prospective+studies.'
10.05.2020 21:19
Minulla+oli+viimeksi+mitattaessa+kokonaiskolesteroli+3.8+mmol/l.+Tavattoman+huono+arvo+vaikka+LDL+ei+ollutkaan+kovin+korkea+eli+oli+jotain+2.+Parhainmillaan+ollut+LDL+1.3+mmol/l+ja+HDL+1.8+mmol/l.+Silloinen+lääkäri+sanoi+ettei+ole+kellään+nähnyt+niin+hyviä+kolesteroliarvoja.+Lisäksi+minulla+on+perinnöllisesti+huonot+kolesteroliarvot.
10.05.2020 17:47
Niin+mutta+kun+Fogelholm+on+vaan+professori+jolla+on+vuosikymmenten+kokemus+asiasta+mutta+KNM+on+lukenut+asian+Internetistä.
Laardissa+eikä+ihmisen+rasvakudoksessa+ei+ole+hivenaineita+eikä+siitä+saada+glukoosia.+Koko+ketoosia+ei+olisi+jos+läskistä+saataisiin+glukoosia.+Ilmeisesti+KNM:ää+pelottaa+ajatus+siitä,+että+hänen+40+kg+painonpudotuksestaan+onkin+ollut+jotain+10+kg+lihasta+...+.
10.05.2020 17:23
Katsopa+finelistä+laardi+koostumus.+Ei+ole+hivenaineita+eikä+myöskään+paritonhiilisiä+rasvahappoja+joista+voitaisiin+tehdä+glukoosia.
Nälkään+kuolleilla+ihmisillä+on+rasvaa+mutta+sisäelimet+pettävät.
10.05.2020 16:41
Ei+valmisruuissa+ole+juurikaan+sokeria+jälkiruokia+lukuunottamatta.+Osassa+on+sitten+turhasti+rasvaa.
Huomisen+ostoslistalla+12+purkkia+hernekeittoa+ja+tölkkihedelmiä.+Muitakin+tölkkikamaa+jos+löytyy.
10.05.2020 16:08
313 / 378