Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

3519

1. Sinun+uskonveljesi+sortavat+mm.+homoja.
  2. Ennen+kuin+tutustuin+mormonismiin,+lahkoista+parhaiten+tunsin+jehnut,+koska+heidän+kanssaan+keskustelin+tuntikausia.+Sen+myötä+tutustuin+myös+Uskontojen+Uhrien+Tuki+Ry:hyn.+Seuraavana+tutustumisvuorossa+olivat+hellarit.+Kävin+heidän+kokouksessaankin.+Jos+jostain+tunnen+jonkinmoista+katkeruutta+se+on+sitä,+että+eräs+ihan+kunnon+ihminen+lankesi+hellarismiin+ja+alkoi+tuomita+homoja+ja+uskoa+lopunaikojen+höpötyksiin.+Kyse+on+lähinnä+säälistä.+Tosin+huuhaalahkolaiset+voivat+sinänsä+olla+hyvinkin+onnellisia.+Vasta+paljon+myöhäisemmässä+vaiheessa+tutustuin+mormonismiin+enemmän+mm.+Salt+Lake+Cityn+olympialaisten+myötä.+Samoihin+aikoihin+tutustuin+myös+ulkomaalaiseen+mormoniksi+kastettuun,+joka+tosin+oli+jäänyt+melkein+heti+epäaktiiviseksi.+Hänen+eikä+ormonismin+osalat+muutenkaan+minulla+ole+syytä+henkilökohtaiseen+atkeruuteen,+mutta+toki+säälin+kaikkia+hurahtaneita+ja+heidän+uhrejaan.En+siis+todellakaan+ole+mormonikirkon+luopio.+Muihin+huuhaalahkoihin+olin+tutustunut+jo+aiemmin+enkä+niihinkään+itse+langennut.+Olen+luterilaisen+kirkon+luopio,+koska+erosin+kirkosta+aikuistuttuani.+Tosin+ei+minun+mielipidettäni+kysytty+kirkkoon+liittyessäni.+Rippikouluaikaan+oli+jo+itsenäistä+ajattelua.+Kun+äitini+patisti+minua+sinne+sanoin:+"Mene+v..tu+itse!".+Jälkeenkin+päin+olemme+nauraneet+asialle.+Tulihan+se+ripari+hieman+vastentahtoisesti+käytyä.+Saatanan+sätkynukke+en+taatusti+ole.+Vaststan+kaikkia+saatanallisia+oppeja+ja+ihmisten+hallitsemista+hörhöuskontojen+avulla.+Toisaalta+uskonnoissa+on+paljon+hyvää+ja+syvällistä,+mm.+ortodoksisuudessa+ja+buddhalaisuudessa.+Joissakin+ortodoksien+kirjoituksissa+nimenomaan+huuhaauskovia+sanotaan+saatanallisiksi.+Löysinkin+suoran+lainauksen,+mutta+kirjoittajasta+en+ole+varma.+Saattaa+olla+ortodoksipappi+Pentti+Hakkarainen:+"Kirkot+ja+uskonnolliset+ryhmät+tarjoavat+paikan+kieroutuneille+ja+häiriintyneille+ihmisille,+jotka+pyhyyden+ja+moraalin+nimissä+toteuttavat+julmaa,+tiedostamatonta+ja+kätkettyä+satanismia.+He+tekevät+heikkoudesta+ja+ehdollistavasta+rakkaudesta+uskonnollisen+vallankäytön+välineen.+Heiltä+puuttuu+elämässään+kyky+rakastavaan,+toisen+ihmisen+tasa-arvoiseen+kohtaamiseen."Tuota+voisivat+kaikki+homofoobikot+ja+toisia+helvettiin+tuomitsevat+miettiä+sydämissään.+Olli+on+sinänsä+järkevä+ajattelija,+mutta+ongelmana+on+hurahtaminen+milloin+mihinkin.+Olisi+viileän+analyysin+paikka.
  3. Ei+vaan+homofoobikolle.
  4. 164 / 176