Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun+uskonveljesi+sortavat+mm.+homoja.
04.03.2021 19:47
Ei+homot+saa+tappaa,+eronnutta+ei+saa+naida,+orjia+saa+pitää+jne.
04.03.2021 19:47
Ei+ole+lähimmäisenrakkautta+tuomita+homoja+helvettiin.+SInun+pitäisi+ymmärtää+rakkauden+tie+vihan+tien+sijaan.
04.03.2021 19:46
Sinusta+on+siis+oikein+tappaa+homot?+Vai+uskotko+siihen+Raamattuusi?
04.03.2021 19:45
SINÄ+tuomitset+homot+kadotukseen,+en+minä!+SINULTA+puuttuu+lähimmäisenrakkaus.
04.03.2021 19:44
Eihän+sitä+tiennyt+edes+Joseph+Smithkään+omien+sanojensa+mukaan+epäonnistuttuaan+profetiassa+koskien+MK:n+tekijänoikeuksien+myyntiä+Kanadassa.+Hän+sanoi,+että+ilmoitukset+voivat+tulla+Jumalalta,+saatanalta+tai+ihmismielestä.+
Jokainen+voi+käyttää+omaa+järkeään+ja+kristillisyyden+yhteydessä+lähimmäisenrakkaus+on+Raamatunkin+mukaan+ohjenuora.+
"»Minun+oli+nälkä,+ja+te+annoitte+minulle+syödä+minun+oli+jano,+ja+te+annoitte+minulle+juoda+minä+olin+koditon,+ja+te+otitte+minut+huoneeseenne+minä+olin+alaston,+ja+te+vaatetitte+minut+minä+sairastin,+ja+te+kävitte+minua+katsomassa+minä+olin+vankeudessa,+ja+te+tulitte+minun+luokseni.+Minä+olin+ja+homo+ja+te+ette+pelotelleet+ja+tuominneet+minua.+Mitä+olette+tehneet+yhdelle+näistä+pienimmistä,+sen+te+olette+tehneet+minulle.»
04.03.2021 19:43
Annatko+tutkimuslähteet?
04.03.2021 14:41
Tutkipa+asiaa+jostain+luotettavammasta+lähteestä+kuin+tuhansia+vuosia+sitten+eläneiden+ihmisten+käsityksiä+sisältävistä+kirjoituksista.+Asiasta+on+paljon+modernimpaa+tietoa!
04.03.2021 14:36
Joo,+ei+perheväkivaltakaan+ole+ongelma+muuta+kuin+ulkopuolisille.+Jos+ukko+vähän+hakkaa,+kannattaako+siitä+ulkopuolisten+nostaa+meteliä,+kun+muija+kuitenkin+kampaa+hiukset+kuhmujen+päälle+ja+jatkaa+suhteessaan.+
Olette+tehneet+melkoisen+takinkäännöksen+rasismin+suhteen.+Kirkko+oli+enen+avoimen+rasistinen,+mutta+lähinnä+taloudellisista+ja+imagosyistä+luopui+siitä+ja+nyt+toitottaa+olevansa+sitä+vastaan.+Samoinhan+on+moninainnin+kohdalla.+Ennen+naiskenneltiin+kuin+vieraita+sikoja,+mutta+nyt+imagosyistä+unohdetaan+mainita,+että+se+on+ikunen+periaate+ja+toitotetan,+että+moninaiskentelevat+erotetaan+kirkosta.
04.03.2021 14:29
Ennen+kuin+tutustuin+mormonismiin,+lahkoista+parhaiten+tunsin+jehnut,+koska+heidän+kanssaan+keskustelin+tuntikausia.+Sen+myötä+tutustuin+myös+Uskontojen+Uhrien+Tuki+Ry:hyn.+Seuraavana+tutustumisvuorossa+olivat+hellarit.+Kävin+heidän+kokouksessaankin.+Jos+jostain+tunnen+jonkinmoista+katkeruutta+se+on+sitä,+että+eräs+ihan+kunnon+ihminen+lankesi+hellarismiin+ja+alkoi+tuomita+homoja+ja+uskoa+lopunaikojen+höpötyksiin.+Kyse+on+lähinnä+säälistä.+Tosin+huuhaalahkolaiset+voivat+sinänsä+olla+hyvinkin+onnellisia.+
Vasta+paljon+myöhäisemmässä+vaiheessa+tutustuin+mormonismiin+enemmän+mm.+Salt+Lake+Cityn+olympialaisten+myötä.+Samoihin+aikoihin+tutustuin+myös+ulkomaalaiseen+mormoniksi+kastettuun,+joka+tosin+oli+jäänyt+melkein+heti+epäaktiiviseksi.+Hänen+eikä+ormonismin+osalat+muutenkaan+minulla+ole+syytä+henkilökohtaiseen+atkeruuteen,+mutta+toki+säälin+kaikkia+hurahtaneita+ja+heidän+uhrejaan.
En+siis+todellakaan+ole+mormonikirkon+luopio.+Muihin+huuhaalahkoihin+olin+tutustunut+jo+aiemmin+enkä+niihinkään+itse+langennut.+Olen+luterilaisen+kirkon+luopio,+koska+erosin+kirkosta+aikuistuttuani.+Tosin+ei+minun+mielipidettäni+kysytty+kirkkoon+liittyessäni.+Rippikouluaikaan+oli+jo+itsenäistä+ajattelua.+Kun+äitini+patisti+minua+sinne+sanoin:+"Mene+v..tu+itse!".+Jälkeenkin+päin+olemme+nauraneet+asialle.+Tulihan+se+ripari+hieman+vastentahtoisesti+käytyä.+
Saatanan+sätkynukke+en+taatusti+ole.+Vaststan+kaikkia+saatanallisia+oppeja+ja+ihmisten+hallitsemista+hörhöuskontojen+avulla.+Toisaalta+uskonnoissa+on+paljon+hyvää+ja+syvällistä,+mm.+ortodoksisuudessa+ja+buddhalaisuudessa.+Joissakin+ortodoksien+kirjoituksissa+nimenomaan+huuhaauskovia+sanotaan+saatanallisiksi.+Löysinkin+suoran+lainauksen,+mutta+kirjoittajasta+en+ole+varma.+Saattaa+olla+ortodoksipappi+Pentti+Hakkarainen:+
"Kirkot+ja+uskonnolliset+ryhmät+tarjoavat+paikan+kieroutuneille+ja+häiriintyneille+ihmisille,+jotka+pyhyyden+ja+moraalin+nimissä+toteuttavat+julmaa,+tiedostamatonta+ja+kätkettyä+satanismia.+He+tekevät+heikkoudesta+ja+ehdollistavasta+rakkaudesta+uskonnollisen+vallankäytön+välineen.+Heiltä+puuttuu+elämässään+kyky+rakastavaan,+toisen+ihmisen+tasa-arvoiseen+kohtaamiseen."
Tuota+voisivat+kaikki+homofoobikot+ja+toisia+helvettiin+tuomitsevat+miettiä+sydämissään.+
Olli+on+sinänsä+järkevä+ajattelija,+mutta+ongelmana+on+hurahtaminen+milloin+mihinkin.+Olisi+viileän+analyysin+paikka.
04.03.2021 14:25
Ei+todellkaan+ole+loukkaus+lapsiperheitä+kohtaan.+Tunnenkin+erään+lesboparin,+jolla+on+lapsia.+Lapsilla+on+varmastikin+heidän+kodissaan+paremmat+oltavat+kuin+mitä+olisi+jossain+ahdasmielisessä+homofoobikkoperheessä!
04.03.2021 02:14
Piti+kirjoittamani,+että+perheväkivalta+aikuistenkaan+kesken+ei+ole+laillista.
04.03.2021 02:12
Ei+vaan+homofoobikolle.
04.03.2021 02:09
No+ei+varmasti+hyväksytä.+Syyllistyt+jatkuvasti+argumentontivirheeseen.+Eläimen+mielipidettä+on+vaikea+kysyä.+Homot+touhuavat+vapaaehtoisesti.+Eläimeen+sekaantuminen+jostain+kumman+syystä+tuli+lailliSEKSI+vuonna+1971,+mutta+muistaaksen+on+jo+uudelleen+kriminalisoitu.+Jo+vanhastaan+on+ollut+rangaistukset+esim.+lintuihin+sekaantuneille:+Kuu+kiurusta,+puoli+kuuta+peipposesta,+västäräkistä+vähäsen,+pääskysestä+ei+päivääkään.
04.03.2021 02:07
Mutta+kun+eri+pastorit+tulkitsevat+Raamattua+eri+tavoin.+Monikin+hyväksyy+homouden.
04.03.2021 02:03
Ei+minulla+ole+klubia+ja+jos+olisi,+kaikki+olisivat+tervetulleita.+Aiemmin+pelasin+harrastelijalentopalloa.+Ei+minua+kiinnostanut+kenenkään+uskonto.+No,+kerran+yksi+epäonnistuttuaan+sanoi+"jumalauta".+Totesin+vain,+että+ei+se+nyt+auta.
04.03.2021 02:02
Eli+homofobialla+ei+pelastuta,+koska+se+ei+edusta+lähimäisenrakkautta.
04.03.2021 01:58
On.+Järjetöntä+on+aikuisten+vastuullisten+ihmisten+sekstailuun+puuttuminen.
03.03.2021 22:15
On.+Homoseksuaalisuus+ei+ole.+Eläimilläkin+sillä+on+tarkoituksensa.
03.03.2021 22:15
Eläimillä+varsin+yleistä.
03.03.2021 22:14
164 / 176