Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta!
Vähitellen+aamu+alkaa+hieman+vaaleta+mukamas+päivänvaloksi.+Tuuli+heiluttelee+männynlatvoja+tuossa+ikkunani+kohdalla.+Sää+ei+houkuta+ulos+menoon,+mutta+eipä+ole+mitään+tarvetta+mennäkään+postilaatikkoa+pidemmälle+tänään.
Kaivoin+resepteistäni+esiin+monena+syksynä,+juuri+näin+marraskuussa+leipomani+mausteisen,+vanhan+kakkureseptin.+Vironperän+kakku+on+sen+nimi.+En+muista+mistä+lehdestä+sen+olen+kauan+sitten+kopioinut+vähän+puolihuolimattomasti,+mutta+leiponut+olen+sitä+kyllä+usein.+Kyllikki+Virolainen+kertoi+siinä+lehdessä,+että+"Johannes"+tykkää+siitä+kakusta.+Siihen+tulee+mukavasti+mausteita+ja+omenasosetta,+mutta+aineosat+ovat+hyvin+simppelit+ja+se+on+helppo+valmistaa.+Laitoin+aikoinaan+sen+reseptin+HS:n+Elämään+ja++moni+sitä+oli+sitten+kommenttien+mukaan+leiponutkin+ja+tykännyt.+Mausteinen+tuoksu+tulee+keittiöön+ainakin.+Aion+leipoa+sen+viikonloppuna.
Hyvä+tiistain+jatkoa+kaikille!
Rapu
17.11.2020 09:37
Tervehdys,+Calvados!
Uusin+lapsenlapsi+on+poika.+Kyllä+tytär+kyseli+minulta+suvussa+olleita+nimiä,+mutta+en+juuri+silloin+muistanut+kertoa+isäni+yhden+veljenpojan+nimeä.+Yllätyin+kun+tämä+meidän+nuorimmainen+sai+nimekseen+saman+nimen,+kuin+mikä+oli+myös+sillä+setäni+nuorimmalla+pojalla.+Noinkin+voi+käydä,+vaikka+ei+tiedä.
Elämä+on+yllätyksiä+täynnä!+Nämä+oli+"nimiäiset!"
16.11.2020 13:22
Maanantaita+toivottelen!
Huomasin,+että+olemme+taas+"elämänmakuisissa"+keskusteluissa+kaikki+mukana+ainakin+loppuviikkoon+asti.+Niin+anonyymi+tuossa+kertoo.+Viisas+päätös,+koska+olemme+joskus+sanoneet,+ettei+tuoda+tänne+kovin+paljon+poliittisia+kannanottoja.+Niille+löytyy+kyllä+muita+kanavia.
Elämään+mahtuu+aivan+vaikka+mitä+arkipäivän+asioita,+joista+olemme+keskustelleet+jo+hyvin+kauan+ja+mielenkiinto+on+pysynyt+yllä+näin+kauan.+"Elämänmaku"+-+pidetään+sitä+yllä!
Viikonloppu+mennä+huiskahti+ohi+nopeasti.+Oli+kiva+tavata+ensimmäistä+kertaa+meidän+sukumme+kuukauden+ikäinen+nuorin+aivan+kasvoista+kasvoihin.+Tyytyväinen+lapsi,+joka+hieman+ihmeissään+näytti+katselevan,+kun+joutui+"outoon+syliin?"+Mummia+katseli+suoraan+silmiin+ja+"veti+suutaan+hymyyn?"+Vai+oliko+"ilmavaivoja?"
Vaikka+sää+on+harmaa,+niin+pidetään+valoja+yllä!+Parikuukautta,+niin+päivät+jo+taas+pitenevät.
Hyvää+viikonalkua!
Rapu
16.11.2020 08:55
Miksi+sinä+edson+nyt+kävit+mitätöimään+tuon+kutsusi+tulla+kirjoittelemaan+tänne++avaamaasi+ketjuun,+"ankkuriksi"+nimeämältäsi+kirjoittajalta?
Tuo+kutsusi+oli+jotenkin+kuin+"sovuntarjous",+mutta+vaikka+tuo+"ankkuri"-vertaus+ei+kai?+minua+koskenutkaan,+niin+se+"särähti"+pahasti.+Huolimatta+siitä,+että+ankkurit+ovat+erittäin+tärkeitä.+Ankkurin+tehtävää+ei+voi+vähätellä.+Ei+voi+sanoa,+että+"ei+sovi+kuin+ankkuriksi."
Kuten+huomaat,+"renkaan+vanteetkin"+ovat+tärkeitä,+mutta+ne+vaativat+myös+renkaat+ollakseen+kaikin+puolin+toimivat.
13.11.2020 12:15
Laitoin+nyt+huolimattomasti+LiisaO.n+kontolle+tuon+Ruben+Stillerin+läsnäolon+jossakin!+Anteeksi,+et+sinä+ole+niin+sanonut+-+kai?
13.11.2020 10:55
Huomenta!
Perjantai+ja+13+päivä.+Niin+alkaa+olla+jo+marraskuukin+puolivälissä.+Sää+on+harmaa+niin+kuin+marraskuussa+kuuluukin+olla.+
Jälkiviisaissa+oli+tänään,+aran+tuolla+eilen+mainitsema+Ruben+Stiller+jälkiviisastelemassa.+Eipä+hänestä+ole+mitään+kuulunutkaan+pitkiin+aikoihin.+Samalta+näytti+kuin+ennenkin.
Minulle+ei+nyt+tule+mieleen+mitään+"viisastelua",+ei+jälki-,+kuin+ei+myöskään+ennakoivaa.+Siispä+toivotan+hyvää+perjantaita+kolmannestatoistapäivästä+huolimatta!
13.11.2020 09:03
Ei+aika+käy+pitkäksi+kotonakaan,+vaan+päivä+aivan+"vilahtaa"+iltaan.+Osansa+tuolla+"vilahtamisella"+on+tietysti+myös+tämä+pimeys.
Minulla+on+ystävätär,+joka+on+kyllä+nuorempi,+mutta+kuitenkin+jo+eläkkeellä.+Hän+ja+miehensä+ovat+myös+meneväisiä,+mutta+ovat+kyllä+säilyneet+jopa+koronan+"varoitus"+piippauksista+kännyköissään,+joten+ovat+liikkuneet+"koronattomissa"+paikoissa.
11.11.2020 14:33
Terve!
Joka+päivä+näitä+laivamatkoja+tarjotaan+sähköpostissa,+mutta+ei+todella+houkuttele+lähteä+maski+kasvoilla+risteilemään.+Eikä+tanssilattialle,+kun+ahdistaa+jo+ajatuskin+maskitanssista!
Ihminen+on+kyllä+sopeutuvainen.+En+olisi+aiemmin+oikein+uskonut+"vieroittuvani"+näin+hyvin+tanssista,+mutta+kai+se+ikä(kin)+sitten+vaikuttaa,+mutta+korona+on+kuitenkin+se,+mikä+antoi+lopullisen+"haluttomuuden!"
11.11.2020 13:30
Olipa+"anonyymi"+kuka+tahansa,+niin+olen+samaa+mieltä+hänen+kommenttinsa+sisällön+kanssa.
Maassa+maan+tavalla+ja+maan+lakeja+noudattaen.+Erilaisia+maita+maailmassa+on,+joten+voi+miettiä,+minne+aikoo+muuttaa,+jos+hakee+aidosti+oikeaa+kotia+itselleen+ja+perheelleen?
11.11.2020 12:34
Harmaa+on+tänään+sää!+Ei+kai+se+kuitenkaan+ole+mikään+"yllätys",+kun+on+marraskuu+menossa.
Hiljaista+on+ainakin+meidän+kulmilla+ja+sekin+on+kait+vain+hyvä+asia?+Ei+näy+jengijoukkueita+"puukottamassa"+vastaantulijoita,+niin+kuin+nyt+on+saanut+lukea+keskustassa+tapahtuvan.
En+ole+koskaan+pelännyt+liikkua+edes+yöllä+Helsingissä,+mutta+täytyy+sanoa,+ettei+juuri+houkuttele+nyt+bussin+odottaminen+aamuyöllä+Rautatientorilla,+kun+tansseista+palailee.+Eipä+ole+enää+edes+tanssipaikkojakaan+-+eikä+pahemmin+tanssihalujakaan,+
saati+halua+liikkua+öisessä+kaupungissa.
Oma+koti,+kullan+kallis+-+kaikin+tavoin!
Voikaa+hyvin!
11.11.2020 12:26
Keskipäivää!
Jotkut+kyllä+puhuvat+tähän+aikaan+jo+iltapäivästä,+mutta+minun+mielestäni+iltapäivä+alkaa+noin+kahden+aikaan.+Tämä+on+vielä+keskipäivää.
Mitä+tulee+lasten+päivähoitoon,+niin+omat+lapseni+(ja+jonkun+muunkin+äidin+lapset)+olen+hoitanut+itse,+mutta+lapseni+ovat+jo+"joutuneet"+viemään+lapsensa+päivähoitoon.+Ei+ole+kyllä+moitittavaa+siitäkään,+mutta+onhan+se+tietysti+kurja+herätellä+aamulla+aikaisin+pieni+lapsi+lähtemään+säässä,+kuin+säässä+päiväkotiin+aikaisin+aamulla.+Nuorin+lapsenlapsi+nauttii+nyt+kuukauden+ikäisenä+kotonaan+äitinsä+hoivasta+ja+maitoa+saa+tarpeekseen,+kun+kasvaa+reippaasti.
Minun+luotani+lähti+tunti+sitten+siivooja+ja+nyt+on+puhdasta.+Joulusiivous+on+jo+sovittu+myöskin,+joten+mikäs+tässä+on+ollessa.
Sää+on+kylmä,+mutta+ei+sentään+tuulinen.+Tuuli+vielä+yleensä+lisää+kylmyyttä.
Eipä+tässä+ole+nyt+mitään+tämän+kummempaa+kerrottavaa,+mutta+eiköhän+se+ole+hyväkin,+kun+ei+tapahdu+mitään+ihmeempiä?
10.11.2020 13:08
Jill+Biden+on+professori+-+unohtui+mainita.
09.11.2020 18:28
Luin+tuolta+toisaalta,+missä+myös+kirjoitan,+että+Jill+Biden+opettaa+paikallisessa+collegessa+Virginiassa+englantia+maahanmuuttajille+ja+pakolaisille.+On+opettanut+jo+kauan.++Hän+on+sanonut+näin:+"Rakastan+heidän+tarinoitaan,+rakastan+heitä+ihmisinä+ja+rakastan+sitä,+että+voin+auttaa+heitä+menestyksen+tiellä."
09.11.2020 18:26
Täällä+yläkerrassa+näyttää+nyt+olevan+21+astetta,+kun+patterit+ovat+hieman+lämmenneet+lisää.+Eivät+ole+kyllä+edelleenkään,+kuin+haalean+lämpimät.+Yläkerrassa+on+muutenkin+lämpimämpää+kuin+alhaalla.+Siellä+ei+nyt+ole+mittaria,+mutta+kyllä+tuon+eron+huomaa,+kun+alakertaan+menee.
09.11.2020 13:58
Huomenta!
Olenpas+minä+aikaisessa+tänään!+Saa+nähdä,+saanko+kuitenkaan+mitään+sen+enempää+aikaiseksi,+kuin+muinakaan+päivinä?+No+eipä+nuo+työt+tekemällä+lopu+ja+minua+helpottaa,+mitä+tulee+siivoukseen+se,+että+minulla+käy+nyt+kerran+kuukaudessa+siivooja.+Huomenna+on+taas+se+päivä.
Toisin+kuin+eilen,+sää+näyttää+aivan+harmaalta.+Eilen+jo+heti+aamusta+aurinko+säteili+siniseltä+taivaalta.+Täällä+sisällä+on+aika+viileää.+Patterit+ovat+vain+vähän+haaleanlämpimät.+Se+on+tätä+säästötaloutta,+vaiko+ilmastonsuojelua?+Olkoon+kumpaa+tahansa,+niin+minä+ainakin+palelen.+Ajattelen+näissä+viileissä+tiloissa,+kuinka+näissä+selviää,+jos+on+vastasyntynyt+vauva+(meidän+taloyhtiössämme+ei+nyt+taida+vauvoja+olla),+joka+ei+vielä+kylmää+siedä+ja+hänet+joutuu+usein+riisumaan+pesujen+ja+vaipanvaihdon+yhteydessä?
Ei+tässä+nyt+muuta,+kuin+hyvää+alkavaa+viikkoa+kaikille!
09.11.2020 08:20
Minä+vielä+"intoilen"+tästä+isänpäivästä.
Whoo+sai+prinsessakakkua,+mutta+luin+juuri+että+meidän+presidenttimme+oli+saanut+"joulupiparkakun"+(eilen+leivotun),+mihin+oli+kirjoitettu+sokerikuorrutuksella+"isi."
Presidentti+kertoo+toimittajille,+että+eilen+kuului+keittinsuunnalta+jotain+ääniä,+joten+aivan+tietämätön+hän+ei+ollut+tämän+aamun+yllätyksestä.+Äiti+ja+2-vuotias+poika+olivat+hääräillet+keittiössä.
08.11.2020 12:36
Hauska+idea!
Isänpäivä+prinsessana!
08.11.2020 10:50
Huomenta!
Kun+ulos+katsoo+tästä+koneelta,+niin+on+kuin+olisi+"kesän+kirkas+huomen!"+-+laulun+sanoin!
Aurinko+paistaa+todella+kirkkaasti,+mutta+taitaa+olla+kuitenkin+melko+"kylmä"+aurinko!
Tänään+onnittelemme+isiä+ja+vaareja!+Onnittelut+täältäkin+Elämä-ketjun+isille+ja+vaareille!+Olkaa+mukana+lastenne+ja+lastenlastenne+elämässä.+Se+on+todellista+laatuajan+viettämistä.
Hyvää+sunnuntaita+kaikille!
08.11.2020 09:50
"Puhtaan"+(sauna-)+tervehdys!
edson+on+edson!+Minusta+on+tullut+"kuuro"+ja+"sokea"+saamilleni+herjoille.+Jos+nyt+kerron,+että+aion+pian+mennä+föönaamaan+saunapuhtaat+hiukseni,+niin+osaan+jo+odottaa+"palautusta!"+Ei+edes+hetkauta+minua.
Suosittelen+sinullekin+samanlaista+"torjuntaa"+tuon+kaltaisille+kommenteille.+Ehkä+tämä+tilanne+rauhoittuu+pikkuhiljaa,+kun/jos+kukaan+ei+reagoi+mitenkään+"haukkuihin",+eikä+minkäänlaisiin+"nälväisyihin,+vaan+sivuuttaa+ne+ja+vaihtaa+puheenaihetta?
Nyt+sitten+"fööni"+töihin!
Mukavaa+illanjatkoa!
07.11.2020 17:45
No+olipas+julmasti+tehty+tuolta+apeltasi.+Lapsena+hoettiin,+jos+joku+rikkoi+vaikkapa+vain+lupauksensa,+jotenkin+näin:+"antaa+ja+ottaa,+"kasinp....n+kantaa!"+En+ymmärrä+tuollaista(kaan)+isää?
07.11.2020 16:06
38 / 43