Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aurinkoista perjantaita!
Aurinko paistaa kuin parhaana kesäpäivänä, mutta lämpöä on vain 7 astetta ulkona. Tuule ei juuri ollenkaan, joten taitaa olla aika kiva sää!
Täällä on hyvin hiljaiseloa. Taloyhtiön pihallakaan ei näy edes lapsia keinuissa. Koululaiset ovat tietysti koulussa, mutta on täällä jokunen pikkulapsikin.
Minua "raadellaan" ensiviikolla. Yksi pieni näppy poistetaan ja se tietää sitten taas määrättyjä toimia ja rajoituksia. Lokakuun alkupuolella on kaksivuotiaan synttärit, mutta siihen mennessä pitäisi jo tikitkin olla pois otetut. Lokakuun loppupuolella on sitten aika sisätautilääkärille. Vuositarkastus. Malmin sairaalan kutsu, mutta vastaanotto Herttoniemen vanhalla ta:lla. Näin meitä liikutellaan lähivastaanotolta jonnekin mahdollisimman kauas. Malminsairaala hoitaa vain sairaalassa sisällä olevat potilaat, muut alueensa potilaat se lähettää Herttoniemeen.
Hyvää viikonlopun aloitusta jokaiselle voimien mukaan nauttien tästä kirpeän kirkkaasta syyspäivästä!
23.09.2022 09:52
Huomenta!
Jostakin syystä, en tiedä mistä, en saanut unta millään viime yönä. Kelloa en katsonut, mutta käänsin ja väänsin vuoteessa etsien nukkuma-asentoa. Aamuyö oli varmaan kun nukahdin ja heräsin vasta puoli kahdeksalta.
Nyt olen aamiaisen syönyt ja paperi Hesarin lukenut, mutta en ole tehnyt mitään muuta. Silityslauta on kukkuroillaan silitettäviä vaatteita ja pyykinpesukone odottaa taas käynnistystä. Hommia piisaa, mutta tekijää laiskottaa!
Hyvää ja kuulasta keskiviikkoa kaikille! Kyllä se siitä taas tämäkin aamu käynnistyy ja päivä lähtee käyntiin!
21.09.2022 09:30
Minulla on taas puhdasta kun siivooja kävi tänään. Olikin tarpeen kun viikonloppuna oli tuo nuorimmainen käymässä, niin varsinkin keittiön matolla oli hieman murusia enemmän kuin tavallisesti. Eipä tässä nyt muuten olekaan mitään viihdykettä ollut, joten muruset lattialla ei minua haittaa. Sattui vain nyt sopivasti tuo siivous, joten en siivonnut itse yhtään. Puhdasta on taas!
Minuakin joskus hieman harmittaa, kun puhun puhelimessa jonkun tutun, tai läheisenkin kanssa ja hänelle tulee toinen puhelu, niin on kiire lopettaa puhelu minun kanssani vaikka emme olisi ehtineet puhua juuri mitään. Enkö minä ole tarpeeksi tärkeä?
Minä pidän minulle soittavaa niin tärkeänä, että en esimerkiksi kerro, vaikka olisin saanut juuri ruoan lautaselle ja minulla olisi kova nälkä, niin sittenkin pidän tuon ihmisen soittoa minulle niin tärkeänä, että en kerro aikoneeni ruveta juuri syömään. Lämmitän sen ruoan sitten myöhemmin.
20.09.2022 18:30
Taas olemme alottelemassa uutta viikkoa. Aurinko paistaa ja lämmintä on 12 astetta.
Radiossa lauletaan juuri nyt mummon "pelarkuunista" ja siitä kuinka "vaari hukkui meren myrskyisiin laineisiin!" Moni voi hukkuakin, kun/jos elämän myrskyt oikein raivoavat.
Yritetään me pitää tämä meidän Elämä-ketjumme pinnalla ja jatkuvana, vaikka meidän Elämääkin joskus rajutkin "myrskyt" riepottelevat!
Hyvää viikon aloitusta kaikille!
19.09.2022 11:26
Tuo, "kävisikö kahvi ilman maitoa", kun kerma on loppu, oli hyvä.
Minä olen oppinut juomaan kahvin mustanakin, vaikka ennen piti olla aina kermaa. Nyt olen myös usein pitkiä aikoja juomatta kahvia ollenkaan. Ennen aamukahvi piti saada aina! Noin ihminen muuttuu ja tavatkin muuttuvat hyvin vapaasti liikkuviksi tavoiksi. "Joskus tekis mieli, sitten taas ei..."
Liha-makaronilaatikko on hyvää. Pitäis taas minunkin sitä tehdä pitkästä aikaa.
18.09.2022 17:58
Nyt on puolukkaa pakkasessa. Tyttäreni ja vävyni toivat minulle kaksi viiden kilon laatikkoa puolukoita, joten eiköhän noilla pääse talven yli?
Viimetalvisia puolukoita oli vielä kolme rasiaa jäljellä pakasteessa. Laitoin ne raakasoseena ruokien lisukkeina käytettäviksi jääkaappiin. Ripaus sokeria joukkoon. Voi niistä kiisselinkin keittää.
18.09.2022 17:41
Makkarasoppa maistuu kyllä aivan hyvältä kun ei sitäkään jokapäivä syö. Tuo vähän parempaa ruokaa sunnuntaisin on vain jotenkin kulkenut mukana elämässäni. En tiedä sen kummemmin mistä johtuen. Ehkä se on sen takia, että viikonloppuisin on paremmin aikaa, niin maalla asuessa, kuin kaupungissakin keskittyä ruoan laittoon hieman pidemmän kaavan mukaankin joskus?
Minä tulin niin kylläiseksi tuosta loimulohi ateriasta lisukkeineen, etten kaivannut jälkiruokaa, mutta minulla on tuolla kaapissa vielä eilen Lidlin paistopisteestä ostettuja jätti korvapuusteja, joten kahvia ja nopeasti mikrossa lämmitetty puusti, mistä tulee kuin juuri uunista otettu. niin eipä niille vertaa. Sunnuntain herkkuateria on siinä.
18.09.2022 15:48
Juu, oikeassa ole. Kyllä tuo loimulohi maistui taas ja sitä jäi vielä huomiseksi ateriaksi. Joskus täytyy herkutella ja kaikki kalaruoka on kyllä muutenkin herkkuani.
18.09.2022 15:36
Muistan minäkin lapsuudestani, tosin vähän hämärästi, koska siitä on jo aikaa kulunut "tovi", että meillä puettiin sunnuntaina vähän paremmat pyhävaatteet ylle ja lepopäivää piti kaikkien kunnioittaa. Lapsista se oli aika tylsää ja pitkäveteistä.
Sitten omassa perheessä ainakin yritin laittaa sunnuntaisin jotain parempaa ruokaa, kuin mitä viikolla, vaikka söimme aamiaisen ja päivällisen (kun kaikki olivat tulleet kotiin) arkenakin yhdessä. Pidin siitä kyllä huolen, jos kukaan ei ollut missään matkoilla, että perhe syö yhdessä ja pöydän ääressä. Siinä keskusteltiin päivän asioista ja tapahtumista. Tuo pöytä on muuten minulla edelleenkin käytössä. Se on suuri, pyöreä ja vahvaa koivupuuta, tummaksi petsattu. Siihen kuuluu jatko-osa, mutta se on ollut käytössä vain yleensä kun tulee paljon porukkaa ja jouluna aina. Silloin siitä tulee soikea pöytä. Tuolit ovat tuohon pöytään kuuluvat jykevät pinnatuolit.
Tänään minulla on loimulohta. Täytyy vain keittää perunat ja laittaa salaatti. Nyt kyllä tuli jo nälkäkin, joten alakertaan on lähdettävä perunoita rapsuttamaan.
18.09.2022 13:23
Luonani oli tänään alle kaksivuotias, jolla puhtia riittää. En kyllä enää jaksaisi hoitaa noin joka paikkaan ehtivää lapsukaista. Kaikki täytyy tutkia ja vauhti on melkoinen. Pelkäsin koko ajan että hän satuttaa itsensä kun menee vauhdilla, eikä siinä ehdi paljon katsoa, mitä esteitä on edessä. Kiva oli kyllä taas tavata. Sanoja tulee jo koko ajan lisää. Opinhalu on valtava jo noin pienellä.
Nyt on käytävä hieman selkää oikomaan ja on nostettava jalat seinälle. Ei riitä enää virtaa.
17.09.2022 12:26
Huomenta+täältä+SU-SI+alueelta!
No,+eipä+mitään+susia+ole+kyllä+näyttäytynyt,+mutta+onhan+tuo+sopiva+tavutus+kaupungin+osillemme!
Sadetta+lupaillaan,+mutta+ei+ainakaan+vielä+sada.+Tuuleton+päivä+näyttää+olevan,+koska+männyn+oksat+eivät+heilu+yhtään+.+Söin+aamiaiseksi+riisipuuroa+ja+hedelmiä.+Ei+nälätä+enää.+Riisipuuron+söin+sellaisenaan,+ilman+sokeria+ja+kanelia.+Nuo+molemmathan+ovat+jonkunlaista+"myrkkyä."+Minulla+on+ollut+jo+kauan,+varmuuden+vuoksi,+kolesterolilääkitys+tuon+sydämen+takia.+Lääkäri+sanoi+sen+määrätessään,+että+ei+tarvitse+sitten+niin+kovasti+vahdata+kaikkea+mitä+suuhunsa+panee.+Syön+kyllä+mielestäni+hyvin+terveellisesti+muutenkin.
Nyt+toivottelen+hyvää+viikonlopun+aloittelua+kaikille+ja+minä+menen+katsomaan+mitä+HS.fissä+kirjoitellaan+maailman+tapahtumista.
16.09.2022 08:49
Tänne+on+taas+vaikeuksia+päästä+kirjoittelemaan.+Olen+nyt+yrittänyt+muutaman+kerran+ja+olin+jo+taas+luovuttamassa,+kun+yht'äkkiä+ketju+avautui.
Eipä+tässä+ole+nyt+mitään+asiaakaan,+mutta+kunhan+päivitän+"Elämä-ketjun"+tähän+päivään.
No+on+sen+verran+asiaakin,+että+odottelen+tässä+tänään+ulko-oven+ja+ikkunoiden+lähempää+tarkastelua+remonttryhmän+toimesta.+Taloyhtiössämme+alkaa+ulko-ovien+ja+ikkunoiden+vaihtoremontti.+Kauhistuttaa+kyllä,+vaikka+ymmärrän+tuon+vaihtotarpeenkin,+mutta+kun+noita+remontteja+on+ollut+nyt+jatkuvasti,+niin+yksin+kun+niitä+maksaa,+niin+pian+ei+enää+vaan+pysty.+Koti+on+kuitenkin+koti+jokaiselle,+eikä+siitä+ole+helppo+lähteä.
En+oikein+ymmärrä+sitäkään,+että+talvea+vasten+lähdetään+tekemään+tätä+remonttia+missä+vanhat+ikkunat+joutuu+ensin+poistamaan+.++Minun+huoneistoni+on+viimeinen,+joten+se+voi+olla+hyvinkin+kylmä+sää,+kun+tänne+ehtivät.+Tämä+on+iso+asuntoyhtiö.
13.09.2022 09:49
Maanantaista+huomenta!
"Syli"+on+hyvin+monimuotoinen+käsite.+Iskelmissä+tuota+"syli-sanaa"+käytetään+paljon.+Joku+laulaa+että+"sun+syliis+on+hyvä+tulla",+joku+taas+laulaa,+että+"sylillisen+tahtoisin++kerrallaan."+Myös+lapsi+tahtoo+syliin,+kuten+aikuisetkin.
Sitten+on+nuo+halkomitat+ja+niitä+näyttää+riittävän.
Nyt+on+taas+viikko+alkamassa.+Toivotaan+siitä+parasta+mahdollista+meille+ja+myös+muille.
12.09.2022 08:33
Hyvin+maistuivat+lihapullat+perunamuusin+ja+tomaatti-sipulisalaatin+kera.+Salaatin+maustoin+rypsiöljyllä,+etikalla,+ripauksella+suolaa+ja+sokeria,+sekä+hieman+mustapippuria.+Hyvää+oli+ja+nälkä+lähti.
Sisko+ei+ole+vielä+soittanut,+joten+ehdin+vielä+tännekin+kirjoittelemaan.+Tietokone+näyttää,+että+lämpötila+ulkona+on+16+astetta.+Ei+tuo+nyt+vielä+ole+kovin+kylmää.+Aurinko+paistaa+edelleen.
Pitäisköhän+käydä+lepuuttamaan+selkäänsä+hetkeksi+ja+samalla+voi+vähän+taas+lukea+Anita+Välkin+oopperaurasta.+Kirja+mitä+nyt+luen,+kertoo+hänestä+aivan+alusta+asti+siitä,+kun+hän+pyrki+ja+pääsi+laulamaan+oopperaan.
11.09.2022 15:21
Kaunis+on+sää,+mutta+ei+kovin+helteinen.+Ei+oikein+huvittanut+enää+makoilla+tuolla+viherhuoneen+sohvalla+kirjan+kanssa,+kun+tuli+vilu!+Olishan+sitä+voinut+laittaa+jotain+lämmintä+päälle,+niin+hyvin+olisi+vielä+tarjennut,+mutta+kun+tuli+jo+nälkäkin,+niin+päätin+siirtyä+sisätiloihin.
Tulin+koneelle+katsomaan,+onko+väki+paikalla,+mutta+vain+muutama+on,+vaikka+eipä+meitä+mitään+suurta+joukkuetta+olekaan.
Katselin+puolenpäivän+aikaan+IltaSanomien+videolta+jonkun+aikaa,+kun+kuningatar+Elisabet+matkusti+viimeistä+matkaansa+auto-+ja+moottoripyörä+saattueessa.+Väkeä+oli+paljon+jokapuolella+teitä+ja+katuja+ja+monet+pyyhkivät+kovasti+silmiään.
Elämä+on++-+++sitä+mitä+se+on.+Matkantekoa+kuitenkin.
No+nyt+minä+laskeudun+nuo+rappuset+alakertaan+ja+käyn+katselemaan+mitä+jääkaapista+löytyy+hiljentämään+mahan+kurinaa.+Tänään+on+taas+"puhelintunti"+yhden+siskon+kanssa.+Täytyy+syödä+ennen+sitä,+että+jaksaa+puhua,+eikä+mahan+murina+häiritse.
11.09.2022 13:31
Niinpä,+sitä+mieltä+minä+olen+ollut+noiden+veljesten+kansansuosiosta,+etteivät+he+yleisölleen+yleensäkään+tarjoa+muuta+kuin+tuota+kissankultaa,+mutta+heidän+silmistään+loistaa+halu+saada+oikeaa+kultaa+sinne+pankkitililleen.
Tekivät+hyvää+yhteistyötä+nuo+"ukko+ja+akka"+omenapuuta+tyhjentäessään.+Hyvännäköisiä+omppuja+olikin.
10.09.2022 16:57
"Vaan+missä+on+Matti+&+Teppo"+kyselee+kommentissaan+DrWhoo?+Matti+ja+Teppo+ovat+hinnoitelleet+esiintymisensä+niin+hinnakkaiksi+jo+ajat+sitten,+ettei+toritapahtumalla+ollut+varmaan+tarvetta,+tai+haluakaan+maksaa+sellaisia+palkkioita+mitä+nuo+veljekset+laskuttavat.+Ovat+niin+ahneita,+että+tuskin+antavat+alennusta+edes+kotiseutunsa+tapahtumiin.+Kun+kävin+vielä+tanssimassa,+niin+jos+nuo+veljekset,+tai+Matti+Nykänen+oli+laulamassa+niin+liput+olivat+aivan+eri+luokkaa+hinnaltaan+kuin+kenenkään+muun+laulusolistin+keikoilla.+Kerran+olin+tanssimassa+aivan+lavan+vieressä+ja+nuo+veljekset+olivat+esiintymässä,+niin+tanssittajani+oli+huomannut+tussikynän+Matin+kädessä+ja+hän+vetäisi+minun+käteni+Matin+eteen+ja+Matti+kirjoitti+tussilla+nimensä+käsivarteeni.+Ei+antanut+laskua+kuitenkaan.+Nimi+häipyi+kyllä+pian+poiskin.
10.09.2022 14:39
Niinistöstä+tulisi+kyllä+pidetty+"kuningas"+meille,+mutta+kun+hänelläkin+on+jo+tuota+ikää,+niin+ei+taida+onnistua?+Elisabetillä+oli+jälkikasvua+joten+kuninkuus+oli+turvattu+jatkossakin+ja+hänen+jälkikasvunsa+ovat+tottuneet+olemaan+myös+kuvattavina,+koska+kuninkaallisten+kuuluu+osata+käsitellä+mediaa+ja+siihen+pakettiin+kuuluu+myös+se,+että+heitä+kuvataan.
No,+kuninkaallisuus+ei+ole+meidän+huoli,+joten+ollaan+vain+tyytyväisiä+tasavaltalaisia!+Pääasia+on,+ettei+Venäjä+ja+Putin+(Venäjän+"keisari")+omi+meitä+osaksi+Venäjää.
Sää+on+ainakin+täällä+pääkaupunkiseudulla+aurinkoinen+tänään.+Hyvää+lauantaita+ja+syyshommia,+kuka+niitä+nyt+sitten+"viitsii"+tehdä+juuri+tänään.
10.09.2022 10:43
On+briteissä+ollut+aina+silloin+tällöin+keskusteluja+koko+kuninkuuden+lopettamisesta,+mutta+sitä+ei+haluttu+tehdä,+eikä+siitä+haluttu+edes+keskustella+kovin+paljon+niin+kauan+kuin+Elisabet+eli.+Nyt+siellä+voisi+tapahtua+tuo+muutos,+koska+ei+Charles+ole+sillä+tavalla+kansalaisten+suosiossa,+kuin+oli+kuningatar+Elisabet.+Kalliiksikin+tuo+kuninkaan+ylläpito+tulee,+joten++nyt+olisi+ehkä+juuri+sopiva+aika+muuttaa+kuninkuus+tasavallaksi.
09.09.2022 12:10
Perjantaita+toivottelen+kaikille!+Mahdollisimman+hyvää+jokaiselle.+Viikot+mennä+viuhuu+vauhdilla,+niin+ettei+huonoilla+jaloilla+enää+meinaa+pysyä+vaudissa+mukana.
Huomasin+tänään+lehdestä,+että+nyt+saisi+puolukoita+kaupasta+alle+20+euroa+viiden+kilon+laatikon.+Syksyn+satoa+parhaimmillaan,+eikä+omat+polvet+ja+jalat+rasitu+metsässä+rämpiessä,+kun+puolukkamaastot+ovat+yleensä+niitä+tasaisia+ja+puuttomia,+jäkälää+kasvavia+alueita,+missä+on+helppo+liikkua.+
Toisin+oli+kuningatar+Elisabetillä+kun+hänet+vietiin+Suomen+vierailulla+neljäkymmentä+vuotta+sitten+katsomaan+kuinka+meillä+metsässä+puu+kaatuu,+kun+raavat+miehet+käyttelevät+siellä+sahaa.+Kypärää+kuningatar+roikotti+kädessään+vielä+tullessaan+lankkupenkille+istumaan+ja+nauttimaan+metsäateriastaan.+Ilme+oli+hieman+hapan+ja+ymmärrettävästi.+Korkokengät+jalassa+ja+kapea+hame,+eikö+kenellekään+tuossa+herralaumassa+tullut+mieleen+hieman+kertoa+kuningattarelle+retken+luonteesta+ja+pukeutumisesta+siihen+asianmukaisesti?+Muistan+nähneeni+tuon+tv:stä+silloin+kun+se+tapahtui+ja+ihmettelimme+sitä+jo+silloin,+että+nyt+tuli+tehtyä+kyllä+moka!
No,+oli+se+jäänyt+kyllä+kuningattarenkin+mieleen.+Hän+oli+kuulemma+muistellut+sitä+metsäreissua+usein+vuosien+aikana.
Levätköön+nyt+kuningatar+rauhassa.+On+hänen+poikansa+vuoro+olla+kuningas.+Tulevaisuus+näyttää,+tuleeko+hänestä+pitkäaikainen+kuningas,+vai+kokeeko+Englanti+oikein+perustavanlaatuisen+muutoksen,+mitä+tulee+maan+politiikkaan+ja+sen+politiikan+toimeenpanijoihin?+Onko+tasavallan+aika+koittamassa+tässä+sopivassa+tilanteessa?
09.09.2022 11:15
5 / 43