Vapaa kuvaus

Aloituksia

270

Kommenttia

790

1. Ettei+olisi+jopa+se+paketoija+itse+joka+kirjoittelee?+Syytät+minua+virkavallan+väkivaltaisesta+vastustamisesta+vaikka+itse+hyökkäsit+2-metriä+ruotsin+puolelle+kun+kuvasin+videota,+kaappasit+minut+suomen+puolelle,+sidoit+pakettiin+josta+vasta+poliisit+irroitti+minut.tiesitkö,+ettei+ihmisten+"paketointi"+rajalla+kuulu+sotilaiden+rauhanajan+tehtäviin?+Olet+itse+vaarassa+menettää+sotilasarvosi,+asianajajan+kanssa+ajetaan+tulevilla+käräjillä+myös+syytteitä+sinua+vastaan+korvausvaatimuksineen.Asiaa+tutkii+Ruotsin+poliisi+myös+alueloukkauksena,+josta+minulla+tosin+ei+ole+todisteita+koska+rikoit+puhelimen+jossa+video+todiste+hyökkäyksestäsi+ruotsin+puolelle+oli+tallennettu,+ja+tiesit+ettei+alueelle+kohdistu+tallentavaa+kameravalvontaa.Jatkossa+kuvaan+mahdolliset+konfliktit+rajalla+livetilassa+niin+jää+tallennetut+todisteet+nettiin+jos+armeijan+joku+kusipää+hyökkää+jälleen+kimppuuni.+Mikä+muuten+on+että+ruotsin+armeija+ja+poliisi+käyttäytyy+rajalla+asiallisesti?+Miksette+suomen+kusipää+sotilaat+siihen+asialliseen+käytökseen+kykene?
  2. Kemissä+kaikki+käyttää+maskia+ja+siellä+paikallisliikenteen+busseissa+kaikilla+on+maskit.+Torniossa+maskinkäyttö+jo+on+huomattavasti+vähäisempää.Haaparannan+puolella+kaupan+myyjät+ja+bussikuskit+eivät+käytä+maskia.+Bussikuskeilta+se+on+täällä+jopa+kielletty+pyörtymisvaaran+vuoksi.Haaparannalta+alkaen+ihmiset+ovat+ystävällisiä.+Narkitkaan+ei+ole+nyrpeäkatseisia+lusmuja+niinkuin+suomessa,+vaan+iloista+hymyilevää+porukkaa+jotka+tarvittaessa+myyvät+ainetta+edullisesti.Ruotsissa+poliisi+on+täysin+voimaton+ja+on+joka+tilanteessa+selviö+ettei+poliisia+kutsuta+koskaan+paikalle+missään+tilanteessa+vaan+asiat+selviää+puhumalla.Suomessa+kauppakeskuksen+ulkopuolella,+alle+10-metriä+rajasta+sanoin+itsekseni+ääneen+että+suomi+on+paska+maa,+olin+v*ttuuntunut+kun+linja-autot+iltaisin,+ruotsin+puolella+linja-autoja+sahaa+yhtenään+haaparannan+bussiasemalle.+Joku+ämmä+sanoi+siinä+minulle+että+soitanko+sinulle+poliisit?Nauroin+hänen+sanomisilleen,+sillä+10-metrin+päässä+ruotsin+puolella+ei+koskaan+kuule+kenenkään+uhkaavan+poliiseilla.+Ruotsissa+on+vahva+lähiökulttuuri,+voit+mennä+minkä+tahansa+kerrostalon+pihaan+istumaan+ja+juomaan+omia+viinoja.+Sinut+toivotetaan+tervetulleeksi+porukkaan+ja+juttelet+niinkuin+talon+asukkaatkin+asioita,+niitänäitä.Suomessa+oudon+talon+pihalle+istumaan+meneminen+tietäisi+nyrpeitä+katseita+ja+kyttäämistä,+lopulta+luultavasti+jopa+kehoitusta+poistua+pihalta.Kaupassakin+aina+myyjä+tervehtii+iloisesti+joka+liikkeessä+eikä+istu+happamana+ja+mykkänä+kassan+takana+niinkuin+suomessa.Ihmettelenkin+mikä+siinä+on+että+ruotsalaiset+on+niin+selvästi+fiksumpia+ja+ystävällisempiä+ihmisiä+kuin+suomalaiset?
  3. "Kunnon+varusteet+ja+varjot+maksavat+5000+€,+eikä+lentokonetunnit+ilmaisia+ole."Lentokoneesta+hyppääminen+ei+maksa+mitään.+Lisäksi+voi+uhata+henkilökuntaa+aseella+ja+vaatia+rahaa+lunnaiksi+lentokentälle.https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000980377.html”D.B.+Cooper”+kaappasi+matkustajakoneen,+sai+200+000+dollarin+lunnaat,+hyppäsi+pimeyteen+–+ja+katosi