Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Delfine
Delfine
Delfine
Liittynyt 5v sitten
278
aloitusta ·
809
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vastaus löytyy litteämaa kysymyspatteristo ketjusta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15406389/littea-maa--kysymyspatteristo
"3. Mistä johtuu kuun- ja auringonpimennykset?"
"Auringon pimennyksessä, auringon eteen menee mitä ilmeisemmin Kuu, kuten palloteoriassakin. Täydellisen auringonpimennyksen näkee vain alueelta joka on 112 km kokoinen. Sellainen tukee läheistä ja pientä kuuta. Varjot on helppo saada isomaksi, mutta koitapa saada ne pienentymään... Pienimmillään varjot saa saman kokoiseksi kuin varjostava kohde. Kuun pimennyksessä kerrotaan Maapallon varjon lankeavan kuuhun, mutta siinä samanlaista varjon pienenemistä ei tapahdu. Heliosentrisessä mallissahan ei pitäisi olla niin paljon eroa siinä onko Maapallo auringon ja kuun välissä, vai ovatko Maa ja Kuu toisinpäin asetelmassa. Auringonpimennys on myös hyvä osoitus siitä, että nuo kaksi taivaankappaletta ovat hyvin lähelle saman kokoisia. Aika uskomaton yhteensattuma olisi jos aurinko olisi 400 kertaa kuuta suurempi, mutta juuri sen saman 400 kertaa kauempana, eivätkä olisikaan saman kokoisia niinkuin selvästi näyttävät. Ja jos tuo 400 kertainen suurennos ei kuulosta suurelta, niin se on kuitenkin sellainen että auringon sisään mahtuisi 63 miljoonaa kuuta. Näyttääkö täydellisessä auringonpimennyksessä siltä? Toinen hullu yhteensattuma niillä on se, että ne kulkee zeniitissä samaa reittiäkin, vaikka heliosentrisessä mallissa niillä on täysin toisistaan poikkeavat radat. Kuunpimennys sellaisena mitä tieteessä opetetaan kumotuu täysin niillä kerroilla kun kuunpimennyksessä aurinko on vielä samaan aikaan horisontissa, vaikka sen pitäisi olla maapallon takana varjostamassa kuuta. Sellaisella kerralla, on lisäksi varjo tullut siihen kuun pinnalle yläkautta, mikä ei paranna selitystä, vaan murskaa sen. Mikä sen varjon sitten tekee...? No varmaan jokin litteää maata kiertävä taivaankappale, kuten jokin pienistä planeetoista.. Ei voi tarkemmin tietää jos ei tutkita. Ja tieteessähän ollaan asettauduttu siihen näkemykseen että asia on jo selvitetty eikä mitään kumoamisiakaan noteerata jos ne tulee tieteen kentän ulkopuolta."
13.08.2026 18:42
Tärkeintä on se että pidetään keskusteluissa yllä maan todellista litteää muotoa riippumatta että kuka siitä milloinkin on keskustelemassa.
03.08.2026 13:03
Tuohon vielä jos pelaa joka kerta vaikka huoltoaseman pelikoneita tai ostaa kenoa lottoa tai raviveikkausta joka kerta niin helposti menee kaikki rahat tupakkaan kahviin ja peleihin. Leipäjonosta sitten ruuat
17.07.2026 20:29
Siis juon kahvit ja syön pullat kokoomuksen teltalla vaikkei aikomukseni ole ikinä äänestää heidän ehdokkaitaan
17.07.2026 20:25
Joka vaalien aikaan käyn jopa kokoomuksen vaalireltalla kuulemassa heidän höpinänsä vaikka todellisuudessa äänestän vasemmistoliiton ehdokasta joka on meidän köyhien puolella.
17.07.2026 20:24
Vuoden kun juo sumppia omasta termlksesta niin harrastuksen aloituskulut on kuitattu ja loput on pelkkää voittoa
17.07.2026 20:19
Nälkä se on täällä maaseudullakin, miksei täällä jaeta ilmaista soppaa?
17.07.2026 20:15
Koska rasvat huuhdeltiin viemäriin paistamisen jälkeen ja tämä soppa olisi täysin rasvatonta voit lisätä mukaan vaikka rypsi tai oliver öljyjä makua tuomaan
17.07.2026 20:13
Hyvä neuvo, kiitos
13.07.2026 13:09
Peliriippuvuus ainakin minulla mihin meni kymmeniätuhansia euroja vuodessa, nyt oon edunvalvonnassa estot pelitileille ja tilanne hallinnassa.
13.07.2026 13:07
Tuossa tilanteessa hankkisin asianajajan ja tekisin kantelun hallinto oikeuteen liian pienestä käyttörahasta
13.07.2026 13:06
Minä luulin että edunvalvonta on välitystilinkaltainen järjestelmä jossa minulle kuuluvat rahat vain maksetaan osissa minulle.
Kattia kanssa! En saa kuin 100e viikossa vaikka kelan yleistuki on verojen jälkeen 595 euroa kuukaudessa.
Lisäksi pankissa näkyy tietokoneella että olen edunvalvonnassa, jotta saa verkkopankkitunnukset edunvalvojan täytyy hyväksyä asia.
Jos yrittää kilpailuttaa sähköliittymää tai puhelin liittymää niin myyjät näkee heti koneelta tuo on edunvalvonnassa ei onnistu!
Itse kykenen hoitamaan pankki ym asiani kun kuntoudu peliriippuvuudesta aion pyytää irtisanoa edunvalvonnan itseltäni.
Haluan vain varoittaa muita kuinka naimisissa edunvalvojan kanssa joutuu olemaan ei kannata hankkiutua edunvalvontaan.
Yksi nainen kehen tutustuin sai käyttörahaa vaan 2euroa per arkipäivä pummasi minulta kokoajan rahaa kunnes lopetin suhteen.
Kaupungilla kävelee ukko joka saa 2kertaa kuukaudessa 15e "tupakkarahaa" no se tyyppi ei edes polta edunvalvoja luulee rahan menevän tupakkaan mutta todellisuudessa rahat menee hukkaan kauppojen pelikoneisiin
13.07.2026 13:05
Raamattu ja Jeesus kertovat niin selvästi litteästä maasta että suljen silmäni pallopäiden harhaisilta havainnoilta jotka tukevat pallomaa teoriaa.
13.07.2026 12:56
Paljon maksavat hillasta ei illasta
13.07.2026 12:53
Jos olisin päässyt kyseiset 2 kilometriä venäjän rajalle niin minua avustava venäjää osaava kaksois kansalainen olisi kertonut venäjän raja Iran omaisille minun asiani ja että minä haen turvapaikkaa Venäjältä.
01.07.2026 20:01
Mä lähden ihan mielellään uppoavasta suomi velka titanicista turvaan venäjälle. Mutta avatkaa se helvetin itäraja edes yhteen suuntaan että pääsen poistumaan venäjälle.
29.06.2026 15:16
Eteläisten näkymien väitetään todistavan pallomaasta. Pohjoiset näkymät taas todistavat litteästä maasta sen kait sinäkin myönnät?
29.06.2026 08:15
Siis häkissä ei häissä
29.06.2026 08:13
Minulla oli joskus seeprapeippoja 2uroslintua häissä oli hyvin tarkat säännöt vain vanhempi lintu sai laulaa vaikka nuorempi oli isompi. Jos nuorempi lintu yritti laulaa se johti välittömästi tappeluun.
Yöt nukkuivat kuitenkin aina sovussa vierekkäin kun vanhempi unohti että se nuorempi onkin uros.
29.06.2026 08:07
Pitäisikö venäjän sammuttaa GPS häirintä ja antaa Ukrainan dronejen vapaasti hyökätä Venäjälle. Olisitko sitten tyytyväinen?
15.05.2026 19:16
1 / 41