Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sama on oma näppituntumani. Akateemisissa piireissä ei tunnu rasismia esiintyvän suuressa määrin. Tämä kuitenkin vain siis omana tuntumana.
Havainnoillesi löytyy kyllä tukea:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/koulutustaso-heijastelee-maahanmuuttoasenteita/701336/
http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/ovatko-rasistit-tyhmia-uusi-tutkimusvaite-heikko-alykkyysosamaara-vahvistaa-ennakkoluuloja-3307180
22.03.2016 09:01
Jaha. Miten ollaan samaan aikaan suvaitsevia ja rasisteja?
22.03.2016 08:50
Mikäs tämä kristittyjen tontti tässä on?
22.03.2016 07:55
Kun suvaitsevaisuuden määritelmään kuuluu: "Se merkitsee sen tosiasian hyväksymistä, että ihmisillä, jotka ovat luonnostaan erilaisia ulkomuotonsa, asemansa, puhetapansa, käyttäytymismuotojensa ja arvojensa puolesta, on oikeus elää rauhassa ja olla sellaisia kuin ovat."
Ja kun rasismin määritelmään kuuluu: "Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää."
Ja kun vielä suvakki on määritelty suvaitsevaiseksi vajakiksi, niin kerro ihmeessä, miten sinusta voi samaan aikaan olla suvakki ja rasisti. Että hyväksytään erilaisuus ja moninaisuus, mutta eipä hyväksytäkään?
22.03.2016 07:52
Niin, ehkä olisi syytä tosiaan olla vähättelemättä ihmisten typeryyttä; sikäli moni on nyt etsinyt syitä ja oikeutusta rasismilleen yleistämisestä. Kun jostakin etnisestä vähemmistöstä löytyy rikollisia, on tämän logiikan mukaan rasismi luonnollista. Silloin on ikään kuin ihan ok, jopa väistämätöntä, kohdella sitä rehellistä osaa samasta etnisestä ryhmästä huonosti, koska onhan 'heidän joukossaan' rikollisia. Rasistiraukka vain jotenkin ajautuu ilman omaa syytään tähän toimintaan.
Tämähän on tietysti kestämätön ajattelumalli, joka sotii koko yhteiskuntamme periaatteita vastaan. Olisihan se nyt erikoista, jos päivästä toiseen nimiteltäisiin ja syljettäisiin päälle, että olet suomalainen mies ja suomalaiset miehet tekevät rikoksia moninkertaisesti naisiin nähden, että hyi sinua renttua. Mutta joillekin tämä epälogiikka kuitenkin kelpaa vähemmistöihin nähden ja vielä huudellaan, että jos rasismista puhutaan, pitää puhua näistä 'syistä', joita sille on olevinaan.
Kysymys; kun puhut kiusatusta Jonista, niin kuinka unohdit mainita suomalaisten tekemät väkivallanteot syynä sille, mistä tämä kiusaaminen johtui?
22.03.2016 07:35
Minkä koulun virallinen linja tuo on? Ja miten tuon koulun virallisesta linjasta tulee koko kulttuurimme? Minä en nyt ainakaan osaa yhtyä ajatukseen, jossa kiusaamiseen tulee reagoida vain hyväksymällä se vaieten.
21.03.2016 21:21
Meilläkö on kiusaamiskulttuuri, johon pitää vain hiljaa sopeutua, ummistaa silmänsä ja vaieta?
21.03.2016 21:13
Jaa minusta se on ainakin varsin selvä, että väkivaltaiset ja raiskaajat eivät osaa hillitä impulssejaan. He ovat kuitenkin ainakin minun mielestäni itse vastuussa teoistaan. Ja siis nimenomaan he. Ei Lähi-Idästä kotoisin oleva enemmistö, joka ei raiskaa, ole vastuussa samasta maasta tulleiden raiskaajien teoista sen enempää kuin vaikkapa minäkään suomalaisena muiden suomalaisten raiskauksista.
Rasistin teoista on tuon kirjoituksen, johon vastasin, mukaan vastuussa kuitenkin ihan muut henkilöt kuin rasisti itse.
21.03.2016 21:12
Heh, vai on se aina ihan jonkun muun syy kuin sen, joka kohtelee lasta huonosti. Että rasisti on vain sellainen reppana, joka ei osaa hillitä impulssejaan ja kostaa lapselle, jos on itsellä paha mieli.
21.03.2016 20:43
No eipä nyt syyllistetä koko kansaa huonosti käyttäytyvien toimista. Eiköhän enemmistö osaa käyttäytyä.
21.03.2016 19:07
Kaikkea sitä. Vai on jonkun mielestä ihminen ajattelemassa olevansa humaani ja erinomainen, jos ei adoptoi samansävyistä ihmislasta kuin itse on.
Kiusaamisen ongelma ei ole uhri, vaan kiusaaja.
21.03.2016 19:05
Jaa minä en osaa suvakin mielipiteistä kertoa, mutta se kuulostaa minusta hassulta, että joku kerta kaikkiaan tietää, että maahanmuuttajatytöt eivät seurustela suomalaispoikien kanssa. Kyllä se mielestäni vaatii jo tilastotietoa; tuskin kukaan jokaista maahanmuuttajatyttöä seurustelutietoineen niin perin pohjin tuntee.
Mitä varastamiseen tulee, niin se nyt on helppo tilastojen valossa todeta. Se ei ole mielipidekysymys.
21.03.2016 19:02
Voi hyvää päivää, jos adoptoinnissakin pitää kiinnittää huomio siihen, että olisi mahdollisimman huomaamaton lapsi. Ettei vain huonosti kasvatettu sakki sitten kiusaa. Kyllä se kiusaamisen aihe revitään mistä vain, joten eikö oikeampi kysymys ole, miksi jotkut vanhemmat eivät kasvata lapsiaan niin, ettei heistä tule kiusaajia? Ihan samoin kuin ei kyseenalaisteta, miksi jotkut adoptoivat tyttöjä, vaikka tyttöjä helpommin raiskataan.
21.03.2016 18:11
Toisaalta on hyvä muistaa sekin, että ainoa tapa saada maahan valmiiksi koulutettuja ihmisiä on maahanmuutto. Muut joudumme kasvattamaan ja kouluttamaan ihan itse, ja sepä se vasta kustannuserä onkin.
21.03.2016 17:53
Jossakinko on vallan seurustelutilastotkin? Vai onko tämä taas näitä, että kun minä en sellaista tiedä tapahtuvan, sellaista ei tapahdu.
21.03.2016 17:44
Mitä näitä sinun aikaansaannoksiasi nyt siis on, joita jotkut ovat raahanneet mamuja tänne käyttämään?
21.03.2016 17:43
Tämä uskonnonvapauden saavuttaminen onkin ollut pitkä tie. Yhä vain halutaan tuoda sitä uskontoa kaduille, päiväkoteihin, kouluihin ja työpaikoillekin. Olen samaa mieltä, että sitä voi harjoittaa kotonaan ja pyhäköissään.
Mitä huoritteluun ja uhkailuun tulee, niin tuntuu olevan valitettavan tavallista. Surullista kyllä.
21.03.2016 17:40
Holtittomasti? Eihän tänne ainakaan turvapaikkaa hakemaan ole tullut ketään Saudi-Arabiasta tänä tai viime vuonnakaan. Vanhempia tilastoja en katsonut.
21.03.2016 16:19
Taasko joku kristitty kuvittelee, että maamme on teokratia, jossa kristinusko on pakollinen? Sori, ne ajat ovat historiaa. Meillä on uskonnonvapaus.
21.03.2016 16:14
"Oikea suomalainen"? Meillä on asunut muslimeja 1800-luvulta lähtien. Se, montako sinä tai minä pystymme luettelemaan, ei ole millään tavalla olennaista sen kannalta, paljonko heitä maassamme on. Täällä asuu paljon ihmisiä, joita sinä et tunne etkä pysty luettelemaan. Kannattaakin katsahtaa tilastoihin tällaisissa asioissa oman tuttavapiirinsä sijaan.
Kuitenkin olemme siis ilmeisen samaa mieltä siitä, että suomalainen voi olla muslimi eivätkä käsitteet sulje toisiaan pois, joten asia lienee sikäli loppuun käsitelty.
21.03.2016 14:21
316 / 375