Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yritätkö+sinä+tässä+nyt+selittää,+että+mielestäsi+vaino+on+aina+oikeutettua,+jos+se+kohdistuu+omassa+maassa+oleviin+uskonnollisiin+vähemmistöihin?+Vai+miten+tämän+pitäisi+liittyä+siihen,+onko+syypää+vainon+tai+rikoksen+uhri+vai+vainoaja+tai+rikollinen?
27.11.2020 12:58
Oletko+sinä+se,+jolta+kysyin?+Ei+sillä,+tottahan+jokainen+saa+mielipiteensä+kertoa,+mutta+kirjautumattomien+kommentteja+on+vaikea+erottaa+toisistaan.+
Aika+paljon+sitä+saa+tehdä+rajauksia+ajallisesti,+maantieteellisesti+ja+asenteellisesti,+jotta+pääsee+esittämääsi+näkemykseen.+Sinällään+se+on+aika+tavallinen+asenne+monien+eri+uskontojen+uskovaisten+keskuudessa.+Kyllä+ne+perusteet+aina+löydetään+sille,+miten+oma+porukka+on+hyvää+ja+muu+porukka+pahaa.+Tässäkin+siis+riippuu+uskomuksista,+onko+syyllinen+vainoaja+vai+vainottu.
27.11.2020 12:27
Emmeköhän+me+kaikki+tiedä,+että+tartuntojen+määrä+on+kasvussa.+Hyvä+tilanne+verraten+esimerkiksi+muihin+Euroopan+maihin+on+silti+myös+yleisessä+tiedossa.
26.11.2020 12:23
Totta+kai+tätäkin+aihetta+on+tutkittu+jo+kauan+sitten.+Vuonna+2003+tehdyssä+selvityksessä+ilmeni,+että+keskiasteen+koulutuksen+on+hankkinut+39+prosenttia+maamme+somaleista.+Korkea-asteen+koulutus+on+10+prosentilla.+Maahanmuuttajaryhmien+välillä+on+suuria+eroja,+sillä+samassa+selvityksessä+vastaavat+lukemat+venäläistaustaisten+suhteen+olivat+53+prosenttia+keskiasteen+kouluttautuneita+ja+38+prosenttia+korkea-asteen+kouluttautuneita.+
Somalien+keskimäärin+matala+koulutustaso+onkin+ollut+jo+kauan+tiedossa+ja+huolenaiheena.+Tietysti+riippuu+aina,+mihin+vertaa+-+tuo+10+prosenttia+korkeakoulutettuja+on+sama+myös+Perussuomalaisten+kannattajilla,+joten+ainakaan+heidän+keskuudessaan+tätä+tuskin+arvostellaan+negatiivisesti.
26.11.2020 12:21
Suomen+hyvä+koronatilanne+ei+kuulemma+johdu+hallituksesta,+vaan+siitä,+että+kansa+osaa+viisaasti+noudattaa+suosituksia+ja+elää+siten,+ettei+tauti+pääse+hallitsemattomasti+leviämään.+Miten+tämä+väite+suhteutuukaan+aloitukseen,+sekä+kommenttien+'pellenaamareihin'+sun+muihin?
26.11.2020 11:46
Monenlaista+avautumista+olen+saanut+vastaukseksi.+Lähinnä+kiinnostaa+kuitenkin,+oletteko+enemmän+aloituksen+linjoilla+ja+näette+paremmin+etuoikeutetuiksi+ihmiset,+jotka+elävät+toimeentulotuella,+vaiko+ihmiset,+jotka+yhteiskunnan+tarjoamin+mahdollisuuksin+voivat+tehdä+mielekästä+työtä+ja+elättää+itsensä+omilla+ansiotuloillaan?+Mikä+oma+tilanteenne+on,+ja+miten+sen+koette?
26.11.2020 11:43
Saa+kyllä+suurennuslasin+kanssa+etsiä+maahanmuuttajaa,+jolla+olisi+'paremmat+etuudet'+kuin+vaikkapa+minulla.+Yhteiskunta+on+maksanut+koulutukseni,+lähes+kokonaan+terveydenhuoltoni,+huolehtinut+turvallisuudestani,+järjestänyt+toimivan+liikenneverkoston+ja+niin+edelleen.+Muun+muassa+näiden+johdosta+olen+voinut+kouluttautua+ja+minulla+on+etuoikeus+tehdä+mielekästä+työtä.+Moni+maahanmuuttaja+tai+suomalaissyntyinen+ei+sellaista+tavoita,+vaan+joutuu+elämään+yhteiskunnan+viimeisellä+ja+heikoimmalla+tuella,+toimeentulotuella.+En+toden+teolla+keksi+mitään+syytä+kadehtia+köyhyydessä+eläviä,+enkä+pidä+heitä+'paremmin+etuoikeutettuina'.+Minähän+kerrytän+samalla+eläkettäkin,+kun+toimeentulotuen+varassa+elävillä+on+edessä+myös+köyhä+vanhuus.+Toivoisin,+että+kaikilla+olisi+samanlaiset+mahdollisuudet+kuin+itselläni.+Maksan+todella+mielelläni+veroja+voidakseni+edes+vähentää+huonompiosaisten+ongelmia,+ja+samalla+tarjota+nuoremmille+sukupolville+sitä+samaa,+mitä+itsekin+olen+saanut.
25.11.2020 14:38
Meillä+on+sikäli+erilainen+katsantokanta,+että+minä+näen+syylliseksi+rikoksen+tekijän,+en+kohdetta.+Mutta+jos+nyt+oikein+viestisi+ymmärsin,+niin+olet+sikäli+johdonmukainen,+että+pidät+uhreja+syypäinä+laajemmin+kuin+vain+yhden+ryhmän+osalta.
25.11.2020 14:15
Löytyykö+täältä+yhtäkään,+joka+ei+tuomitse+kaikkea+terrorismia?+Kommenteissa+tunnutaan+pikemminkin+pyörittelevän+sitä,+mikä+taho+tekee+enemmän+tai+vähemmän+terroritekoja.+Terroristit+tekevät+kaikki+terrori-iskut,+joka+ainoan.+Jokainen+terrori-isku+on+tuomittava,+tekijästä+täysin+riippumatta.+Jos+joku+on+eri+mieltä,+ihan+mielellään+voi+tulla+perustelemaan.+Muussa+tapauksessa+tässä+tuskin+on+mitään+väittelemisen+aihetta.
25.11.2020 13:51
Minulla+ei+ole+halua+tappaa+ketään.+Kyse+oli+kuitenkin+siitä,+päteekö+sama+ajattelu+kristittyihin;+onko+vainon+syy+heissä+itsessään,+kuten+se+nähtävästi+on+muslimeissa,+kun+äärioikeiston+teoille+annoit+(mikäli+olet+sama+anonyymi)+oikeutuksen+sitä+kautta.
25.11.2020 13:27
Jos+äärioikeiston+terroriteot+johtuvat+vain+ja+ainoastaan+kohteistaan,+kuten+väität,+niin+tämä+sama+varmaan+pätee+kristittyjen+vainoon+-+syypäänä+ovatkin+siis+kristityt+itse?+Vai+meneekö+logiikkasi+kaksilla+rattailla?
25.11.2020 13:14
Niin,+naisvaltaiselle+hoitoalalle+tosiaan+tarvitaan+lisää+miehiä.+Ihan+jo+siksikin,+kuten+linkin+takaa+löytyvässä+jutussa+mainitaan,+että+miesasiakkaat+toisinaan+toivoisivat+mieshoitajaa,+ja+naishoitaja+voi+tuntua+kiusalliselta.+
Vanhusten+pilkkaaminen+vihjailemalla+'mummojen+hehkumisesta'+ja+'viriileistä'+hoitajista+on+asiatonta,+mutta+kertoo+tietysti+kirjoittajansa+asenteista.+Hoitotyö+on+arvokasta.+On+hyvä,+että+siihen+vielä+löytyy+tekijöitä+vähättelevästä+asenteesta+huolimatta.+Olisi+hyvä+vähän+ravistella+asenneilmapiiriä+sikälikin,+että+meillä+arvostetaan+vanhuksia+häpeällisen+vähän.
25.11.2020 13:02
Kiitos,+mutta+joku+olikin+jo+aiemmin+ketjussa+osannut+kertoa,+että+kyseessä+oli+yksi+somali.+Jossain+toisessa+ketjussa+mainittiin+lisäksi,+missä+kohtaa+videota+tuo+mainittu+osio+on.+Näin+ei+tarvitse+katsoa+koko+ohjelmaa,+jos+joku+epämääräinen+väite+kiinnostaa+rajallisesti.
24.11.2020 14:45
Kiitos,+ehdin+jo+kysellä+sen+perään,+että+ketkä+somalit,+mutta+näemmä+siis+yksi+somali+oli+tätä+mieltä.
24.11.2020 14:29
Ketkä+somalit+näin+tekivät?+Ja+miten+he+tämän+perustelivat?+Kuulostaa+erikoiselta+syyltä,+mutta+vaikea+ottaa+kantaa+tietämättä,+mitä+he+sanoivat.
24.11.2020 14:29
Vastauksesi+yllätti+perusteellisuudellaan+ja+asiallisuudellaan.+Lisäksi+listaamasi+asiat+ovat+minusta+erinomaisia,+ja+suuresta+osasta+olen+koko+lailla+samaa+mieltä,+vaikka+puoluekantamme+nähtävästi+onkin+hyvin+erilainen.+Taidamme+erota+näiden+asioiden+suhteen+eniten+siinä,+minkä+puolueen+uskomme+parhaiten+näitä+tavoitteita+tai+edes+osaa+niistä+ajavan.+
Olipa+kerta+kaikkiaan+piristävää+kaiken+älämölön,+nimittelyn+ja+typerehtimisen+joukossa.+Mukavaa+päivää+sinulle!
24.11.2020 10:36
Vastaan+sinulle,+koska+uusista+saamistani+vastauksista+näytät+ainoana+kyenneen+asialliseen+viestiin,+ja+lisäksi+sinulla+on+hyvä+pointti.+Olen+samaa+mieltä+kanssasi.+Muu+lainsäädäntö+takaa+uskonnoille+riittävän+turvan+ja+tuo+jumalanpilkkapykälä+tosiaan+olisi+aika+poistaa.+Siitä+lienee+suurin+osa+uskovaisistakin+samaa+mieltä+sillä+poikkeuksella,+että+juuri+heidän+jumalaansa+koskien+sitä+ei+saisi+poistaa.+Ja+niin+kauan+kuin+tätä+mieltä+ollaan,+se+ei+poistu.+
Esiin+tuomasi+uskonnon+takana+piileskely+vihapuheen+suhteen+on+myös+tärkeä+asia.+Sitähän+se+usein+on;+oikeutetaan+kaikenlaista+sillä+varjolla,+että+kas+kun+minun+pyhässä+opuksessani+niin+sanotaan,+tai+minun+jumalani+se+niin+ajattelee,+minä+vain+toistan.+Vastuu+sanomisista+kuuluu+myös+uskovaisille+siinä,+missä+muillekin.+
Muilta+osin+ketju+näyttää+edenneen+krisitttyjen+asiattomuuksiin+ja+tunteenpurkauksiin,+joten+saa+minun+puolestani+jäädä.
24.11.2020 10:31
Näyttää+vähän+siltä,+että+riittää,+että+väittää+oikeusvaltioperiaatteen+tarkoittavan+rajoittamatonta+muslimiturvapaikanhakijoiden+vastaanottamista.+Se+uskotaan,+koska+se+halutaan+uskoa.+Käsittämätöntä.
23.11.2020 15:44
Kaikki+ovat+sitä+mieltä,+että+Suomen+etu+on+kyseessä.+Pystytkö+erittelemään+ihan+konkreettisesti,+mitä+Perussuomalaisten+hallituksen+pitäisi+saada+aikaan?+Ei+haittaa,+jos+et+pysty,+vastauksesi+oli+joka+tapauksessa+hyvä,+asiallinen+ja+kiinnostava.+Kiitos+siitä.
23.11.2020 15:37
Oletkohan+sinä+vahingossa+ollut+vähän+turhan+herkkäuskoinen+tämän+asian+suhteen,+jos+tuo+on+se,+mitä+uskot+oikeusvaltioperiaatteen+tarkoittavan?+Kannattaa+suhtautua+kriittisesti+ja+selvittää,+mistä+on+kyse.+Voi+olla,+ettei+se+sinunkaan+kannaltasi+ole+hyvä,+jos+siitä+luovutaan.+Edes+siinä+tapauksessa,+jos+se+luopuminen+tehdään+kannattamasi+puolueen+aloitteesta.+Tuolla+muslimipuheella+näemmä+saadaan+läpi+ihan+mitä+vain.
23.11.2020 15:31
1 / 375