Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
nuoriyhopiskelija
profiilit
nuoriyhopiskelija
nuoriyhopiskelija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tottakai+isä+tai+etävanhempi+ylipäänsä+on+velvonninen+elatusmaksuihin.+Ne+ovat+lapsen+elättämistä+varten.+Itse+kuitenkin+saan+elatusmaksuja+Kelan+minimimäärän+mukaan+ja+joudun+omasta+pussistani+maksamaan+70%+lasten+menoista.+Minä+myös+kustannan+lasten+vaatteet,+lelut,+harrastukset+ja+välillä+myös+ruoat+myös+isän+luo.
+Tietysti+on+näitä+äitejä+(ja+isiä),+jotka+väärinkäyttävät+yksinhuoltajuutta+ja+pitävät+niin+sanottua+valtapeliä+lasten+kustannuksella.+Ikävä+kyllä.
23.04.2021 09:58
Miksi?+Siksi,+että+joku+toinen+lähivanhempi+on+hakenut+yksinhuoltajuutta+itsekkäistä+syistä?+Meillä+tämä+kuvio+toimii,+ja+yksinhuoltajuus+ei+vaikuta+siihen+kuinka+usein+lapset+toista+vanhempaansa+näkevät.+Tapaamissopimukset+on+erikseen.+Yksinhuoltajuus+on+käytännön+asioiden+hoidon+takia+meidän+tilanteessa+pakollinen.
23.04.2021 09:54
Joo+oikeastaan+huomasin+saman+jo+kirjottaessani+kommenttia,+mutta+päätin+silti+jättää+sen,+sillä+yllättävän+moni+isä/äiti+näitä+vinkkejä+tähän+aikaan+vuodesta+etsii+internetistä.
23.04.2021 09:52
Kyllä+hänen+kuuluu+silti+hankinnat+tehdä+omaan+kotiinsa+lapsille.+Eli+juurikin+hammasharjat,+tarvittavat+vaatteet,+lelut+ja+huonekalut.+Toki+monessa+tilanteessa+lapset+kuljettavat+esimerkiksi+vaatteita+mukanaan.+Meidän+tilanne+on+se,+että+olen+yksinhuoltaja+ja+lähivanhempi.+Lapset+ovat+etävanhemmallaan+vain+joka+toinen+viikko+yhden+päivän+ajan.+Halutessaan+etävanhempi+voi+nähdä+koska+vain+lapsiaan,+mutta+ei+ole+vielä+käyttänyt+tätä+mahdollisuutta.+Olen+antanut+hänen+luokseen+vaipat+silloin+kun+niille+oli+vielä+tarvetta,+lasten+leluja+ja+vaatteita.+Isä+on+silti+ostanut+itse+hammasharjat,+jos+ovatkin+yötä+joku+kerta.+Itse+nielisin+mielipahani+ja+ostaisin+lapselle+tarvittavat+asiat+myös+etävanhemman+luo,+jos+hän+ei+osaa+ajatella+aikuisena+lasten+parasta.
15.04.2021 10:07
Aloituksesta+päätellen+kyseessä+isän+antama+lahja+äidille,+joten+itse+en+olisi+odottanut+mitään+materiaalia.+Toki+silloin+kun+lasten+isä+vielä+oli+arjessamme,+olisi+ollut+mukava+saada+vaikka+kukkia,+nukkua+aamu+rauhassa+ja+syödä+edes+sen+kerran+vuodessa+valmiiksi+tehty+aamupala.+Äitienpäivänä+itse+kaipaan+aina+lasten+kanssa+olemista+eli+ilman+suuria+suunnitelmia+vain+yhdessä+tekemistä.+Tänä+vuonna+lapset+ovat+päiväkodissa+ja+he+ovat+tekemässä+ensimmäistä+kertaa+minulle+jotain+itsekseen+äitienpäivälahjaksi,+kun+aikaisempina+vuosina+minä+olen+ollut+auttamassa.+
+Mutta+koska+ideoita+haet,+voisin+ehdottaa+jotain+mitä+olen+tehnyt+omien+ja+hoitolasteni+kanssa.+Lasten+käden+ja+jalan+jäljet+voi+tallentaa+paperille+tai+kankaalle,+Pinterestistä+löytyy+paljon+ideoita,+joissa+voi+käyttää+kädenjälkiä.+Toisaalta+voisit+kirjoittaa+itse+myös+kirjeen+lapsesi+äidille,+miksi+hän+sinusta+on+hyvä+äiti.
14.04.2021 12:46
1 / 1