Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JoyrideS
profiilit
JoyrideS
JoyrideS
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+HihheiHelsingistä+sattuu+täällä+vielä+joskus+poikkeamaan,+niin+jäi+vielä+mietityttämään+miten+teillä+aikanaan+tuo+kesänvietto+serkuskatraan+kesken+ilman+rihman+kiertämää+lähti+liikkeelle?+Onko+teidän+suvussa+aina+vallinnut+tuollainen+avomielinen+kulttuuri?+Vai+onko+tuo+tapa+joka+on+syystä+tai+toisesta+muodostunut+juuri+tuon+teidän+porukan+kesken?
08.10.2021 15:40
Olipa+silmiä+avaava+postaus+-+täytyy+sanoa+että+nyt+taisin+oppia+jotain+uutta..+Itse+taidan+olla+sitten+aika+harvinainen+tapaus,+kun+tällä+luokittelulla+identifioisin+itseni+ilmeisesti+sitten+melko+harvalukuiseksi+kaksilahkeiseksi+"middleksi"+kun+itsellä+tuo+nuoruuden+kaipuu+on+kohdistunut+aina+kaikkein+voimakkaimmin+noihin+alakoulun+viimeisiin+luokkiin+tai+niiden+ikävuosien+nurkille.+Näin+kaksilahkeisena+sitä+taisi+tosin+olla+aika+poikamainen+ja+lapsellinen+vielä+7-8-luokkalaisenakin,+eli+kyllä+nuo+ikävuodet+13-14+vielä+näin+jälkikäteen+tuottavat+nekin+myös+lämpimiä+ajatuksia.+
Taas+ymmärrän+vähän+enemmän+itsestäni+-+tai+ainakin+osaan+paremmin+sanoittaa+niitä+ajatuksia+joita+minulla+on+tainnut+kyllä+olla+siitä+asti+kun+"jouduin"+nuo+ikävuodet+jättämään+taakseni..
08.09.2021 18:53
Olen+näköjään+useamman+vuoden+myöhässä+tässäkin+keskustelussa..+Näinköhän+täällä+on+enää+ketään+tässä+vaiheessa+paikalla+jatkamassa+juttua..?+Mutta+pakko+oli+kommentoida+että+kun+luin+tätä+ketjua+niin+tajusin+että+minulla+itselläni+on+paljon+juuri+tuon+suuntaisia+ajatuksia.+Usein+vielä+nykyäänkin+muistelen+lämmöllä+sitä+"keskilapsuutta"+siinä+jossain+kymmenen+ikävuoden+ja+varhaisteinivuosien+välissä.
Vaikea+edes+sanoa+mikä+niihin+aikoihin+ja+ajatuksiin+palaamisessa+itseä+viehättää,+mutta+jollakin+tavalla+se+oli+varmaan+sitä+parasta+aikaa+nuoruudessa,+kun+kaikki+oli+vielä+jotenkin+niin+helppoa+ja+turvallista+ja+sai+luvan+kanssa+olla+vielä+kotona+äidin+ja+vanhemman+siskon+"pikkupoika"+ja+elää+mukavaa+ja+huoletonta+elämää,+mutta+sitten+toisaalta+alkoi+olla+jo+tarpeeksi+vanha+että+päässä+alkoi+pyöriä+myös+ihan+uudenlaisia+ja+jännittäviä+asioita+ja+ehkä+niidenkin+suhteen+ne+ensimmäiset+kokemukset+ovat+jotenkin+kaikkein+rakkaimpia+ja+voimakkaimpia+kokemuksia,+vähän+samaan+tyylin+kuin+se+ihanensimmäinen+kerta+kun+sai+pussata+söpöä+tyttöä+ihan+oikeasti+ja+kunnolla..
Voisin+hyvinkin+kuvitella+itseni+tuollaiseksi+10-12-vuotiaaksi+koulupojaksi+ja+olisi+aika+jännittäväkin+ajatus+että+jossain+siellä+joku+naisihminen+saattaa+ajatella+samanlaisia+ajatuksia+siitä+millaista+olisi+olla+tuon+ikäinen+koulutyttö..+Ja+pakko+myös+sanoa+että+näitä+posteja+lukiessa+tulee+myös+mieleen+että+vaikka+en+itse+koskaan+ollut+yökastelija+enkä+ole+juuri+ollut+vaippatouhuissa+sisällä,+niin+nyt+kun+lukee+näitä+kuvauksia+aiheesta+niin+vähän+alkaa+mieltä+kutittaa+ajatus+millaiselta+se+mahtaisi+tuntua+kokeilla+eläytyä+tuollaisen+kouluikäisen+yökastelijan+rooliin,+ehkä+ihan+oikeaakin+rekvisiittaa+siinä+ajatusleikissä+apuna+käyttäen..
08.09.2021 18:39
Olen+näköjään+useamman+vuoden+myöhässä+tässäkin+keskustelussa..+Näinköhän+täällä+on+enää+ketään+tässä+vaiheessa+paikalla+jatkamassa+juttua..?+Mutta+pakko+oli+kommentoida+että+kun+luin+tätä+ketjua+niin+tajusin+että+minulla+itselläni+on+paljon+juuri+tuon+suuntaisia+ajatuksia.+Usein+vielä+nykyäänkin+muistelen+lämmöllä+sitä+"keskilapsuutta"+siinä+jossain+kymmenen+ikävuoden+ja+varhaisteinivuosien+välissä.
Vaikea+edes+sanoa+mikä+niihin+aikoihin+ja+ajatuksiin+palaamisessa+itseä+viehättää,+mutta+jollakin+tavalla+se+oli+varmaan+sitä+parasta+aikaa+nuoruudessa,+kun+kaikki+oli+vielä+jotenkin+niin+helppoa+ja+turvallista+ja+sai+luvan+kanssa+olla+vielä+kotona+äidin+ja+vanhemman+siskon+"pikkupoika"+ja+elää+mukavaa+ja+huoletonta+elämää,+mutta+sitten+toisaalta+alkoi+olla+jo+tarpeeksi+vanha+että+päässä+alkoi+pyöriä+myös+ihan+uudenlaisia+ja+jännittäviä+asioita+ja+ehkä+niidenkin+suhteen+ne+ensimmäiset+kokemukset+ovat+jotenkin+kaikkein+rakkaimpia+ja+voimakkaimpia+kokemuksia,+vähän+samaan+tyylin+kuin+se+ihanensimmäinen+kerta+kun+sai+pussata+söpöä+tyttöä+ihan+oikeasti+ja+kunnolla..
Voisin+hyvinkin+kuvitella+itseni+tuollaiseksi+10-12-vuotiaaksi+koulupojaksi+ja+olisi+aika+jännittäväkin+ajatus+että+jossain+siellä+joku+naisihminen+saattaa+ajatella+samanlaisia+ajatuksia+siitä+millaista+olisi+olla+tuon+ikäinen+koulutyttö..+Ja+pakko+myös+sanoa+että+näitä+posteja+lukiessa+tulee+myös+mieleen+että+vaikka+en+itse+koskaan+ollut+yökastelija+enkä+ole+juuri+ollut+vaippatouhuissa+sisällä,+niin+nyt+kun+lukee+näitä+kuvauksia+aiheesta+niin+vähän+alkaa+mieltä+kutittaa+ajatus+millaiselta+se+mahtaisi+tuntua+kokeilla+eläytyä+tuollaisen+kouluikäisen+yökastelijan+rooliin,+ehkä+ihan+oikeaakin+rekvisiittaa+siinä+ajatusleikissä+apuna+käyttäen..
08.09.2021 18:38
No+voihan,+tässä+näitä+palstan+uudempia+ja+vähän+vanhempiakin+viestejä+selaillessa+tajusin+että+täällä+on+tainnut+keskustelut+elää+itsellekin+monella+tapaa+tutuista+aihepiireistä+jo+pitkään,+ehkä+jo+melkein+kuolla+poiskin+ennen+kuin+itse+edes+tajusin+tulla+mukaan..+No,+jos+HihheiHelsingissä+tai+joku+muu+aiemmista+aktiivikirjoittelijoista+nyt+sattuisi+täällä+vielä+pyörimään+niin+ehkä+myös+tällainen+mattimyöhäinen+ehtii+vielä+jälkijunassa+mukaan+keskusteluun..?
Siltä+varalta+että+joku+täällä+vielä+aika+ajoin+poikkeaa,+ajattelin+heittää+omankin+lusikkani+soppaan+kun+keskustelun+aihepiiri+sattuu+sivuamaan+omiakin+nuoruuskokemuksia+aika+läheisesti.+Omien+nuoruuskokemusten+valossa+tällaiset+mökkinakuilut+ovat+ehkä+yleisempiä+kuin+mitä+julkisessa+keskustelussa+käy+ilmi..+Toki+mökki+on+useimmille+hyvin+yksityinen+paikka+ja+se+halutaan+myös+sellaisena+pitää,+eikä+kovin+moni+varmaan+koe+tarpeelliseksi+edes+tällaisista+asioista+ulkopuolisille+raportoida..+Mutta+vahvasti+veikkaan+että+ei+se+silti+tarkoita+sitä+etteikö+mökkielämään+aika+yleisestikin+kuuluisi+tietyntasoinen+rentous+vaatetuksen+määrän+suhteen.
Omien+kokemusten+pohjalta+voisin+sanoa+että+ainakin+uimassa+käymiseen+liittyen+ilman+uimapukua+pulahtelu+tuntuu+olevan+useimmilla+mökeillä+enemmän+sääntö+kuin+poikkeus.+Harvalla+mökillä+näkyy+uikkareita+pyykkinaruilla+kuivumassa+vaikka+pyyhkeitä+saatta+olla+koko+suvun+tarpeiksi..+Ja+sama+tuntuu+(osittain)+koskevan+myös+kaikenlaisia+sekasaunoja.+Sellaiset+saunajärjestelyt+jotka+eivät+ehkä+kaupunkikodissa+tuntuisi+luontevilta+voivatkin+tuntua+kesäloman+rennoissa+tunnelmissa+ihan+toisella+lailla+normaalilta+ajatukselta.
Kokonaan+oma+lukunsa+on+sitten+nuo+nuoruusvuosien+touhuilut,+varsinkin+sellaisina+hetkinä+kun+nuoriso+on+enemmälti+keskenään+ja+aikusten+"valvovan+silmän"+ulottumattomissa.+Itse+olin+kymmenen-yhdentoista+kun+kolme+vuotta+minua+vanhemman+siskon+kanssa+tavattiin+jakaa+mökkisaunat+ihan+vakioratkaisuna.+Ja+sivumennen+sanoen+yllättävän+innokkaalta+sisko+vaikutti+"auttamaan"+kasvavaa+pikkuveljeään+peseytymisen+vaikeassa+taidossa..+:)+Pari+vuotta+myöhemmin+sitten+vastaavasti+omat+opintomatkat+tyttöjen+maailmaan+alkoivat+samalla+lailla+jälleen+mökillä+ja+mökkisaunassa,+sillä+kertaa+sitten+pari+vuotta+minua+itseäni+nuoremman+perhetuttavien+tyttären+kanssa.
Vielä+vähän+myöhemmin,+sellaisena+noin+parikymppisenä+kollina+seurustelin+sitten+useamman+vuoden+ajan+tytön+kanssa+jolla+oli+kolme+(!)+nuorempaa+siskoa+-+sivumennen+sanoen+tuli+joskus+mieleen+olisivatko+raukat+vanhemmat+kovasti+toivoneet+poikaa,+kun+niin+monta+kertaa+olivat+yrittäneet,+mutta+pelkkiä+tyttöjä+näytti+heille+tulleen+jokaisesta+arpalipusta..+Mutta+minulle+nuorena+kollina+tuollainen+"uusi+perhe"+ensimmäisen+pitkäaikaisemman+seurustelusuhteen+sivutuotteena+oli+tietysti+ihan+viihdyttävä+juttu..!+Varsinkin+kun+heillä+mökillä+ja+osin+kotonakin+(sekin+omakotitalo+maaseudulla)+näytti+vallitsevan+aika+vapaamielinen+suuntaus+vähäpukeisuuden+suhteen.+Alkuun+olivat+kyllä+vieraskoreita,+mutta+vuosien+varrella+sitten+ottivat+minut+niin+"omaksi+pojakseen"+että+pääsin+siinä+itsekin+sitten+välillä+totuttelemaan+tuollaiseen+elämäntapaan+ainakin+heillä+mökillä+kesälomien+aikaan.
Monella+tapaa+nuo+aiempien+kirjoittajien+kokemukset+siis+sivuavat+aika+paljon+myös+omia+kokemuksiani+ja+siksi+vähän+alkoi+harmittaakin+että+olen+tainnut+jo+missata+kiivaimman+keskustelun+vaiheet..
08.09.2021 14:58
1 / 1