Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

4

1. Jospa+se+helvetti+oli+jo+tässä+ajassa.
  2. Paavalin+näkemysMutta+me+emme+tahdo+pitää+teitä,+veljet,+tietämättöminä+siitä,+kuinka+poisnukkuneiden+on,+ettette+murehtisi+niinkuin+muut,+joilla+ei+toivoa+ole.+Sillä+jos+uskomme,+että+Jeesus+on+kuollut+ja+noussut+ylös,+niin+samoin+on+Jumala+Jeesuksen+kautta+myös+tuova+>>>poisnukkuneet+esiin+yhdessä+hänen+kanssaan.+<<<<Sillä+sen+me+sanomme+teille+Herran+sanana,+että+me,+jotka+olemme+elossa,+jotka+jäämme+tänne+Herran+tulemukseen,+emme+suinkaan+ehdi+ennen+niitä,+jotka+ovat+nukkuneet.+Sillä+itse+Herra+on+tuleva+alas+taivaasta+käskyhuudon,+ylienkelin+äänen+ja+Jumalan+pasunan+kuuluessa,+ja+Kristuksessa+kuolleet+nousevat+ylös+ensin;+sitten+meidät,+jotka+olemme+elossa,+jotka+olemme+jääneet+tänne,+temmataan+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+yläilmoihin;+ja+niin+me+saamme+aina+olla+Herran+kanssa.+Niin+lohduttakaa+siis+toisianne+näillä+sanoilla.+++(1Te+4:13-18)ts.+on+elossa+olevat+-+ja+kuoleman+unessa+olevat,+so.+poisnukkuneet.Eli+haudassa+-+poisnukkuneet+-+nukkuvat.+Ja+nukkuvat+herätetään+samaanaikaan+viimeisenpasunasoiton+hetkessä.Hän+hävittää+kuoleman+ainiaaksi,+ja+Herra,+Herra+pyyhkii+kyyneleet+kaikkien+kasvoilta+ja+ottaa+pois+kansansa+häväistyksen+kaikesta+maasta.+Sillä+Herra+on+puhunut.+Ja+sinä+päivänä+sanotaan:+"Katso,+tämä+on+meidän+Jumalamme,+jota+me+odotimme+meitä+pelastamaan;+tämä+on+Herra,+jota+me+odotimme:+iloitkaamme+ja+riemuitkaamme+pelastuksesta,+jonka+hän+toi".+(Jes+25:8-9)Koska+siis+lapsilla+on+veri+ja+liha,+tuli+hänkin+niistä+yhtäläisellä+tavalla+osalliseksi,+että+hän+kuoleman+kautta+kukistaisi+sen,+jolla+oli+kuolema+vallassaan,+se+on:+perkeleen,+ja+vapauttaisi+kaikki+ne,+jotka+kuoleman+pelosta+kautta+koko+elämänsä+olivat+olleet+orjuuden+alaisia.+Sillä+ei+hän+ota+huomaansa+enkeleitä,+vaan+Aabrahamin+siemenen+hän+ottaa+huomaansa.+Sentähden+piti+hänen+kaikessa+tuleman+veljiensä+kaltaiseksi,+että+hänestä+tulisi+laupias+ja+uskollinen+ylimmäinen+pappi+tehtävissään+Jumalan+edessä,+sovittaakseen+kansan+synnit.+Sillä+sentähden,+että+hän+itse+on+kärsinyt+ja+ollut+kiusattu,+voi+hän+kiusattuja+auttaa.+(Heb+2:14-18)Sillä+sitä+varten+Kristus+kuoli+ja+heräsi+eloon,+että+hän+olisi+sekä+kuolleitten+että+elävien+Herra.+Mutta+sinä,+minkätähden+sinä+tuomitset+veljeäsi?+Taikka+sinä+toinen,+minkätähden+sinä+halveksit+veljeäsi?+Sillä+kaikki+meidät+asetetaan+Jumalan+tuomioistuimen+eteen.+Sillä+kirjoitettu+on:+"Niin+totta+kuin+minä+elän,+sanoo+Herra,+minun+edessäni+pitää+jokaisen+polven+notkistuman+ja+jokaisen+kielen+ylistämän+Jumalaa".+Niin+on+siis+meidän+jokaisen+tehtävä+Jumalalle+tili+itsestämme.+++(Rom+14:9-12)Ja+hän+on+antanut+hänelle+vallan+tuomita,+koska+hän+on+Ihmisen+Poika.+Älkää+ihmetelkö+tätä,+sillä+hetki+tulee,+jolloin+kaikki,+jotka+haudoissa+ovat,+kuulevat+hänen+äänensä+ja+tulevat+esiin,+ne,+jotka+ovat+hyvää+tehneet,+elämän+ylösnousemukseen,+mutta+ne,+jotka+ovat+pahaa+tehneet,+tuomion+ylösnousemukseen.+++(Joh+5:27-29)Ja+minun+lähettäjäni+tahto+on+se,+että+minä+kaikista+niistä,+jotka+hän+on+minulle+antanut,+en+kadota+yhtäkään,+vaan+herätän+heidät+viimeisenä+päivänä.+Sillä+minun+Isäni+tahto+on+se,+että+jokaisella,+joka+näkee+Pojan+ja+uskoo+häneen,+on+iankaikkinen+elämä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."+++(Joh+6:39-40)Kuten+Paavali+sanoi,+lohdutetaan,+että+Kristuksessa+kuolleet+--herätetään---+ajankohta+on+viimeinen+päivä+---+ja+kuoleman+unesta+herätetään.Niin,+vanhanliiton+pyhät,+kuin+uudenliiton+pyhät+-+Kristuksessa.