Tuonela on täynnä

Anonyymi

kuolleita sieluja. Ihmisessä ei ole erillistä osaa joka kuollessa jää eloon. Synnin palkka on kuolema ja kaikki ovat syntisiä. Se sielu joka tekee syntiä on kuoltava.

37

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpsistä. Tuonela (sheol) on kielikuva, jolla tarkoitetaan ihmisen siirtymistä kuolemaan, ja sitä käytetään "haudan" ja "syvän kuopan" synonyymina.

      • Anonyymi

        Jopas meni käsitteet sekaisin! Tuonela on suomalaisten kansantarujen paikka ja ihan eri asia kuin Sheol.


    • Anonyymi

      Haades, Se'öl ,On kaikkien kuolleitten paikka, hauta, kaivettu kuoppa, kallioluola ym.
      KR 1992 kääntää se'öl tuonelaksi.

    • Anonyymi

      Tuonela on suomalaisia kansantaruja, joista juutalaiset eivät tienneet yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Olipa se sitten nimeltään mikä hyvänsä niin niihin kuoppiin peitetyt ovat kuolleita sieluja.

      • Anonyymi

        Höpö höpö! Sielu lakkaa olemasta sielu, kun ihminen kuolee. Etkö osaa lukea Raamattua. Ihminen ei ollut elävä sielu eikä kuollut sielu juuri ennen kuin Jumala puhalsi häneen elämän hengen. Ihmisestä tuli elävä sielu, kun Jumala puhalsi häneen elämän hengen. Ja kun ihminen kuolee, ihminen ei ole enää mitään. Raamattu ei tunne käsitettä kuollut sielu.


    • Anonyymi

      Jeesuksen mainitsema rikas mies, joka kuoli, oli henkenä elossa tuonelassa, hän näki, kuuli ja koki asioita, vaikka oli kuollut maallisesti. Köyhästä Lasaruksestakin sanotaan, että hän oli Aabrahamin helmassa nauttimassa hyvää. Siis eri paikassa ja eri olosuhteissa. Mutta hänkin näki, kuuli ja koki. Jopa Paavali sanoi, että hänen olisi parempi kuolleena Kristuksen luona. Miten sellaista voisi sanoa, jos olisi vain mustana mulatana maassa? Vanhassa Testamentissa kuolleen pojan henki palasi takaisin hänen ruumiiseensa Elian rukoillessa. Raamattu on täynnä osoituksia siitä, että ihmisessä on ikuinen henki, joka maallisessa kuolemassa menee joko alas tuonelaan tai ylös Jumalan luokse.

      Aloituksen mielipide kuulosti Jehovan todistajien näkemykseltä.

      • Anonyymi

        Raamattu:

        Saarn. 12:7 tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.


      • Paavalin näkemys

        Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova >>>poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. <<<<Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:13-18)

        ts. on elossa olevat - ja kuoleman unessa olevat, so. poisnukkuneet.

        Eli haudassa - poisnukkuneet - nukkuvat. Ja nukkuvat herätetään samaanaikaan viimeisenpasunasoiton hetkessä.

        Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. Sillä Herra on puhunut. Ja sinä päivänä sanotaan: "Katso, tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme meitä pelastamaan; tämä on Herra, jota me odotimme: iloitkaamme ja riemuitkaamme pelastuksesta, jonka hän toi".
        (Jes 25:8-9)

        Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
        (Heb 2:14-18)

        Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra. Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa". Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme. (Rom 14:9-12)

        Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:27-29)

        Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään,

        vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja

        minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:39-40)

        Kuten Paavali sanoi, lohdutetaan, että Kristuksessa kuolleet --herätetään--- ajankohta on viimeinen päivä --- ja kuoleman unesta herätetään.
        Niin, vanhanliiton pyhät, kuin uudenliiton pyhät - Kristuksessa.


      • Anonyymi

        Etkö ymmärrä että Jeesus kertoi vertauksen jossa mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä. He symboloivat sen ajan ihmisiä. Ylpeä rikas mies vietti yleellistä elämää ja köyhä Lasarus noukki murusia jotka putosivat rikkaan pöydältä. Rikas ei uskonut Jeesukseen, Lasarus kyllä.
        Kertomus ei viittaa mihinkään historialliseen henkilöön.
        Aabraham ei ollut taivaassa koska kukaan muu kuin Jeesus ei ole noussut taivaaseen. Joh.3:13
        Jeesuksen vertaus oli suunnattu kuulijoille jotta he ymmärtäisivät ettei maallinen rikkaus pelasta ihmistä. Lasarus oli Jeesukseen uskova joka herätetään iankaikkiseen elämään ylösnousemuksessa. Sen sijaan vasta tuonelassa rikas älysi oman tilanteensa. Mutta se oli jo myöhäistä.
        Hyvä vertaus.


      • Anonyymi

        Jos ihmisessä on ikuinen henki niin minkä takia Jeesus herättää kuolleet? Jos heistä on jäänyt eloon ikuinen henki niin eihän silloin tarvitse herättää.
        Missä se ikuinen henki majailee? Taivaassa se ei ole eikä ole tuonelassakaan koska kuolleet eivät tiedä mitään. He ovat täysin tiedottomia tomuksi muuttuvia lihallisia ruumiita.
        Kummallista että on uskoviksi itseään nimittäviä jotka eivät tunne totuutta eikä Jeesusta.
        On vain luuloihin uskovia epäuskoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu:

        Saarn. 12:7 tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

        Henki mikä palaa Jumalan luo, joka sen on antanut, ei ole jokin ihmisen persoonallinen henki. Se on elämän henki jonka Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin tehtyään tämän ensin maan tomusta (Gen 2:7). Sama elämän henki on kaikkien elollisten "sieraimissa" (Gen 6:17, 7:15,21–22) ja sen ansiosta ne ovat elossa. Gen 7:21-22: "Silloin hukkui kaikki liha, joka maan päällä liikkui: linnut, karjaeläimet, metsäeläimet ja kaikki pikkueläimet, joita maassa vilisi, sekä kaikki ihmiset. Kaikki, joiden sieraimissa oli elämän hengen henkäys, kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat."

        Jobin kirjassa samasta asiasta (Job 34:12–15) “Totisesti, Jumala ei tee väärin, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta. Kuka on pannut hänet vallitsemaan maata, ja kuka on perustanut koko maanpiirin? Jos hän ajattelisi vain itseänsä ja palauttaisi luokseen henkensä ja henkäyksensä, niin kaikki liha yhdessä menehtyisi, ja ihminen tulisi tomuksi jälleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki mikä palaa Jumalan luo, joka sen on antanut, ei ole jokin ihmisen persoonallinen henki. Se on elämän henki jonka Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin tehtyään tämän ensin maan tomusta (Gen 2:7). Sama elämän henki on kaikkien elollisten "sieraimissa" (Gen 6:17, 7:15,21–22) ja sen ansiosta ne ovat elossa. Gen 7:21-22: "Silloin hukkui kaikki liha, joka maan päällä liikkui: linnut, karjaeläimet, metsäeläimet ja kaikki pikkueläimet, joita maassa vilisi, sekä kaikki ihmiset. Kaikki, joiden sieraimissa oli elämän hengen henkäys, kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat."

        Jobin kirjassa samasta asiasta (Job 34:12–15) “Totisesti, Jumala ei tee väärin, Kaikkivaltias ei vääristä oikeutta. Kuka on pannut hänet vallitsemaan maata, ja kuka on perustanut koko maanpiirin? Jos hän ajattelisi vain itseänsä ja palauttaisi luokseen henkensä ja henkäyksensä, niin kaikki liha yhdessä menehtyisi, ja ihminen tulisi tomuksi jälleen."

        Juuri noin. Täällä sotketaan elämän henkäys että se olisi ihmisessä oleva henki. Silloin kun elämän henkäys palaa Jumalan luo joka sen on antanutkin, päättyy elämä. Ihmisestä tulee kuollut olento, kuollut sielu.
        Elävä ihminen on itsessään elävä sielu=olento. Mitään erillistä sielua ei ole.


      • Anonyymi

        Lasaruksen kertomus on vertaus ja siinä käytetään sitä kieltä, jota sen ajan ihmiset helpoiten ymmärsivät. Tekstin teologia poikkeaan Raamatun muusta teologiasta niin rajusti, ettei kyse voi olla muusta kuin vertauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Täällä sotketaan elämän henkäys että se olisi ihmisessä oleva henki. Silloin kun elämän henkäys palaa Jumalan luo joka sen on antanutkin, päättyy elämä. Ihmisestä tulee kuollut olento, kuollut sielu.
        Elävä ihminen on itsessään elävä sielu=olento. Mitään erillistä sielua ei ole.

        Raamatussa ei mainita missään kohtaa kuollutta sielua.


    • >>Jeesuksen vertaus oli suunnattu kuulijoille jotta he ymmärtäisivät ettei maallinen rikkaus pelasta ihmistä.>>

      Jeesuksen vertaus oli suunnattu kuulijoille jotta he ymmärtäisivät ettei mitään kidutushelvettiä ole. Saa elää miten haluaa. Lopussa odottaa lohdullinen olemattomuus. 😎😁😎😎

    • >>Tuonela on täynnä kuolleita sieluja.>>

      Ja arkistokaapeissa, nimilappu päällä. Järkevää ja loogista.
      😎😁😎😎

    • Anonyymi

      Se sielu joka syntiä tekee on kuoltava. Niin tapahtuu. Kun kaikki ovat syntisiä niin kuollessa heistä tulee kuolleita sieluja.

      • Anonyymi

        Raamattu ei tunne kuollutta sielua.


    • Anonyymi

      > Synnin palkka on kuolema ja kaikki ovat syntisiä.

      Jos tuo pitää paikkaansa, kukaan ei pääse ikuiseen elämään, joka on luvattu vain vanhurskaille. Itse uskon, että on ihmisiä, jotka voidaan lukea vanhurskaaksi, ei syntiseksi.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      "...Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

    • Anonyymi

      Raamatun todistus on ihan selkeä siitä, että ihmisellä on henki, joka elää maallisen kuoleman jälkeenkin. Ilmestyskirjassakin on sielut Jumalan alttarilla kyselemässä, kuinka kauan vielä kestää tapahtumat ja monia muita kohtia raamatussa on, jotka tukevat tätä asiaa. Ja pääteasema kuoleman tullessa on joko tuonelassa ei-uskovana tai Jumalan luona uskovana.

      Kaikki muu oppi ihmisen hengestä on jotain vierasta oppia, ei raamatun oppia.

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa että sielu on veressä. Marttyyrien uhriveri huutaa maasta samoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että sielu on veressä. Marttyyrien uhriveri huutaa maasta samoin

        Jatko. Kun Kain tappoi veljensä niin Jumala sanoi, etkö kuule kuin veljesi veri huutaa maasta.
        Samoin on alttarin alla. Marttyyrien veri huutaa koska sielu on veressä. Ymmärtämätön voi luulla että ihmisen kuoleman jälkeen hänestä tulee henki. Niin ei tapahdu, eikä elämän henkäystä sieraimissa pidå sotkea että se on ihmisessä oleva erillinen henki.
        Hengitys on elämän ehto, kun se päättyy loppuu elämäkin. Tämä on raamatullinen totuus.


      • Anonyymi

        " kuoleman jälkeenkin. Ilmestyskirjassakin on sielut Jumalan alttarilla kyselemässä"

        Hyvin on Platonin filosofia imetty kristinuskoon jo 90-luvulla jKr. kun Johanneksen Ilmestys kirjoitettiin.


    • Anonyymi

      "kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

      Eli ei pitäisi kuitenkaan olla sama tuomio kansanmurhaajalla ja jollain keskitason ihmisellä.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan ihminen tuomitaan sen mukaan, onko synnit sovitettu vai sovittamatta.

        Uskovia ei tuomita, koska Jeesuksen veri on sovittanut synnit heidän puolestaan.

        Jumalattomat tuomitaan, koska he eivät ole antaneet Jeesuksen sovittaa omia syntejään. He kuolevat silloin synneissänsä, siis puhdistamattomina ja sovittamattomina, ja saavat siitä rangaistuksen, joka on kadotus.

        Jos uskova luopuu Jeesuksesta ja alkaa elää tieten tahtoen synnissä, hänkin joutuu lopulta saman tuomion alle, jos ei tee parannusta.

        Kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Sitä taas ei ihminen voi päättää, kuinka kukin tuomitaan, sillä vain Jumala näkee sydämeen ja ihmisen koko tilanteen, motiivit, syyt ym. oikeudenmukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan ihminen tuomitaan sen mukaan, onko synnit sovitettu vai sovittamatta.

        Uskovia ei tuomita, koska Jeesuksen veri on sovittanut synnit heidän puolestaan.

        Jumalattomat tuomitaan, koska he eivät ole antaneet Jeesuksen sovittaa omia syntejään. He kuolevat silloin synneissänsä, siis puhdistamattomina ja sovittamattomina, ja saavat siitä rangaistuksen, joka on kadotus.

        Jos uskova luopuu Jeesuksesta ja alkaa elää tieten tahtoen synnissä, hänkin joutuu lopulta saman tuomion alle, jos ei tee parannusta.

        Kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Sitä taas ei ihminen voi päättää, kuinka kukin tuomitaan, sillä vain Jumala näkee sydämeen ja ihmisen koko tilanteen, motiivit, syyt ym. oikeudenmukaisesti.

        Jeesus opetti: "sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon."


      • Anonyymi

        Höpöhöpö!

        Monet uskovat luulevat Jumalan kiduttavan pahimpia kadotukseen joutuvia enemmän ja pidemmän aikaa kuin niitä, jotka joutuvat kadotukseen ja ovat vain vähän rikkoneet Jumalaa vastaan. Ja jotkut pitävät äärimmäisen oikeudenmukaisena, että Saatanaa pidettäisiin hengissä tulimeressä kaikista kauimmin, kun on kerran kaikista pahin tyyppi. Mutta se ei olisi oikeudenmukaista.

        Tuollainen alkukantainen kidutusoppi ei pidä kaikkaansa. Raamattu sanoo, että tuli nielee heidät eikä heitä enää ole. Heille käy kuin Sodoman ja Gomorran.

        Valitusvirret 4:6
        "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Kerrottiinko Sodomasta mitään vähänkään sen suuntaista, että joku jäisi yliluonnollisella tavalla pidemmäksi aikaa henkiin liekeisssä? Ei kerrottu, kaikki kävi hetkessä. Missään päin Raamattua ei kerrota mitään sen suuntaista, että jotkut kärsisivät pidempään kuin toiset. Se, että joku joutuisi kärsimään kadotuksessa pidempään kuin mitä ruumis ja henki normaalistikin kestävät tulessa, viittaisi hetkelliseen sielun kuolemattomuuteen. Uskon, kuten adventistit, ettei sielu ole kuolematon. Sitäpaitsi, ihmisten tahallinen kiduttaminen ei olisi rakastavan Jumalan luonteen mukaista.

        Se, että Raamattu toteaa, että kaikki saavat tekojensa mukaan tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jos on ollut Jumalalle kelvollinen, pääsee taivaaseen ja uuteen maahan ja jos on lopullisesti hyljännyt Jumalan, joutuu kadotukseen. Se on tekojen mukaista. Missään Raamatussa ei sanota, että ne, jotka ovat vähän kiltempiä pelastettuja kuin toiset, pääsevät taivaaseen vähän pidemmäksi aikaa. Tai että ne, jotka ovat tehneet enemmän hyviä tekoja, palkittaisiin jotenkin paremmin taivaassa kuin ne, jotka ovat juuri ja juuri tehneet riittävästi tekoja ollakseen Jumalan silmissä pelastettuja. Ei, vaan pelastus on lahja ilman tekoja. Kaikki saavat saman palkan. Se Raamatussa kyllä lukee. Sen voi nähdä Jeesuksen vertauksista, jotka kertovat taivasten valtakunnasta. Jumala on tasapuolinen ja oikeudenmukainen, ei kiduttaja. Jumala ei tuomitse hyvien tekojenkaan kanssa niin, niin miksi sitten pahojen tekojen kanssa tuomittaisiin niin?

        Tuollainen väärä oppi on vain ilkikuristen uskovaisten kuvitelmia. Sellaisten, jotka haluavat saada jotakin hyvitystä omalle kärsimykselleen. Olisi sielua hivelevää saada kuulla Saatanan joutuvan kärsimään kadotuksessa enemmän kuin ihmisten, onhan hän niin paljon muita pahempi olento mutta se ei ole raamatunmukaista. Raamattuun ei voi lähteä keksimään omia oppejaan. Vaikka kuinka sukupolvet ennen tätä ovat opettaneet tätä raamatunvastaista oppia, se ei tee siitä totta. JOS jumala toimisi ihmistä vastaan tällaisella logiikalla, löytyisi siitä viitteitä Raamatusta. Erityisesti siitä pitäisi löytyä viitteitä Vanhan testamentin puolelta, jossa Jumala tappoi tai tapatti paljon pahoja ihmisiä mutta missään Vanhassa testamentissa ei sanota että jotkut olisivat pysyneet hengissä yliluonnollisella tavalla pidempään tapettaessa, kuin toiset. Silti hekin saivat tekojensa mukaan.

        Jeesus kantoi ristillä kuollessaan meidän syntivelkamme. Synnin rangaistus ei siis pahimmankaan syntisen kohdalla voisi olla ajallisesti tai kärsimyksen puolesta suurempi kuin mitä tapahtui ristillä. Samalla käy selväksi, että tuli on Raamatun helvettikuvauksissa toisarvoinen asia. Jos tuli olisi pääasia, ei Jeesus kärsinyt synnin rangaistusta. Tuli ei liittynyt ristinkuolemaan mitenkään. Vaikka risti aiheuttaa suuren fyysisen kärsimyksen - ei hänen kokemansa ruumiillinen kipu ollut asian ydin. Se löytyy sanoista: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. Jeesus opettikin, että sitä palvelijaa, joka tiesi Herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmisteluja, rangaistaan monella lyönnillä. Tuomio on henkisellä puolella: ero Jumalasta on ikuinen ja pysyvä.


    • Anonyymi

      Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan. Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassa. Luuk.9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan. Missähän nämä yli 2000 vuotta vanhat, muutamat ovat nyt?

    • Anonyymi

      1Moos.27:35 Biblia (1776) Ja kaikki hänen poikansa ja tyttärensä nousivat häntä lohduttamaan, vaan ei hän tahtonut itsiänsä lohduttaa, mutta sanoi: minä menen mutehtien alas poikani tykö hautaan. Ja hänen isänsä itki häntä.

    • Anonyymi

      Korjaus: 1Moos.37:35

    • Anonyymi

      Ps.88:11-12 Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiitämään? Sela. Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi? Sananl.15:11 Tuonelaan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet. Jes.38:9-12 Hiskian, Juudaan kuninkaan, kirjoittama laulu, kun hän oli ollut sairaana ja toipunut taudistansa: Minä sanoin: Kesken rauhallisten päivieni minun on mentävä tuonelan porteista; jäljellä olevat vuoteni on minulta riistetty pois. Minä sanoin: En saa minä enää nähdä Herraa, Herraa elävien maassa, en enään ihmisiä katsella manalan asukasten joukossa. Minun majani puretaan ja viedään minulta pois niinkuin paimenen teltta; olen kutonut loppuun elämäni, niinkuin kankuri kankaansa, minut leikataan irti loimentutkaimista. Ennenkuin päivä yöksi muuttuu, sinä teet minusta lopun. Job.7:5-10. Ps.102:24-29. Hebr.1:10-11

    • Anonyymi

      Lihallinen ihminen kuolee ja kaikki mitä hänessä on, on kuollut. Kun kuolleet herätetään niin heillä on hengellinen ylösnousemusruumis. Siinä ei ole mitään entisestä lihallisesta ruumiista. Vai onko joku sitä mieltä että ylösnousemusruumis hinaa matkassa osaa lihallisesta ruumista jonka oletetaan kuuluneet kuolleelle ihmiselle.
      Melko tyhmä ja epäraamatullinen väite.

    • >>Lihallinen ihminen kuolee ja kaikki mitä hänessä on, on kuollut. Kun kuolleet herätetään niin heillä on hengellinen ylösnousemusruumis.>>

      Ristiriitainen väite. Ei olemattomuudesta ketään herätetä.

      • Anonyymi

        Kaikki kuolleet herätetään, kaikki. Mutta ei sieltä nouse sitä vanhaa syöpään kuollutta ruumista vaan uusi hengellinen ylösnousemusruumis.


    • >>Kaikki kuolleet herätetään, kaikki. Mutta ei sieltä nouse sitä vanhaa syöpään kuollutta ruumista vaan uusi hengellinen ylösnousemusruumis.>>

      Se et ole sinä vaan joku muu. Sinä olet hävinnyt olemattomuuteen.

      • Anonyymi

        Kiitos vaan sinun yksittäisestä mielipiteestä. Sinulla on sellaiseenkin oikeus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4322
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      42
      2685
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      112
      2480
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1632
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      79
      1416
    Aihe