Vapaa kuvaus

Yhteystiedot: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

662

Kommenttia

7700

1. Ainahan niitä on ollut, mutta ei niin suuressa mittakaavassa, kuin tänään.
    Ongelmat ovat maailmanlaajuiset.
    Ajatelkaamme vaikka maan ja ilman saastumista.
    Kuinka monella on esim puhdasta juomavettä saatavilla jne.

Entä atomipommi. Eikö ihmisillä ole sellaiset tuhovoimat olemassa, joilla voidaan tuhota koko maailma moneen kertaan!

Ei ihme, että politikotkin ovat huolissaan. Pidetään ilmasto- ym. kokouksia, mutta onko niistäkään apua.
    Mikä avuksi, että Ihminen voisi luopua itsekkyydestään ja ahneudestaan.
  2. Jeesus puhuu lopunajoista mm. näin:

Mark.13:-7 8
    ..
    13:7 Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.

13:8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee MAANJÄRISTYKSIÄ monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.
    --
    VALVOMINEN (Matt. 25:1-13)

Teksti kertoo kymmenestä neitsyestä, Jeesuksen paluusta sekä valvomisen tärkeydestä.
    Vain viidellä neitsyeistä oli öljyä lampuissaan; heidän uskonliekkinsä paloi.
    Miten järkyttävää; toiset viisi taas olivat vain nimeltään kristittyjä ja he jäivät oven toiselle puolen (j.10-12).

Jeesuksen paluun odotus on merkki valvovasta seurakunnasta ja mainitaanhan se uskontunnustuksessammekin:
    ”Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka…istuu Jumalan, Isän, kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.”

Jeesuksen paluusta Raamattu puhuu hyvin paljon.
    Myös opetuslapset olivat kiinnostuneita Jeesuksen tulemuksesta ja maailman lopun merkeistä (Matt. 24:3).
    Tästä kertoo Matteus edellä olevassa luvussa (Matt. 24).

Heti alkuun Jeesus varoittaa: ”Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (j.4).
    Lopun aika merkitsee suurten eksytysten aikaa. Silloin on paljon vääriä profeettoja liikkeellä ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin (j. 11, 24).

Muita lopunajan merkkejä ovat sodat, nälänhätä, maanjäristykset ja vainot sekä laittomuus. Mutta toisaalta myös evankeliumia saarnataan kaikessa maailmassa (j.14).
    Lopun ajan kristityt näkevät myös antikristuksen ilmestymisen (j.15) pyhään paikkaan.

Kun tutkimme päivän lehtiä tai seuraamme muita uutisvälineitä, huomaamme, että näitä lopun ajan merkkejä on paljon nähtävissä.
    Valvova kristitty seuraa ajan merkkejä. Hän ei ole myöskään toimeton vaan tekee valmisteluja; Hän huolehtii siitä, että hänen lampussaan on öljyä.
    Hän vaalii uskovien yhteyttä ja rukousta sekä pitäytyy Jumalan Sanassa. Myös ehtoollinen on hänelle voiman lähde (Apt. 2:42). Näin Jumala saa hoitaa meitä ja pitää lamppumme palamassa. Kun ylkä tulee, olemme valmiit Karitsan hääjuhliin.
    ----
    ”Minua tutki, Jumala, ja sydämeni paljasta.
    Syvimmät aivoitukseni taivuta, Herra, tahtoosi.
    Jos lienen tiellä pahalla, niin oikealle taluta”.

(virsi 394:8)
  3. jaikal, epäilit toisessa ketjussa minua syntikeskeiseksi.

Et ehkä huomioinut aikaisempaa viestiäni, jossa oli lainaus kirjasesta "Kallis Hunjanpisara".
    Laitan sen vielä tähän.

KALLIS HUNAJANPISARA
    http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html

”Saatana voi selitellä ja vääristellä Raamatun sanaa, mutta hän ei voi vastata siihen.
    Se on Kristuksen ehdottoman arvovaltainen sana. Kristus voitti sillä saatanan, Matt. 4: 10.

Raamatussa ei ole ainoatakaan pahaa sanaa köyhää syntistä vastaan, jolta itsevanhurskaus on riisuttu.
    Ei, selvästi Raamattu osoittaa, että juuri sellainen ihminen, eikä kukaan muu, on evankeliumin armon kohteena.
    Luota vain Kristuksen halulliseen mieleen, se tekee sinutkin halulliseksi.
    Jos huomaat, ettet voi uskoa, niin muista, että on Kristuksen tehtävä saada sinut uskomaan. Jätä asia hänelle. Hän vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen hyvän tahtonsa mukaan, Fil. 2: 13.
    Murehdi epäuskoasi, joka tekee omassatunnossasi olevan syyllisyyden Kristusta suuremmaksi, aliarvioiden Kristuksen ansiota ja pitäen Kristuksen verta epäpyhänä, halpana ja riittämättömänä.

Sinä valittelet paljon omaa kohtaasi.
    - Saako syntisi sinut katsomaan enemmän Kristukseen, vähemmän itseesi?
    Se on oikein, muuten on valituksesi vain tekopyhyyttä.

On säälittävää katsella hyviä tekoja, armonkokemuksia, aikaansaannoksia, kun pitäisi katsoa Kristusta. Niiden katseleminen tekee sinut ylpeäksi, Kristuksen armon katseleminen tekee sinut nöyräksi.
    Armosta sinä olet pelastettu, Ef. 2: 5, 8.
    Älä masennu moninaisissa kiusauksissa, Jaak. 1: 2.
    Niiden aaltojen tehtävänä ei ehkä olekaan hukuttaa sinua, vaan nostaa sinut pois itsestäsi Kristus-kalliolle”.
    (Kallis Hunajanpisara)
    --
    Rukous: ”Jumala, ole minulle syntiselle armollinen” (Luuk.18:13).
  4. --jaikal: ” En uskaltaisi kutsua sitä, jonka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt syntiseksi. En kutsu edes itseäni syntiseksi"
    ----------------
    Psalmi50.15 ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/8764913/flat ):
    ”Se (vanhurskattaminen) on sen sortin perusasia, että jokaisen tulisi ymmärtää se pohjia myöden. Miksi ? Koska se alkaa kuulkaa kiitättämään ja siitä tulee niin valtava ilo ja riemu, että se on jotain ihan valtavaa. Ihan joka päivä se on minulla mielessä. Mikä ? No se, mitä Jeesus teki minun puolestani ja se, mitä minä sain siitä hyvästä”.
    -----------------
    Sember.Fidelis ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762815 ):
    ”Jaikal ei ota huomioon sitä, että uudestisyntynyt ihminen ON VASTUUSSA myös
    Mr.Hyde'stään. Hän EI VOI sysätä vastuuta vanhan ihmisen toilauksista muualle ja
    todeta "minä olen synnitön, koska en enää tunnusta tuon vanhan ihmisen tekosia".
    --------------------
    Jeesuksen kertomus kahdenlaisesta rukoilijasta osoittaa sen, millainen tulee olla rukoilijan todellinen mieliala (Lk.18:9-14).

jaikal, Psalmi50.15, (muutkin)
    ...lähestyttekö Jumalaa ja kiitättekö häntä
    1.) fariseuksen tavoin synnittömänä
    2.) publikaanin tavoin syntisenä ja armoa anoen
    3.) sekä että
    (fariseuksen tavoin silloin, kun en mielestäni ole tehnyt syntiä. Publikaanin tavoin, kun tunnustan syntisyyteni)
    --
    Luuk. 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.

Lk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.

Lk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
  5. Psalmi50.15: "...olitko vain huolimaton, kun sanot lapsen olevan jo syntyessään syntinen...".
    ---
    Tässäkin asiassa meitä valaiskoon Jumalan sana.

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt" (Ps. 51:7) .

"Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta" (Ps. 58:4).

"Sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta" (Jes. 48:8).

"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki KAIKISTA syntisiä..." (Room. 5:19).

"... ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;..." (Ef. 2:3).

" Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,.. Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,...(Room. 3:9,10).

"Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,..." (1.Kor. 15:22).
    ----
    Selvin osoitus (peri)synnin olemassaolosta on KUOLEMA. Jos ihminen syntyisi maailmaan synnittömänä, niin kukaan pikkuvauva ei voisi kuolla.

Synti tuli maailmaan Adamin kautta ja sen mukana kuolema.
    --
    Moni pyrkii selittämään pois selvät edellä kerrotut Raamatun paikat.
    Uskotaan "niin kuin on kirjoitettu", järkeilemättä!

Adamin lankeemuksen rangaistukseksi asetettiin ”kuolemalla kuoleminen”; ”sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
    Rangaistus oli siis ajallinen ja hengellinen kuolema.
    Tuon rangaistuksen aliseksi JOKAINEN ihminen syntyy maailmaan kuten edellä olevat raamatunkohdat osoittavat.
    Ihminenhän syntyy maailmaan lihasta (Joh. 3:6), eli miehen tahdosta (Joh. 1:13).

Tullakseen taivaskelpoiseksi ihmisen pitää päästä eroon tuosta lihan ruumiista, eli vanhasta ihmisestä, ja se tapahtuu kasteessa, kuten Kol 2:11-12 ja Room 6:6 kertoo.
    -------------------
    Perisynnin olemassaolon takia Jeesuksen ei sopinut syntyä Joosefin syntiin langenneesta siemenestä, vaan Hänen piti siitä Pyhästä Hengestä ollakseen Pyhä ja tahraton uhri Jumalalle..

KUKAAN ei synny tänne vapaana perisynnistä; jos syntyisi, niin sellainen ei voisi kuolla vauvana.
  6. Huomaan jaikal, että alat jo vihdoinkin tunnustamaan syntisyytesi.

jaikal: "Uskova tekee syntiä koska hänestä ei ole tullut synnitöntä".
    ---Hyvä, että tunnustat lopultakin tämän.

Sitten myöhemmin sanot epäselvästi, aivan kuin kumoaisit edellä olevan väitteesi:
    "Syntiinlankeemukset eivät voi tehdä vanhurskaasta syntistä. HÄN ON VANHURSKAS".
    ---
    ---Selittäisitkö tarkemmin, mitä tarkoitat sanoessasi ;"Syntiinlankeemukset eivät voi tehdä vanhurskaasta syntistä".

jaikal:
    "Vanhurskas ei tarkoita synnittömyyden tilaa. Usko nyt".
    --Tätähän olen yrittänytkin valaista sinulle koko ajan:

Kysyt vielä:
    "Vai oletko sinä synnitön" (jaikal)?
    ---Emme todellakaan ole synnittömiä.
  7. Psalmi50.15:
    "Lukijat voivatkin ottaa sinun kirjoituksistasi (=S.F.) nyt totuuden ja meidän kirjoituksistamme armon. Kas siinäpä hyvää ruoka"!
    --------------
    Tarvitsemme hyviä tiennäyttäjiä, jotka oikein ohjaavat laumaansa.
    Yksi niistä on Paavali.

1.Kor. 4:14-21
    ---
    4:14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.
    ...
    4:17 Juuri sentähden minä lähetin teille Timoteuksen, joka on minun rakas ja uskollinen poikani Herrassa; hän on muistuttava teitä minun vaelluksestani Kristuksessa Jeesuksessa, sen mukaan kuin minä kaikkialla, joka seurakunnassa, opetan.
    4:18 Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
    4:19 Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta.
    4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
    4:21 Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?
    --
    Paavali astuu rohkeasti tiennäyttäjäksi pelkäämättä, mitä muut sanovat (j. 16).
    Tällaisia tiennäyttäjiä tarvisemme tänäänkin seurakuntiimme.

Hän on ensin ”ivannut” ja torunut, nyt hän puhuu niin kuin isä lapsilleen.
    Paavalilla Korinttin seurakunnan isänä (j. 15.) oli oikeus ja velvollisuus neuvoa ja opettaa heitä. Tätä vastuusta hän ei luovu.
    Jos tämä tehtävä häneltä evätään, seurakunnan hoitaminen käy mahdottomaksi. Järjestyksenpidossa tarvitaan joskus ”vitsaakin” (j. 21.) ”Keppiä ja porkkanaa” kuuluu tämän päivän sanonta.

Kuritus tapahtuu kuitenkin meidän parhaaksemme, vaikkei se sillä kertaa tunnukaan hyvältä:
    ”...sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa" (Hebr 12:6.).