Tämä Jeesuksen ópettama rukous on meille jokaiselle tarpeellinen!
Isä meidän -rukous
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.
(Matt. 6:9–13; Luuk. 11:2–4)
On palautettava mieliin!
24
425
Vastaukset
Tomumaja, ja muutkin, voiko sellainen uskova, joka pitää itseään synnittömänä, rukoilla näin:
"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"?- Eroe
Vastaukseni on lyhykäisyydessään: Ei mitenkään,
mutta uskova on Kristuksessa puhdas ja Jumalan edessä täydellinen. Huom! Ei ihmisten edessä kukaan ole täydellinen.
Matkalla taivaaseen tulee jokaiselle lankeemuksia, ei ole ihmistä, joka ei jollain elämän alueilla lankea ja monestkin, että turha kenenkää esiityä hurskaana. Silloin on synti tunnustettava Jumalalle ja sen saa anteeksi. Kunhan ei tahallaan ja tietoisessti ala elänään synnissä, ei tekojen tai mielenlaadun. Jälkimmäinen on kavalin. Monilla on katkeruus ja he tietenkin ymmärtävät toisia katkeria, samalla myrkyttäen ympäristön.
Hyvä rukous Tomumaja, rukoilen sen joka päivä.
Kuitenkin, sisälsikö tuo kätketyn piikin jollekin? - PakaNainen
kuin uskosta osatonkin, mutta uskovan osa on Armon alla, kun taas syntisen osa erään kirjoittajan mukaan on "peittiona toukat ja madot..."
Eroe kirjoitti:
Vastaukseni on lyhykäisyydessään: Ei mitenkään,
mutta uskova on Kristuksessa puhdas ja Jumalan edessä täydellinen. Huom! Ei ihmisten edessä kukaan ole täydellinen.
Matkalla taivaaseen tulee jokaiselle lankeemuksia, ei ole ihmistä, joka ei jollain elämän alueilla lankea ja monestkin, että turha kenenkää esiityä hurskaana. Silloin on synti tunnustettava Jumalalle ja sen saa anteeksi. Kunhan ei tahallaan ja tietoisessti ala elänään synnissä, ei tekojen tai mielenlaadun. Jälkimmäinen on kavalin. Monilla on katkeruus ja he tietenkin ymmärtävät toisia katkeria, samalla myrkyttäen ympäristön.
Hyvä rukous Tomumaja, rukoilen sen joka päivä.
Kuitenkin, sisälsikö tuo kätketyn piikin jollekin?Eroe vastasi kysymykseeni; "Ei mitenkään".
(Tomumaja, ja muutkin, voiko sellainen uskova, joka pitää itseään synnittömänä, rukoilla näin:
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"? )
---
Niin...eihän synnitön koe tarvitsevansa anteeksiantamusta.
Hän näkee syntiä vain muissa, kuten fariseuksen rukouksesta käy ilmi:
'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani" (Luuk.18:11).
Samassa yhteydessä Jeesus sanoo: ”...joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään” (Luuk.18:14).
Mitä Jeesus tällä tarkoittaa?
Ylennätkö vai alennatko sinä itsesi?PakaNainen kirjoitti:
kuin uskosta osatonkin, mutta uskovan osa on Armon alla, kun taas syntisen osa erään kirjoittajan mukaan on "peittiona toukat ja madot..."
PakaNainen: "Uskova on samanlainen syntinen, kuin uskosta osatonkin, mutta uskovan osa on Armon alla...".
---
Näin on!
Paavalikin, "syntisistä suurin", myönsi kumppaneineen tämän: "Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te,..". (Apt 14:15).
Mutta, kun Paavalin tavoin uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät.
"Autuas se mies, jolle Herra ei LUE syntiä!"(Room. 4:8).
Kaikille tämä tarjous ei kelpaa.- Kysyin
Tapio522 kirjoitti:
PakaNainen: "Uskova on samanlainen syntinen, kuin uskosta osatonkin, mutta uskovan osa on Armon alla...".
---
Näin on!
Paavalikin, "syntisistä suurin", myönsi kumppaneineen tämän: "Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te,..". (Apt 14:15).
Mutta, kun Paavalin tavoin uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme, vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi. Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät.
"Autuas se mies, jolle Herra ei LUE syntiä!"(Room. 4:8).
Kaikille tämä tarjous ei kelpaa.eilen aviopuolisoltani, (ei ole uskossa) että olenko minä sinun mielestäsi syntinen kun olen uskovainen?
Sain ihan rehellisen vastauksen, että kyllä olet.
Niin olen omasta mielestänikin, mutta olen armahdettu syntinen. ei Jeesus tuolla "pahalla" tarkoittanut ketään ihmistä, vaan sielunvihollista, pahan voimia, vastakohtana, kun Jeesus on Hyvä. Ja Hän jos kuka tiesi, että paha on maailmassa oleva valtias, koska tämä maailma on pahan vallassa, siihen asti, kunnes Jeesus tulee, ja korjaa tilanteen tuhatvuotisessa valtakunnassaan.
* Ei saisi piikitellä, leikilläkään, koska juri sellaisesta saattaa alkaa sellainen erimielisyyksien kavala sotku, joka ajaa ystävätkin erilleen toisistaan, ja väärinymmärryksiä tulee.
* Ei ole minulla , eikä ole tomumaja sinullakaan varaa piikitellä, ja kellä sitten olisi.
* Noinkohan lyhyt on muisti, että muutama tunti sitten poistettiin katkeruuden aiheuttaja ja aiheuttama viestiketju, jossa veljet syyttivät toisiaan, ja jos syyttely on motiiivi että voi toista mollata palstalla, niin kyllä syyttelijä on se pahin riidan rakentaja veljesten kesken.
* Isämeidän rukous juuri opettaa, että Jumalakin antaa anteeksi juuri sen verran, kuin mekin annamme! Katkeruus on se pahin , mitä uskova voi kantaa sydämessään. Ja mielestäni, jos me annamme anteeksi veljellemme, niin se kyllä edellyttää myös unohtamista, että asia on Jeesuksen nimessä lantalaan heitetty eikä lantaportteja saa enää avata. Anteeksiantaminen on vaikeampaa, kuin anteeksi pyytäminen, siinä on läksyä jokaiselle. tarkoitan, että TODELLA antaa anteeksi, eikä vaan huulilla onttoja tyhjiä sanoja.Tapio522 kirjoitti:
Eroe vastasi kysymykseeni; "Ei mitenkään".
(Tomumaja, ja muutkin, voiko sellainen uskova, joka pitää itseään synnittömänä, rukoilla näin:
---
Niin...eihän synnitön koe tarvitsevansa anteeksiantamusta.
Hän näkee syntiä vain muissa, kuten fariseuksen rukouksesta käy ilmi:
'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani" (Luuk.18:11).
Samassa yhteydessä Jeesus sanoo: ”...joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään” (Luuk.18:14).
Mitä Jeesus tällä tarkoittaa?
Ylennätkö vai alennatko sinä itsesi?"< (Tomumaja, ja muutkin, voiko sellainen uskova, joka pitää itseään synnittömänä, rukoilla näin:
* Eihän samoja syntejään tartte jokaaika hokea ja anteeksi pyydellä, edes Jumalaltakaan? Kun Jumala antaa synnit anteeksi Jeesuksessa, jossa ne on anettu anteeksi jo silloin, kun Jeesus riippui tähtemme ristillään, meidän vaan tulee uskoa syntimme HÄNESSÄ anteeksi annetuksi, ja elää vapanaa kaikesta mikä enne tuototti syytöksiä ja omantunnon tuskia. Kun Poika saa vapauttaa, on todella vapaa.
* Tietenkin sitten, jos on jotain anteeksi pyydettävää, mutta ei meidän todellakaan tartte pyydellä syntejämme jatkuvasti Jumalalta anteeksi, jos kerran olemme uskossa Jeesukseen. Paremminkin tulisi kiittää päivittäin ja hetkittäin, kiitos on portti siunauksille ja Jumalan Pyhälle Hengelle päästä meihin asumaan. Kiitoksella on suurempi merkitys uskovan elämään, kuin ainainen rutina ja anteeksipyytely , kun kerran on anteeksi saanut, niin ne on silloin pois pyyhitty.
- -tomumaja-
rukous!
- uskovainen nainen
Ei meidän kannata alkaa jaaritella ja Jeesuksen opettamaa rukousta alkaa katsomaan inhimillisen mielemme kannalta. Minulle tuli tomumaja en tiedä oletko muuten mies vai nainen sellainen tunne, kuin etsisit ihmisen sisintä olemusta. Esimerkiksi jos uskovalla on katkeruutta, siitähän on tehtävä yksinkertaisesti parannus. Tietysti seurakunnassa on myös esimerkiksi vanhimmistoveljet, joden puoleen voi kääntyä hengellisissä sielunhoitokysymyksissä. Käyn tällä palstalla tosi vähän ja kommentoin harvoin.
Olen myöskin sitä mieltä, että tulee rukoilla päivittäin. Sekin on sitä hengellisen elämän vaalimista. tomumaja,
Ennenkuin avasin tämän palstan, lähetin sinulle sähköpostiisi alla olevan jutun katkeruuden juurista.
Hämmästyin, kun huomasin sinun juuri kirjoittaneen täällä samasta aiheesta.
Voidaanko tässä nähdä Jumalan johdatus!.
---
Tässä kirjoitukseni muittenkin arvioitavaksi.
KATKERUUDEN JUURET
Me olemme Jumalan viljelysmaa. Paavali sanoo:
” Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus” (1.Kor.3:9).
Katkeruus ja riitaisuus sydämessä saa aikaan epäjärjestystä ympäristössä ja kaikkinaista pahaa menoa (Jaakob 3:16). Tällaisista ihmisistä Paavali sanoo:
”Heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä (2.Tim.2:17).
Jos katkeruus ja viha on saanut vallata ihmismielen, sitä on vaikea saada kitketyksi pois.
Nuhdellessaan fariseuksia ja kirjanoppineita ulkokultaisuudesta (Matt. 15:1-20), Jeesus sanoo: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois” (13).
Ottakaamme itse kukin vaarin Hebrealaiskirjeen kirjoittajan kehoituksesta: ” ...ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,...” (Hebr. 12:15).
Huolehditaan ensin pois rikkaruohot omista viljelysmaistamme, niin maallisessa kuin hengellisessäkin mielessä.
Perkuutyötä riittää!
Perkuutyön voi aloittaa vaikka publikaanin rukouksella: ”Jumala, ole minulle syntiselle armollinen” (Lk. 18:3).
Sitten voit jatkaa Psalmin 130 sanoin:
Syvyydestä minä huudan sinua, Herra
1. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
2. Herra, kuule minun ääneni, tarkatkoot sinun korvasi rukoustani.
3. Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
4. Mutta sinun on armo, sinä annat anteeksi, että me eläisimme sinun pelossasi.
5. Minä odotan sinua, Herra, odotan sinua koko sielustani ja panen toivoni sinun sanaasi.
Rukouksesi voit päättää Isä Meidän-rukoukseen ja Esim. virteen 371.
1.Jeesus, kuule rukoukset köyhän, kurjan syntisen,
heikoimmatkin huokaukset ahdistetun sydämen.
Jalkojesi juureen vaivun pääsi ristiin painaen.
Siinä turvallisin mielin, Jeesus, sua rukoilen.
2.Haavojasi lähemmäksi, lähemmäksi ristiä
kaipaa köyhä sydämeni nytkin, tällä hetkellä.
Anna Pyhän Hengen voimaa, tulta lamppuun sammuvaan.
Yö on synkkä, Ylkä viipyy, milloin tulet noutamaan.
3.Riennä siis jo ristin turviin, haavoitettu syntinen!
Taakat, huolet kirpoavat luona rakkaan Jeesuksen.
Kaipuu kasvaa sydämessä taivaan kotiin ihanaan.
Jeesus, milloin pääsen sinne harppuani soittamaan?rukoilijan tulee asua sydämessämme. Tarkoittanee sitä, että rukous on jatkuvaa Hengen kautta tapahtuvaa "huokausta" Herran puoleen. Psalmin kirjoittaja puhuukin tästä rinnassa olevasta rukoilijasta.
* Ja uusitestamentti tulkitsee saman ajatuksen, "Henki rukoilee puolestamme, kun emme aina tiedä, miten tulisi rukoilla."
* Mä tarkoitan tällä sitä, että Kristuksen Henki, ja se, että meillä on sisäinen yhteys Kristukseen, se Henki on rukouksen Henki, jo silläkin perusteella, että Hän rukoilee puolestamme joka hetki, niin sama Henki tulisi olla meilläkin sydämessämme!- -tomumaja-
Mohikaani_27 kirjoitti:
rukoilijan tulee asua sydämessämme. Tarkoittanee sitä, että rukous on jatkuvaa Hengen kautta tapahtuvaa "huokausta" Herran puoleen. Psalmin kirjoittaja puhuukin tästä rinnassa olevasta rukoilijasta.
* Ja uusitestamentti tulkitsee saman ajatuksen, "Henki rukoilee puolestamme, kun emme aina tiedä, miten tulisi rukoilla."
* Mä tarkoitan tällä sitä, että Kristuksen Henki, ja se, että meillä on sisäinen yhteys Kristukseen, se Henki on rukouksen Henki, jo silläkin perusteella, että Hän rukoilee puolestamme joka hetki, niin sama Henki tulisi olla meilläkin sydämessämme!Ja kukapa Hänestä helpolla luopuisikaan kun on järki tullut viimein päähän... tomumajallekin.
Siunausta sulle päivääsi Mohikaani!
- Herra auttaa!
Aivan niin kuin sanot, totta se on!
Tämä Jeesuksen ópettama rukous on meille jokaiselle tarpeellinen!
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen. - vanhaisäntä.
Siinähän pyydetään itselle-
Rukous on siitä kehveli että se tappaa itseluottamuksen varsinkin jos mourutaan itselle jotain.- vanhaisäntä.
Leipä pitää tienata itse (meidän pitää tienata)eikä odottaa että joku ihmiskunnan ulkopuolinen olento sen tuo nokan eteen. Syntien anteeksipyytö on kanssa väärin, silloinhan tekomme uhri jää hyvitystä vaille.
Kiusaukseen joutuminen on myös meistä itsestämme kiinni. Himot pitää osata hillitä itse, voi aloittaa vaikkapa itsehillinnästä, eli opettelee epäitsekkyyttä. Suuttuminenkin on itsekästä.
Meidän tulee muistaa että karman lain mukaan kaikki teot niin hyvä kuin pahatkin heijastuvat takaisin. - vanhaisäntä.
ennemmin uskon kuin johonki kuolleeseen ja kuopattuun.
Tosin uskon kyllä että jonkinlainen Jeesus on ollut olemassa ja useampiakin.
Ja niitä tulee vielä olemaan ennenkuin aurinko räjähtää. Mutta kristushan taas on jonkinlainen tajunnan /tietoisuuden tila. Budhalaiset sanovat sitä valaistumiseksi. vanhaisäntä. kirjoitti:
ennemmin uskon kuin johonki kuolleeseen ja kuopattuun.
Tosin uskon kyllä että jonkinlainen Jeesus on ollut olemassa ja useampiakin.
Ja niitä tulee vielä olemaan ennenkuin aurinko räjähtää. Mutta kristushan taas on jonkinlainen tajunnan /tietoisuuden tila. Budhalaiset sanovat sitä valaistumiseksi.Toivon nm vanhaisäntää kääntymään Jeesuksen puoleen ja uskomaan evankeliumi. Paavali julisti sen näin:
1 Kor. 15:1-4, 11
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan...Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.- vanhaisäntä.
jukka.finland kirjoitti:
Toivon nm vanhaisäntää kääntymään Jeesuksen puoleen ja uskomaan evankeliumi. Paavali julisti sen näin:
1 Kor. 15:1-4, 11
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan...Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.ovat nykyään sivistyneitä ja taitavia ihmisiä. Hekään eivät ole tarvinneet kristinuskoa menestykseensä.
Se että olen käynyt täällä hellareiden osastolla johtuu siitä että olen utelias (kieltämätä sekin on itsekkyyttä)tietämään mitä mieltä olette vakaumuksestani.
Tämä kristinusko on vain yksi uskonto satojen muiden uskontojen kanssa ja totuuksia taitaa olla paljon enempi. Mikään ei todista että juuri teidän evankeliumi on oikea totuus.
"Jas anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet".
---
Mitä se on?
Me anomme tässä rukouksessa, ettei taivaallinen Isä katsoisi meidän syntejämme eikä niiden tähden hylkäisi rukoustamme.
Emme ensinkään ole mahdolliset saamaan, mitä rukoilemme, emmekä ole sitä ansainneet.
Rukoilemme, että hän antaisi meille armosta kaiken tämän; sillä me teemme paljon syntiä joka päivä ja ansaitsemme yksinomaan rangaistusta.
Niin mekin tahdomme antaa sydämestämme anteeksi anteeksi ja tehdä hyvää niille, jotka rikkovat meitä vastaan.
(Katekismus)
---
Virsi 343
--
3.
Jo täällä armon ajassa
Jumalan valtakunnassa
autuudestani iloitsen
anteeksi synnit uskoen,
anteeksi synnit uskoen.
4.
Jumala seurakunnassaan
varjelee, hoitaa lapsiaan.
Kun synti kietoo, ahdistaa,
Jeesuksen veri puhdistaa,
Jeesuksen veri puhdistaa.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815