Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.

Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )

Hiljaisuusvalssi

Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.

Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi

Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

1. Taivas on kauniin sininen ja + 11 astetta ..Kun nyt pysyisi huomiseen tällainen sää.
    Miksiköhän on naiivia puhua säästä..Minusta on mukavaa tietää,millaista säätä on missäkin päin maatamme..Samoin,mitä pahaa on puhua tavallisista askareista..
    Todella ihmetyttää,kaikenlaiset kirjoitukset. Kävin aamulla lukemassa niitä..
    Olen sellaista periaatetta pitänyt,että vastaan vain omista puheistani,en toisten.
    Minulle kävi taas vanhanaikaisesti,nukahdin TV:n ääreen ja aamulla heräsin,rillit nenällä ..hih...ei ollut ensimmäinen kerta edes..Tulee niin tylsiä ohjelmia,että on hyvää unilääkettä.On uusintoja kovasti..Joitakin vanhoja,oikein toivoisi,että uusisivat.. Pitääköhän kirjoitella toivomuksia ja lähettää Televisioon..
    Kuuntelin semmoista nättiä laulua ,sarjasta Belle ja Sepastian..Saisivat lähettää senkin uudestaan..Siinä oli ihana koira ja pieni poika..Muistatteko vielä sen?
    Sitten oli semmoinen Austraaliassa tapahtuva,missä oli tunnusmusiikkina "Vain kaksi nauhaa..." Oli myös hyvä sarja.. Onhan noita..
    Ajattelin leipoa tänään pullaa.. En ole ostanut kaupan pullaa,kun kerran luin,että taikina valmistettu Latviassa.. Onko tämä järkevää,että ulkomailta tuodaan taikina.. Onkohan vehnäjauhotkin ulkomailta..Kohta ei ole enää mitään kotimaista..Kummalliseksi mennyt kaikki asiat.. Olen alkanut lukea tarkkaan
    valmistusmaa-tiedot..Aina niitä ei edes ole..vaatteissa ei ainakaan .
    Huvittaa välillä,kun yrittää löytää "Viimeinen käyttöpäivä" merkintää...on niin pienellä,että monasti ajattelen,miten vanhemmat ihmiset,joilla on huono näkö,edes löytävät ne..(siis meitäkin vanhemmat..Mehän emme ole vanhoja ..hih..)Ikä on mielenkiintoinen käsitys.. Eräs yli 90v mummo ,kävi sairaalassa katsomassa potilaita..Sanoi ,kun hänellä on aikaa,niin ajatteli käydä katsomassa vanhuksia sairaalassa..Siinä oli hyvä asenne.. Kun meilläkin säilyisi samanlaisena..
    Tuli mieleen,kun me tänne tuodaan pullia ym.. Yleensä,olemme oikeasti leiponeet ja kun emme voi tavata henkilökohtaisesti,niin tuomme kuitenkin tänne ,niitä leipomuksiamme..Ainakin minä olen tehnyt juuri niitä,mitä tänne tuon,virtuaalisesti. Luulen,että kaikki toisetkin tekevät samoin,ettei ole ihan vain mielikuvitus-leikkiä..Taidan lopetella tämän rupattelun nyt..Toivotan kaikille ,
    oikein mukavaa torstaita ja iloista mieltä! t.Irkku
  2. Taas säästä vähän..on pilvistä ja + 11 astetta..ei paha ollenkaan..
    Pistänpä kahvia tulemaan ja vesipannun vislaamaan teenjuojille..
    Juokohan kukaan enää kaakaota,tuli mieleen,kun olen nykyään, vähän pojalle laittanut iltaisin...Olisi tarjolla korvapuusteja ja kaurakeksiä..
    Tulkaahan kahville,pääsee päivä vauhtiin!
    Kissoille annan ruokaa ja uutta vettä..Oikeesti,kissat ovat mukavia eläimiä,mutta en enää ota ainuttakaan eläintä..Niiden kanssa on niin kiinni ja hankalaa,jos pitäisi johonkin mennä..Minulla oli niin ihania kissoja,persoonallisia..Voi voi...
    Jaa'a,mitähän tänään keksisi puuhaa..ainahan on näitä kotitöitä,mutta jotain,mistä saisi mielen virkeyttä..Päivä menee helposti,tässä koneella istuessa ja yks' kaks' huomaakin,etä kello on 14.30 ja pitää lähteä hakemaan poika kotiin..
    Mutta mukavaa on hänelle,että on semmoinen Päivätoimintakeskus..
    Tylsää olisi olla mummon kanssa ,päivät pitkät.. Kiitos terveisistä,hän muistaa,
    jokaisen nimen hyvin..Tapahtui kerran Metrossa,näimme yhden naisen ja juttelimme.. Oli ollut yhdessä Päiväkodissa töissä,kun poika oli peni..No,poika haistoi hänen kättään ja muisti heti nimen. Sokeilla on ihmeen hyvä haju-muisti..
    Pitääkin mennä vähän passaamaan kahvia hänelle.. joten mukavaa,alkavaa päivää . Kiitos teille kaikille kannustuksesta.Välillä meinaa iskeä alakulo..
    Kummallista,kun vanhenee,tulee mieleen ne asiat juuri,jotka on työntänyt syvälle,
    mielenkätköihin..Se on harmi,mutta ei kai sille mitään mahda.. Yritetään tehdä tästä kiva päivä..Iloista mieltä vaan..t.Irkku
  3. Kukkaisten keskellä kukkulalla,se Jalmari lauleskeli.
    Hän näki vain Huldan ja ruusuisina sen posket ja hohtavina.
    Ja linnut ne oksilla livertelivät
    ja kukkaset tuoksua levittelivät
    Ne Jalmarin tunteita hyväilivät
    sen soturipuvulle hymyilivät.

On surullinen ballaadi..
  4. Kesä menee eteenpäin...Monet kasvit ovat jo kukkineet..marjapensaissa on jo raakileita.. Juhannusruusu sentään uskollisesti ,avaa kukkansa juhannukseksi..
    Miten ihana kukkanen..Pidän siitä..Kukista,olikin kiva ketju laitettu..piti keksiä lauluja,missä oli eri kukan nimiä mainittu.. Oli myös toinen,jossa piti keksiä,lauluja,missä oli miehen nimi mainittu,siis Kalle,Ville ym.. Ihan hauskoja..
    Ehkäpä tämä Keskustelupalsta herää jälleen siihen,miksi se on tarkoitettukin..
    On ollut ikävää,todella ikävää,mutta ei voi mitään..Vettä on tullut ainakin,joka kolkalla Suomea.. Ehkä nyt olisi jo kauniin sään vuoro..Yleensä ,muutos tapahtuu,
    kun jaksamme hetken odottaa.Sadesäällä,voi hyvällä omallatunnolla,lukea kirjoja..
    Kauniilla ilmalla,tulee tunne,että pitää mennä ulos.Minun pitäisi keksiä nyt jotain
    iltapalaa..Tein raparperipiirakkaa,tuli aika hyvää nam..Pistin siihen raparperien päälle ,semmoisen kermaviili-sokeri- kananmuna seoksen..Kun otin uunista,näytti vetelältä,mutta kun jäähtyi,oli ihan hyvää sitten.. Löysin "Kotikokin" resepteistä(siis netistä) En tiedä,miksi on kanamaista,jutella tavallisista asioista..
    Elämä on arkea,ruuanlaittoa ja kotitöitä..ainakin naisilla ja miksi ei myös yksinäisillä miehillä..se on tietysti kukkomaista,,hih hih..Olen edelleen sitä mieltä,että Kahvipirtti on kiva paikka.. Kai jossain voi jutella tällaisia..ei politiikkaa
    kukaan jaksa jauhaa.. Eiliset "Pihajuhlat" menivät hyvin,pistimme tarpeeksi päälle,niin ei ollut mitään hätää..Tytär ne järjesti ja säästähän ei voi koskaan tietää,millainen on.. Sehän ei saa olla esteenä. Nyt menen lukemaan yhtä kirjaa..
    Poika nukahti,joten minulla on omaa rauhaa.. Oikein rauhallista yötä taas..
    Me tapaamme,näissä samoissa merkeissä..Heippa..t.Irkku