Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Olipa tänään kostea,hiostava päivä,kuin tropiikissa..Oli aika pilvistä ja tuulista myös.
    Niin se kesä meni,eipä ollut kovin kummonen..
    Odotellaan ensi kesää,jos olisi parempi. Niin se aika menee,odotellessa.Minä en saanut mitään aikaseksi..Harmittaa hieman..mutta turhaahan se on.
    Toisaalta,eihän tässä iässä enää,niin hirveitä vaatimuksia pitäisi itselleen asettaa,kuhan elämme iloisella mielellä...Minulla alkoi nilkka temppuilemaan,ei meinannut päästä kävelemään..
    Olen yrittänyt tehdä lenkkiä sisulla,kun ajattelin,että jos jään tähän istumaan,en kohta pääse mihinkään..Pikkuhiljaa on alkanut parantua..Katsotaan nyt,mitä poppakonsteja vielä keksin. Arvauskeskukseen en ole viitsinyt lähteä,osaan itsekin arvailla ,vaikka mitä.
    Muuten ,tämä on ollut ,tätä samaa.Vienyt ja hakenut poikaa ja käynyt siskolleni kaupassa.
    Tuosta Muori67:n jutusta,tuli mieleen,että minäkin ajattelin vaihtaa operaattoria,mutta oli joku sopimus,mistä en ollut kuullut puhuttavankaan,että jäi nyt vaihtamatta.. Pitää ottaa selvää,mihin saakka ,se sopimus on voimassa ja sitten uusi yritys..Näin meitä vedetään nenästä,tietämättämme.
    Ai ai sentään.. Opimme kaikesta,pikkuhiljaa..
    Noi lehtikauppiaatkin ovat outoja..selittävät,että on määräaikaistilaus,mutta lehti tulee ja tulee ja laskut myös.. Se on minusta merkillistä. Jos on "Määräaikainen" käsittääkseni,pitäisi loppua just,eikä melkein..No,semmoista on elämä..
    Oliskohan täällä kahvia yhtään..Ei taida olla..Keitän vähän..Tulkaa joku muukin juomaan seuraksi.. Sämpylöitä on,teenkin juustosämpylän itselleni ja menen verannalle nauttimaan siitä ja kahvista..Onpa kaunis ilta nyt! Kuulin utisista,että sotatilanne on nyt ohi..Jotain hyvääkin sentään... Suomelle tullut mitaleita,sekin kiva juttu.. Ehkäpä vielä tulee lisääkin,toivotaan parasta..Kaikille ,mukavaa illanjatkoa.. Me näemme taas...Voimia ja iloa..t.Irkku
  2. Joko juhlakalut on paikalla,vai vieläkö odotellaan?
    Minä otan ainakin kahvia, ja pullaa,jos vieraat sitten aloittavat mansikkakakun syömisen..
    Ai ai ,jo tässä tulee vesikielelle,näyttää niin herkulliselta nammm...Täällähän musiikit jo soivat niin kutsuvasti..Johan väkeä on jo tanssimassakin..
    Ilma on kuin morsian,kyllä kelpaa nyt olla ja elää..
    On Eino Leinon päivä: Kirjoitan tähän lyhyen,
    Eino Leinon,kesäisen runon:
    " Minä metsän polkua kuljen ,
    kesäillalla aatteissain.
    Ja riemusta rintani paisuu,
    ja mä laulelen,laulelen vai.

    Tuoll' lehdossa vaaran alla
    oli outoa äskettäin,
    niin vienoa,ihmeellistä,
    all' lehvien vihreäin.

    Ma miekkonen vain sen tiedän,
    minä vain ja muuan muu
    ja lehdon lempivä kerttu
    ja tuoksuva tuomipuu."

    No niin ,siinä oli kesäinen tunnelma..
    Tulisiko joku hakemaan minuakin tanssin pyörteisiin.. Niin haikeesti haitari soi..
    Late,tulehan tanssittamaan minua..
    Johan tulit.. mukavaa on..Joko vieraita näkyy?
    Janohan tässä tulee.. haenpa lisää kahvia ja
    otan herkkuja.. Juhlat jatkuu.......
  3. Kiva tietää, että juhlat ovat huomenna..Pitää piipahtaa. Jori tulee vasta huomenna kotiin ja
    mitään ei ole kuulunut,joten kai on mennyt hyvin..
    Sanotaanhan,että jos ei ole mitään uutisia,,niin on hyviä uutisia.. Yleensähän vain ikävät asiat ovat uutiskelpoisia..Ilma on jälleen kaunistunut..
    päivällä oli aika pilvistä,mutta ei alkanut sataa.
    En ole saanut mitään aikaseksi, mutta eihän tässä
    ole mihinkään kiirettä,valmiissa maailmassa.
    Kuulin uutisissa,että ihmiset ovat ottaneet hirveesti pikalainoja.. Voi voi: "Velka on veli otettaessa,mutta veljenpoika maksettaessa."
    Juuri uutisissa sanotaan,että ruoka on noussut kovasti.No,olemme sen huomanneet.. ostamme vähemmän ja niin selviämme,ainahan me naiset, selviämme kaikesta. Oho,,isoja lukuja..semmoista.
    Toivottavasti yksinäiset miehetkin selviävät..
    Ovat taitavia,en epäile yhtään sitä..
    Noista hauskoista sanoista ,tuli mieleen esim..
    Matträssi,oli patja..alushameella oli joku hassu nimi,kombineesi..Hmm..Kerran pohjanmaalla,kysyin lapsilta olisiko jotain lattia rättiä,niin sanoivat,että tarkoitanko renttua hih..
    Renttu on minun mielestäni ,joku vähemmän hyvätapainen ihminen..Voi voi..Noi tuukit ovat hauskoja,joka lähtöön: Vastuuki,nestuuki,hantuuki,pöytätuuki..on siinä tuukeja kerrakseen.. Mortteli eli huhmar , on kans hyvä..Onko teillä semmoinen kotona..Minulla on ,
    varmaan yli 100 v vanha ja tehty vaskesta,soi kauniisti kuin kirkonkellot ja muotokin sama..
    No,illan jatkoja ..Me näemme..t.irkku
  4. Vähän on sekasin viestit täällä,mutta eipä se haittaa.. Meillä on pilvistä taas. Katsotaan nyt,
    sataako vai ei..Pitäisi lähteä vähän Helsinkiin ajelemaan,vaihteeksi. Kirjakerhon kauppaan ajattelin mennä..On hyviä kirjoja alennuksella..ihan pakko mennä.Olen se kirjafani.
    Kerrankin kuljimme lapsenlapsen kanssa ja oli
    tuossa keskustassa, vanhoja kirjoja myytävänä.
    Lapsenlapsi veti minua kädestä ja sanoi:Nyt mummi, lujaa ohi..Kyllä nauroin..tiesi tapani,etten pysty sivuuttamaan millään..Kirppareillekin jään vaan kirjoja kyttäilemään..No,pitää olla joku pahe.Juon tässä kahvia.maistuu,kun on toisen keittämää,paljon paremmalta aina.Oli ikävä viikko,kun oli niin sateista ja tuulista,mutta kai se kesä tulee,kun alkaa heinäkuu.Tilaisn hyvää säätä,kun poika lähtee Pieksämäelle leirille.. Yhtenä päivänä tekevät retken Varkauteen..Siis pouttaa
    pitää olla..Mitähän minä keksisin..olisi viikko aikaa,ihan itselleni. Ensiksi pitää siivota ainakin.No,,se sujuu,kun ei tarvitse ajatella kelloaikoja..No,keksin jotain hauskaa. Hmm..
    Kyllä se on vähän niin,että kaverin kanssa olisi hauskempaa mennä ja vaihtaa mielipiteitä,mutta voinhan höpistä itsekseni ja toivoa ettei kukaan tilaa ambulanssia ja kuskaa johonkin "Höyrylään".
    No,,katsotaan,,miten menee..Ehkä istun tässä koneella viikon.Sanokaa,et häivy,jos huomaatte semmoista minusta. Mutta nyt ,pistän jalat lähtökuoppaan ja lähden pojan kanssa meneen..
    Kiitos kahvista,,hyvää oli..Me näemme taas! t.Irkku