Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tähän aikaan pyhäaamusta jo uusi pirtti näin tiptopkunnossa! Mistä tuo emäntämme kaiken energiansa ottaa! Jopa järjestyshenkilömmekin on koristettu tummansinisellä, kultasomisteisella rusetilla.

Lokarikin on vaihteeksi ennättänyt poiketa torpassa. Ettei vain siinä olisi toinen, joka reissaa pää kolmantena jalkana ja jolla on tekovika. Se on sellainen tauti, että ihminen on kipeä, jos ei keksi mitään tekemistä!
    Tekovian vastamyrkky on tekosyy. Se on sellainen, että pitää keksiä jokin syy, jonka takia ei tee mitään.
    Itse olen täysiverinen tekosyyllinen, todella lahjakas keksimään tekosyitä tekemättömyyksilleni.

Muori67 toivottavasti kertoo Lokarille, että hän on aina tervetullut pirttiin rentoutumaan ja aamuiltakahvia keittelemään, kun kerran osaa sekä tien että kahvinkeiton.
    Ja loikein hyvää matkaa Muorille. Tule mahdollisimman pian terveenä ja reippaana takaisin!

Täällä on tavanomainen kuralätäkkösää. Ei sentään sada. Yöpilvien seurassa makaili mukavasti pulskistunut kuu, eikä pakkastakaan ollut.

Jokos H* köllöttää uudella sohvallaan? Onnea vaan!
    Kiitos muuten kaikille, jotka täällä ovat tunnustautuneet mööpelien paikanvaihtajiksi. Entisessä kodissamme oli helppo sisustaa olohuone uudelleen ja taas uudelleen. Tosin ukko juputti asiasta mutta auttoi kuitenkin, ja kun kalusteet olivat uusilla paikoille, hän sanoi tyytyväisenä: - Tämähän on hieno näin! Nyt ei sitten näitten paikkoja vaihdetakaan.
    En viitisinyt kommentoida, vaikka ajattelinkin, ettei tämä tähän lopu.
    Eikä loppunutkaan.
    Täällä on vähän toinen juttu. Kyllä täälläkin voisi sohvan siirtää pariinkin paikkaan, mutta kun taulut on ripustettu vanhoihin reikiin, niin tuloksena olisi yksi paljas tauluseinä. (En sitten yhtään tykkää kiviseinistä!)
    Tai vaihtoehtoisesti seinä, joka on täplitetty naulanrei`illä.
    Vaan kyllä tässä vielä jotakin keksin. Tässä iässähän pitää vaivata aivojaan, ettei dementoidu.

Eilen vaivasin torttutaikinan ja tein vadelmatorttuja. Jätän tuohon pöydälle maistiaisia. Olkaapa hyvät!
    Ja kiitos kahvista ja tunnelmasta. Toivottavasti en pahemmin häirinnyt sitä.
  2. Upeaa oli!
  3. Tuntuma päivään on kylläkin kuuloaistin varassa: veisi lorisee rännissä, ja sade rummuttaa ikkunapeltejä. Pimeää on, mutta eiköhän päivä pikkuhiljaa vaalene. Olihan kesäkin onneksi vähäluminen.
    Miten yksi meidän ilopillereistämme raatsii kesken kauneimman talven lähteä rapakon taa?
    Ajattele, että Sinulta jäävät räntäsateet kokematta. Niitä varmasti tulee, vaikka Liisan liukkaat ja Kaisan kaljamat jäivätkin tänä vuonna ainakin täällä tulematta.
    Jos Sinun on pakko lähteä, niin hyvää ja turvallista matkaa sitten ja viepä terveiset Lokarillekin. Lähettäkää nyt edes silloin tällöin postikortti, kun podette koti-ikävää tänne tunnelmalliseen Pirttiimme, jossa saa maailman parasta kahvia.

SkillaN on toinen, joka sairastaa kulkutautia, aina menossa! Oikein hyvää pikamatkaa Sinullekin ja kiitoksia kahvista! Viehän Sinäkin terveisiä sinne keskisempään Suomeen.

Päivä on sen verran vaalennut, että kuralätäköt erottuvat pimeydestä.
    Ei ole ainakaan maisema tällaisenaan omiaan virityttämään joulunalustunnelmaan, vaikka posteljooni (itellanomi?) on jo pitkään kantanut kylki vääränä joululahjamainoksia.

Nykyisin kaikki "varhennetaan". Mämmiäkin saa jo kaupoista. Täytyy kysäistä, olisiko myös tippaleipiä. Jos on, tuon niitä ison laatikollisen Pirttiinkin.
    Mitähän, jos perinteisten jouluruokien asemesta tarjoilisinkin jouluna ukko-kullalle mämmi- ja tippaleipäillallisen.
    Huomaatteko: nimitin ukkoani kullaksi? Hän sanoi eilen, että kyllä minäkin saan ajaa, jos kerran haluan. Syynä saattaa olla se, että viime aikoina olen maininnut häntä pelkuriksi, tai sitten onnistuin koeajoissa sen verran hyvin, että ajotaitoni on hänenkin mielestään tallella.

Potkaiskaa minut jo pihalle. Tai ainakin sen jälkeen, kun olen juonut tämän kupillisen.
    Terveisiä kaikille!
  4. Olipa hyvä, että lähdin ajoissa. Paikoitusalueet olivat niin täynnä, että puoli tuntia kaartelin hakemassa paikkaa. Kerran jo paikoitin metsään kahden männyn väliin, mutta sitten päätin vielä kerran katsastaa alueen, ja yksi auto oli juuri lähdössä, ja siihenhän minä kärryni tunkesin.

Jesses! Ette usko miten nautin ajamisesta. Ei ollut kukaan kyttäämässä vieressä, ja kyllä meillä se toinen etuistuin on pelkääjän paikka. Ennen muinoin hyppäsin autoon ja ajelin jonnekin, kun nuppini kaipasi selvittämistä.
    Oli minulla kerran omakin auto, paloautonpunainen Lada Combi, ja samanlaisen teetän vaikka käsityönä sitten, kun muutun lottomiljonääriksi. Viime lauantaina ei tullut sitä euroakaan, mutta toivossa on hyvä elää.

Puoliso soitti juuri, kun tulin kotiin. Hän kertoi olevansa linja-autopysäkillä. Hänkin oli siis selvinnyt tohtorisedän kourista. Toivottavasti hänen lääkärinsä oli yhtä mukava kuin minun, jolla oli paitsi aikaa myös ihan mukava huumorintaju. Meillä oli suorastaan hauskaa!
    Seuraavan kerran tapaamme toukokuussa.

Mr G soitti taas ja kertoi, että hän joutuu alkuvuodesta leikkaukseen, on viikon sairaalassa ja saa kuuden viikon sairasloman. HUS (ent. HYKS) on kylläkin sellainen paikka, että jos ei tammikuun alussa tule ilmoitusta leikkausajasta, on paras ruveta itse soittelemaan.
    Jos olisimme kiltisti odottaneet, milloin Mr G:lle tulee kutsu ohitusleikkaukseen, olisi ukkokultani jo kuollut.
    Saapi mies kiittää tai syyttää hurjaa muijaansa nykyisestä olomuodostaan. Minä puolestani en lakkaa ylistämästä sitä hoitajaa, joka uskoi minua ja järjesti lääkärin kanssa pikaisesti leikkauspaikan.

Alkaa olla yhtä pimeä kuin aamulla kirjoittaessani. Nyt on se aika, jolloin on kaksi hämärää vastakkain, ja vielä ne päivät tästäkin lyhenevät.
    Tuohon kuravelliin on turha toivoa lunta ennen kuin vähän pakastaa. Menevät vain hyvät lumet hukkaan.
    Ilmapuntari uhkaa sateella, mutta ainakaan täällä ei ole tullut pisaran pisaraa. Eikä ole väliksikään.

Nyt lähden kutittelemaan kahvipannua, jos sieltä heruisi kotiintulokahvit.
    Pärjäilkäähän taas!
  5. Ilmapuntari näyttää sadetta. Vielä ei kuitenkaan sada.
    Irkku-aamuvirkku on luonut pirttiin viihtyisän tunnelman. Mielelläni täällä istuisin pitempäänkin, mutta kun on menoa.

Olen jo pitkään kiukutellut, että lääkäri-, labra- röntgen- ym. ajat eivät koskaan ole samanaikaisesti miehelläni ja minulla.
    Mitään suunnitelmia ei ole voinut tehdä kuin muutamaksi päiväksi.
    Nyt on ihme tapahtunut! Meillä on kerrankin samana päivänä!
    Luuletteko, että nyt olen tyytyväinen?
    Kattia kanssa! Meidän "vastaanottomme" sijaitsevat eri kaupungeissa!

Olen parina päivänä ajellut autoa, kun vuosikausiin en ole rattiin päässyt.
    Vilkut, valot ja vaihteet, tuulilasin pyyhkijät ja etupenkin asento on pitänyt opetella. Mies toimi neuvonantajana ja kärvisteli pelkääjänpaikalla.
    Ei sentään paljon puhunut, vastasi, kun kysyin.
    Hän pääsee linja-autolla, mutta minulla on huonompi paikka. Siitä syystä siis ajoharjoittelu, kun on pakko panna kantapäät vastakkain; toinen menee etelään ja toinen pohjoiseen.

Minä en ole vielä virittäytynyt joulutunnelmiin.
    Hämmästyin eilen, kun torilla oli jo joulukuusi, vaikka jouluahan tulee tuutin täydeltä tv:sta ja pinokaupalla postiluukusta.
    Pitäisiköhän yllyttää käly jouluostoksille Tallinnaan? Sehän ei veisi kuin päivän. Kylpylään hän on yrittänyt innostuttaa lähtemään, mutta nämä meidän aikataulumme ovat saaneet kaverikseen vielä lankomiehenkin "terveystreffit".

Jaahas, kohta minä myöhästyn ensimmäiltä treffeiltäni, jos en pian lopeta.
    Onneksi kaikki kolme kohtaamista on laitettu samalle päivälle.

Kiitos kahvista ja terveisiä, terveisiä ja terveisiä!
  6. ...päivän ainoa valopilkku. Harmaata siis on, paitsi ikkunan alla, jonne ensin kaivettiin oja joitakin röörejä varten ja sitten peitettiin putket umpeen. Nyt siellä on puolen saran levyinen savi- ja kuravana. Ei kävele pellolla naapurin kissa, rusakkoemo, orava,fasaani eivätkä edes harakat käy siellä aamuhyppelyillä.
    Lätäköissä kiiltää ruskea vesi. Ei ole mieltä ylentävä näkymä.

Soitin eilen lapsuudenystävälleni, ja hän kyseli Eino Leinon runoa, josta muisti vain kaksi säettä. Lupasin kaivaa sen esiin, ja puhelun päätyttyä se heti löytyikin Leinon kokoelmasta. Kauhistutti, että pitää alkaa kirjoittaa pitkää litaniaa, mutta sitten älysin, että jotakin hyvääkin on: internet!
    Sieltä se löytyi, ja pääsin pelkällä tulostuksella! Huomenna se on jo ystävälläni.

Ystäväni on pari vuotta haikaillut tietokoneen hankkimista. Kovasti olisi mukavaa, jos hän sen vihdoin tekisi. Voisimme päivättäin kirjoitella kuulumiset ja kuulumattomuudet.
    Vaikka niinhän se on, että taidamme eläkeläisporukastammekin olla ainoat, joilla tämä vekotin on. Tietysti he pärjäävät ilmankin, ja niinhän mekin olisimme pärjänneet, mutta harkitessani aikoinaan uuden kirjoituskoneen hankintaa tulin siihen tulokseen, että tietokone on monikäyttöisempi ja kätevämpi. Siihen kannatti sijoittaa, vaikka se olikin sikamaisen kallis.
    Tulostin hyväksyi vain ketjulomakkeita, ja niinpä kirjoitin sukulaisille ja ystäville piiiitkän kirjeen. Ilmoitin heti alkajaisiksi, että ketjua ei tarvitse jatkaa, vaikka kyseessä olikin ketjukirje, koska se oli tulostettu ketjulomakkeelle.
    Sillä viikolla sain ennätysmäärän puheluita!

Tästä näyttää kai myös venyvän ketjukirje.
    Tuppaan nyt pullaa suuhuni ja hörppää kahvia päälle, eli hyvät päivänjatkot!