Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Päivä on jo pitkällä, aamulla oli 5 aikaan pakkasta parvekkeen korkeudella pari astetta.
    On satanut vettä, tosi kylmää, hyvä päivä ei tehdä mitään.
    Täällä on puhuttu vanhusten hoidosta, roinan keräämisestä ja varmaan vähän muustakin. Minulla on kokemusta sisareni hoidosta, ensin kotihoidosta. Sinne hän meinasi kuolla muutaman vuoden kuluessa vaikka siellä lopulta kävi päivittäin kotiavustaja, terveydenhoitaja ja ruoka tuotiin päivällä sisään. Mutta valvonta oli huonoa. Ei katsottu syökö, ottaako lääkkeet oikeaan aikaan tai ollenkaan. Lopulta joutui sairaalahoitoon. Luulimme lopun tulevan mutta hyvä hoito oiket lääkkeet tehosivat. Hän ei enää palannut kotihoitoon vaan pääsi Kannelkotiin siellä on viihtynyt ja voinut hyvin. Siellä on monenlaisia harrastuksia,tanssia, lauluiltoja, kerhoja, retkiä ym taitaa pappikin käydä.Sanoi elävänsä 100 vuotiaaksi. Minä olen reilun 10 vuotta nuorempi. En usko olevani sisareni 100-vuotispäivillä.
    Olemme käyneet vähintään kerran kuussa Kannelkodissa siellä on jo monta mummua tullut tutuksi kaikki he sanovat viihtyvänsä siellä.
    No sitten siitä roinasta, paras tapa päästä eroon siitä on muuttaa pienempään asuntoon. Mikä ei suvulle kelpaa lahjoitetaan kierrätykseen ja loput kaatopaikalle.
    Kyllähän niitä joskus haikailee, mutta mennyt mikä mennyt.
    Luulen että juon täällä pirtissä iltakahvit kaikkine tarpeineen ottaen huomioon myös nurkkakaapin.
    Kesää odotellen Late
  2. Hyvää vapunjatkoa, aamu alkaa vähän pilvisempänä, aurinko kuultaa pilvien takaa.
    Juhlat onnistuivat yli odotusten käviöitä riitti aina alkuyöhon saakka. Juhlapaikka oli hieno, tarjoilu korkeata luokkaa ja kaikilla hymy huulilla. Olisikohan ollut Lokari kun oli yhtäaikaa saunassa, hyppäsi ainakin laiturilta veteen minulta se ei onnistunut.
    Hyvää vappua kaikille, minä menen perinteiselle käynneille kaatuneiden ja telotettujen haudalle. Late