Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Pilvinen on päivä, vettä ei kuitenkaan ole vielä tullut, meikäläisellä ei mitään matkasuunnitelmia ole olemassa, jos jotain suunnittelisi niin taitaisi mennä mönkään.
    Sen olen luvannut jos ensivuonna ollaan kunnossa joku suunnitelma tulee, on aikaa miettiä mitä tekee.
    Nyt lähiajan suunnitelmissa on jatkaa ikkunanpesua ennenkuin tosi syksy tulee. Eli nyt viikonloppuna loput ikkunat, vaikka vain ikkuna pöivässä.
    Muita hommia ei varsinaisesti ole, paitsi jokapäiväinen ruuan laitto, se on mun hommia, ja kaupassakäynti, nyt kerralla mitä viikonloppuna tarvitsee.
    Valmistauduin jo syksyyn, ostin eilen kumisaappaat ja uuden puseron. vaatevarastoa on uusittava pikkuhiljaa, kaikki vanhemmat ovat jääneet liian suuriksi.
    En nyt vanhoja mihinkään heti kauppaa tai lahjoita, ensin täytyy katsoa jos ne vielä joskus kävisi.
    Nuo lukuhommat on minulta jääneet tänävuonna vähiin, entisestä himolukijasta ei ole jäjjellä mitään. Olin innokas lainaaja, Tänävuonna lainasin yhden kirjan, tosin en itselleni. Kotonakin on lähes tuhat kirjaa joista yhden avasin alkuvuonna, kesken on vielökin.
    Tämä nykyinen elämä on kuin olisi lahjaksi saatu, enkä vielä tiedä mitä sillä tekisin.
    Päivä kerrallaan, nyt se ikkunanpesu ja kaupassakäynti lähiajan ohjelma.

Tuo työvoiman irtisanominen jatkuu kiihtyvällä vauhdilla sitä ei mikään hallitus pysty estämään raha ratkaisee ja ahneus.
    Eníten harmittaa nuorten syrjäytyneisyys ketään ei jätetä ne siirretään sivuun.
    Tällainen tarina tänään Late Vaan.
  2. Oisko ihanampaa aamua kuin tää. Niinhän sitä vanhassa laulussa sanotaan. Lintujen laulu ehkä vähentynyt, kuitenkin niitä vielä näkyy. Täällä meidän kulmilla on kyllä ollut hieno kesä, ja aina vain jatkuu, Satanut vain sopivasti, vihreys säilynyt.
    Ihmiset pelkäävät kait vammaisia, itsellä jos olisi niin ei halua nähdäkkään heitä.
    olen myös Jorin tavannut muutaman kerran, hänellä hyvä muisti muistaa kyllä minut vaikka ei voikkaan nähdä minua.Terveisiä vain Jorille.
    Tuo unesi, ei kai se ihan mahdotonta ole, varmaan jossain suurperheessä on tapahtunutkin niin. Minunkin äitini oli 48 vuotias kun minä synnyin, kaikkiaan meitä oli 13, minä se 13 toista.

Tuo Skillanin mainitsema iso uuni oli varmaan suurempia mitä taloissa löytyy. Meillä naapurissa siellä lapsuuskodin lähellä oli yhden talon asunto muonamiehille ja rengeille, siinä oli yksi iso uuni, mutta luukku jokaiseen 4 asuntoon. Varmaan oli sovittava kuka leipoo tai paistaa milloinkin. Kotona myös iso leivinuuni ja puuhella. sitten oli vielä sellainen pankoksi sanottava kolo uunin päällä johon me pari pienempää voitiin mennä nukkumaan talvella.
    Tuo ihmisen muisti tuo aina välillä esiin vanhja asioita, joita tulee mieleen, se on kuin lukisi kirjasta, ja ajattelee niinhän se olikin. Minulla on tuuria tuo muisti, se kumpuaa esiin aina uusia vanhoja asioita.
    Paras lopetella tulee esiin liian vanhoja asioita, voi vaikka muisti pettää.
    Late Vaan.
  3. Kuopion torilla olen käynyt muutaman kerran, ostin tietysti kalakukkoa, oliko se nyt Partasen. En koskaan oikein ole tykännyt siitä. Sattumalta tapasin torinlaidassa Innasen pässin Kunnrarin, oli tolpaan sidottu, Innanen jossain kaupassa, se oli se pässi vierasmaalainen.
    Sama on käynyt mustanmakkaran Tampereen torilta ostin, taisi olla ainoa kerta kun maistoin.
    Isäni oli kotoisin Tammelasta joten lapsena tuli syötyä talkkunaa. Häpeähän se on, äiti aito savolainen, ja minä en tykkää kalakukosta. Kaupat nyt pullollaan erilaisia "herkkuja" kuitenkin itsetehty ruoka parasta mitä tiedän. No telkkarissa kokkiohjelmia joka kanavalla, valmistavat mitä hienoimpia ruokia, varmaan hyviä ovat. Melkoinen kokki minäkin, ihan itse oppinut, aina on ruoka tehnyt kauppansa.
    Kyllä Nahkiainenkin hyvää syötävää on, olen joskus saanut maistella, itse en ostanut. Rapuja olen syönyt paljon, nuorena itse ravustin lähiseudun joesta ja muutamasta järvestä. Joessa oli isoja rapuja järvissä pienempiä. Itse keitettiin, elävänä kiehuvaan veteen, suolaa ja tilliä sekaan. Ei silloin tarvinnut kyytipoikaa nuorena poikana. Eikä se koskaan ole haitannut elämääni tuo kyytipoika.

Hieno on tämänkin päivän alku aurinko paistaa, eikä tuulikaan juuri tuule.
    Mailma näyttää ihan kesäiseltä, niinhän se vielä onkin, ihan vihreä vielä.

Politiikassa kaikki jauhavat vain niistä tukipaketeista mitä maksetaan köyhille EU: maille. Suomi velkaantuu yhä enemmän Työpaikat pakenevat halpamaihin, Yhä useampi vierasmaalainen valtaa Suomen työmarkkinat, yli 50000 rekisteröitynyttä ja pimeät päälle. Nyt pitäisi saada keskitetty pitkäaikainen työehtosopimus ja ainakin jonkinlainen palkan korotus. Ei ilman ostovoimaa talous kohene.
    Kaunista kesäpäivää toivoo Late.