Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Kaunista lokakuista syksyä.
    Aamulla oli 2,4 astetta pakkasta,kävin ennen seitsemää pistämässä auton lämpiäämään, piti mennä labraan ja kun ei saanut edes aamukahvia juoda tuntui ettei päivä lähde ollenkaan käyntiin.
    Labrassa tuli käytyä ja samalla huomasin, että omalääkäri on taas vaihtunut,se on tosi ikävää, edellinen oli tosi hyvä ja mukava, no eihän sitä tiedä miten nyt käy kun ei ole nähnytkään, tosin viikon kuluttua saan kuulla hänen äänensä, siitähän se tutustuminen alkaa.

En ole täällä pirtissä aikoihin käynyt, viimeksi kun kirjoitin oli sellainen päivä että ei tarvinnut tehdä mitään, sitä on jatkunut näihin päiviin saakka, olen vain lueskellut ja eikä sekään ole oiken luistanut.

Tuo politiikan seuraaminen on myös tylsistyttänyt, jauhavat samaa "paskaa" viikosta toiseen.
    Hallitushan on jo etukäteen sopinut miten maata johdetaan, en muista milloin oppositio olisi saanut muutettua jo ennalta sovittua ohjelmaa,

Jos nyt poliisi alkaa selvittämään näitä lahjus- ja rahavirtauksia, onhan se ilo nähdä kuka kukin on.

Irkulle erikoisterveiset ja onnea Jorin asuntohankeelle, mitalin olet ansainnut tekemisistäsi.
    Minun sisareni on hyvässä hoidossa Kannelkodissa, käyn kerran kuussa katsomassa ,vien vähän rahaa, aina sitä sielläkin jotain kuluu.

Tänään pitää mennä taas kultuuritapahtumaan, ilmestyy taas yksi pitäjmme historiaan kuuluva kyläteos, ja olen jollain lailla mukana sen sivuilla.

Joten päiväkahvin paikka, kaivan jotain oikein hyvää rusinapullaa.
    Terveisin Late
  2. .

Sinitaivasta näkyy, aurinkoa ei, tuuli kohtalainen, lämpöä 14,5 astetta.

Tuosta kauppojen kilpaiusta ei mitään hyötyä S- ja K- kaupat myyvät 8o% kaikista elintarvikkeista, vuorotellen joku tavara on tarjoukséssa jos siitä meinaa jotain hyötyä, pitää käydä useammassa kaupassa samana päivänä ja se tulee liian kalliiksi. Meillä isot supermarketit ovat kaukana,harvoin niissä tulee käytyä.
    Onhan se hyvä jos tarkkailee hintoja ennen arvonlisäveron alennusta. Suomihan on ruuan ja muidenkin hintojen suhteen lähes kallen maa EU:ssa ja tuo ruuan arvonlisäveron alennus ei tilannetta yhtään muuta,
    Hinnat on jo etukäteen nostettu pilviin.
    Kerätkää nyt ostokuitit ja verratkaa niitä alennuksen jälkeen niin näette montako senttiä tuli alennusta.

Taidan juoda välillä kahvit ennenkuin vaihdan aihetta, näkyy olevan monenlaista purtavaa, kiitos Irkku ja Jatta, eikä maksa mitään.

Noista lehmistä puheenollen, olen ikäni asunut maalla ja vieläpä samassa maalaispitäjässä nykyisin se on Suomen suurin maalaiskunta noin 40000 asukasta.
    Olessani pieni asukkaita oli noin 7000. Meillä oli oma asunto iso tupa ja kaksi kamaria,lisäksi sellainen ulkorakennus jossa pieni navetta ja tilat heinille, puuliterille, erikseen oli savusauna.

Jatta tuolla ylempän kertoi Ystävä nimisestä lehmästä, sama nimi oli meidänkin lehmällä.
    Todellinen ystävä, kun se tuli vanhaksi eikä maitoa tullut, iso porukkamme sai siitä syötävää pitkäksi aikaa.
    Muitakin eläimiä oli, yksi sika vuodessa, muutama lammas ja kanoja.kaikkihan ne olivat meidän ystäviä, mutta lehmällä vain sama nimi.

Kaikella ystävyydellä Late
  3. .

Kaunista päivää vaan, päivä kun ei pitänyt tehdä mitään,on mennyt ihan pilalle, jo aamusta lähtien on kaikenlaista pientä hommaa ilmaantunut, en nyt luettele kun pari hommaa. Maalasin parvekkeen oven sisäpuolen ja kynnyksen, sitten tuli Jussi koulusta, ilmoitin, että jos menet parvekkeelle, älä astu kynnykselle, no ei aikaakaan Jussi astui sukkasillaan, sukan pesu ja ei kestänyt kauan kun astui uudestaan,nyt paljas jalka osui kynnykseen,jalan pesu, porttikielto parvekkeelle.

Jonkun ajan päästä menimme ajelulle veljeni luo keräämään luumuja, tänä vuonna niitä oli tullut ennätys määrä, oikean luumun värisiä ja keltaisia tosi vanhoista puista. Jo kun minä olin pieni poika puut olivat siellä, tosi hyviä kummatkin.20 litraa niitä ravisteltiin nyt niitä syödään, ehkä jottain säilöönkin jää.
    Kun tulimme kotiin kävi Jussilla huono tuuri, taas jalka kynnykselle nyt oikea. Minulla tuli kiire viedä poika kotiin sukanpesun jälkeen.
    Siinä välissä tuli tehtyä muutakin, mutta kuten sanoin en mainitse.

Taidan lueskella lopun iltaa, on taas paljon lukemattomia kirjoja,sitähän ei lasketa työksi.

Päivät taitavat kulua samaan tahtiin teki jotain tai ei mitään.
    Onneksi huomiselle ei jäänyt rästihommia, luen ja löhöön t: Late