Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Huomenta vaan kaikille, kiitos Irkku kahvista ja raparperipiirakasta.
    Tuttuja on huolesi sisaresi yksin pärjäämisestä,vanhempi sisareni asui yksin vuosia,
    lopulta ei ilman kotiavustajaa,kotiteveydenhoitajaa, ruokapalvelua tullut toimeen.
    Lopulta tämäkään ei auttanut,lääkkeet tuli syötyä millon sattui, jos silloinkaan ruoka jäi syömäti, terveys petti, mieli järkkyi. Pari kertaa aamulla löytyi lattialta joutui sairaalaan,ekakerran jälkeen palauttivat kotiin. sama toistui jonkunajan kuluttua, onneksi osasi soittaa minulle, asuin 40 km päässä joten apuni oli soittaa ampulanssi paikalle, oli viety jo Kivelään kun tulin paikalle. Silloin luulin että näin sisareni viimeisen kerran kun kävin häntä sairaalassa katsomassa.
    Hän toipui aika nopeasti ja tuli ratkaista mitä nyt tehdään, minä sanoin, että kotiin ette voi lähetää. Lupasivat etsiä paikan ja lopulta löytyikin paikka Kannelkodista, siellä on hyvä olla ja sisareni voi oiken hyvin.
    Ei kotihoito kaikille yksinäisille sovi.
    No tässä on yksi tarina, niitä on tuhansia muita tarinoita,tämä päättyi hyvin jo kolme vuotta on kulunut ja kaikki hyvin sisareni täytti talvella 85 v.

Kyllä Irkku tiesi, aurinko näkyy jo täällä Eteläisessä Hämeessäkin.
    Nyt kutsuu kaikenlaiset hommat, minulla on ollut sama vika kun Ynnämuulla toistaviikkoa on mennyt potemalla pientä kuumetta ja hammasten kiristystä, nyt tuntuu paljon paremmalta.
    Vuosia tulee lisää mittariin, on juhlan paikka, onneksi on oma pirttihirmu niin kyllä se siitä.
    Mukavaa päivänjatkoa teille ystävät: Late
  2. Kesä kauneimmillaan pirtinovi käy ahkeraan, monenlaisia ajatuksia tulee esiin, huomataan että porukka osaa ja tietää monista asioista ja sanoo sanottavansa. Ei meidän pidä paljon muitten kirjoituksiin puuttua. He vain koettelevat mitä pirtissä kävijät kestävät. Onhan se nähty, pirtin porukka pysyy yhdessä.Karavaani kulkee ja koirat haukkuu!

Tänään taas tutustuttiin Jussin kanssa kylän laita-alueisiin käytiin hautuumaalla, entisen järven laitamilla ja katsottiin järven kuivatuskanavaa ja pumppaamoa nähtiin ainakin kymmenen traktoria, ynnä muita työkoneita ja lopuksi kaupassa,siinä taisi pari tuntia kulua ja pojan päivä oli taas oiken onnistunut.

Hieno kesäpäivä jatkuu ja ilmat senkun paranee.
    Muuta mainittavaa ei sitten tapahtunutkaan, mitä nyt tuo ympäristöoppi Jussin kanssa.
    Late täältä Eteläisestä Hämeestä.
  3. Ihan linnunpoikasilta.