Kiitos seurasta!

Olen kirjoitanut palstalla, näin oletan, kaikkia muita kauemmin. Olen kohdanut ja tavannut henkilökohtaisestikin joitakin palstalaisia. Hyviä miellyttäviä ihmisiä! Nämä ovat keskustelupalstoja, joilla keskustellaan. Jos keskustelijaksi, oikein ketjun avaajaksi, ilmestyy vaikkapa 'hyi helvete' niin minulle riittää. Erilaiset 0-viestit "istuvat" palstan ylimpänä kuin ilkkuen kunnon kirjoittajille. Ylläpito ja sheriffi lienee ihastunut näihin!? Aikaa ja halua ei poistoihin ole. Olen yrittänyt vähentää kirjoituksiani ja joskus uhannut lopettaakin. Ehkäpä jo onnistun! Hyvää kevään jatkoa, kesää ja elämää kaikille niille, jotka jotain jostain ymmärtävät.

118

4769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinua, kun olen aika uusi täällä, niin olen kyllä lukenut kirjoituksesi, ja olen pahoillani jos aiot lopettaa. Minäkin kyllä myönnän, että minua hirvittää,ja ihmetyttää suuresti tuollaiset ilkeät kirjoitukset, ja vielä tällä vanhojen ihmisten palstalla. Mutta ei kai niille mitään voi. Mutta jos siellä jonkunlainen seriffi on, niin eikö tuollaiset ilkeät, ja hävyttömät kirjoitukset voi lopettaa alkuunsa. Mutta toivoisin silti, että kukaan ei niiden ilkeilijöiden takia poistuisi joukosta. Että eiköhän yritetä vielä ja vaikka nyt ei olekkaan ruuneperin päivä, niin minä käyn tempasemassa lipun salkoon!

• Ollaan kaikki

Yksi kiukustuu jostain mistä toinen pitää. Virheitä sattuu sinullekin kuten hiljattain väitit että joku lisännyt kirjotukseesi virheitä, sitä ei kukaan pysty tekemään, kai sen verran kuitenkin olet perillä, ja luin saman kirjoituksen toisellakin palstalla. Että onnea valitsemallasi tiellä!!Mycke

• lähdön kunniaksi

sitäkö meinasit ? Ehkä kannattais tutustua taustoihin ennen kuin tulee esittämään näitä arviointejaan jonkun kirjoittajan puolesta ja joitakin vastaan.

• Se on nähty. Kyllä tänne jotkut kirjoittavat niin outoja tekstejä, että olen joskus huomauttanut, että kirjoittavat ovat väärällä palstalla, tämä ei ole 7-vuotiaitten palsta. Kyllä ymmärrän, ettei vuosia tänne kirjoittaneet enää jaksa. Keskustelua täällä ei enää juurikaan synny, se on huomattu. Joskus joku vuosia sitten suurin osa kirjoittajista oli rekisteröityneitä, nyt vain aniharva. Mistähän johtuu, että ne vakituiset ovat poistuneet?

• miksist
        lähdön kunniaksi kirjoitti:

sitäkö meinasit ? Ehkä kannattais tutustua taustoihin ennen kuin tulee esittämään näitä arviointejaan jonkun kirjoittajan puolesta ja joitakin vastaan.

pitää olla vastakkain asettelua? keskustelupalstojahan nämä ovat. Miksi vastata vähättelevästi ja pahasti ilkamoiden? Me olemme samanarvoisia tällä saralla, silloin on kaikilla hyvämieli. Joskus ymmärretään väärin, kauniisti keskustellen sekin selviää. Jää kaikille hyvämieli. Ilolla ja lämmöllä tehdään hyvää yhteiseloa täälläkin keskustellen.

• Ei liian miellytä
        Makriina kirjoitti:

Se on nähty. Kyllä tänne jotkut kirjoittavat niin outoja tekstejä, että olen joskus huomauttanut, että kirjoittavat ovat väärällä palstalla, tämä ei ole 7-vuotiaitten palsta. Kyllä ymmärrän, ettei vuosia tänne kirjoittaneet enää jaksa. Keskustelua täällä ei enää juurikaan synny, se on huomattu. Joskus joku vuosia sitten suurin osa kirjoittajista oli rekisteröityneitä, nyt vain aniharva. Mistähän johtuu, että ne vakituiset ovat poistuneet?

Olethan sinä vielä täällä. et paljon eroa 7vuotiaasta

• Ei liian miellytä kirjoitti:

Olethan sinä vielä täällä. et paljon eroa 7vuotiaasta

...tiedänkin, miksi niin moni rekatuista ei käytä enää nimmariaan. Oletko itse niitä?

• ei kauankaan

kun keikut taasen ylinnä ja ainoana jotakin ymmärtävänä, näin on ja on ollut.

• Maho--Tonta

Näitä on ennenkin nähty, ja taaaaas nähdään

• Venyttelemään
        Maho--Tonta kirjoitti:

Näitä on ennenkin nähty, ja taaaaas nähdään

Kai sinä tulet venyttelemään palstaasi pituussuuntaan, siitähän sinä huutelet puskasta. Minä olen täällä toisessa vastapäisessä puskassa, näetkö heilutan sitä.

• puskasta
        Venyttelemään kirjoitti:

Kai sinä tulet venyttelemään palstaasi pituussuuntaan, siitähän sinä huutelet puskasta. Minä olen täällä toisessa vastapäisessä puskassa, näetkö heilutan sitä.

vaahdotaan puskasta huutajista. Mitä sitten, jos ei olekaan vaki- nikkiä. Ettehän te tuntisi minua, vaikka vaki-nimimerkillä kirjoittasin. Minusta alottaja on kirjoittanut ihan asiallisia kirjoituksia. Harmi, jos poistut. Muuten mitä heiluttelet ? Puskaa vai sitä?

• jotain rajaa!

Onhan täällä toinenkin joka omasta ja jonkun muunkin mielestä ymmärtää taiteen ja ylleesä kaiken korkeemman sivistyksen päälle ja ennen kaikkee elämän taitoo pystyy opettammaa ja monella kielellä.

• pilvi*

Muutenkin kaikkea hyvää elämääsi,vaikka pahoittelenkin haluasi luopua.Kirjoituksiasi tullaan kaipaamaan,palstan alasajo jatkuu uskoisin,mutta jos et tunne vastuuta tästä forumista,niin en voi sille mitään! t.pilvi Silti uskon Sinun palaavan,kun olet relannut vähän.D

• Kun mm. tänä aamuna avasin sivut ja lueskelin näitä sivuja, niin ajattelin, että taidanpa tuhlata aikaani. Ts. on varmaan parempaakin tekemistä.

• pilvi*

En voi kuiin toivottaa onnea ja hyvää yhteiskumppanuutta heille,jos niin on tapahtuva. Minä jään tähän forumiin ainakin toistaiseksi,katson voinko täällä toteuttaa sitä inhimillistä kanssakäyntiä ikätovereitten kanssa,joka alunperin oli syynä hakeutumiseeni tänne! Luottavaisin mielin:) terv.pilvi*

• Livenä ihan muualla

Kyllä nyt olen nähnyt tämän,,, Pelkkää kiusantekoa jos jotain tavallista arkipäiväistä keskustelua joista ei kenenkään pitänyt loukkaantua, alkoi merkillinen ajojahti ja väite yhden ihmisen kirjoittamaksi, joku on aina tuollaisen takana-

• olen jo minäkin,ainakin joksikin aikaa.Olen tästä nykyisestä sekamelskasta saanut minäkin tarpeekseni.Kun täällä ei ole enää motivaatiota olla,miksi olisin,täällä on jopa ahdistavaa. Niillä,jotka huutelevat ilkeästi itsensä aliarvioimisesta ja minunkin ylimielisyydestäni (miksi alentuisin olemaan asioista "tietämätön"),ei ole oman arvon tuntoa lainkaan.He tuntevat itsensä puskiin heitetyiksi;sitähän he ovatkin,pelkureita. Viimeinen piste viihtymättömyyteeni enää täällä,on ollut kummallinen "henkilö",joka ilmeisesti pomppii milloin missäkin kymmenissä eri hahmoissa.On se niin omituista,ettei minun psyykeni kestä sellaista. No niin,hyvää kevättä ja kesää niille,joilla on sydän paikallaan,rehellisyys tallella ja muutakin päässä kuin sahajauhoja. Jos vielä joskus kirjoitan,teen sen omalla nikilläni. Kiitos seurasta,upeistakin jutuista,hulluttelustakin ja "älyttömyyksistäkin."

• pilvi*

miten surullista tämä kaikki on!Vaan sittenkin kiitän hauskoista hetkistä kanssasi,jotka inspiroivat ja tekivät arjen helpommaksi kestää! Arjessa ei sinänsä ole vikaa,vaan sattui olemaan luopumisen aika minulla.Toivon näkeväni Sinut taas jossakin välissä taas, ja hullutellaan" kun aika on". PS. Alkaa olla minunkin mittani kohta täynnä.

• Höpö Höpö**
        pilvi* kirjoitti:

miten surullista tämä kaikki on!Vaan sittenkin kiitän hauskoista hetkistä kanssasi,jotka inspiroivat ja tekivät arjen helpommaksi kestää! Arjessa ei sinänsä ole vikaa,vaan sattui olemaan luopumisen aika minulla.Toivon näkeväni Sinut taas jossakin välissä taas, ja hullutellaan" kun aika on". PS. Alkaa olla minunkin mittani kohta täynnä.

Täällä on aina ollut kiusaajia, nyt vaan on sattunut kalahtamaan takasin oikeaan osoitteeseen vastaanpanot, ei täällä ole ikinä oltu sovussa kun aina jollain on jotain vastaan. Ei saa puhua kirjojen luvusta. Ei puutarhanhoidosta Ei seksistä Ei kotiasioista Ei huumoria Ei uskontoa Ei uutisista,,sanokaas mitä jää jäljelle! Jos joku ketju vetää lukijoita ja kirjoittajia se pitää teilata, kuinka monta keskustelua on pakotettu poistoon...? Kahviketju Huuhaa palstalle siellä on ryystäjiä. Sitä täällä tuputetaan heti kuitenkin, sanonkin että kiitos samoin.

• pilvi*
        Höpö Höpö** kirjoitti:

Täällä on aina ollut kiusaajia, nyt vaan on sattunut kalahtamaan takasin oikeaan osoitteeseen vastaanpanot, ei täällä ole ikinä oltu sovussa kun aina jollain on jotain vastaan. Ei saa puhua kirjojen luvusta. Ei puutarhanhoidosta Ei seksistä Ei kotiasioista Ei huumoria Ei uskontoa Ei uutisista,,sanokaas mitä jää jäljelle! Jos joku ketju vetää lukijoita ja kirjoittajia se pitää teilata, kuinka monta keskustelua on pakotettu poistoon...? Kahviketju Huuhaa palstalle siellä on ryystäjiä. Sitä täällä tuputetaan heti kuitenkin, sanonkin että kiitos samoin.

mutta mittani alkaa olla täysi tätä"sisäsiittoisuutta",onneksi en ole ollut niin kauan tässä mukana,että pystyn näkemään sen!

• pilvi*
        Höpö Höpö** kirjoitti:

olet varmaan oikeassa,vaikka en ole henkilökohtaisesti kokenut tuollaista....mutta älä sure,aamurusko koittaa!

• olet palstalla
        pilvi* kirjoitti:

olet varmaan oikeassa,vaikka en ole henkilökohtaisesti kokenut tuollaista....mutta älä sure,aamurusko koittaa!

ollut kun täsäkin ketjussa esiinnyt suuna ja päänä ?

• pilvi*
        olet palstalla kirjoitti:

ollut kun täsäkin ketjussa esiinnyt suuna ja päänä ?

olen ollut vuodesta 2005,enkä ole ennen kokenut vastaavia ongelmia kuin tällä palstalla. Toki olin luontopalstatalla,jossa vain keskustelimme luonnon ihmeistä!

• ensin kiittelet
        pilvi* kirjoitti:

olen ollut vuodesta 2005,enkä ole ennen kokenut vastaavia ongelmia kuin tällä palstalla. Toki olin luontopalstatalla,jossa vain keskustelimme luonnon ihmeistä!

Ruuneperiä, sitten käsket suksia kuuseen? Ihan ristiriitaista.

• Provoilin
        pilvi* kirjoitti:

mutta mittani alkaa olla täysi tätä"sisäsiittoisuutta",onneksi en ole ollut niin kauan tässä mukana,että pystyn näkemään sen!

Ei haitta kun vaan olet jotain mieltä, koska tähän tuntumaan olen tullut

• pilvi*
        ensin kiittelet kirjoitti:

aikaisemmat tapansa,ja koska tunnen hänet puhelinkeskustelujen perusteella,niin on mielestäni aika omavaltainen tyyppi. Muuthan en voi sanoa,kuin sen minkä olen kokenut! Pidän hänestä toki,mutta en diivailusta,vammasta huolimatta! Emmehän me ole syypäitä hänen kohtaloonsa :)

• pilvi*
        ensin kiittelet kirjoitti:

Pahoittelen,etten ole kyennyt pysymään loitolla tästä keskustelusta. Minulle se on ollut menetys,että nim.Ruunperi haluaa jätää tämän palstan,jonka tiedän merkinneen hänelle paljon. Nyt on vaan niin,että ensi kosketuksen myötä tämä nim.kki toi koko elämänsä kuin tarjottimella eteeni. No----empaattisena ihmisenä otin siihen kantaa,ja jouduin itsekin no jaa vaikeuksiin,enempää en näe syytä selvittää. Mutta,en voi kieltää,että itsesuojeluvaisto on minussa jo kauan sitten herännyt! En kai minä voi panna isteäni likoon enempää. Olen jo maksanut siitä melkoisen hinnan.Se riittäköön osaltani!

• Kuule, taitaa olla sukupolvenvaihdos menossa. Nuoret, vasta seitsenkymppiset ovat vallanneet palstan. Nyt ei auta muu kuin muuttaa ikäistemme joukkoon! Kirjoituspalstoja onneksi on muuallakin. :)

• Muuhun kuin,

nyt on astuttu jonkun varpaille pahasti. Täällä on vallinnut määrätyt rajat ja niitä ei tarvita ei nyt enää. Ruune itse provoili ja joku laittoin hänen kirjoituksen uudestaan ja sehän oli kauhistus, näinhän se menee, oikein valitti kun joku oli laittanut virheitä kirjoitukseen. Tarkoituksena varmaan oli laittaa rekkaamattomalla mutta lähtikin rekatulla...;-DDD Vanhuus tekee konsteja...

• Palstalainen minäkin
        Muuhun kuin, kirjoitti:

nyt on astuttu jonkun varpaille pahasti. Täällä on vallinnut määrätyt rajat ja niitä ei tarvita ei nyt enää. Ruune itse provoili ja joku laittoin hänen kirjoituksen uudestaan ja sehän oli kauhistus, näinhän se menee, oikein valitti kun joku oli laittanut virheitä kirjoitukseen. Tarkoituksena varmaan oli laittaa rekkaamattomalla mutta lähtikin rekatulla...;-DDD Vanhuus tekee konsteja...

Ruuneperi selosti lähtönsä syitä. Oletetuilla tiedoilla ei ole mitään arvoa tai merkitystä.

• toinen palstalainen
        Palstalainen minäkin kirjoitti:

Ruuneperi selosti lähtönsä syitä. Oletetuilla tiedoilla ei ole mitään arvoa tai merkitystä.

Arvuuttelijat , joka asiaan nokkansa työntävät ja itseään tilittävät vyöryttävät joka paikassa.

• Täällä surraan
        toinen palstalainen kirjoitti:

Arvuuttelijat , joka asiaan nokkansa työntävät ja itseään tilittävät vyöryttävät joka paikassa.

Ruune kirjoitti varmasti rekkaamattomalla provoja, kyllä o poistettu se jonka tänne kirjoitin tunti sitten, JA VÄITTI VIELÄ KUN JOKU OLI SEN SIIRTÄNYT TOISEEN PAIKKAAN ETTÄ ON LAITETTU VIRHEITÄ Kyllä tällaisia suojellaan ei ihme että keittä ihmisillä

• pilvi *
        Täällä surraan kirjoitti:

Ruune kirjoitti varmasti rekkaamattomalla provoja, kyllä o poistettu se jonka tänne kirjoitin tunti sitten, JA VÄITTI VIELÄ KUN JOKU OLI SEN SIIRTÄNYT TOISEEN PAIKKAAN ETTÄ ON LAITETTU VIRHEITÄ Kyllä tällaisia suojellaan ei ihme että keittä ihmisillä

Olen kiitollinen siitä,että lopultakin vapauduin näistä sotkuista! Toivon tälle palstalle tulevaisuuta! Sydämestäni. Ruuneperille vielä,joskus meillä kaikilla on kasvun paikka.Kaikella rakkaudella ihmisyyttä kohtaan!

• kummastuttaa'
        pilvi * kirjoitti:

Olen kiitollinen siitä,että lopultakin vapauduin näistä sotkuista! Toivon tälle palstalle tulevaisuuta! Sydämestäni. Ruuneperille vielä,joskus meillä kaikilla on kasvun paikka.Kaikella rakkaudella ihmisyyttä kohtaan!

ohikulkijaa. Joka toinen kirjoittajista on poistunut ja kuitenkin on täällä mukana! Miksi?

• Päätös on sinun, mutta toivomuksen kai voi sivullinenkin esittää. Siispä: Älä lähde minnekään! Ystävällisin terveisin "Velmustiina"

• tämän ketjun.

Ruuneko poistumassa? Olen samaa mieltä, älä lähde minnekään!! Sinun viisauttasi ja keskustelutaitoasi tarvitaan. En voi ymmärtää noita loanheittäjiä, jotka ovat aina kimpussa. Ruunea Tarvitaan, olet ollut kannustamassa ja nostamassa muita saman painostuksen alla olevia. Eräs, Sinua kiitollisuudella ajatteleva.

• Läyliäisen Lyyti

Venlastiina on vihreä täällä eikä tunne ruunen toistuvia lähtöjuttuja. Älä ota vakavasti vs

• sinullekki

on hää joskus huomioo osoittant, no sitähän kannattaakii itkee perrää.

• Tämä viestiketju on vanha. Palstahissillä nostettu

• mitäs siitä
        Ruuneperi kirjoitti:

Tämä viestiketju on vanha. Palstahissillä nostettu

sinulle varmaan jäätelöö tarjoillaan!

• Diivailu sikseen Ruune

Jotkut kuuluisat miestaitelijatkin kuten S Dali saattoivat diivailla. Väärin ymmärrettu palstataiteilija, elämäntuntija? Suomi 24 - sehän kaatuisi ilman sinua! Kukakohan se sanoikaan, vanhuus ei tule yksin?

• onko***

Sinusta siihen? Miksi Ruuneperi,joudummean kaikki muutkin kestämään! Mehän rakastamme Sinua!!!

• Pysy kerrankin sanojesi takana
        onko*** kirjoitti:

Sinusta siihen? Miksi Ruuneperi,joudummean kaikki muutkin kestämään! Mehän rakastamme Sinua!!!

Pysy kerrankin sanojesi takana, ettei tarvitse korjailla että-kun..ja ei-kun. Eikös sitä kuivaharjoittelua ole jo kohdallasi ollut muutaman kerran, käyttäidy kuin mies! Pidä sanasi..

• pilvi*
        onko*** kirjoitti:

Vaikka kai sekin on ymmärrettävä.Toivottavasti Sinulla on riittävästi sitten muuta seuraa. Jätät tyhjiön,jota tällä hetkellä en tiedä kenekään täyttävän. Aika näyttää......

• Atolfia

harva se ilta. Hymyillen lueskelen tekstejä, joskus jotain räpsäytän väliin. En mitään niin kovin älykästä. Ruuneperi yrittää kyllä pitää täällä tasoa yllä, mutta sehän ei onnistu, kun on noita nokkijoita. Noista nokkijoista kun ei tarvitsisi välittää. Olen ennenkin sanonut, että pyyhältää ohi vain ja jatkaa juttuaan omalla tyylillään. Sen kerran kun kirjoitan, ohitseni pyyhälletään ja se on hyvä se. Ei ole juuri ollut nokkijoita. Kesä karsii kirjoittajia täällä. Tulee parempaa puuhaa ulkoilmassa. Sekin on hyvä se. Syksyllä uudella innolla taas kaikki ilmestyy ja juttua piisaa. En sano näkemiin enkä hyvästi. Aion käydä täällä vastakin. Tuuthan siekii vastakii, tuuthan sie takasii!!!!!

• Koeta jo päättää
        pilvi* kirjoitti:

Vaikka kai sekin on ymmärrettävä.Toivottavasti Sinulla on riittävästi sitten muuta seuraa. Jätät tyhjiön,jota tällä hetkellä en tiedä kenekään täyttävän. Aika näyttää......

Äsken vastaan... Taas puolesta.... mitä seuraavaksi... eikö teillä ole se puhelin täällä luetaan kaikki, eikä minusta se ole täällä yleisesti tarpeellista puintia

• Atolfia kirjoitti:

harva se ilta. Hymyillen lueskelen tekstejä, joskus jotain räpsäytän väliin. En mitään niin kovin älykästä. Ruuneperi yrittää kyllä pitää täällä tasoa yllä, mutta sehän ei onnistu, kun on noita nokkijoita. Noista nokkijoista kun ei tarvitsisi välittää. Olen ennenkin sanonut, että pyyhältää ohi vain ja jatkaa juttuaan omalla tyylillään. Sen kerran kun kirjoitan, ohitseni pyyhälletään ja se on hyvä se. Ei ole juuri ollut nokkijoita. Kesä karsii kirjoittajia täällä. Tulee parempaa puuhaa ulkoilmassa. Sekin on hyvä se. Syksyllä uudella innolla taas kaikki ilmestyy ja juttua piisaa. En sano näkemiin enkä hyvästi. Aion käydä täällä vastakin. Tuuthan siekii vastakii, tuuthan sie takasii!!!!!

Kiitos tunnustuksestasi. Olet itse aina asiallinen ja hyvä kirjoittaja, juuri sellainen, jota palsta tarvitsee. Toivottavasti jaksat pysyä mukana.

Täällä ovat uudet arvot nostettu esille:

Itsekehu ja muiden mollaus ovat tulleet äärimmäisen suosítuiksi. Täysin sisällyksettomät viestit saavat suuren mielistelyn osakseen. Näin viestiketju kasvaa suhteettomaksi ja laaduttomaksi.

On tietysti hyvä, että kaikki voivat kokea tulevansa noteeratuksi. Perusteeton kiitos ja ylistys johtavat kuitenkin harhaan.

Ei kukaan pysty olemaan alkemisti, joka tekee vaikka lannasta kultaa. Yrityskin on tuhoon tuomittu paitsi tällä palstalla!

Millähän huono henki ja taso saataisiin nostettua?

• miten voikin

yksi palstalainen haluta ja saada tämän kaiken maanittelun ja kiitoksen.

• Ovat käyttäneet Ruunea

Ovat käyttäneet Ruunea hyväkseen ne jotka sitä nyt kovasti kaipaa, älyäis jo hänkin että nauravat selän takana. Ei ole minun asiani mutta katalaa on naisten maailma Ei tämä muuten ole mahdollista mitenkään

• klikkaus häneltä vain
        Ovat käyttäneet Ruunea kirjoitti:

Ovat käyttäneet Ruunea hyväkseen ne jotka sitä nyt kovasti kaipaa, älyäis jo hänkin että nauravat selän takana. Ei ole minun asiani mutta katalaa on naisten maailma Ei tämä muuten ole mahdollista mitenkään

ja kohta on tämäkin episodi unohdettu, siten se on melkein aina mennyt.

• se on klikannutkin
        klikkaus häneltä vain kirjoitti:

ja kohta on tämäkin episodi unohdettu, siten se on melkein aina mennyt.

onnea ja pitkää ikää koko ringille

• Nyt liehtaa
        se on klikannutkin kirjoitti:

onnea ja pitkää ikää koko ringille

Ruunen morsian :-D

• kaikkitietävät
        Nyt liehtaa kirjoitti:

Ruunen morsian :-D

Yksi tunsi hyvin ja toinen vielä paremmin nyt kahvipirtin kerma happani

• Atolfia

tämä juttu enemmän huumorin kannalta. Eihän tämä nyt niin vakavaa ole. Ruuneperikin nauraa hekottelee koneensa äärellä, jotta onnistuinpas taas väen liikkeelle. Koeta nyt selvitä järkytykseltäsi. Rennosti vaan.

• Lauseenpätkä

Kuinkahan mones kerta tää on kun Ruuneperi uhkaa jättää palstan mutta aina vaan jatkaa. Ei kannata uskoa hänen sanomisiinsa.

• lauseenpätkä 2

yhtä ja toista, yhdestä ja toisesta.

• ei lauseenpätkä
        lauseenpätkä 2 kirjoitti:

yhtä ja toista, yhdestä ja toisesta.

kerro nyt. Uteliaisuus alkoi niin hirviästi vaivaamaan. Ei pidä jättää tuollaisia arvoituksia auki. Avoimmuus on valttia politiikassakin. vaan Atolfia

• Vielä päästä
        ei lauseenpätkä kirjoitti:

kerro nyt. Uteliaisuus alkoi niin hirviästi vaivaamaan. Ei pidä jättää tuollaisia arvoituksia auki. Avoimmuus on valttia politiikassakin. vaan Atolfia

Koko komppania vaanimassa kuin korppikotkat jakoa, ei se mitään onhan ennenkin eletty, ja vieraillaan useammin kahvituvalla kaffestugassa kuulee ainan mitä kulloinkin pidetään silmällä. Akat toivottaa silmät kierossa tervetulleeks.

• ei lauseenpätkä kirjoitti:

Jotkut osaavat lukea sanojen välistä ja löytävät salaiset merkitykset lauseenpätkistä. Minä en ole koskaan sitä oppinut. Ymmärtävätkö salattujen merkityksien lukijat aina oikein?

• vokottelija,

mitä sitten vaikka olisikin? virkistyy siinä naisetkin pääasia on ettei säikytellä toisiaan menemällä näköpiiriin.

• Tässä jöpöttää

Olisi jo poistanut ja todella poistunut.

• siunaa itses

ja mene pirtin puolelle.

• hyvähyä
        siunaa itses kirjoitti:

ja mene pirtin puolelle.

tuntuu pirtti olevankin jokaisen juttu ja tuttu. eikös mennä sinne rauhotuu, siellä kun vinoilu on kielletty.

• siunaa itses kirjoitti:

ja mene pirtin puolelle.

nimittäin tällä palstalla nämä henkiset köyhistelijät ja nöyristelijät,ovat aina yrittäneet aatelistoa vastaan taistella...älymystöä vastaan,kun ei ole ittellä sitä henkistä kanttia pitää puoliaan muuten kuin rähinöimällä. Turhaa se pojjaat,köyhät vaan kyykkyyn,kun aatelisto on viisaampi ja ovelampi,mennee itte divaanille leppäilemään,hymähtelee tyhmyydelle ja jättää proletaarit nahistelemaan keskenään.Ottaapa viel Napoleon-konjamiininkin. Toki sorron yöstä voi noustakin,mutta kun siihen tarvitaan älykkyyttä...nääs. Lähdelukemistoksi vaikka Ranskan vallankumous...heh-heh!

• Pitää tulla tänne muille
        hyvähyä kirjoitti:

tuntuu pirtti olevankin jokaisen juttu ja tuttu. eikös mennä sinne rauhotuu, siellä kun vinoilu on kielletty.

pyllistelemään,,,eiköhän kaikki ole jo ne perseet nähäny. Vanahemmiten vain rumenoo

• luottamista sinuun
        susmorsian kirjoitti:

nimittäin tällä palstalla nämä henkiset köyhistelijät ja nöyristelijät,ovat aina yrittäneet aatelistoa vastaan taistella...älymystöä vastaan,kun ei ole ittellä sitä henkistä kanttia pitää puoliaan muuten kuin rähinöimällä. Turhaa se pojjaat,köyhät vaan kyykkyyn,kun aatelisto on viisaampi ja ovelampi,mennee itte divaanille leppäilemään,hymähtelee tyhmyydelle ja jättää proletaarit nahistelemaan keskenään.Ottaapa viel Napoleon-konjamiininkin. Toki sorron yöstä voi noustakin,mutta kun siihen tarvitaan älykkyyttä...nääs. Lähdelukemistoksi vaikka Ranskan vallankumous...heh-heh!

lupasit pitää taukoa. Onko pitkäkin jono takaisin rukoilijoita, siis ihan oikeita eikä itsesi kirjoittamia.

• ja hyvä
        Pitää tulla tänne muille kirjoitti:

pyllistelemään,,,eiköhän kaikki ole jo ne perseet nähäny. Vanahemmiten vain rumenoo

ihme, noinko on, mites nätti "pylly" sinulla onkaan, voisitko esitellä? Kerro missä näitä näytellään, ei minun koneella ainakaan näy mitään.

• Kellä heiluu kellä ei
        luottamista sinuun kirjoitti:

lupasit pitää taukoa. Onko pitkäkin jono takaisin rukoilijoita, siis ihan oikeita eikä itsesi kirjoittamia.

Ruuneperi/OinasN/Ynnämuu jne.... lopeta jo tämä paska ketju, poistat sinä parempiakin, vai nautitko sadismista, ja piiskaamisesta???

• luottamista sinuun kirjoitti:

pitäskö ihan lupa pyytää takasintulloon,mistäs mää nyt semmotin.Johan pidinkin lommoo ja vappaata,tauon jälkeen onkin taas mukava palata hommiin!

• takaisin**
        susmorsian kirjoitti:

pitäskö ihan lupa pyytää takasintulloon,mistäs mää nyt semmotin.Johan pidinkin lommoo ja vappaata,tauon jälkeen onkin taas mukava palata hommiin!

Sus kuin Ruune

• pilvi*
        takaisin** kirjoitti:

Sus kuin Ruune

Molemmat ovat täällä kaivattuja!Kun vaan lopetatte ilkeilyt nyt.

• Kattoo*
        pilvi* kirjoitti:

Sota on aloitettu, muttei lopetettu, komentosi kaikuu kuuroille korville

• pilviltä
        pilvi* kirjoitti:

noille kahdelle, eli lopettakaa.

• pilvi* kirjoitti:

En todellakaan tarvitse tervetulo enkä -menotoivotuksia.Minäkin tähän lopuksi vihdoin sanon sanasen. Minusta on anteeksiantamattoman ilkeätä toisen ihmisen ajatuksia julkisesti kertoilla,jos toinen sinulle avautuu.Puhuit myös empaattisuutesi saaneen ankaran kolauksen,jostako et toivu.Herranen aika,onko se jonkun toisen vika,kyllä itse pitää maksaa elämästään ja tekemisistään,uskomatonta,jos ei vielä näissäkään i´issä sitä ymmärrä. Tuntemisesta puheenollen,miten voit myöskään sanoa "tuntevasi" jonkun henkilön tällaisten nettikirjoittelujen perusteella.Ei täällä ketään tunne näillä perusteilla eikä tarvitsekaan.....siinäpä se juju.En minäkään täällä tunne ketään eikä kukaan minua,ei myöskään ole tarkoituksenikaan,olen sentään yli kolme vuotta täällä kirjoitellut,sinäkö pari kuukautta,mainitsit kai jossain. Empatia on lahja,jos sitä oikein on oppinut käyttämään,ei sitäkään enää vanhemmiten ole jaeltavaksi mihin tahansa,kyllä silloin omat voimat hupenevat olemattomiin. Vielä tästä sisäsiittoisuudesta...oletko myös joku uskonpuhdistaja,tämä on tällainen foorumi,ihan hyvä ollutkin tähän asti kaikkine pienine epäsopuineenkin,se kuuluu asiaan. Mutta pyytäisin kyllä "uudistusinnossasi vähän hillitsemään itseäsi,itsekritiikkiä.... Noniin,paras sanoa silloin,jos on jotain sanottavaa,eiköhän tämä nyt minun osaltani riitäkin.

• Samoin kuin**
        susmorsian kirjoitti:

En todellakaan tarvitse tervetulo enkä -menotoivotuksia.Minäkin tähän lopuksi vihdoin sanon sanasen. Minusta on anteeksiantamattoman ilkeätä toisen ihmisen ajatuksia julkisesti kertoilla,jos toinen sinulle avautuu.Puhuit myös empaattisuutesi saaneen ankaran kolauksen,jostako et toivu.Herranen aika,onko se jonkun toisen vika,kyllä itse pitää maksaa elämästään ja tekemisistään,uskomatonta,jos ei vielä näissäkään i´issä sitä ymmärrä. Tuntemisesta puheenollen,miten voit myöskään sanoa "tuntevasi" jonkun henkilön tällaisten nettikirjoittelujen perusteella.Ei täällä ketään tunne näillä perusteilla eikä tarvitsekaan.....siinäpä se juju.En minäkään täällä tunne ketään eikä kukaan minua,ei myöskään ole tarkoituksenikaan,olen sentään yli kolme vuotta täällä kirjoitellut,sinäkö pari kuukautta,mainitsit kai jossain. Empatia on lahja,jos sitä oikein on oppinut käyttämään,ei sitäkään enää vanhemmiten ole jaeltavaksi mihin tahansa,kyllä silloin omat voimat hupenevat olemattomiin. Vielä tästä sisäsiittoisuudesta...oletko myös joku uskonpuhdistaja,tämä on tällainen foorumi,ihan hyvä ollutkin tähän asti kaikkine pienine epäsopuineenkin,se kuuluu asiaan. Mutta pyytäisin kyllä "uudistusinnossasi vähän hillitsemään itseäsi,itsekritiikkiä.... Noniin,paras sanoa silloin,jos on jotain sanottavaa,eiköhän tämä nyt minun osaltani riitäkin.

Tuossa huijataan itseä, kun *tunnetaan*,,ja *nuo kaksi*, saavat aikaan sitä ja tätä... Mieluummin vaikka mitä, mutta täällä tosiaan ei kukaan tunne eikä tiedä toisesta loppujen lopuksi mitään. Tavattu= nähty ja ne tunnit jokainen yrittää olla ihmisiksi. Paremman puutteessa tänne tulen ja vastailen jos huvittaa yleensä ei.

• lukea
        Samoin kuin** kirjoitti:

Tuossa huijataan itseä, kun *tunnetaan*,,ja *nuo kaksi*, saavat aikaan sitä ja tätä... Mieluummin vaikka mitä, mutta täällä tosiaan ei kukaan tunne eikä tiedä toisesta loppujen lopuksi mitään. Tavattu= nähty ja ne tunnit jokainen yrittää olla ihmisiksi. Paremman puutteessa tänne tulen ja vastailen jos huvittaa yleensä ei.

kaikkia viestejä läpi, mutta naytät suositulta, viestien määrästä päätellen! Sen olen huomannut vuosien myötä, että aika samaan tahtiin vaihdamme ikäryhmää! Kyllä tänä päivänäkin pitää olla yksi Runeberg!!

• tarkottaa
        pilviltä kirjoitti:

noille kahdelle, eli lopettakaa.

eikö sillä ole mitään elämää,

• Sivusta katsoen

Ei voi muuta kuin vinosti hymyillä tämän tyyppisille "hyvästijätöille" ja tälle ketjulle.

• jatkuu.....ai niin,johan minä läksin ja palasinkin.Mutta aiheeseen sopivia ajatuksia tuli vielä mieleeni.Sallinette kertoa ajatukseni teillekin. Oikea empaattisuus on todellista tunnetta,elää toisen tunteet,ongelmat itsessään,silloin se on hyvinkin raskasta.Jos on se "lahjan" tai "rasitteen" itselleen saanut,oman elämänsä hallitsemiseksi on opittava välillä irrottautumaan liiallisesta empaattisuudesta,muuten ei jaksa. Sympatia on helppo tunne,koska jos on joko-tahi-ihminen,oppii välttämään huonoa oloa aiheuttavien ihmisten läheisyyttä.Eikä elämä tietenkään ole yhtä sympatiaa....ne,jotka mainostavat olevansa niin-niin-sympaattisia,eivät todellisuudessa ymmärrä,mitä todellinen empatia on,eivät ole itse kylliksi elämän kolhuja kokeneet ja selvinneet. Emmehän me täällä vihamiehiä ole,emme ystäviä(kenties jos jonkun tapaisi ja silloin edelleen mielikuva on sama tästä ihmisestä,on merkitys sillä ihmisten kemialla),olemme tuttavia vain. Luonnollistahan on,että ns.samalla aaltopituudella oleva,samoista asioista kiinnostunut,samantyyppistä elämää elänyt on luontevampi ajatustenvaihtokumppani kuin aivan erilainen ihminen. Kaikissa meissä on hyvää ja huonoa,herranen aika,mutta jos kaikesta huolimatta hyväksyy itsensä sellaisena vajavaisenakin,oppii myös pitämään itsestään,ja siten toisistakin.

• susmorsian kirjoitti:

jatkuu.....ai niin,johan minä läksin ja palasinkin.Mutta aiheeseen sopivia ajatuksia tuli vielä mieleeni.Sallinette kertoa ajatukseni teillekin. Oikea empaattisuus on todellista tunnetta,elää toisen tunteet,ongelmat itsessään,silloin se on hyvinkin raskasta.Jos on se "lahjan" tai "rasitteen" itselleen saanut,oman elämänsä hallitsemiseksi on opittava välillä irrottautumaan liiallisesta empaattisuudesta,muuten ei jaksa. Sympatia on helppo tunne,koska jos on joko-tahi-ihminen,oppii välttämään huonoa oloa aiheuttavien ihmisten läheisyyttä.Eikä elämä tietenkään ole yhtä sympatiaa....ne,jotka mainostavat olevansa niin-niin-sympaattisia,eivät todellisuudessa ymmärrä,mitä todellinen empatia on,eivät ole itse kylliksi elämän kolhuja kokeneet ja selvinneet. Emmehän me täällä vihamiehiä ole,emme ystäviä(kenties jos jonkun tapaisi ja silloin edelleen mielikuva on sama tästä ihmisestä,on merkitys sillä ihmisten kemialla),olemme tuttavia vain. Luonnollistahan on,että ns.samalla aaltopituudella oleva,samoista asioista kiinnostunut,samantyyppistä elämää elänyt on luontevampi ajatustenvaihtokumppani kuin aivan erilainen ihminen. Kaikissa meissä on hyvää ja huonoa,herranen aika,mutta jos kaikesta huolimatta hyväksyy itsensä sellaisena vajavaisenakin,oppii myös pitämään itsestään,ja siten toisistakin.

Aito empaattisuus on maailmankansalaisuutta, ei itteään maailmannavaksi nostamista. Itselleni on tavallista suurempi ns. pimeäpuoli - nou hätä luonto on paras lääkitsijä tässäkin. Mitä väkevämpi persoona - sitä vihannamman horsman se jälkeensä jättää.

• meinaan, paljosta jäädään vaille . Kuka nyt laittaa sitten näitä pitkiä juttutuokioita tänne?

• hyville kirjoittajille

Nykyporukka on antanut hatkaa kaikille pitkäaikaisille hyville kirjoittajille. Nääs he eivät viihtyneet pirtissä vaan nähkääs kirjoittivat hyviä asiallisia huumoripitoisia tekstejä. Oli niihin kiva vastata, mutta kun heille tuli irvailevia piikikkäitä vastauksia, he katsoivat parhaimmaksi häipästä. kirjuutelkaa ny vaa ihan omas hyväs porukassa, nääs näin on näreet.

• hyvistä kirjoittajista
        hyville kirjoittajille kirjoitti:

Nykyporukka on antanut hatkaa kaikille pitkäaikaisille hyville kirjoittajille. Nääs he eivät viihtyneet pirtissä vaan nähkääs kirjoittivat hyviä asiallisia huumoripitoisia tekstejä. Oli niihin kiva vastata, mutta kun heille tuli irvailevia piikikkäitä vastauksia, he katsoivat parhaimmaksi häipästä. kirjuutelkaa ny vaa ihan omas hyväs porukassa, nääs näin on näreet.

sinä olet , taitaa harmittaa kun kukaan ei perääs kysele!

• van Haakka
        hyvistä kirjoittajista kirjoitti:

sinä olet , taitaa harmittaa kun kukaan ei perääs kysele!

Joskus olen selannut tätä palstaa ja joskus vastannutkin. Viime aikoina on huomioni kiinnittynyt näihin kiukkuisiin ja ilkeisiin kirjoituksiin. Mikä teitä vaivaa? Eikö ole oma elämä kunnossa? Tuntuuko hyvältä suoltaa toisia moittivia tekstejä? Oman eriävän mielipiteensä voi kai imaista ilman katkerutta ja toisen vähättelmistäkin. Nautitteko moisesta siksi, että ei tarvitse naamakkain esiintyä?

• Atolfia
        van Haakka kirjoitti:

Joskus olen selannut tätä palstaa ja joskus vastannutkin. Viime aikoina on huomioni kiinnittynyt näihin kiukkuisiin ja ilkeisiin kirjoituksiin. Mikä teitä vaivaa? Eikö ole oma elämä kunnossa? Tuntuuko hyvältä suoltaa toisia moittivia tekstejä? Oman eriävän mielipiteensä voi kai imaista ilman katkerutta ja toisen vähättelmistäkin. Nautitteko moisesta siksi, että ei tarvitse naamakkain esiintyä?

olen usiasti täällä ihmetellyt. Mitä ihmeen mielihyvää ihmiset saa jatkuvasti letkauttelemalla ilkeästi toisilleen. Eikös olisi mukavampi leppoisasti "keskustella". Lainausmerkit siksi, että oikeaksi keskusteluksihan näitä meidän leppoisia tuokioita ei meriteerata. Kyllä se tässä ajan kanssa paranee, kun ei oteta liian vakavasti näitä ilkeyksiä, vaan annetaan niiden olla. Ehkäpä kirjoittaja on siitä saanut itselleen hyvän mielen ja silloinhan se on ajanut asiansa. Kukin tyylillänsä taaplaa.

• takaisin*
        Atolfia kirjoitti:

olen usiasti täällä ihmetellyt. Mitä ihmeen mielihyvää ihmiset saa jatkuvasti letkauttelemalla ilkeästi toisilleen. Eikös olisi mukavampi leppoisasti "keskustella". Lainausmerkit siksi, että oikeaksi keskusteluksihan näitä meidän leppoisia tuokioita ei meriteerata. Kyllä se tässä ajan kanssa paranee, kun ei oteta liian vakavasti näitä ilkeyksiä, vaan annetaan niiden olla. Ehkäpä kirjoittaja on siitä saanut itselleen hyvän mielen ja silloinhan se on ajanut asiansa. Kukin tyylillänsä taaplaa.

ettei olisi enään suuttunut! Luulisi hänen kaipaavan palstaa,missä niin kauan on vaikuttanut.Minä ainakin toivoisin saavani lukea hänen kirjoituksiaan vielä. Silloin aurinkokin paistaisi kirkaammin!

• Ruunen fani
        takaisin* kirjoitti:

ettei olisi enään suuttunut! Luulisi hänen kaipaavan palstaa,missä niin kauan on vaikuttanut.Minä ainakin toivoisin saavani lukea hänen kirjoituksiaan vielä. Silloin aurinkokin paistaisi kirkaammin!

mutta kovin vähän on sinua viime päivinä "nähty", ettet vaan ole tuo Jepulis.

• *Kukkahame*
        Ruunen fani kirjoitti:

mutta kovin vähän on sinua viime päivinä "nähty", ettet vaan ole tuo Jepulis.

Kun Jepulis aloitti, hävisi Ruune maisemista, mutta ihan hyvä että joku ottaa ja repäsee!

• kukkelikuu''''
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kun Jepulis aloitti, hävisi Ruune maisemista, mutta ihan hyvä että joku ottaa ja repäsee!

aatteles ny vähä istekin kenen perässä sinä kuljet.,ei Runeberg kuulu niihin

• Atolfia
        kukkelikuu'''' kirjoitti:

aatteles ny vähä istekin kenen perässä sinä kuljet.,ei Runeberg kuulu niihin

mieleni, kun lueskelen tällaisia viestejä. Ikävää jankutusta, mutta eihän tänne ole pakko tulla mieltänsä pahoittamaan.

Ihmetellä vaan täytyy, että päivästä toiseen samanlainen sanailu on menneillään,
        eikä mikään positiivinen ja rakentava juttutuokio.

Voisimmekohan tutkiskella tuntojamme ja miettiä, miksi pitää nälviä ja pilata ketjujen tunnelmat.

Minä en täällä paljon keskustele, mutta heitän jotain melkein joka ilta. Lueskelen ja hymistelen, untani odottelen.

Parempien aikojen toivossa. Terv Atolfia

• saa ruuneperit
        Atolfia kirjoitti:

mieleni, kun lueskelen tällaisia viestejä. Ikävää jankutusta, mutta eihän tänne ole pakko tulla mieltänsä pahoittamaan.

Ihmetellä vaan täytyy, että päivästä toiseen samanlainen sanailu on menneillään,

Voisimmekohan tutkiskella tuntojamme ja miettiä, miksi pitää nälviä ja pilata ketjujen tunnelmat.

Minä en täällä paljon keskustele, mutta heitän jotain melkein joka ilta. Lueskelen ja hymistelen, untani odottelen.

tulla tai mennä, en kyllä kaipaa.

• löytää aina
        Atolfia kirjoitti:

jos niitä haluaa tonkia, palstalla suurin osa nytkin on ihan asiallista ja mukavaa sananvaihtoa, siihen voisivat useammat osallistua.

• Yleistäminen
        saa ruuneperit kirjoitti:

Atolfia taikaa olla se pahin yleistäjä, osaatko pysyä poissa jostain?

• vaikka ei olisi minne-
        saa ruuneperit kirjoitti:

-kään lähdössä.

Siis kiitos seurasta kaikille, jatkellaan, - jos jaksellaan!

• sananpitäjä
        löytää aina kirjoitti:

jos niitä haluaa tonkia, palstalla suurin osa nytkin on ihan asiallista ja mukavaa sananvaihtoa, siihen voisivat useammat osallistua.

yrittäkäämme parhaamme

• Atolfia
        Yleistäminen kirjoitti:

Atolfia taikaa olla se pahin yleistäjä, osaatko pysyä poissa jostain?

Atolfialla on "taikaa "olla mukana tai pysyä poissa. Aivan siten, miten mieli tekee. Nyt taas täällä yleistelen ja kurkistelen. Oikein mukavaahan tämä on.

Hyvää Yötä! Jatketaan taas huomenna yleisillä linjoilla.

• Atolfia kirjoitti:

Ehkä jokaisen palstalaisen päämääränä on asiallisuuden ja ystävällisyyden palauttaminen palstalle.

Palstalaiset pystyvät huonosti asialliseen kritiikkiin. Ei uskalleta esiintyä omana itsenään mutta haukutaan nimeltä mainiten muita.

Minäkin mainitsen yhden, Jepuliksen. Tämä avasi ketjun haukkumalla 'pari vanhaa' kirjoittajaa.

Ikärasmiahan tuo on mutta ymmärrettävää. Jos asianomainen on valmistunut Tradenomiksi v. 1995 jälkeen, ollut silloin n. 2-kymppinen, on hän nyt n. kolmevitonen.

Me esittäydymme eri tavoin: Minä tarkoin taustatiedoin, jopa valokuvin, kun J. taas itsekehuin ja rehvasteluin.

Minun väitetään olevan kateellinen. Miksi kadehtisin halveksimaani tapoja ja keinoja. Tyhjän saa pyytämättäkin on vanha sanonta.

Ilotsen toki niiden kaikkien mukana, jotka oman arkensa kuvauksin jutustelevat. Hyvä, että olette löytäneet paikkanne palstalla ja viihdytte.

Suloista suvea!

t. Ruuneperi

• sinun pitää
        Ruuneperi kirjoitti:

Ehkä jokaisen palstalaisen päämääränä on asiallisuuden ja ystävällisyyden palauttaminen palstalle.

Palstalaiset pystyvät huonosti asialliseen kritiikkiin. Ei uskalleta esiintyä omana itsenään mutta haukutaan nimeltä mainiten muita.

Minäkin mainitsen yhden, Jepuliksen. Tämä avasi ketjun haukkumalla 'pari vanhaa' kirjoittajaa.

Ikärasmiahan tuo on mutta ymmärrettävää. Jos asianomainen on valmistunut Tradenomiksi v. 1995 jälkeen, ollut silloin n. 2-kymppinen, on hän nyt n. kolmevitonen.

Me esittäydymme eri tavoin: Minä tarkoin taustatiedoin, jopa valokuvin, kun J. taas itsekehuin ja rehvasteluin.

Minun väitetään olevan kateellinen. Miksi kadehtisin halveksimaani tapoja ja keinoja. Tyhjän saa pyytämättäkin on vanha sanonta.

Ilotsen toki niiden kaikkien mukana, jotka oman arkensa kuvauksin jutustelevat. Hyvä, että olette löytäneet paikkanne palstalla ja viihdytte.

Suloista suvea!

t. Ruuneperi

hyväksyä ja se on lauseenpätkä nikit. Jatkuva niistä huomauttelu kiristää ilmapiiriä. On myös oikeus kirjoittaa tilapäisellä nikillä ja ilman että alkaa arvailu kuka on kyseessä. Rekatun suorittama epäasiallinen arvostelu tai syrjiminen ei ole sen hyväksytympää kuin nikittömän , päin vastoin siinä hän korostaa valtias asennettaan.

Varmaan on paljon sellaisia jotka eivät monista syistä halua koskaan mitenkään tulla tunnistetuiksi, silti haluavat kirjoittaa ja heillä voi olla paljon annettavaa, asiaa nimenomaan.
        Kuka haluaa tarkkaan omaa elmäänsä raportoida, sekin on ok, terapeuttista varmaan.

Ilmeisesti näitä asioita on jauhettu kyllästymiseen, mutta ne pitää vaan toteutua käytännössä eikä jäädä hurskastelun tasolle.

• Atolfia
        sinun pitää kirjoitti:

hyväksyä ja se on lauseenpätkä nikit. Jatkuva niistä huomauttelu kiristää ilmapiiriä. On myös oikeus kirjoittaa tilapäisellä nikillä ja ilman että alkaa arvailu kuka on kyseessä. Rekatun suorittama epäasiallinen arvostelu tai syrjiminen ei ole sen hyväksytympää kuin nikittömän , päin vastoin siinä hän korostaa valtias asennettaan.

Varmaan on paljon sellaisia jotka eivät monista syistä halua koskaan mitenkään tulla tunnistetuiksi, silti haluavat kirjoittaa ja heillä voi olla paljon annettavaa, asiaa nimenomaan.
        Kuka haluaa tarkkaan omaa elmäänsä raportoida, sekin on ok, terapeuttista varmaan.

Ilmeisesti näitä asioita on jauhettu kyllästymiseen, mutta ne pitää vaan toteutua käytännössä eikä jäädä hurskastelun tasolle.

sananikin käyttäjä, jos hän rehdisti kirjoittelee, näykkimättä ja ilkeilemättä, menettelee, vaikkakin vakinikki, rekisteröimätönkin, on aina mukavampi.

Se, että puskasta ilkeyksiä huutelee, on raukkamaista ja niin ollen ei sellaisille pitäisi juuri panna painoa.

Rehdisti vaan omalla nikillä haukkumaan, niin tulee jotain järkeä näihin palstoihin.
        Luulenpa, että alkaisi palstat selkeytymään.

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

sananikin käyttäjä, jos hän rehdisti kirjoittelee, näykkimättä ja ilkeilemättä, menettelee, vaikkakin vakinikki, rekisteröimätönkin, on aina mukavampi.

Se, että puskasta ilkeyksiä huutelee, on raukkamaista ja niin ollen ei sellaisille pitäisi juuri panna painoa.

Rehdisti vaan omalla nikillä haukkumaan, niin tulee jotain järkeä näihin palstoihin.
        Luulenpa, että alkaisi palstat selkeytymään.

Olen tässä otellut Jepuliksen kanssa,että pääsisin perille,mikä on miehiään.Ihan omalla nimmarillani.En ole vielä päässyt perille hänestä,kohtelias kuitenkin,mutta on jättänyt tunteen ankeriasta joka liukuu käsistä. No,katsotaan ja punnitaan,vaikka ei se minua liikuta muutoin kuin se ruma, kahden palstan vakikirjoittajan heivaaminen ties minne.

Se ei ollut oikein,katsotaan onko tästä Jepulista ihmisenä kasvamaan,jos ei niin jää minun puoleltani oman ketjunsa varaan.

Hyviä öitä Atolfia,kiva,että sinunlaisia on olemassa.Voi hyvin:) toivoo pilvi*

• Atolfia
        pilvi* kirjoitti:

Olen tässä otellut Jepuliksen kanssa,että pääsisin perille,mikä on miehiään.Ihan omalla nimmarillani.En ole vielä päässyt perille hänestä,kohtelias kuitenkin,mutta on jättänyt tunteen ankeriasta joka liukuu käsistä. No,katsotaan ja punnitaan,vaikka ei se minua liikuta muutoin kuin se ruma, kahden palstan vakikirjoittajan heivaaminen ties minne.

Se ei ollut oikein,katsotaan onko tästä Jepulista ihmisenä kasvamaan,jos ei niin jää minun puoleltani oman ketjunsa varaan.

Hyviä öitä Atolfia,kiva,että sinunlaisia on olemassa.Voi hyvin:) toivoo pilvi*

tulet palstalle takaisin. Kiitos hyvän yön toivotuksista.

En ole hirveän paljon noihin Jepuliksen ketjuihin muistaakseni ottanut osaa. Ehkä se on juuri se, että en oikein tiedä, onko hän entisiä vai aivan uutena tullut palstoille. Olen hieman varovainen.

Ruuneperi väittää jossain ketjussa, että hän on n. kolmekymppinen kaveri. Voi ollakin. Minä kyllä olen epäillyt häntä erääksi entiseksi, mutta tiedä häntä.

Minä sanonkin sinulle tässä ja nyt valmiiksi: Hyvää huomenta. on kaunis päivä tänään, siis 27.06.

Minä en tänne ehdi koskaan ihmisten aikoihin. Täällä minä yksin kirjoittelen ja lueskelen. No, ei ainakaan tappelusta synny, kun yksin haastaa.

• Jepulis*
        Atolfia kirjoitti:

En ole hirveän paljon noihin Jepuliksen ketjuihin muistaakseni ottanut osaa. Ehkä se on juuri se, että en oikein tiedä, onko hän entisiä vai aivan uutena tullut palstoille. Olen hieman varovainen.

Ruuneperi väittää jossain ketjussa, että hän on n. kolmekymppinen kaveri. Voi ollakin. Minä kyllä olen epäillyt häntä erääksi entiseksi, mutta tiedä häntä.

Minä sanonkin sinulle tässä ja nyt valmiiksi: Hyvää huomenta. on kaunis päivä tänään, siis 27.06.

Minä en tänne ehdi koskaan ihmisten aikoihin. Täällä minä yksin kirjoittelen ja lueskelen. No, ei ainakaan tappelusta synny, kun yksin haastaa.

Hyvää yötä

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

sen olen jo saanut oppia.Mutta ilman teitä palstalaiset en haluaisi olla.

Hyvää ja kaunista unta---- toivottelen kaikille,pilvi*

• Jepulis* kirjoitti:

Hyvää yötä

Minusta on turhauttavaa, että näitä vanhoja kirjoituksia tuodaan takaisin esiin, jokainen voisi arkistosta lukea jos kerran kiinnostaa. Tämä uudistuus ei mielestäni ole valmis jos tämä sallitaan. Minullakin on eräs aloitus jossa on noin 250 kirjoitusta ja yli 10000 lukijaa, Siinä olisi varmaan yli 450 kirjoittajaa jos muutamat ei olisi poistanut omia kirjoituksiaan, siinä meni pitkä rimsu poistajan toimesta, siinä samassa lukijoiden määrä pieneni. On suorastaan naurettavaa, että nykyisin voi nostaa kirjoituksen, minkä tahansa uudelleen esille. En usko että Ruuneperi tämänkään nosti.
        Mikä sekamelska siitäkin syntyi, kun pirttejä oli pilvin pimen etusivulla.
        Tällaista tänä yönä t.Late

• Atolfia
        pilvi* kirjoitti:

sen olen jo saanut oppia.Mutta ilman teitä palstalaiset en haluaisi olla.

Hyvää ja kaunista unta---- toivottelen kaikille,pilvi*

Olet ollut linjoilla. En nyt oikein ymmärrä tuota otsikkoa. Kuinkas tuollaisen käsityksen olet saanut?

Olen luullut, että olen noita kaikkein myöhäisimpiä kulkijoita täällä, mutta taisit voittaa tuossa kilpajuoksussa.

Hyvää Yötä ja kauniita unia.
        Yksinäisyyteen syventyen Atolfia. (Se on toisaalta mahdotonta, on tuo kumppani vierelläin)

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

Olet ollut linjoilla. En nyt oikein ymmärrä tuota otsikkoa. Kuinkas tuollaisen käsityksen olet saanut?

Olen luullut, että olen noita kaikkein myöhäisimpiä kulkijoita täällä, mutta taisit voittaa tuossa kilpajuoksussa.

Hyvää Yötä ja kauniita unia.
        Yksinäisyyteen syventyen Atolfia. (Se on toisaalta mahdotonta, on tuo kumppani vierelläin)

Syvennyhän yksinäisyyden syvyyksiin,se tekee hyvää joskus.

Temppelin pylvääthä ei saa olla jiian lähekkäin,että meri saa virrata vapaasta!

Nuku suloisesti,niin aion minäkin. Nati nati

• pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

Syvennyhän yksinäisyyden syvyyksiin,se tekee hyvää joskus.

Temppelin pylvääthä ei saa olla jiian lähekkäin,että meri saa virrata vapaasta!

Nuku suloisesti,niin aion minäkin. Nati nati

kun tää viesti pomppas ensimmäiseksi.Purskahdin taas nauraan...heippa

• Atolfia
        pilvi* kirjoitti:

kun tää viesti pomppas ensimmäiseksi.Purskahdin taas nauraan...heippa

Tämä ketju on alkanut 22.04.09. Pitkään on Ruuneperi lähtöä tehnyt ja kummasti tänne tulee aina pyrähdettyä.

Monta yksinäistä on ketjussa käynyt ja toivottavasti on monta viihdyttänytkin.

Olen lueskellut Montaignen Esseitä. Otanpa tuosta lainauksen:

"Kylliksi olemme eläneet toisten hyväksi. Eläkäämme omaksi hyväksemme edes tuo elämän loppupää. Keskittäkäämme ajatuksemme ja pyrkimyksemme itseemme ja hyvinvointiimme. Ei olekaan helppoa yrittää viettää yksinäisyyttään tehokkaasti, siinä on meille työtä tarpeeksi ilman että sekoitamme siihen muita pyrintöjä".

Tuntuuko tuon vanhan viisaan kirjoitus itsekkäältä?

Sain eilen Sofi Oksasen kirjan Puhdistus. Nyt vasta pääsen lukemaan. Mielenkintoista. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

Tämä ketju on alkanut 22.04.09. Pitkään on Ruuneperi lähtöä tehnyt ja kummasti tänne tulee aina pyrähdettyä.

"Kylliksi olemme eläneet toisten hyväksi. Eläkäämme omaksi hyväksemme edes tuo elämän loppupää. Keskittäkäämme ajatuksemme ja pyrkimyksemme itseemme ja hyvinvointiimme. Ei olekaan helppoa yrittää viettää yksinäisyyttään tehokkaasti, siinä on meille työtä tarpeeksi ilman että sekoitamme siihen muita pyrintöjä".

Sain eilen Sofi Oksasen kirjan Puhdistus. Nyt vasta pääsen lukemaan. Mielenkintoista. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Pompautetaan nyt sitten ketju kärkeen taas,tulin juuri kastelupuuhista,kun ei sadetta tullut tarpeeksi.Alkaa unikin jo painamaan luomia.
        Ajatusta herättävä esse,on työtä on tarpeeksi jo itsessänikin ja ympäristössäni,saa nähdä kauanko viitsin ylläpitää kolmea pihaa.

Kyllä Ruuneperi useasti nyt kiittää seurasta,kaunistahan se:)

Hyvän yön vilkutukset sinne teille,pitää toistanne hyvänä! terveisin pilvi*

• Atolfia
        pilvi* kirjoitti:

Pompautetaan nyt sitten ketju kärkeen taas,tulin juuri kastelupuuhista,kun ei sadetta tullut tarpeeksi.Alkaa unikin jo painamaan luomia.
        Ajatusta herättävä esse,on työtä on tarpeeksi jo itsessänikin ja ympäristössäni,saa nähdä kauanko viitsin ylläpitää kolmea pihaa.

Kyllä Ruuneperi useasti nyt kiittää seurasta,kaunistahan se:)

Hyvän yön vilkutukset sinne teille,pitää toistanne hyvänä! terveisin pilvi*

tuossa illansuussa, joten ei tarvinnut kastelupuuhiin lähteä.

Hyvää Yötä vain!!!

• pilvi* toivottaa
        Atolfia kirjoitti:

tuossa illansuussa, joten ei tarvinnut kastelupuuhiin lähteä.

Hyvää Yötä vain!!!

meidän kaikkien Ruuneperille, Hyvää ja Rauhallista yötä,enkeleiden myötä.

• Atolfia kirjoitti:

En ole oikeastaan kuin kerran sanonut: Palaver on päättynyt! Silloin olin tosi aikeissa lähteä. Olin Espajassa, hiukan konjakin aiheuttamassa liikuttuneessa tilassakin.

En valitettavasti osaa lopettaa vaikka hyvin suorasukaisia toivotuksia on tullutkin.

Ystäviä koen olevan enemmän, Atolfia ja pilvi* tässä lähelläkin.

Kiitos niille jokaiselle, jotka ovat minua vuosia sietäneet, joku jopa pitänyt.

Hyvä yötä ja kirjoittamisiin!

• reisuu
        Ruuneperi kirjoitti:

En ole oikeastaan kuin kerran sanonut: Palaver on päättynyt! Silloin olin tosi aikeissa lähteä. Olin Espajassa, hiukan konjakin aiheuttamassa liikuttuneessa tilassakin.

En valitettavasti osaa lopettaa vaikka hyvin suorasukaisia toivotuksia on tullutkin.

siul !

• nilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

sinusta oi suuri RUUNEPERI!!!

• nyt taas*
        reisuu kirjoitti:

siul !

pysyy tolpillaan ja tajuaa tän muailman menoo.Nukuhan hyvin sinäi.

En kyllä ihan osaa murteta,mutta taiat ymmärtää. pilvi*

• pilvi*
        nilvi* kirjoitti:

sinusta oi suuri RUUNEPERI!!!

sai toi huumorisi!

• saakuti

pkle en ole lukenut aloitusta enkä lue stna!

• paljosta**

vaille....

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2621
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2283
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      114
      1993
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      128
      1946
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1693
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      147
      1238
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      27
      1122
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1095
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1071
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1019
    Aihe