Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5145

1. "Onko+ihmiset+näin+"uusavuttomia".Tilanne+on+se+että+Jumala+ei+käske."En+lainkaan+ymmärrä,+miten+nämä+kommetit+liittyvät+viestiini."www.apokryfikirjat.comTutustukaa+toki,+Avoimin+mielin,+pidä+mielipitees+periaatteella+mutta+lue+kuitenkin."Olen+lukenut+Aokryfikirjat+jo+aikaisemmin.+Miten+ne+liittyvät+siihen,+että+kreationistisivuilla+levitellään+törkeitä+valheita?"PS.+et+vaivautunut+edes+tutkimaan+lähettämääni+sivustoa+kun+"tuomion+säiläsi+pyyhkäisi+mielipiteeni+olemattomiin???."Oletko+nyt+varma+että+kommentoit+oikeaa+postausta?+Minähän+viestissäni+nimenomaan+käsittelin+väitteitä,+jotka+tuolla+linkkaamallasi+sivulla+olivat.+Ensin+tutustuin+sivuun+ja+vasta+sitten+kun+huomasin+että+siellä+kierrätetään+pääasiassa+kuluneita+kreationistivalheita,+tuomitsin+sivun+valheiden+levittelystä+ja+esitin+perusteet,+miksi+sen+väitteet+ovat+valetta.+Ja+näitä+perusteita+sinä+et+ilmeisesti+edes+yritä+kumota."Onko+uskovat+niin+avutonta+sakkia+että+sinä+pystyt+"käveleen"+heidän+yli?."Kyllä.+Jos+uskova+on+niin+avuton+että+kuvittelee+kuluneiden+ja+lapsellisten+valheiden+menevän+läpi+esim.+tällä+sivustolla,+jossa+niitä+on+käsitelty+kyllästymiseen+asti,+niin+minä+pystyn+erittäin+helposti+kävelemään+heidän+väitteidensä+yli.+Minun+kritiikkini+oli+selvästi+niin+ylivoimaista+että+siihen+vastaamisen+sijaan+aloit+viedä+keskustelua+sivuraiteelle+apokryfikirjoihin."Etkö+tajua+että+sen+kolmivarvas-dinon+jalanjäljen+päälle+on+astunut+Ihminen.+Kyllä!.+Ihan+kaikilla+viidellä+varpaalla."En.+En+nimittäin+lainkaan+tajua+mihin+viittaat.+Minä+puhuin+siitä,+miten+väärentäjä+on+tietämättömyyttään+kaivertanut++noihin+mainostamiisi+kuvakaiverruksiin+dinoille+viisi+varvasta.+Katso+vaikka+se+kuva,+jonka+itse+linkkasit.
  2. Etelä-amerikkalassa+on+toki+runsaasti+kaiverrettuja+kiviä.+Tosin+yhtäkään+"dinosaurusta"+kuvaavaa+kiveä+ei+ole+löydetty+dokumentoiduissa+kaivauksissa,+vaan+ne+ovat+poikkeuksetta+ilmestyneet+markkinoille+tuntemattomia+teitä+pitkin.+Suurin+virhe,+jonka+niiden+väärentäjä+teki,+oli+että+hän+kaiversi+dinosauruksille+viisi+varvasta+(näkyy+myös+postaamassasi+kuvassa).+Oikeasti+niillä+olisi+ollut+kolme."löytyy+sieltä+paljon+muutakin+dinoihin+liittyvää+joka+vie+pohjan+66-miljoonalta+vuodelta+totaalisesti."Sieltä+löytyy+lapsellisia+valheita.+Käsittelen+niistä+kolme+ensimmäistä+(voin+käsitellä+enemmänkin,+mutta+kokemuksesta+olen+oppinut,+että+yleensä+tällaisiin+valheisiin+haksahtaneet+uskovaiset+pakenevat+keskustelusta+melko+nopeasti,+joten+tulee+helposti+tehneeksi+turhaa+työtä+pitkästi+kommentoidessa).Ensimmäinen+ns.+Malakiittimies,+joka+viittaa+kahteen+mukamas+liitukautisesta+kalliosta+löytyneeseen+luurankoon.+Tältä+väitteellä+ei+ole+pohjaa,+koska+luurangot+eivät+olleet+fossiilisoitineet+eivätkä+ne+olleet+kiinni+kalliossa.+Toinen+on+"kivettynyt+kirves".+Se+on+todettu+olevan+1800-luvulla+käytettyä+mallia+ja+lisäksi+tunnetaan+ilmiöitä,+joissa+mineraalit+voivat+muodostaa+kuoren+esineen+ympärille+lyhyessäkin+ajassa.https://en.wikipedia.org/wiki/Petrifying_wellMitään+tarkempaa+tutkimusta+tuolle+kiviainekselle+ei+ole+tehty,+mutta+mikään+ei+viittaa+että+se+olisi+muuta+kuin+korkeintaan+parisataa+vuotiasKolmas+on+"fossiilisoitunut+ihmissormi".+Linkkaamasi+artikkeli+väittää,+että+sille+on+tehty+tutkimuksia,+mutta+ilmeisesti+niitä+ole+saatavilla+missään.+Tosin+jo+pelkästään+kuvan+perusteella+ammattilaiset+osaavat+sanoa+että+tuo+ei+ole+kivettynyt+ihmissormi.+Tuossa+on+pitkä+listä+ammattilaisten+vastauksia+siihen,+onko+tuo+kivettynyt+ihmissormi+vai+ei:+https://ktvo.com/news/local/finger-found-in-local-creek-just-a-rock
  3. ”Ja+Rakkaat+ateistit+vastaa+aina+että+pelkään+Jumala”Aina?+En+ole+nähnyt+näin+käyvän+kertaakaan.+Aika+outoa+se+olisi+pelätä+jotain,+johon+ei+usko.+No,+mutta+useinhan+se+tuppaa+olemaan+niin,+että+hartaalle+uskovaiselle+törkeä+valehtelu+ei+merkitse+mitään,+jos+sillä+puolustetaan+uskoa.”Minä+kun+uskoin+olevani+niin+älykäs,+enkä+halunnut+uskoa+kaikkea+yksinkertaisilta+kuulostavien+ihmisten+puheita”Mutta+ei+hän+sillä+ole+väliä,+kuka+sanoo,+vaan+mitä+sanotaan.+Kyllä+mulle+kelpaa+objektiiviset+todisteet+ihan+mistä+tahansa+jumalasta,+riippumatta+siitä,+kuinka+yksinkertaiselta+niiden+tarjoaja+kuulostaa.+Oikeat+todisteet+kun+ovat+siitä+hyviä,+että+ne+ovat+todisteita+riippumatta+siitä,+kuka+ne+tarjoaa.”+Mutta+kun+viimeinkin+tajusin,+että+hautaanhan+minäkin+tässä+olen+tosi+asiassa+matkalla+ja+aloin+miettiä…”Eli+hänen+motivaationsa+oli+kuolemanpelko,+ei+mikään+perusteltu+syy+sille,+että+Jumala+olisi+olemassa.”Tutkin+kaikki+mitä+alkoholismista+oli+kirjoitettu+ja+kävin+läpi+kaikki+inhimilliset+auttamismenetelmät+ja+luulin,+että+alkoholismi+on+asia,+johon+kenelläkään+koko+maailmassa+ei+ole+apua.”Jos+hän+tuossa+luulossa+oli,+hän+valehtelee+väittäessään+lukeneensa+”kaikki”+mitä+alkoholismista+kerrotaan,+sillä+Jeesukseen+uskominen+ei+ole+ainoa+keino.+Tässä+esim.+maallinen+keino:https://friaklinikka.fi/paihdehoitoJa+ihan+vastaavaa+kuin+kristillinen+hoito+on+myös+muslimeilla:https://castlecraig.co.uk/blog/2021/07/12/muslim-drug-and-alcohol-abuse-rehabIlmeisesti+Seijakin+siis+pitää+valehtelua+ihan+hyväksyttävänä+keinona+puolustaa+uskoa.”+Jumala+todella+tekee+ihmeellisiä,+hienoja+asioita+omien+lastensa+elämässä.”Mutta+sehän+oli+Seijan+usko+Jumalaan,+joka+sai+hänet+irti+alkoholismista.+Usko+ei+sama+asia+kuin+uskon+kohde+(vaikka+monelle+uskovaiselle+tämä+tuntuu+olevan+ylivoimaista+käsittää).”+Mitä+kaikkea+Hän+olikaan+ihmisille+tehnyt,+parantanut+parantumattomista+sairauksista+ja+vaikka+mitä+muutakin!+Kuuntelin+huuli+pyöreänä...”Kuunteli+ja+selvästi+moni+kritiikittä+uskomaan+nuo+valheet.+Jos+hän+olisi+vaivautunut+tarkistamaan+asian,+hänelle+olisi+selvinnyt,+että+yhtään+todistettua+ihmeparanemista+ei+ole+todettu.”+niin+neuvoni+on,+että+leiki,+että+Jumala+on+olemassa,+mutta+rukoile+Häntä+ihan+tosissaan”Mutta+tässähän+on+se+ongelma,+että+jos+leikkii,+ei+voi+rukoilla+tosissaan.+En+mä+voi+rukoilla+tosissani+tahoa,+jonka+olemassaoloon+usko.+Pitää+siis+jo+valmiiksi+uskoa+Jumalaan,+jotta+voi+uskoa+Jumalaan.
  4. ”+Dinosaurusfossiilien+verisolut,+verisuonet+ja+proteiinit+eivät+vastaa+evoluutioteorian+olettamaa+miljoonien+vuosien+ikää,+vaan+viittaavat+siihen,+että+fossiilit+ovat+nuoria.+Kyse+ei+ole+edes+miljoonista+vaan+tuhansista+vuosista.”Mitkä+ihmeen+dinosaurusten+verisolut?+Ettet+nyt+vain+olisi+mennyt+sokeasti+uskomaan+saarnaajien+valheita+siitä,+että+Mary+Schweitzer+muka+löysi+sellaisia?+Oikeastihan+hän+löysi+jäänteitä+verisolujen+hemoglobiinista.+Ei+siis+verta,+ei+verisoluja,+ei+verisolujen+hemoglobiinia,+vaan+jäänteitä+hemoglobiinista.+Tästä+sitten+kreationistisaarnaajat+ovat+kehitelleet+mielikuvituksellisia+juttuja+ties+mistä+tuoreesta+verestä.+Schweitzer+on+uskovainen,+mutta+moneen+kertaan+tuominnut+kreationistien+vääristelyn+ja+vedonnut+että+he+lopettaisivat+sen,+esim.+tässä+haastattelussa:https://biologos.org/articles/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer/Miten+on?+Tuomitsetko+Schweitzerin+löytöjen+vääristelemisen,+vai+oletko+jälleen+yksi+kreationisti,+jolle+silmitön+valehtelu+ei+merkitse+mitään,+jossa+sillä+puolustetaan+uskoa?
  5. ”+Ok,+seuraava+vaihe+olisi+sitten+miettiä,+miksi+uskoa+väitettä.+Itse+uskon+Raamatun+väitteen,+koska+Raamatussa+annetaan+tarkka+ja+hyvä+selitys+sille,+miksi+maailma+on+sellainen+kuin+me+sen+nyt+näemme.”Raamatun+tarkkuus+maailman+suhteen+kompastuu+jo+heti+alussa+siihen,+kun+luomiskertomuksessa+paljastuu,+että+sen+kirjoittajat+jakoivat+muinaisessa+Lähi-Idässä+yleisen+harhakäsityksen+että+auringonvalo+ei+ole+sama+asia+kuin+päivänvalo.Ja+mielestäni+esim.+kreikkalainen+mytologia+olisi+paljon+uskottavampi+kuvaus+sille,+miksi+maailmassa+on+pahuutta+ja+epäoikeudenmukaisuutta:+ihmiset+ovat+ailahtelevien+jumalten+armoilla+ja+he+suosivat+ketä+haluavat+tai+ovat+suosimatta,+eikä+jumalilla+ole+rajatonta+valtaa.+Sen+sijaan+hyvä+kaikkivaltias+on+paljon+hankalampi+yhdistää+maailmaan+ja+teodikean+ongelmaa+on+pohdittu+jo+ennen+kristinuskon+syntyä.”+Mutta,+seuraava+kysymys+on+sitten,+millä+perusteella+joku+olisi+juuri+se+oikea+luoja.”Tämä+on+oleellinen+kysymys.+Kun+yhdestäkään+luojasta+ei+ole+mitään+näyttöä,+kyseessä+on+loppujen+lopuksi+sokea+usko+johonkin+vaihtoehtoon.”+Ilmatar+ei+osoita+minkäänlaista+älykkyyttä+tai+tietoa+tulevasta+tai+menneestä,+siksi+en+pidä+Ilmatarta+vaihtoehtona.+Yhtä+hyvin+voisit+sanoa,+että+sinun+vasemman+jalan+saapas+on+luoja.”Okei,+mutta+jos+kansanperinteessä+häneen+olisi+liitetty+tällaisia+määreitä,+pitäisitkö+Ilmatarta+vaihtoehtona?’”Jos+kuolleella+materiaalilla+olisi+kyky+syttyä+elämään,+se+olisi+mahdollista+havaita+luonnossa+tai+laboratoriossa.”Aivan.+Mutta+muista,+että+väitit,+se+olisi+jo+havaittu.+Mäkin+olen+sitä+mieltä,+että+jos+aineella+on+tuollaisia+kykyjä,+ne+on+mahdollista+havaita.+Se+on+sitten+eri+asia,+onko+meillä+tarpeeksi+tietoa,+jotta+voimme+ne+havaita,+vai+että+meillä+tarpeeksi+tietoa,+että+voimme+sulkea+ne+varmuudella+pois.”Ei+tarvitse+olla+lopullista+tietoa+kaikesta,+jotta+voi+havaita+mitä+kykyjä+materiaalilla+on.”Niin,+mutta+jotta+voi+sanoa,+että+materialla+ei+voi+olla+tiettyä+kykyä,+se+tarkoittaisi,+että+alemme+saanet+lopullisen+tiedon+materian+kyvyistä.