Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

4923

1. "Noudattaa Raamatun ja pyhän hengen ohjeita ja käskyjä."

No mitä se käytännössä tarkoittaa? Tämä kiertää kehää: sain jo tuon neuvon ja kysyin juuri sitä, että mitä Raamatun käskyjä pitää noudattaa, ja nyt keskustelu on taas päätynyt siihen, että minulle annetaan sama neuvo kertomatta mitä se tarkalleen tarkoittaa. Tässä keskustelussa minulle on esim. kerrottu, että tiettyjä Jeesuksen selkeitä käskyjä nimenomaan ei pidä noudattaa, vaikka samaan aikaan Raamatun käskyjä pitäisi noudattaa.
  2. "Joku sanoi joku aika sitten, että elämää ei voi syntyä kuolleesta materiasta.
    Elämää syntyy ainoastaan elämästä, elävästä olennosta. Kuinka joku voi
    uskoa, että elämä syntyy kuolleesta materiasta, sitä minä en voi käsittää."

Miten tämä liittyy aiheeseen? Se, ettei elämän syntyä tiedetä, toisistaan vain ettei elämän syntyä tiedetä. Vai yritätkö vihjata että tietämättömyys todistaisi jostain aukkojen jumalasta?

"Se vaatii paljon enemmän uskoa kuin uskoa, että kaikki elämä on elävästä
    olennosta syntynyt."

Eli sinä uskot että Jumala on syntynyt elävästä olennoista, joka syntynyt elävästä olennoista jne? Jumalahan on väitetysti "elävä Jumala".

"Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä."
    Johannes todistaa, että he apostolit olivat nähneet ikuisen elämän,
    joka oli tullut Isän luota taivaasta, ja käsin kosketelleet ikuista elämää.
    Paavali todistaa: "Hänestä ja Hänen kauttaan ja Häneen on kaikki."

Ja nuo ovat vain perusteettomia väitteitä, joiden paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, vaan jotka pitäisi uskoa sokeasti.

"Hän on myös pelastuksemme
    lähde."

Kristinuskon mukaan hän pelastaa meidät siltä mitä itse tekee meille, jos emme ota pelastusta vastaan. Ja pelastusta tarvitaan, koska Jumala ei halunnut ihmisen tietävän hyvästä ja pahasta ja elävän ikuisesti. Paratiisista tarkoituksen syy ei ollut itse kiellon rikkominen, vaan se, että Jumala pelkäsi Aatamin ja Eevan syövän elämän puusta. Eli hän karkotti ihmiset paratiisista, koska ei halunnut heidän elävän ikuisesti ja nyt sitten haluaakin, että kaikki eläisivät ikuisesti.
  3. "Kaikki ihmiset tietävät, että Jumala on olemassa. Myös ateisti
    tietää sen"

En tiedä. Onko uskosi niin heikolla pohjalla, että joudut pitämään sitä pystyssä härskillä valejähtelulla?

"mutta kieltää Jumalan olemassaolon, jotta välttyisi
    tulemasta uskoon."

Eli uskoo Jumalaan, mutta pitäisi vielä tulla uskoon, että uskoisi Jumalaan? Eihän tässä oleitään järkeä.

En ole ikinä nähnyt kenenkään ateistin perustelevan ateismiaan millään muulla kuin sillä, että jumalista ei ole näyttöä.

Minulle oli nimenomaan kova paikka myöntää etten enää usko Jumalaan. Kun vielä uskoin, mutta aloin epäillä, rukoilin pitkään usko vahvistusta. Jos usko olisi valinta, olisin vielä uskossa. Olen monelta entiseltä uskovalta kuullut vastaavaa. Sitten kaltaiseksi uskovat tulevat vailla mitään häpeää valehtelemaan siitä, miten ihmiset eivät halua tulla uskoon. Jälkiviisaasti sanottuna on onni, että uskoni loppui, sillä muutoinhan minä saattaisi olla nyt yhtä paatunut valehtelija kuin sinä.

"Usko kun tuo mukanaan myös häpeän."

Tätä en ole havainnut. Esim. täälläkin jotkut uskovat suorastaan ylpeilevät sillä etteivät tiedä jotain tieteellisiä selityksiä, eivätkä suinkaan häpeä sitä.

"Hän tuli pelastamaan meitä kadonneita ja karanneita
    lampaita."

Jos Jumala on kaikkivaltias, koko ristiinnaulitseminen oli turhaa näytelmää: kaikkivaltias Jumala olisi voinut vain päättää jo ennen aikojen alkua että syyntakeettomien ihmisten hedelmänsyönnin voi vaan antaa anteeksi ilman että hän uhraa itsensä itselleen. Kaikkivaltiasta sitovat vain hänen itsensä keksimät säännöt. Eikä mitään uhrausta edes loppujen lopuksi tapahtunut, koska Jeesus ei pysynyt kuolleena.