Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin.... Risto Santala opettaa näin:
LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
ja minuus säilyvät.
Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
vainajien puoleen.
Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
meedion kautta 1Sam 28:7.
Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "
~~¤
Eli Santala opettaa, että "Sielu"/Minuus on hänen kuolemansa jälkeen eräänlaisessa tietoisessa välitilassa ja
myös että Saul otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin eli
siis, että RAAMATUN ilmoittama Samuel on juuri se oikea Samuel !
03.04.2014 16:58
TE ADVENTISTIT OLETTE RAAMATULLISUUDEN IRVIKUVA JA KEHTAATTE VIELÄ KERTOA MAAILMALLE ETTÄ OLETTE MUKA JOKU "PYHÄ JÄÄNNÖS" !
NAURETTAVA AMERIKKALAINEN HARHA TE OLETTE !
03.04.2014 14:52
Aivan naurettavaa puhetta, että vaan saataisiin "omat korvasyyhyteoriat" toiminaan...
Pilkut siirrellään ja Kuolemaan tuomitut ei kuolekaan...Profeetta Samuelista tehdään paholainen ja Jeesuksesta Ylienkeli Mikael...jne
Ihan hyvin voisitte adventistit alkaa ottaa oppinne vaikka Aku Ankasta kyllä sieltäkin kaikenlaista löytyy ja jos ei löydy niin ainahan voi kääntää kieroon !
03.04.2014 14:04
VRT
Mark 3:22-26 "Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut."
03.04.2014 13:50
Lainaus Olavi Peltolan tekstistä:
Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun.!
Joh 8:44. "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Eli onko paholainen nyt noussut itseään vastaan ?
03.04.2014 13:46
Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama miten kukakin tätä raamatun kohta "tulkitsee"...Oli sitten Pappi, Porvari tai Pakana !
MINÄ KUITENKIN TUKEUDUN RAAMATUN ALKUKIELEEN JA SIIHEN, ETTÄ TÄSSÄ ALKUKIELI NIMENOMAAN PUHUU PROFETTAA SAMUELISTA ITSESTÄÄN !
EIKÄ TÄMÄ RAAMATUN KOHTA OLE AIKOJEN SAATOSSA SIITÄ MUUKSI
MUUTTUNUT !
SAMUEL ON SAMUEL !
http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
Web of Trust
03.04.2014 13:33
Onko Alex taas herännyt kun helvetin lieskat liehuu ! :D
03.04.2014 13:23
Mutta kun tässä nyt olen puhunut myös urheilusta niin satutteko tietämään, että Risto Santala oli 6x Suomen Mestari uimahypyissä ja selkäuinnissa alle 18v sarjassa...
...Että ihan hyvin pastorimieheltä ! :O
03.04.2014 09:42
Minulla on sekä Jalkapallosta että Biljardista joka värinen Suomenmestaruus mitali ( "Värisuora") ja molemmista vielä kaksi Kultaista ! Eli kahdesta Suomen urheiluliiton alaisesta järjestöstä !
Ja jo nuoruudestani asti meille jalkapallovalmentajani kivasti aina teroitti kentälle mennessä, että pitää aina muistaa, että " SAMAA LEIPÄÄ NE KAIKKI SYÖ " ! ;D
03.04.2014 09:31
Ja tuossa puskille " hame " päälle ! LOL
https://www.youtube.com/watch?v=TF_hhyjk-TI
03.04.2014 09:23
KAI ARASALOLLE TÄYDET PISTEET KUN USKALTAA EDES KIRJOITTAA
OMALLA NIMELLÄÄN ! :)
03.04.2014 09:13
Kumpi meistä on "puskista huutelija" sinä vai minä ????
Tule esiin ressukka !
03.04.2014 09:10
En minä nöyristele ketään ihmistä ja tällä edesmenneen Santalan kommentilla haluan vain näyttää yleisesti käytännössä sen asian että
" ei pidä kuvia kunnioittaminen "...
Mutta ehkä sinun älysi ei siihen riittänyt ! :(
03.04.2014 09:09
JA LISÄÄ HARHAOPPISTEN HÖRINÖITÄ !
KUOLEMAAN TUOMITUT HEITTÄÄ VOLTTIA KAIKET YÖT
Raamattu selvästihän asian sanoo:
"ETTEIVÄT RUUMIIT JÄISI RISTILLE SAPATIKSI !"
Joh19:31 Koska silloin oli valmistuspäivä, niin-etteivät ruumiit jäisi ristille sapatiksi, sillä se sapatinpäivä oli suuri-juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin ja ruumiit otettaisiin alas.
ETKÖ OSAA LUKEA ?
RUUMIIT OTETTIIN POIS RISTILTÄ ENNEN KLO 18 KOSKA SILLOIN SAPATTI ALKOI JA SILLOIN EI ENÄÄ SAANUT TYÖTÄ TEHDÄ !
MUTTA JOS TÄSTÄKIN VIELÄ JOTAIN MUUTA VEIVAATTE OMAKSI TURMIOKSENNE NIIN SANON ETTÄ OLETTE MENETTÄNEET JÄRKENNE AIVAN TYYSTIN !
03.04.2014 09:04
Syvempi merkitys on juuri se, että Juutalaiset Jeesuksen oma kansa halusi
tappaa juuri Jeesuksen ! Muusta ei niin ollut väliä !
Matt27:21 Ja maaherra puhui heille ja sanoi: "Kummanko näistä kahdesta tahdotte, että minä teille päästän?" Niin he sanoivat: "Barabbaan".
27:22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
27:23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
27:25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle". !!!!!
03.04.2014 08:26
LOL
https://www.youtube.com/watch?v=8JAYPVDmxZI
03.04.2014 08:15
HEITÄ SINÄ MUMMO 72V JO VOLTTI NOITTEN NAURETTAVIEN JUTTUJESI KANSSA ! JOS SINUA VAIVAA DEMENTIA ETKÄ YMMÄRRÄ RAAMATUN SELVÄÄ OPETUSTA NIIN SE EI OLE MINUN VIKA !
ÄLÄ SIIS ALOITA VAAN UUSIA ALOITUKSIA VAIN HAUKKUAKSESI MINUA !
JEESUS JA RYÖVÄRIT KUOLI SAMANA PÄIVÄNÄ !
"Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
Raamattu sanoo:
Vrt: Joh 19:31 "etteivät RUUMIIT jäisi ristille sapatiksi... ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin "
Jeesus kuoli n. klo 15 ja sen jälkeen Jeesusta lyötiin keihäällä kylkeen kuoleman varmistamiseksi ja samalla lyötiin ryöväreiltä sääriluut murskaksi niin että veret valuu maahan...
Ja tämän jälkeenkin ryöväreillä oli vielä 9 tuntia aikaa kuolla "samana päivänä"
ELI KYLLÄ HE KUOLIVAT TODISTAJIEN LÄSNÄOLLESSA SAMANA PÄIVÄNÄ
KAIKKI KOLME SIELLÄ RISTILLÄ !
AMEN
03.04.2014 08:11
"Spiritismin " Jumala kieltää, koska silloin tunkeudutaan sellaiseen henkimaailmaan
mihin ihmisen ei ole hyvä mennä, koska siellä olemme alttiina myös demonisille voimille !
Sen tähden Jumala on sen kieltänyt !
Ja näin sanoo myös Samuel :
"Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" (1 Sam28:15)
Eli tämä "näkyjen näkijän" unisaarnaajan Ellen G Whiten sota 1800-luvun lopulla ns. "Spritualisteja"/ huijareita vastaan on kyllä
täysin yliampuvaa harhaa ja turhaa pelkoa !
Hän vain itse halusi erottautua näistä ettei häntä leimattaisi joksikin
epämääräiseksi "hurmahengeksi" omine saatanoineen ja perkeleineen joita
myös Ellenin näyissä esiintyy !
ELI spiritismiä ei saa harjoittaa, koska se on raamatun mukaan kielletty ja miksi joku asia on kielletty ?
No siks,i että Jumala kielloillaan haluaa aina suojella ihmistä !!!!
Käskyt ja kiellot ovat sitä varten, että Jumalalla on ihmistä kohtaan hyvä tahto ja Jumala rakastaa ("agape") ihmistä ja siksi säännöt on luotu...SUOJELLAKSEEN IHMISTÄ !
Ja spiritismissä on juuri se vaara että joutuu tekemisiin demonivoimien kanssa ja se voi pahimmillaan olla ihmiselle hyvin turmiollista ja siksi Jumala varoittaa asiasta mutta raamattu profeetta Samuelin kohdalla RAAMATTU myös hyvin näyttää, että se on käytännössä mahdollista !
JOISTAKIN ASIOISTA ON HYVÄ TIETÄÄ MUTTA EI OLE HYVÄ TIETÄÄ LIIKAA !
... ja näin se on paholaisen ja demonisten voimienkin kohdalla, jotka kuitenkin on
olemassa ! Tahdoitte sitä tai ette ! Tai uskotte niihin tai ette !
Ps. Kuolemahan ei siis tarkoita koskaan minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.
ELI SUMMA SUMMARUM
PROFEETTA SAMUEL ON JUURI JUMALAN PROFEETTA SAMUEL
NIIN KUIN RAAMATTU SEN SELVÄSTI MEILLE MITÄÄN LISÄÄMÄTTÄ JA POIS OTTAMATTA KERTOO !
03.04.2014 07:52
joo jos jumalan sana RAAMATTU näin sanoo, niin Jumalan edessä minä voin aina vedota Jumalan sanaan !
SAMUEL ON SAMUEL !
03.04.2014 07:32
Ja kerronkin tässä yhden minusta hauskan jutun jonka edesmennyt Teol.tri, h.c., rovasti Risto Santala kerran kertoi. Nimittäin Risto kertoi, että hän oli kerran saanut tavata Paavin ihan henkilökohtaisesti ja kun muut papit olivat kumartuneet ja suudelleet Paavin kättä niin Risto sanoi, että... " Mutta minä Pohjalaasena Miehenä tyydyin vain puristamaan kovasti kädestä " ja Paavi oli kuulemma hymyillyt... ;D
02.04.2014 22:04
352 / 400