Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7984

  1. Niin Risto Santalahan palveli Israelissa elämästään yli 20 vuotta ja oli hyvin perehtynyt Juutalaiseen Rabbinistiseen kulttuuriin ja tunsi Vanhan testamentin kirjoitukset hyvin. Hänen tunnetuimmat teoksensa on varmaan
    alunperin hepreaksi kirjoitetut Messias Vanhassa ja Uudessa testamentissa rabbinistisen kirjallisuuden valossa (suom. Kristinuskon juuret I ja II).
    Ja Hänhän toimi myös 7 vuotta Helsingin Raamattukoulun rehtorina ja tiedän,
    että hän "konservatiivisena" kristittynä halusi aina olla uskollinen
    raamatun alkukielelle pyrkien löytämään Jumalan salaisuudet sitä kautta
    ja siksi varmaan myös hänen kantansa profeetta Samueliin juuri kytkeytyy
    tämän tradition ja alkukielen kautta...

    Ja samalla lailla minäkin ajattelen, että emme voi raamatun edessä vetää omia teorioitamme oman mielemme mukaan vaan ehkä vastoin omaa ajatteluammekin
    meidän pitää pitäytyä alkutekstiin ja jos alkuteksti ilmoittaa, että
    profeetta Samuel on juuri profeetta Samuel, niin silloin se on vain uskottava niin, oli sitten vaikka spiritismistä tai muusta sellaisesta henkivalloilla leikkimisestä henkilökohtaisesti mitä mieltä hyvänsä !

    Ja kun esimerkiksi Jeesus ilmestyi Emmauksen tiellä Mark 16:12" Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään."
    Niin emme me siinäkään ala epäillä etteikö kysymyksessä ollut juuri Jeesus vaikka ei raamattu sitä siinä nimeltä mainitsekaan !

    Eli kysymys on siitä ennakkoasenteesta minkä seurakunnan oppi tai oma käsitys asiasta on !
    Mutta näin ei saa olla, vaan pitää pitäytyä alkutekstiin ja uskoa niin kuin " ON KIRJOITETTU" !
    Ja sama koskee Jeesuksen vetten päällä kävelyä sun muutakin IHMEELLISTÄ !

    RAAMATTU USKOLLINEN ON OIKEA USKOVA, EI SE JOKA USKOO
    SEN SELITYSTEOKSIIN !
  2. "Spiritismin " Jumala kieltää, koska silloin tunkeudutaan sellaiseen henkimaailmaan
    mihin ihmisen ei ole hyvä mennä, koska siellä olemme alttiina myös demonisille voimille !
    Sen tähden Jumala on sen kieltänyt !
    Ja näin sanoo myös Samuel :
    "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" (1 Sam28:15)

    Eli tämä "näkyjen näkijän" unisaarnaajan Ellen G Whiten sota 1800-luvun lopulla ns. "Spritualisteja"/ huijareita vastaan on kyllä
    täysin yliampuvaa harhaa ja turhaa pelkoa !
    Hän vain itse halusi erottautua näistä ettei häntä leimattaisi joksikin
    epämääräiseksi "hurmahengeksi" omine saatanoineen ja perkeleineen joita
    myös Ellenin näyissä esiintyy !

    ELI spiritismiä ei saa harjoittaa, koska se on raamatun mukaan kielletty ja miksi joku asia on kielletty ?
    No siks,i että Jumala kielloillaan haluaa aina suojella ihmistä !!!!
    Käskyt ja kiellot ovat sitä varten, että Jumalalla on ihmistä kohtaan hyvä tahto ja Jumala rakastaa ("agape") ihmistä ja siksi säännöt on luotu...SUOJELLAKSEEN IHMISTÄ !
    Ja spiritismissä on juuri se vaara että joutuu tekemisiin demonivoimien kanssa ja se voi pahimmillaan olla ihmiselle hyvin turmiollista ja siksi Jumala varoittaa asiasta mutta raamattu profeetta Samuelin kohdalla RAAMATTU myös hyvin näyttää, että se on käytännössä mahdollista !

    JOISTAKIN ASIOISTA ON HYVÄ TIETÄÄ MUTTA EI OLE HYVÄ TIETÄÄ LIIKAA !
    ... ja näin se on paholaisen ja demonisten voimienkin kohdalla, jotka kuitenkin on
    olemassa ! Tahdoitte sitä tai ette ! Tai uskotte niihin tai ette !

    Ps. Kuolemahan ei siis tarkoita koskaan minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
    1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
    2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
    3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
    Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.

    ELI SUMMA SUMMARUM
    PROFEETTA SAMUEL ON JUURI JUMALAN PROFEETTA SAMUEL
    NIIN KUIN RAAMATTU SEN SELVÄSTI MEILLE MITÄÄN LISÄÄMÄTTÄ JA POIS OTTAMATTA KERTOO !