Vapaa kuvaus

kuka tietä tallaa? kuka jatkaa matkaa ajatuksiin vaipuneena? ken hänet herättää todellisuuteen? missä on se jota hän kaipaa? kuinka hän sinne pääsee, rakkaimman luokse. milloin hän saa unohtaa kaiken, milloin on aika rakastaa? hän on minä minun ajatukset harhailee kaukana täältä palauta minut maanpinnalle auta minua nousemaan kuopasta nosta minut ylös kun kaadun pyyhi kyyneleet jotka valuu poskilleni auta minua unohtamaan helpota oloani tiedät kyllä miten tunnet sen sydämessäsi kuule sydäntä tunne rakkaus ja kaipuu auta minua pyydän! Linkit: http://www.herkku.net Koulutus: Ammattikoulu Koulut: Karihaaran peruskoulu,Länsi-Lapin Ammatti-instituutti,Ammattiopisto Lappia,Koillis-Suomen aikuiskoulutus Ammatti: Muu Työskentelen: työtön Ase tai siviilipalvelus: - Yhdistykset/kerhot: - Siviilisääty: Varattu Lapset: Kyllä vielä joku päivä Messenger: [email protected]

Aloituksia

1

Kommenttia

7

1. mitkään ihmedietit ei ole pysyviä.. se vaatii elämäntapa muutoksia, terveelliset ja säännölliset ruokailu ajat ja liikunta kaveriksi ei näillä höpöhöpö dieteillä saa muutakun jojon aikaan ensin laituu ja kun "kuuri" loppuu siinä palaa taas entiseen ja pahimmassa tapauksessa tuplasti takasin.

mutta jos sulla kerta paino junnaa niin oletko kokeillu herkkupäivää, millon et aattele mitä syöt tms. sun keho saattaa olla tressaantunu niin se ei polta rasvaa enää samanlailla, anna sille shokkipäivä, jolloin vain herkuttelet tietenki kohtuuella mutta sillai että se ei ole ns. normaali arki.

mitä tuohon liikuntaa tulee niin se ei yksistään laihduta vaan se on vain tukena ruokailulle. monipuolinen liikunta kiinteyttää parhaiten eli airoopista(kävely, pyöräily tms.) ja kuntosali/kahvakuula lihaskuntoa kehittävää sopivassa suhteessa. mutta nyt pitää vain muistaa että se ruokailun säännöllisyys on kaiken a ja o.

sulla on lähteny hyvin alussa painoo mutta nyt kannattaa alkaa vaikka kirjaa ruokailu ajat ylös ja mitä syö niin niistä saa jotain osviittaa siitä millä aika välillä syö. hyvä rytmi on 3-4 tunnin välein 5-6 ateriaa päivässä. kroppaa ei kannate rääkätä liiaksi sillä jos alkaa näkyä jotain väsymisen merkkejä kuten painon junnaaminen tai yksin kertaisesti "lunnoton" väsymyksen tunne kropassa niin pidä välipäivä kaikista lepo on hyväksi. :)
  2. kävin eilen katsomassa tämän ko. leffan. se on raaka, julma kyllä mutta ei niin raaka etteikö 11w nuoret voisi katsoa sitä. mutta jos ne nuoret jotka lukevat potter kirjoja tietävät että se on mahdollisesti julma ja pelottava joissain kohdissa (itse en tuntenut pelkoa elokuvaa katsoessa). mitähän se on Feeniksin killan kohdalla kun se tehdään elokuvaksi. se sentään on julmempi teos kuin liekehtivä pikari ja siinä sentään näkyy taas Lordi Voldemort. en voi ymmärtää miten jotku voisivat pitää elokuvaa julmempana mitä kirjoja. tosin se on kuvana valkokankaalla ja kirjaa lukiessa se kuva muodostuu lukijan päähän.

eihän elokuvat oikeastaan koskaan noudata samaa protokolaa kirjojen kanssa, mitä järkeä siinä olisi sen tietäisi mitä seuraavaksi tapahtuu. vaikka nytkin oli sellainen "haju" että mitä seuraavaksi.

kokonaisuutena se oli komea, jännittävä ja edelleen huvittava elokuva. itse asiassa monesti sai nauraa sille =) se mitä media sanoo ko. elokuvasta ni on hieman yliammuttua, koska toimittajat ovat "kalkkiksia" työssään mutta mistä lyödään vetoa että hekin ovat lukeneet monet potter kirjat ja elokuvat katsoneet monesti :D

se mitä kirjojen kirjoittamiseen tulee, se aika mitä niihin menee kun ne kirjoittaa on ymmärrettävä (itse olen kirjoittanut myös pari juttua, melkein romaania) kun kirjan aihe muhii aikansa siitä alkaa syntyä oikeen massiivisia kirjoja kun on paljon tapahtumia. niinkuin esimerkiksi viimeisimmässä kirjassa Feenikisin killassa, siinä oli aivan älyttömästi tapahtumia (minun piti lukea toiseen kertaan että tajusin mistä oli kyse ) ja se teksti jota rowling on kirjoittanut on ehdottomasti jännittävä, ja uskon ettei ole helppoa kirjoittaa kirjaa johonkin detlineen, kuten kääntäjät sen tekevät ja niilläkin varmasti menee kauan kun hirveän paksun kirjan kääntää. ja onhan kirjailijallakin oma elämä ja rowlingilla on sentään kaksi lasta joista toinen ei varmasti ole vielä edes koulu iässä ja mies, jolta varmasti vaaditaan paljon kärsivällisyyttä kun on naimisissa kirjailijan kanssa.

media aliarvioi kirjailijan työnmäärän ja ajan jonka hän joutuu käyttämään siihen ja perheen kanssa vietetty aika on kortilla kun on työn alla kirja joka on jatkoa jo menestyneille kirjoille.

se miten elokuvat on toteutettu näitten kirjojen pohjilta ei tietenkään tuo oikeutta kirjoille mutta sehän on vain lisäansio kirjailijalle itselleen.