Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Älykkäämpi+siinä+mielessä,+että+ei+käytä+aikaa+järjestelmien+vertaamiseen+ja+niiden+käytön+oppimiseen.+
Nykyään+kompaktikameralla+otetut+kuvat+tkevät+hyvää+jälkeä.++Canon+PowerShot,+Sony+SuperShot+tai+Panasonic+Lumix+sarjoista+löytyy+hyviä+kompaktikameroita.
Näiden+ostajat+säästävät+aikaa+ja+rahaa,+mutta+lopputulos+ei+häpeä+järjestelmällä+otettuja+kuvia.+Varsinkin+jos+ei+ole+aikaa+työstää+niitä+ja+räplätä+rawkuvia?
Tässä+älykkyys+pyrkii+siis+vähemmällä+vaivalla+ihan+hyvään+lopputulokseen.
Kamerat+ovat+kehittyneet,+mutta+minusta+ei+niin+paljon,+kuin+annetaan+ymmärtää.+Pixeleitä+ja+erilaisia+aputoimintoja+lisäämällä+ei+ole+silti+päästy+parempiin+kuviin.
Kehitys+on+ollut+nopeaa+vain+älypuhelimissa.
26.10.2019 12:21
Sinä+jaksat+puhua+ihmisistä,+vaikka+tässä+puhutaan+kameroista.
Coolpixkamerat+tulivat+2000-luvun+alussa.+Itse+ostin+sellaisen+Tekniikan+maailman+testivoittajan.+Tuolloin+kuvattiin+filmikameralla+ja+itselläni+oli+perintönä+tullut+Nikon+FM+filmikamera.+Koska+coolpixkamera+oli+täysin+ylivoimainen+filmikameraan+verrattuna,+jäi+tuo+FM+nurkkaan+pölyttymään.
Jos+täällä+jollekin+nauretaan,+on+se+ne+ihmiset+jotka+heti+kärsimättönä+hyökkäävät+ihmisten+kimppuun.+Kuulutko+sinä+siis+siihen+joukkoon?
On+olemassa+eri+tasoisia+kitaransoittajia.+En+ole+vielä+kuullut,+että+siinä+porukassa+kukaan+hyökkää+toisen+ihmisen+kimppuun,+vaikka+tämä+olisi+aloittelija.
Olettaisi,+että+kuvaajat+omaavat+edes+jonkinlaisen+sivistyksen?
26.10.2019 09:48
Vedät+nyt+mutkia+liian+suoraksi.+En+todellakaan+ole+minkään+merkin+orja.+Miksi+kamera+poikkeaisi+astianpesukoneesta+tai+pölynimurista?
Kameran+halusin+koska+en+uskonut+kännyköihin.+Ja+eikö+ole+fiksua+kysyä+niiltä,+jotka+kuvaavat+paljon?+
Ostin+Nikon+d3200+siksi,+että+minulla+oli+kiire+koska+matka+tuli+niin+nopeasti.+En+sanoisi,+että+tuo+D3200+on+huono.+Sillä+on+saatu+hienoja+kuvia,+mutta+kyllä+on+saatu+huonojakin.+D7100+taisi+tulla+juuri+netistä+poimitusta+tiedosta+mm.+EISA+ja+testien+perusteella.
Jälki+ei+kuitenkaan+mielestäni+ollut+ni-in+paljon+parempi+kuin+D3200,+että+sen+tilalle+olisin+voinut+ottaa+vaikka+jonkun+muun.
Tässä+olenkin+erehdyksestä+oppineena+kysymässä,+mihin+kameraan+toiset+käyttäjät+ovat+olleet+tyytyväisiä.+En+luota+lainkaan+netissä+oleviin+testeihin.+Käyttäjiltä+suoraan+saatu+palaute+on+minulle+arvokkaampi.
Fiksuuteni+on+riittänyt+kuitenkin+kahteenkin+yliopistokoulutukseen,+joten+pitäisi+kai+riittää+valokuvaukseenkin.+Olen+vain+rehellinen,+enkä+rehvastele+osaamisellani+kuten+täällä+näyttää+olevan+tapa.
26.10.2019 09:21
Mikä+ongelma+tässä+on?+Tämä+oli+vuonna+2012.+Ja+kysyin+ihan+ammattikuvaajalta.+Miten+tämä+liittyy+siis+minuun?
Minä+en+hauku+ketään.+
Haukkuja+yleensä+osoittaa+vain+oman+sivistystasonsa,+ei+muuta.
26.10.2019 09:09
Niin,+jos+on+kysynyt+ammattilaisen+apua+ja+saanut+vastauksen+Nikon?+Sitäkö+tarkoitat?+Vai+tarkoitatko+sitä,+että+ostat+jonkun+toisen+merkin+ja+alat+sitten+vihata+toisia+merkkejä.+Sitäkö+tarkoitat?
Minä+en+halua+kuulua+sellaisten+joukkoon.+Jotta+voisin+puolueettomasti+arvostella+eri+merkkejä,+pitäisi+minulla+olla+kaikki+kameramerkit+kotona+käytössä.
Minä+uskon,+että+kaikki+osaavat+valmistaa+hyviä+kameroita.+Nikon,+Canon,+Sony+ja+muut.+Ero+taitaa+olla+hinnassa?
Joskus+on+niin,+että+huonompi+kamera+pärjää+siksi,+että+käyttäjä+ei+saa+kamerasta+irti+sitä,+mitä+sillä+saisi,+koska+ei+osaa+käyttää+kameraa.
Siten+coolpix+kamera+voi+tuottaa+parempaa+jälkeä,+koska+järjestelmäkameran+käyttö+vaatii+osaamista.
Se+joka+menee+kauppaan+ja+ostaa+Nikonin+voi+siis+olla+paljon+älykkäämpi+kuin+sinä?
25.10.2019 20:09
No+sain+ihan+oppitunnin+tuon+Nikkor+35mm+ja+kamerassa+olevan+lisävalon+optimointiin.
Sisäkuvissa+on+kohinaa+ja++jos+vertaa+Huawei+P10++kuviin,+tulisi+kamera+voittaa+puhelin,+mutta+niin+ei+vain+käy.+Tosin+valokuvaamossa+ollut+asiantuntija+sanoi,+että+Huawei+"piirtää"+tai+siinä+oleva+ohjelma+"piirtää"+puuttuvat+osat+ja+kuva+ei+olekaan+aito???
25.10.2019 07:47
Jos+ostit+Nokiaa+vuonna+1992+noin+10+000+markalla,+eli+noin+1600+eurolla,+omistaisit+5300+kpl+splittien+jälkeen.+Vuonna+2000+hinta+65+euroa+=+344+000+euora.
Nyt+19+000+euroa.
Mahtavaa+vai+mitä!!
24.10.2019 18:12
Hyvä+pointsi+tämäkin!
24.10.2019 10:19
Hyviä+huomioita.+Tutustutaanpa+myös+Dpreview+testiin!
23.10.2019 18:32
Kiitos+tästä+kommentista.+Aion+mennä+testaamaan.+Matkalle+marraskuussa,+joten+ehtii+vielä.
Nyt+kun+on+tullut+uusia+Sony+a7+malleja,+on+tämän+hinta+jo+kohtuullinen.
Nikonin+jälkeen+on+hyvä+kokeilla+jotain+muutakin+kameraa.
23.10.2019 11:04
Kiitos+tästä+tiedosta.+Juuri+tällaista+kaipaan.
Tässä+ihan+harkinnan+arvoinen+kamera,+koska+hinta+ei+pelota.
22.10.2019 18:09
Jäi+siitä+haju+puuttumaan?
Tässä+juuri+puhutaan+valokuvaamisesta.+Ei+puhuta+vaikkapa+äänittämisestä+tai+videoimisesta.+
Joillekin+tuntuu+asioiden+erottaminen+varsin+työläältä.
22.10.2019 13:01
Extyökkäri+on+tenhyt+sen,+mitä+pyysinkin.+Kertonut+omat+kokemukset+niillä+laitteilla,+joita+hänellä+on.+Juuri+sitä+minä+olen+hakenut,+juuri+sellaista+tietoa.
Ei+en+ole+Nikonfanaatikko,+olen+valokuvauksen+harrastajanoviisi,+joka+on+avoin+kaikelle+sellaiselle+kokemukselle,+joka+on+itse+koettu.+Ei+netti-informaatio+tai+pelkkä+oman+merkin+puolustaminen.
Olen+valmis+kokeilemaan+Sonya+tai+Canonia+tai+mitä+tahansa+muuta+kuin+Nikonia.
Netti+on+täynnä+"väärää"+informaatiota.+Jos+otat+jonkun+suoraan+sieltä,+jonkun+tekevän+testin+yms.+löytyy+heti+aivan+toisenlainen+lopputulostesti.
Juuri+siksi+kysyn+suoraan+käyttäjiltä,+miten+he+itse+ovat+kokeneet+omat+laitteensa+pelittävän.
Sillä+tavalla+kuluttaja+voi+suoraan+palvella+toista.+Hyvässä+tapauksessa,+ei+kompastu+samaan+kuoppaan.
Itse+olen+tyytymätön+esim.+Nikon+D7100+Nikkor+18-140+sisätilakuvaukseen.+Tämä+yhdistelmä+tarvitsee+valoa.+Ostin+Nikkor+35+millisen,+mutta+en+ole+päässyt+tyydyttävään+lopputulokseen+silläkään.
A)+olen+päätynyt+nyt+hankkimaan+täyden+kennokoon+kameran.+merkillä+ei+väliä.+
B)+haluaisin+kameralta+myös+helppoutta+ja+että+sitä+on+helppo+kantaa+mukana+matkoilla,+ilman+isoa+määrää+laseja.
Harkitsin+ostaa+Nikon+P900+juuri+sen+zoomin+vuoksi.+Tämä+kaatui+kennokokoon.+Juuri+netissä+on+tästä+kamerasta+liian+prameaa+tietoa.+Vaikka+tosin+en+ole+kokeillut.
Olin+hakemassa+uutta+kuvauskulmaa.+Zoomilla+uskoin+saavani+esiin+"puristettuja"+kuvia.+Vuoret,+kuu+tai+luonto,+johon+mahtuu+myös+ihmiset+mukaan.
Tiedän,+että+olen+noviisi+valokuvauksessa.+Minä+en+kersku+täällä+osaamisellani.+Olin+siinä+uskossa,+että+valokuvaus+on+harrastus,+jossa+toiset+auttavat+toisiaan.+Näin+oli+ennen+vielä+filmiaikaan.
Nyt+se+näyttää+kuoleen+ihmisten+riitelyyn.
22.10.2019 11:03
Ja+överiksi+menevä+kuvaaminen+on+"pari+kuvaa+enemmän"+kuvaaminen?
Kyllä+tossut+jalkaan+ja+ulos.+Sitä+tehdään+ja+kamera+ei+tietenkään+aina+mukana.+Mutta+uskotko+todella+muistisi+riittävän+12+vuotta+sitten+tehdyn+matkan+muistamiseen?+Ja+ovatko+lapsesi+kenties+jo+ihan+erinäköisiä+ja+kokoisia+nyt?
Me+aloitimme+20+vuotisen+yhteiselon+vaimoni+kanssa+Nikon+coolpix+3200+pikkukameralla.+Olemme+tehneet+kuvakirjoja+ja+tauluja.+Nämä+muistot+ovat+vanhvoja+ja+ne+muistuvat+mieleen+yhä+uudelleen+ja+uudelleen.+Tuon+jälkeen+kertomus+on+jatkunut+ja+kirjoja+on+jo+yli+parikymmentä.+Lapsista+omat+jne.+Olihan+meillä+videokamera+ja+sillä+kuvattiin,+mutta+ei+niitä+ole+jaksettu+katsoa+VHS+kaseteilta,+eikä+tietokoneelta.+
Miksihän+taidemaalaukset+ovatkaan+kalliita?+Jopa+miljoonia?
Ja+miksi+olet+tällä+palstalla+kirjoittamassa+kun+sinun+tulisi+olla+video-osastolla?
22.10.2019 08:36
Sieltäpä+se+sitten+tulikin!+Että+oikein+jeesuskin.
keh+keh+keh,+Marxit+ja+jeesukset+päällekäin.+Kyllä+on+aivot+jääneet+kauas+historiaan.+Tällaista+huuhaa+historiaa+ja+analyysiä+voi+odottaa+täällä+suomi24:ssä+olevankin.
Ei+taida+olla+kansantalouden+ymmärrystä+muuta+kuin+siitä+100+vuotta+sitten+olleesta+marxilaisuudesta?+Väännetään+rautalangasta.
Suomen+kansantalouden+tulosta+verottaa+valtio+osan.+Jäljelle+jää+yksityinen+varallisuus.++Kakku+jaetaan+vuosittain,+mutta+vuosien+varrella+on+tuon+yksityisen+osuus+kasvanut+moninkertaisesti+siihen+valtion+osuuteen.
Tämä+olisi+hyväkin,+ellei+juuri+tuo+isompi+kakku+jakautuisi+vinosti.+Koska+yhä+isompi+osa+siitä+jää+vain+muutamien+haltuun,+vääristää+se+taloutta+nion,+että+se+yskii.+Yhä+isompi+joukko+joutuu+köyhyysrajan+tuntumaan.
Tämä+näkyy+sitten+varsinkin+pienyritysten+toimintaympristössä.+Markkinatalous+ei+voi+toimia,+koska+asiakasmäärät+vähenevät+ja+kuluttavat+yhä+vähemmän.+
Siinä+ei+ole+mukana+mitään+marxilaisuutta.+Ei+vihervasurisuutta+tai+suvaitsevaisuutta.
Neuvostoliitto+oli+ja+Euvostoliitto+on+tasan+päinvastainen+projekti.+Siinä+tavara+ja+raha+kulkee+vapaasti+(ymmärrä+tämä+"VAPAASTI")+maasta+toiseen.+Jos+haluat+palata+40+vuotta+taaksepäin,+sulkea+rajat,+palauttaa+maiden+valuutat,+silloin+otat+suuren+askeleen+juuri+Neuvostoliiton+suuntaan.+
Samalla+lisäät+myös+sodan+syttymisen+vaaran+Eurooppaan.+Juuri+kauppasuhteiden+ongelmista+ovat+kaikki+sodat+lähteneet.+Ensin+tullit+ja+sopimusrikkomukset+ja+sen+jälkeen+tykit+puhuu!
Ehkä+olisi+aika+opetella+taas+lukemaan+kirjoja,+eikä+uskoa+kaikke+mitä+netistä+löytyy???
22.10.2019 07:43
Miten+ihmeessä+voi+Suomessa+olla+näin+retuperällä+olevaa+kansaa+vuonna+2019???
Eurostoliitto+(sinänsä+hyvä+nimi+mutta!)+on+varsinainen+kapitalismin+työhevonen,+eikä+koko+elinhistoriansa+aikana+ole+nähnyt+untakaan+mistään+kommunismista.+Älä+sinäkään+unta+näe!
Miten+ihmeessä+annnat+itsesi+tälliaselle+aivopesulle+ja+uskot+sitä?
Suomessa+mädännäisyys+tulee+perussuomalaisten+taholta,+uskonto+käytiin+jo+läpi+1960-luvulla.
Perussuomalaisten+mädännäisyys+on+tämän+tapaisten+höpöjuttujen+levittäminen+joihin+tarttuu+vain+ne+joiden+koulunkäynti+jäi+köyhäksi.
Miten+ihmeessä+suljet+silmät+yritysten+kasvusta?+Miten+suljet+silmät+rikkaiden+ihmisten+yhä+suuremmasta+rikastumisesta?+Etkö+näe+mihin+näissä+EU-maissa+raha+kasautuu?
Kaikki+muuttuu+yksityiseksi.+Valtioiden+omaisuutta+on+myyty.+Valtioiden+budjetit+ovat+pysyneet+lähes+samana+niin,+että+yksityiset+yritykset+ovat+isompia+kuin+valtiot.+Samalla+jollakin+Googlella,+Facebookilla+on+enemmän+valtaa+kuin+koko+Pohjoismailla+yhteensä.
Olet+jäsähtänyt+jonnekin+1960-luvulle.+Uskot+matalaotsaisten+puutaheinää+ekonomiaa,+jota+ei+ole+enää+olemassa!
Näin+on+närhen+munat!
21.10.2019 19:30
Ajattele+nyt+itse.+Marxilaisuus+hallitsee+Suomea?
Puhut+kuin+ihminen,+joka+väittää,+että+Hitler+puhuu+hänen+kauttaan.+Suomessa+marxilaisuus+on+ollut+vähäistä,+jopa+punaiset+ajoivat+Tsaarin+sotilaita+pois,+koska+pelkäsivät,+että+entinen+valta+jää+voimaan.+
Oletko+opiskellut+kansantaloutta+tai+edes+taloustiedettä?+Kannattaisi,+sillä+tällä+hetkellä+maailman+kovimmasta+markkinatalousmaasta+USA:sta+tulee+hälyyttävää+tietoa,+siitä,+että+kapitalismi+on+kuolemassa+juuri+siksi,+että+raha+kasautuu+yhä+harvemmille.+Kun+näin+käy,+se+hidastaa+(pysäyttää)+talouden+rattaat.
Yrityksille+on+tärkeää+kappalemääräinen+kuluttuja.+Mitä+useammin+ovi+käy+sitä+enemmän+kassa+laulaa.+Nyt,+jos+rahavirta+on+harvojen+käsissä,+ei+nämä+harvat+ehdi+juosta+joka+paikkaan+kuluttamaan.+Yhä+useampi+ei+käy+kahvilassa,+ei+baarissa,+ei+parturissa,+ei+(luettelenko+kaikki+yritykset)?
Tämä+on+silkkaa+matematiikkaa,+ei+marxilaisuutta!
21.10.2019 19:18
No+epäilinkin,+että+järkipuhe+ei+läpäise+paksua+kalloa!
21.10.2019 16:12
Juuri+tuli+tieto,+että+pieni+joukko+ihmisiä+omistaa+enemmän+kuin+3,3+miljardia+ihmistä.+Ei+tässä+kateudesta+ole+kysymys,+vaan+järjestä.
Marxilaisia+oli+joskus+100+vuotta+sitten,+joten+kannattaa+olla+yhteydessä+mielenterveystoimistoon?
Ei+edes+markkinatalous+voi+toimia+jos+varallisuus+kasautuu+yhä+harvemmille.+Miten+yrityksille+riittää+asiakkaita+yhä+pienemmällä+osalla+kansantalouden+varoista?
Verot+eivät+siis+ole+estäneet+sitä,+että+yksityinen+varallisuus+on+moninkertaistunut+ja+suurin+osa+siitä+menee+harvoille+muutamille+ihmisille.+Suomessa+valtion+budjetti+on+kasvanut+hitaasti+pitkään,+mutta+yksityinen+varallisuus+on+moninkertaistunut.+Eikä+siinä+haittaa+olisi,+mutta+jos++ja+kun+se+menee+vain+harvoille,+silloin+ON!
Onko+tämä+nyt+kauhean+vaikea+ymmärtää+vaikka+oletkin+Persu?+Niinku+tuliko+koulut+käytyä+hyvin?
21.10.2019 15:09
Kun+menin+vuonna+2012+Espoon+Tapiolan+valokuvausliikkeeseen+ja+kysyin;
Mikä+olisi+paras+järjestelmäkamera+sellaiselle,+joka+haluaa+oppia+kuvaamaan+järjestelmällä+ja+matkustaa+Nizzaan+ottamaan+kuvia.
Vastaus+oli,+että:+Nikon+D3200.
Joo,+tiedän,+että+se+ei+ole+edes+paras+Nikon,+mutta+se+oli+hyvä+opetuskamera.+Ja+liikkeessä+oli+kaikki+merkit+edustettuna.+Lauseesi+on+vähän+typerä?+Se+sopii+kaikkiin+kameramerkkeihin.+
Muutenkin+haukut+ihmisiä,+siitä+saa+vaikutelman,+että+et+omaa+sivistystä,+joka+kuvaajalla+luulisi+olevan?
21.10.2019 12:44
73 / 95