Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Itse käytän tuota http://biblehub.com/ -strong versioita. Toki hyllyssä olisi itse kirjakin, netistä vaan on helepompi "noutaa" sana/sanoja.
    biblehub ilmoittaa:eimi,Definition: I am, exist.

Joh14:9 kohdassa on kieliopillisesti korrektia käyttää mennyttä aikaa, toisaalta ei se olla-muotokaan väärin olisi, se vain olisi hivenen "tönkerö"-suomea. Toisaalta kyseissä kohdassa onkin kyse pelkästä "olla"-verbistä, ei Jumalan nimestä "Minä olen".
  2. Morjens Koala!

Luonteeni ja persoonani puolesta en kykene "korvien sulkemiseen ja kriittisen tarkastelun rajoittamiseen" uskonikaan suhteen, jäisi vaivaamaan liikaa enkä saisi uskolleni enkä itselleni rauhaa asian suhteen. Uskoni on kokonaisvaltaista, en voi enkä halua sulkea persoonani ominaisuuksia uskon ulkopuolelle.

Seurakuntayhteyttä taas en näe keinona pitää uskoa keinotekoisesti yllä. Saatan olla pitkiäkin aikoja pois seurakunnasta, eikä uskoni siitä sammu tai kärsi. Usein samanmieliset ihmiset haluvat kokoontua yhteen, se luo uusia ystävyyssuhteita ja tuo uusia ulottuvuuksia asioihin joita jyhdistävät heitä.
    Esim.pienoismalleja voi hyvin rakennella kotona yksin, mutta on mukavaa kokoontua pienoismallikerhoon yhdessä rakentamaan malleja ja rakentumaan itse seurasta ja kaikesta mitä se hyvä seura tuo mukanaan. Eikä siellä kerhossa ajatella hampaat irvessä, että "koitanpas nyt keinotekoisesti pitää tämän pienoismalli harrastukseni elossa". Samankaltainen tilanne on seurakunnassa kokoontuminen, siellä rakennutaan ja rakennetaan.