pertti.e

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.<br /><br />Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.<br /><br />"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".<br /><br />Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."<br /><br />Koulutus: yo, laborantti
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia12 aloitusta · 6913 kommenttia
- Olen kyllä, löytyy edelleen kirjahyllystäni, kuten muitakin Jaakon kirjoja :)
- Kävin äänestään, ääneni meni erittäin hyvälle ja armolliselle kirjalle eli Jaakko Pirttiahon kirjalle "rakkaat raajarikot".
- Voin kertoa käsi sydämellä, että en ole ikinä miettinyt mitä naapureitteni makuuhuoneessa tehdään :) Mitäpä se minulle kuuluu :)
- Jeesus puhui kyseiset Raamatunjakeet nimenomaan opetuslapsilleen eli uskovaisille. Eli juuri esim. Päivi Räsäselle ja hänen kanssaan samaa mieltä oleville. Kannattaa aina huomioida asiayhteys ja kokonaisuus myös Raamattua lukiessa ja tutkiessa.
- Jeesus puhui kyseiset Raamatunjakeet opetuslapsilleen eli uskovaisille. Eli juuri esim. Päivi Räsäselle. Kannattaa aina huomioida asiayhteys ja kokonaisuus myös Raamattua lukiessa ja tutkiessa.
- Ei ihmisistä uskoon tultua tule synnittömiä. "Vanha Aatami" ja henki käy kamppailua loppuun asti, se on se uskon elämän paradoksi, jonka kanssa on elettävä.
Jumala kyllä tietää mitä tekoa me olemme, Hän armahtaa. Usein onkin niin että me itse "ruoskimme" itseämme eniten ja pyrimme olemaan täydellisiä.
Jos jokin asia painaa on hyvä mennä rukouksessa Jeesuksen eteen, rukoilla ja tunnustaa asia, ja ottaa Jeesuksen armo vastaan. Se armo ei petä, siihen voi luottaa. - Aivan, no sitä vasten ymmärrän. Asiaanhan voi toki vaikuttaa moni muukin seikka.
- Toisaalta myös uskovaisten raadollisuus ja "vanha luonto" saa aikaan hajaannusta. Suututaan omaan seurakuntaan ja mennään ja perustetaan uusi. Jeesushan tästä jo varoitti ja rukoili uskovaisten yhtenäisyyden puolesta. On myös paikallaan huomioida kirkkojen, herätysliikkeiden ja lahkojen eri opilliset painotukset missä sinällään ei ole mitään väärää. Olemmehan me ihmisetkin erilaisia luonteinemme.
Tulkinta puolestaan itsessään ei ole paha asia vaan hyvä. Jotta ymmärtäisimme lukemaamme tulee meidän tulkita sitä. On hyvää ja huono tulkintaa. Itse ajattelen, että hyvän tulkinnan tulee tehdä itse tulkittavalle asialle oikeutta. - Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös tuossa ole hivenen argumentaatio virhettä?
Ajatushan menee rataa että: "ihmiset syövät kesällä paljon jäätelöä, kesällä hukkuu ihmisiä paljon", eli jäätelön syönti lisää hukkumiskuolemia. Eikä oteta huomioon että helle saa ihmiset uimaan enemmän.
Voihan itsemurhien määrän väheneminen johtua vaikka hyvästä kampanjasta itsemurhien eston vähenemiseksi. - En mihinkään erityiseen ryhmään kuulu. Yleisesti ottaen olen Ev.lut kirkon jäsen ja käyn eri tilaisuuksissa.
- Elin ihan normi nuorenmiehen elämää. Kävin töissä ja minulla oli tyttöystävä. Kuntoilin ja kävimme viikonloppuisin viihteellä.
Jotenkin vain alkoivat uskonasiat kiinnostamaan. Luin aiheesta paljon ja tutkin. Kävin esim. Adventisti kirkon kirjekurssin, se ei oikein sytyttänyt. Lopulta "johatuin" Vapaakirkon päiväpiiriin, jossa tulin uskoon. En jäänyt Vapaakirkon yhteyteen, vaikka sielläkin saatan välillä käydä. Kuulun tällä hetkellä Ev.lut kirkkoon. - Ikäviä ja järkyttäviä tuollaiset kirjoitukset :( Onneksi ylläpito voi ne poistaa ja mieluummin heti.
- Jeesus opetti ja varoitti paljon synnistä:
Matt. 18:15:"Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin."
Joh. 5:14 :"Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin."
Joh. 8:7 :"Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."
Joh. 8:11 :"Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."
Joh. 8:34:"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja."
Tässä joitakin esimerkkejä. - Kristinuskon Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
- Pitkällisen pohtimisen ja tutkimisen lopputulos. Ja kun otin lopulta Jeesuksen vastaan, tuli tunne kuin olisin kotiin tullut. Päivääkään en ole uskoontuloani katunut.
- En oikein kykene häntä, varsinkaan itse naisena, näkemään häntä naisvihaajana sen enempää kuin sovinistina. Toki olet oikeutettu mielipiteeseesi. Minusta hän juuri näkee selkeästi "hölönpölyn" taakse ja uskaltaa rohkeasti ilmaista järkevän kantansa.
Näin ne mielipiteet voivat vaihdella, ja siihen on meillä kaikilla oikeus :) - Kirjoitin trolleista yleisellä tasolla. Mutta varmaan jokaisen on helppo ymmärtää että kyseinen ajatus ei edusta kristillistä uskoa, vaan on ihan jotain muuta.
- En tiedä olenko sitä "vähemmän hihhuli"-osastoa, mutta vastaanpa kuitenkin jotain.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että varmaan jokainen osaa suhtautua tuollaisiin äärisanomisiin oikealla tavalla ja ymmärtää että ei niillä itse uskonnon ja uskon kanssa ole mitään tekemistä. Moni ajattelee varmaan myös että "trolleja" ei kannata ruokkia.
Kyllä esim. kristinuskon todellisesta ja oikeasta sisällöstä on tälläkin palstalla paljon kirjoituksia. - Juurikin näin. 1.Joh.4:20:"Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt."
- Luuk.23:46:"Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista"
Ja kaksoisteoksessa: Apt.17:3:"Hän osoitti, että Messiaan täytyi kärsiä ja nousta kuolleista, ja sanoi: "Juuri Jeesus, jota minä teille julistan, on tämä Messias, Kristus."
Eli kyllä se löytyy myös Luukkaasta ja Apostolien teoista.