Vapaa kuvaus

Olen pohjoisen poikia, syntynyt Torniossa ja kouluni käynyt pääosin Oulussa. Asun nyt Oulussa. Tykkään luonnosta ja kulttuurista. Olen harrastanut aikoinani mm. ilmailua. Eläkkeellä nyt olen. Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Koulut: Kansakoulussa Rantsilan Sipolankylässä, Kalajoen Etelänkylässä, Limingan Ala-Temmeksellä ja Temmeksen Haurukylässä. Oppikoulussa Oulun yhteislyseossa. Korkeakoulut Tampereen yliopisto ja Högskolan i Borås Ruotsissa.

Aloituksia

23

Kommenttia

624

1. Maahanmuuttokriittisyydestä voi parantua

Luin juuri äsken koomikko Iikka Kiven kirjoituksen siitä, kuinka hänestä tuli suvakki. Tämä kirjoitus kannattaisi monen
    Maahanmuutto
    37
    107
  2. Rikollisten päitä silitellään

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavaa väkivaltarikollisuutta. Turvapaikanhakijoiden asumuksia vastaan on hyökätty m
    Maahanmuutto
    2
    50
  3. Järjen ääni Kempeleestä

Kaikki eivät Kempeleessäkään lähde mukaan tähän sisulaisten ja kaiken maailman vastarintaliigojen masinoimaan vastenmiel
    Maailman menoa
    42
    152
  4. Rasistista kirjoittelua

Yrjö Rautio totesi hyvin Helsingin sanomissa: "Rasisteja ja vihanlietsojia ei ole tarpeen edes yrittää ymmärtää. He ovat
    Maahanmuutto
    40
    157
  5. Maahanmuuttokiittisyyden psykologiaa

Muutama päivä sitten rikollisia tutkinut psykiatri puhui televisiossa viharikoksiin syyllistyneiden ihmisten psykologisi
    Maahanmuutto
    149
    334
  6. Huolestuttavaa propagandaa

Poliisi on huolestunut siitä, että pakolaisista levitetään vääriä tietoja. "Poliisin mukaan tällä hetkellä leviää valtav
    Maahanmuutto
    87
    549
  7. ACC?

Missä autoissa mahtaa olla aktiivinen vakionopeudensäädin, tai millä nimellä sitä kutsutaankin. Seuraavaan autooni sella
    4
    491
  8. Onko vanha Mersu hyvä?

Olen harkinnut auton vaihtoa. Mersu saattaisi olla passeli, automaattivaihtein ja luistonestoin. Olen köyhä mies, joten
    Mercedes-Benz
    56
    4726
  9. Nebula?

Olen muuttamassa, ja saman tein minun on myös hankittava uusi laajakaista. Nykyisessä asunnossa on taloyhtiön maksuton l
    Yleistä laajakaistasta
    3
    544
  10. Paljonko haluat maksaa autostasi?

Itse olen pohtinut, että olen valmis maksamaan auton pääomakuluja enintään 10 % nettotuloistani. Toki olen huomattavasti
    7
    1018
  11. Taurus Capital

Onko arvoisilla palstalaisilla kokemusta tai näkemystä mainitusta menetelmästä, vai onko asiasta keskusteltu jo aikaisem
    Pörssi ja osakkeet
    1
    592
  12. Palstan paikka

Hiukan minua ihmetyttää tämän palstan sijoitus. Mielestäni palsta olisi kuulunut osastolle Yhteiskunta. Kirjastolaitosha
    Kirjastot
    7
    872
  13. Mustia eurooppalaisia

Tieteessä oli mielenkiintoinen juttu ihonvärin kehittymisestä. Eurooppaan muuttavat ihmiset olivat alkuaan mustia. Ihonv
    Rasismi
    14
    1541
  14. Ehdotuksia energian säästämiseksi

Mistä päästöt tulevat? Ne tulevat energian kulutuksesta. Energiaa täytyisi säästää, pelkästään uusiutuvien energianlähte
    Tiede
    11
    373
  15. Kannattaako yksityisleasing?

Voisiko liisaus olla autonostoa kannattavampi vaihtoehto? Oletetaan, että minulla olisi rahaa 25 000 € ja haluaisin uud
    42
    109644
  16. Eräs myytti rotujen älykkyydestä

On esitetty, että valkoinen rotu olisi kehittynyt muita älykkäämmäksi selviytymistaistelussaan äärimmäistä kylmyyttä vas
    Rasismi
    25
    1981
  17. Täytyykö silpominen sallia?

Joihinkin uskontoihin, mm. islamiin, kuuluu poikalasten esinahan poisto, jota kutsutaan ympärileikkaukseksi. Toimenpid
    Yleistä islamista
    13
    1619
  18. Diesellaskuri?

Mm. Mainiossa ja Tuulilasissa on laskureita, jotka vertaavat bensiini- ja dieselkäyttöisten autojen kustannuseroja. Lask
    Dieselit
    7
    4649
  19. Rosa Parks armahdettu

Rosa Parks on armahdettu 50 vuotta "rikoksensa" jälkeen. Parksin rikoshan oli istuutua linja-autossa valkoisille varatul
    Rasismi
    35
    1642
  20. 5-ovinen auto?

Olen jo pitkän aikaa ihmetellyt tätä ilmaisua. Mikäli olen pannut merkille, tätä auton takaosassa olevaa, isokokoista lu
    Yleistä autoilusta
    3
    6304