Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
pertsa2012
pertsa2012
pertsa2012
Liittynyt 15v sitten
46
aloitusta ·
17691
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
shadowself sanoi :
Jumalan kiellot koskevat vain niitä jotka ovat valinneet tiekseen seurata Jumalaa.
________
Ja meidän kristittyjen tehtävä on tuoda Herran tahto näkyviin kaikille ja tällä
foorumilla ovat kaikki papittaret toimimassa vastoin Herran Sanaa pokkuroidessaan mäkisen sanaa.
Niin että kaikki varoituspuheet ovat tuossa mielessä perusteltuja.
Hehän pitävät itseään Herran palvelijoina :-)
En puhu nyt sinusta ,mutta kyllä täällä kirjoitellaan - kristityt vaativat sitä ja
fundikset tätä kun kuitenkin näyttää olevan sen verran Herran pelkoa että on helpompi syyttää Sanan tuojaa kuin hänen Lähettäjäänsä.
29.09.2011 17:12
jokkeri sanoi :
Herrallako on sinulle käyttöä ja olet hyödyksi Jumalalle, Pertsa?
_________
Noin minulle kertoi yksi sivustaseuraaja jonka hauvelit olivat luskuttaneet
maan rakoon ,mutta kun näki ,kuinka pidin pintani niitä sekarotuisia vastaan
niin oli palannut jälleen Herran tykö vanhaan uskoonsa.
Vanha merimies ei kuitenkaan ole luskutettavissa tainnoksiin.
29.09.2011 17:00
12345 ...
Jeesus ei mennyt koskaan niin alhaiselle tasolle, että olisi sikaa ja muita saastaisia eläimiä syönyt.
Apostolien teot :
15:19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
29.09.2011 16:55
ylifariseus_1 sanoi :
Vastine pertsalle2012 . . . . Ajattelitko nyt järkevästi, ettei tutkivalle tuomiolle löydy perusteita Raamatusta ?
myydä tuota tutkivan tuomion "aatettaan" saadakseen pisteet kotiin.
Kaiken yllä leijuu tyypillinen valheelle ominainen tuoksahdus :-)
http://www.argumentti.fi/adventismi/adventismi_tutkivatuomio_ellenwhite.php?id=40
Historiallisesti tarkasti ottaen se käsitys, että toinen tuleminen tapahtuu nimen omaan 22.10.1844 palautuu Samuel S. Snow nimiseen milleristisesä liikkeessä toimineeseen julistajaan, joka esitti sen väitteen Bostonin Tabernacle-tilaisuudessa 21.7.1844. Elokuussa Snow esitteli tätä oppiaan leirikokouksessa Exeterissä New Hampshiressa ja sen jälkeen tuo käsitys levisi kulovalkean lailla milleristien joukossa. Lokakuun 22 päivään mennessä 50 000 milleristiä uskoi Kristuksen tulevan juuri tuona päivänä. Miller itse jopa vastusti tarkan päivämäärän asettamista eikä koskaan opettanut 22.10.1844 Kristuksen paluun päivänä, kuten esim. kirjeessään 30.9.1844. Kiintoisasti ja erikoisesti seitsemännen päivän adventistit ja heidän "Herran sanansaattajansa" Ellen G. White pitävät kiinni tuon päivän käänteentekevästä teologisesta merkityksestä (= Kristus meni taivaallisen temppelin "ensimmäisestä osastosta" kaikkeinpyhimpään ja tutkiva tuomio alkoi).
29.09.2011 16:41
Uskiss sanoi
Ilman sen parempaa tulkintaa ymmärrän asian tuhavuotisena valtakuntana, koska silloin messias hallitsee maan päällä.
Ja tämä :
11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
7:2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ja tämä :
Antikristus astuu temppeliin ja julistautuu Jumalaksi.
Pakanain aikojen päättyminen mielestäni tarkoittaa ,että Herra jälleen kääntyy kansansa Israelin puoleen - en uskoisi etteikö käännynnnäisiä voisi tulla aina Jeesuksen tuloon asti eli olen taipuvainen ajattelemaan kuten sinäkin.
Siis uskis - messiaaniset lopun ajat alkavat viimeistään vuonna 2017 ja viimeistään silloin alkavat nuokin edellä luetellut tapahtumat ja ehkä vielä muitakin lisäksi.Jeesuksen tuloon saattaa siis mennä pitkästikin aikaa,mutta nyt tiedämme odottaa noita asioita.
On erittäin paljon asioita joita en tiedä
29.09.2011 16:09
A10097 sanoi :
Mutta entäs tuo avioituminen, josta perustelua kaipaava kysyi: Jos nyt kuitenkin yhdessä elävä samapari avioituu, niin millä perusteella se avioituminen olisi Jumalan tahdon vastainen teko?
Jos samapari aikoisi vain avioitua ilman seksuaalisväritteisiä toimintoja
niin sen suhteen niin sen suhteen voidaan vallan hyvin käyttää
mooseksen kirjan ohjeita :
Avioliitto on Jumalan järjestys, joka jo luomisessa on säädetty yhteiskunnan perustaksi. Kun Jumala oli luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi, hän sääsi avioliiton suvun jatkumisen ja säilymisen tavaksi, 1 Moos. 1 :27-28: "Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksen, ja, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmällisetja lisääntykääja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi. ", 1 Moos 2:24: "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi."
29.09.2011 15:07
12345
_______
http://www.argumentti.fi/adventismi/adventismi_tutkivatuomio_ellenwhite.php?id=40
Kun Jeesus myöhästyi Millerin asettamasta paluuajasta niin :
Useimmat milleristit palasivat takaisin entisiin kirkkoihinsa, mutta eräs joukko piti periksi antamatta kiinni erheellisistä aikalaskelmista. He väittivät (Millerin itsensäkin torjumaa) päivämäärää 22.10.1844 oikeaksi, mutta että ko. päivän tulkinta oli vain ollut väärä. Tästä joukosta muodostui vähitellen seitsemännen päivän adventismin nimellä tunnettu maailmanlaajuinen liike. Adventismin synty on psykologisesti varsin hyvin ymmärrettävissä ja selitettävissä, vastaavanlaista on esiintynyt kirkkohistoriassa muulloinkin. Heidän piti saada itselleen selitettyä parhain päin erehdyksensä ja saada lohtua psykologisesti, että he olivat sittenkin lopulta oikeassa ja heidän vastustajansa väärässä. Samalla adventismin perustajat saivat emotionaalista tyydytystä uskoessaan olevansa ei ainoastaan oikeassa ja suorastaan Jumalan oma " lopun ajan jäännöskansa", vaan lisäksi myös heidän aggressionsa saivat täyttymyksen heidän selittäessään vastustajiensa jääneen pelastuksen ulkopuolelle.
29.09.2011 14:43
12345...
Jumala mainitsee kyllä sian ja vielä kovin sanoin,
15:19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
29.09.2011 14:32
mave sanoi :
Mikähän mahtaa olla Suomen rankaisu, kun norjalaiset sai kolehdista pelkästään breivikenin niskaansa ja nyt tämä sitten..Koko kirkko on osallisena synnissä..Ydinvoimala jysähtää?
Sotilaallinen tilanne on kiristymässä pohjoisessa ,kun aletaan kinata Barentzin meren öljyesiintymistä ja kaiken lisäksi Putin on palaamassa valtaan.Medvedevistä saa sen vaikutelman kuin olisi suurimman osan ajastaan itkuun purskahtamaisillaan.
Putinissa voisi olla vitsa suomelle.
Motiivina voisi olla vaikkapa tutka - asemien tarve pohjoissuomesta noitten
öljyasioitten lisäksi ja / taijohdosta.
29.09.2011 14:25
Rauhanlietsoja sanoi :
Vaikuttaa siis tervehenkiseltä. Sanoihan Jeesus että tulee pitää käskyt. Onhan sapatti yksi ihan selkeä käsky.
29.09.2011 14:03
Rauhanlietsoja
Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin.
Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” ,
sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken
tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi.
29.09.2011 14:00
uskiss
_______
Minulla on myös kotifoorumillani tuo profetia ja se kuvailee aivan selvästi
meidän aikaamme.Se on hyvä profetia.
Tietoa on tuotava niin monen saataville kuin mahdollista.
Nämä asiat ovat aina ikuisuuskysymyksiä on , kyse itsekunkin sielusta.
29.09.2011 13:41
Jumalan ppäänsärky sanoi :
Jospa sitten jätetään asia Jumalan päänsäryksi. Et kai sentään arvele että kaikkivaltias tarvitsisi tässä asiassa apuasi?
Hesekiel:
22:30 Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt
29.09.2011 13:33
tuhat ja yksi sanoi :
Voiko Kaikkivaltias Luoja Jumala huudella pilvestä ?
________
Pitäisikö hänen kysyä sinulta lupa?
Hän puhui aikoinaan moosekselle palavasta pensaasta - siihen et varmaan
olisi antanut lupaa?
Jutuissasi ei ole päätä eikä häntää :-)
29.09.2011 13:23
- sanoi :
Eli vanhaa testamenttiakin pitää tunnustaa. Siitä vain noudattamaan sen ohjeita.
________
On siellä paljon hyödyllisiä asioita - kuten juuri tuo viikunapuumäärittely.
Te ateistit asennoidutte asioihin vain väärällä ja valheellisella tavalla.
Mooseksen lait eivät koske Uuden liiton kristityitä ,mutta dekalogi kylläkin.
29.09.2011 13:18
Jumalan armosta sanoi :
pertsa2012, aloittaja kirjoittaa Raamatullisesti ainakin pakanainaikojen päättymisestä, joka päättyy Jeesuksen toiseen näkyvään tulemiseen pyhien eli seurakunnan kanssa.
Kuinka kauan kestäisivät nuo lopun ajat - sitä ei ole vielä laisinkaan
käsitelty.
29.09.2011 13:13
luterilainen 78 sanoi :
Mutta miksi olette tällä palstalla kun ette edes allekirjoita kirkon näkemyksiä? Tai edes kuulu siihen?
tarvittaessa.
Luterilainen kirkko julistaa äitikirkkonsa väärentämiä käskyjä katekismuksessaan - siis kuvainpalvelukielto puuttuu ja muutkin käskyt
ovat väärässä järjestyksessä.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=701
29.09.2011 13:06
goddeloos sanoi :
"Vuoden sisällä pääsen vielä kyselemään sinultakin kuulumisia kunhan
tuo maailman talousromahdus etenee lisää :-) "
- Miten talous liittyy tähän?
29.09.2011 12:59
Rauhanlietsoja
29.09.2011 12:55
Adventisti sanoi :
pertsa2012 . .Kyllä niitä ylilyöntejä tulee jokaiselle joka paljon kirjoittaa, ei ihme, että Ellenillekin siihen aikaan.
Apostolien teot :
15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta
Sikaahan tuossa ei manita.
Matteuksen evankeliumi:
15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
29.09.2011 12:51
866 / 885