shadowself sanoi :
Jumalan kiellot koskevat vain niitä jotka ovat valinneet tiekseen seurata Jumalaa.
________
Ja meidän kristittyjen tehtävä on tuoda Herran tahto näkyviin kaikille ja tällä
foorumilla ovat kaikki papittaret toimimassa vastoin Herran Sanaa pokkuroidessaan mäkisen sanaa.
Niin että kaikki varoituspuheet ovat tuossa mielessä perusteltuja.
Hehän pitävät itseään Herran palvelijoina :-)

En puhu nyt sinusta ,mutta kyllä täällä kirjoitellaan - kristityt vaativat sitä ja
fundikset tätä kun kuitenkin näyttää olevan sen verran Herran pelkoa että on helpompi syyttää Sanan tuojaa kuin hänen Lähettäjäänsä.
ylifariseus_1 sanoi :
Vastine pertsalle2012 . . . . Ajattelitko nyt järkevästi, ettei tutkivalle tuomiolle löydy perusteita Raamatusta ?
myydä tuota tutkivan tuomion "aatettaan" saadakseen pisteet kotiin.

Kaiken yllä leijuu tyypillinen valheelle ominainen tuoksahdus :-)

http://www.argumentti.fi/adventismi/adventismi_tutkivatuomio_ellenwhite.php?id=40

Historiallisesti tarkasti ottaen se käsitys, että toinen tuleminen tapahtuu nimen omaan 22.10.1844 palautuu Samuel S. Snow nimiseen milleristisesä liikkeessä toimineeseen julistajaan, joka esitti sen väitteen Bostonin Tabernacle-tilaisuudessa 21.7.1844. Elokuussa Snow esitteli tätä oppiaan leirikokouksessa Exeterissä New Hampshiressa ja sen jälkeen tuo käsitys levisi kulovalkean lailla milleristien joukossa. Lokakuun 22 päivään mennessä 50 000 milleristiä uskoi Kristuksen tulevan juuri tuona päivänä. Miller itse jopa vastusti tarkan päivämäärän asettamista eikä koskaan opettanut 22.10.1844 Kristuksen paluun päivänä, kuten esim. kirjeessään 30.9.1844. Kiintoisasti ja erikoisesti seitsemännen päivän adventistit ja heidän "Herran sanansaattajansa" Ellen G. White pitävät kiinni tuon päivän käänteentekevästä teologisesta merkityksestä (= Kristus meni taivaallisen temppelin "ensimmäisestä osastosta" kaikkeinpyhimpään ja tutkiva tuomio alkoi).
Uskiss sanoi
Ilman sen parempaa tulkintaa ymmärrän asian tuhavuotisena valtakuntana, koska silloin messias hallitsee maan päällä.

Ajattelen , että messiaaniset lopun ajat päättyvät antikristuksen hallitessa
ahdistuksen ajassa ,kun Jeesus saapuu ja surmaa laittoman suunsa henkäyksellä.

Jerusalemin kolmas temppeli rakennetaan.

11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

7:2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ja tämä :
Antikristus astuu temppeliin ja julistautuu Jumalaksi.

Pakanain aikojen päättyminen mielestäni tarkoittaa ,että Herra jälleen kääntyy kansansa Israelin puoleen - en uskoisi etteikö käännynnnäisiä voisi tulla aina Jeesuksen tuloon asti eli olen taipuvainen ajattelemaan kuten sinäkin.
Siis uskis - messiaaniset lopun ajat alkavat viimeistään vuonna 2017 ja viimeistään silloin alkavat nuokin edellä luetellut tapahtumat ja ehkä vielä muitakin lisäksi.Jeesuksen tuloon saattaa siis mennä pitkästikin aikaa,mutta nyt tiedämme odottaa noita asioita.

On erittäin paljon asioita joita en tiedä
- sanoi :
Eli vanhaa testamenttiakin pitää tunnustaa. Siitä vain noudattamaan sen ohjeita.
________
On siellä paljon hyödyllisiä asioita - kuten juuri tuo viikunapuumäärittely.
Te ateistit asennoidutte asioihin vain väärällä ja valheellisella tavalla.

Mooseksen lait eivät koske Uuden liiton kristityitä ,mutta dekalogi kylläkin.