Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
pertsa2012
pertsa2012
pertsa2012
Liittynyt 15v sitten
46
aloitusta ·
17691
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
dikduk sanoi :
Mooseksesta: laki kertoo että Mooses ihminen ja jopa tappaja, messias tulee olemaan hänen kaltaisensa eli
_________
INRI
26.09.2011 19:52
Hengenmies
22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan
26.09.2011 19:49
Merja Lampila sanoi :
Kastekaavan rukouksessa kiitetään siitä, että kasteessa saa Pyhän Hengen.
1:12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
26.09.2011 19:44
pilvilinnako sanoi :
jonne Jeesus siirtyi oltuaan ensin maan päällä jonkin aikaa kuolleista heräämisensä jälkeen?
Säieteoria (engl. string theory) on 1900-luvun lopun fysiikan tutkimushanke, jossa pyritään luomaan uudenlaisia fysiikan teorioita. Säieteoria syntyi, kun tarvittiin kattava yhtenäisteoria kuvaamaan eri hiukkasten vuorovaikutuksia: sähkömagneettinen, kvarkkien välinen vahva vuorovaikutus, heikko vuorovaikutus ja gravitaatio. Näistä gravitaatio on ollut erityisenä ongelmana, koska gravitonihiukkasta ei ole pystytty havaitsemaan. Lisäksi säieteorioilla voitaneen päästä alkuräjähdyksen singulariteetin ongelmasta.
Säieteoriat lähtevät siitä, että alkuräjähdyksen hetkellä olisi ollut 9–11 tai mahdollisesti jopa 26 aika-avaruuden eri ulottuvuutta, joista osa on surkastuneita.
26.09.2011 19:33
tuhat ja yksi sanoi :
No ei tuollainen vajaat 2000 vuotta liene pitkäkään ihmisen ikä,
9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan.
Mahtavatko nähdä Jumalan valtakunnan tuossa alla??
Luukkaan evankeliumi :
9:32 Mutta Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssansa, olivat unen raskauttamia; mutta kun he siitä heräsivät, näkivät he hänen kirkkautensa ja ne kaksi miestä, jotka seisoivat hänen luonansa.
9:33 Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Eliaalle yksi." Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi.
9:34 Ja hänen tätä sanoessaan tuli pilvi ja peitti heidät varjoonsa; ja he peljästyivät joutuessaan pilveen
26.09.2011 19:22
Pro sananvapaus sanoi :
Kirkko ilmeisesti deletoi hyvin alkaneen meidän keskusteluketjun kokonaan pois
_______
Näkyy poistetun valitettavasti.
Minun kotifoorumillani onnistuisi kyllä , eikä poisteta jos kielenkäyttö pysyy
ulkopuolella haistattelujen.
Siellä meitä on 12 naista ja 2 miestä ja naiset eivät juuri ota kkantaa tälläisiin asioihin.
Jos sinne rekisteröityy niin kirjoituksiaan pystyy poistamaan ja editoimaan.
Se vain että tarvittaisiin keskusteluporukka sinne mentäessä.
Voit katsoa tuosta miltä tuntuisi tuo käyttöliittymä.Se ei ole samanlainen
kuin suomi24:ssä.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/index.php?sid=eb60daba8c8f9e69970a40eb75312121
Pistin eilen uudestaan sen "pakanain ajat tännekin" ja eivät ole vielä
poistaneet,mutta eivät varmaan saa näppejään pidetyksi erossa.
26.09.2011 18:52
K.D sanoi :
Itse olen myös sortunut vuosilukujen pyöritykseen, enkä sinällään näe siinä mitään pahaa jos vain muistaa sen, että Jeesus voi tulla milloin vaan.
26.09.2011 17:16
Hengenmies sanoi :
"Mitenkä paljon olisit halunnut Luukkaan iskevän tarinaa tuosta sovituksesta?" Onko se sinun mielestäsi pelkkä tarina?
Jos sovitusajatus olisi ollut Luukkaalle se tärkein asia kristinuskossa ja Jeesuksen elämässä ja kuolemassa olisin odottanut hänen kertovan siitä useammin kuin yhden kerran, seikkaperäisemmin ja laajemmin.
26.09.2011 17:13
Inhottava realisti sanoi :
Tämän palstan touhuilu on mennyt sen kaltaiseksi, ettei oikein yhdestäkään tekstistä voi enää sanoa, onko joku vakavissaan vaiko ei.
_______
Sinun täytyykin itse ajatella ja tehdä valintoja sitä ei kukaan voi toisen puolesta
tehdä.
Sitäpaitsi , ajatteleminen ja spekulointi on mielenkiintoista - eikö totta?
26.09.2011 16:43
juutas sanoi :
a) Tacitus ei elänyt Jeesuksen oletettuna elinaikana, vaan on syntynyt pari vuosikymmentä Jeesuksen oletettua kuolemaa myöhemmin.
Tulee mieleen Kekkonen ja nykyisin syntyvät lapset jos ajatellaan esimerkiksi Josefuksen tekstejä.
Hän mainitsee Kristuksen.
15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa Kristuksesta, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella teloitettu prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.2 Hetkeksi tukahdutettu turmiollinen taikausko levisi kuitenkin uudestaan — eikä ainoastaan Juudeaan, josta paha oli peräisin, vaan myös Rooman kaupunkiin, jonne kaikki hillitön ja häpeällinen kaikkialta virtaa ja saavuttaa siellä suosiota
Jeesuksen kuolemaan liittyvistä asioista päivän pimenemisestä maanjäristyksestä ja niin edelleen.
Tuossa ote kirjasta :
Kaikesta Kristukselle tapahtuneesta on Pilatus ,itse jo sisäiseltä vakaumukseltaan kristittynä , ilmoittanut silloiselle keisari Tiberiukselle -
jotta myös keisarit voisivat uskoa Kristukseen , joko siksi , että maailma ei välttämättä tarvitse keisareita , tai siksi , että myös keisarit voisivat olla
kristittyjä.
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?p=2511#2511
Minut kaikki lukemani on vakuuttanut "erinäisistä" asioista.
26.09.2011 16:37
dikduk sanoi :
tarkennusta Josefukseen, 18.63-64 on interpolaatio ja siitä mikä ehkä on ollut alkuperäinen muoto lisää tässä, mutta siis Pinesinkin löytämä on interpolaatio.
26.09.2011 16:04
asdfasdfasdfe sanoi :
Niinkuin Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä, samaten hän tulee takaisin myös kolmannen "päivän" aamuna, eli silloin kun on 2000 vuotta hänen kuolemastaan ja ylösnousemisestaan.
26.09.2011 15:48
asdfasdfasdfe sanoi :
Paitsi jos lasketaan 80 vuotta Israelin valtion perustamisesta, tullaan vuoteen 2029, joka olisi TÄSMÄLLEEN 2000 vuotta siitä, jossa Jeesus nykytietämyksemme valossa kuoli.
Lopun ajathan ovat aika monimutkainenkin rakennelma muistini mukaan.
Muistan lukeneeni tuosta vuosiluvusta myös toisaalla.
Pointtisi on painava.
26.09.2011 15:40
Hengenmies sanoi :
Etkö sinä yhtään ihmettele että ainoastaan ehtoolisen asetussanojen yhteydessä Luukas muistaa Paavalilta kuulemansa merkityksen ja liittää sen tekstiin ikäänkuin asiayhteyteen kuulumattomana lisänä?
26.09.2011 15:34
???????????????????? sanoi :
Ymmärrän toki, profetioillehan on ihan oma palstansakin.
26.09.2011 15:11
sanan+mielen vapaus sanoi :
Ei ateistinen maailmankuva kaadu yhteen "kiistatta" toteutuneeseen ja yhteen "suurimmaksi osaksi" toteutuneeseen profetiakirjoitukseen.
_________
Kuka kaatumisesta on puhunut?
Mutta vakavasti horjuu ateismi jos YKSIKIN "yliluonnolllinen" ilmiö on totta.
Olet kerännyt näköjään noita tavanomaisuuksia linkkeihisi - hyvähän se
jos ne rauhoittavat sinut.
Mikä noissa kahdessa profetiassa sotii "todellisuuttasi" vastaan?
26.09.2011 15:09
- sanoi :
Hauskaa se on tuo numeroilla kikkailu. Saa aina sellaisia tuloksia kuin itse haluaa.
Apostolien teot:
1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut
26.09.2011 13:11
dikduk sanoi :
Eli kristityillä on mielestäsi ollut oikeus kaikkina aikoina ja kaikkialla vihata juutalaisia , tappaa ja nöyryyttää koska juutalaiset eivät ole kääntyneet kristinuskoon ja koska teidän mielestänne jotkut juutalaiset 2000 v sitten olivat syynä Jeesuksen kuolemaan?
Pilatus mieilipiteineen ei tähän kuulu , sitooko hänen pilkkakirjoituksensa muka jotenkin juutalaisia?
_________
Minkä kirjoitin sen kirjoitin sanoi Pilatus.
Ja niinhän siinä ristissä luki eikä se Pilatuksen taholta välttämättä ollut
mikään pilkkakirjoitus.
26.09.2011 12:42
?????????????????????????
Tiesitkö Pertsa, että kerran poistetun viestin uudelleen postaus on ylläpidon määrittelemien keskustelusääntöjen vastaista?
Ymmärsithän :-)
26.09.2011 12:35
Merja Lampila ,pappi sanoi :
Hyvä on kun kerrotte, jos sellaisia ketjuja ja viestejä poistetaan, joita ei olisi pitänyt poistaa. Voimme sitten ottaa selvää mitä on tapahtunut.
ja sitä ei ole vielä poistettu.
Oletteko ottaneet huomioon myös tämän :
Joku pistää johonkin hyödylliseen ketjuun sikamaisen kirjoituksen ja sitten
sopimuksen mukaan joku toinen tekee siitä ilmiannon.
Törkykirjoituksen tekijä tekee siis kirjoituksen mistä ei voi saada IP-osoitetta
ylös - ei ainakaan oikean koneen.
Esimerkiksi tuossa profetiakirjoituksessa yksi profetia oli kiistatta kokonaan
toteutunut ja toinenkin suurimmaksi osaksi.
Ateistista maailmankuvaa tuommoinen horjuttaa ainakin aika pahasti.
Siis mikähän oli motiivi ja mikä tilaisuus?
Juuri ennenkuin eka profetiakirjoitukseni poistettiin niin eräs ateisti sätti
siinä minua aika karkeasti......
Teillä on täällä kohta erittäin "hurskas" seurakunta jos uskovat siirtyvät
kirjoittelemaan paljolti muualla.
26.09.2011 12:15
872 / 885