naapuri kysyi suihkussakäynnistäni

16+19

oli kyllä asiatonta. naapurin mies kysyi rappukäytävästä olenko se minä joka suihkuttelee joka aamu kello viisi puoli tuntia.

mitä se hänelle kuuluu?

122

6266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiiiiii.............

      Kirjoituksesi on sen verran hassusti koostettu, että on aivan pakko vastata suoraan siihen eli kyllä taatusti naapurille kuuluu, jos suihkuttelet rappukäytävästä. Yleensä se pitäisi tehdä kylppärissä.

      • 25

        Minun kielioppini mukaan naapuri oli rappukäytävässä kysyessään, ei suihkuttelu. Näin on tapahtunut, että naapuri huutelee postiluukusta, kun en avaa oveani.


      • SuihkutteleVaan

        Jos joku 'suihkuttelee rappukäytävässä', miksi hän tunnustaisi kysyttäessä? Idiootti.


    • Proctori

      Laita tänne linkki videaostasi ja kellonaika jolloin käyt suihkussa, niin on helpompi ottaa kantaa kyseiseen asiaan.

    • 30

      Lukaiseppa ajatuksella talonne järjestyssäännöt, niin uskoakseni teidänkin yhtiössänne klo 5 on hiljaisuus. Tottakai vuorotyössä oleva asukas saa käydä suihkussa ennen klo 6, mutta erityisen pitkällä 0,5h suihkuttelulla aiheutetun meluhaitan paikantaminen on aivan asiallinen kysymys. Kerrostalossa asumisessa individualistien on hyvä hiukan joustaa ja huomioida naapurustonsa tarpeetkin.

      • 31

        tuollaisilla taloyhtiön "hiljaisuuksilla" ei ole mitään merkitystä nykypäivänä. Jos joku haluaa vaikka asua suihkussa niin se on hänen asiansa eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.

        Kerrostalossa hiljaisuuden vaatijoiden on hyvä joustaa ja huomioida naapurustonsa tarpeet.


      • Suihkuun Vaan!

        Vaikka taloyhtiöllä on säännöt, niin laki kuitenkin sanoo että suihkussa saa käydä iihan koska haluaa..
        Tietenkään ei saa esim. kovaan ääneen laulaa suihkutellessaan yöllä.
        En voisi lähteä töihin jos en pääse aamulla suihkuun!


      • suihkuttelua

        Minä olen samaa mieltä että viittisitkös vilkaista järjestyssääntöjä.
        Kyllä se kuuluu - nimenomaan kuuluu. Itse tulen yöllä töistä kotiin ja voi v"#¤% tu jos joku löröttää puoli tuntia kaikiuvassa kylppärissä.

        Onko ihme jos taloyhtiöissä on napit vastakkain kun yhteisistä sopimuksistä paskat välitetään.


      • 26
        31 kirjoitti:

        tuollaisilla taloyhtiön "hiljaisuuksilla" ei ole mitään merkitystä nykypäivänä. Jos joku haluaa vaikka asua suihkussa niin se on hänen asiansa eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.

        Kerrostalossa hiljaisuuden vaatijoiden on hyvä joustaa ja huomioida naapurustonsa tarpeet.

        Ei suihkussa saa asua, varsinkaan yöaikaan. Sinun säännöt eivät päde yleisiin järjestyssääntöihin. Melua pitää aina välttää. Sitä paitsi jatkuva runsas suihkuttelu ilman todella tehokasta ilmanvaihtoa levittää kosteutta asuntoon siinä määrin että homeiden yms. leviäminen on hyvin todennäköistä.


      • Hohhoojaajaa

        Puolen tunnin suihku on ihan normaali (joskin normaalin yläpäässä), jos kämppä on kuin iglu. Minä ainakin menen silloin suihkuun lämmittelemään, kun huovat ei enää auta. Isännöitsijälle on turha ilmoittaa, tulevat vain "säätämään" lämmitystä, ja sitten asunnon lämpötila nousee hyvällä tuurilla puoli astetta. Viime vuonna loka-marraskuussa 15,5-17 astetta kämpässä, tosi kiva. Joten kyllä mä ainakin silloin suihkuttelen ihan niin kauan kuin haluan. No, taisi mennä hieman aiheen vierestä. Tuo suihkuttelun ajankohta on kyllä kummallinen, kenellä on aikaa suihkia puoli tuntia viideltä aamulla?


      • justjoo.

        Suihkussa saa käydä silloin kun huvittaa, se ei mihkään hiljaisuuteen liity.


      • ihmettelevä...
        Suihkuun Vaan! kirjoitti:

        Vaikka taloyhtiöllä on säännöt, niin laki kuitenkin sanoo että suihkussa saa käydä iihan koska haluaa..
        Tietenkään ei saa esim. kovaan ääneen laulaa suihkutellessaan yöllä.
        En voisi lähteä töihin jos en pääse aamulla suihkuun!

        Miksei voi käydä illalla suihkussa ja aamulla tarvittaessa pestä pikaisesti strategiset paikat lavuaarin yllä tai käsisuihkulla?


      • kertova.....
        ihmettelevä... kirjoitti:

        Miksei voi käydä illalla suihkussa ja aamulla tarvittaessa pestä pikaisesti strategiset paikat lavuaarin yllä tai käsisuihkulla?

        Siksi koska suihkussakin voi käydä. Kenenkään ei tarvitse ruveta jonglööraamaan jonkun lavuaarin kanssa jos haluaa peseytyä kokonaan. Ja mitä merkitystä sillä edes on käyttääkö suihkua vai käsisuihkua? -.- No, jokaisen oma valinta!


      • ikjhugtfdhg
        Hohhoojaajaa kirjoitti:

        Puolen tunnin suihku on ihan normaali (joskin normaalin yläpäässä), jos kämppä on kuin iglu. Minä ainakin menen silloin suihkuun lämmittelemään, kun huovat ei enää auta. Isännöitsijälle on turha ilmoittaa, tulevat vain "säätämään" lämmitystä, ja sitten asunnon lämpötila nousee hyvällä tuurilla puoli astetta. Viime vuonna loka-marraskuussa 15,5-17 astetta kämpässä, tosi kiva. Joten kyllä mä ainakin silloin suihkuttelen ihan niin kauan kuin haluan. No, taisi mennä hieman aiheen vierestä. Tuo suihkuttelun ajankohta on kyllä kummallinen, kenellä on aikaa suihkia puoli tuntia viideltä aamulla?

        No onpa viileä kämppä sinulla. Täällä on 19 astetta ja villapaita pitää olla päällä.

        Tuosta suihkuttelun ajankohdasta sen verran, että tuohan on täysin normaalia yötyössä olevalle. Tullaan töistä kotiin pikkutunneilla ja käydään suihkussa ennen nukkumaanmenoa.


      • näin se meneepi
        justjoo. kirjoitti:

        Suihkussa saa käydä silloin kun huvittaa, se ei mihkään hiljaisuuteen liity.

        Totta. Onhan tästä ollut julkisuudessakin puhetta mutta joiltakin itkijöiltä lienee mennyt ohi silmien ja korvien. Googlaaman vaan niin kyllä löytyy faktaa.


      • ihmettelevä...
        kertova..... kirjoitti:

        Siksi koska suihkussakin voi käydä. Kenenkään ei tarvitse ruveta jonglööraamaan jonkun lavuaarin kanssa jos haluaa peseytyä kokonaan. Ja mitä merkitystä sillä edes on käyttääkö suihkua vai käsisuihkua? -.- No, jokaisen oma valinta!

        Suihkusta lähtee naapuriin kovempi ääni kuin käsisuihkusta, äänen voimakkuus riippuu tietysti kerrostalon vesiputkien eristyksistä.
        Kainalot voi pestä lavuaarin yllä ja alapään käsisuihkulla vessanpöntöllä istuen tai suihkunurkassa. Myös vettä kuluu sillä tavalla vähemmän. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää?


      • örinäää
        31 kirjoitti:

        tuollaisilla taloyhtiön "hiljaisuuksilla" ei ole mitään merkitystä nykypäivänä. Jos joku haluaa vaikka asua suihkussa niin se on hänen asiansa eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.

        Kerrostalossa hiljaisuuden vaatijoiden on hyvä joustaa ja huomioida naapurustonsa tarpeet.

        31, sinä taidat olla vähän tyhmä tai narsisti.


      • vastaileva
        ihmettelevä... kirjoitti:

        Suihkusta lähtee naapuriin kovempi ääni kuin käsisuihkusta, äänen voimakkuus riippuu tietysti kerrostalon vesiputkien eristyksistä.
        Kainalot voi pestä lavuaarin yllä ja alapään käsisuihkulla vessanpöntöllä istuen tai suihkunurkassa. Myös vettä kuluu sillä tavalla vähemmän. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää?

        a) Naapurit eivät kiinnosta, mutta valitettavasti niitä on tällä hetkellä siedettävä. Heti kun se on töiden puolesta mahdollista rakennan oman talon.
        Sitä ennen en kuitenkaan aio tehdä mitään, enkä ainakaan jättää tekemättä mitään vain miellyttääkseni naapureita, jotka kaikki eivät edes ole osakkeenomistajia vaan alemman sosiaaliluokan vuokraluusereita.

        b) En ole viherpiipari enkä aio pelastaa maailmaa. Vedellä on tietty hinta jonka olen valmis maksamaan. En siis aio säästää vettä maassa jossa on yli 180 000 järveä ja maailman parhaat pohjavedetkin.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ?


      • ihmettelevä...
        vastaileva kirjoitti:

        a) Naapurit eivät kiinnosta, mutta valitettavasti niitä on tällä hetkellä siedettävä. Heti kun se on töiden puolesta mahdollista rakennan oman talon.
        Sitä ennen en kuitenkaan aio tehdä mitään, enkä ainakaan jättää tekemättä mitään vain miellyttääkseni naapureita, jotka kaikki eivät edes ole osakkeenomistajia vaan alemman sosiaaliluokan vuokraluusereita.

        b) En ole viherpiipari enkä aio pelastaa maailmaa. Vedellä on tietty hinta jonka olen valmis maksamaan. En siis aio säästää vettä maassa jossa on yli 180 000 järveä ja maailman parhaat pohjavedetkin.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ?

        En jaksa odottaa että pääset omaan taloon asumaan. Toivottavasti olet ylpeä itsekkyydestäsi ja "paremman" kansalaisen tittelistäsi.
        Tapasi suihkutella ei ärsytä minua, vaan muuten vain asenteesi.


      • suihkuttelija

        Suihkussa käynti on sallittua myös hiljaisuuden aikana, sitä ei ole kielletty, kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin tulee järjestyssääntöjä tänne luettelemaan. Olen ollut vuorotyössä, eikä kukaan minun suihkuista ole sanonut. Mutta ei kukaan täyspäinen puolta tuntia suihkussa seisoskele, siinä mielessä olet oikeassa, mutta suihkussa saat käydä vaikka klo 2:00 jos suihkututtaa, ei itsensä pesemiseen mene kuin viisi minuuttia.


      • kertova...
        ihmettelevä... kirjoitti:

        Suihkusta lähtee naapuriin kovempi ääni kuin käsisuihkusta, äänen voimakkuus riippuu tietysti kerrostalon vesiputkien eristyksistä.
        Kainalot voi pestä lavuaarin yllä ja alapään käsisuihkulla vessanpöntöllä istuen tai suihkunurkassa. Myös vettä kuluu sillä tavalla vähemmän. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää?

        Sinä voit minun puolestani peseytyä noin jos kerran haluat, mutta turha odottaa että muidenkin pitäisi tehdä samalla tavalla. Kaikkein helpointa on käydä oikeassa suihkussa ja näin jokainen saa tehdä, oli kellonaika mikä tahansa. Jos häiritsee naapuria niin voivoi. Vika on taloyhtiön rakenteissa.


      • Kahlekuninkas
        ihmettelevä... kirjoitti:

        En jaksa odottaa että pääset omaan taloon asumaan. Toivottavasti olet ylpeä itsekkyydestäsi ja "paremman" kansalaisen tittelistäsi.
        Tapasi suihkutella ei ärsytä minua, vaan muuten vain asenteesi.

        Luulenpa, että suurin osa ihmisistä nykyään ajattelee "ajattelevan" tavalla.
        Nykymaailmassa raha ratkaisee. Kaukana on vihreiden Koijärveläisten ajat ja ihanteet.


      • 298100
        vastaileva kirjoitti:

        a) Naapurit eivät kiinnosta, mutta valitettavasti niitä on tällä hetkellä siedettävä. Heti kun se on töiden puolesta mahdollista rakennan oman talon.
        Sitä ennen en kuitenkaan aio tehdä mitään, enkä ainakaan jättää tekemättä mitään vain miellyttääkseni naapureita, jotka kaikki eivät edes ole osakkeenomistajia vaan alemman sosiaaliluokan vuokraluusereita.

        b) En ole viherpiipari enkä aio pelastaa maailmaa. Vedellä on tietty hinta jonka olen valmis maksamaan. En siis aio säästää vettä maassa jossa on yli 180 000 järveä ja maailman parhaat pohjavedetkin.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ?

        Muuta vain sinne omaan taloon niin tajuat sen veden kulutuksen, jos et muuten niin vesilaskun avulla - jos teillä siis ei ole jo vesimittareita nykyisessä talossa

        Meillä on talossa hiljaisuus 22.00 - 06.00. Kyllä siitä joskus väkisinkin joutuu lipsumaan mutta jos käy suihkussa viiden aikaan aamusta (= aikaan, jolloin olettaisi vielä useiden nukkuvan) voisi oikeasti miettiä muita ja käydä suihkussa edes nopeammin kuin loruutella puolta tuntia... Tietenkin naapuri voi liioitella, mutta mielestäni mies ilmoitti aiheesta. Ehkä hän on esim. herännyt pitkän suihkusi ääneen? Etenkin huonosti äänieristetyissä taloissa hiljaisuuksista voisi pitää mahdollisimman hyhvin kiinni =)


      • Lue lakia ja stfu
        örinäää kirjoitti:

        31, sinä taidat olla vähän tyhmä tai narsisti.

        Oletko itse kenties tyhmä? Taloyhtiön järjestyssäännöt eivät mene lain edelle!
        Yleinen hiljaisuus on 22-06, aivan sama mitä jonku taloyhtiön säännöt sanovat.
        Suihkussa saa käydä hiljaisuudenkin aikana, jos on esim. vuorotyössä. Mutta jos on mahdollisuus käydä muuna aikana, niin varmasti on peruste valituksen tekemiselle.


      • kertova... kirjoitti:

        Sinä voit minun puolestani peseytyä noin jos kerran haluat, mutta turha odottaa että muidenkin pitäisi tehdä samalla tavalla. Kaikkein helpointa on käydä oikeassa suihkussa ja näin jokainen saa tehdä, oli kellonaika mikä tahansa. Jos häiritsee naapuria niin voivoi. Vika on taloyhtiön rakenteissa.

        Siellä voi olla viisivuotta jos itse haluaa vittuako mua kiinostaa hommatkoon vittu rintaliivit päähän.


      • Anonyymi
        suihkuttelija kirjoitti:

        Suihkussa käynti on sallittua myös hiljaisuuden aikana, sitä ei ole kielletty, kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin tulee järjestyssääntöjä tänne luettelemaan. Olen ollut vuorotyössä, eikä kukaan minun suihkuista ole sanonut. Mutta ei kukaan täyspäinen puolta tuntia suihkussa seisoskele, siinä mielessä olet oikeassa, mutta suihkussa saat käydä vaikka klo 2:00 jos suihkututtaa, ei itsensä pesemiseen mene kuin viisi minuuttia.

        Sekunti riittää, jos siihen herää


    • zeezus zeita

      Ihmisen kyllä täytyy olla uusavuton jos pitää 30 minuttia olla suihkussa, kun ei löydä paikkoja (tai löytää niitä enemmän kuin on) mitä pestä. Ihmisen keho ei ole niin iso ja laaja että niiden etsimiseen ja pesuun tuhraantuu 30 minuuttia. Max aika on 15 minuuttia. Yli sen ihminen on ääliö vedentuhlaaja.

      • Kerralla paremmin

        Entäs, jos käy vaan joka toinen päivä puoli tuntia?


      • Yualle

        Aivan oma lukunsa ovat 15-17v teinitytöt, jotka käyvät vähintään 4 kertaa vuorokaudessa suihkussa..., mutta ah, kyllä he niin ihanalta tuoksuvatkin. Bussissa olen nuuskutellut....=)


      • ................

        Kuule pitkien hiusten pesu hoitoaineen huuhtelu, vartalon pesu, kasvojen pesu, karvojen ajelu..se vie aikaa. Ja varsinkin silloin se vie aikaa kun muu kämppä jääkylmä niin suihkus pitää lämmitellä.


      • voipase voi
        ................ kirjoitti:

        Kuule pitkien hiusten pesu hoitoaineen huuhtelu, vartalon pesu, kasvojen pesu, karvojen ajelu..se vie aikaa. Ja varsinkin silloin se vie aikaa kun muu kämppä jääkylmä niin suihkus pitää lämmitellä.

        vie ehkä aikaa, mutta ei vettä tarvitse koko aikaa lorottaa, esim. silloin kun saippuit itseäsi laita hana kiinni. MItä jos pesisit isesi illalla ennen nukkumaan menoa, saat sitten aamulla nukkua pitempään.


      • eyjtujt
        ................ kirjoitti:

        Kuule pitkien hiusten pesu hoitoaineen huuhtelu, vartalon pesu, kasvojen pesu, karvojen ajelu..se vie aikaa. Ja varsinkin silloin se vie aikaa kun muu kämppä jääkylmä niin suihkus pitää lämmitellä.

        Höpö höpö. Oikein reippaasti menee itsellä pitkien hiusten pesu hoitoaineen huuhtelu, kroppa, naama, naaman kuorintakin ja karvojen ajelu 8 minuutissa. Eikä tartte edes olla mikään ihmemies. Ihanaa kun pääsee nopeasti lämpimiin vaatteisiin.


      • että mitä??
        Yualle kirjoitti:

        Aivan oma lukunsa ovat 15-17v teinitytöt, jotka käyvät vähintään 4 kertaa vuorokaudessa suihkussa..., mutta ah, kyllä he niin ihanalta tuoksuvatkin. Bussissa olen nuuskutellut....=)

        Misssä tällaisia teinityttöjä on?? Itse olen huomannut, että juuri nuoret tytöt ovat niitä kaikkein epäpuhtaimpia, kun yritän olla lähemmäs kontaktissa.....


      • kampaamosta
        ................ kirjoitti:

        Kuule pitkien hiusten pesu hoitoaineen huuhtelu, vartalon pesu, kasvojen pesu, karvojen ajelu..se vie aikaa. Ja varsinkin silloin se vie aikaa kun muu kämppä jääkylmä niin suihkus pitää lämmitellä.

        Hiuksia ei joka päivä tai yö pidä pestä, 2-3 kertaa viikossa riittää, vai missä sinä ryvet ? Suihkussa voi käydä ilman, että pesee hiuksiaan samalla, vai oletko niin avuton ettet sitäkään tiennyt ? Jatkuvalla pesulla saa rasvaiset hiukset vielä rasvaisimmiksi.


      • ...............
        kampaamosta kirjoitti:

        Hiuksia ei joka päivä tai yö pidä pestä, 2-3 kertaa viikossa riittää, vai missä sinä ryvet ? Suihkussa voi käydä ilman, että pesee hiuksiaan samalla, vai oletko niin avuton ettet sitäkään tiennyt ? Jatkuvalla pesulla saa rasvaiset hiukset vielä rasvaisimmiksi.

        2-3 kertaa kuulostaa aika vähäiseltä... Varsinkin, jos käyttää muotoilutuotteita tai urheilee. Mitä jos joku urheilee 5 kertaa viikossa, niin jättääkö se hikisen liimaletin valumaan ja haisemaan? Joissain töissä myös edellytetään, että hiukset ovat aivan puhtaat joka päivä, esim. sairaalan leikkaussalissa jne. Rakennustyömailla hiuksiin jää pölyä ja muuta shittiä. Ja on monia muitakin ammatteja, joissa nimenomaan joutuu rypemään. Kaikki eivät tee siistiä sisätyötä.


      • omg D:D
        eyjtujt kirjoitti:

        Höpö höpö. Oikein reippaasti menee itsellä pitkien hiusten pesu hoitoaineen huuhtelu, kroppa, naama, naaman kuorintakin ja karvojen ajelu 8 minuutissa. Eikä tartte edes olla mikään ihmemies. Ihanaa kun pääsee nopeasti lämpimiin vaatteisiin.

        Suu loksahti auki täällä kun luin ton tehtävälistan suihkussa... 8 minuutissa ?! :D
        Kyllä tuo aika ihmemiehen hommalta kuulostaa mutta ehkä toiset on vaan nopeempia kuin toiset. (Itsellä menee tuohon puolet kauemmin...)


      • anestesiahoitsu
        ............... kirjoitti:

        2-3 kertaa kuulostaa aika vähäiseltä... Varsinkin, jos käyttää muotoilutuotteita tai urheilee. Mitä jos joku urheilee 5 kertaa viikossa, niin jättääkö se hikisen liimaletin valumaan ja haisemaan? Joissain töissä myös edellytetään, että hiukset ovat aivan puhtaat joka päivä, esim. sairaalan leikkaussalissa jne. Rakennustyömailla hiuksiin jää pölyä ja muuta shittiä. Ja on monia muitakin ammatteja, joissa nimenomaan joutuu rypemään. Kaikki eivät tee siistiä sisätyötä.

        Leikkaussalissa 10v töissä eikä kukaan kyllä maininnut että hiukset pitää joka päivä pestä. Ei todellakaan ole hygieniaongelma joka toinen päivä pestä jos ei ole tukkaansa rötvännyt ja hattuhan siellä on päässä koko ajan.

        Ei siellä leikkurissa ne hiukset ryvety sen enempää kuin toimistossa. Jos luulit että veri ja suolenpätkät lentää niin väärässä olit.

        Kerrotko sitten mitä ne on työpaikat jossa tukka pitää joka päivä pestä?


      • Oikea hoitsu
        anestesiahoitsu kirjoitti:

        Leikkaussalissa 10v töissä eikä kukaan kyllä maininnut että hiukset pitää joka päivä pestä. Ei todellakaan ole hygieniaongelma joka toinen päivä pestä jos ei ole tukkaansa rötvännyt ja hattuhan siellä on päässä koko ajan.

        Ei siellä leikkurissa ne hiukset ryvety sen enempää kuin toimistossa. Jos luulit että veri ja suolenpätkät lentää niin väärässä olit.

        Kerrotko sitten mitä ne on työpaikat jossa tukka pitää joka päivä pestä?

        Justhan edellinen kertoi. Esimerkiksi raksalla lentää kaikenlaista pölyä ja shittiä. Sun hoitsuna pitäisi ymmärtää, ettei sellaista päätä paineta tyynyyn -> unihygienia! Samoin hiki urheilun jälkeen muuttuu likaisessä päässä aka kuvottavaksi...

        Jos hygieniakäsityksesi ovat tuollaiset, toivon todella, ettet koskaan ole minun tai läheiseni leikkauksessa...


      • ginnybanana
        Oikea hoitsu kirjoitti:

        Justhan edellinen kertoi. Esimerkiksi raksalla lentää kaikenlaista pölyä ja shittiä. Sun hoitsuna pitäisi ymmärtää, ettei sellaista päätä paineta tyynyyn -> unihygienia! Samoin hiki urheilun jälkeen muuttuu likaisessä päässä aka kuvottavaksi...

        Jos hygieniakäsityksesi ovat tuollaiset, toivon todella, ettet koskaan ole minun tai läheiseni leikkauksessa...

        Vesiliukoinen hiki lähtee pois vesipesulla, joka päivä ei tarvitse lotrata shampoon ja hoitoaineen kanssa. Jokatoinen päivä riittää. Hiukset rasvoittuu sitä enemmän mitä enemmän niitä pesee, hiukset siis voi totuttaa pidempään pesuväliin.

        Itseasiassa suihkussakaan ei kannattaisi käydä joka päivä, sillä varsinkin saippuapesu pesee pois myös ihon luonnosta flooraa, hyviä bakteereja. Intiimialueet toki kannattaa pestä päivittäin (ei saippuaa genitaalialueille pliis).

        Lisäksi sanottakoon, että unihygienia tarkoittaa AIVAN muita asioita kuin sitä onko tukka likainen vai ei tyynyyn painettaessa.


      • peskää kunnolla
        että mitä?? kirjoitti:

        Misssä tällaisia teinityttöjä on?? Itse olen huomannut, että juuri nuoret tytöt ovat niitä kaikkein epäpuhtaimpia, kun yritän olla lähemmäs kontaktissa.....

        Joo hyi, niillä on näppylöitä pyllyssä kun eivät osaa pestä kuin näkyvät paikat


    • häirikköjä

      Hiljaisuus on yleensä kuuteen asti. Naapurisi voi tehdä valituksen, joten kyllä asia kuuluu hänellekin. Kolmannen varoituksen jälkeen saat häädön.

      • kerrosta + suihku

        Hei häirikkö

        Kerrostalossa hiljaisuus on kylläkin yleensä klo: 22.00-07.00 näin meillä ainakin Oulussa

        Suihkussa käyminen ei pitäisi kellekkään kuulua,jos siellä ei montaa tuntia olla

        Itselläni suihkussa ei mene ku 5min


      • .........

        Hiljaisuus ja suihkussa käynti ei liity toisiinsa.


      • heitä voltti

        Lue lakia pösilö. Hiljaisuudella ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisen hygienian kanssa. Suihkussa saa käydä milloin vain, kellonajasta riippumatta. Varoituksilla ei ole mitään tehoa jos isännöitsijä ymmärtää sen verran lakia. Mitään häätöä ei tule suihkuttelun takia saamaan kuten ei pidäkään. Ei helvetti näitä herkkähipiäisiä itkijöitä..!


      • Anonyymi

        Ei, voi saada häätöä jos käy hiljaisuuden aikan suihkussa joten ei kuulu sinulle voit toki siitä valittaa🤣😂 varmaan nauravat sulle!


    • ...

      Paitsi että hiljasuuden aikana saa käydä suihkussa, mutta tarkoittaen nopeita suihkuja eikä sitä, että sinne jäädään asuun koko yöks.

      • Anonyymi

        Voi siellä asukki ei ole lakia mikä tämän kieltäisi heh he


    • kaxtyötä

      sain valituksen samasta asiasta ja siitä että käyn vessassa hiljaisuuden jälkeen.. Loppui valitukset siihen kun sanoin että teen kahta työtä ja työ loppuu (toinen) aamuyöllä.. Vaikea uskoa että joku herää siihen, että naapuri on suihkussa, ja vaikka itse kuulin, että naapuri on suihkussa nii hei.. se on elämää.. Sitte alkoi valitukset meikäläisen metelistä - vaikka en ollut edes 300 km lähempänä kotia, onneksi senkin pystyin todistamaan.. Ja suihkun kestosta - itsellä se ei kauaa kestä, mutta joskus epäonnisen työpäivän jälkeen niin kyllä se puoli tuntia menee maximissaan..

      • Palstalla olijoille!

        Normaalit asumisäänet kerrostaloissa ovat hyväksyttäviä, olipa kellonaika mikä tahansa. Hiljaisuuden aikaan maksimi äänitaso on kerrostaloissa 25-30 desibeliä, eli sama mikä aiheutuu taloteknisistä laitteista.


    • htyjwy

      Idiootit vedentuhlaajat. Ette tajua, että se on osakkaiden pussista pois, kun vastikkeita joudutaan nostamaan vedenkulutuksen takia. Ja mitä tuhlausta muutenkin! Puoli tuntia suihkussa..... typeryyttä.

    • SOPEUTUJA

      TÄSSÄ TEILLE TOTUUS! Jos olet hereillä niin kenekään suhkuttelu ei haittaa ja jos nukut silloin et varmasti kuule!Että antakaa asukkaiden suihkutella!Eikö jokainen maksa vedenkulutuksesta itse??Näin tehdään ainakin meilläpäin ja hyvin toimii suhkuttelu!!Miettikää asiaa??Älkää valittako!!

      • haistako pitäisi...

        Minäkään en ymmärrä että miten se suihkuttaminen voi ketään haitata. Sellainen suhina nyt ei tunnu missään. Kovempi ääni siitä lähtee jos mies kusta lorottaa keskelle vessanpönttöä, mutta eihän sekään ikuisuuksia kestä. Taitaa suurin osa peseytymisen vastustajista olla juurikin noita "iik menee rahaa, yhteiskunta kaatuu" -ruikuttajia, tai jotain vanhuksia jotka ovat tottunet haisemaan eivätkä käy pesulla kuin kerran viikossa.

        On paljon pahempaa melusaastetta kuin vesi. Hurttien rätkytys (mikähän luontainen elinympäristö kerrostaloasunto muka on suden sukulaiselle?), jatkuva pianon hakkaaminen, patterin potkiminen (tällaisen sain kerran loppumaan kun karjaisin että pitääkö soittaa poliisit), kaikenlaisten tavaroiden heittely ympäri lattiaa, huonekalujen repiminen eestaas keskellä yötä, riitely, kakaroiden ulvonta ja kiukuttelu, musan tai telkan huudatus, hyeenan nauru jota päästetään puhelimeen klo 2 yöllä jne.

        Muusta saasteesta voi sitten sitten mainita tietenkin tupakan, ruohon ja vanhan viinan löyhkät.

        Tuon kaiken seassa joku vedenropina seinän takana tai missä tahansa on ihan pientä kamaa.


      • Hereillä äikässä?

        Ei maksa, tai siis toisilla kuuluu vesi vuokraan, jolloin kaikki maksavat vedestä "yhteisesti".

        BTW, välimerkin jälkeen tulee väli ja yksi kysymys- / huutomerkki riittää.


      • ei-haisuli
        haistako pitäisi... kirjoitti:

        Minäkään en ymmärrä että miten se suihkuttaminen voi ketään haitata. Sellainen suhina nyt ei tunnu missään. Kovempi ääni siitä lähtee jos mies kusta lorottaa keskelle vessanpönttöä, mutta eihän sekään ikuisuuksia kestä. Taitaa suurin osa peseytymisen vastustajista olla juurikin noita "iik menee rahaa, yhteiskunta kaatuu" -ruikuttajia, tai jotain vanhuksia jotka ovat tottunet haisemaan eivätkä käy pesulla kuin kerran viikossa.

        On paljon pahempaa melusaastetta kuin vesi. Hurttien rätkytys (mikähän luontainen elinympäristö kerrostaloasunto muka on suden sukulaiselle?), jatkuva pianon hakkaaminen, patterin potkiminen (tällaisen sain kerran loppumaan kun karjaisin että pitääkö soittaa poliisit), kaikenlaisten tavaroiden heittely ympäri lattiaa, huonekalujen repiminen eestaas keskellä yötä, riitely, kakaroiden ulvonta ja kiukuttelu, musan tai telkan huudatus, hyeenan nauru jota päästetään puhelimeen klo 2 yöllä jne.

        Muusta saasteesta voi sitten sitten mainita tietenkin tupakan, ruohon ja vanhan viinan löyhkät.

        Tuon kaiken seassa joku vedenropina seinän takana tai missä tahansa on ihan pientä kamaa.

        No ne kitisijät on näitä elämässä epäonnistuneita erakkoja jotka vain haluaa terrorisoida naapureita ja saada heille yhtä pahan olon kuin itselläkin on. Keksimällä keksitään jotain rutinan aihetta.


      • Anonyymi
        ei-haisuli kirjoitti:

        No ne kitisijät on näitä elämässä epäonnistuneita erakkoja jotka vain haluaa terrorisoida naapureita ja saada heille yhtä pahan olon kuin itselläkin on. Keksimällä keksitään jotain rutinan aihetta.

        Haistakoon vittu. Itse myös syosittelen olemaan vitun hiljaa jos mulla valittaa vitun klovn.


    • Olkaa hyvät

      Väärin, suihkun kohina on kova ääni, kun asuin itse huonommissa taloissa, heräsi juuri tälläisiin aamuöisiin suihkutteluihin. Törkeää, kun talot huonosti rakennettu niin kaikki kuulu ja silloin pitää ottaa naapuritkin huomioon. ONNEKSI ausun nyt melkein uudessa kerrsotalossa ja on hyvin rakennettu, ei kuulu minkäänlaiset suihkun tai vessan äänet.

    • Rakennustietoa

      Suihku kohisee valtavalla voimalla putkistossa, taloissa, joisa ei ole putkistoja eristetty, itse asiassa suihkun ääni kuuluu paljon kovempaa naapureihin kuin omaan asuntoon.
      Uusissa taloissa putket on eristetty , samoin viemärit, joten edistystä asiassa, mutta vielä vuonna 2001 raekennetussa kuului ja kovaa, nyt asun 2006 valmistuneessa kerrostalossa ja oikein hyvä ei kuulu mitään.

    • Asukki69

      Suihkussa tai wc:ssä käynti,vauva/lapsen itku ja jopa kovaääninen paneminen EI ole kielletty mihinkään vuorokauden aikaan ja ketään en noiden äänien takia voi häätää! Jos joku saa huomautuksen tai uhkauksen tommosien asioiden takia,nosta vastakanne häirinnästä! Jokaisen kerrostalossa asuvan on tajuttava,että valitettvasti naapuristosta kuuluu elämisen ääniä.Eri asia on yölliset tappalemiset ja tavaroiden hajottamiset,ne sit kuuluukin poliisille.Jos jota kuta hajottaa naapuri suihkussa käynti klo 5 aamulla,ostakoon omakotitalon jostain syrjäkylältä,lähtee muuten halvalla :D

      • 2+2

        Kovaääninen paneminen on mukavaa kuultavaa...


      • Ihana rauha nyt

        Itse asiassa kun järjestyssäännöissä (ainakin täälläpäin) sanotaan, että tulee välttää aiheuttamasta meteliä hiljaisuuden aikaan, niin mm. kovaääninen paneminenhan on tätä vastaan. Eihän se satunnaisesti haittaa, mutta satuin asumaan erään nuoren herran alapuolella jolla oli hoitoja n. 5 yönä viikossa ja erilaiset touhut jatkui suurimman osan yöstä, niin kyllä se on naapurien häirintää. Kehotan kokeilemaan talossa, jossa ei ole minkäänlaisia äänieristyksiä.


      • ........

        no kovaääninen paneminen ei kyllä tohon listaan kuulu, sen voi tehdä hiljempaakin. Toisin kuin suihkussa käynti tai vauvan itku.


    • Isännöitsijä_itse

      Ihan asiallinen kysymys se oli. Yöaikaan nimittäin ei saa käyttää suihkua.

      • voi elämä...

        Suoli24:n ylläpito näytti taas tasonsa. Tuollainen selkeä VALHE, joka tulee nimim. "isännöitsijä_itse" näppäimistöstä, saa olla kaikessa rauhassa mutta oikeisu poistetaan :D Näytähän "isännöitsijä" se lakipykälä mikä yösuihkuttelun kieltää! Eipä taida löytyä.


    • Yualle

      1) Puolen tunnin tussun duchittelu kuuluu jo koko taloyhtiölle, ei pelkästään naapurin miehelle!!! Jos perskohtainen kk-vesimaksu on vain 12,90 eskoa, niin eihän tuo riitä mitenkään kattamaan taloyhtiön vesikuluja!!!

      2) Käytät yö-vettä, joka tietenkin kalliimpaa, koska vesilaitoksenne määritellyt niin sopparissa. Naapurin mies sen tietää.

      Ei tässä tuolla duchittelukellonajalla muutoin ole mitään ongelmaa.

    • 50 litraa/vrk

      Mahdolliseen meluhaittaan en ota kantaa, mutta puolen tunnin suihkuttelussa ei ole mitään järkeä. Samaan pesutulokseen pääsee kyllä varmasti 5 minuutissa ja vesilasku pienenee 80% (ainakin suihkussa käynnin osalta).
      Jos taloyhtiön vesimasku ei ole huoneistokohtainen vaan jakaantuu tasan osakkaiden kesken, niin kyllä sinun vedentuhlaus on siinä tapauksessa myös naapurin asia.

    • Kokkikaikenyötä

      Kyllä minä käyn suihkussa joka aamuyö kun tulen töistä. Ja tulen aina käymään. Ei voi mikään sitä kieltää. Olen ravintolan ilta/yökokki enkä voisi edes ajatella meneväni nukkumaan paistorasvalle haisevana ja hikisenä!

      • 0+00

        Suihkussa käynti yöllä vuorotyöläisille onkin sallittua. Ihan eri asia on esim. sellainen, että ei vaan viitsi mennä ajoissa suihkuun, vaan istuu esim. tietokoneen ääressä puolille öin ja sit rättiväsyneenä raahautuu suihkuun.


      • ..........
        0+00 kirjoitti:

        Suihkussa käynti yöllä vuorotyöläisille onkin sallittua. Ihan eri asia on esim. sellainen, että ei vaan viitsi mennä ajoissa suihkuun, vaan istuu esim. tietokoneen ääressä puolille öin ja sit rättiväsyneenä raahautuu suihkuun.

        Mitä eroa sillä naapurille on kumpi tapaus näistä on kyseessä?


      • KOKKItyttö

        Kokki millaiset sosiaali pesu tilat teillä on työssä..Eikö siellä voi peseytyä ja tulla raikaana kotiin..niin minä teen..aina...EN halua herätellä napureita ja säästän vettä...


      • KOKKItyttö
        KOKKItyttö kirjoitti:

        Kokki millaiset sosiaali pesu tilat teillä on työssä..Eikö siellä voi peseytyä ja tulla raikaana kotiin..niin minä teen..aina...EN halua herätellä napureita ja säästän vettä...

        Meidän kerrostalossa hiljasuus klo 22- 7 niin en yöllä kotona peseydy...työssä pesutilat kuuluu olla...ainaki meillä on ja hyvät...


      • ???????
        .......... kirjoitti:

        Mitä eroa sillä naapurille on kumpi tapaus näistä on kyseessä?

        Toinen töissä, eikä voi käydä aikaisemmin suihkussa, toinen on kotona, siinä suihkun vieressä. Kerro toki mikä on vaikeinta ymmärtää ?


      • asdgsfsfs
        0+00 kirjoitti:

        Suihkussa käynti yöllä vuorotyöläisille onkin sallittua. Ihan eri asia on esim. sellainen, että ei vaan viitsi mennä ajoissa suihkuun, vaan istuu esim. tietokoneen ääressä puolille öin ja sit rättiväsyneenä raahautuu suihkuun.

        No eipä kyllä ole eri asia. Jokainen voi käydä suihkussa silloin kun tarvis on, oli vuorotyössä tai ei.


      • ffdsfsfsfsf
        KOKKItyttö kirjoitti:

        Meidän kerrostalossa hiljasuus klo 22- 7 niin en yöllä kotona peseydy...työssä pesutilat kuuluu olla...ainaki meillä on ja hyvät...

        Eihän se pakko ole. Muista kuitenkin että jos esim. naapurisi peseytyy hiljaisuusajan ulkopuolella, niin siitä on turha valittaa.


      • 0+00 kirjoitti:

        Suihkussa käynti yöllä vuorotyöläisille onkin sallittua. Ihan eri asia on esim. sellainen, että ei vaan viitsi mennä ajoissa suihkuun, vaan istuu esim. tietokoneen ääressä puolille öin ja sit rättiväsyneenä raahautuu suihkuun.

        Se ei kuulu sulle 😂😂😂🤣🤣


    • ei kuulu

      Kumma kun talossa jossa minä asun ei kuulu suihkun ääni naapureista mihinkään aikaan vuorokaudesta. Talo rakennettu 1992.

    • Paljon Kok

      On kyllä outoa, nimittän juuri 90 luvun alun ja puolenvälin talot ovat todella huonoja, asun 94 ja 95 rakennetussa ja suihkun ääni kuului kuin lentokoneen ääni ja kun yläkerrassa käytiin vesassa kuului lorina meidän makuuhuoneeseen selvääkin selvemmin

    • Minä.

      Ainakin nukun sikeästi vielä klo.05.00. En kyllä herää,vaikka joku olisikin suihkussa.

    • TanssiRotta

      Saako vehkeen pestä vaikka esim. kolmelta yöllä, jos kovasti kutittaa?

      • 4567

        Laita bepanteenia, pöljä. Joidenkin näyttää olevan vaikea ymmärtää, että kaikki talot eivät ole samanlaisia.


      • Yualle

      • 3454355345
        4567 kirjoitti:

        Laita bepanteenia, pöljä. Joidenkin näyttää olevan vaikea ymmärtää, että kaikki talot eivät ole samanlaisia.

        Ota asioista selvää, pöljä. Jodenkin näyttää olevan vaikea ymmärtää, ettei sillä ole mitään tekemistä millainen talo on. Suihkussa saa käydä silloin kun siltä tuntuu.


    • maliso

      Entinen naapuri, työtön tai opiskelijapoika? (ei suomalaistaustainen) kävi keskiyöllä ennen nukkumaan menoaan aina tasan puoli tuntia suihkussa.
      Taloyhtiössä oli huonot putket makkarin seinässä joten se kohina oli valtava - ei koskaan pystynyt nukahtamaan itse tuohon aikaan. Onneksi ei tarvitse enää asua köyhänä köyhien kanssa

    • Öitä kaikille

      Taidanpa tästä lähteä suihkuun, kun näyttää tuo aikakin olevan juuri sopiva!

    • Kyllä se vaan niin on että hiljaisuus tulee yleensä klo 22 jälkeen ja kestää siihen klo 06-07.00. Mutta ymmärrän kyllä jos vuortyössä käyvät ihmiset käyvät suihkussa ennen tuota mutta, kaiken järjen mukaan ei heillä. Pitäisi olla aikaa siihen puolen tunnin suihkuun. Myös täytyy tosiaan ottaa huomioon noi putkien kunnot monissa taloyhtiöissä on huonot.

      Samoin eri asia on sitten jos, kaikki muutkin mölyävät talossa yömyöhään/aamusta aikaisin. Niin silloin en näe mtn järkeä itsekkään olla hiljaa/ normaalisti.

    • nannaaaaa

      Olisit myös tunnustanut, että runkkaat samalla siellä suihkussa...ja pliis älä laita videolinkkiä... :)

    • cmjnrou

      Meillä vesi kuuluu vuokraan, niin saa läträtä ihan niin paljon ku haluaa. puoliso tekee vuorotyötä ja pakko on joskus käydä yöllä suihkussa ku on turvetuotannossa kaivinkonekuskina.

    • mttttt

      Meillä taitaa hiljaisuus olla klo 22-06. Tämä ei tietenkään tarkoita, ettei mitään elämän ääniä saa kuulua kymmenen ja kuuden välillä. Ymmärrän kyllä, että jos tulee emses iltavuorosta hikisenä kotiin tai lähtee aamulla aikaisin töihin, voi käydä suihkussa pikaisesti vaikka olisi hiljaisuus. Mutta tällöin pitäisi ottaa naapurit huomioon, eikä olla suihkussa sitä puolta tuntia.

      Itse herään viideltä aamulla ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttää naapuri, joka kylpee puolisen tuntia keskiöisin...

    • No jos

      joku suihkuttelee yli 5 min niin se kuuluuis jo poliisille..Tuollainen älytön energian ja veden tuhlaus on täysin ahterista.

    • Deadlift

      Suihkussa ei mene kuin 5-10 minuuttia !

      Puolen tunnin suihkut on TÖRKEÄÄ vedentuhlausta !!!

      Pitäs ampua tommoset tyypit !!

    • Anakra kuri

      Minä olen aloittajan taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Selvitin aloittajan IP-osoitteen avulla kenestä on kysymys. Poliisikin tietää jo henkilön, ja asukasyhdistys suosittaa talon hallitukselle rikosilmoituksen/tutkintapyynnön tekemistä tästä naapurihäiriköstä vuokralaisesta.

      Meidän taloyhtiössä on ankarasti kielletty veden lotraaminen ja käytävillä klooffaaminen yöaikaan. Yöaikaa on meidän taloyhtiössä klo 22 - 7.

    • Laki on puolellasi

      Ei kuulu paskan vertaa naapurillesi! Suihkussa saa käydä ja vessankin vetää mihin kellonaikaan tahansa. Näistä on ollut julkisuudessakin juttua ja jokin oikeuden ennakkopäätöskin on joskus tehty. Järjestyssäännöilläkään sitä ei voi kieltää jonka nyt luulisi olevan jokaiselle päivänselvä asia. Peseytyminen kuuluu ihmisen perusoikeuksiin ja jos se jotakuta ahdistaa, muuttakoon korpeen.

    • yksiön asukas

      Meidän taoyhtiösssä pitäisi olla hiljaista 23.00-07.00 aikaan, mutta herään joka aamu klo 6 yläkertalaisen suihkuun.
      Jos hanat aivan täysillä niin on siinä kova ääni. Entinen vuokralainen myös otti niitä suihkuja pari kolme kertaa päivässä mutta ei aivan täysillä joten ääni ei ollut niin voimakasta.
      Vuokralaiset eivät näytä välittävän veden kulutuksesta mitään koska eivät joudu siitä maksamaan samoin kuin osakkeen omistajat.

      Yksiössä asuminen on helvettiä koska kuulee kaikki äänet joka puolelta eikä voi toiseen huoneeseen paeta.

    • kerrostaloasukas

      Suihkussa käyminen kuuluu naapuriin. Vanhemmissa kerrostaloissa voi suihku olla makuhuoneen seinän takana ja voimakas veden juoksuttaminen herättää naapurin. Järjestyssäännöissäkin on sanottu, ettei yöllä pidä laskea vettä kovaa. Jos jokaisella on oma mittari, voi suihkutella niinkauan kuin haluaa, mutta jos on yhteismittari, on naapurilla oikeus ihmetellä pitkää suihkussa oloa.

    • Lvi mies

      Eikä tarvi olla makuhuoneen vieressä suihkunkaan, kun viemärit ja putkistot eristämättä, niin ääni tulee kohinana läpi talon.
      Kehoitan pesemään lavuaarissa intiimit paikat, ettei tarvi naapureita jatkuvasti herättää.
      Uusissa taloissa ei vesijohdon äänet kuulu, mutta kaikki ei voi asua uudessa, joten yli 10 vuotiaissa taloissa asuville tiedoksi: YÖSUIHKUT POIS,

      • yösuihkuttelu jatkuu

        Turhaan uhoat. Yöllä saa käydä suihkussa, oli talo millainen tahansa. Itse asun vanhassa talossa enkä ole kertaakaan herännyt vessan vetämiseen tai suihkutteluun vaikka jotkut naapurit niin tekeekin. Eipä väliä vaikka heräisinkin, koska heillä on täysi oikeus se tehdä.


    • iuhjjk

      Ihan sama mitä säännöt sanoo,mutta suihkussa käyntiä ei voi kukaan estää.jokaisella on oikeus peseytyä silloin kun siltä tuntuu.ei siellä kuitenkaan tuntikausia tarvii olla.kyllä meillä kuuluu kohina ku naapurit käy suihkussa,mutta mä nukun,en kuule tollasia.haluaisin nähdä säännöt joissa suihkussa käynti kirjaimellisesti kielletään.

    • hinkkaus_maksaa

      tyydytät itseäsi suihkussa... tee se jossain muualla

    • Meillä on 23-07 hiljaisuus, ja ovat vetämässä herneitä nenään ja soittamassa vartijaa siitä jos joku käy puoliltaöin suihkussa. Amikset sen sijaan saavat huudattaa musiikkia seinän takana ilman seurauksia kellon ympäri.
      Kerran pari vuotta sitten olin lähdössä seinäjoelle aikaisin aamulla, kävin suihkussa 6 aikaan. Sitten kun olin lähdössä kaikkine tavaroineni, naapuri tuli käytävään huutamaan että suihkussa ei käydä tähän aikaan. Sanoin vaan että sori, mut joudun istumaan seuraavat 8 tuntia bussissa ja suihku teki ihan hyvä..
      Kuukauden päästä sama naapuri oli soittamassa ovikelloani 6.15 aamulla pelkkä pyyhe lanteilla, oli tullut suihkusta ja vahingossa lukinnut makuuhuoneen oven jättäen kaikki avaimensa sinne.. Soitin kyllä huoltomiehet, mutta sanoin niille ettei suotta tarvii kiirehtiä kun ei oo niiden työaikakaan alkanut vielä.... :D

    • kerrostalo asukas

      Mä käyn suihkussa vaikka klo 0200 mulle ei naapuri tuu suutaan soittamaan,

      • Talonmies.-

        Et käy kun minä väännän päähanan kiinni.


      • kerrostalon asukas
        Talonmies.- kirjoitti:

        Et käy kun minä väännän päähanan kiinni.

        Sen jälkeen talonmies mä tuun ja väännän sut solmuun


      • Se on -.
        kerrostalon asukas kirjoitti:

        Sen jälkeen talonmies mä tuun ja väännän sut solmuun

        Kyllä joku ihan muu kun on solmussa kun minä.


      • aika hiljaista
        Talonmies.- kirjoitti:

        Et käy kun minä väännän päähanan kiinni.

        Siitä vain. Siitä terrorista et selviäkään pelkällä huomautuksella. Kaikenlaisia idiootteja täälläkin pyörii!


    • Mitä vastasit.-

      Oletko se sinä ja mitä järkeä sellaisessa on,joka päivä suihkussa puoli tuntia,ei Suomesta mistään sellaista energiamäärää löydy.
      Onko ihmiset nykyään täysiä urpoja.

    • ex kerrostalo asuja

      tottakai naapurin pitää tietää millon peseydyt.joka kerrostalossa on kyyliä jotka utelee kaiken.minunkin ex asunnossa kyylä oli talkkari joka tarpeen vaatiessa vieraili yleisavaimella päivittämässä tietojaan. minäkään kun en puhunut juoruille menoistani.

    • uytewq

      Juu! Yläkerran nainen jopa 2h tuntia suihkus,ei mitään järkee! ja ota ne korkokengäs jaloista ennekuin ´lähet ulos,ei kehtaa sitä ravaamista kuunella.....

    • josalkwsj

      kuka herää siihen jos seinänaapuri tai yläkerran naapuri menee suihkuun aamulla?????
      oon asunu MONESSA eri kerrostalossa enkä ole koskaan kuullut ku naapuri menee suihkuun. Ihme kyyläystä ja salakuuntelua jotku naapurit harrastavatki

      • kjuhygtrfed

        Jotkut ihmissaastat nyt märisevät pelkästä märisemisen ilosta. Ne kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa.


      • Rakennus asiantunt.

        Sulla on poikkeuksellisen huono kuulo. suomi on täynnä paskasti rakennettuja taloja, joissa suihkun ääni kuuluu kuin suihkumoottori, kun hormit ja viemärit, putekt eristämättä, Eli olet kuuro, ainoastaan uusissa taloissa noin maks 5 vuotta vanhat ei kuulu suihkin äänet kun hormit ja putket eristetty.


    • Peskää pylly

      Mutta ei muuta,koko vartaloa on ihan turhaa ja vahingollista jynssätä ja huuhdella joka päivä siitä on vain vahinkoa,ihminen vanhenee ja rypistyy ennen aikojaan..Mitkään voiteilla lotrailut ei korvaa ihmisen omaa ihorasvaa.

    • EkoArska...

      Jos käyttää aamutoimenpiteisiin enemmän vettä kun puoli litraa ja kolme minuuttia aikaa niin se on jo törsäystä ja ajanhukkaa.

      Itse kaadan aamuisin puoli litraa vettä astiaan missä huuhtelen esinahkani ja pussini. Kastan paperisen käsipyyhkeen astaan ja pyyhin sillä persvakoni. Samalla märällä pyyhkeellä myös kainalot. Loput vedestä käytän hampaitten pesuun ja lopuksi huuhtelen loppuvedellä hiukseni ja kasvoni ja sitten töihin.

      • Ei vitsailla

        Minä kyllä teen joksenkin noin,en kylläkään vettä mittaile mutta kylmä hana liruttaa minuutin pari..Hiuksia ei tarvii pestä kun on 3mm sänki,hampaiden pesuun riittää 1 lasillinen vettä..1-2 palaa kuluu käsipyyhkeitä.


      • Lisäys.-

        Veden lämmittämisen lopettaminen ja muukin energian säästö on pudottanut sähkölaskua aivan järkyttävästi.Ennen sähkölasku oli 250-300€ ja viimeisin lasku tais olla n.60-70€.


    • ISÄNNÖITSIJÄ_____

      YÖAIKAAN EI KÄYDÄ SUIHKUSSA JA SILLÄ SIPULI! YÖAIKAAN ANNETAAN NAAPUREILLE YÖRAUHA, SUIHKUSSA KÄYDÄÄN AAMU 7 JA ILTA 22 VÄLISENÄ AIKANA!!!

    • Isännöitsijä-

      Yöaikaan voi käydä suihkussa ja vetää vessan, aivan kuten päivälläkin. Tätä ei järjestyssäännöillä pysty kieltämään. Valittaminen on aivan turhaa ja jos joku siitä tosissaan ahdistuu, kannattaa muuttaa jonnekin metsän keskelle.

    • Blok-get

      Ei muuten käydä yöllä suikussa kun asut huonosti rakennetussa talossa, kohina kuuluu koko talon läpi, siinä voi tulla ruveta jossain vaiheessa nokka punoittamaan.
      Metsän keskelle se asumman, joka ei ymmärrä ottaa muita huomioon

      • en hyväksy

        Näin on, nokka alkaa punoittaa ja nenä tulee kipeäksi, jos yöllä rampataan suihkussa, tai muutenkaan klooffataan pitkin lattioita!


    • ......

      No on se nyt saatana ihmeellistä jos ei saa yöllä käydä suihkussa! Täällä sama homma, 10 minuutin suihkusessiosta yhden aikaan yöllä on alakerran mummo soittamassa poliisia paikalle kun taas ylimmässä kerroksessa saa vielä kolmelta aamulla hakata lattiaa! Muutto edessä kun en kestä noita naapureita.

      • Kennossa asuva

        Puretaan asia palasiksi:

        Kerrostalossa, kuten myös rivi- tai paritalossa naapureiden elämästä lähtevät äänet voivat häiritä. Tämä on tosiasia.

        Alkuperäisen kirjoittajan tilanne eri variaatioissaan lienee tuttu varsin monille kerros-, rivi- ja paritaloissa asuville ihmisille.

        Itse olen sitä mieltä, että minun tekemiseni omassa asunnossani eivät ole naapureideni asioita. Jos naapureilla on jotain huomauttamista, he voivat ottaa yhteyden isännöitsijään, joka tarpeen vaatiessa ryhtyy asianmukaisiin toimenpiteisiin. Olen tämän todennut muutaman kerran naapureilleni, jotka ovat minulle valittaneet yhteisten naapuriemme edesottamuksista. Yleensä isännöistsijät eivät tällaisissa tapauksissa kuitenkaan "ryhdy asianmukaisiin toimenpiteisiin", koska "tarve ei vaadi". Suomeksi sanottuna isännöitsijällä ei ole laillisia perusteita ryhtyä toimenpiteisiin. Ei vaikka kiukkuista valittajaa kuinka ituttaisi.

        Alkuperäisen kirjoittajan tapaus on yksinkertainen sekä oikeudellisesti että periaatteellisesti:

        1. Riippumatta siitä, mitä talon järjestyssäännöissä sanotaan, "normaalit elämisen äänet" on kaikkien talossa asuvien suvaittava. Suihkussa käyminen aiheuttaa "normaaleja elämisen ääniä" riippumatta siitä, mihin vuorokaudenaikaan suihkussa käydään tai kuinka pitkään suihkussa ollaan.

        2. Periaatteelisesti asia on myös simppeli. Jos ihminen asuu kerros-, rivi- tai paritalossa, hän on muuttamalla tällaisessa talossa sijaitsevaan asuntoon lähtökohtaisesti ymmärtänyt ja siten hyväksynyt sen mahdollisuuden olemassaolon, että naapureiden elämästä saattaa syntyä ääniä. Näin on riippumatta siitä, onko ihminen muuttanut kyseisenlaiseen asuntoon vapaaehtoisesti tai pakon edessä. Ympäristöstä kuuluvat äänet liittyvät yhteisöasumiseen, niille ei voi mitään, ne täytyy hyväksyä.

        Eri asia on kohtuuton meteli, jonka jokainen täysijärkinen ihminen ymmärtää. Suihkussa käyminen, vessanpöntön vetäminen, ruoanlaitto, parvekkeen oven avaaminen, käveleminen, seksin harrastaminen, ompelukoneen käyttäminen, television katsominen (ja kuunteleminen), radion kuunteleminen jne. aiheuttavat normaaliin elämiseen kuuluvia ääniä, joten ne on meidän kaikkien hyväksyttävä.


    • hgjgh

      kuka helvetti lutraa suihkussa joka aamu puoli tuntia, järjetöntä energian haaskaamista.

      • Anonyymi

        Normaalia vuokraloisten toimintaa. tuhlataan vettä ja lämpöä mahdollisimman paljon kostona kalliista vuokrasta.


    • Anonyymi

      Ei kuulu oma vika jos kuunteelee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27820
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17747
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4163
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1817
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe