nopeasti apua!

niiinar

viime viikolla jalkapohjiini ilmestyi muutama ympyrän muotoinen punainen vähän kohollaan oleva punainen läiskä ei hilseilevä, ja jalat olivat aika arat, laitoin rasvaa, hieroin vähän ja aamulla jalat olivat ihan ok, arat vähän. Sitten käsiini ilmestyi samanlaisia! Käytin kortisonia muutaman päivän ja jäljet lähti. Tänään niitä tuli taas uudelleen, mitä tämä voisi olla? Minulla on myös atomppinen ihottuma.

9

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oireet sopivat parhaiten nokkosihottumaan eli urtikariaa. Myös monimuotoinen punavihouttuma on mahdollinen. Terveyskirjastossa (www.terveyskirjasto.fi) voit tarkastella, sopivatko oireet mainittuihin tauteihin. Samalla löydät itsehoito-ohjeita.

• niina r

hei, kuvien perusteella tämä ei olisi nokkosihottumaa, mutta olisiko sinulle mitenkään mahdollista laittaa kuvaa ihostani jos se helpottaisi sinua katsomaan mitä tämä voisi olla sillä läiskät ei ole lähtenyt paitsi toki välillä. Ps. Vanhemmiltani päivi ja pekka riipiseltä terveisiä, sait joskus selville isoveljeni kananmuna allergian joten kiitos heiltä siitä :)

• niiina r

vielä edelliseen viestiini lisättynä läikät on tosiaan punaisia, ja kun vierestä painaa, läiskän ympärille tulee valkoiset "reunat"

• Niiiina r

Hei vielä sellaista että syön yaz ehkäisypillereitä, ja pakkausselosteessa luki näin:

Myös seuraavia haittavaikutuksia on raportoitu, mutta niiden yleisyyttä ei voida arvioida saatavilla olevan tiedon perusteella: yliherkkyys, erythema multiforme (punoittavat, rengasmaiset ihottumaläiskät tai haavaumat).

täytyykö minun lopettaa pillerit?

• matti.hannuksela

En ole koskaan nähnyt sellaista reaktiota e-pillereihin. Alan lehdissä on julkaistu yksi tapaus, joka muistuttaa vähän kuvattua reaktiota. Pidän pillereiden ja iho-oireen yhteyttä erittäin epätodennäköisenä.

• klas

moi. Onko sulle tullut suuhun/silmiin/muille limakalvoille vesirakkoja? Jos, niin tsekkaa stevens johnsonin syndrooma.

• niiinar

moi, ei ole tullut muualle läiskiä ku käsiin ja jalkoihin. Ja ne ovat vain vähän koholla olevia, jotka ei hilseile tai ole vesirakkulalla.

• niiinar

hei, halusin ilmoittaa että läiskät tulivat luultavasti kyseisistä e-pillereistä, sillä lopetin ne jo n.4kk sitten ja läiskiä ei ole tullut sen jälkeen ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4732
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3212
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2959
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1710
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1490
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1294
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1019
    8. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      953
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      951
    10. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      105
      926
    Aihe