Hei, sairastan keskivaikeaa sisäsyntyistä astmaa,Olen viimeisen 4 vuoden aikana saanut jokaiselta lennolta flunssan. Sikäli hankalaa, ettei se mene ohi ilman vahvaa kortisoni ja Atrodual-sumutelääkettä. Mikä lentämisessä aiheuttaa moisen.Yleensä en flunssaa muutoin saa, kaikki rokotukset on päivitetty.Lennot ovat pohjoismaissa tai keski-euroopassa, harvemmin lyhyillä kotimaan lennoilla.
Flunssa lentokoneessa
3
152
Vastaukset
Tuo harmillinen ilmiö johtunee kahdesta asiasta. Lentokoneen ilmanpaine on matalampi kuin maan pinnalla. Se ja veto ärsyttävät hengitysteiden limakalvoja. Sitten omat piilevät virukset tai ahtaassa tilassa leliävät muiden henkilöiden virukset tekevät taudin. Minulla ei ole tiedossa keinoja, joilla sen pystyy estämään. Ehkä kysymyksesi lukee joku kohtalotoveri, jolla on ratkaisu asiaan.
- anneli
Hei Kamomilla, minulla oli sama juttu. Sitten löytyi lääkäri, joka antoi seuraavan neuvon: Osta tavallista nuhasuihketta ja ota ensimmäinen suihke turvatarkastuksen jälkeen, seuraava kun istut koneessa ja viimeinen kun laskeutu-minen alkaa. Minulla se toimi kuin taika.
- ----------------
Käsihygienialla lienee myös merkitystä noissa oloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446