Omistushaluinen kissa vai???

MInulla on 1v 6 kk kissa joka vahtii minua ja on kovasti halukas hyökkimään paljasta käsivartta ja käsiä kohti purrakseen niitä... samoin nukkumaan mennessäni paljaat varpaat ovat puremisen kiinnostuksen kohteena. Mkähän lie moiseen selitys ja kuinka saisin moisen loppumaan ...

14

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nau ja Kusti

      Sillä on tylsää ja se on turhautunut! Leikitä sitä, käytä sitä ulkona valjaissa joka päivä ja mikä tärkeintä, ota sille kissakaveri!

      • reetta

        Leikitän sitä monellakin tapaa... haetaan hiiriä piilosta ym ym.... valjaissakin on ulkona ja kesällä sai olla vapaasti parvekkeella jossa oli verkko ettei karannut :D
        Ai että kaveri hmmm.....


    • No tuota... metsästäjänä voin hoitaa asian aika kätevästi. Mutta mutta: kyllä kissakin tottelee, kun sille antaa kurinpalautusta. Kissa vaan on sellainen itsepäinen eläin. Siihen saa kissan omistaja vaan tottua. Näin on.

      • reissunainen vm-65

        reissumies, sinuna lukisin hieman lakitietoa siitä että kuka ja miten kissan voi lopettaa.

        Kurinpalautuksenkin suhteen olisin varovainen ettet itse vain syyllistyisi eläinsuojelurikkomukseen tai yllyttäisi toista henkilöä siihen!

        Haluatko ylläpidon niskaasi? Ellet, mieti vähän että mitä kirjoitat!


    • Koulutuksen puutetta. Kun kissa käy kimppuusi parkaise korkealla äänellä ja lopeta leikki (varpaat piiloon eikä mitään huomiota kissalle pieneen hetkeen), niin kissanpennut oppivat olemaan purematta liian lujaa. Runsaasti muuta leikkimistä ja aktivointia kun ollaan kiltisti. Saattaapi olla vähän vaikeampaa noin vanhaa saada oppimaan, johdonmukaisuus kaiken a ja o. Kissakaveri voisi kanssa olla hyvä idea. Ei missään tapauksessa mitään kurittamista!

      • Kissa on ollut samanlainen kokoajan.... paljaat varpaat ja käsivarret ja kädet kiinnostaneet. Olen yrittänyt kouluttaa siis KURITTANUT EN OLE VIELÄ KOSKAAN
        uskoo kyllä kun todella kiljaisen sille mutta unohtuu näköjään siltäkin...


      • hahelen kirjoitti:

        Kissa on ollut samanlainen kokoajan.... paljaat varpaat ja käsivarret ja kädet kiinnostaneet. Olen yrittänyt kouluttaa siis KURITTANUT EN OLE VIELÄ KOSKAAN
        uskoo kyllä kun todella kiljaisen sille mutta unohtuu näköjään siltäkin...

        Sähisemistäkin & tuijottamista(=uhkaava ele kissalle) voi kanssa kokeilla, tai harhauttamista esim. kivalla lelulla ja rapistelulla kun käy kimppuun. Kurittamista ei todellakaan kannata kokeilla, kissa vaan alkaa pelätä kun ei ymmärrä sitä. Siis kissaa kiinnostaa paljas iho? Ehkä voisit kokeilla jotain tuoksuvaa ihovoidetta tai hajuvettä, jos se vaikka vähentäisi intoa.. Alkoholin tuoksu (kasvovedet ym) on ainakin omille kissoilleni inhokki. Ja sitrushedelmät on toinen.


    • Kiitokset " kansalaispalkalle " vinkeistä,,, kokeilenpa " hajuja " seuraavaksi.... katsotaan mitenkä hommelit meillä alkaa toimia :D

    • kisuli100

      Se on kissan ydinosaamista,anna purra ja leikkiä vaan. aamuisin kissa hyppii jaloissa,kun on niin iloinen kun herään ja iltaisin kun menen nukkumaan,juoksee sänkyy ennen minua ja odottaa varpaita ja sormia ja lopuksi tulee peiton alle nukkumaan. Saunassakin istun kisun kanssa yhdessä ja jää jälkilöylyihin nukkumaan.

    • ................

      Onko kissallanne toista kissakaveria? Mikäli ei, kannattaisi sellaista harkita. Kissan paras kaveri on toinen kissa, jonka kanssa tämä voi painia ja telmitä. Muutoin ilman toista kissaseuraa omistajista tulee näitä "paini-/leikkikavereita" ja siksi kissa hyökkäilee leikintoivossa.

    • ***

      Minulla on siamilainen, on tehnyt tätä samaa...hyökkää minun käsiin ja jalkoihin, tosin jalkoihin hyvin hellästi, mutta käsiin koko tyhmyydellä))) Itse huomasin että se helposti hermostuu jos en huomioi häntä ja kun istun mieheni vieressä, se alkoittaa tätä "leikkiä". Ei koskaan hyökkää mieheni kimppuun. Mielestäni se on mustasukkaisuutta ja omistushalua. Ongelma väheni kun leikautin kissani, mutta välillä joudun edelleen laittamaan sen jäähylle kylppäriin. Toiseen kissaan ystävystäminen ei onnistunut, eikä se sitä toista kissaa koskaan myöhemmin kaipanut.

      • kisuttelija

        hankkikaa kissallenne kissakaveri niin saatte olla rauhassa!!!!


    • miauuuu autchhhuuu

      sipaise sinappi-pippurisekoitusta varpaisiin....kerran maistettuaan kisu ei enää hyökkäile.

    • yksin autuus

      kissa ei välttämättä kissakaveria halua. Maalla vapaasti elävä sisaruspari. Kun toinen kissa menee muorin luokse, toinen siellä oleva käppäilee miniän luokse, talojen väli n30m. kun kakkonen menee miniän luo,. tulee ykkönen muorin luo. Joskus ovat samassakin talossa, harvemmin samassa huoneessa. Ykkönen on ahkera metsästäjä, kakkonen "missi" ja ryöstää usein ykkösen saaliit. Joskus, harvoin nuoleksivat toisiaan hetken ja sitten sähistään. meno jatkunut koko iän, 14 vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe