MInulla on 1v 6 kk kissa joka vahtii minua ja on kovasti halukas hyökkimään paljasta käsivartta ja käsiä kohti purrakseen niitä... samoin nukkumaan mennessäni paljaat varpaat ovat puremisen kiinnostuksen kohteena. Mkähän lie moiseen selitys ja kuinka saisin moisen loppumaan ...
Omistushaluinen kissa vai???
14
342
Vastaukset
- Nau ja Kusti
Sillä on tylsää ja se on turhautunut! Leikitä sitä, käytä sitä ulkona valjaissa joka päivä ja mikä tärkeintä, ota sille kissakaveri!
- reetta
Leikitän sitä monellakin tapaa... haetaan hiiriä piilosta ym ym.... valjaissakin on ulkona ja kesällä sai olla vapaasti parvekkeella jossa oli verkko ettei karannut :D
Ai että kaveri hmmm.....
No tuota... metsästäjänä voin hoitaa asian aika kätevästi. Mutta mutta: kyllä kissakin tottelee, kun sille antaa kurinpalautusta. Kissa vaan on sellainen itsepäinen eläin. Siihen saa kissan omistaja vaan tottua. Näin on.
- reissunainen vm-65
reissumies, sinuna lukisin hieman lakitietoa siitä että kuka ja miten kissan voi lopettaa.
Kurinpalautuksenkin suhteen olisin varovainen ettet itse vain syyllistyisi eläinsuojelurikkomukseen tai yllyttäisi toista henkilöä siihen!
Haluatko ylläpidon niskaasi? Ellet, mieti vähän että mitä kirjoitat!
Koulutuksen puutetta. Kun kissa käy kimppuusi parkaise korkealla äänellä ja lopeta leikki (varpaat piiloon eikä mitään huomiota kissalle pieneen hetkeen), niin kissanpennut oppivat olemaan purematta liian lujaa. Runsaasti muuta leikkimistä ja aktivointia kun ollaan kiltisti. Saattaapi olla vähän vaikeampaa noin vanhaa saada oppimaan, johdonmukaisuus kaiken a ja o. Kissakaveri voisi kanssa olla hyvä idea. Ei missään tapauksessa mitään kurittamista!
Kissa on ollut samanlainen kokoajan.... paljaat varpaat ja käsivarret ja kädet kiinnostaneet. Olen yrittänyt kouluttaa siis KURITTANUT EN OLE VIELÄ KOSKAAN
uskoo kyllä kun todella kiljaisen sille mutta unohtuu näköjään siltäkin...hahelen kirjoitti:
Kissa on ollut samanlainen kokoajan.... paljaat varpaat ja käsivarret ja kädet kiinnostaneet. Olen yrittänyt kouluttaa siis KURITTANUT EN OLE VIELÄ KOSKAAN
uskoo kyllä kun todella kiljaisen sille mutta unohtuu näköjään siltäkin...Sähisemistäkin & tuijottamista(=uhkaava ele kissalle) voi kanssa kokeilla, tai harhauttamista esim. kivalla lelulla ja rapistelulla kun käy kimppuun. Kurittamista ei todellakaan kannata kokeilla, kissa vaan alkaa pelätä kun ei ymmärrä sitä. Siis kissaa kiinnostaa paljas iho? Ehkä voisit kokeilla jotain tuoksuvaa ihovoidetta tai hajuvettä, jos se vaikka vähentäisi intoa.. Alkoholin tuoksu (kasvovedet ym) on ainakin omille kissoilleni inhokki. Ja sitrushedelmät on toinen.
Kiitokset " kansalaispalkalle " vinkeistä,,, kokeilenpa " hajuja " seuraavaksi.... katsotaan mitenkä hommelit meillä alkaa toimia :D
- kisuli100
Se on kissan ydinosaamista,anna purra ja leikkiä vaan. aamuisin kissa hyppii jaloissa,kun on niin iloinen kun herään ja iltaisin kun menen nukkumaan,juoksee sänkyy ennen minua ja odottaa varpaita ja sormia ja lopuksi tulee peiton alle nukkumaan. Saunassakin istun kisun kanssa yhdessä ja jää jälkilöylyihin nukkumaan.
- ................
Onko kissallanne toista kissakaveria? Mikäli ei, kannattaisi sellaista harkita. Kissan paras kaveri on toinen kissa, jonka kanssa tämä voi painia ja telmitä. Muutoin ilman toista kissaseuraa omistajista tulee näitä "paini-/leikkikavereita" ja siksi kissa hyökkäilee leikintoivossa.
Minulla on siamilainen, on tehnyt tätä samaa...hyökkää minun käsiin ja jalkoihin, tosin jalkoihin hyvin hellästi, mutta käsiin koko tyhmyydellä))) Itse huomasin että se helposti hermostuu jos en huomioi häntä ja kun istun mieheni vieressä, se alkoittaa tätä "leikkiä". Ei koskaan hyökkää mieheni kimppuun. Mielestäni se on mustasukkaisuutta ja omistushalua. Ongelma väheni kun leikautin kissani, mutta välillä joudun edelleen laittamaan sen jäähylle kylppäriin. Toiseen kissaan ystävystäminen ei onnistunut, eikä se sitä toista kissaa koskaan myöhemmin kaipanut.
- kisuttelija
hankkikaa kissallenne kissakaveri niin saatte olla rauhassa!!!!
- miauuuu autchhhuuu
sipaise sinappi-pippurisekoitusta varpaisiin....kerran maistettuaan kisu ei enää hyökkäile.
- yksin autuus
kissa ei välttämättä kissakaveria halua. Maalla vapaasti elävä sisaruspari. Kun toinen kissa menee muorin luokse, toinen siellä oleva käppäilee miniän luokse, talojen väli n30m. kun kakkonen menee miniän luo,. tulee ykkönen muorin luo. Joskus ovat samassakin talossa, harvemmin samassa huoneessa. Ykkönen on ahkera metsästäjä, kakkonen "missi" ja ryöstää usein ykkösen saaliit. Joskus, harvoin nuoleksivat toisiaan hetken ja sitten sähistään. meno jatkunut koko iän, 14 vuotta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2715920Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651939- 1801740
- 1191221
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä131171Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561067Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71036Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41961RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49931Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288922