Olen koivulle allerginen ja ristiallergiaa mm. soijalle. Olen käyttänyt keväisin koivun siitepölyaikaan kortisonisuihketta ja pärjännyt sillä. Viime keväänä aloin epäillä, että suihke ei sovi ja keskustelin asiasta tk-lääkärin kanssa. Hän vaihtoi suihkeen tilalle Lomudal-silmätipat, joita käytän keväisin. Joudun käyttämään nenän kostutukseen keittosuolasuihketta talvisin. Se ei yksistään riitä. Olenkin käyttänyt lisäksi Sesam-öljy suihketta. Tulin sillekin allergiseksi, kurkun kutina alkoi heti suihkeen laiton jälkeen. Nyt olen käyttänyt A-vita plus nenäsuihketta, mutta en ole varma onko siitä apua vai haittaa. Nenä on tukossa öisin edelleen. Polyyppeja ei ole , poskiontelot leikattu. Nyt kysynkin sisältääkö A-vita plus nenäsuihke jotain allergisoivaa ainetta.
Sen sisältö on :
dexpanthenol,tocopheryl acetate,retynyl palmitate, PEG-40 hydrogenated castor oil, disodium EDTA, sodium hydroxymethylglycinate, potassium sorbate, xanthan gum, eucalyptol, buffer solution.
Olen allerginen säilöntäaineille, kathon, formaldehydi ja sen vapauttajat.
nenä tukossa
kuiva nenä
1
219
Vastaukset
Tuskin tuosta allergiaa syntyy, mutta herkimmille ärsytystä. Nenän kostuttamiseen voisi vuorisuola auttaa paremmin kuin merisuola ja pitoisuus noin 1 %. Vuorisuolassa on mm magnesiumin ja kalsiumin suoloja, jotka rauhoittavat limakalvoja paremmin kuin pudas natriumkloridi. Liuoksen voi tehdä itse, sillä sellaista ei tietämäni mukaan ole valmiina apteekissa. Vuorisuolaa saa päivittäistavarakaupoista. Ellei sekään auta, käynti korva-nenä-kurkkutautilääkärin luona on paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418