Minulla on pitkä kuukautiskierto 32-38 päivää, ovulaatio kyllä löytyy joka kierrossa ovulaatiotesteillä ja se hyödynnetään. Sain gynekologiltani Lugesteron 100 mg-emätintabletteja ovulaation jälkeiseen käyttöön, sillä viikko ovulaatiosta minulla alkaa jo niukka tiputteluvuoto. Kuuri on 1tbl aamulla ja 2tbl illalla emättimeen 3 päivää ovulaatiosta kestäen vuodon alkuun tai rv 9. Toiveena meillä siis on raskaus jota on jo vuosi yritetty. Auttaako tämä lääke juuri raskautumiseen vai vain kuukautiskierron säännöllisyyteen/tiputtelun loppumiseen? Munasarjani ovat monirakkulaiset (mutta ei pahasti, kun ne juuri ultrattiin). Mieheltä määrättiin spermakoe ja minulta verikokeita elleivät Lugesteronit auta. Montako kiertoa niitä on turvallista syödä? Yksi lapsi meillä on (3 vuotias) joka sai luomusti alkunsa 10kk yrityksen jälkeen. Millaiset ovat mahdollisuutemme Lugesteronilla raskautumiseen? Entä jos spermanäytteessä on vikaa? Mikä on silloin jatkohoito?
Lugesteronia raskautumiseen??
1
874
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Lääkärisi ohje kuulostaa aivan oikealta. Lugesteron on keltarauhashormonia, joka vahvistaa ja tukee kohdun limakalvoa ovulaation jälkeen. Siltä osin se voi auttaa raskautta alkuun. Lugesteron on luonnollista keltarauhashormonia, joten sen pitempiaikaiselle käytölle ei ole estettä. Mutta tietysti jos se ei riitä, kannattaa miettiä muitakin keinoja.
Lääkärisi arvioi miehesi spermanäytteen perusteella tarvitaanko hedelmöityshoitoja, inseminaatioita tai koeputkihedelmöityshoitoja. Lisää tietoa löytyy täältä http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/hoidamme-lapsettomuutta-hyvin-tu/hedelmoityshoidot/.
Keväisin terveisin
Anne-Maria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708