Minulla on pitkä kuukautiskierto 32-38 päivää, ovulaatio kyllä löytyy joka kierrossa ovulaatiotesteillä ja se hyödynnetään. Sain gynekologiltani Lugesteron 100 mg-emätintabletteja ovulaation jälkeiseen käyttöön, sillä viikko ovulaatiosta minulla alkaa jo niukka tiputteluvuoto. Kuuri on 1tbl aamulla ja 2tbl illalla emättimeen 3 päivää ovulaatiosta kestäen vuodon alkuun tai rv 9. Toiveena meillä siis on raskaus jota on jo vuosi yritetty. Auttaako tämä lääke juuri raskautumiseen vai vain kuukautiskierron säännöllisyyteen/tiputtelun loppumiseen? Munasarjani ovat monirakkulaiset (mutta ei pahasti, kun ne juuri ultrattiin). Mieheltä määrättiin spermakoe ja minulta verikokeita elleivät Lugesteronit auta. Montako kiertoa niitä on turvallista syödä? Yksi lapsi meillä on (3 vuotias) joka sai luomusti alkunsa 10kk yrityksen jälkeen. Millaiset ovat mahdollisuutemme Lugesteronilla raskautumiseen? Entä jos spermanäytteessä on vikaa? Mikä on silloin jatkohoito?
Lugesteronia raskautumiseen??
1
1124
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Lääkärisi ohje kuulostaa aivan oikealta. Lugesteron on keltarauhashormonia, joka vahvistaa ja tukee kohdun limakalvoa ovulaation jälkeen. Siltä osin se voi auttaa raskautta alkuun. Lugesteron on luonnollista keltarauhashormonia, joten sen pitempiaikaiselle käytölle ei ole estettä. Mutta tietysti jos se ei riitä, kannattaa miettiä muitakin keinoja.
Lääkärisi arvioi miehesi spermanäytteen perusteella tarvitaanko hedelmöityshoitoja, inseminaatioita tai koeputkihedelmöityshoitoja. Lisää tietoa löytyy täältä http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/hoidamme-lapsettomuutta-hyvin-tu/hedelmoityshoidot/.
Keväisin terveisin
Anne-Maria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233123Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68720Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3713Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32581Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3580Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35577Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es19520- 40511
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3509- 36495