Olen pähkinälle allerginen, joten en voi syödä myöskään kastanjaa koska ne kuuluvat samaan sukuun.
Mutta mitenkä vesikastanja? Voinko syödä sitä vaikka olen pähkinälle allerginen?
Minulla on myös siitepölyallergioita ja muita ruoka-allergioita.
vesikastanja
5
416
Vastaukset
Vesikastanja on sarakasveihin kuuluvan kasvin juurimukula. Se ei aiheuta oireit pähkinäallergisille.
- ???
Pähkinän kaikille muodoille allerginen, etenkin muskotille ja kookokselle. Mitään muita allergioita ei ole..
Söin tänään ravintolassa vihanneksien seassa siivun vesikastanjaa...ja henki oli loppua lähes siihen paikkaan.
Onneksi lääkkeet laukussa ja kortisonilla muutamien minuuttien jälkeen selvisin jatkamaan ruokailua.
Allerginen reaktio oli todella nopea, yleensä viive ollut muutaman miinuutin.
Onko tämä sitten joku muu allergia? - nimi ei ole enne
Myöskään muskottipähkinä ja kookospähkinä eivät kuulu pähkinöiden sukuun!
- astmaa
Nimestään huolimatta myöskään kookospähkinä ja muskottipähkinä eivät ole pähkinöitä.
- teija.dunder
Allergia vesikastanjalle on erittäin harvinaista ja se ei liity pähkinäallergiaan. Vesikastanja on mukula, joka on valtaosin imeytyvää sokeria, tärkkelystä. Olisiko ruokaan voinut vahingossa joutua pähkinää? Jos yllättäviä allergiaoireita tulee jatkossa kannattaa hakeutua selvityksiin esim ihoklinikan allergiayksikköön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834283- 1623528
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181581