Osaisko joku neuvoa, mistä voisin saada Sweeney Todd - näytelmän (musikaalin) käsikirjoituksen suomenkielisen version? Näytelmää on kuitenkin esitetty Suomessa, joten kai siihen kässäri on jossain olemassa.
Sweeney Todd
3
203
Vastaukset
Näytelmätekstejä (suomeksi) saa Näytelmäkirjailijaliitosta ja Drama Cornerista. Ymmärtääkseni tekstejä ei kuitenkaan anneta ihan kenelle tahansa, tai ainakin heidän palveluihinsa pitää rekisteröityä. Voi olla että Sweeney Todd:in oikeuksia valvoo ulkomainen taho (Veikkaisin että Josef Weinberg), ja heiltä tekstin saaminen on vielä vaikeampaa, ellet ole ammattiteatterissa töissä. Suosittelisin ennemmin amazonista tilaamaan (englanninkielisen) version käsiksestä, voi olla helpompaa kuin saada Suomenkielinen käsis.
- Hillevi
Kiitos tiedoista. Mulla on kyllä mahdollisuus saada kässäreitä Sunklosta tai Näytelmäkulmasta, koska ohjaan harrastajateatterissa. Ko. tekstiä ei kuitenkaan heiltä löydy.
- Wannabe-actor
Haluaisin itsekin lukea tuon Juicen käännöksen. Olen moneen eri englanninkieliseen versioon tutustunut ja kun sain selville, että Juice on käännöksen tehnyt, rupesi minua kiinnostamaan miten hän on Sondheimin kekseliäät lyriikat kääntänyt. Valitettavasti en ole millään tavalla teatteriin yhteydessä, niin en pääse edes noihin sivuihin käsiksi.
Noh, pitää vain toivoa, että sitä esitetään jossain niin, että pääsisin katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615103Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183202- 1422705
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162298- 1271814
- 151653
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601451Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397- 951287
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1041284