Millaisia Nuoret Kurdimiehet poikaystvinä,aviomiehinä :)

Star

Hei!Millaisia kokemuksia seurustelusta nuorien kurdimiesten kanssa ja avioliitossa eläneillä,ois kiva kuulla kokemuksista.

173

4191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI KIITOS

      Puun ja kuoren välissä olevana neuvoisin kiertämään kaukaa...saatana lärpättävät pyörryksiin, muutamassa vuodessa paska nousee pintaan, ei kunnioitusta naista kohtaan oli muslimi tai ei, mikään ei kelpaa, sylkevät joka paikkaan myös naamalle. Olet huora jos teet omia päätöksiä esim. tapettiostokset ( sillähän ei ole väliä että asunto on sinun ja sinä maksat ). Loiseläjiä,osaavat hommat sängyssä kyllä, mutta jos olet suomalainen tempperamenttinen ja itsenäinen nainen ei minkäänlainen suhde kannata. Minä en pese yhtiäkään paskoja yhdenkään kurdimiehen kalsareista EN ENÄÄ IKINÄ!

    • tiettätiettää

      Kysy jaminalta tai neiti M:ltä, tietävät näistä miehistä aivan kaiken omien kokemustensa ja kimppakiva juttujensa ansiosta

      • exex

        "jos olet suomalainen tempperamenttinen ja itsenäinen nainen ei minkäänlainen suhde kannata. "

        juuri näin, saat kuulla olevasi pelkkä orgioita harrastava h'ra jos sanot jotain vastaan ja numerosi levitetään koko kaupungin miehille, sen sijaan jos rupeat ilkeäksi vain muita naisia kohtaan ja mielistelet joka ikiselle Helsingin kurdimiehelle niin hyvin pyyhkii!


      • Katkerat exät...
        exex kirjoitti:

        "jos olet suomalainen tempperamenttinen ja itsenäinen nainen ei minkäänlainen suhde kannata. "

        juuri näin, saat kuulla olevasi pelkkä orgioita harrastava h'ra jos sanot jotain vastaan ja numerosi levitetään koko kaupungin miehille, sen sijaan jos rupeat ilkeäksi vain muita naisia kohtaan ja mielistelet joka ikiselle Helsingin kurdimiehelle niin hyvin pyyhkii!

        Ettei nyt olisi kuitenkin vähän totuuttakin noissa huorajutuissa? Itse olen mies ja tunnen näitä nuoria kurdeja(kin) mm. koulun kautta ja täytyy sanoa, että heidän silmin moni suomalainen tyttö ja nainen tosiaan on aika lutka. Jos istutaan iltaa jossain niin eiköhän paikalle tule pian muutama perskärpänen, joiden ainoa tarkoitus on suoraan sanoen saada seksiä "ihqulta nappisilmältä". Vaikea se on miehen suhtautua naiseen vakavasti, jos suhde alkaa sillä, että nainen suunnilleen käy kiimassaan päälle. Voin kertoa, että meno ei kotimaisissa baareissa paljon poikkea Pattayan juottoloista, jos mies sattuu olemaan eksoottisemman näköinen. Toki sillä erotuksella, että Pattayan tytöt olettavat saavansa taksirahaa aamulla.

        Ja pahoittelen nyt jos loukkaan jonkun tunteita ja korostan, ettei ylläoleva koske tietenkään kaikkia kurdien ja muiden mamujen kanssa seurustelevia, mutta sen verta paljon näitä groupieita on, etten ihan pureksimatta niele syytöstä että mamu olisi aina väärässä. Jos naiset eivät halua tulla kohdelluiksi huorina niin ei kannata käyttäytyä kuin huora. Helsinkiläinen baari ei ole rantalomakohde, vaikka siellä saattaa vähän eksoottisemman näköisiä miehiä ollakin.


      • pieni muistutus
        Katkerat exät... kirjoitti:

        Ettei nyt olisi kuitenkin vähän totuuttakin noissa huorajutuissa? Itse olen mies ja tunnen näitä nuoria kurdeja(kin) mm. koulun kautta ja täytyy sanoa, että heidän silmin moni suomalainen tyttö ja nainen tosiaan on aika lutka. Jos istutaan iltaa jossain niin eiköhän paikalle tule pian muutama perskärpänen, joiden ainoa tarkoitus on suoraan sanoen saada seksiä "ihqulta nappisilmältä". Vaikea se on miehen suhtautua naiseen vakavasti, jos suhde alkaa sillä, että nainen suunnilleen käy kiimassaan päälle. Voin kertoa, että meno ei kotimaisissa baareissa paljon poikkea Pattayan juottoloista, jos mies sattuu olemaan eksoottisemman näköinen. Toki sillä erotuksella, että Pattayan tytöt olettavat saavansa taksirahaa aamulla.

        Ja pahoittelen nyt jos loukkaan jonkun tunteita ja korostan, ettei ylläoleva koske tietenkään kaikkia kurdien ja muiden mamujen kanssa seurustelevia, mutta sen verta paljon näitä groupieita on, etten ihan pureksimatta niele syytöstä että mamu olisi aina väärässä. Jos naiset eivät halua tulla kohdelluiksi huorina niin ei kannata käyttäytyä kuin huora. Helsinkiläinen baari ei ole rantalomakohde, vaikka siellä saattaa vähän eksoottisemman näköisiä miehiä ollakin.

        Huora ottaa maksun, ilmaiseksi antava ei ole huora.


      • 11+14
        pieni muistutus kirjoitti:

        Huora ottaa maksun, ilmaiseksi antava ei ole huora.

        Väärin. Prostituoitu harrastaa seksiä maksua vastaan, mutta huora huoraa. Ja huoraaminen taas sisältää käsitteenä laajan skaalan erilaisia löyhää seksuaalimoraalia osoittavia toimia mukaanlukien prostituution, mutta ei suinkaan rajoittuen vain siihen.


      • pieni muistutus
        11+14 kirjoitti:

        Väärin. Prostituoitu harrastaa seksiä maksua vastaan, mutta huora huoraa. Ja huoraaminen taas sisältää käsitteenä laajan skaalan erilaisia löyhää seksuaalimoraalia osoittavia toimia mukaanlukien prostituution, mutta ei suinkaan rajoittuen vain siihen.

        Mistäs tälläisen analyysin keksit? Omasta päästäsi?


      • 20+7
        pieni muistutus kirjoitti:

        Mistäs tälläisen analyysin keksit? Omasta päästäsi?

        No ei kuule tarvinnut keksiä kun tiedän mitä sana huora tarkoittaa. Tähän hätään en suomalaista sanakirjaa löydä asiaa selventämään, mutta kokeile vaikka etsiä netistä englanninkielisen sanan whore määritelmä. Termi ei ole koskaan ollut synonyymi prostituoidun kanssa, vaan paljon laajempi sisällöltään. Kuulostaako lausen "älä tee huorin" tutulta? Siinä ei ollut kyse maksun ottamisesta.


      • Juupas eipäs saapas
        20+7 kirjoitti:

        No ei kuule tarvinnut keksiä kun tiedän mitä sana huora tarkoittaa. Tähän hätään en suomalaista sanakirjaa löydä asiaa selventämään, mutta kokeile vaikka etsiä netistä englanninkielisen sanan whore määritelmä. Termi ei ole koskaan ollut synonyymi prostituoidun kanssa, vaan paljon laajempi sisällöltään. Kuulostaako lausen "älä tee huorin" tutulta? Siinä ei ollut kyse maksun ottamisesta.

        Ei oikein toimi tuo sinun perustelusi, kun whore ei liity mitenkään älä tee huorin käskyyn. Vai missä kohtaa Do not commit addultery tuo sinun rakas whore-sanasi vilahtaa??


      • Nykyajan ilmiö
        Katkerat exät... kirjoitti:

        Ettei nyt olisi kuitenkin vähän totuuttakin noissa huorajutuissa? Itse olen mies ja tunnen näitä nuoria kurdeja(kin) mm. koulun kautta ja täytyy sanoa, että heidän silmin moni suomalainen tyttö ja nainen tosiaan on aika lutka. Jos istutaan iltaa jossain niin eiköhän paikalle tule pian muutama perskärpänen, joiden ainoa tarkoitus on suoraan sanoen saada seksiä "ihqulta nappisilmältä". Vaikea se on miehen suhtautua naiseen vakavasti, jos suhde alkaa sillä, että nainen suunnilleen käy kiimassaan päälle. Voin kertoa, että meno ei kotimaisissa baareissa paljon poikkea Pattayan juottoloista, jos mies sattuu olemaan eksoottisemman näköinen. Toki sillä erotuksella, että Pattayan tytöt olettavat saavansa taksirahaa aamulla.

        Ja pahoittelen nyt jos loukkaan jonkun tunteita ja korostan, ettei ylläoleva koske tietenkään kaikkia kurdien ja muiden mamujen kanssa seurustelevia, mutta sen verta paljon näitä groupieita on, etten ihan pureksimatta niele syytöstä että mamu olisi aina väärässä. Jos naiset eivät halua tulla kohdelluiksi huorina niin ei kannata käyttäytyä kuin huora. Helsinkiläinen baari ei ole rantalomakohde, vaikka siellä saattaa vähän eksoottisemman näköisiä miehiä ollakin.

        Asia nyt ei ole noin yksiulotteinen. Kyllä siinä näiden miesten omissa asenteissa on paljon parantamisen varaa. Miksi seksiä vonkaava mies ei ole huora? Demokratiassa nainenkin saa hankkia seksiseuraa jos niin haluaa tulematta leimatuksi.

        Toinen juttu on sitten nämä "poikaystävät", joista oli juttua alkuviikon ajankohtaisohjelmassa. Lääkäri kertoi ilmiöstä, jossa nuoret tytöt joutuvat seksuaalisesti hyväksikäytetyiksi näiden miesten asennevamman takia. Kuvio menee niin, että mies esittää haluavansa alkaa seurustelemaan nuoren ja naiivin tytön kanssa perjantaina. Sitten viikonlopun aikana harrastetaan seksiä painostamalla tyttöä ja tytöstä erotaan maanantaina. Tytön puhelinnumero annetaan kiertoon kavereilla ja tyttö leimataan huoraksi.

        Onko tuo tervettä käytöstä näiltä miehiltä?

        Nämä miehet ovat joko seksuaalisia hyväksikäyttäjiä tai huorankäyttäjiä. Kummassakaan vaihtoehdossa ei ole ylpeilemisen aihetta.


      • Anonyymi
        11+14 kirjoitti:

        Väärin. Prostituoitu harrastaa seksiä maksua vastaan, mutta huora huoraa. Ja huoraaminen taas sisältää käsitteenä laajan skaalan erilaisia löyhää seksuaalimoraalia osoittavia toimia mukaanlukien prostituution, mutta ei suinkaan rajoittuen vain siihen.

        Hyvin ilmaistu


    • Alphonsedes

      Suosittelen varkavasti harkitsemista suhdetta kurdin tai minkään Lähi-idän miehen kanssa. Se on hyvin pitkä ja kivinen tie, jossa suomalainen nainen joutuu antamaan paljon periksi, myös monesta itsestäänselvyydestä. Kurdeissa on myös paljon väkivaltaisia joukossa.

      • en suosittele kurdia

        minulla on mies lähi-idästä. hän ei tosin ole muslimi eikä kurdi. itse en ole ainakaan tähän mennessä kokenut ainuttakaan kulttuurien yhteentörmäystä tai ole joutunut antamaan mistään periksi. mies ei ole uskonnollinen, hän syö kaikkia ruokia, voin vapaasti matkustella kavereideni kanssa ja pukeutua tuubitoppeihin ja minihameisiin, jos siltä tuntuu.

        kurdiexäni oli tosin äärimmäisen kontrolloiva ja alkoi muuttua väkivaltaiseksi suhteen edetessä ja olen kuullut ja nähnyt useita vastaavia tapauksia suomi-kurdi pareissa.


    • musuwaimo

      Jaa onpa mielenkiintoni herättävää lukea täältä mikä on suhteeni todennäköinen tulevaisuus. Olen menossa naimisiin kurdin kanssa. Totta on, että on mustasukkainen, kuitenkin täysin terveellä tavalla, tavalla, jolla itsekin olen. Alistaa? Ei. Väkivaltainen? Ei. Tempperamenttinen? Kyllä mutta sellainen olen itsekin. Ei yritä käännyttää eikä hallita. Itse saan päättää omista asioistani. Tietenkin hän haluaa osallistua olemalla tukenani ja että kerron jos jotain päätöstä olen tekemässä. Ihan normaalia siis. Kurdimiehelle perhe ja oma vaimo on kaikkein tärkeimmät. Kulttuuriero näkyy joissakin asioissa, lähinnä miten asioista ajatellaan. Suomessa on melko vapaata ja asioihin suhtaudutaan melko välinpitämättömästikin, toista muslimikulttuurissa. Minusta suhteen tulevaisuus riippuu pitkälti niistä kahdesta ihmisestä jotka siinä elävät. Ei siitä että toinen on kurdi ja toinen suomalainen.

      • lycka till

        Usein se miehen todellinen karva paljastuu vasta naimisiinmenon / lasten saamisen jälkeen. Toivotan vilpittömästi onnea jatkossa ja toivotaan ettei sinun miehesi ole samaa laatua kuin niin monet kurdit täällä.


    • Harrrkitse

      Star, luepa läpi muitakin ketjuja täällä osiossa, niissä on useita omakohtaisia kokemuksia. Vaikuttaa kyllä siltä että jonkinlaisia vaikeuksia on tulossa. Voit päätellä jotain jo siitä että kurdien kulttuuriin kuuluu sellaisia asioita kuten naisen neitsyys suvun kunnia-asiana, verikosto, poikien suosiminen perheessä ym. Ehkä täällä Suomessa asuvat eivät noita perinteitä noudata kovin tarkkaan, mutta kulttuurinsa kasvatteja ovat kuitenkin.

    • oletkovarma

      "Kurdimiehelle perhe ja oma vaimo on kaikkein tärkeimmät. "

      Niinhän sinä luulet jos et ota selvää ja tutustu kunnolla kulttuuriin, ellet ole provo. Tiedän eräänkin kurdimiehen joka on naimisissa ja hänellä on "ulkomaalainen" vaimo ja pieni lapsi, silti mies jatkuvasti etsii muita naisia ihan yleisesti deittiprofiileilla ja omalla kuvallaan. Olen huomauttanut asiasta mutta sama touhu jatkuu päivästä toiseen kaiken lisäksi hän omistaa yhden yrityksenkin joten kiinni jäämisen vaara on suuri. En suinkaan usko että on ns. ainoa laatuaan. Ei Suomessa ole miesten vanhempia ja koko sukua vahtimassa kurdimiesten touhuja ja hengittämässä niskaan niin sen takia voivat elää todella vapaasti eivätkä välttämättä muutenkaan kunnioita naista ellei nainen ole neitsyt, eivätkä välttämättä sittenkään kun ei ole "oman maalainen". Tunnetustihan mikään muu ei näille miehille ole tärkeää kun oma maa: aina kuunnellaan kurdikielistä musiikkia, raahataan Kurdistanin lippua joka puolelle, pidetään kurdijuhlat aina kun on pienikin syy jne.

    • Usko pois...

      Varmasti kannattaisi kysyä asiasta jostain muusta paikasta, kuin täältä palstalta.........

    • Kiitos, mutta ei

      Vain yhdestä kurdista kokemusta ja viimeiseksi saa myös luvan jäädä! Yhdessä vuoden verran. Ihme katoamistemppuja, valehtelua ja kitinää. Kielsi minulta tietyssä kahvilassa käymisen, koska siellä käy pääasiassa ulkomaalaisia. Kuvitteli, että olen heti housut kintussa. Itse kuitenkin ravasi siellä useamman kerran viikossa. Kotona ei siivonnut, koska oli niin neitimäinen, että pelkkä hajulukon avaaminen sai äijän ahdistumaan. Pyykkejä pestessä olisi tarvinnut kumihanskat! Pelkäsi bakteereja kuin mielipuoli, silti ilman kumia kaiken maailman horojen paneminen oli ok, koska "naisesta näkee ulkoisesti onko sillä tauteja". Rahat kuluivat tupakkaan, kahvitteluun ja viinaan. Töissä kävi silloin kun hänelle sopi. Kouluttamaton, sivistymätön idiootti! Kiukutteli kuin pikkulapsi, jos ei saanut tahtoaan läpi ja uhkaili minkä kerkesi, että jättää minut. Vaan koskaan ei saanut lähdettyä, minunhan hänet piti lopulta ulos heittää. Pohjimmiltaan hyvä sydän hänellä kyllä on, mutta se ei paljon auta tässä tilanteessa.

      • 17+6

        "Kouluttamaton, sivistymätön idiootti!"

        Kai etsit suomalaisesta miehestä näitä samoja ominaisuuksia kumppania valitessasi? Se taitaa selittää miksi petyt suhteissasi.


      • Kiitos, mutta ei
        17+6 kirjoitti:

        "Kouluttamaton, sivistymätön idiootti!"

        Kai etsit suomalaisesta miehestä näitä samoja ominaisuuksia kumppania valitessasi? Se taitaa selittää miksi petyt suhteissasi.

        Ihan sinulle tiedoksi, että ensimmäinen kerta, kun olen joutunut pettymään. Kouluttamattomuuden hän peitti valehtelemalla käyneensä kouluja yms, tietysti ajankuluessa tajusin asian todellisen laidan.


      • öasdfnölansdklö
        Kiitos, mutta ei kirjoitti:

        Ihan sinulle tiedoksi, että ensimmäinen kerta, kun olen joutunut pettymään. Kouluttamattomuuden hän peitti valehtelemalla käyneensä kouluja yms, tietysti ajankuluessa tajusin asian todellisen laidan.

        Pokasit jonkun parikymppisen pakolaisena maahan tulleen vuohipaimenen ja sitten ihmettelet kun se tarina yliopisto-opinnoista olikin fuulaa?Voi sinua...


      • joooooooopajoo

        Huomaa kyllä että olet itsekin idiootti kun edes olit hänen kanssaan VUODEN, että no mitä tähän nyt voisi sanoa kuin HUOH.

        Ja kun hän oli tuollainen kaikkihan tietenkin on? Vai hetkinen. En olekaan noin putkiaivo....


    • helmenlöytänyt

      Mielenkiintoinen keskustelu täällä. Mulla on vissiin kyänyt tuuri kun mulla on maailman ihanin mies ja kuinka ollakaan se on kurdi. Joo onhan meillä vaikeaa välillä, mutta on tämä kaiken sen arvoista.
      Ollaan kummatkin hyvinkin kuumaverisiä ja riidoilta ei voida välttyä, mutta joo me ollaan selvitty todella isoistakin ongelmista ja ollaan onnellisia yhdessä. Aina ei vaan muista kuinka hieno mies on rinnalla ja sitä pitäisi arvostaa.
      Vaikka mun mies on luonnollisesti joskus todella mustasukkainen, mutta silti hieno mies ja kunnollinen ja tunnollinen.
      Mun mies ei ole käynyt kouluja, mutta silti on jo vakkarityöpaikka eikä ole mikään siivooja tai bussikuski... Vaikka mitäs vikaa niissäkään on?? Niin ja ei ole myös pizzanpyörittäjäkään. Ja vaikka ei mitään koulutusta ole hän on erittäin fiksu ja näppärä poika osaa sanotaanko että kaikkea. Ja ei todellakaan ole mikään sivistymätön...
      Ja hän rakastaa mua niiin paljon. Kun kurdimies on oikeasti rakastunut naiseen hän rakastaa vain ja ainoastaan tätä naista koko loppuelämänsä ja kohtelee tätä naista hyvin eikä koskaan petä. Jos mun mies pettäis mua olis kyllä maailmankirjat aivan sekasi...
      Tosiaan olen hänen ensimmäinen ja hän on minun ensimmäinen ja toivottavasti viimeinenkin :)

    • kuultunähty

      "Ravintolassa" kuultu keskustelu kurdinaisten ja kurdimiesten välillä: naiset sanoivat että miehellä pitää olla vaimo että kuka muuten siivoaa ja laittaa ruokaa, niin juuri tämä on se ikiaikainen naisen tehtävä, korkeintaan ehkä erityispäivinä (synttärit, juhlat, kaverien tapaamiset, perhekokoontumiset tms.) lähdetään ulos syömään, lopun ajan joutuukin istumaan lähinnä kotona, kun ei saa mennä yksin ulos kun joka puolella voi olla miehiä ja suomalaista naista pidetään niin epäluotettavana ettei voi päästää minnekkään yksin koska heillä jo kaveripiirissä huono kokemus jostain koko kaveripiirin yleisestä jakorasiasta, mutta se on väärin että yleistetään kaikki. Ja mitä se semmoinen touhu on että miehet saavat käydä baareissa pokaamassa naisia ja sitten arvostavat vain kotona pysyvää neitsyt vaimoa, jonkalaista eivät kumminkaan ota tai saa.

      "Voin kertoa, että meno ei kotimaisissa baareissa paljon poikkea Pattayan juottoloista, jos mies sattuu olemaan eksoottisemman näköinen. Toki sillä erotuksella, että Pattayan tytöt olettavat saavansa taksirahaa aamulla."

      Niin taitaa olla, etenkin itä-helsingissä. Mutta se onkin eri asia kuka kotimaisissa juottoloissa viihtyy. Kuka nyt pysyvää ja vakavaa suhdetta sellaisesta paikasta löytäisi

      • pettynytniin

        "Ettei nyt olisi kuitenkin vähän totuuttakin noissa huorajutuissa? Itse olen mies ja tunnen näitä nuoria kurdeja(kin) mm. koulun kautta ja täytyy sanoa, että heidän silmin moni suomalainen tyttö ja nainen tosiaan on aika lutka."


        Outoa että suomalainen (oletko edes?) rupeaa puolustamaan kurdimiesten naisten alistamista, luulisi että suomalaisena miehenä arvostaisit naisia edes piirun verran enemmän! kun uskontokaan ei naisia täällä kahlitse.
        Olen ollut yli vuoden jo sinkkuna (en ole tapaillut ketään, en kahvitellut tai muutakaan) mutta yhä vaan saan kuulla olevani se pahin 'hra ja olen kuullut maanneeni todella monen miehen kanssa samaan aikaan ja exäni lähetti perääni himokkaita ja säälittäviä naisen puutteessa olevia ystäviään myös varattuja, minua on myös uhkailtu että perättömiä valheita ruvetaan levittämään lähipiirilleni, mikä on jo kunnianloukkaus. Mutta jatka toki puolustamista vaan, katkeria h'riahan tässä vaan ollaan..


      • sunisuppp
        pettynytniin kirjoitti:

        "Ettei nyt olisi kuitenkin vähän totuuttakin noissa huorajutuissa? Itse olen mies ja tunnen näitä nuoria kurdeja(kin) mm. koulun kautta ja täytyy sanoa, että heidän silmin moni suomalainen tyttö ja nainen tosiaan on aika lutka."


        Outoa että suomalainen (oletko edes?) rupeaa puolustamaan kurdimiesten naisten alistamista, luulisi että suomalaisena miehenä arvostaisit naisia edes piirun verran enemmän! kun uskontokaan ei naisia täällä kahlitse.
        Olen ollut yli vuoden jo sinkkuna (en ole tapaillut ketään, en kahvitellut tai muutakaan) mutta yhä vaan saan kuulla olevani se pahin 'hra ja olen kuullut maanneeni todella monen miehen kanssa samaan aikaan ja exäni lähetti perääni himokkaita ja säälittäviä naisen puutteessa olevia ystäviään myös varattuja, minua on myös uhkailtu että perättömiä valheita ruvetaan levittämään lähipiirilleni, mikä on jo kunnianloukkaus. Mutta jatka toki puolustamista vaan, katkeria h'riahan tässä vaan ollaan..

        Niin ja mitä lutkiin tulee niin ehkäpä monet naiset onkin ihan oikeasti lutkia. Esim. nämä jotka vehtaa oikeen työkseen näiden miesten kanssa. Kyllähän siinä saa niissä piireissä huonon maineen, että ei se ihan tyhjästä tule. Ja noh kulttuurierot.


      • Idiooooooot
        sunisuppp kirjoitti:

        Niin ja mitä lutkiin tulee niin ehkäpä monet naiset onkin ihan oikeasti lutkia. Esim. nämä jotka vehtaa oikeen työkseen näiden miesten kanssa. Kyllähän siinä saa niissä piireissä huonon maineen, että ei se ihan tyhjästä tule. Ja noh kulttuurierot.

        Huorien ammatti ei yleensä kyllä tule ulkopuolisten tietoon, ellei sitten ole ihan tyhmä huora joka ilmoittelee itsestään kasvokuvien kera netissä ja juoruaa asiasta ympäriinsä. Asiakkaat ei asiasta juoruile ja viisas huora pitää suunsa kiinni ja kuvansa kasvottomina.


      • jdslkdä
        sunisuppp kirjoitti:

        Niin ja mitä lutkiin tulee niin ehkäpä monet naiset onkin ihan oikeasti lutkia. Esim. nämä jotka vehtaa oikeen työkseen näiden miesten kanssa. Kyllähän siinä saa niissä piireissä huonon maineen, että ei se ihan tyhjästä tule. Ja noh kulttuurierot.

        Normaali seksuaalisuus ei tee naisesta lutkaa eikä huoraa. Oletko pellossa kasvanut, kun luulet, että naisten pitäisi olla neitsyitä?


      • normaalioakooo
        jdslkdä kirjoitti:

        Normaali seksuaalisuus ei tee naisesta lutkaa eikä huoraa. Oletko pellossa kasvanut, kun luulet, että naisten pitäisi olla neitsyitä?

        Niin mutta jos makaa lukuisien eri miesten kanssa se ei ole normaalia.


      • Toistepäin..
        normaalioakooo kirjoitti:

        Niin mutta jos makaa lukuisien eri miesten kanssa se ei ole normaalia.

        voi ajatella myös miesten kohdalla. Ette ole erikoistapauksia!


    • 10+2

      On kyllä totta että jotkut kurdimiehet levittävät naisista juoruja, mutta tämmösiä idiootteja löytyy kaikkialta, joten en menisi tuon perusteella kaikkia kurdeja tuomitsemaan varsinkin kun itse tunnen niin hyviä ihmisiä, jotka sattuvat olemaan kurdimiehiä. Että kaikki ei todellakaan ole samanlaisia. Kannattaa opetella tuntemaan hyvät ja pahat.

    • mustavalkoistako

      "Niin ja mitä lutkiin tulee niin ehkäpä monet naiset onkin ihan oikeasti lutkia. Esim. nämä jotka vehtaa oikeen työkseen näiden miesten kanssa. Kyllähän siinä saa niissä piireissä huonon maineen, että ei se ihan tyhjästä tule. Ja noh kulttuurierot. "


      joo osittain se menee niin mutta nämä kurdiukot kavereineen ja lutkineen ovat mielellään h'rittelemassa myös aivan normaaleja naisia, ovat niin tympääntyneitä kun heidän pitäisi elää islamin sääntöjen mukaan eivätkä siihen pysty! niin kaatavat kaiken lian toisten niskaan, ainakin yrittävät. Jos on seurustellut muutaman kurdi tai minkä tahansa maalaisen miehen kanssa se ei tee kenestäkään naisesta lutkaa tai mitään muutakaan siihen viittaavaa ja please voitaisiinko vähitellen jo 2000 luvulla lopettaa huora sanan käyttö, käyttäkää sitä vain niistä jotka oikeasti maksua ottavat niitäkin riittää. Moni nainen taitaa saada lutkan maineen sen takia jos ei käyttäydy niin kuin kurdimies tahtoo tai jos erehtyy ja onnistuu jättämään miehen, niin vähän siihen tarvitaan

      • bittersweettiä

        Keskusteluhan on täynnä tosiaankin katkeria exiä... Surullista. Onko ne NOIN ihania miehiä, että pitää ihan noin katkerana niitä täällä haukkua? Huhhuh!


      • 10+10

        "Jos on seurustellut muutaman kurdi [...]"

        Suomessa on n. 8000 kurdinpuhujaa. Siitä kun otetaan pois naiset jää jäljelle 4000. Lapset, vanhukset ja naimisissa olevat miehet pois niin puhutaan ehkä 1000-1500 miehen joukosta. Ja kun nämä kaikki eivät tietenkään asu neiti x:n metsästysmailla vaikkapa Itä-Helsingissä, vaan osa asuu Turussa, Tampereella ja Kuopiossa, niin se potentiaalisten saaliiden ryhmä pienenee edelleen pariin sataan mieheen. Ja tästä porukasta joku onnistuu seurustelemaan muutaman kanssa. Ja ihmettelee miten siitä asiasta voisi saada lutkan maineen?

        Väännän rautalangasta: jos seksikumppaniesi määrä mitataan PROSENTEISSA populaatiosta, niin kyllä silloin voidaan puhua melkoisesta lutkailusta.


      • kyllänäinpää
        10+10 kirjoitti:

        "Jos on seurustellut muutaman kurdi [...]"

        Suomessa on n. 8000 kurdinpuhujaa. Siitä kun otetaan pois naiset jää jäljelle 4000. Lapset, vanhukset ja naimisissa olevat miehet pois niin puhutaan ehkä 1000-1500 miehen joukosta. Ja kun nämä kaikki eivät tietenkään asu neiti x:n metsästysmailla vaikkapa Itä-Helsingissä, vaan osa asuu Turussa, Tampereella ja Kuopiossa, niin se potentiaalisten saaliiden ryhmä pienenee edelleen pariin sataan mieheen. Ja tästä porukasta joku onnistuu seurustelemaan muutaman kanssa. Ja ihmettelee miten siitä asiasta voisi saada lutkan maineen?

        Väännän rautalangasta: jos seksikumppaniesi määrä mitataan PROSENTEISSA populaatiosta, niin kyllä silloin voidaan puhua melkoisesta lutkailusta.

        Asiaa.


    • dastannn

      Voi kuule rakas ystäväni oletko nähnyt kurdinaisia Kurdistanissa? Kyllä ne suuriltaosin aika samanlaisia on kuin nuoret naiset Suomessakin siis tarkoitan isoja kaupunkeja. Toki eivät juopottele. Eli tuskin KOVIN monia kurdeja kiinnostaa onko nainen niin islamilainen vai ei... Lutka ja huora eivät taida olla ihan sama asia muutenkaan. Ei siinä jos muutaman kurdin kanssa mutta jos kovinkin monen. Piirit on pienet niillä että kannattaa miettiä.

    • jakukajää

      "Keskusteluhan on täynnä tosiaankin katkeria exiä... Surullista. Onko ne NOIN ihania miehiä, että pitää ihan noin katkerana niitä täällä haukkua? Huhhuh! "

      mitä yrität provosoida? nainen on katkera jos naista aletaan haukkua exän ja exän kaverien (sekä miespuolisten että oikeiden lutkien) osalta vai. Kyllä ne ovat jotkut muut ihmiset jotka ovat koko sydämeltään katkeroituneita ja muista piittaamattomia ihmisiä, täällä helsingin pikku pikku kurdipiireissä niin yleistä että kurdimiehet pettää naisia ja naisetkaan eivät enää tue toisiaan katsotaan vaan kenellä on "komea" tai muuten vaan "mukava nappisilmä" ja heti kiinnostutaan miehestä kuin miehestä oli varattu tai ei! Jotkut naiset oikein työkseen vievät toisten miehiä ja kurdimieshän saa pettää jos ei ole naimisissa ja vaikka olisi niin sittenkin siihen on "lupa" koska nainen on jopa kurdinaisten mukaan vain tuollainen kodin hengetär. Niin ja toki mukana on aivan kaikenlaisia naisia lutkittelemassa toisia naisia, eivät vain suomalaiset kaadu kurdimiesten polviin, kyllä venäläisiä, romaneita ja thaimaalaisiakin naisia nämä "herrat" kiinnostavat taitaa yhdelläkin olla turkkilainen nainen. Eri asia onkin kuka pääsee naimisiin asti ja kuka ei, kuka myöntyy miehen asettamiin sääntöihin ja kuka ei.

      Jokseenkin kyllä omituista se että jotkut siirtyvat kurdimiehestä kolmanteen ja lopulta numero onkin 30 tai 300 kun aina vaan pitää olla sen maalainen mies, tai maatahan heillä ei edes ole "vielä". Mikä niissä miehissä niin kovasti viehättää, kurdin exänä en osaa sanoa, pettureita löytyy tietysti kaiken maalaisista mutta kurdilaisilla tuo yhteenkuuluvuus ja kaverien asettaminen suhteen yläpuolelle on jotain aivan omaa luokkaansa vain kaverit on elämässä tärkeintä, ehkäpä somalipiireistä voisi löytyä jotain vastaavaa mutta luultavasti niissäkin asetetaan perhe kaverien yläpuolelle.

      • 3+12

        "...maatahan heillä ei edes ole "vielä". "

        Mutta kyllä ne sen maan vielä saavat, jos miehetkin ovat tuollaisia sankareita. Vai eikö hamesankaruutta lasketa?


      • idjoooot
        3+12 kirjoitti:

        "...maatahan heillä ei edes ole "vielä". "

        Mutta kyllä ne sen maan vielä saavat, jos miehetkin ovat tuollaisia sankareita. Vai eikö hamesankaruutta lasketa?

        Se ei taida olla miehistä kiinni se maan saaminen...


      • 4r4
        idjoooot kirjoitti:

        Se ei taida olla miehistä kiinni se maan saaminen...

        Ei ainakaan näistä Suomen kurdi"miehistä".


    • wakeeeeuuup

      No ei se nyt ihan niinkään mene että kurdimiehet saa pettää jos ei ole naimisissa. Haloo! On valitettavaa, että jotkut pettävät, mutta myös suomalaiset ukot tekevät sitä ihan yhtälailla. Mulla on miehenä kurdi joka ei kyllä ole pettänyt mua eikä tule pettämään ja ei olla edes naimissa saatika kihloissakaan.

      Ja myöntyy sääntöihin?
      Mä en ole ainakaan myöntynyt mun miehen asettamiin sääntöihin, koska se ei ole asettanut niitä mulle. Ehkä jotkut naiset ihan oikeasti tarvii niitä sääntöjä. Monet naiset on aika tiedäthän... Esim. toisten miesten kanssa flirttailu. Noh kukapa nyt sellaisesta tykkäisi?? Mieti omalle kohdalle. Ei sekään että me ollaan vapaita suomalaisia naisia oikeuta meitä tekemään mitä lystäät.

      Ja ei ole totta että muka kaikki kurdimiehet pitäisivät kavereitaan tärkeimpinä. Esim. mun mies ei nää edes kavereitaan kovin paljon enään en minä sitä mitenkään estä, mutta eipä tule vaan vietettyä niin paljon kavereiden kanssa aikaa kuin ennen. Kaverit ovat heille varmaan suuri tuki ja turva täällä jos ei ole perhettä. Joten lähes sama asia kuin perhe.

      Jos sinulla on joku yksi idiootti kurdiukko exä niin en sinuna kuitenkaan yleistäisi kaikkia samanlaisiksi ja sanoisi ihmisille että kurdit on perseestä ja ei kannata alkaa seurutelemaan. Ja jos joku on sinua pettänyt niin ei se tarkoita, että kaikki kurdimiehet pettää naisiaan. Anna silti toisille mahdollisuus onneen, vaikka itse et sitä saanutkaan kyseisen miehen kanssa.

      Ihan sama kuin joku ulkomaalainen mies sanoo kaikille yhden surkean suomalaisen akan jälkeen että kaikki suomalaiset naiset on perseestä? Kuinka törkeää se on meitä hyviä suomalaisia naisia kohtaan, että joku mustamaalaa meitä??

      • 3+8

        "On valitettavaa, että jotkut pettävät, mutta myös suomalaiset ukot tekevät sitä ihan yhtälailla."

        Toki suomalaiset miehet ja naiset pettävät, mutta että yhtä lailla? On se kumma kun niitä kulttuurieroja tunnustetaan silloin kun ne menevät mamujen kannalta hyvään suuntaan, mutta toiseen suuntaan on tietysti ihan mahdotonta, että kulttuureissa olisi minkäänlaisia eroja.


      • ashqann
        3+8 kirjoitti:

        "On valitettavaa, että jotkut pettävät, mutta myös suomalaiset ukot tekevät sitä ihan yhtälailla."

        Toki suomalaiset miehet ja naiset pettävät, mutta että yhtä lailla? On se kumma kun niitä kulttuurieroja tunnustetaan silloin kun ne menevät mamujen kannalta hyvään suuntaan, mutta toiseen suuntaan on tietysti ihan mahdotonta, että kulttuureissa olisi minkäänlaisia eroja.

        No rehellisesti sanottuna olen 100 varma että suomalaiset pettävät enemmän kuin kurdit. Jos katsotaan kaikkia. Taitaa olla, että Kurdistanissa se pettäminen on vähän isompi asia kuin täällä suomessa. Kurditkin ovat huomanneet sen. Valitettavasti kurdipojat menee sekaisin tästä vapaudesta täällä Suomessa toki. Mutta tiedän HYVIN että myös ERITTÄIN monet suomalaiset naiset pettävät kurdimiehiään...... Mutta useat yllättävästi antavat sen anteeksi, mutta arvostus vähenee kylläkin.


      • zdvazdfvadfbv
        ashqann kirjoitti:

        No rehellisesti sanottuna olen 100 varma että suomalaiset pettävät enemmän kuin kurdit. Jos katsotaan kaikkia. Taitaa olla, että Kurdistanissa se pettäminen on vähän isompi asia kuin täällä suomessa. Kurditkin ovat huomanneet sen. Valitettavasti kurdipojat menee sekaisin tästä vapaudesta täällä Suomessa toki. Mutta tiedän HYVIN että myös ERITTÄIN monet suomalaiset naiset pettävät kurdimiehiään...... Mutta useat yllättävästi antavat sen anteeksi, mutta arvostus vähenee kylläkin.

        Joo voi raukkaparkoja... Syntiset suominaiset viettelevät viattomat kurdirukat täysin kulttuurilleen epätyypilliseen käyttäytymismalliin.


      • hohAHA
        zdvazdfvadfbv kirjoitti:

        Joo voi raukkaparkoja... Syntiset suominaiset viettelevät viattomat kurdirukat täysin kulttuurilleen epätyypilliseen käyttäytymismalliin.

        Niinpä juuri ;)


      • yx lortto

        "miehes" panee kuitenkin kaikkia suomi läskiperseitä ja lupailee ummet ja lammet..


    • arvostusta

      Hieman epäilen tuota juttua, kyllä Suomessa on ja näkee paljon uskollisiakin perheitä, usein vain erotaan muiden syiden takia jos alkaa tulla riitoja erilaisista asioista. Yleensä kun suomalaiset ( tai muut eurooppalaiset) menevät naimisiin niin siinä vaiheessa on oltu yhdessä jo useampia vuosia ja tunnetaan hyvin se oma kumppani, jolloin ei väärinkäsityksiä synny kuten silloin jos menee heti naimisiin ilman pitkää tutustumisjaksoa ei ehdi tutustua eikä tiedä millainen toinen on ja sitten joutuu elämään koko ikänsä hänen kanssaan kuten noissa lähi-idän maissa on usein tapana! pois pääsyä ei vaan ole kun lapsetkin jää yleensä miehelle jos naisella on rahaa erota. Arvostan itse paljon enemmän tuota että tutustutaan ja seurustellaan ennen kuin hypätään heti naimisiin tuntematta toista yhtään, mutta kukin "tyylillään" luurankoja kaapista paljastuu aivan taatusti jos hyppää tuntemattoman matkaan jakamaan koko elämänsä ilman tutustumisjaksoa.

      Olen tuntenut monia kurdien kanssa seurustelleita suomalaisia ja muun maalaisia naisia mutta oikeasti kurdimiehet eivät koskaan anna anteeksti pettämistä, eikä pidäkkään. Moni lopettaa rakkaudentunnustusten sanomisen sen jälkeen, voivat kyllä yhä ostaa lahjoja juhlapäivinä edelleen mutta riitoja tulee enemmän ja miehen tunteet kylmenee, mikä on aivan oikein, pitäisi vain osata erota ja unohtaa jos pettää tai tulee petetyksi, se ei ole oikein toista kohtaan.
      Hetki sitten tutustuin kokeilumielessä vielä yhteen kurdimieheen netissä viimeisen kerran, jo parin viikon jälkeen alkoi tulemaan himokkaita ehdotuksia vailla järjen häivää että se siitä. En ole kokenut vastaavaa eurooppalaisten miesten seurassa, yleensä ehdotetaan treffejä ei suoraa "toimintaa".

      • arvostusta

        "Ihan sama kuin joku ulkomaalainen mies sanoo kaikille yhden surkean suomalaisen akan jälkeen että kaikki suomalaiset naiset on **********? Kuinka törkeää se on meitä hyviä suomalaisia naisia kohtaan, että joku mustamaalaa meitä?"

        tiedän helsingistä ison kurdiporukan joka jatkuvasti viljelee tätä sanomaa ja näitä miehiä on ainakin 10 että kyllä niitä suomalaisia naisia haukkuvia riittää, kumminkin heille kelpaa yhden illan seuraksi suomalaiset ja aivan kaiken maalaiset naiset. Ja tutustuin kokeilumielessä yhteen uuteen kurdi mieheen netissä joka asui eri paikkakunnalla eikä tuntenut tuota porukkaa niin heti hän oli sitä mieltä että mitä turhaa suomalaista kun suomalaiset ovat tietynlaisia.. No katsoin hänen sähköpostinsa avulla hänen facebook profiilinsa ja siellä oli lauma venäläisiä naisia hänen kavereina, eikä ollut ensimmäinen laatuaan. Mutta tuollaiset luuserit kannattaakin jättää omaan arvoonsa ja omanlaiseensa seuraan, mutta näkee hyvin kuinka suomalaisia naisia ollaan koko ajan haukkumassa ja alistamassa.


      • iiiiiiiiiiiiiiisssss
        arvostusta kirjoitti:

        "Ihan sama kuin joku ulkomaalainen mies sanoo kaikille yhden surkean suomalaisen akan jälkeen että kaikki suomalaiset naiset on **********? Kuinka törkeää se on meitä hyviä suomalaisia naisia kohtaan, että joku mustamaalaa meitä?"

        tiedän helsingistä ison kurdiporukan joka jatkuvasti viljelee tätä sanomaa ja näitä miehiä on ainakin 10 että kyllä niitä suomalaisia naisia haukkuvia riittää, kumminkin heille kelpaa yhden illan seuraksi suomalaiset ja aivan kaiken maalaiset naiset. Ja tutustuin kokeilumielessä yhteen uuteen kurdi mieheen netissä joka asui eri paikkakunnalla eikä tuntenut tuota porukkaa niin heti hän oli sitä mieltä että mitä turhaa suomalaista kun suomalaiset ovat tietynlaisia.. No katsoin hänen sähköpostinsa avulla hänen facebook profiilinsa ja siellä oli lauma venäläisiä naisia hänen kavereina, eikä ollut ensimmäinen laatuaan. Mutta tuollaiset luuserit kannattaakin jättää omaan arvoonsa ja omanlaiseensa seuraan, mutta näkee hyvin kuinka suomalaisia naisia ollaan koko ajan haukkumassa ja alistamassa.

        No täällä haukutaan myös kurdimiehiä, joten ette ole sen parempia.


    • arvostusta

      niin ja tässä keskustelussahan oli nimen omaan puhe nuorista kurdimiehistä myös poikaystävinä, itsellä ei mitään hyvää sanottavaa heistä hyvä jos jollain muulla on, kovin "kiireisiä" miehiä ovat. Vaadin arvostusta mieheltä ja maalla ei ole väliä, jos arvostusta ei tule ei minunkaan tarvitse arvostaa kurdeja ja olla heidän fani numero 1. Enkä arvosta myöskään sitä jos joku vieras kurdimies huutelee perään, aina ne vaan jaksavat, jos lähemmäs tulisi löisin kasvoihin, ehkä seuraavalla kerralla

      • pfokgtpokhgd

        Siis yhden/enemmän kanssa olet seurutellut ja koska he eivät ole olleet sinulle hyviä niin kaikki kurdimiehet ovat siis perseestä? Ihme yleistystä.


    • oletkoterve

      "No täällä haukutaan myös kurdimiehiä, joten ette ole sen parempia"

      Millä lailla heitä on haukuttu täällä? lukemani perusteella naiset ovat lähinnä vain kertoneet erilaisista suhdekokemuksistaan ja täällä on vain todettu että löytyy vähän niitä uskollisia miehiä mutta myös joukko niitä jotka eivät ole uskollisia. Onko sinulla jokin lehmä ojassa tässä jutussa kun pitää niin paljon syyllistää naisia ja ylistää kurdimiehiä ja voivotella niin kovin kuinka heidät nyt haukutaan suohon täysin syyttä. Mitä ylipäätään teette näissä keskusteluissa miksi ette matkusta miehenne/miehienne maahan Irakiin? jos olisin palavasti ihastunut tietyn maalaiseenn mieheen takuuvarmasti vierailisin hänen kotimaassaan ja tutustuisin sukuun, enkä jäisi roikkumaan tämmöiselle palstalle.

      • notthatsimple

        Ei ole niin yksinkertaista matkustaa esim. Irakiin. Kaikkien kurdien kotimaa ei ole Irak edes...


    • cincerella

      Minä tutustuin netissä erääseen nuoreen kurdimieheen,kirjoiteltiin siellä jonkun aikaa,vaikutti ihan sympaatiselta,ehdotti kyllä tapaamista aika pian,asui eri paikkakunnalla ja antoi puhelin numeronsa ja soitteli joskus ja viestitteli.Mulle ei silloin sopinut tapaaminen kun ehdotti,mutta oli puhetta ehkä myöhemmin,no,viel soitteli ja viestiäkin tuli,itse en soittanut kertaakaan,ainoastaan muutaman viestin laitoin.Sanoi et soittaa kun on aikaa,nut on kulunut viikko eikä pihahdustakaa ole kuulunut sieltä suunnalta,ihmettelin vaan minne lie kadonnut.Mutta tällänen tarina....

      • eorfkj

        Ehkä hän löysi jotain parempaa??


    • äläolehelppo

      Cincerella, luultavasti mies etsi siis helppoa panoseuraa joka viestittelee ja soittelee usein ja haluaa Heti nähdä mutta koska ei saanut sinusta sellaista niin säästyt ainakin sydänsuruilta, ellet sitten hae samanlaista seuraa. Ihan vastaavaa käytöstä on tullut huomattua, jos ei heti parin viikon tuntemisen jälkeen halua nähdä tai anna niin kiinnostus lopahtaa siihen ja uusi helpompi tyttö heti kiertoon, ei tietenkään jos mies on vakavaa suhdetta hakemassa mutta hyvin harva on..
      Kurdi ja arabimiehet ovat kyllä tottuneet oman maalaisiltaan naisilta siihen etteivät heidän maalaisensa yleensä ole helppoja, on aivan normaalia tuntea viikkokausia tai vuosikausia ilman seurustelua ja on aivan normaalia suuttua ehdotuksista moni ei suostu edes pussailuun tai halauksiin, sitten mennään naimisiin jos pystyy ja suku sallii, mutta koska Suomessa ei ole samaa käytäntöä niin täällä on helppo pelata toisten tunteilla ja jyrätä omalla egollaan.

      • niinoniiiin

        No jaa ainakin tuntemani kurdimiehet nimenomaan tykkää haasteellisista tytöistä. Mutta ei ehkä jos haluaa panna vaan. Kyllä kurdimiehet saa pesää aika helposti, mutta jos tyttöystävää etsivät niin haluavat vähän sellasien vaikeastitavoiteltavan.
        Mutta eikös Suomessa ollut ne maailman helpommat naiset?

        Niin ja kannattaa joka tapauksessa odottaa aika kauan ennen kuin alkaa petihommiin kurdien kanssa. Se on paras tapa testata välittääkö mies sinusta oikeasti...


      • Kyl mulle

        ainaki on merkitystä haluaaks mun perhe mun naivan jotai tiettyä miestä, oli se sit ulkomaalainen tai suomalainen. EN mene naimisiin jos ei hyväksy. Näin meiän suvussa ainaki mä toimin. Emmekä oo edes uskovaista sorttia.
        Sitä paitsi on normaalia et toisesta paljastuu niitä huonoja piirteitä 20 vuoden seurustelun jälkeenki...ja ihminen voi muuttua (niin suomalainen ku ulkomaalainenki) vaik heti naimisiin mentyä. Ihan turhaa jossitella vuosikausia et entä jos toinen muuttuu tai et ei tunne toista tarpeeks. Pikkujutuista ei tarvi suuttua, ei kukaa oo täydellinen ja sellasta ihmistä on iha turha edes etsiä!!


      • Cincerella

        Nyt tuli puhelin soitto reilun viikon jälkeen,haluaisi tulla käymään ensi viikolla,jos minulle sopii,kun viimeksi en voinut ottaa vastaan.Hän on toisest kaupungista ja minua nuorempi,mietin vaan että mitähän minusta loppujen lopuksi haluaa,sänkyseuraa vai jotain muuta tai vakavampaa,voinko luottaa,ollaan tavattu netissä ja puhelimen välityksellä yhteyttä pidetty ja ollaan nähty livenä mesessä kerran.Niin hänell oli jotain työkiireitä käsitin.Mutta nyt hän olisi tulossa tapaamaan minua matkaa välillämme on noin 200 km.Voinko ottaa tämän vaikka pienenä seikkailuna ja katsotaan miten menee.Onko kellään kokemusta tälläisestä.


      • gkkkkrf
        Cincerella kirjoitti:

        Nyt tuli puhelin soitto reilun viikon jälkeen,haluaisi tulla käymään ensi viikolla,jos minulle sopii,kun viimeksi en voinut ottaa vastaan.Hän on toisest kaupungista ja minua nuorempi,mietin vaan että mitähän minusta loppujen lopuksi haluaa,sänkyseuraa vai jotain muuta tai vakavampaa,voinko luottaa,ollaan tavattu netissä ja puhelimen välityksellä yhteyttä pidetty ja ollaan nähty livenä mesessä kerran.Niin hänell oli jotain työkiireitä käsitin.Mutta nyt hän olisi tulossa tapaamaan minua matkaa välillämme on noin 200 km.Voinko ottaa tämän vaikka pienenä seikkailuna ja katsotaan miten menee.Onko kellään kokemusta tälläisestä.

        No mitäs sä menettäisit? Kannattaa kokeilla! Ties vaikka hyvinkin sattuis. Mäkin tapasin mieheni netissä. Mutta muista olla vaikea ;)


      • Anonyymi
        niinoniiiin kirjoitti:

        No jaa ainakin tuntemani kurdimiehet nimenomaan tykkää haasteellisista tytöistä. Mutta ei ehkä jos haluaa panna vaan. Kyllä kurdimiehet saa pesää aika helposti, mutta jos tyttöystävää etsivät niin haluavat vähän sellasien vaikeastitavoiteltavan.
        Mutta eikös Suomessa ollut ne maailman helpommat naiset?

        Niin ja kannattaa joka tapauksessa odottaa aika kauan ennen kuin alkaa petihommiin kurdien kanssa. Se on paras tapa testata välittääkö mies sinusta oikeasti...

        Niistä ei ole petihommiin,pieniä äijänlkäppänöita.


    • Happy and satisfied

      Itse olen ollut kaksi vuotta (alle kolmekymppisen) kurdimiehen kanssa, enkä päivääkään vaihtaisi pois. Alussa joo oli vähän sellasta, että yritti muokata minusta mieleistään pukeutumisen, kaveripiirin ym suhteen, mutta koko ajan olen pitänyt oman pääni asioissa. Koko ajan mies itse muuttuu omalta ajatusmaailmaltaan enemmän meikäläiseksi, joten ei ole enää niitä alun ongelmia/riitoja. Ei heilu muiden kurdien kanssa, opiskelee ja tekee töitä, joten vapaa-aika on muutenkin kortilla, ja ne vähät vapaa-ajat vietämme kyllä yhdessä. Joku kyyninen voisi sanoa että joopa joo, varmaan onkin töissä, mutta kyllä se vaan niin on. Ei edes missän pizzeriassa pimeästi, vaan suomalaisella työnantajalla suomalaisessa firmassa, ja palkkakuiteista näen kuinka pitkää päivää tekee (jos ikinä yhtään epäilyttäisi). Tiedän kyllä että oma mieheni on poikkeus monessa suhteessa, mutta siksi osaankin arvostaa häntä päivä päivältä enemmän. Eikä ole pelkoa omanmaalaisista vaimoista; hän on ollut järjestetyssä liitossa aikoinaan, erosi koska oli jo itse sen verran suomalaistunut ettei lämmennyt sille tytölle, ja tiedän ettei enää koskaan halua kokea vastaavaa. Hän on tosiaan asunut Suomessa jo kauan, ei hypetä kurdilaisuutta eikä Kurdistania, joskin seuraa omankielisiä uutisia päivittäin ja haluaa tietää mitä sinne vanhaan kotimaahan kuuluu. Lyhyesti sanottuna: jos kaikki kurdilaiset ja muutkin maahanmuuttajat olisivat samanlaisia kuin oma mieheni, niin maahanmuuttoasia ei olisi niin paljoa tapetilla. Kaikkien tulisi kotoutua samalla tavalla: opiskella kieli, opiskella ammattiin, omaksua kulttuuri ja tehdä duunia. Hyväksyä Suomi kotimaanaan ja suomalaisuus uutena osana elämäänsä.

      • suomikurdiyhdessä

        Ihan kirjoitus, mutta tuskin kovin moni kurdi loppujenlopuksi pitää Suomea kotimaanaan koska se ei yleensä ole se kurdeille. Kurdit on hyvin isänmaallisia ja rakkaus ns. Kurdistania kohtaan on vahvaa. Harmi vaan, että miehesi on antanut kurdilaisuuden hivuta sisältään. Se voi kaduttaa joskus. Mutta miehesi on aina kurdi syntyi kurdina ja myös kuolee kurdina. Aina osa häntä ja toivottavasti sinäkin hyväksyt myös sen näyttää kuitenkin, että vähän väheksyt sitä. Se on surullista luettavaa. Mutta toivotan teille onnea paljon :)

        Ainiin ja jos vaadit mieheltäsi sitä suomalaisuutta ja kulttuuriin tottumista niin kannattaa myös itsekin hyväksyä niitä kurdikulttuurin ominaisuuksia. Mulla itsellä on ainakin ns. kulttuuri vähän muuttunut huomaamatta mieheni kanssa ja hän on omaksunut myös automaattisesti suomalaista kulttuuria.


      • ömsdclm
        suomikurdiyhdessä kirjoitti:

        Ihan kirjoitus, mutta tuskin kovin moni kurdi loppujenlopuksi pitää Suomea kotimaanaan koska se ei yleensä ole se kurdeille. Kurdit on hyvin isänmaallisia ja rakkaus ns. Kurdistania kohtaan on vahvaa. Harmi vaan, että miehesi on antanut kurdilaisuuden hivuta sisältään. Se voi kaduttaa joskus. Mutta miehesi on aina kurdi syntyi kurdina ja myös kuolee kurdina. Aina osa häntä ja toivottavasti sinäkin hyväksyt myös sen näyttää kuitenkin, että vähän väheksyt sitä. Se on surullista luettavaa. Mutta toivotan teille onnea paljon :)

        Ainiin ja jos vaadit mieheltäsi sitä suomalaisuutta ja kulttuuriin tottumista niin kannattaa myös itsekin hyväksyä niitä kurdikulttuurin ominaisuuksia. Mulla itsellä on ainakin ns. kulttuuri vähän muuttunut huomaamatta mieheni kanssa ja hän on omaksunut myös automaattisesti suomalaista kulttuuria.

        "Kurdit on hyvin isänmaallisia ja rakkaus ns. Kurdistania kohtaan on vahvaa."

        Se on sitä emigrantin isänmaallisuutta. Kohkataan ja vouhotetaan, mutta siihen se sitten jääkin.


      • jotain hyvääkin?
        ömsdclm kirjoitti:

        "Kurdit on hyvin isänmaallisia ja rakkaus ns. Kurdistania kohtaan on vahvaa."

        Se on sitä emigrantin isänmaallisuutta. Kohkataan ja vouhotetaan, mutta siihen se sitten jääkin.

        Seurustelin muutaman kuukauden Irakin kurdin kanssa, ei muuta huonoa sanottavaa kuin että kaverit oli tosiaan aika tärkeitä ja niitä piti nähdä päivittäin, mutta kyllä se mut kumminkin aina otti mukaan rientoihinsa :) Helpon pillun perässä ei tainnut olla, sillä tapailtiin pari kuukautta ilman minkäänlaista seksiä. Pussailtiin ja nukuttiin öitä yhdessä kylläkin. Jaksoi viestitellä ja soitella päivittäin jos ei päästy näkemään, oli tosi mukava ja herttanen tapaus. Esitteli mut myös Suomessa asuvalle siskolleen ja tämän perheelle :) Tuskin sillä olis paljon aikaa jäänyt muiden naisten pyörittämiseen, eli enpä usko hänen esimerkiks pettäneen. Eikä todellakaan yrittänyt mitenkään muuttaa mua :D Ero johtui ihan musta itestäni, en vaan lopulta halunnut vakavampaa suhdetta silloin. Vieläkin moikkaillaan ja voidaan vaihtaa kuulumisia jos törmätään jossain!

        Sitä ennen oon seurustellut parinkin suomalaismiehen kanssa jotka molemmat pettivät, mutta enpä silti mene leimaamaan kaikkia tämän(kään) maan miehiä ;)


      • Happy and satisfied
        suomikurdiyhdessä kirjoitti:

        Ihan kirjoitus, mutta tuskin kovin moni kurdi loppujenlopuksi pitää Suomea kotimaanaan koska se ei yleensä ole se kurdeille. Kurdit on hyvin isänmaallisia ja rakkaus ns. Kurdistania kohtaan on vahvaa. Harmi vaan, että miehesi on antanut kurdilaisuuden hivuta sisältään. Se voi kaduttaa joskus. Mutta miehesi on aina kurdi syntyi kurdina ja myös kuolee kurdina. Aina osa häntä ja toivottavasti sinäkin hyväksyt myös sen näyttää kuitenkin, että vähän väheksyt sitä. Se on surullista luettavaa. Mutta toivotan teille onnea paljon :)

        Ainiin ja jos vaadit mieheltäsi sitä suomalaisuutta ja kulttuuriin tottumista niin kannattaa myös itsekin hyväksyä niitä kurdikulttuurin ominaisuuksia. Mulla itsellä on ainakin ns. kulttuuri vähän muuttunut huomaamatta mieheni kanssa ja hän on omaksunut myös automaattisesti suomalaista kulttuuria.

        Sait ehkä vähän väärän käsityksen kirjoituksestani. Tottakai kunnioitan mieheni kulttuuria ja se on mukana elämässämme (ruoan, sisustuksen ja tapojen muodossa esimerkiksi), mutta pointtini oli se, etteivät kaikki kurdimiehet suinkaan ole itsekeskeisiä k*sipäitä, vaan oikeasti tähän kulttuuriin ja suomalaisten naisten kanssa elämiseen pystyviä helmiä. Siinähän se vain onkin, että pystyy itse erottelemaan jyvät akanoista :)


      • lllllllllllg
        Happy and satisfied kirjoitti:

        Sait ehkä vähän väärän käsityksen kirjoituksestani. Tottakai kunnioitan mieheni kulttuuria ja se on mukana elämässämme (ruoan, sisustuksen ja tapojen muodossa esimerkiksi), mutta pointtini oli se, etteivät kaikki kurdimiehet suinkaan ole itsekeskeisiä k*sipäitä, vaan oikeasti tähän kulttuuriin ja suomalaisten naisten kanssa elämiseen pystyviä helmiä. Siinähän se vain onkin, että pystyy itse erottelemaan jyvät akanoista :)

        No tuo on kyllä totta.


      • 231231231

        "Lyhyesti sanottuna: jos kaikki kurdilaiset ja muutkin maahanmuuttajat olisivat samanlaisia kuin oma mieheni, niin maahanmuuttoasia ei olisi niin paljoa tapetilla. Kaikkien tulisi kotoutua samalla tavalla: opiskella kieli, opiskella ammattiin, omaksua kulttuuri ja tehdä duunia. Hyväksyä Suomi kotimaanaan ja suomalaisuus uutena osana elämäänsä. "

        Juuri näin! Tällä hetkellä on kuitenkin vielä aika lailla "kiellettyä" edes vihjata siihen suuntaan, että kotoutumisongelmissa olisi jotain syytä myös maahanmuuttajissa itsessään. Tuntuu siltä, että heiltä ei saisi vaatia mitään, ja että heillä itsellään ei olisi mitään vastuuta kotoutumisestaan. Ja tämä ei ole maahanmuuttajien vika. Jos maahanmuuttajia ei kohdella kuten täysivaltaisia, aikuisia ihmisiä, jotka ovat vastuussa omasta elämästään, niin heistähän tehdään silloin lapsen tai vammaisen kaltaisia, yhteiskunnan holhottavia jäseniä. Tämä jos mikä on alentavaa ja nöyryyttävää kunnollisille ihmisille ja toisaalta luo oivallisen hyötymismahdollisuuden lusmuilijoille ja sellaisille, jotka eivät edes halua kotoutua. Auttaa tietenkin pitää, mutta myös vastuuttaa.


      • 3+9
        suomikurdiyhdessä kirjoitti:

        Ihan kirjoitus, mutta tuskin kovin moni kurdi loppujenlopuksi pitää Suomea kotimaanaan koska se ei yleensä ole se kurdeille. Kurdit on hyvin isänmaallisia ja rakkaus ns. Kurdistania kohtaan on vahvaa. Harmi vaan, että miehesi on antanut kurdilaisuuden hivuta sisältään. Se voi kaduttaa joskus. Mutta miehesi on aina kurdi syntyi kurdina ja myös kuolee kurdina. Aina osa häntä ja toivottavasti sinäkin hyväksyt myös sen näyttää kuitenkin, että vähän väheksyt sitä. Se on surullista luettavaa. Mutta toivotan teille onnea paljon :)

        Ainiin ja jos vaadit mieheltäsi sitä suomalaisuutta ja kulttuuriin tottumista niin kannattaa myös itsekin hyväksyä niitä kurdikulttuurin ominaisuuksia. Mulla itsellä on ainakin ns. kulttuuri vähän muuttunut huomaamatta mieheni kanssa ja hän on omaksunut myös automaattisesti suomalaista kulttuuria.

        "Kaikkien tulisi kotoutua samalla tavalla: opiskella kieli, opiskella ammattiin, omaksua kulttuuri ja tehdä duunia. Hyväksyä Suomi kotimaanaan ja suomalaisuus uutena osana elämäänsä. "

        Onko tämä yllä oleva sinun mielestäsi sitä, että luopuu kurdilaisuudestaan? Tai se ettei yritä muokata seurustelukumppanista mieleistään? Tai ettei "hypetä" kurdilaisuutta? Mistä sinä itse asiassa tiedät, että kyseisen miehen sisältä on kurdilainen identiteetti hiipunut?


      • kurdionkurdikurdi
        3+9 kirjoitti:

        "Kaikkien tulisi kotoutua samalla tavalla: opiskella kieli, opiskella ammattiin, omaksua kulttuuri ja tehdä duunia. Hyväksyä Suomi kotimaanaan ja suomalaisuus uutena osana elämäänsä. "

        Onko tämä yllä oleva sinun mielestäsi sitä, että luopuu kurdilaisuudestaan? Tai se ettei yritä muokata seurustelukumppanista mieleistään? Tai ettei "hypetä" kurdilaisuutta? Mistä sinä itse asiassa tiedät, että kyseisen miehen sisältä on kurdilainen identiteetti hiipunut?

        Taisi vaan yllämainitun kirjoitus kuulostaa siltä sai väärän käsityksen. Mutta kotimaa on aina kotimaa. Ja jos se on Kurdistan niin se on kotimaa. Tämä on vain uusi maa. Kurdi aina hypettää kurdilaisuuttaan jos se identiteetti ei ole hiipunut.


      • Happy and satisfied
        3+9 kirjoitti:

        "Kaikkien tulisi kotoutua samalla tavalla: opiskella kieli, opiskella ammattiin, omaksua kulttuuri ja tehdä duunia. Hyväksyä Suomi kotimaanaan ja suomalaisuus uutena osana elämäänsä. "

        Onko tämä yllä oleva sinun mielestäsi sitä, että luopuu kurdilaisuudestaan? Tai se ettei yritä muokata seurustelukumppanista mieleistään? Tai ettei "hypetä" kurdilaisuutta? Mistä sinä itse asiassa tiedät, että kyseisen miehen sisältä on kurdilainen identiteetti hiipunut?

        Voi että kun jotkut jaksaa tajuta tahallaan väärin ja provosoitua!!

        Mieheni on kurdi, kotimaa on siellä Kurdistanissa, samoin kuin koko perhe, eikä kukaan tai mikään pakota häntä luopumaan siitä miksi on syntynyt ja kuka on. MUTTA hän on itse valinnut sieltä lähtemisen, Suomeen tulemisen ja jäämisen ja suomalaisen vaimon. Hän on Suomen kurdi kuten itse sanoo, eli omaa kaksi kulttuuria ja tavallaan kaksi identiteettiä. Tottakai hän nauttii oman kielen puhumisesta, seuraa kotimaan uutisia ja pitää kiinni ruokakulttuurista ja muista asioista mitkä ovat tärkeitä, silti samaan aikaan hän puhuu lähes virheetöntä suomea, seuraa suomalaisia uutisia ja muitakin ohjelmia, ja elää suomalaisen naisen kanssa suomalaisessa yhteiskunnassa. Ei ne kaksi asiaa sulje toisiaan pois!

        Ihan sama jos itse muuttaisin Amerikkaan. Olisin suomalainen Amerikassa, puhuisin englantia päivittäin, työskentelisin amerikkalaiselle työnantajalle ja omaksuisin amerikkalaista kulttuuria ja elämäntapaa jatkuvasti. Ei se tarkoita sitä etten enää olisi suomalainen, pitäisi yhteyttä Suomeen ja rakentaisi vaikka sitä saunaa asuntooni, söisi ruisleipää ja muita suomalaisia ruokia, vaikka jakaisinkin sänkyni amerikkalaisen miehen kanssa. Itsekin oppisin yhdistämään ne kaksi kulttuuria toimivaksi yhtälöksi, kuten miehenikin tekee.


      • pensselitäti
        231231231 kirjoitti:

        "Lyhyesti sanottuna: jos kaikki kurdilaiset ja muutkin maahanmuuttajat olisivat samanlaisia kuin oma mieheni, niin maahanmuuttoasia ei olisi niin paljoa tapetilla. Kaikkien tulisi kotoutua samalla tavalla: opiskella kieli, opiskella ammattiin, omaksua kulttuuri ja tehdä duunia. Hyväksyä Suomi kotimaanaan ja suomalaisuus uutena osana elämäänsä. "

        Juuri näin! Tällä hetkellä on kuitenkin vielä aika lailla "kiellettyä" edes vihjata siihen suuntaan, että kotoutumisongelmissa olisi jotain syytä myös maahanmuuttajissa itsessään. Tuntuu siltä, että heiltä ei saisi vaatia mitään, ja että heillä itsellään ei olisi mitään vastuuta kotoutumisestaan. Ja tämä ei ole maahanmuuttajien vika. Jos maahanmuuttajia ei kohdella kuten täysivaltaisia, aikuisia ihmisiä, jotka ovat vastuussa omasta elämästään, niin heistähän tehdään silloin lapsen tai vammaisen kaltaisia, yhteiskunnan holhottavia jäseniä. Tämä jos mikä on alentavaa ja nöyryyttävää kunnollisille ihmisille ja toisaalta luo oivallisen hyötymismahdollisuuden lusmuilijoille ja sellaisille, jotka eivät edes halua kotoutua. Auttaa tietenkin pitää, mutta myös vastuuttaa.

        231231231: Kuvittelin hetken, että olen itse kirjoittanut tämänpäiväisen viestisi. Olen aivan samaa mieltä kanssasi.
        Maahanmuuttajuus ei ole sairaus eikä vamma, ei edes luonnevika. Mutta ihmisillä on taipumus toimia odotusten mukaan. Jos annetaan maahanmuuttajapoloisen öykkäröidä vapaasti ja ymmärretään ja palkitaan häntä siitä, niin käytös ei taatusti parane.
        Pitäkää tekin, maahanmuuttajamieten kanssa seurustelevat naiset, rimaa hieman korkeammalla. Se on kaikkien eduksi.


      • Tietoa Watsonille

        Kurdistan on Lähi-idässä sijaitseva pääasiassa kurdien asuttama alue, joka kattaa osia Turkista, Irakista, Iranista ja Syyriasta. Kurdistanin rajoja on vaikea määritellä, sillä mikään edellä mainituista valtioista ei tunnusta Kurdistania väestöllisenä tai maantieteellisenä kokonaisuutena, mutta siihen sisällytetään yleensä alueet, joilla on suuri kurdiväestö. Erään arvion mukaan Kurdistanissa on 35-40 miljoonaa ihmistä 190 000 neliökilometrillä. Toisen arvion mukaan maailmassa on 55-70 miljoonaa kurdia, ja heidän maansa kattaa Ranskan kokoisen alueen. Kolmannen arvion mukaan kurdeja on noin 25-30 miljoonaa. Arvioimista vaikeuttaa se, että valtiot pyrkivät aliarvioimaan rajojensa sisäpuolella olevien kurdien lukumäärän.[2] Kurdistanin provinssi Iranissa ja Kurdien itsehallintoalue Irakissa sisällytetään yleensä Kurdistanin määritelmään. Puolet kurdeista asuu Turkin valtion alueella, loput Pohjois-Irakissa, Iranissa, Syyriassa ja entisen Neuvostoliiton alueella ja siirtolaisina Länsi-Euroopassa. Suomessa kurdeja on pari tuhatta ja kurdin kielisiä yli 7000.


      • Raaka Watson
        Tietoa Watsonille kirjoitti:

        Kurdistan on Lähi-idässä sijaitseva pääasiassa kurdien asuttama alue, joka kattaa osia Turkista, Irakista, Iranista ja Syyriasta. Kurdistanin rajoja on vaikea määritellä, sillä mikään edellä mainituista valtioista ei tunnusta Kurdistania väestöllisenä tai maantieteellisenä kokonaisuutena, mutta siihen sisällytetään yleensä alueet, joilla on suuri kurdiväestö. Erään arvion mukaan Kurdistanissa on 35-40 miljoonaa ihmistä 190 000 neliökilometrillä. Toisen arvion mukaan maailmassa on 55-70 miljoonaa kurdia, ja heidän maansa kattaa Ranskan kokoisen alueen. Kolmannen arvion mukaan kurdeja on noin 25-30 miljoonaa. Arvioimista vaikeuttaa se, että valtiot pyrkivät aliarvioimaan rajojensa sisäpuolella olevien kurdien lukumäärän.[2] Kurdistanin provinssi Iranissa ja Kurdien itsehallintoalue Irakissa sisällytetään yleensä Kurdistanin määritelmään. Puolet kurdeista asuu Turkin valtion alueella, loput Pohjois-Irakissa, Iranissa, Syyriassa ja entisen Neuvostoliiton alueella ja siirtolaisina Länsi-Euroopassa. Suomessa kurdeja on pari tuhatta ja kurdin kielisiä yli 7000.

        Niin? Siis missä on kurdistan? Sellaista valtiota ei ole eikä tule.


    • asiaontestattu

      "No jaa ainakin tuntemani kurdimiehet nimenomaan tykkää haasteellisista tytöistä."

      Joku kirjoitti jo aiemmin "Suomessa on n. 8000 kurdinpuhujaa. " Niin sinäkö tunnet heidät kaikki ja heidän ajatusmaailmansa vai? ja kaikkien heidän ajatusmaailma on yksi ja sama? Tuskin. 8000 ihmisen joukkoon mahtuu varmasti paljon eri ajatuksia, eri persoonia, eri mietteitä, mutta myös samankaltaisuutta koska porukassa tyhmistyy ja seura tekee kaltaisekseen? tai jos yksi omena on mätä leviääkö se mätä koko paketin omeniin? no jokainen voi tuon testata ostamalla kaupasta paketin omenia, tai samanlaillahan juorut leviää suomalaisissa pikkukylissä, joku sanoo jotain heti useat ajattelevat valheiden olevan totta.. Kyllä se valitettavan usein niin menee että samankaltaiset ajatukset lähtee leviämään mitä enemmän samoja ajatuksia toistelee eri ihmisille, ensin ehkä pari miestä ovat jotain mieltä vaikka suomalaisista sitten he saavat ajatukseen mukaan muita ihmisiä sitähän kutsutaan yllyttämiseksi, käännytystä lähes.

      Mistähän tuo "haasteellinen" tulee varmaan vain jonkun yksi kokemus, nyt täytyy oikein laskea kuinka monta suomalaista tai "suomalaista" kurdien kanssa seurustellutta naista tunsin, heitä oli yhteensä 7 ja näistä naisista suomalaisia oli 4. Suurin osa naisista ei ollut mitenkään haastellisia, kukaan ei ollut neitsyt ja suurin osa myös joi, silti kelpasivat aivan mainiosti kurdimiesten (kyllä monikossa) "elämänkumppaneiksi". Ei kovia vaatimuksia siis, tietysti näille miehille plussaa on jos nainen on edes hitusen kiinnostunut Kurdistanista ja islamista, mutta vaikka ei olisikaan niin silti kelpaa ainakin siihen saakka kunhan ei ole rasisti.

      • 17+7

        No siinä on se ero että nuo miehet haki sitä "elämänkumppania" noilla heittomerkeillä, kun taas jotkut hakee ilman heittomerkkejä. Ei tarvi olla mikään neitsyt Maria, itse kyllä olin ja mieheni arvostaa sitä TODELLA.


      • Maria, Joosef ja J.
        17+7 kirjoitti:

        No siinä on se ero että nuo miehet haki sitä "elämänkumppania" noilla heittomerkeillä, kun taas jotkut hakee ilman heittomerkkejä. Ei tarvi olla mikään neitsyt Maria, itse kyllä olin ja mieheni arvostaa sitä TODELLA.

        Vai olit sinä neitsyt Maria? Heh. No, vakavasti ottaen: mistäköhän tuo neitsyyden korkealle arvostaminen mahtaa johtua? Minä pidän sitä melko alkeellisena / heikon itsetunnon omaavan ihmisen merkkinä. Miten ihminen on pilalla, jos hän ei ole neitsyt?


      • dkdkdkdk
        Maria, Joosef ja J. kirjoitti:

        Vai olit sinä neitsyt Maria? Heh. No, vakavasti ottaen: mistäköhän tuo neitsyyden korkealle arvostaminen mahtaa johtua? Minä pidän sitä melko alkeellisena / heikon itsetunnon omaavan ihmisen merkkinä. Miten ihminen on pilalla, jos hän ei ole neitsyt?

        No ei olekaan pilalla, mutta mietis itekki. On varmaan kivempi saada sellainen koskematon mies/nainen joka ei ole ollut muiden kanssa, vain sinun ja sinä saat olla hänen ensimmäinen ja kenties viimeinenkin?


      • 344534
        dkdkdkdk kirjoitti:

        No ei olekaan pilalla, mutta mietis itekki. On varmaan kivempi saada sellainen koskematon mies/nainen joka ei ole ollut muiden kanssa, vain sinun ja sinä saat olla hänen ensimmäinen ja kenties viimeinenkin?

        On varmaan kivempi saada sellainen koskematon mies/nainen joka ei ole ollut muiden kanssa, vain sinun ja sinä saat olla hänen ensimmäinen ja kenties viimeinenkin? "

        Ei ole. Kuten sanottu, se että ihminen ei ole neitsyt, ei millään tavalla tee hänestä huonompaa tai parempaa kumppania. Kun näin on, niin miksi kukaan haluaisi preferoida neitsyitä? Mieti, mistä se todella kertoo. Jo käyttämäsi sana "koskematon" on paljon puhuva. Neitsyyden korkea arvostaminen kumppanissa kertoo mm. heikosta itsetunnosta, epäterveestä omistuksenhalusta, epäluottamuksesta kumppania kohtaan ja alkeellisista kulttuurisista neitsyt-huora -käsityksistä.


      • kylsevaannäinon
        344534 kirjoitti:

        On varmaan kivempi saada sellainen koskematon mies/nainen joka ei ole ollut muiden kanssa, vain sinun ja sinä saat olla hänen ensimmäinen ja kenties viimeinenkin? "

        Ei ole. Kuten sanottu, se että ihminen ei ole neitsyt, ei millään tavalla tee hänestä huonompaa tai parempaa kumppania. Kun näin on, niin miksi kukaan haluaisi preferoida neitsyitä? Mieti, mistä se todella kertoo. Jo käyttämäsi sana "koskematon" on paljon puhuva. Neitsyyden korkea arvostaminen kumppanissa kertoo mm. heikosta itsetunnosta, epäterveestä omistuksenhalusta, epäluottamuksesta kumppania kohtaan ja alkeellisista kulttuurisista neitsyt-huora -käsityksistä.

        No ei todellakaan! En mäkään nyt kannata mitään ei seksiä ennen avioliittoa, mutta olen onnellinen että olin neitsyt kun tapasin mieheni ja menetin sen hänelle ja hän myös poikuutensa minulle. On mukavaa kun meillä ei ole ollut muita kumppaneita. EI se ollut miehelleni mikään EHTO että olin neitsyt ei hän edes ensin uskonut minua. kun ajatteli että tuskin kukaan suomalainen 17 vuotias edes olisi neitsyt, mutta niinpä vain minä olin ja mieheni arvosti tätä TIETENKIN suuresti. Kyllähän sen tietää että suomalaiset hyppivät helposti toisten kanssa sänkyyn.


      • 334342
        kylsevaannäinon kirjoitti:

        No ei todellakaan! En mäkään nyt kannata mitään ei seksiä ennen avioliittoa, mutta olen onnellinen että olin neitsyt kun tapasin mieheni ja menetin sen hänelle ja hän myös poikuutensa minulle. On mukavaa kun meillä ei ole ollut muita kumppaneita. EI se ollut miehelleni mikään EHTO että olin neitsyt ei hän edes ensin uskonut minua. kun ajatteli että tuskin kukaan suomalainen 17 vuotias edes olisi neitsyt, mutta niinpä vain minä olin ja mieheni arvosti tätä TIETENKIN suuresti. Kyllähän sen tietää että suomalaiset hyppivät helposti toisten kanssa sänkyyn.

        Sanot että "tietenkin" miehesi arvosti suuresti neitsyyttäsi. Mutta et kerro tai pohdi, miksi neitsyys merkitsee hänelle niin paljon. Entä miksi itsellesi on tärkeää miehesi (oletettu) poikuus? Ymmärrän tietenkin, että se voi olla hauska ja romanttinen ajatus, että on menettänyt neitsyytensä sille henkilölle, jonka kanssa aikoo olla loppuelämänsä. Sehän on kuin suoraan jostain hattaraisesta viihderomaanista tai -leffasta. Mutta ehkäpä ainakin miehesi osalta kyse on enemmästäkin.


      • 15+15
        334342 kirjoitti:

        Sanot että "tietenkin" miehesi arvosti suuresti neitsyyttäsi. Mutta et kerro tai pohdi, miksi neitsyys merkitsee hänelle niin paljon. Entä miksi itsellesi on tärkeää miehesi (oletettu) poikuus? Ymmärrän tietenkin, että se voi olla hauska ja romanttinen ajatus, että on menettänyt neitsyytensä sille henkilölle, jonka kanssa aikoo olla loppuelämänsä. Sehän on kuin suoraan jostain hattaraisesta viihderomaanista tai -leffasta. Mutta ehkäpä ainakin miehesi osalta kyse on enemmästäkin.

        No tuskinpa on. Sinähän et häntä tunne. Ihan sama mitä sinä ajattelet mutta me arvostamme tuota asiaa ja olemme onnellisia siitä. Mullehan on ihan sama mikä sulle on tärkeää. Että kumppanisi on ollut lukuisien toisten kanssa ennen sinua...


      • 23121321
        15+15 kirjoitti:

        No tuskinpa on. Sinähän et häntä tunne. Ihan sama mitä sinä ajattelet mutta me arvostamme tuota asiaa ja olemme onnellisia siitä. Mullehan on ihan sama mikä sulle on tärkeää. Että kumppanisi on ollut lukuisien toisten kanssa ennen sinua...

        Et selvästikään ole halukas tai kyvykäs analysoimaan asiaa sen enempää. Se on minulle ihan ok, olisi vain ollut mielenkiintoista kuulla, mihin tuo neitsyyden korkea arvostaminen perustuu.

        "Mullehan on ihan sama mikä sulle on tärkeää. Että kumppanisi on ollut lukuisien toisten kanssa ennen sinua..."

        Saa sitä ottaa nokkiinsa, mutta ei nyt typeräksi tarvitse sen takia ryhtyä. Se että kumppanin neitsyys ei ole itseisarvo itselleni ei tietenkään tarkoita sitä, että myöskään aiempien kumppanien lukuisuus olisi sitä.


      • 22 v yhdessä
        334342 kirjoitti:

        Sanot että "tietenkin" miehesi arvosti suuresti neitsyyttäsi. Mutta et kerro tai pohdi, miksi neitsyys merkitsee hänelle niin paljon. Entä miksi itsellesi on tärkeää miehesi (oletettu) poikuus? Ymmärrän tietenkin, että se voi olla hauska ja romanttinen ajatus, että on menettänyt neitsyytensä sille henkilölle, jonka kanssa aikoo olla loppuelämänsä. Sehän on kuin suoraan jostain hattaraisesta viihderomaanista tai -leffasta. Mutta ehkäpä ainakin miehesi osalta kyse on enemmästäkin.

        Kiitos, kysymyksesi ovat ajattelemisen arvoisia.

        Mieheni ei pidä naisen seksuaalisuutta hävettävänä tai likaisena, mutta ajattelee, että seksi ilman rakkautta ja luottamusta tekee usein ihmiselle hallaa - niin miehelle kuin naiselle. Mielestämme seksiä ei tarvitse säästää avioliittoon, vaan se voi kuulua seurusteluun, mutta siihen pitäisi liittyä rakkautta ja myös vastuukantoa.

        On ihmisiä, joille seksi (yhdyntä) ei ole sen kummempi juttu kuin suutelu tai halailu, mutta on ihmisiä, jotka liittävät seksiin enemmän merkityksiä: ehdottoman luottamuksen, läheisyyden ja sitoutumisen. Eikä näistä tyypeistä kumpikaan ole toista oikeammassa, kukin tyylillään.

        Yhteiskunnassa, jossa ehkäisyn hankkiminen ei ole helppoa, säästyy paljolta harmilta, jos on seksin suhteen pidättyväinen. Mieheni koki, että hänen on otettava vastuu naisesta, jonka kanssa on sängyssä. Kääntäen: seksi on merkki siitä, että suhde on vakava.

        Tekeekö ihmisestä sitten huonomman kumppanin, jos hänellä ei ole aikaisemmin ollut juuri seksielämää? Miehelläni ja minulla oli ollut seksiä aiemmissa suhteissa, mutta ei yhdyntään saakka. Olimme siis toisillemme ensimmäiset, ja on se sitten jonkun mielestä "romanttinen ajatus suoraan hattaraisesta viihderomaanista tai -leffasta", minusta se tuntuu hyvältä. Ei siksi, että seksissä menisi jotain pilalle tai että menettäisi jotakin, vaan siksi, että sen kautta tiedän olevani miehelleni ainutlaatuinen. Hän ei ole ollut kenenkään muun kanssa sängyssä, mikä tarkoittaa sitä, että hän ei ole ketään muuta rakastanut niin kuin minua. Minä en omista häntä eikä hän minua vaan olemme valinneet toisemme. Ja täytyy myöntää, että opettelu yhdessä oli ja on mukavaa ;)


      • nohuhhuijjakkaa
        23121321 kirjoitti:

        Et selvästikään ole halukas tai kyvykäs analysoimaan asiaa sen enempää. Se on minulle ihan ok, olisi vain ollut mielenkiintoista kuulla, mihin tuo neitsyyden korkea arvostaminen perustuu.

        "Mullehan on ihan sama mikä sulle on tärkeää. Että kumppanisi on ollut lukuisien toisten kanssa ennen sinua..."

        Saa sitä ottaa nokkiinsa, mutta ei nyt typeräksi tarvitse sen takia ryhtyä. Se että kumppanin neitsyys ei ole itseisarvo itselleni ei tietenkään tarkoita sitä, että myöskään aiempien kumppanien lukuisuus olisi sitä.

        Jep eiköhän kaikki tullut sanotuksi "22 v yhdessä". Ja btw ihana kirjoitus!

        " Ei siksi, että seksissä menisi jotain pilalle tai että menettäisi jotakin, vaan siksi, että sen kautta tiedän olevani miehelleni ainutlaatuinen. Hän ei ole ollut kenenkään muun kanssa sängyssä, mikä tarkoittaa sitä, että hän ei ole ketään muuta rakastanut niin kuin minua." Juuri näin!

        Ja kyllähän kurdimiehet on omistushaluisi. Kaikkihan sen tietää. Eiköhän se ol osittain sitäkin, että kukaan muu ei ole koskenut hänen naiseensa. Ja olen onnellinen ettei kukaan ole koskenut minun mieheeni. Ei kai siinä mitään vikaa ole vai onko sinulla joku ongelma tämän asian kanssa?

        Eli tämä neitsyys asia aika puhtaasi liittyy uskontoon kuitenkin ja kun uskonnossa niin opetetaan niin sitten se on niin, mutta ihan tiedoksi vain, että ei monet kurdinaisetkaan ole neitsyitä mennessään naimisiin tai he ovat saattaneet jo jonkun toisen kanssa harrastaa seksiä.

        Kuten sanoin ei miehelleni ollut mikään ehto että tyttöystävän pitäisi neitsyt olla mutta toki oli iloinen kun olin vielä silloin neitsyt. Ja olin myös iloinen että hänkin oli. Kyllä se vaan on romanttista! Sinäpä tuskin siitä mitään tiedät edes...


      • kurdinex
        kylsevaannäinon kirjoitti:

        No ei todellakaan! En mäkään nyt kannata mitään ei seksiä ennen avioliittoa, mutta olen onnellinen että olin neitsyt kun tapasin mieheni ja menetin sen hänelle ja hän myös poikuutensa minulle. On mukavaa kun meillä ei ole ollut muita kumppaneita. EI se ollut miehelleni mikään EHTO että olin neitsyt ei hän edes ensin uskonut minua. kun ajatteli että tuskin kukaan suomalainen 17 vuotias edes olisi neitsyt, mutta niinpä vain minä olin ja mieheni arvosti tätä TIETENKIN suuresti. Kyllähän sen tietää että suomalaiset hyppivät helposti toisten kanssa sänkyyn.

        Kuulostat "hieman" naiivilta, itsekin olin neitsyt 19 vuotiaaksi saakka eli kaksi vuotta vanhemmaksi kuin sinä joka neitsyydelläsi täällä leuhkit!

        Kyllä tuo on ihan kulttuurisidonnainen juttu että sekä kurdit että arabit arvostavat suuresti neitsyttä muistan kuinka kohtelu oli silloin parempaa mutta sitten kun ei enää ole niin kohtelu muuttui ilkeäksi, tietysti miehestä ja miehen kaveripiireistä riippuen kuten myös ehkä paikkakunnastakin riippuen.. Yksikin kurdi mies kertoi minulle että haluaa naisen joka ei ole "auennut" mikä on aika naurettavaa tai no mitäs sitä muutakaan voisi mieheltä odottaa jolla oli sellainen tyttöystävä joka makasi kaikkien kanssa, aika yleistä näyttää olevan tuo ajattelu että kaikki muut on huonoja paitsi koskemattomat neitsyet.
        Ei se aina mene noin että vain suomalaiset hyppivät helposti kaikkien kanssa sänkyyn! vähänpän sinä arvostat oman maalaisiasi sitten, itse ainakin tiedän kaiken maalaisia naisia jotka ovat kurdien kanssa olleet joukkoon mahtuu niin venäläisiä, virolaisia, iranilaisia kuin romaneitakin..

        Ja vaikka ei olisi neitsyt ei se tarkoita sitä että joku on likainen ja käytetty, kuten kyllä nuo miehet tuppaavat ajattelemaan myös että vain nainen saastuu ja mies ei, mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa! päinvastoin jos miehelle ei ole omassa maassaan opetettu terveystietoa niin suurella todennäköisyydellä saa sitten taudin josta ei tiedä mitään. Itse en suoraan sanottuna huoli paria kurdimiestä jotka pyytäneet naimisiin koska he ovat maanneet niin monen kanssa ja joukkoon mahtuu kaiken maalaisia! ällöttävää toimintaa ja kyllä koen olevani parempi ihminen kuin he vaikka en olekkaan neitsyt


      • okfldpdk
        kurdinex kirjoitti:

        Kuulostat "hieman" naiivilta, itsekin olin neitsyt 19 vuotiaaksi saakka eli kaksi vuotta vanhemmaksi kuin sinä joka neitsyydelläsi täällä leuhkit!

        Kyllä tuo on ihan kulttuurisidonnainen juttu että sekä kurdit että arabit arvostavat suuresti neitsyttä muistan kuinka kohtelu oli silloin parempaa mutta sitten kun ei enää ole niin kohtelu muuttui ilkeäksi, tietysti miehestä ja miehen kaveripiireistä riippuen kuten myös ehkä paikkakunnastakin riippuen.. Yksikin kurdi mies kertoi minulle että haluaa naisen joka ei ole "auennut" mikä on aika naurettavaa tai no mitäs sitä muutakaan voisi mieheltä odottaa jolla oli sellainen tyttöystävä joka makasi kaikkien kanssa, aika yleistä näyttää olevan tuo ajattelu että kaikki muut on huonoja paitsi koskemattomat neitsyet.
        Ei se aina mene noin että vain suomalaiset hyppivät helposti kaikkien kanssa sänkyyn! vähänpän sinä arvostat oman maalaisiasi sitten, itse ainakin tiedän kaiken maalaisia naisia jotka ovat kurdien kanssa olleet joukkoon mahtuu niin venäläisiä, virolaisia, iranilaisia kuin romaneitakin..

        Ja vaikka ei olisi neitsyt ei se tarkoita sitä että joku on likainen ja käytetty, kuten kyllä nuo miehet tuppaavat ajattelemaan myös että vain nainen saastuu ja mies ei, mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa! päinvastoin jos miehelle ei ole omassa maassaan opetettu terveystietoa niin suurella todennäköisyydellä saa sitten taudin josta ei tiedä mitään. Itse en suoraan sanottuna huoli paria kurdimiestä jotka pyytäneet naimisiin koska he ovat maanneet niin monen kanssa ja joukkoon mahtuu kaiken maalaisia! ällöttävää toimintaa ja kyllä koen olevani parempi ihminen kuin he vaikka en olekkaan neitsyt

        Saa kai sitä olla ylpeä siitä että ei ole jaellut itseään sellaisille joiden kanssa ei ollut mitään rakkautta? Mitä siitä vaikka joku mies haluaa neitsyen? Sitten haluaa. Joku ei halua läskiä vaan haluaa laihan... Onko se sulle joku ongelma? Ja jos joku haluaa arvostaa neitsyyttä niin sitten haluaa. Se on jokaisen oma asia.

        Ja minähän sanoinkin, että myös kurdinaisilla on paljon eri seksikumppaneita. Ei se ainakaan minusta eikä miehenikään mielestä likaista ole jos ei ole neitsyt.
        Ja ota huomioon että myös mihenikin oli neitsyt ei samanlainen mies joiden kanssa sinä pyörit.


      • ihmetteleee
        okfldpdk kirjoitti:

        Saa kai sitä olla ylpeä siitä että ei ole jaellut itseään sellaisille joiden kanssa ei ollut mitään rakkautta? Mitä siitä vaikka joku mies haluaa neitsyen? Sitten haluaa. Joku ei halua läskiä vaan haluaa laihan... Onko se sulle joku ongelma? Ja jos joku haluaa arvostaa neitsyyttä niin sitten haluaa. Se on jokaisen oma asia.

        Ja minähän sanoinkin, että myös kurdinaisilla on paljon eri seksikumppaneita. Ei se ainakaan minusta eikä miehenikään mielestä likaista ole jos ei ole neitsyt.
        Ja ota huomioon että myös mihenikin oli neitsyt ei samanlainen mies joiden kanssa sinä pyörit.

        miksi kuulostat katkeralta ihmiseltä jos olet aidosti onnellinen?
        ja miksi ihmeessä pyörit tässä keskustelussa noin 24/7 jos voisit viettää saman ajan rakkaan miehesi kanssa? ja älä nyt vetoa siihen että miehesi on aina töissä ei kukaan ole töissä 24/7. Itse kun seurustelin kurdin kanssa niin kyllä se aika lähinnä hänen seurassaan kului eikä jäänyt aikaa juurikaan muille ystäville tai moiseen keskusteluun, mieheni ei olisi edes hyväksynyt sitä että olisin jakanut hänestä tietoa koko kansalle kuten sinä jaat omasta miehestäsi tietoa täällä kaikille.

        Onko sinulle joku ongelma se että muilla ei ole niin hyviä kokemuksia kurdeista? pitääkö jatkuvasti piikitellä toisia sen takia, onko se jotenkin sinulta pois jos jotkut naiset eivät ole tykänneet kurdimiehistä vai pitäisikö jokaisen ihmisen rakastaa Kurdistania. Se on jokaisen oma asia minkälaisia kokemuksia on tai kenen kanssa pyörii ja minä en enää kurdipiireissä pyöri, mutta ne jotka pyörivät niin toivottavasti olette oikeasti hieman onnellisempia kuin nämä naiset täällä jotka ovat jatkuvasti purkamassa pahaa mieltään ja haukkuvat toisia naisia idiooteiksi sun muiksi, kyllä tuo paha olo näistä haukkujista oikein näkyy ja pitkälle harmi kannaltanne.


      • deklpfoegkh
        ihmetteleee kirjoitti:

        miksi kuulostat katkeralta ihmiseltä jos olet aidosti onnellinen?
        ja miksi ihmeessä pyörit tässä keskustelussa noin 24/7 jos voisit viettää saman ajan rakkaan miehesi kanssa? ja älä nyt vetoa siihen että miehesi on aina töissä ei kukaan ole töissä 24/7. Itse kun seurustelin kurdin kanssa niin kyllä se aika lähinnä hänen seurassaan kului eikä jäänyt aikaa juurikaan muille ystäville tai moiseen keskusteluun, mieheni ei olisi edes hyväksynyt sitä että olisin jakanut hänestä tietoa koko kansalle kuten sinä jaat omasta miehestäsi tietoa täällä kaikille.

        Onko sinulle joku ongelma se että muilla ei ole niin hyviä kokemuksia kurdeista? pitääkö jatkuvasti piikitellä toisia sen takia, onko se jotenkin sinulta pois jos jotkut naiset eivät ole tykänneet kurdimiehistä vai pitäisikö jokaisen ihmisen rakastaa Kurdistania. Se on jokaisen oma asia minkälaisia kokemuksia on tai kenen kanssa pyörii ja minä en enää kurdipiireissä pyöri, mutta ne jotka pyörivät niin toivottavasti olette oikeasti hieman onnellisempia kuin nämä naiset täällä jotka ovat jatkuvasti purkamassa pahaa mieltään ja haukkuvat toisia naisia idiooteiksi sun muiksi, kyllä tuo paha olo näistä haukkujista oikein näkyy ja pitkälle harmi kannaltanne.

        En minä ole katkera. Mieheni istuu nytkin vieressäni. Hän on kyllä joka päivä 5 asti töissä ja asumme kuitenkin yhdessä niin kyllähän sitä aikaa tulee vietettyä yhdessä. Minulla ainakin jää aikaa ystäville. Pitää jäädä ei ystäviä saa unohtaa vaikka onkin suhteessa se on inhottavaa ystäviä kohtaan.

        Se on vaan hyvä juttu että täällä kirjotetaan anonyymisti eikä kukaan varmasti koskaan saa tietää ketä edes olemme jos et sattunut tätä huomaamaan.

        Eipäs minulla ole mitään ongelmia muiden huonojen kokemuksien kanssa. Heillähän se ongelma on lähinnä olen pahoillani heidän puolestaan. Ja minä en täällä ole haukkunut ketään tietääkseni.

        Nämä joilla on ongelma tämän neitsyt asian kanssa ovat vain kateellisia kun minä ja tämä toinen henkilö kerroimme kuinka nämä ovat meidän ensirakkautemme joiden kanssa olemme saaneet jakaa ja aloittaa ihania asioita.


      • 2221323
        deklpfoegkh kirjoitti:

        En minä ole katkera. Mieheni istuu nytkin vieressäni. Hän on kyllä joka päivä 5 asti töissä ja asumme kuitenkin yhdessä niin kyllähän sitä aikaa tulee vietettyä yhdessä. Minulla ainakin jää aikaa ystäville. Pitää jäädä ei ystäviä saa unohtaa vaikka onkin suhteessa se on inhottavaa ystäviä kohtaan.

        Se on vaan hyvä juttu että täällä kirjotetaan anonyymisti eikä kukaan varmasti koskaan saa tietää ketä edes olemme jos et sattunut tätä huomaamaan.

        Eipäs minulla ole mitään ongelmia muiden huonojen kokemuksien kanssa. Heillähän se ongelma on lähinnä olen pahoillani heidän puolestaan. Ja minä en täällä ole haukkunut ketään tietääkseni.

        Nämä joilla on ongelma tämän neitsyt asian kanssa ovat vain kateellisia kun minä ja tämä toinen henkilö kerroimme kuinka nämä ovat meidän ensirakkautemme joiden kanssa olemme saaneet jakaa ja aloittaa ihania asioita.

        "Nämä joilla on ongelma tämän neitsyt asian kanssa ovat vain kateellisia..."

        Aivan. Tähän itserakkaaseen kuvitelmaan onkin hyvä tuudittautua ja päättää keskustelu. Lainattu lause kertoo, että haluat uskoa kaikkien muidenkin ihmisten pohjimmiltaan arvostavan samoja asioita kuin sinä. Että muut ihmiset ovat kuten sinä, mutta epäonnistuneita versioita. Yritä nyt vain hyväksyä, että ihmisillä on aidosti erilaisia arvoja, arvostuksia, maailmankatsomuksia ja ihmiskuvia. Tosiasia on, että olen sinulle varmaan juuri yhtä paljon kateellinen kuin sinä olet minulle. Omalla kohdallani on kysymys aidosta mielenkiinnosta sitä kohtaan, mitä arvoja ja ihmiskuvia neitsyyden korostamisen taustalta löytyy. On hieno asia, että olette onnellisia ja tehneet omalta kannaltanne hyviä valintoja. Ymmärrätte varmaan kuitenkin, että aihe on mielenkiintoinen varsinkin sellaisista ihmisistä, joille neitsyys ei ole mikään JUTTU sinänsä, suuntaan tai toiseen.


      • 11+1
        2221323 kirjoitti:

        "Nämä joilla on ongelma tämän neitsyt asian kanssa ovat vain kateellisia..."

        Aivan. Tähän itserakkaaseen kuvitelmaan onkin hyvä tuudittautua ja päättää keskustelu. Lainattu lause kertoo, että haluat uskoa kaikkien muidenkin ihmisten pohjimmiltaan arvostavan samoja asioita kuin sinä. Että muut ihmiset ovat kuten sinä, mutta epäonnistuneita versioita. Yritä nyt vain hyväksyä, että ihmisillä on aidosti erilaisia arvoja, arvostuksia, maailmankatsomuksia ja ihmiskuvia. Tosiasia on, että olen sinulle varmaan juuri yhtä paljon kateellinen kuin sinä olet minulle. Omalla kohdallani on kysymys aidosta mielenkiinnosta sitä kohtaan, mitä arvoja ja ihmiskuvia neitsyyden korostamisen taustalta löytyy. On hieno asia, että olette onnellisia ja tehneet omalta kannaltanne hyviä valintoja. Ymmärrätte varmaan kuitenkin, että aihe on mielenkiintoinen varsinkin sellaisista ihmisistä, joille neitsyys ei ole mikään JUTTU sinänsä, suuntaan tai toiseen.

        Jos minä saan sanoa sananin niin ei monelle kurdimiehelle ole täällä väliä onko nainen neitsyt vai ei. Itseasiassa Suomesta on aika vaikea löytää aikuisia naisia jotka olisivat vielä neitsyt. Nimittäin aika nuorena aloittavat seksielämän.


      • thaaatsittt
        11+1 kirjoitti:

        Jos minä saan sanoa sananin niin ei monelle kurdimiehelle ole täällä väliä onko nainen neitsyt vai ei. Itseasiassa Suomesta on aika vaikea löytää aikuisia naisia jotka olisivat vielä neitsyt. Nimittäin aika nuorena aloittavat seksielämän.

        "On varmaan kivempi saada sellainen koskematon mies/nainen joka ei ole ollut muiden kanssa, vain sinun ja sinä saat olla hänen ensimmäinen ja kenties viimeinenkin? "

        Ei ole."

        Tämä on ehkä tämän erään henkilön mielipide että ei ole kiva saada aloittaa seksielämäänsä rakastaman miehensä kanssa. Mutta minäpä olen erimieltä. Itse en halunnut mitään seksiä ihmisen kanssa jota en rakasta ja mieheni oli ensimmäinen jota olen koskaan rakastanut samoin myös miehelläni siksi olemme ensimmäiset toisillemme ja thats it. Tarviiko tästä nyt vielä jauhaa??


    • mustikka

      Tiedän useammankin kurdi miehen joilla vaimo ja lapsia omassa maassaan, ja silti aktiivinen treffi ilmoitus/ deittailu suomi naisten kanssa. Eräskin oli juuri mennyt naimisiin ja silti oli täällä ns, ######suomi nainen, jolta sai seksiä- kunnes armas vaimo saapuisi suomeen, jos saapuisi. Suomi naisille ei kerrota totuutta perhe tilanteesta omassa maassa, jotku kertoo... kun nainen on koukussa,ja kyllä se siinä sitten pysyy ku on jo rakastunut.
      En luottaisi yhteenkään. Ja näissä tyypeissä on niin paljon valehtelijoita, sekä luonnehäiriöisiä tyyppejä.
      Suomalaisesta naisesta todellakin vaikka tuntuu niiden joilla on niin ihanat kurdi miehet, nää miehet pitää #######... meitä. Pysykää kaukana noista tyypeistä- ja kirjoittakaa ihmeessä tänne jos ootte muka naimisissa niiden kanssa vielä viiden vuoden jälkeen:D Katsotaan miten käy:D

      • 20+8

        voi voi kanssasi mustikka. monet ovat naimisissa ja onnellisissa suhteissa kurdimiesten kanssa, jotka eivät pidä meitä yhtään huorina ja ovat uskollisia meille. et voi oikeasti olla noin idiootti että tuomitset kaikki kun "tunnet" useita kurdimiehiä jotka käyttäytyvät noin ei se silti tarkoita että kaikki. kyllä kuule monet suomalaisetkin miehet valehtelee ja monilla on myös toinen perhe ulkomailla ettäs tiedät katsos näillä bisnesmiehillä... katsotaanpa sua viiden vuoden jälkeen mariste täällä yksinäsi kun me olemme onnellisesti niiden kurdimiehen kanssa :)


      • kelonnioneihuutele
        20+8 kirjoitti:

        voi voi kanssasi mustikka. monet ovat naimisissa ja onnellisissa suhteissa kurdimiesten kanssa, jotka eivät pidä meitä yhtään huorina ja ovat uskollisia meille. et voi oikeasti olla noin idiootti että tuomitset kaikki kun "tunnet" useita kurdimiehiä jotka käyttäytyvät noin ei se silti tarkoita että kaikki. kyllä kuule monet suomalaisetkin miehet valehtelee ja monilla on myös toinen perhe ulkomailla ettäs tiedät katsos näillä bisnesmiehillä... katsotaanpa sua viiden vuoden jälkeen mariste täällä yksinäsi kun me olemme onnellisesti niiden kurdimiehen kanssa :)

        Täällä on useampia joilla on huonoja kokemuksia kurdimiehistä, aivan turha laittaa noita peukku ylöspäin omiin kirjoituksiinsa, täysin läpinäkyvää toimintaa! :)
        Juuri eilen juttelin arabinaisen kanssa joka kertoi hänenkin ystävällään olleen pettävä kurdimies, aika yleistä näyttää olevan ja sitä tapahtuu koko ajan. Ystäväni jopa kertoi ettei välttämättä halua edes oman maalaistaan miestä kun pelkää petetyksi tulemista..

        Itse en ole tuo mustikka -nimimerkillä kirjoittanut mutta minäkin tiedän pari naimisissa olevaa kurdimiestä joilla lapsiakin mutta silti etsivät netin treffipalstoilta seksiseuraa, joten kyllä sellaisia riittää enemmänkin kuin yksi. Kuka täällä on muka tuominnut koko kansan? ei kukaan, onko täällä haukuttu kurdinaisia? ei tietääkseni, joten koko kansan tuomitseminen on vain sinun päässäsi kuviteltua. Tietysti jotkut suomalaisetkin pettävät kuka on väittänyt etteivät koskaan petä ketään, toivotaan kovasti ettei rakas miehesi ikinä petä sinua, tilanteet ja suhteet kun voi muuttua :) sehän on ihan todistettua että ihmiset usein kyllästyvät toisiinsa tai sitten tulee lapsia jotka vie kaiken huomion mieheltä ja mies menee pettämään tai sitten voi sairastua eikä kykene seksiin jolloin mies ei välttämättä pysty olemaan ilman vaikka kuinka yrittäisi kontrolloida itseään vahvinkin voi sortua, ei näistä koskaan tiedä ja koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan. Liian määrävällä ja hallitsevalla asenteella nainen kuin nainen ei pärjää miehen kanssa joka ei elä 2000 luvun länsimaisten tapojen mukaan, päinvastoin naisen pitäisi olla hiljaa kotona eikä paljoa huudella moisella palstalla elämänneuvoja ja suhdeneuvoja...
        Kel onni on sen kätkeköön?


      • voijöööses
        kelonnioneihuutele kirjoitti:

        Täällä on useampia joilla on huonoja kokemuksia kurdimiehistä, aivan turha laittaa noita peukku ylöspäin omiin kirjoituksiinsa, täysin läpinäkyvää toimintaa! :)
        Juuri eilen juttelin arabinaisen kanssa joka kertoi hänenkin ystävällään olleen pettävä kurdimies, aika yleistä näyttää olevan ja sitä tapahtuu koko ajan. Ystäväni jopa kertoi ettei välttämättä halua edes oman maalaistaan miestä kun pelkää petetyksi tulemista..

        Itse en ole tuo mustikka -nimimerkillä kirjoittanut mutta minäkin tiedän pari naimisissa olevaa kurdimiestä joilla lapsiakin mutta silti etsivät netin treffipalstoilta seksiseuraa, joten kyllä sellaisia riittää enemmänkin kuin yksi. Kuka täällä on muka tuominnut koko kansan? ei kukaan, onko täällä haukuttu kurdinaisia? ei tietääkseni, joten koko kansan tuomitseminen on vain sinun päässäsi kuviteltua. Tietysti jotkut suomalaisetkin pettävät kuka on väittänyt etteivät koskaan petä ketään, toivotaan kovasti ettei rakas miehesi ikinä petä sinua, tilanteet ja suhteet kun voi muuttua :) sehän on ihan todistettua että ihmiset usein kyllästyvät toisiinsa tai sitten tulee lapsia jotka vie kaiken huomion mieheltä ja mies menee pettämään tai sitten voi sairastua eikä kykene seksiin jolloin mies ei välttämättä pysty olemaan ilman vaikka kuinka yrittäisi kontrolloida itseään vahvinkin voi sortua, ei näistä koskaan tiedä ja koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan. Liian määrävällä ja hallitsevalla asenteella nainen kuin nainen ei pärjää miehen kanssa joka ei elä 2000 luvun länsimaisten tapojen mukaan, päinvastoin naisen pitäisi olla hiljaa kotona eikä paljoa huudella moisella palstalla elämänneuvoja ja suhdeneuvoja...
        Kel onni on sen kätkeköön?

        No so what? Kurdit pettää ja suomalaisetkin ja monet muutkin? Kuka vaan voi pettää. Elämä on live with that!


      • Petettyjavihainen
        voijöööses kirjoitti:

        No so what? Kurdit pettää ja suomalaisetkin ja monet muutkin? Kuka vaan voi pettää. Elämä on live with that!

        Kuulostaa siltä että pettäminen olisi sinulle normaali joka päiväinen asia, harmi et sitten tiedä tosirakkaudesta mitään, oletkohan sellaista edes kokenut jossa kumpikin osapuoli välittää toisistaan ja on kiinnostunut toisen asioista ja teoista ilman turhaa riitelyä tai pettämistä..
        Jos tulet itse petetyksi ehkä sitten voit olla puolustamatta ja kokea miltä se tuntuu kun sydän on täysin riekaleina ja tunteet kuolleet. Haavat paranee ajan kanssa mutta huonot muistot ei parane tai unohdu koskaan. Yleensä pettäjät jäävätkin lopulta yksin tai elävät huonossa parisuhteessa omalla tavallaan yksin, kuka nyt haluaa viettää loppuelämäänsä sellaisen ihmisen kanssa joka ei kykene olemaan rehellinen edes itselleen, useat pettäjät uskottelevat itselleen juuri noin että so what..


      • einoinmustavalkoista
        Petettyjavihainen kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että pettäminen olisi sinulle normaali joka päiväinen asia, harmi et sitten tiedä tosirakkaudesta mitään, oletkohan sellaista edes kokenut jossa kumpikin osapuoli välittää toisistaan ja on kiinnostunut toisen asioista ja teoista ilman turhaa riitelyä tai pettämistä..
        Jos tulet itse petetyksi ehkä sitten voit olla puolustamatta ja kokea miltä se tuntuu kun sydän on täysin riekaleina ja tunteet kuolleet. Haavat paranee ajan kanssa mutta huonot muistot ei parane tai unohdu koskaan. Yleensä pettäjät jäävätkin lopulta yksin tai elävät huonossa parisuhteessa omalla tavallaan yksin, kuka nyt haluaa viettää loppuelämäänsä sellaisen ihmisen kanssa joka ei kykene olemaan rehellinen edes itselleen, useat pettäjät uskottelevat itselleen juuri noin että so what..

        Ei vaan pointtina oli se että muutkin pettävät kuin kurdit vain esim. suomalaiset. ja muun maalaiset että niitä pettäjiä löytyy siis jokaisesta kansalaisuudesta. On vaan turhaa sanoa että no kurdit pettää aina.

        Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää... Riippuu vähän minkälainen pettäminen on ollut kyseessä. Monet myöntävät pettäneensä toisin kun jotkut pettävät kuukausiakin jopa vuosia toisen seläntakana. Ja oliko pettäminen sekiä, pusu vai jotain muuta. Kaikilla on eri säännöt parisuhteissaan.


      • petettytietää
        einoinmustavalkoista kirjoitti:

        Ei vaan pointtina oli se että muutkin pettävät kuin kurdit vain esim. suomalaiset. ja muun maalaiset että niitä pettäjiä löytyy siis jokaisesta kansalaisuudesta. On vaan turhaa sanoa että no kurdit pettää aina.

        Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää... Riippuu vähän minkälainen pettäminen on ollut kyseessä. Monet myöntävät pettäneensä toisin kun jotkut pettävät kuukausiakin jopa vuosia toisen seläntakana. Ja oliko pettäminen sekiä, pusu vai jotain muuta. Kaikilla on eri säännöt parisuhteissaan.

        Mutta täytyy ottaa huomioon että kurdeja on melko pieni joukko Suomessa esim. Irakiin verrattuna ja miten tänne onkin voinut kertyä juuri ne huonoimmat yksilöt joiden ainoa intressi on ostoskeskuksissa hengailu (mitään eivät edes osta) ja pettäminen, kierrätetään naisia kuin pulloja ja mikään ei riitä määrä korvaa laadun. Tietysti muunkin maalaiset pettävät ja ulkomaalaisia tuntevina en ole vielä koskaan törmännyt samanlaiseen ilmiöön edes etelä-euroopassa, josta löytyy kyllä myös pettäjiä, mutta se toiminta ei ole noin läpinäkyvää eivätkä muut miehet pidä naisten iskupaikkana jotain paikkaa jossa nainen kuvittelee voivansa käydä rauhassa ostoksilla ilman limaisia ehdotuksia.

        Itse en usko ollenkaan tuohon että pettäjä voisi ketään oikeasti rakastaa paitsi itseään, pettäjä ajattelee että hän on muiden yläpuolelle ja hänelle on sallittua maata useiden ihmisten kanssa, hän ei ajattele miltä omasta kumppanista tuntuu koska hän asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Tai sitten hän salaa asian ja luulee ettei jää koskaan kiinni, potee ehkä huonoa omaatuntoa ja kaataa kaiken toisten niskaan. Pettäjä myös ajattelee ettei ole väliä saako taudin vai ei, eikä välitä siitä jos se tarttuu omaan kumppaniin, narsismia. Joidenkin mielestä pelkkä puhuminen on pettämistä mutta puhuminen ei voi olla pettämistä, siihen tarvitaan paljon enemmän ja tekoja.


      • eianteeksiantoa
        petettytietää kirjoitti:

        Mutta täytyy ottaa huomioon että kurdeja on melko pieni joukko Suomessa esim. Irakiin verrattuna ja miten tänne onkin voinut kertyä juuri ne huonoimmat yksilöt joiden ainoa intressi on ostoskeskuksissa hengailu (mitään eivät edes osta) ja pettäminen, kierrätetään naisia kuin pulloja ja mikään ei riitä määrä korvaa laadun. Tietysti muunkin maalaiset pettävät ja ulkomaalaisia tuntevina en ole vielä koskaan törmännyt samanlaiseen ilmiöön edes etelä-euroopassa, josta löytyy kyllä myös pettäjiä, mutta se toiminta ei ole noin läpinäkyvää eivätkä muut miehet pidä naisten iskupaikkana jotain paikkaa jossa nainen kuvittelee voivansa käydä rauhassa ostoksilla ilman limaisia ehdotuksia.

        Itse en usko ollenkaan tuohon että pettäjä voisi ketään oikeasti rakastaa paitsi itseään, pettäjä ajattelee että hän on muiden yläpuolelle ja hänelle on sallittua maata useiden ihmisten kanssa, hän ei ajattele miltä omasta kumppanista tuntuu koska hän asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Tai sitten hän salaa asian ja luulee ettei jää koskaan kiinni, potee ehkä huonoa omaatuntoa ja kaataa kaiken toisten niskaan. Pettäjä myös ajattelee ettei ole väliä saako taudin vai ei, eikä välitä siitä jos se tarttuu omaan kumppaniin, narsismia. Joidenkin mielestä pelkkä puhuminen on pettämistä mutta puhuminen ei voi olla pettämistä, siihen tarvitaan paljon enemmän ja tekoja.

        "Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää..."

        Miten tuo on muka mahdollista? ottaisitko sinä itse takaisin miehen jolla olisi ollut selkäsi takana 5-100 tyttöystävää? tai ottaisitko takaisin miehen joka olisi maannut parhaan ystäväsi tai vaikkapa sukulaisesi kanssa?

        itse jätin vastaavalla tavalla käyttäytyneen Irakin kurdimiehen jonka kanssa melkein suunnittelimme perhettä, tiesin myöhemmin hänen muitakin exiään jotka kokivat myös pettämistä. Mies pisti kaikki syyt niskaani ja mustamaalasi minun maineeni, yhtäkkiä minä olinkin tehnyt kaikki pettämiset joihin hän oli syyllistynyt. En tiennyt enkä osannut odottaa että seurusteleva "kaverini" oli niin kiinnostunut exästäni, mielelläni olisin exäni hänelle luovuttanut jo ennen tutustumista jos olisin vain tiennyt, mutta heidän mielestään oli kiva vain pettää selän takana ja jäädä kiinni, toivottavasti ovat ylpeitä useille ihmisille aiheuttamastaan mielipahasta. Lopulta se mies ei edes kelvannut entiselle ystävälleni. Kovasti yrittivät tekojaan peitellä mutta totuus tulee julki aina. Mikä pahinta eräs hyvä tuttuni (johon en voi pistää välejä poikki tietyistä syistä) on ilmeisesti hyvä ystävä näin käyttäytyneen exäni kanssa.

        Ikinä en anna anteeksi näitä asioita en vaikka maassa anelisi anteeksi antoa, eikä onneksi tarvitsekkaan, tunteista jäljellä on vain raivo.
        Nyt exäni pyörii täysin turhanpanttina samoissa paikoissa kuin muutkin vuodet, ei kai saa koskaan mitään aikaan ja sinkkuna pysyy. Kului kaksi vuotta ja exäni tuli jälleen yrittämään minua!! luuli ja uskoi että huolisin pettäjän takaisin!! Sanaakaan en ole vaihtanut pettämisen jälkeen, eikä ole mitään syytä puhua kun mitään puhuttavaa ei ole, hän valitsi mitä teki ja miten elämäänsä elää.


      • vihajarakkauskäsikäd
        eianteeksiantoa kirjoitti:

        "Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää..."

        Miten tuo on muka mahdollista? ottaisitko sinä itse takaisin miehen jolla olisi ollut selkäsi takana 5-100 tyttöystävää? tai ottaisitko takaisin miehen joka olisi maannut parhaan ystäväsi tai vaikkapa sukulaisesi kanssa?

        itse jätin vastaavalla tavalla käyttäytyneen Irakin kurdimiehen jonka kanssa melkein suunnittelimme perhettä, tiesin myöhemmin hänen muitakin exiään jotka kokivat myös pettämistä. Mies pisti kaikki syyt niskaani ja mustamaalasi minun maineeni, yhtäkkiä minä olinkin tehnyt kaikki pettämiset joihin hän oli syyllistynyt. En tiennyt enkä osannut odottaa että seurusteleva "kaverini" oli niin kiinnostunut exästäni, mielelläni olisin exäni hänelle luovuttanut jo ennen tutustumista jos olisin vain tiennyt, mutta heidän mielestään oli kiva vain pettää selän takana ja jäädä kiinni, toivottavasti ovat ylpeitä useille ihmisille aiheuttamastaan mielipahasta. Lopulta se mies ei edes kelvannut entiselle ystävälleni. Kovasti yrittivät tekojaan peitellä mutta totuus tulee julki aina. Mikä pahinta eräs hyvä tuttuni (johon en voi pistää välejä poikki tietyistä syistä) on ilmeisesti hyvä ystävä näin käyttäytyneen exäni kanssa.

        Ikinä en anna anteeksi näitä asioita en vaikka maassa anelisi anteeksi antoa, eikä onneksi tarvitsekkaan, tunteista jäljellä on vain raivo.
        Nyt exäni pyörii täysin turhanpanttina samoissa paikoissa kuin muutkin vuodet, ei kai saa koskaan mitään aikaan ja sinkkuna pysyy. Kului kaksi vuotta ja exäni tuli jälleen yrittämään minua!! luuli ja uskoi että huolisin pettäjän takaisin!! Sanaakaan en ole vaihtanut pettämisen jälkeen, eikä ole mitään syytä puhua kun mitään puhuttavaa ei ole, hän valitsi mitä teki ja miten elämäänsä elää.

        Otan osaa että näin kävi, mutta silti ei kaikki tee samanlailla. Jos olet vihainen hänelle vieläkin rakastat häntä ja jos et välitä enään et rakasta häntä. Miten se oli viha ja rakkaus??


      • pettänytkerrannn
        eianteeksiantoa kirjoitti:

        "Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää..."

        Miten tuo on muka mahdollista? ottaisitko sinä itse takaisin miehen jolla olisi ollut selkäsi takana 5-100 tyttöystävää? tai ottaisitko takaisin miehen joka olisi maannut parhaan ystäväsi tai vaikkapa sukulaisesi kanssa?

        itse jätin vastaavalla tavalla käyttäytyneen Irakin kurdimiehen jonka kanssa melkein suunnittelimme perhettä, tiesin myöhemmin hänen muitakin exiään jotka kokivat myös pettämistä. Mies pisti kaikki syyt niskaani ja mustamaalasi minun maineeni, yhtäkkiä minä olinkin tehnyt kaikki pettämiset joihin hän oli syyllistynyt. En tiennyt enkä osannut odottaa että seurusteleva "kaverini" oli niin kiinnostunut exästäni, mielelläni olisin exäni hänelle luovuttanut jo ennen tutustumista jos olisin vain tiennyt, mutta heidän mielestään oli kiva vain pettää selän takana ja jäädä kiinni, toivottavasti ovat ylpeitä useille ihmisille aiheuttamastaan mielipahasta. Lopulta se mies ei edes kelvannut entiselle ystävälleni. Kovasti yrittivät tekojaan peitellä mutta totuus tulee julki aina. Mikä pahinta eräs hyvä tuttuni (johon en voi pistää välejä poikki tietyistä syistä) on ilmeisesti hyvä ystävä näin käyttäytyneen exäni kanssa.

        Ikinä en anna anteeksi näitä asioita en vaikka maassa anelisi anteeksi antoa, eikä onneksi tarvitsekkaan, tunteista jäljellä on vain raivo.
        Nyt exäni pyörii täysin turhanpanttina samoissa paikoissa kuin muutkin vuodet, ei kai saa koskaan mitään aikaan ja sinkkuna pysyy. Kului kaksi vuotta ja exäni tuli jälleen yrittämään minua!! luuli ja uskoi että huolisin pettäjän takaisin!! Sanaakaan en ole vaihtanut pettämisen jälkeen, eikä ole mitään syytä puhua kun mitään puhuttavaa ei ole, hän valitsi mitä teki ja miten elämäänsä elää.

        Te petetyt ette voi kyllä tietää toisten rakkaudesta tai rakastamisesta yhtään mitään. Kaikki rakastaa omalla tavallaan. Mikä tuo rakkaus käsite nyt ylipäätäsä on. Ihmiset pettää eli tekee virheitä pettäminenkin on niin laaja käsite. Jotkut ovat hyvinkin rehellisiä ja kertoo pettäneensä taas kun toiset pettävät seläntakan ties kuinka kauan. Tuon ensimmäinen ei ole yhtä paha kuin viimeinen.


      • petetty.
        pettänytkerrannn kirjoitti:

        Te petetyt ette voi kyllä tietää toisten rakkaudesta tai rakastamisesta yhtään mitään. Kaikki rakastaa omalla tavallaan. Mikä tuo rakkaus käsite nyt ylipäätäsä on. Ihmiset pettää eli tekee virheitä pettäminenkin on niin laaja käsite. Jotkut ovat hyvinkin rehellisiä ja kertoo pettäneensä taas kun toiset pettävät seläntakan ties kuinka kauan. Tuon ensimmäinen ei ole yhtä paha kuin viimeinen.

        "ei kaikki tee samanlailla" kuka on niin väittänyt? mutta jokainen saa valita minkälaisen miehen haluaa tai ei halua, jos jollain huono kokemus kurdimiehestä ei kenenkään ole pakko ottaa toiste uutta kurdimiestä joka on nuori ja haluaa viettää vapaata biletyselämää. Minä en välitä exäni touhuista lähinnä ihmettelen hänen elämäänsä vain kun jaksaa kahden vuoden jälkeenkin yrittää ja todella epäasiallisesti ryntäsi perääni, olisi opetellut edes käytöstapoja!! jos yrittää saada exiään takaisin, enkä todellakaan usko että olen hänen ainoa exänsä olen täysin varma että hän juoksee kaikkien ex-tyttöystäviensä perässä...
        Kuvittelin aikoinaan tutustuneeni täysin eri ihmiseen raittiiseen työtä tekevään kurdimieheen, sitten totuus iski vasten kasvoja, hän oli yhdessä työpaikassakin vain sen takia kun lähellä asui eräs nainen, niin ja päihteistä hän myös tykkäsi kovasti.
        Tietysti olen ollut pitkään vihainen valheista eikä niitä tarvitse antaa anteeksi, ehkä sitten en enää ole vihainen kun en häntä enää näe, valitettavasti asumme melko lähellä, vielä jonkun aikaa. Mielestäni pettämistä kokeneet saavat itse päättää minkä maalaisen kumppanin haluavat jatkossa ja saavat olla puhumatta.

        Outoa jos jonkun rakkauskäsitteeseen liittyy mukaan pettäminen, eikö rakkaus ja pettäminen ole juuri toistensa vastakohdat. Ihmiset tekee virheitä mutta jos aidosti rakastaa toista silloin ei mene toisten ihmisten kanssa sänkyyn ja myöntää heti virheensä, oli minkä maalainen tahansa. Yleensä siinä menee luottamus toiseen eikä luottamusta enää ikinä saa takaisin, vaikka suhde jatkuisi. Jos sen sijaan haluaa pettää ja valehdella niin silloin voi heti erota ja mennä uuden ihmisen matkaan, harva uskaltaa tehdä näin, se on sitä roikkumista.


      • einytainaihannoinkaa
        petetty. kirjoitti:

        "ei kaikki tee samanlailla" kuka on niin väittänyt? mutta jokainen saa valita minkälaisen miehen haluaa tai ei halua, jos jollain huono kokemus kurdimiehestä ei kenenkään ole pakko ottaa toiste uutta kurdimiestä joka on nuori ja haluaa viettää vapaata biletyselämää. Minä en välitä exäni touhuista lähinnä ihmettelen hänen elämäänsä vain kun jaksaa kahden vuoden jälkeenkin yrittää ja todella epäasiallisesti ryntäsi perääni, olisi opetellut edes käytöstapoja!! jos yrittää saada exiään takaisin, enkä todellakaan usko että olen hänen ainoa exänsä olen täysin varma että hän juoksee kaikkien ex-tyttöystäviensä perässä...
        Kuvittelin aikoinaan tutustuneeni täysin eri ihmiseen raittiiseen työtä tekevään kurdimieheen, sitten totuus iski vasten kasvoja, hän oli yhdessä työpaikassakin vain sen takia kun lähellä asui eräs nainen, niin ja päihteistä hän myös tykkäsi kovasti.
        Tietysti olen ollut pitkään vihainen valheista eikä niitä tarvitse antaa anteeksi, ehkä sitten en enää ole vihainen kun en häntä enää näe, valitettavasti asumme melko lähellä, vielä jonkun aikaa. Mielestäni pettämistä kokeneet saavat itse päättää minkä maalaisen kumppanin haluavat jatkossa ja saavat olla puhumatta.

        Outoa jos jonkun rakkauskäsitteeseen liittyy mukaan pettäminen, eikö rakkaus ja pettäminen ole juuri toistensa vastakohdat. Ihmiset tekee virheitä mutta jos aidosti rakastaa toista silloin ei mene toisten ihmisten kanssa sänkyyn ja myöntää heti virheensä, oli minkä maalainen tahansa. Yleensä siinä menee luottamus toiseen eikä luottamusta enää ikinä saa takaisin, vaikka suhde jatkuisi. Jos sen sijaan haluaa pettää ja valehdella niin silloin voi heti erota ja mennä uuden ihmisen matkaan, harva uskaltaa tehdä näin, se on sitä roikkumista.

        Ei pettäminen aina olekaan sitä että menee toisen kanssa sänkyyn. Minä petin miestäni mutta en mennyt kenenkään kanssa sänkyyn. Ja kerroin miehelleni tilanteen ja erosimmekin, mutta palasimme taas yhteen, koska huomasimme kuinka paljon rakastamme toisiamme ja kuinka hyvin sovimme yhteen. Sitä emme olleet aijemimn niin hyvin edes huomanneet.

        Ja kyllä se luottamus tulee ajan kanssa takaisin. Ehkä mieheni ei luota minuun vielä ihan täysillä mutta uskon että tämä tulee tapahtumaan ja sen on parasta tapahtua jos haluamme olla yhdessä. Ihme vaan että mieheni rakastaa minua tuonkin jälkeen ja minä häntä.

        Hyvin monetkin parit ovat selvinneet pettämisestä. Se on ihan yksilöllistä. Jos rakastaa selviää lähes kaikesta. Ei parisuhde ole mikään helppo juttu. Varsinkaan kahden kulttuurin suhde tarvii monesti enemmän töitä.


      • tahrojapaperilla
        einoinmustavalkoista kirjoitti:

        Ei vaan pointtina oli se että muutkin pettävät kuin kurdit vain esim. suomalaiset. ja muun maalaiset että niitä pettäjiä löytyy siis jokaisesta kansalaisuudesta. On vaan turhaa sanoa että no kurdit pettää aina.

        Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää... Riippuu vähän minkälainen pettäminen on ollut kyseessä. Monet myöntävät pettäneensä toisin kun jotkut pettävät kuukausiakin jopa vuosia toisen seläntakana. Ja oliko pettäminen sekiä, pusu vai jotain muuta. Kaikilla on eri säännöt parisuhteissaan.

        "Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää... "


        Mutta luottamusta ei saa koskaan takaisin kun sen on kerran menettänyt ei enää ikinä aidosti luota toista kertaa samaan ihmiseen ja pettämisessä pahinta onkin toisen luottamuksen pettäminen ja asioiden salailu, etenkin kun kaikki tulee aina julki ennemmin tai myöhemin. Ajalla ei ole väliä luottamusta ei synny uudelleen kun sen kerran rikkoo ja pettäminen on aina tahallista ja tietoista kukaan ei tuosta noin vaan kaadu jonkun vieraan syliin siihen tarvitaan edes jonkinlainen tutustuminen ja sanat..


      • luottamusansaittu
        tahrojapaperilla kirjoitti:

        "Vaikka ihminen pettää toista voi se silti rakastaa sitä ihmistä ketä petti ja myös petetty voi senkin jälkeen vielä joskus rakastaa pettäjää... "


        Mutta luottamusta ei saa koskaan takaisin kun sen on kerran menettänyt ei enää ikinä aidosti luota toista kertaa samaan ihmiseen ja pettämisessä pahinta onkin toisen luottamuksen pettäminen ja asioiden salailu, etenkin kun kaikki tulee aina julki ennemmin tai myöhemin. Ajalla ei ole väliä luottamusta ei synny uudelleen kun sen kerran rikkoo ja pettäminen on aina tahallista ja tietoista kukaan ei tuosta noin vaan kaadu jonkun vieraan syliin siihen tarvitaan edes jonkinlainen tutustuminen ja sanat..

        Tuohon pettämiseen liittyen tiedän eräänkin parikymppisen kurdimies teinityttö parin ja pari on jo vuosikausia pettänyt kumpikin toisiaan nyt lienee 2-4vuosi seurustelua meneillään (ehkä joku kirjoittajista joka kehuu pettämisellä on hän, en yllättyisi!) tyttö pettää salaa aina mutta koska hän haluaa vaan kurdimiehiä niin tietysti miehet kertovat myös tytön poikaystävälle hänen teoistaan ja sitten hänen kurdipoikaystävänsä pettää häntä julkisesti esm. kaupungilla ja jos tyttö sattuu näkemään hän hyökkää kimppuun repimään ja syyttelee vain muita tyttöjä "miehensä viennistä". Kerrassaan järkevää.

        Että näin normaalia ja hyvä luottamus petetään jatkuvasti -pariskunnilla! kerrassaan ihailtava suhde!
        ja hyvä luottamus näyttää tulevan juu, kertokaa lisää satuja niin ei tarvitse koskaan tvtä ostaa :) Luottamusta ei ikinä saa takaisin kun kerran pettää ja makaa toisen kanssa, vaikka toinen sanoisi luottavansa uudelleen kyllä siellä toilen päässä se epäilys vielä vahvasti on, ehkä vuosikymmenien jälkeen epäilys häivenee jos suhde kestää, mutta ei koskaan unohdu, ellei petetty ole itsekin pettänyt pettäjää ja tilanne on 1-1 kukaan petetty ei halua jäädä suhdetilanteeseen joka on 10-0 pettäjän kannalta..


    • vedättäjäsakkirisoo

      Aivan kuin minun suustani! minäkin tiedän kurdimiehiä sekä exien että kaverien kautta ja tietämistäni miehistä ehkä vain puolet on oikeasti sinkkuja tai "sinkkuja" joilla useita tyttökavereita siellä täällä, kun taas osalla on joko oman maalaiset tai muun maalaiset vaimot lukuisia tyttöystäviä siellä täällä. Treffipalstoilla toki ehtivät pyöriä päivät pitkät (no pääseehän niihin puhelimellakin tai pitseriasta jossa tietokone..) ja "tyttöystävää" varten oikein harjoitellaan kulta rakas -puheita jotka on sanottu samaan kertaan jo kymmenille muille naisille, pahimmat yksilöt menisivät aivan näyttelijöistä, niin paljon ovat harjoitelleet puheitaan ja sellaista hölmistynyt koiranpentu -ilmeitä!! jotta nainen uskoisi kaiken ja lopulta nainen olisi niin hölmö että uskoisi kuunkin olevan juustoa, kun mies saa satuilla ja vedättää tyhmää aasia, sitten miesporukalla naureskellaan kuinka tyhmä joku nainen taas oli. Jos sanoo suoraan pettäjämiehelle miten asiat on ja kuinka väärin hän tekee jo islaminkin mukaan niin saa niskaansa uhkailua. Lopulta kun niin moni käyttäytyy näin niin ei voi enää tietää onko joukossa yhtään rehellistä miestä ja lopulta ne viimeiset rehellisetkin taitavat jäädä yksin tai lähes "yksin" kun mädät omenat pilaavat kaikkien maineen, tekevät siinä vain hallaa omalle kansalleen..

    • pettäminensucksss

      Mitä tuohon pettämiseen tulee niin ihmiset reagoivat siihen eritavoilla. Ja mitä se pettäminen nyt on? Itseasiassa monien kurdimiesten mielestä toiselle miehelle puhuminen näin huviksi vain on pettämistä, valitettavasti. Mutta meillä suomalaisilla voi olla erikäsitys siitäkin. Jonku mielestä pussaaminen ei ole pettämistä vain seksi.

      Minä olen valitettavasti pettänyt miestäni. Mitään seksiä ei ollut kylläkään. Puhuin tämän miehen kanssa ja koska mieheni mielestä tämä on pettämistä tuli todella huono-omatunto ja lähdin pois kotoamme silloin miehenikin oli vihainen enkä tiedä edes mistä syystä. Hän ei soittanut minulle enkä minä hänelle näin sitten vielä tätä tyyppiä samana iltana ja juttelimme vain mitään ei siis tapahtunut. Seuraavana päivänä kerroin miehelleni kaiken mutta hän silti halusi minut takaisin mutta silloin uskoin että pystynkö minä enään olemaan hänen kanssaan tuon kaiken jälkeen olin nimittäin loukannut miestäni pahasti. No aikaa kului ja vietin sitten vähän aikaa tämän toisen miehen kanssa ja mulla oli TODELLA vaikea valita näiden kahden väliltä silloin. Kummatkin halusivat minut, mutta tottakai sitten otin oman mieheni ja olemme selvinneet tuosta asiasta yllättävän hyvin.

    • kivisetjasorasettaas

      "Ja mitä se pettäminen nyt on? Itseasiassa monien kurdimiesten mielestä toiselle miehelle puhuminen näin huviksi vain on pettämistä, valitettavasti."

      Aivan sairasta ja kivikautista että puhuminen on muka pettämistä oletko tosissasi, voivatko nuo miehet tosiaan olla niin alas vajonneita ja omituisia, no kaipa he voivat kun minultakin on yritetty puhuminen kieltää, en suostunut pistin välit poikki..
      Puhumisessa ei ole mitään pahaa, Suomessa on oikeastaan aika alhainen sosiaalinen kulttuuri verrattuna muihin EU maihin joissa vieraat naiset ja miehet puhuvat päivittäin toisilleen kaduilla, kaupoissa, bussissa ja muualla ilman että siinä olisi mitään ihmeteltävää tai pettämiseen liittyvää. Päinvastoin se ei ole normaalia jos ei saa missään ikinä puhua, tai jos ei saa vastata kun joku kysyy jotain. Ylimustasukkainen mies voi asettaa tuollaisia sääntöjä pönkittääkseen omaa egoaan ettei nainen vaan saa yhtäkään tilaisuutta karata paremman miehen mukaan! luultavasti mukana on myös narsistinen luonnehäiriö ja kuvitellaan että nainen on naruista vedeltävä nukke jonka pää saadaan kääntymään kulttuuriin vedoten..

      Millä tavalla se on mieheltä pois jos tyttöystävä/vaimo puhuu jollekin miehelle?? Päivittäin on pakko puhua miehille vaikkapa kaupan kassalla tai pankissa.. Kyseenalaistakaa asia ja jutelkaa tästä miehillenne, tai helpompaa olisi jättää, koska tuollaiset kiellot eivät ole normaaleja. Omasta mielestäni pettäminen tarkoittaa sitä kun tarkoituksella hakee toista seuraansa, flirttailee toisille ja raja ylittyy ehdottomasti pahiten pussailussa ja seksissä, se on pettämistä ei se että avaa suunsa ja puhuu jollekin. Suomessa yleensä jo lapsena opetetaan että ihmisille vastataan, kurdeille ei tämmöistä opeteta.

      • mietitältäkannalta

        Ne on nämä kulttuurierot. Mutta ymmärrä ystävä hyvä että kaupassa, bussissa ja asioidessa puhuminen on ihan eri kuin se toinen puhuminen. En mäkään tykkäis jos mun ukko kiertelis kaupungissa puhumassa vieraiden naisten kanssa... Miksi pitäs esim puhua jonku tuntemattoman miehen kanssa sellasen vaikka joka tulee iskeen. Sanoo vaan että seurustelen ja sillä selvä. Eikö niin? Mietis omalle kohdalle.


    • ensiedämitätahansa

      Olen kokenut omalle kohdalle tuon puhekiellon eikä se ole mielestäni lähelläkään normaalia. Miesten kanssa on pakko voida puhua esim. kassalla, en halunnut muuttua mykäksi ihmiseksi sen takia mitä joku kurdimies sanoo, Who care! miehiä on joka puolella ja heille täytyy voida puhua normaalisti oli muslimin kanssa suhteessa taia ei, Iskuyritykset on toki asia erikseen, mutta silloinkin voi sanoa olevansa varattu, mutta tuo vain korostaa naisten ja miesten eriarvoisuutta jos kieltää puhumisen tietylle ihmisryhmälle. Ihan sama mistä maasta mies on joka tuollaista yrittää kieltää, älkää sietäkö.

      • dddddw

        Et edelleenkään ymmärrä. Aijemmin kun puhuin tuota että puhuminen on pettämistä en todellakaan tarkoittanut mitään normaalia juttelua kuten kaupassa ja vanhoja tuttuja tai kaverin poikaystäviä tai omia miespuoleisia ystäviä. Mutta jos vartavasten menet juttelemaan jonku miehen kanssa? Miksi menisti? Olisiko se kivaa jos sinun miehesi puhuisi niitä näitä vierailla naisille? Tätä lähinnä tarkoitin. Harmi jos edellinen ukkos meni liiallisuuksiin hän oli luultavasti täysin sekopää.


    • Cryz88

      Joo, voin sanoa että ongelmia tulee olemaan hiukan. Se on sitten ihan luonteesta kiinni et miten ratkeaa. Meidän perheessä minä olen se kuriton ja vaikea(ihan omasta mielestänikin),eikä meillä miehen suhteen ole ollut ongelmia ainakaan vielä. Kovempaa työntekijää saa etsiä ja tuo kokoajan rahaa perheeseen sillä erotuksella että jättää minulle kaikki kotityöt(eiköhän se kuulu mennä niin jos ainoana tuo rahaa perheeseen).

      Hän muuttuu kokoajan enemmän vain minun kulttuurissa eläväksi ihmiseksi alkukankeuksien jälkeen. Hyvä sydäminen, mutta viettää liikaa aikaa kavereiden kanssa. Alussa kyttäsin tuttujen kautta hänen tekemisiään, nykyään annan mennä koska tiedän että kuitenkin siellä toisessa päässä on ne kaverit kun soitan. En ole koskaan nähnyt edes vilkaisevan toisia muutakuin kiusaamismielessä, josta en edes suutu enää ja hän tietää sen.
      Välillä huudan pää punaisena huomiointi-aiheista, mutta aika äkkiä sovitaan.

      Hän luulee välillä olevansa kuningas perheessä, joka on minusta vain hauskaa katsella sivusta kun kaikki hänen "kuningasideansa" kaatuvat johonkin hätiköityyn virheeseen, jonne sitten riennän korjaamaan tilannetta... :D

      On se kaikinpuolin minun sellainen höpsö joka koheltaa välillä kaikenlaista...
      kulttuurieroja en juuri ole päässyt kokemaan kun molemmat ovat valmiita muuttumaan...

      • Cryz88

        Olen siis naimissa nimenomaan Turkin kurdin kanssa. Näistä muista en tiedä mitään sillä tavat tulevat aina myös sieltä maasta jossa kurdimies on asunut...


    • ei enään

      Olen tapaillut joitain kurdeja, mutta en enää koska olen huomannut minkälaisia he ovat luonteeltaan. Mustasukkaisia, mutta itse pettävät naisiaan minkä kerkeävät. Olen ollut todella naiivi ja sinisilmäinen kun uskonut heidän juttujaan, onneksi en ole päätynyt tapailuastetta pidemmälle. Sain näissä suhteissa tietää, että heistä monella oli suomalaiset tyttöystävät joita sitten petettiin ja urakalla, vaikka vannottiin olevan niin sinkkua että. En ollut vielä ihastunut näihin miehiin, mutta vitutti näiden tyttöystävien puolesta jotka ovat tulleet petetyksi ties kuinka monta kertaa eri naisten kanssa.

      Myös muutakin negatiivista sanottavaa on: jos kerran päätyy sänkyyn yhden kanssa, niin puhelinnumeroa jaetaan muille kurdeille ympäri Suomea. Jos olen ollut kiireinen tai muuten vaan en ole jaksanut tavata, niin ollaan loukkaannuttu todella verisesti ja juoruiltu kaikille kavereille. En halua yleistää, koska kaikista kansalaisuuksista löytyy yhtälailla kusipäisiä ihmisiä, mutta tälläisiä kokemuksia itselläni on. Harmi että komea ulkonäkö kätkee sisälleen tälläistä mitä kukaan nainen ei ansaitse.

      • uhadreallybadluck

        Mistä ihmeestä oot edes löytänyt tollasia vätyksiä? Joko sussa on jotain vikaa tai sitten sulla on todella bad luck. Itselläni taas tosi hyviä kokemuksia kurdeista, mutta tiedän kyllä minkälaisia jotkut heistä ovat. Ne vaan täytyy oppia tunnistamaan...


      • imayknowyou
        uhadreallybadluck kirjoitti:

        Mistä ihmeestä oot edes löytänyt tollasia vätyksiä? Joko sussa on jotain vikaa tai sitten sulla on todella bad luck. Itselläni taas tosi hyviä kokemuksia kurdeista, mutta tiedän kyllä minkälaisia jotkut heistä ovat. Ne vaan täytyy oppia tunnistamaan...

        "Mistä ihmeestä oot edes löytänyt tollasia vätyksiä? Joko sussa on jotain vikaa tai sitten sulla on todella bad luck"


        Kuulostaa niin tutulta että sitä ollaan aina vaan haukkumassa muita naisia ja kurdimiehet on täydellisia ja täysin viattomia vai? onko omat jauhot sekoitettu tähän soppaan ja siksi pitää puolustella, tutulta kuulostaa.
        Hkin nuorten kurdimiesten puolustajat menkää vaikka jonnekin chattiin (chat roulette ja mitä näitä muita nyt on..) ja katsokaa kuinka moni pk-seudulla asuva nuori kurdimies sieltä etsii vakavaa seurustelua ja vaimoa eikä viihdy baareissa naisia pokaamassa, kysykää etsivätkö hauskanpitoa niin eiköhän lähes 80% vastaa kyllä, olen itse kokeillut. Mutta juu niin niin meissä naisissahan se vika vain on kun erehdymme etsimään rehtiä seurustelukumppania koko elämää varten, eikä vain yhtä iltaa varten.


    • ei enään

      Veikkaan vain huonoa tuuria, mutta luulen etten ole ainoa kellä on tälläisiä kokemuksia. Olin hirveän alistuvainen ja helposti kontrolloitavissa näiden miesten toimesta mikä ei vastaa yhtään luonnettani. Toisaalta olen myös äkkipikainen joten nämä tapaamiset ovat usein päätyneet sanaharkkaan kun en olekaan suostunut enää olemaan mikään perässä vedettävä lelu.

      Tunnen myös joitain kurdiperheitä missä miehet kunnioittavat naistaan ja ovat lapsilleen hyviä isiä, päinvastoin kuin aiemmin kuvaamani vätykset jotka korkeintaan pyörittävät pizzaa serkkunsa ravintolassa.

      • xanamm

        No se on totta että kyllä niitä hyviäkin on. Kyllähän mäkin tiedän yhden vätyksen, mutta pohjimmiltaan hän on hyvä ihminen. Heillä voi olla yleensä aika rankkoja taustoja myös sekin muokkaa toki ihmistä joko huonoon tai hyvään suuntaan.
        Ite oon kans aika tempperamenttinen ja no melkeenpä feministi enkä todellakaan oo koskaan alistunut semmoseen että mua kaltoin kohdeltais, jos mies ei hyväksy tai tykkää minusta sellaisena sitten hän ei ole minua varten, mutta onneksi olen löytänyt vierelleni ihana kurdimiehen joka rakastaa minua juuri tämmöisenä joka olen.


    • pahastipettynyt

      "Mustasukkaisia, mutta itse pettävät naisiaan minkä kerkeävät"

      Aivan kuin minun suustani, tullut nähtyä sama touhu pk-seudulla jo vuosia sitten ja aina yrittävät vaan vetää mukaansamoihin säälittäviin touhuihinsa, mutta ovat nekin naiset säälittäviä jotka jäävät roikkumaan pettäviin miehiin ja usko heitä on paljon myös aikuisia teinien lisäksi..

      "jos kerran päätyy sänkyyn yhden kanssa, niin puhelinnumeroa jaetaan muille kurdeille ympäri Suomea"

      Tämäkin tapahtui minulle! Ties vaikka olisi nyt kyse samoista miehistä, oletko helsingistä? exäni meni juuri naimisiin oman maalaisen kanssa, ensin asui Suomessa pari vuotta ja pelasi vain..

      • ei enään

        Kyllä olen Helsingistä, liekkö samoista miehistä olisi kysymys... Olin muutaman päivän lomalla ja silloinkin nämä miehet jaksoivat soitella ja kysyä voinko tavata, vaikka olen antanut ymmärtää useita kertoja etten halua olla heihin missään yhteyksissä. Kumma kun ei sana mene jakeluun. Olen nähnyt itseni lisäksi miten monet naiset menevät näiden suklaasilmien lumoihin ja he voivat vetää tyttöjä kuin pässiä narussa sepitellen juttuja mitkä eivät ole totta.

        Enkä halua tuomita kaikkia kurdimiehiä näissä viesteissäni, tunnen siis myös ns. hyväntahtoisia ja rehellisiä kurdeja, mutta harmi että näitä älykääpiöitä löytyy silti enemmän.


      • samojako?
        ei enään kirjoitti:

        Kyllä olen Helsingistä, liekkö samoista miehistä olisi kysymys... Olin muutaman päivän lomalla ja silloinkin nämä miehet jaksoivat soitella ja kysyä voinko tavata, vaikka olen antanut ymmärtää useita kertoja etten halua olla heihin missään yhteyksissä. Kumma kun ei sana mene jakeluun. Olen nähnyt itseni lisäksi miten monet naiset menevät näiden suklaasilmien lumoihin ja he voivat vetää tyttöjä kuin pässiä narussa sepitellen juttuja mitkä eivät ole totta.

        Enkä halua tuomita kaikkia kurdimiehiä näissä viesteissäni, tunnen siis myös ns. hyväntahtoisia ja rehellisiä kurdeja, mutta harmi että näitä älykääpiöitä löytyy silti enemmän.

        Alkaako nimet H K ja A tai C?? sitten voivat olla samoja, tosin näillä miehillä on runsas ja laaja kaveripiiri johon kuuluu no lähes kaikki suomen kurdit varmaankin tai aina joku tuntee jonkun kaverin kaverin kautta jne..
        Minua ovat viime aikoina kerjänneet vaimoksi, heillä on myös yksi teinityttö jota jokainen heistä käy vuorotellen......
        ja keskiviikkoisin heitä ei näy missään, heillä on kai sillon joku tietty "päivä".


      • gameplayers
        samojako? kirjoitti:

        Alkaako nimet H K ja A tai C?? sitten voivat olla samoja, tosin näillä miehillä on runsas ja laaja kaveripiiri johon kuuluu no lähes kaikki suomen kurdit varmaankin tai aina joku tuntee jonkun kaverin kaverin kautta jne..
        Minua ovat viime aikoina kerjänneet vaimoksi, heillä on myös yksi teinityttö jota jokainen heistä käy vuorotellen......
        ja keskiviikkoisin heitä ei näy missään, heillä on kai sillon joku tietty "päivä".

        Neuvo: mikään muu ei auta kuin numeron vaihto, nyt jos kyse samoista miehistä! pääset ennemmin eroon vaikka takiaisesta kuin näistä miehistä!!
        Minultakin kerjäävät uutta numeroani, en uskalla antaa sitä enää kellekkään ulkomaalaisille, hehän voisivat lähettää jonkun "eri maalaisen" ystävänsä uutta numeroa kerjäämään, kokeilivat jo aiemmin tätä toimintaa, en ollut tyhmä. Kaikilla näistä miehistä on vakityttöystävät, monella muualla Suomessa esim. Porvoossa! joillain saattaa olla myös vaimot valittuna odottamassa kurdistanissa, tykkäävät muutenkin reissata ympäri Suomea tyttöjä tapaamassa..

        Heidän fb profiilit sun muut on heidän kaverien/teinityttöystävien hallussa jolloin pystyvät kirjoittamaan kaikille naisille ja tytöt valehtelevat miesten puolesta että ovat sinkkuja, vaikka eivät ole. En itsekkään tietäisi asiasta ellei pikkulinnut olisi laulaneet totuuksia julki..


      • veryweird
        gameplayers kirjoitti:

        Neuvo: mikään muu ei auta kuin numeron vaihto, nyt jos kyse samoista miehistä! pääset ennemmin eroon vaikka takiaisesta kuin näistä miehistä!!
        Minultakin kerjäävät uutta numeroani, en uskalla antaa sitä enää kellekkään ulkomaalaisille, hehän voisivat lähettää jonkun "eri maalaisen" ystävänsä uutta numeroa kerjäämään, kokeilivat jo aiemmin tätä toimintaa, en ollut tyhmä. Kaikilla näistä miehistä on vakityttöystävät, monella muualla Suomessa esim. Porvoossa! joillain saattaa olla myös vaimot valittuna odottamassa kurdistanissa, tykkäävät muutenkin reissata ympäri Suomea tyttöjä tapaamassa..

        Heidän fb profiilit sun muut on heidän kaverien/teinityttöystävien hallussa jolloin pystyvät kirjoittamaan kaikille naisille ja tytöt valehtelevat miesten puolesta että ovat sinkkuja, vaikka eivät ole. En itsekkään tietäisi asiasta ellei pikkulinnut olisi laulaneet totuuksia julki..

        Olette ihmeen hyvin perillä asioista. Ja kiinnostusta näyttää olevan. Epäilyttävää...


      • verygoodlifenow
        veryweird kirjoitti:

        Olette ihmeen hyvin perillä asioista. Ja kiinnostusta näyttää olevan. Epäilyttävää...

        Näyttää sinuakin asia kiinnostavan! ehkä sinäkin tunnet ko. pleijerimiehet. Kiinnostusta ei ainakaan minulla ole mihinkään muuhun kuin toisten naisten varoittamiseen korkeintaan noista parista pleijeristä, numerokin on vaihdettu jo iät ajat sitten (onneksi lopulta onnistui, vaikeaa se oli!) mutta suosittelen muillekin numeron vaihtoa. Olin aivan onnessani kun sain vihdoin olla ja elää rauhassa, ilman joka päiväisiä häiriösoittoja ja numeron jakamisia, nyt rauha palannut. Yhdelle näistä miehistä en ole puhunut 2 vuoteen, enkä usko että mitään puhuttavaa petturille edes olisi kärsiköön kaikista virheistään, toivon että nuo muutkin älyäisivät jonain päivänä häipyä maasta pois, se on suurella toivomuslistallani sijalla kaksi..


      • epäilyksiä....
        samojako? kirjoitti:

        Alkaako nimet H K ja A tai C?? sitten voivat olla samoja, tosin näillä miehillä on runsas ja laaja kaveripiiri johon kuuluu no lähes kaikki suomen kurdit varmaankin tai aina joku tuntee jonkun kaverin kaverin kautta jne..
        Minua ovat viime aikoina kerjänneet vaimoksi, heillä on myös yksi teinityttö jota jokainen heistä käy vuorotellen......
        ja keskiviikkoisin heitä ei näy missään, heillä on kai sillon joku tietty "päivä".

        Olen siinä tyttöystävä roolissa , mutta epäilen noita juttuja mistä puhutte. Hki myös...jotenkin kuulostaa tutulta.


      • kummalistaonsilti
        verygoodlifenow kirjoitti:

        Näyttää sinuakin asia kiinnostavan! ehkä sinäkin tunnet ko. pleijerimiehet. Kiinnostusta ei ainakaan minulla ole mihinkään muuhun kuin toisten naisten varoittamiseen korkeintaan noista parista pleijeristä, numerokin on vaihdettu jo iät ajat sitten (onneksi lopulta onnistui, vaikeaa se oli!) mutta suosittelen muillekin numeron vaihtoa. Olin aivan onnessani kun sain vihdoin olla ja elää rauhassa, ilman joka päiväisiä häiriösoittoja ja numeron jakamisia, nyt rauha palannut. Yhdelle näistä miehistä en ole puhunut 2 vuoteen, enkä usko että mitään puhuttavaa petturille edes olisi kärsiköön kaikista virheistään, toivon että nuo muutkin älyäisivät jonain päivänä häipyä maasta pois, se on suurella toivomuslistallani sijalla kaksi..

        No mitä sä enään edes välität jos et ole tekemisissä? Miksi heidän täytyisi poistua maasta, jos eivät enään sinua häiritse?


      • verygoodlifenow
        epäilyksiä.... kirjoitti:

        Olen siinä tyttöystävä roolissa , mutta epäilen noita juttuja mistä puhutte. Hki myös...jotenkin kuulostaa tutulta.

        Kyllä häiritsevät, yksikin tämän porukan miehistä on häirinnyt jo ainakin neljän vuoden ajan ja nyt keksinyt vaatia vaimokseen, ei usko etten suostu vaikka vuosia kuluu ja tiedän hänellä olevan "vaki"tyttöystävä porvoossa jota ei siis helsinkiin tuo! siksi ettei kukaan nainen saisi vaan tietää, on helpompi pitää tyttöystävää/tyttöystäviä eri kaupungissa, vaikka monet helsingissä aivan hyvin tietävät hänellä olevan tyttöystävä (ellei jo vaimo) porvoossa. Taitaa olla hyvin tyypillistä tuo eri naisten kanssa pelaaminen asuinpaikan mukaan, monet asuvat/käyvät myös lapissa sun muualla junilla, sieltäkin kun on matkaa tänne vaikka mustasukkainen "vaki"tyttöystävä saisikin tietää eri kaupungin tyttöystävistä..

        Mielestäni sellaisten miesten (oli mistä tahansa kotoisin) on parempi palata omaan kotimaahansa jos ei osaa Suomessa asua, mielestäni täällä ei pidemmän päälle pärjää niin että on työtön ja jahtaa vain eri naisia koko ajan, tai mitä se sellainen elämä edes on? joskus säälittää kuinka joillekin voikin olla niin vaikeaa tänne sopeutuminen, osa sopeutuu ja osa ei edes yritä.


    • Chom chom

      Älkäähän naiset käykö toistenne kimppuun. Kurdeista ei ole kokemusta, mutta tuo nuorten (ja vanhempienkin miesten) pelaaminen kuulostaa niin tutulta. Itse törmäsin tähän samaan jo parikymmentä vuotta sitten joidenkin mieheni maanmiesten keskuudessa. Oli näitä jätkiä, jotka kierrättivät likkoja - kun yksi jätti, toinen tuppautui "lohduttamaan". Monelle suomalainen oli harjoittelua varten ja omanmaalaisen kanssa mentiin naimisiin. Sittemmin olen nähnyt, etteivät nämä avioliitot yleensä kovin onnellisia ole olleet. Ihmisessä, joka leikkii toisten tunteilla ja hakee vain omaa etuaan, on tunnepuolella jotakin vialla. Monet eivät edes saaneet vaimoa muuten kuin kotimaastaan hakemalla, koska maine Suomessa oli jo mennyt.

      Mua ärsytti ja ärsyttää edelleen kaksinaismoralistinen asenne naisen seksuaalisuuteen, mutta piti opetella toimimaan eri säännöillä, mihin oli itse kasvatettu, jos halusi kunnioitusta. Puhelinnumeroa ei kannattanut antaa ennen kuin oli useamman kerran tavattu, eikä edes asuinpaikkaa tarvinnut paljastaa. Tapaamiset kannatti aluksi järjestää niin, ettei oltu kahden kesken - mieluiten jonkun tutun läsnäollessa. Sillä ei ollut väliä, mitä oikeasti oli tapahtunut, ainoastaan sillä, mitä olisi voinut tapahtua. Jos joku vihjaili sopimattomia, siihen piti puuttua välittömästi: ilmaista, että mulle ei puhuta noin, nyt olet kuule erehtynyt tyypistä. Se oli kiltille ja hiljaiselle nuorelle naiselle joskus aika vaikeaa.

      Mutta sitten vastapainoksi oli näitä oman mieheni kaltaisia, jotka eivät ehkä tehneet niin suurta numeroa itsestään. Avarakatseisia ihmisiä, joille puoliso toisesta kulttuurista ei ollut mahdottomuus, ja jotka eivät uskoneet stereotypioita suomalaisista naisista. Kesti kuitenkin hyvän aikaa ennen kuin suhteemme otettiin tosissaan. Nuoria neitokaisia pörräsi mieheni ympärillä ja heidän äitinsä kutsuivat miestäni kylään. Heidän logiikkansa oli, että mieheni on liian hyvä tuhlattavaksi suomalaiselle ja että kyllä se pian tulee järkiinsä. Etenkin kun - hui kauhistus! - asuimme pitkään avolittossa ennen naimisiin menoa.

    • nonumberanymore

      "Puhelinnumeroa ei kannattanut antaa ennen kuin oli useamman kerran tavattu, eikä edes asuinpaikkaa tarvinnut paljastaa. "

      annoin numeroni vasta parin kuukauden tapailun jälkeen ja mies pisti sen Heti kavereilleen jakoon, kantapään kautta opin etten uskalla enää ikinä antaa numeroani Suomessa ulkomaalaisille miehille etenkin kun sen vaihtaminenkin oli vaikeaa.. Kaiken lisäksi olin jo alussa tehnyt selväksi etten anna numeroa jos hän soittelee koko ajan tai antaa kaverille sen ja mies lupasi ettei tee niin ja pisti varmuuden vuoksi puhelimeensa vain etukirjaimeni, ei siis koko nimea, etteivät kaverit saa numeroa, ei pitänyt lupausta kumminkaan.

      Tuo on aivan totta että myös niiltä pelurimiehiltä menee maine Suomessa, eivät ehkä aivan helposti saa oman maalaista vaimoa Suomessa kun piirit on pienet ja juorut liikkuu! exäni yritti etsiä Suomesta "iranilaista vaimoa" mutta koska sain asian selville hän joutui lopulta menemään kotimaahansa luultavasti serkun tms. kanssa naimisiin.

      • kuinka pääsee eroon

        Useilla miehillä on hyvä koulutus ja suuri omaisuus. Ovat pakon edessä joutuneet lähtemään kiireellä ja kaikki todistukset eivät tietenkään tulleet mukaan. Kunhan ajat paranevat, niin omaisuus saadaan kyllä takaisin. Matikan opetus on perinteisesti ollut toissijaista, jopa insinööreillä. Siksi ihan perus yhteen- ja vähennyslaskut tuottavat vaikeuksia. Kertolaskut hoitaa laskukone ( 3 x 1,5 ). Syvä halveksunta on hyvä osoittaa sylkemällä monta kertaa tunnissa ( mistä sitä riittää).


    • Turkistan

      En usko tuohon että monellakaan olisi suuri koulutus, tai senhän kyllä näkee miehestä onko koulutusta vai ei! oma exäni ei ainakaan tiennyt muista maista yhtään mitään (edes maiden/paikkojen nimiä!) joten jo siitäkin tiesi ettei ollut mitään kouluja käynyt.
      Moni kerää omaisuutta joko tekemällä töitä Kurdistanissa tai Suomessa (paremmat palkat) jotta voi ostaa sitten kultaa ja pitää suuret hääjuhlat tulevalle kurdivaimolle, köyhällä miehellä ei ole varaa pitää hääjuhlia ja monikaan perhe ei halua naittaa tytärtään köyhälle miehelle kun tulevaisuus ei ole muuten turvattu..
      Rakkaudella ei näytä olevan mitään tekemistä perinteisen kurdi/arabi avioliiton kanssa, kunhan vain miehellä on rahaa ja työ ja nainen on nöyrä neitsyt niin kaikki "hyvin" vaikka sitähän me emme voikkaan tietää onko kaikki oikeasti hyvin..
      Joo nähty myös tuo syljentä, myös afrikkalaiset osoittavat halveksuntaansa siten, mutta mitä siitä, räkäiskää takaisin heh.

      • 12+16

        Ei minunkaan mies ole kouluja käynyt mutta elämänviisautta ainakin löytyy. Vakkarityäpaikka Suomessa 4 vuoden asumisen jälkeen että ei todellakaan mikään toope vaan erittäin fiksu ja nokkela poika. Osaa tehä no melkeempä kaikkea. Lukeminen ei suju ehkä kauhean hyvin, mutta laskeakin osaa oikeastaan paremmin kuin minä. Ja Suomea oppinut kivasti. Eipä koulutuksella minulle ole mitään väliä kyllä sitä viisautta muualtakin saa. Ja tietää kyllä monista maista ei ollut tietenkään Suomesta kuullut mutta en minäkään kurdeista ollut kuullut joten tasoissa mennään.


    • tietojataito

      Ja sinultakin on tainnut jäädä nuo äidinkielentunnit aika vähiin! "vakkarityÄpaikka" "melkeempä" heh hehe. Vai viisautta saa jostain muualtakin? no mistä sitä viisautta sitten saa, esim. Afrikassa kun kaikilla ei ole varaa tai mahdollisuutta käydä mitään koulua (epäilen että asia on samanlailla myös Irakissa ettei kaikilla ole mahdollisuutta koulutukseen) niin siellä Afrikassa sitten kuvitellaan ettei lasta välttämättä tule seksistä eikä ymmärretä kondomeista tai taudeistakaan mitään, siis niissä pienimmissä syrjäkylissä joissa ei kouluja ole!
      joten kyllä ne koulut on aika tärkeitä sivistyksen ja viisauden kannalta vaikka sinä et kouluja näytäkkään arvostavan mutta silloin sovitkin hyvin mokumiehen puolisoksi! etenkin sellaisen puolisoksi joka ajattelee samanlailla.

      Jos et osaisi alkeellisimpiakaan laskutoimituksia niin et voisi käydä kaupassa, maksaa laskuja tai ylipäätään melkein mitään.. Jos et osaisi lukea et voisi etsiä edes tietoa "miehesi" kulttuurista, kirjoittaa tekstiviestejä tai käyttää sosiaalista mediaa. Jos et olisi koskaan ollut oppitunnilla jossa on ollut biologiaa ja terveystietoa niin et voisi tietää ihmisten lisääntymisestäkään mitään..

      • fiksuinkaikistako

        "Vakkarityäpaikka Suomessa 4 vuoden asumisen jälkeen että ei todellakaan mikään toope vaan erittäin fiksu ja nokkela poika. Osaa tehä no melkeempä kaikkea. "

        Oletko taas niitä romaninaisia jotka kehuu palstalla vätyskurdimiehiään? niitä pitseriamiehiä jotka pyörittää montaa naista,
        ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta jos olet ;)

        4 vuotta on aika pitkä aika olla tekemättä yhtään mitään, "miehesi" on siis lorvinut kaiken tuon ajan sosiaalituilla sun muilla eläen. Varmasti jostain tutun tuttujen tms. pitseriasta olisi löytynyt työ nopeamminkin kuin neljä vuotta odotellen, itse tiedän kurdeja jotka heti tultuaan Suomeen menneet pitseriaan töihin, mitä turhaan odottamaan 4 vuotta. 4 vuotta on niin pitkä aika että siinä ajassa jos Todella kiinnostaisi kielen oppiminen olisi siinä ajassa oppinut myös lukemaan kunnolla, siis jos aitoa kiinnostusta Suomea ja suomen kieltä kohtaan olisi ollut..
        Ja ne ulkomaalaiset joita kiinnostaa kielen oppiminen menevät heti suomen kielen kursseille eivätkä opi kieltä osittain vain jonkun kaverin tai tyttöystävän kautta, eihän ammattitaidottomat edes pysty opettamaan uutta kieltä! Etenkin jos kielitaito on sinun luokkaasi.


      • 20+5

        No on ihnhimillistä että kirjotusvirheitä tulee ei kukaan ole täydellinen. Minun mieheni on mitä parhain työntekijä ei ole pizzeriassa töissä. Arvostan koulutusta myös miheni, mutta ilmankin sitä miheni on fiksu. Ihme vaan että mieheni osaa laskea ihan hyvin osaa lukeakin riittävän hyvin ja tietää todellakin miten lisäännytään ja muutenkin ihmisen terveydestä. Kas kummaa ja ei ole käynyt kouluja. Että tässä sen näkee. Ehkä sinä ilman koulutusta olisit ihan idiootti mutta ei mieheni.


      • voiteitähullujaaa
        fiksuinkaikistako kirjoitti:

        "Vakkarityäpaikka Suomessa 4 vuoden asumisen jälkeen että ei todellakaan mikään toope vaan erittäin fiksu ja nokkela poika. Osaa tehä no melkeempä kaikkea. "

        Oletko taas niitä romaninaisia jotka kehuu palstalla vätyskurdimiehiään? niitä pitseriamiehiä jotka pyörittää montaa naista,
        ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta jos olet ;)

        4 vuotta on aika pitkä aika olla tekemättä yhtään mitään, "miehesi" on siis lorvinut kaiken tuon ajan sosiaalituilla sun muilla eläen. Varmasti jostain tutun tuttujen tms. pitseriasta olisi löytynyt työ nopeamminkin kuin neljä vuotta odotellen, itse tiedän kurdeja jotka heti tultuaan Suomeen menneet pitseriaan töihin, mitä turhaan odottamaan 4 vuotta. 4 vuotta on niin pitkä aika että siinä ajassa jos Todella kiinnostaisi kielen oppiminen olisi siinä ajassa oppinut myös lukemaan kunnolla, siis jos aitoa kiinnostusta Suomea ja suomen kieltä kohtaan olisi ollut..
        Ja ne ulkomaalaiset joita kiinnostaa kielen oppiminen menevät heti suomen kielen kursseille eivätkä opi kieltä osittain vain jonkun kaverin tai tyttöystävän kautta, eihän ammattitaidottomat edes pysty opettamaan uutta kieltä! Etenkin jos kielitaito on sinun luokkaasi.

        Joo en todellakaan ole mikään romani vaikka ei mulla niitäkään vastaan mitään ole toisin kuin sinulla... Mieheni on työskennellyt autonasentajana jo 2 vuotta eli 2 vuotta asui Suomessa enne kuin sai töitä. Siis todellakin mun mieshän istui kokoajan kotona vaan ja jotenkin ihmeessä oppi suomen kielen siinä samassa ja sai työpiakan silleenhän sitä työtä saa. Kaikki hänen suomalaiset työkaverit potkittiin ulos työpaikasta, mutta miheni sai jäädä sinne koska on niin ahkera ja hyvä työnteijä.

        Siis oletko ihan idiootti? Jos mieheni ei osannut lukea kun tuli Suomeen. Tajuatko kuinka vaikeaa on oppia lukemaan vanhempana ja opetella maailman kolmanneksi vaikein kieli. Ja mieheni osaa ihan ok lukea. Opetteleppas itse kiinan kieli niin katotaan miten sujuu. Vai tiedätkö edes missä Kiina sijaitsee?

        Ensinnäkin suomen kielen kuirsseille on kauhea jono täällä eikä sinne pääse heti ja jokaisen pakolaisen on pakko mennä suomen kielen kursseille jos et sattunut sitäkään tietämään ja mieheni meni heti. Luuletko että hän ei ole käynyt mitään kursseja? Oletko vähän vajaa? Kuinka moni suomalainen saa töitä auto asentajan ilman ammattia? Ei kovin moni... Että mihenihän työskenteli jo Irakissa autonasentajana. Että kyllä ammattitaitoa löytyy enemmän kuin monilla muilla.


    • diiiipadaaapa

      Opettele tosiaan oikeasti kirjoittamaan ja palaa äidinkielentunneille (vai oletkohan ylä astetta käynytkään?) ennen kuin tulet muita haukkumaan ja provosoimaan.
      Niin tyypillistä kurdien aivopestyille tyttöystäville ja vaimokkeille tuo toisten naisten haukkuminen vaikka itse ei osaa edes kirjoittaa, naurakaamme kuorossa...
      Kyllä minä tajuan minkälaista on oppia uusi kieli, osaan puhua kolmea kieltä yhtä hyvin kuin äidinkieltäni, silti pidän tuota neljää vuotta melko pitkänä aikana oppia kieli. Eli miehesi oli sitten täysin kouluttamaton jos ei osannut edes lukea, vaikka onhan se niin että toiset oppivat uusia kieliä helpommin kuin toiset. Taidat itse olla aika vajaa, kun rupeat kehumaan tuollaisilla asioilla, kehu sitten jos miehesi olisi oikeasti joku huipputyöntekijä ja jos olisi oppinut kielen vuodessa, sitten sinulla vasta olisi aihetta noin suureen leuhkimiseen, muuten annat vain krhm nolon kuvan itsestäsi. Kurdiexäni asui Suomessa vain 1-2 vuotta ja oppi kielen ilman mitään kursseja, vaikka oli "vain" pitseriatyöntekijä.

      • 19+16

        Ei minua ainakaan ole aivopesty. Enköhän minä tiedä mieheni paremmin kuin sinä. Sori vaan mutta en usko että entinen ukkosi oppi kielen vuodessa tai joo miksi ei jos osasi jo lukea ja osasi englantia. En tiedä ehkäpä oli vähän eri lähtökohdat. Helppo se on sinun sanoa kun osaat, mutta voisi sullakin sormi menna suuhun mieheni tilanteessa jos et osaisi lukea, etkä osaisi englannin kieltäkään ja joutuisit opettelemaan ihan yhtäkkiä niinkin vaikean kielen kuin Suomi. Ainiin ja siis luuletko oikeasti että mieheni oppi eilen puhumaan Suomea? Kyllä mieheni osasi puhua jo vuodenkin jälkeen Suomea ihan hyvin. Kaikki häntä kehuu kuinka hyvin on oppinut Suomen kielen. Sinäpä et sitä voi tietää kun et häntä edes tunne. Mites sinä koulutettu nainen sueurstelit pizzanpyörittäjän kanssa. Hyi kamala. Ja se kielen oppiminen riippuu juurikin aika paljon siitä, kuinka paljon on suomalaisten kanssa tekemisissä ja käyttää suomen kieltä päivittäin. Et näytä nyt oikein ymmärtävän näitä asioita. Osaat ehkä puhua kolmea kieltä, mutta et silti näytä ymmärtävän asioita.


    • ....................

      JEE TUMMA MIES :p

    • :---)

      Geelipäisiä "pleijereitä" - tai siis haluaisivat olla, mutta kyllä näihin vesseleihin lankeavat useimmiten lähinnä pulleat ja epävarmat pikkutytöt tai keski-ikäiset yksinhuoltajat...

      • voielämänkevätt

        Kas kummaa olen parikymppinen kaunis hoikka nainen enkä kyllä yhtään epävarma mielestäni. MITEN VOI OLLA! Järki käteen hei ihmiset... OI KATKERUUUS!


      • ööö...
        voielämänkevätt kirjoitti:

        Kas kummaa olen parikymppinen kaunis hoikka nainen enkä kyllä yhtään epävarma mielestäni. MITEN VOI OLLA! Järki käteen hei ihmiset... OI KATKERUUUS!

        Mistä pitäisi olla katkera? :D Kun ei ole saanut pokattua kurdia itelleen? On se melkoinen menetys konsanaan.


      • m
        ööö... kirjoitti:

        Mistä pitäisi olla katkera? :D Kun ei ole saanut pokattua kurdia itelleen? On se melkoinen menetys konsanaan.

        miksi sinun ylipäätään pitää täällä valittaa kun sinulla ilmeisesti ole edes mitään kokemuksia tai kiinnostusta kurdeja kohtaan? Olisi kiva kuulla tähän vastaus.


    • onihmeellistäää

      Kyllä minä sanon että suhteessa miehen luonne on tärkein ei se koulutus. Joku koulutettu voi olla oikea limanuljaska taas kun kouluttamaton mies voi olla oikea kultakimpale. On ihmeellistä jos joku nainen täällä haluaa kehua miestään? Mitäs sitten pitäisi alkaa aliarvioimaan omaa rakastaan? Niinkö te muut tekisitte jos teillä edes sellainen olisi? On se kumma jos suomalainen nainen kehuu jotain muuta miestä vaikka suomalaista niin ihan ok mutta jos kehuu kurdimiestään niin on aivopesty. Taas jotkut katkerat täällä kirjoittavat. HUOH. Kun ei ole omaa miestä, jota kehua ja rakastaa.

      • aishalady

        Minulla ei ole kurdimiestä (irakista kylläkin) mutta en silti näe mikä idea tuossa on tulla palstalle kehumaan omaa miestään? oma mieheni on tällä hetkellä töissä ( ei pitseriassa..) mutta vietän mielelläni kaiken ajan rakkaan mieheni kanssa kuin siihen että päivät ja yöt kehuisin miestäni näissä keskusteluissa! Hieman pistää silmään tuollainen, miksei sitä miestään voi kehua vaikka omille sukulaisille ja ystäville? tai mitä tuolla kehumisella yritetään vakuutella, eikö se riitä että itse tietää olevansa yhdessä ihanan miehen kanssa? ettekö osaa muulla tavoin keskustella miehistänne kun vain haukkumalla tai kehumalla? mitä ideaa on kehua miestä tuntemattomille tällaisella palstalla joka on myös täynnä rasisteja kaiken muun lisäksi. Meillä ei ole vielä lapsia (ei ilmeisesti teilläkään?) mutta kun jo nyt tuntuu ettei aika riitä mihinkään niin jos olisi jo lapset niin varmasti ei riittäisi aika tämmöisen keskustelun seuraamiseen saati kommentoimiseen


      • gmdmwm
        aishalady kirjoitti:

        Minulla ei ole kurdimiestä (irakista kylläkin) mutta en silti näe mikä idea tuossa on tulla palstalle kehumaan omaa miestään? oma mieheni on tällä hetkellä töissä ( ei pitseriassa..) mutta vietän mielelläni kaiken ajan rakkaan mieheni kanssa kuin siihen että päivät ja yöt kehuisin miestäni näissä keskusteluissa! Hieman pistää silmään tuollainen, miksei sitä miestään voi kehua vaikka omille sukulaisille ja ystäville? tai mitä tuolla kehumisella yritetään vakuutella, eikö se riitä että itse tietää olevansa yhdessä ihanan miehen kanssa? ettekö osaa muulla tavoin keskustella miehistänne kun vain haukkumalla tai kehumalla? mitä ideaa on kehua miestä tuntemattomille tällaisella palstalla joka on myös täynnä rasisteja kaiken muun lisäksi. Meillä ei ole vielä lapsia (ei ilmeisesti teilläkään?) mutta kun jo nyt tuntuu ettei aika riitä mihinkään niin jos olisi jo lapset niin varmasti ei riittäisi aika tämmöisen keskustelun seuraamiseen saati kommentoimiseen

        paremmin minä kehun kun haukun miestäni. miksi ei saisi kehua? Minä ja mieheni asumme yhdessä en nyt ihan kokoajan kiehnää mieheni kanssa on minulla muutakin elämää. Ja mistä sinä voit tietää kenelle minä miestäni kehun. Haluan vain osoittaa että kouluttamatonkin mies voi olla hyvä mies ja kun miestäni joku täällä aliarvioi niin saan varmaan korjata asian muutta tuskin näillä ihmisillä menee tuo jakeluun.


    • Suolainen

      Ohhoh, kun tulin tänne katsomaan näitä juttuja. Tutulta kuulostaa... Olen deittaillut jonkin aikaa miestä, jolla on tyttöystävä (minullakin on avomies). Olen kertonut hänelle, että suhteen aloittaminen hänen kanssa ei merkitse sitä että alkaisin kanssaelättäjäksi (tyttöystävä ilmeisesti auttaa taloudellisesti) tai vaimoksi. Hauskanpitoa vain on ollut tämä juttu. Todennäköisesti en ole ainoa sivusuhde joka miehellä tyttöystävän/avopuolison lisäksi on ollut, nyt ehkä ei kuitenkaan ole muita.

      Nyt mies kuitenkin on osoittanut jotain omistamaan pyrkimisen merkkejä. Koru lahjaksi, mustasukkaisuutta ihan turhasta... Taitaa olla aika viheltää peli poikki, toivoa vain sopii että onnistuu!!!

      Että miksikö lähdin tähän juttuun mukaan? No, ei ollut alkuaan tarkoitustakaan, mutta niin vain ihastuin tähän komeaan ja mukavaan(?) mieheen (jonka olen tuntenut/tiennyt kuitenkin jo pitempään) ja koin että saisin suhteelta jotain. Seksiä, treffeillä käyntiä, yhteisiä leffailtoja, juttelua ja sen sellaista. Olen pitänyt kyllä selvänä päässä asiat jotka estävät suhteen onnistumisen pitemmän päälle.

      Nyt aion seuraavan kerran tavatessamme ottaa juttuja vähän vakavammin puheeksi ja sitten pikkuhiljaa lopetella suhdetta. Mietityttää, onnistuuko lopettaminen niin vain. Jos se tuleekin ns. hulluksi, tulee vaikka työpaikalleni tai alkaa häiriköksi kuten joillekin on käynyt. Oman miehen kanssa on muuten joka tapauksessa tästä asiasta riippumatta ero edessä.

    • kokemuksia

      Vai on sitä katkera yksinäinen vanhapiika tai sitten ei ole mitään kokemusta jos nuoria Hkin kurdimiehiä arvostelee, hyvä tietää! Lukekaapa tuokin kokemus tuosta yläpuolelta, kyllä meitä on harmiksenne useampia joilla äärettömän huonoja kokemuksia kurdimiehistä enkä usko että me olemme niitä rumimpia ja tyhmimpiä yksilöitä..

      Tapailin muutamaa kurdia mutta eivät olleet mieleisiä, lisäksi todella tyhmiä kun eivät olleet opiskelleet mitään, jopa yksi heidän maalaisensa nainen sanoi että ovat kuin kadulla kasvaneita. Kyllä se koulutus aika paljon siis vaikuttaa, jos ei ole ala asteen vertaa mitään opiskellut ja jos ei kotona ole lapsesta saakka opetettu käytöstapoja niin mitä sitä voisi sellaiselta mieheltä sitten odottaa/vaatia? Ei mitään. On tietysti eri asia jos on kouluttautunut mies jolla on kumminkin ollut välittävä perhe joka opettanut käytöstapoja ja naisten kohtelustakin jotain. Kurdipiireissä pyörineenä allekirjoitan kyllä tuon väittämän että aika paljon kurdimiesten kanssa pyörii teinejä ja pyöreitä naisia, eivät välttämättä sellaisia naisia mielellään kavereille esittele tai kävele käsi kädessä kaupungilla, sinne viedään ne hiukan kauniimmat hoikat tytöt!! mutta eihän se tarkoita sitä ettei miehellä kumminkin voisi olla vaikka jossain toisessa kaupungissa vielä pyöreäkin tyttöystävä odottamassa kiltisti kotona, tiedän monta tällaista tarinaa..

      Itseasiassa tälläkin hetkellä minua parikymppistä hoikkaa naista yrittää piirittää noin kolmikymppinen kurdimies jolla on toisessa kaupungissa tyttöystävä joka on pyöreä ja myös kolmikymppinen, mitä tästä voi siis päätellä?? Hakevat aina jotain parempaa, kun mikään ei riitä, sitten jos saisikin missin näköisen tyttöystävän niin jo olisi haussa Angelina Jolie, sitten Megan Fox, kun joillekin ei vaan mikään riitä.. Tietysti näissä miehissä on komeitakin yksilöitä, yleensä ruskettuvat helposti ja treenaavat paljon, lihakset näkyy ja tykkäävät esitellä itseään kuvissa. Mutta pitääkin olla sen verran itsevarma ettei valitse miestä vain ulkonäön takia! Niin ja tuo piirittäjä hän on itseasiassa hieman pyöreä mies, ei parikymppinen lihaskimppu enää.
      Vaikeaa on eroon pääseminen, kyllä mies kuin mies voi rakastua pikasuhteessakin vaikka tietäisi ettei se onnistu, ovat metsästäjiä aina pitää yrittää valloittaa nainen itselleen ja jos on maannut niin on jo omalla tavallaan miehen omaisuutta ja niin ajattelee koko miehen lähipiirikin niin miksei sitten myös se mies itse, vaikka omissa ajatuksissaan et olisikaan hänen oma. Älä missään tapauksessa vihjaa miehelle mitään eroaikeistasi, tai hän kuvittelee että otat eron hänen vuoksensa ja tuo lisää lahjoja. Älä ota lahjoja vastaan, se on merkki ettet hyväksy mitään.

      • eikovinjärkevää

        no täällä näytetään arvostelevan ihan yleisesti kaikkia kurdeja ja haukutaan toisten miehiä ja luullaan tietävän kaikki toisen miehestä ei voida enään uskoa mitään hyvää muutaman huonon jälkeen. Monet on vähän lihavempien kanssa ihmisiä nekin ovat kyllä heitäkin pystyy rakastamaan. Sanoit juuri että ei pidä katsoa ulkonäköä. Minun tuntemat kurdit eivät niin kauheasti valita ulkonäöstä vaan keskittyvät lähinnä naisen luoteeseen.ja tuolla joka kirjoitti että petti miestään kurdin kanssa ja ei yhtään tiennyt että kurdit on omistushaluisia ja mustasukkaisia niin ei kyllä mielestäni kuulosta fiksulta naiselta. Olisi kannattanut miettiä pari kertaa ennen kuin itsensä tuohon sotki ja alistui pettämään miestään ja olemaan tämän toisen miehen toinen nainen. Tuskin oli ainoa nainen mikä miehellä silloin oli. Oli vain yksi muiden joukossa. Tuskin mies alkaa häiriköimään kun löytää uuden uhrin..


    • sirkussaapui

      Nämä kurdien kehujanaiset täällä pistävät koko ajan peukku ylöspäin omiin viesteihinsä, käyttävät noin 24/7 elämästään aikaa tämän palstan kyttäämiseen ja ainoa mitä he kurdeista haluavat puhua on miehen kehuminen vähän kuin rotukoiraa kehuisi, eivät halua kertoa kokemuksistaan, kulttuureista tai kulttuurieroist akun keskustelu menee aina siihen että "minun mies sitä ja tätä teillä muilla ei varmaan edes ole miestä! ja olette idiootteja!" ruvetaan haukkumaan muita naisia, erittäin järkevää käytöstä oli sitten kyseessä teinit tai aikuiset naiset.
      Kertoisitte edes niitä kokemuksianne sun muuta ja ne voisivat kertoa irakista jotka siellä ovat asuneet tai käyneet.
      Ja sitten ruvetaan vielä haukkumaan ja syyllistämään niitä naisia jotka kertoo omista suhdekokemuksistaan, huomaa ettei saisi olla kuin yhdenlaisia kokemuksia

      • ashqan

        Ja sinähän sen tiedät. Taidat itse harrastaa samaa? Kyllä mun miehessä ainakin vikojakin on. Hän on omistushaluinen ja mustasukkainen kuten varmaan kaikki kurdit. Kaikilla on omat ongelmat ja virheet. Ja en usko että näillä jotka haukkuvat täällä ei varmaan ainakaan ole kurdimiestä tällä hetkellä. Monilla täällä ei edes ole kokemuksia kun muuten vaan tullaan tänne haukkumaan lähes kaikkia miehiä sekä heidän naisia. Esim. läskeiksi ja teineiksi.

        Suhde kurdimiehen kanssa ei ole ainakaan helppoa. Pitää tehdä paljon töitä ja kompromisseja siis kummankin osapuolen. Mutta silti sanon että mieheni on hyvä mies. Enempää en uskalla edes sanoa tai olen tuomittu.

        Niin ja tiedoksi kaikki kurdit eivät ole Irakista.


      • kurdin waimo
        ashqan kirjoitti:

        Ja sinähän sen tiedät. Taidat itse harrastaa samaa? Kyllä mun miehessä ainakin vikojakin on. Hän on omistushaluinen ja mustasukkainen kuten varmaan kaikki kurdit. Kaikilla on omat ongelmat ja virheet. Ja en usko että näillä jotka haukkuvat täällä ei varmaan ainakaan ole kurdimiestä tällä hetkellä. Monilla täällä ei edes ole kokemuksia kun muuten vaan tullaan tänne haukkumaan lähes kaikkia miehiä sekä heidän naisia. Esim. läskeiksi ja teineiksi.

        Suhde kurdimiehen kanssa ei ole ainakaan helppoa. Pitää tehdä paljon töitä ja kompromisseja siis kummankin osapuolen. Mutta silti sanon että mieheni on hyvä mies. Enempää en uskalla edes sanoa tai olen tuomittu.

        Niin ja tiedoksi kaikki kurdit eivät ole Irakista.

        Ashqan, puhut asiaa. Samanlainen mun mies. Kurdi mutta ei Irakista. Mustasukkainen omistushaluinen mutta ne hyvät puolet peittoaa kirkkaasti ne huonotkin, rakkaus on tärkeintä ja se että on hyvä olla toisen kanssa! Niin ja en ole teini, läski, ruma, yksinhuoltaja tms. muutakaan joihin rinnastettu kurdin puoliso. Ei taida haukkujilka tosiaan olla kuin yksi epäonninen suhde kurdin kanssa takana. Samanlaisella kokemuksen syvällä rintaäänellä voisin haukkua kaikki suomalaisen miehen kanssa suhteessa olijat mutta en sitä tee koska tiedän ettei kaikki samaa. Ei ole yhtä oikeaa pitää löytää vain se yksi vähemmän väärä. :)


    • luotattaiet

      Voi kuinka väärässä olettekaan!
      minulla on takana jo kaksi huonoa suhdetta irakin kurdimiehiin, jonka vuoksi kolmatta en enää itse ottaisi ja yrittäjiä on kyllä riittänyt ja riittää, jopa exäni sukulaisia on vuodesta toiseen yrittämässä päästä kanssani naimisiin. Säälittivia ja jatkuvasti puuttessa olevia miehiä on monet ainakin täällä helsingin suunnalla, ei tietenkään kaikki mutta osa on kyllä niistä jotka minä tiedän. Olen saanut myös iskuyrityksiä ainakin viideltä mieheltä joista kaikilla oli suomalaiset tai muun maalaiset tyttöystävät/vaimo, itse arvostan pidättyväisiä miehiä jotka eivät ole tuollaisia ja noin kiireisiä suhteissaan, jos haluaa suhteeseen on oltava sinkku ja vilpitön.

      Mutta jatkakaa toki rauhassa omassa pienessä maailmassanne elämistä, kuvitelkaa vain että muilla on vain yksi huono suhde takana jos sitäkään.
      Oma kokemus se että kun kurdimies pelaa ja tapaa tarpeeksi monta huonoa naista niin ei sitten osaa arvostaa enää niitä hyviäkään naisia, eri asia jos mies on heti alussa kohdannut hyvän naisen eikä ensin käynyt läpi montaa huonoa jolloin luottamus mennyt ja miehestä tullut peluri! Niin ei kai kukaan ns. huonoksi ihmiseksi synny vaan sellaiseksi tullaan ja kasvetaan.. Viime aikoina minua on pyytänyt vaimoksi useampikin kurdimies, mutta en huoli pelaajia, mitä iloa avioliitosta jossa tietäisi toisen synkän menneisyyden eikä koskaan voisi kunnolla luottaa toiseen kun tietää kaikki luurangot kaapeista ja menneisyyden joka jäisi vaivaamaan. Paras unohtaa avioliittoaikeet sun muut, harmi etteivät nämä miehet osaa ajatella niin että menisivät elämässä eteenpäin vaan jäävät jankuttamaan tuota tule vaimoksi -löpinää. Yksi näistä miehistä jo neljä vuotta yrittänyt, ei vaan usko, rasittavaahan se on.

      • pohjois-pohjanmaaaa

        Ei ole ehkä järkevää seurustella monien kurdimiehien kanssa. Koska juorut. Valitettavasti on näitä miehiä toisiaan jotka juoruaa sitten on niitä miehiä, jotka pitää asioita omana tietonaan vaan. Itse en voisi kuvitellakaan että minun mieheni koskaan juoruaisi yhtään kenestäkään mitään.

        Ilmeisesti on NIIN totta että pohjoisessa vaan on paremmat kurdimiehet. Ja miehet yleensäkin.

        Kyllä minä tunnen olevani maailman onnekkain nainen kun lukee teidän juttuja. Ja me todellakin jatkamme elämää onnellisesti toivottavasti vielä pitkäänkin :)

        Onko täällä muuten porukkaa pohjoisemmasta?


    • olenonnellinennyt

      Kyllä joku viisas ihminen minulle sanoi suhteen alussa, ettei kannata lukea juttuja täältä. Voi alkaa niin vainoharhaiseksi, että voi sen takia menettää hyvänkin miehen. Eiköhän se vaan itse pitäisi tajuta olla joka suhteessa aluksi vähän varovainen, eikä edetä lujaa. Ja ottaa selvää miehen kulttuurista, mutta ei täältä. Vaikka ihan kirjaston kirjasta. Siinä on faktoja eikä kenenkään mielipiteitä kulttuurista.

      Nyt olen ollut mieheni kanssa yli 2 vuotta ja ei kaduta ei ikinä että hänet valitsin rakkaakseni! Ei todellakaan sellainen mies mitä täällä kurdeista kirjoitetaan. Toki vikojakin on, mutta ne ovat pieniä ja kaikissahan meissä niitä on.

      • paprut jäi himaan

        Hyvät todistukset eivät tulleet mukaan. Sarkasmia oletan.


    • kelonnion.

      Omasta mielestäni onnellisuus ei tule miehen kautta, vaan onnellisuus tulee omasta itsestä ja siihen pitää oppia, jos ei ole itsensä kanssa onnellinen ei voi oppia onnellisuutta kenenkään muun kanssa. Itse olen onnellinen juuri siitä että luin palstaa niin osasin edes hieman varoa kurdeja, kun seurustelin exäni kanssa ilman näitä keskusteluja olisin varmaan suostunut hänen vaimokseen ja olisin voinut kuvitellut tutustuneeni täysin vilpittömään mieheen, hän haki siis oleskelulupavaimoa vaan saadakseen pysyvän oleskeluluvan..
      Niin ja emme edenneet mitenkään "lujaa" vaan aloimme tapailla ja seurustella vasta 3kk tutustumisen jälkeen, silti miehellä oli aikeena vain löytää nopeasti tyhmä nainen suhteeseen että saisi paperit kuntoon, mutta eipä saanutkaan kenenkään kautta.

      • keljärkeeon

        Jep voi myös ajatella omilla aivoillakin. Sekin kannattaa opetella.

        Ei onnellisuus tule miehen kautta, mutta voi olla onnellinen miehen kanssa.

        Ei ehkä kannata alkaa ainakaan naimisiin menemään todellakaan jonkun miehen kanssa, jolla ei ole oleskelulupaa sehän on ihan typerää. Etkö tuota tajunnut ilman apua?


    • 1+12

      Usein näissä mamusuhteissa on havaittavissa sellainen 'us against the world' -meininki niin kuin jossain teinirakkauksissa. Kun koetaan ettei yhteiskunta täysin hyväksy ja vanhemmat tue yms. yms. niin sitten se parisuhde muodostuu normaalia tiiviimmäksi ja viat jäävät maton alle. Suomalainen osapuoli lähtee mukaan siihen rasismipeikon pelkoon ja ulkoistaa vastuun kaikista huonoista asioista syrjivälle yhteiskunnalle. Omassa kultapuppelissahan ei ole ikinä mitään vikaa. Mutta kuten teinirakkaudetkin, niin monet näistä mamusuhteista hajoavat ihan vain siihen henkiseen kasvuun ja totuuden paljastumiseen pikkuhiljaa. 17-vuotias rokkari ei ollutkaan ihan niin viileä tyyppi oikeasti ja kurdi ei ollutkaan pelkkää täydellisyyttä.

      • 9+1

        Kyllähän noin voi käydä ihan missä suhteessa tahansa. Ei monissakaan suhteissa haluta nähdä niitä puolison huonoja puolia. Mone suomalaiset naiset puolustelevat sitäkin kun suomalaiset miehet lyövät. Vielä PUOLUSTELEVAT sitä. Tätä olen kuulllut.

        Miksi yhteiskunta ei hyväksyisi suomi-kurdi suhdetta? Minun vanhempani ainakin toivovat, että vietän loppuelämäni mieheni kanssa, koska silloin olen turvassa ja minua ei kohdella kaltoin. Tätä vanhempani haluavat. Mun koko suku oikeastaan rakastaa miestäni.

        Onhan sitä saanut ulkopuolisilta kuulla kaikkea tyhmiä väitöksiä, että miehesi on hullu ja lyö sinua ja olet hellan ja nyrkin välissä jne. Luulevat muka tietäväni mieheni, mutta hän ei ole ollenkaan tuollainen. Ja tuo on muutenkin loukkavaa.


      • äasdvoh
        9+1 kirjoitti:

        Kyllähän noin voi käydä ihan missä suhteessa tahansa. Ei monissakaan suhteissa haluta nähdä niitä puolison huonoja puolia. Mone suomalaiset naiset puolustelevat sitäkin kun suomalaiset miehet lyövät. Vielä PUOLUSTELEVAT sitä. Tätä olen kuulllut.

        Miksi yhteiskunta ei hyväksyisi suomi-kurdi suhdetta? Minun vanhempani ainakin toivovat, että vietän loppuelämäni mieheni kanssa, koska silloin olen turvassa ja minua ei kohdella kaltoin. Tätä vanhempani haluavat. Mun koko suku oikeastaan rakastaa miestäni.

        Onhan sitä saanut ulkopuolisilta kuulla kaikkea tyhmiä väitöksiä, että miehesi on hullu ja lyö sinua ja olet hellan ja nyrkin välissä jne. Luulevat muka tietäväni mieheni, mutta hän ei ole ollenkaan tuollainen. Ja tuo on muutenkin loukkavaa.

        "Minun vanhempani ainakin toivovat, että vietän loppuelämäni mieheni kanssa, koska silloin olen turvassa ja minua ei kohdella kaltoin. Tätä vanhempani haluavat. Mun koko suku oikeastaan rakastaa miestäni."

        Noinkohan. Katsotaan sitten uudestaan jos ja kun nykyinen suhteesi loppuu. Tuleeko serkkupoika valittelemaan, että harmi kun ei se X ole enää kuvioissa kun siinä oli niin mukava ja rehti mies.


      • kenuskookenei
        äasdvoh kirjoitti:

        "Minun vanhempani ainakin toivovat, että vietän loppuelämäni mieheni kanssa, koska silloin olen turvassa ja minua ei kohdella kaltoin. Tätä vanhempani haluavat. Mun koko suku oikeastaan rakastaa miestäni."

        Noinkohan. Katsotaan sitten uudestaan jos ja kun nykyinen suhteesi loppuu. Tuleeko serkkupoika valittelemaan, että harmi kun ei se X ole enää kuvioissa kun siinä oli niin mukava ja rehti mies.

        Kyllä vain näin on. Itseasiassa olemme kerran eronneet syy oli minun ja asia oli monimutkainen minun perheeni ja ystävät olivat hyvin surullisia ja sanoivat että palatkaa yhteen te olette hyvä pari ja miehesi on hyvä mies. Eli jos suhteeni joskus loppuu se ei lopu siksi ettäkö mieheni olisi huono ihminen. Siitä olen varma. Sinä taas et voi olla, koska et edes tunne häntä.


    • nainen23v.

      minä olin parisuhteessa ja avoliitossa kurdimiehen kanssa, suhde oli yhtä painajaista. mies muuttui mustasukkaiseksi, kontrolloivaksi ja omistushaluiseksi, kun muutimme yhteen. hän oli fyysisesti ja henkisesti väkivaltainen ja yritti saada minua elämään hänen kulttuurinsa mukaisesti (ei hameita, ei alkoholia, ei baariin lähtöä kavereiden kanssa, soitteli välillä 5min välein jos olin kavereiden kanssa kahvilla jne). hän sai raivokohtauksia ihan pienimmistäkin asioista, rikkoi tavaroitani, oli aina tyhjätasku ja irtisanoutui/erotettiin töistä viimeistään parin kuukauden päästä aloituksesta.

      mies siis oli asunut lapsesta asti suomessa, käynyt koulut täällä jne. silti hän ei ollut integroitunut Suomeen. myöskin suhteen aikana näin läheltä hänen veljiensä avioliittoja ja avoliittoja suomalaisten naisten kanssa, eivätkä nekään olleet onnellisimmasta päästä. hänen veljet huusivat vaimoilleen, valehtelivat ja yksi oli pettänyt vaimoaan, kun "ei hän oikeasti halunnut naisen kanssa naimisiin, nainen vaan oli tullut raskaaksi ja nyt mies oli joutunut avioliittoon hänen kanssaan". JOKAINEN hänen veljistään oli myös ollut jossain vaiheessa väkivaltainen kumppaniaan kohtaan.

      nyt minulla on aivan ihana juutalainen kihlattu. hän on niin ei-dramaattinen, rento ja huomaavainen ja hänellä on korkea työmoraali. hän ei koskaan arvostele/nälvi eikä yritä muuttaa minua ollenkaan. "saan" käydä ulkona ja juoda niin paljon kuin huvittaa, ilman mustasukkaisuuskohtauksia tai kuulusteluja. en voisi pyytää ihanampaa miestä itselleni =)

      • isäonesimerkkinä

        Hyvä kirjoitus! Tässä oli kertomust KOKEMUKSISTA. Kuten huomaamme miehesi oli ihan hirveä. Väkivaltaisen miehen kanssa ei kannata ikinä olla. Yksikin lyönti niin suhde saa olla ohi ja se että mies alkaa määräillä tekemisiäsi on väärin. Toki suhteessa kannattaa ottaa huomioon miehen kulttuuria jos hän pystyy samaan, mutta tämä sinun entinen miehesi ei pystynyt samaan.

        Ja tässä hyvä esimerkki siitä, että tuo mies oli asunut Suomessa lähes koko ikänsä, eikä silti ollut oikeen omaksunut suomalaista kulttuuria. Se voi johtua siitä, että asuu perheensä kanssa täällä ja perhe on opettanut pojilleen vähän "tapoja" miten asiat hoidetaan. Kun taas on näitä, jotka ovat tulleet Suomeen ja perhe ei ole täällä. Mutta joskushan heitä sais kyllä olla täällä vahtimassa. Se minkälainen mies on riippuu aika paljon siitä, mitä mallia on saanut nimenomaan isältään! Kurdimies hartaasti seuraa aina isänsä jalanjälkiä.

        Minun mieheni isä ilmeisesti on mahtava mies. Kasvatti kaksi lasta yksin ja ainakin hänen pojastaan tuli hieno mies. Hän näytti kuinka mies voi tehdä asioita, kuten tehdä ruokaa, siivota ja myös kunnioittaa naista. Ja olla myös samalla ahkera työntekijä ja tuoda leivän pöytään.


    • huonomuistojäi

      Onnea sinulle jolla on nyt hyvä juutalainen kihlattu! Hienoa että pääsit eroon kauheasta exästä, aina se ei käy helposti.. ja aina se paras vaihtoehto ei ole siirtyä kurdista kurdiin, kuten jotkut olettavat. Kyllä niitä hyviäkin miehiä on eikä kansalaisuudella ole väliä, mutta hyvät ovat usein varattuja tai eivät pidä meteliä itsestään..
      Minäkin kuvittelin tutustuneeni rentoon ja huumorintajuiseen kurdimieheen, sitten karmea totuus paljastui hetki hetkeltä! luulin että häneen olisi voinut luottaa kun olin kokenut jo ikäviä asioita ja hänen piti olla tukenani, kaikki vain suurta esitystä. Heti parin kuukauden tuntemisen jälkeen exäni sulki puhelimen ja makasi kaverinsa tyttöystävän kanssa (se kaveri ja tyttöystävä ovat tästä huolimatta vieläkin yhdessä enkä oikeasti edes tiedä kuinka monen silloisen "kaverini" kanssa exäni olikaan..) juuri silloin kun me olimme sopineet tapaamisen. Vetosi tuon jälkeen siihen että hän voi kyllä ostaa jonkun lahjan minulle että asia (luottamus) korvaantuisi sillä, aivan kuin pahat muistot voisi jollain materiaalilla pyyhkiä pois! Exäni petti minua jopa prostituoidun kanssa ja "unohti" maksaa maksut, näin kaiken omin silmin. Vaikutti siltä että hän nautti sitä enemmän mitä enemmän minä kärsin, valitti kun en suostunut käyttämään huivia enkä olisi saanut käydä edes ruokakaupassa tai alkoi puhelinpommitus viiden minuutin välein, jos erehdyin edes vastaamaan muille miehille (netissä tai ulkona, ei väliä) sain kuulla maanneeni ainakin viiden kanssa kerralla. Tämän jälkeen kehtasi pistää numeroni jakoon koko kaupungin kurdimiehille ja pilasi maineeni, yhä saan kuulla jakavani itseäni kaikille, kuten hän itse teki. Ainoa onni tässä asiassa etten sairastun hänen takiaan, sanoinkin että hän voi sairastua kun makaa kaikkien kanssa ympäriinsä mutta mies ei tajunnut mitään, väitti vain olevansa puhdas vaikka ei edes testeissä käynyt, ei kuulemma tarvinnut. Pitserioissa käynnin lopetin kokonaan pariksi vuodeksi, olisin saanut kuulla olevani vain etsimässä miehiä sieltä. Lopulta exäni meni naimisiin oman maalaisen kanssa omassa maassaan, parempi niin toivon vaan kovasti ettei hänen uusi vaimonsa joudu kärsimään näin.

    • phihii

      Aika velikultia ovat ja monta rautaa tulessa.. älkää uskoko kaikkea höpönassut ;)

      • ofkorgik

        Totta, mutta myös muistakaa se, että kaikki eivät ole samanlaisia. Jos lukee näitä juttuja ja pelottaa, että mies on samanlainen ei kannata edes ajatella kurdimiestä.


      • Mir mir
        ofkorgik kirjoitti:

        Totta, mutta myös muistakaa se, että kaikki eivät ole samanlaisia. Jos lukee näitä juttuja ja pelottaa, että mies on samanlainen ei kannata edes ajatella kurdimiestä.

        What do you expect from Kurdish what to expect from someone always parents has been taking to the jail and he has been growing at them outside what to expect from personal Weslend has been taking and he wasn't able to put school as a normal child what do you expect from person who Arabs and turks and Iranian has faking his country so what do you expect in one day has being killed 5000 Kurds by some crazy Saddam Hussein or in Iran hanging people execution people or turkey has been destroyed over 4000 villages Of kurds or do you want to know more thing for moment and try to go to the Google and search Kurdish history weekly exhibits about them as human beings not just by stupid comments and hurting peopele because never people are the same or what you think that mother goes to prison to visit her child the mother it's non-Turkish Spoking so they told her you have to speak Turkish to your son or we will he team Curtis son was one country one day they destroyed our country and they mad Borders all around antille 1985 we didn't have the schools in our cities and villages you know why because you are kurds don't expect expect too much from person who came out this hell to the civilization I am Kurdish and I am proud to be Kurdish because it's amazing that though we can even still speaking aur language


    • sowhat

      So what? what does it matter nothing, in world is many nationalities also native american and gipsy people also not having their country! but you kurdi people doesn't think about them you are so proud about being kurd and you can only think about your nationality because proud and it's not good to be so proud person and many of these guys just like to play around in helsinki and hurt girls because their parents are not here and they wont see what their sons do here but i say it's never good to hurt people and lie at the end allah will see all things...

      • pdpddfpfdppd

        Of course its wrong hurt people in anyway, but all people has problems. Some have little and some have big problems. Everything comes in our childhood. I would say that I really respect kurdish people. Not of course this players and bad people. But I think they are brave and should be proud. Kurdish culture is part of my life and I really respect it.


    • anananan

      Olen seurustellut kurdimiehen kanssa neljä vuotta, ja voin sanoa että mieti kaksi kertaa haluatko miehen oikeasti. Vaikka olen saanut paljon, yhtä paljon olen kyllä menettänytkin. Rakastan miestäni valtavasti, mutta jos joskus pääsemme toisistamme eroon, niin en enää ikinä koske kurdiin, vievät pysyvästi osan mielenterveyttä. Mutta jos olet sopiva luonne kurdimiehellesi, et saa suomipojista samanlaista ikinä irti. Mutta lyhyesti ilmaistuna kurdit pettävät, ovat mustasukkaisia, lyövät, pitävät suurinta osaa suomalaisista naisista huorina, eivät hoida lapsia tai tee kotitöitä ja heidän perheensä eivät ikinä tule pitämään sinua oikeana kumppanina miehellesi ja yleensä he ovat huonosti koulutettuja ja tempperamenttisia. Minun mies ainakin, ja kuten huomaatte, en ole ihan terve, kun häntä rakastan. Vaikka suomalainen nainenkin kyllä osaa olla kamala, minä myös. Mieheni ja minä ansaitsemme toisemme.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe