Työssäkäyvä väki ei millään riitä elättämään työvoiman ulkopuolella olevia. Alueelliset erot ovat huimia.
Nykyisin väestöllinen huoltosuhde on 53. Suomessa huoltosuhteen heikkeneminen on lähes nopeinta Euroopan unionin maista. Jos Suomeen ei muuta muualta lisää ihmisiä, huoltosuhde on 73 vuonna 2025.
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2012/08/01/pian-yha-useampi-elaa-sinun-palkallasi/201234542/12
Yhä useampi elää sinun palkallasi
25
99
Vastaukset
- .
Sinäkin.
- ...
Kenenkähän palkalla minä elän? :D
Kuka on se onnellinen joka syöttää mua palkastaan! - Hisper
Miten ulkomailta muuttavat voisivat pienentää tuota huoltosuhdetta?
Sehän vain lisää sitä koska maallame ei ole tarjota töitä, ei edes omalle väestölleen. - Shole
Siinäkin on ihan tarpeeksi että elätän työelämässä mukana olevia ihmisiä. "Mun ei tartte, ei kuulu mulle, ja joku muu" ja niin edelleen. kaikki yrityksen markkinointiamanuenssit ja muut kopiovastaavat.
Eipä taida.Paitsi pari tenavaa ja nekin vain osittain.
- ....
Naapurithan ne elättää.
- määmy
Koskee lapsia, työttömiä ja eläkeläisiä, jotka ei tee duunii.
Kun ulkomailt tulee lisää työttömii, tilanne pahenee.
Kun taas ulkomailt tulevat perusduunarit vievät alhaisella palkoil suomalaisten duunit, tulee lisää suomalaisii työttömii.
Ku ovat tarpeeks pitkään ilman duunii, joutuvat ilmaisiks duunareiks kunnille. Se taas teettää lisää työttömii. Ovat siis luoneet systeemin, mikä syö työpaikkoja.- ...
Kotiäitejä jotka on kotihoidon tuella kotona jne. Monia tahoja koskettava.
- kylä näi o
.
Sixpack brothas pitää yllä ite itseään pahentavaa helvetinkonetta
. Tässä oli hyvin ilmaistu tempputyöllistämisen ydin! Muistuttaa Hölmöläis-satua, jossa peittoa pidennettiin leikkaamalla pätkä peiton toisesta päästä ja ompelemalla se toiseen. Sadun lopputulos oli kumminkin parempi kuin Suomessa nyt, sillä täällä ei sitä leikattua palaakaan ommella, joten peitto lyhenee.
- .....
Propagandakirjoittelu hyvinvointiyhteiskunnan rippeitä vastaan vain jatkuu. No sellaista voi taloussanomilta odottaakin. Miksei löydy puolueellista seriffiä korjaamaan näitä propagandakirjoituksia pois.
- ...
Jaaha, propagandalla koko maailma pyörii. Toiset vaan tekee sen uskottavammin.
... kirjoitti:
Jaaha, propagandalla koko maailma pyörii. Toiset vaan tekee sen uskottavammin.
Minusta kaikilla ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä ja osallistua keskusteluun sillä tiedolla, mitä itsekullakin on.
- ...
maniamaria kirjoitti:
Minusta kaikilla ihmisillä on oikeus ilmaista mielipiteensä ja osallistua keskusteluun sillä tiedolla, mitä itsekullakin on.
Enhän mä sitä sulle sanonutkaan, vaan pistejonolle.. niin on minustakin.
- ...
... kirjoitti:
Enhän mä sitä sulle sanonutkaan, vaan pistejonolle.. niin on minustakin.
Jos propaganda halutaan pois maailmasta, joudutaan maailma luomaan uudelleen.
- .....
maniamaria kirjoitti:
Miksi propagandakirjoitukset pitäisi poistaa? Nehän ovat oiva tapa herättää keskustelua!
Tarkoitan sitä, että olen ollut huomaavinani kuinka seriffi poistelee kirjoituksia jotka eivät vastaa hänen yhteiskunnallisia näkemyksiään. Taloussanomien kirjoittelu hyvin vointiyhtieskunnan rippeitä vastaan puolestaan ärsyttää minua joten tuli mieleen, että poistaisipa vaihteeksi näitäkin kirjoituksia mutta taitaa sefu olla yhtämieltä taloussanomien kanssa. No oikeasti olen sitä mieltä ettei mitään mielipiteen ilmaisua tule sensuroida.
- mm häippäsee
..... kirjoitti:
Tarkoitan sitä, että olen ollut huomaavinani kuinka seriffi poistelee kirjoituksia jotka eivät vastaa hänen yhteiskunnallisia näkemyksiään. Taloussanomien kirjoittelu hyvin vointiyhtieskunnan rippeitä vastaan puolestaan ärsyttää minua joten tuli mieleen, että poistaisipa vaihteeksi näitäkin kirjoituksia mutta taitaa sefu olla yhtämieltä taloussanomien kanssa. No oikeasti olen sitä mieltä ettei mitään mielipiteen ilmaisua tule sensuroida.
No.. Tällä palstalla välillä poistetaan aika holtittomin ottein moniakin älyllisiä keskusteluja, mutta joskus on päiviä, että joku Talousanomienkin juttu ehditään täällä repiä riekaleiksi ennen poistoa:)
- Ilmaista rahaa:.
... kirjoitti:
Jos propaganda halutaan pois maailmasta, joudutaan maailma luomaan uudelleen.
Somaleita kohdellaan tässä Ruotsissa huonosti (yllättäen heitä kohdellaan "huonosti" joka paikassa, mistä voi johtua?)
SOMALIS ISSUE THEIR DEMANDS TO SWEDES
"Somalit vaativat, että ruotsalaiset antavat heille isompia ilmaisia asuntoja, enemmän ilmaisia palveluita ja enemmän rahaa.
Katrinaholm on kaupunki 32000, joista 600 Somalian "pakolaista", jotka ovat kaikki toimeentulotuen alaisia ja ovat julkisen sektorin palveluissa.
Somalit valittavat, koska vapaa-asunnot eivät ole riittävän suuria, ja hallitus ei rakenna tarpeeksi leikkipaikkoja heidän lapsilleen, eikä anna heille tarpeeksi ilmaista rahaa.
Köyhiä somaleja kohdellaan niin huonosti pahojen, rasististen ruotsalaisten taholta että heidän on pakko varastaa ja myydä huumeita vain, jotta he voivat kustantaa iso-tv: n ja SUV.
Elämä on helvettiä siellä. He ovat tottuneet parempaan elämään ja parempiin sosiaalisiin palveluihin Somaliassa"
SOMALIS ISSUE THEIR DEMANDS TO SWEDES
http://www.youtube.com/v/SxWk5XjKgQM?version=3&autohide=1
.
- ~c~
Nyt kannattaisi niiden toisten lompakolla elävien vakavasti miettiä, miten tulevaisuudessa. Nimittäin huoltosuhteellakin on kriittinen rajansa. Luulen että työssäkäyvät ovat valmiita osallistumaan eläkeläisten (jotka ovat jo päivätyönsä tehneet), vakavasti sairaiden ja vammaisten elättämiseen.
Terveiltä aikuisilta tullaan leikkaamaan, ja jatkossa kannattaa miettiä myös, onko varaa lastenhankintaan, sillä kotiäitiyttä tai -isyyttä ei varmasti voi tukea enempää, vaan annetaan inflaatiokehityksen syödä pois entinenkin ostovoima. Opiskelijat rahoittanevat jatkossakin elonsa työssäkäynnillä. Jep. Suoraan tililtä lähtee rahat kolmen ihmisen elättämiseen ja lisäksi veroilla elätetään naapurin Tauno ja Sirkka. Voitais verohallintoakin keventää, kun jokaiselle palkansaajalle ilmoitettaisiin suoraan jonkun sos.tukien suurkuluttajan tilinumero minne voisi sitten omatoimisesti maksaa varonsa.
Lapsentekoon kaikki isänmaalliset kynnelle kykenevät. Ei se satu (prosessin alkupää). Jos tänä iltana pistät hösseliksi, n. 23 vuoden kuluttua maassa on mahdollisesti työllinen huoltosuhteen parantaja.
- pulla uunissa
Asia hoidossa.
Ihan sama (en ole ottanut Otto lonkeroa)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759