Ja mikäkö on liikaa? Liikaa on se että alkomahoolia kuluu lähes päivittäin. Olut on kuulma paras janojuoma ja niitä sitten kitataan n.4-8 päivittäin. Sitten on lisäksi ne päivät jolloin humallutaan ja juodaan vahvempia aineita.
Kuukaudessa on max. 8-10 pvää jolloin hän on täysin raitis. Omasta mielestään juominen on täysin hanskassa, ei ole ongelmaa. Ongelma on siinä, että asia on minulle ongelma. En kauaa jaksa katsella alkoholisoitunutta iso vatsaista miestä. Onko väärin jättää hänet alkoholin vuoksi?
Mieheni juo liikaa. Mielipiteitä kaipaan
36
161
Vastaukset
No eihän tuo ole kuin oman päätöksesi varassa. Millainen miehestäsi tulee juotuaan nuo oluet?
- En kestä kauaa!!!
Väsyneeksi ja pöhnäiseksi. Mitään positiivista ei tuo tullessaan tuo juominen. Paitsi hänen itsensä mielestä kyllä. Hän saa juomisesta itselleen hyvän olon. Päätöstäni tässä synnyttelen, tekee vaan hyvää jakaa asiaa jonkun kanssa.
En kestä kauaa!!! kirjoitti:
Väsyneeksi ja pöhnäiseksi. Mitään positiivista ei tuo tullessaan tuo juominen. Paitsi hänen itsensä mielestä kyllä. Hän saa juomisesta itselleen hyvän olon. Päätöstäni tässä synnyttelen, tekee vaan hyvää jakaa asiaa jonkun kanssa.
Useinhan tuo miehesi juo. Tiedä sitten, olisiko se mukavampi selvin päin. Moni dokaamisen lopettanut entinen suurkuluttaja tai alkoholisti on äkäinen äärimmäisyysihminen raitistuttuaan.
- Ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
Useinhan tuo miehesi juo. Tiedä sitten, olisiko se mukavampi selvin päin. Moni dokaamisen lopettanut entinen suurkuluttaja tai alkoholisti on äkäinen äärimmäisyysihminen raitistuttuaan.
Juomista on vaikea katsoa oli hän mukavalla tuulella tahi ei. Hän ei kuitenkaan ole oma itsensä juotuaan. Koen hänet jollain tavalla "valheelliseksi".
Miksi mies ei myönnä juovansa liian usein ja liikaa? Miksi hän väittää juomisensa olevan normaalia suomalaista keskitasoa? En sitä ymmärrä. Ap. kirjoitti:
Juomista on vaikea katsoa oli hän mukavalla tuulella tahi ei. Hän ei kuitenkaan ole oma itsensä juotuaan. Koen hänet jollain tavalla "valheelliseksi".
Miksi mies ei myönnä juovansa liian usein ja liikaa? Miksi hän väittää juomisensa olevan normaalia suomalaista keskitasoa? En sitä ymmärrä.No kun moni suomalainen mies juo tuon verran.
Asiasta tehdään monenmoisia gallupeja, mitkä eivät täsmää Suomessa kulutetun alkoholin kokonaismäärän kanssa. Ihmisillä on tapana kaunistella paheitaan.- Ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
No kun moni suomalainen mies juo tuon verran.
Asiasta tehdään monenmoisia gallupeja, mitkä eivät täsmää Suomessa kulutetun alkoholin kokonaismäärän kanssa. Ihmisillä on tapana kaunistella paheitaan.Tuttavapiiriäni seuratessani en ole havainnut ketään tuollaista suurkuluttajaa mieheni lisäksi. Häpeän hänen juomatapojaan, enkä ole koskaan kenellekkään asiasta ääneen puhunut. Kun olemme ystäviemme seurassa, he luulevat mieheni juovan seuran vuoksi, koska silloin "kuuluukin vähän naukkailla". He eivät tiedä että juominen on ihan arkipäivää meidän perheessä.
Ei ole väärin, sinulla on vain tämä elämä elettävänä ja sinulla on oikeus elää se miten haluat.
- En kestä kauaa!!
Kiitos!! Tuota juuri itselleni vakuuttelen.
- sekin vielä
En kestä kauaa!! kirjoitti:
Kiitos!! Tuota juuri itselleni vakuuttelen.
Sinäkö kuskaat tyhjät kauppaan?
- nopea ratkaisu
Ota "ritolat" eli jalat alle.
- En kestä kauaa!!!
Jos hän olisi väkivaltainen tai muuten huonosti käyttäytyvä niin varmasti olisin tehnyt päätökseni jo kauan sitten. Hän ei kuitenkaan ole sellainen ja olen sietänyt tuota juomista liian kauan. Mutta nyt tuntuu etten enää jaksa.
- anteeks utelu
En kestä kauaa!!! kirjoitti:
Jos hän olisi väkivaltainen tai muuten huonosti käyttäytyvä niin varmasti olisin tehnyt päätökseni jo kauan sitten. Hän ei kuitenkaan ole sellainen ja olen sietänyt tuota juomista liian kauan. Mutta nyt tuntuu etten enää jaksa.
Onko teillä lapsia?
- Ap.
anteeks utelu kirjoitti:
Onko teillä lapsia?
Lapsemme ovat jo lentäneet pesästä.
- extra?
Ap. kirjoitti:
Lapsemme ovat jo lentäneet pesästä.
Joiko jo silloin?
- Ap.
extra? kirjoitti:
Joiko jo silloin?
Silloin hän joi humalat n. 2 x viikossa, mutta ei tissutellut lisäksi muuta. Lähinnä perjantaina ja lauantaina. Nykyään hän käyttää juomia arkenakin.
- extra?
Ap. kirjoitti:
Silloin hän joi humalat n. 2 x viikossa, mutta ei tissutellut lisäksi muuta. Lähinnä perjantaina ja lauantaina. Nykyään hän käyttää juomia arkenakin.
Mahtoiko lapset kärsiä?
- Ap
extra? kirjoitti:
Mahtoiko lapset kärsiä?
Lapset kärsivät aina jos vanhemmilla on ongelmia.
- extra?
Ap kirjoitti:
Lapset kärsivät aina jos vanhemmilla on ongelmia.
Ei mitään herkkua heillekkään. Tiedätkö joiko tän miehesi vanhemmatkin?
- Ap.
extra? kirjoitti:
Ei mitään herkkua heillekkään. Tiedätkö joiko tän miehesi vanhemmatkin?
Hänen vanhempansa ovat ihan kohtuu käyttäjiä. Viiniä silloin tällöin. Samoin mieheni sisaret juovat "normaalisti".
- extra?
Ap. kirjoitti:
Hänen vanhempansa ovat ihan kohtuu käyttäjiä. Viiniä silloin tällöin. Samoin mieheni sisaret juovat "normaalisti".
Olisko ollut kaveripiirissä opittua? Kyllä tuon tason alkoholinkäyttö on jo ongelma juomista. Mites hänen työnantajansa suhtautuu?
- my name is juoppo
Tää on tätä. Nainen rakastuu ja sit mies paljastuu juopoksi.
- Ap.
Näin siinä kävi
Liikaa...
Liikaa sinun mielestäsi, sopivasti omasta mielestään ja melko varmaan liian vähän jonkun kolmannen mielestä...
Mitä itse teet liikaa?
Viestistäsi käy selväksi, että miehesi juomisen määrä häiritsee teistä kahdesta vain sinua, joten suomennettuna ongelma miehesi juomisesta on sinulla, ei miehelläsi jolla sen periaatteessa kuuluisi olla.
Ja koska ongelma on sinulla, on ratkaisukin sinulla, ei miehelläsi, eli sinä mietit mitä haluat/et halua elämääsi, sitten valitset ongelman ratkaisemiseksi keksimiesi vaihtoehtojen väliltä ja teet päätöksen toimia nn tavalla, kunnes on tarpeen miettiä toisenlaisia toimia. Aina saa muuttaa mielensä, jos olosuhteet vaihtuvat...
Ja ei, ratkaisuvaihtoehtoihin ei kuuluu pyytää/rukoilla/kiristää/pakottaa miehesi olemaan juomatta, koska silloin valinta/päätös ei ole hänen omansa, eikä sellaiset valinnat yleensä kestä kauaakaan. Mutta senhän jo tiesitkin...- En kestä kauaa!!!
Olemme puhuneet mieheni kanssa hänen juomisestaan ja tiedän ettei siihen ole tulossa muutosta. Juuri siksi, ettei asia ole hänelle ongelma, eikä hän myönnä käyttävänsä alkohoolijuomia liikaa.
Päätös / ongelma on siis yksin minun.
Tiedän etten kauaa jaksa tälläistä, koska joka kerta kun näen hänen juovan kylmät väreet kulkevat selkääni pitkin. Niin vihaksi se pistää! En kestä kauaa!!! kirjoitti:
Olemme puhuneet mieheni kanssa hänen juomisestaan ja tiedän ettei siihen ole tulossa muutosta. Juuri siksi, ettei asia ole hänelle ongelma, eikä hän myönnä käyttävänsä alkohoolijuomia liikaa.
Tiedän etten kauaa jaksa tälläistä, koska joka kerta kun näen hänen juovan kylmät väreet kulkevat selkääni pitkin. Niin vihaksi se pistää!Vihaksihan se pistää lähinnä siksi että sinä haluaisit jotain muuta, mutta se on sinun toiveesi/ihanteesi/tms., ei miehesi. Toivot toiselta jotain mikä on samaa kuin sinä, jotain mitä sillä toisella ei ole annettavanaan, ainakaan juuri nyt. Luovut siitä toiveesta ja viha kyllä menee ohi, samalla saat olla itse se mikä olet ja toinen saa olla mikä on. Millä tavalla pääset tuohon tilaan onkin sitten oma juttunsa.
Tai sitten olen täydellisen pihalla asian kanssa, mutta omapa on elämäni :)En kestä kauaa!!! kirjoitti:
Tiedän etten kauaa jaksa tälläistä, koska joka kerta kun näen hänen juovan kylmät väreet kulkevat selkääni pitkin. Niin vihaksi se pistää!Ihan uteliaisuudesta kyselen: Onko sinulla ollut läheistä alkoholistia? Isää, aitiä, veljeä tms?
Toljake kirjoitti:
Vihaksihan se pistää lähinnä siksi että sinä haluaisit jotain muuta, mutta se on sinun toiveesi/ihanteesi/tms., ei miehesi. Toivot toiselta jotain mikä on samaa kuin sinä, jotain mitä sillä toisella ei ole annettavanaan, ainakaan juuri nyt. Luovut siitä toiveesta ja viha kyllä menee ohi, samalla saat olla itse se mikä olet ja toinen saa olla mikä on. Millä tavalla pääset tuohon tilaan onkin sitten oma juttunsa.
Tai sitten olen täydellisen pihalla asian kanssa, mutta omapa on elämäni :)Suurkuluttaja Ratikkakuski (jolla on absolutisti-vaimo) on harvoin lukenut noin täyspäistä tekstiä.
- Ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kyselen: Onko sinulla ollut läheistä alkoholistia? Isää, aitiä, veljeä tms?
Kyllä Toljake asiaa puhuu. Toiveita paremmasta saa ihmisellä olla. En koskaan ole vaatinut miestäni lopettamaan, mutta esim. terveyteen vedoten olen pyytänyt vähentämään. Mutta se on hänen elämäänsä, hän haluaa alkohoolia joten sitä saakoot. Minä lähden. En halua elää elämääni pullojen keskellä, sainhan sitä tehdä jo koko lapsuuteni.
Ap. kirjoitti:
Kyllä Toljake asiaa puhuu. Toiveita paremmasta saa ihmisellä olla. En koskaan ole vaatinut miestäni lopettamaan, mutta esim. terveyteen vedoten olen pyytänyt vähentämään. Mutta se on hänen elämäänsä, hän haluaa alkohoolia joten sitä saakoot. Minä lähden. En halua elää elämääni pullojen keskellä, sainhan sitä tehdä jo koko lapsuuteni.
Alkoholisti ei milloinkaan myönnä omaavansa alkoholiongelmaa, koska katsoo ettei alkoholi ole hänelle ongelma.
Lusikat jakoon vaan, mies ei siitä muutu. Tai ota sinä lusikat ja jätä miehelle juomalasit. Hän pilaa myös terveytensä ellei sitten maksa sano kokonaan poks. Ennen pitkää olet myös omaishoitaja, jos jäät. Kuka tietää vaikka hän reagoisi lähtöösi ryhdistäytymällä. 1/100 miehestä tekee niin, loput ryyppää entistä rankemmin.
- Ap.
Jos kerran lähden niin takaisin en kyllä palaa. Raitistuminen tulee sitten liian myöhään jos on tullakseen.
- rumamies
Kyllä sun on nyt erottava. Tuu vaikka mun luokse kun mä en juopottele. Olen yksinäinenkin joten kaipaisin juttu seuraa..
- Panos Köyrös
pokaa har-hörhö tai Kyösti.
- Sitä saa mitä tilaa:
.
Sitä saa mitä tilaa
har!
. - rumamies
8 kaljaa joka päivä on aika paljon ja jos siihen juo vielä viikonloppuisin kunnon kännit niin ohoh. onko se juoppo miehes koskaan selvinpäin siis?
harrastaako se liikuntaa yhtään. Yhes kalja pullos on 130 kaloria ja jos laskee et juo 8 päiväs vaikka 5 kertaa viikossa niin se on 5000 kaloria viikossa tulee kaljasta. Ei ihme jos miehes lihoo et kohta se on pekkä läskikasa.
Itse en pystyis noin paljon juomaan. Juon ehkä kerran kuussa enkä juo mitään överi kännejä. Muista myös et alkoholisti ei ikinä myönnä ongelmaansa ennen kun joku läheinen puuttuu siihen kunnolla. Onko sillä miehellä siskoja tai veljiä tai vanhempia. Voisit niille vähän vihjaista et miehes juo joka päivä. No sun tuska ja sun päätös. Kuten Toljake sanoi teillä on eri näkemys liiasta. Jos mies ei ite tajua tehdä kompromissia sun vuoksi ja sä alat pakottamaan, taitaa vaan soppa syventyä.
Mä olen luultavasti nykyään liian helposti luovuttava, mutta en jäisi kattelemaan miestä jonka elämäntavat pilaa minunkin elämänlaatuni. Olen niin itsekäs nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573441Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472816Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482620Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572321Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572043- 1551697
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241174