Parittomat viimeisen kerran

.................

Tohtoritar:

"Miksi sellaiset miehet jotka ovat meidän kanssamme tasavertaisia eivät ilmoittaudu."

"Mä en voi sille mitään että mulla on korkea koulutus ja että mulla leikkaa."

On se ihme että tuollaiselle takakireälle kurttunaamalle ei valioyksilöä löydy :D Hitto että voi ihmisellä olla suuret luulot itsestään.

181

2349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Ei tämä sarja kyllä mitään epätoivoista hinkua suhteeseen herätä. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa inhottavan kurpan kanssa.

• Jack Dempsey

Kati löysi sitten yhdennellätoista hetkellä juonen päästä kiinni ja palasi Savvoon. Miehen löytäminen on hälle enemmän kuin todennäköstä.
      Onnea porukan fiksuimmalle naiselle.

• höttötöttörö

No nämä naiset katsovat edelleen että heillä on pääomaa, ilmeisesti loputtomiin, odotella josko se 100% unelmien mies ilmestyy sieltä jostakin rämpyttelemään kitaraa oman parvekkeen alle ruusu hampaiden välissä. No ihan sama, siinäpähän odottavat.

Emma on ainoa noista, joka on joskus saanut tuta sen, miltä tuntuu kun sitä pääomaa ei ole lainkaan, ja ehkä juuri siksi on otettu kun löytää ihmisen joka hänet hyväksyy.

Mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella?

• ......
        höttötöttörö kirjoitti:

No nämä naiset katsovat edelleen että heillä on pääomaa, ilmeisesti loputtomiin, odotella josko se 100% unelmien mies ilmestyy sieltä jostakin rämpyttelemään kitaraa oman parvekkeen alle ruusu hampaiden välissä. No ihan sama, siinäpähän odottavat.

Emma on ainoa noista, joka on joskus saanut tuta sen, miltä tuntuu kun sitä pääomaa ei ole lainkaan, ja ehkä juuri siksi on otettu kun löytää ihmisen joka hänet hyväksyy.

Mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella?

Ajatellaan vaikka että onpa nirsoja akkoja.

• Pitäiskö ottaa
        ...... kirjoitti:

Ajatellaan vaikka että onpa nirsoja akkoja.

kuka tahansa urpo ettei sanottais nirsoksi

• ........
        Pitäiskö ottaa kirjoitti:

kuka tahansa urpo ettei sanottais nirsoksi

Tämä on jännä tämä naisten ajatusmaailma. Miehiä ajatellaan sillä tavalla että "kenet ottaisin". Miehiä on tyrkyllä ja siitä vaan valkkaamaan. Sellaista on naisen elämä. Ja jos itselle sopivia ei ole tyrkyllä, niin vika on miesten, koska ovat liian urpoja tms.

• ...
        ........ kirjoitti:

Tämä on jännä tämä naisten ajatusmaailma. Miehiä ajatellaan sillä tavalla että "kenet ottaisin". Miehiä on tyrkyllä ja siitä vaan valkkaamaan. Sellaista on naisen elämä. Ja jos itselle sopivia ei ole tyrkyllä, niin vika on miesten, koska ovat liian urpoja tms.

No koska urpon voisi oikeasti kuka tahansa nimenomaan ottaa. Hyvää miestä ei sitten niin vain otetakaan.

• -M-

Ohjelman kunniaksi on sanottava että ainakin minussa se herätti tunteita: tuskastumista, myötähäpeää ja ihastumista. Jälkimmäinen tunne tuli vain ja ainoastaan Katin ansiosta. Miten nainen voikin olla noin upea? Oma sinkkuelämä tuntuu astetta ankeammalta nyt kun tietää että tuollaisiakin naisia on vapaalla jalalla, ainakin yksi.

• Jyystärikarju

Kati on kohtuullisen näköinen. Meskun kanssa ainoa, jota noista voisi sen puolesta ehkä harkita. Lisäksi sanoi pitävänsä matematiikasta, joka tietysti plussaa. Huonoa on, että pitää jotain ällöttävää rakkia ja muutti jonnekin hevon kuuseen.

• -M-
        Jyystärikarju kirjoitti:

Kati on kohtuullisen näköinen. Meskun kanssa ainoa, jota noista voisi sen puolesta ehkä harkita. Lisäksi sanoi pitävänsä matematiikasta, joka tietysti plussaa. Huonoa on, että pitää jotain ällöttävää rakkia ja muutti jonnekin hevon kuuseen.

Kuvaavaa on se että Katin koirakin vaikutti fiksummalta kuin nämä muut naiset. Ympäristöllä on tosiaan suuri vaikutus. Jos Katia kuvataan kaupungin vilinässä, niin vaikutus on huomattavasti laimeampi, mutta kun hän istuu mökin verannalla ja katselee kaukaisuuteen niin ainakin tämän sinkkumiehen mieli herkistyy...

• 767889999q

Yksi eukoista Keniassa "vapaaehtoistyössä". Sattumaako, että kenialaisilla miehillä on maailman isoimmat...

• Nyyh ja parq

Tämä sarja kuvasi kyllä hyvin sitä mistä naisten sinkkuus johtuu. Heidän omasta asenteestaan. Kuvitelleen itse olevansa jotain niiiiiiiiin upeaa, vaikka ei sitä muiden silmissä olla. Oma vika, ei käy yhtään sääliksi.

• mies32

No kyllä minäkin miehenä kuvittelen noilla naisilla olevan varaa vähän valkata. Ainakin enemmän kuin tässä ohjelmassa nähty. Baareihin vaan tarjolle ja aloitteita tekemään, niin varmasti löytyy jokaisella mies. Ei vaan saa lannistua ensimmäisistä harhaosumista.

• Juu. Laatunaisia,
        mies32 kirjoitti:

No kyllä minäkin miehenä kuvittelen noilla naisilla olevan varaa vähän valkata. Ainakin enemmän kuin tässä ohjelmassa nähty. Baareihin vaan tarjolle ja aloitteita tekemään, niin varmasti löytyy jokaisella mies. Ei vaan saa lannistua ensimmäisistä harhaosumista.

joiden ei kannata mitä tahansa amisurpoa ottaa.

• tohtori fil
        mies32 kirjoitti:

tuskin kukaan on sitä mieltä, että joku näistä kosijakokelaista olisi naisten pitänyt valita. Ehkä enemmänkin närää herättää se että naiset antavat ymmärätää ettei mistään löydy heille sopivaa. Itse ainakin koin että tämä olisi ollut se rivien välistä tuleva viesti.

Yksikin heistä sanoi ohjelmassa käyneen baareissa ja joka puolella, mutta tuloksetta. tämä antaisi ymmärtää ettei hän ole missään kohdannut itselleen oikeata sonnia.

• .............
        tohtori fil kirjoitti:

tuskin kukaan on sitä mieltä, että joku näistä kosijakokelaista olisi naisten pitänyt valita. Ehkä enemmänkin närää herättää se että naiset antavat ymmärätää ettei mistään löydy heille sopivaa. Itse ainakin koin että tämä olisi ollut se rivien välistä tuleva viesti.

Yksikin heistä sanoi ohjelmassa käyneen baareissa ja joka puolella, mutta tuloksetta. tämä antaisi ymmärtää ettei hän ole missään kohdannut itselleen oikeata sonnia.

TV-ohjelmassa esiintyneet miehet olivat tismalleen sopivan tasokkaita ko kurpille. Ei helmiä sioille.

• mies32
        tohtori fil kirjoitti:

Taisivat myös mainita, etteivät oikein osaa tehdä aloitteita. Ei noista kukaan niin säkenöivältä näytä, että miehiä jonossa olisi iskemässä heitä. Mutta jos oppivat itse valkkaamaan miehet joille tekevät aloitteita, alkaa osumaan.

• King Corvax
        tohtori fil kirjoitti:

Siis mitä vikaa muka oli ohjelman miehissä? Mukavia, naisia hyvin kohtelevia, fiksuja, kilttejä... kunnollisia eikä rumia läskejä.

Minä ainakin olen sitä mieltä, että jos nainen ei löydä kymmenistä eteen marssitetuista miehistä itselleen ketään niin vika on naisen nirsoudessa. Minulla ei ole koskaan ollut elämässäni tilannetta, että olisi ollut useampi kuin 2 naista kiinnostunut yhtäaikaa ja AINA niistä kahdesta on joko joutunut ottamaan tai halunnut ottaa sen kumppanin jota on sitten katseltu seuraavat viikot tai vuodet.

• -------------------
        King Corvax kirjoitti:

Siis mitä vikaa muka oli ohjelman miehissä? Mukavia, naisia hyvin kohtelevia, fiksuja, kilttejä... kunnollisia eikä rumia läskejä.

Minä ainakin olen sitä mieltä, että jos nainen ei löydä kymmenistä eteen marssitetuista miehistä itselleen ketään niin vika on naisen nirsoudessa. Minulla ei ole koskaan ollut elämässäni tilannetta, että olisi ollut useampi kuin 2 naista kiinnostunut yhtäaikaa ja AINA niistä kahdesta on joko joutunut ottamaan tai halunnut ottaa sen kumppanin jota on sitten katseltu seuraavat viikot tai vuodet.

"niistä kahdesta on joko joutunut ottamaan tai halunnut ottaa sen kumppanin jota on sitten katseltu seuraavat viikot tai vuodet."

Tämä lause kertoo paljon sinusta. Jos mies JOUTUU ottamaan jonkun itselleen, niin en kunniota miestä pätkän vertaa. Olet ilmeisesti joku omanarvontuntoa vailla oleva nössö, joka ei pysty olemaan yksin? Ja sitten oletat että kaikkien muiden pitäisi toimia yhtä selkärangattomasti ja säälittävästi.

Ja entäpä jos haluaa löytää kumppanin jota katselee seuraavat 30-40 vuotta? Silloin on ehkä järkevämpää miettiä vähän tarkemmin sitä valintaansa kuin silloin jos etsii lyhyempiaikaista seuraa.

• huhhhhuh
        King Corvax kirjoitti:

Mahtaa olla ihana suhde kun on joutuu olemaan yhdessä. Huh, on siinä selkärangaton äijä, juuri niinkuin ------------------- sanoikin. Mistä tällaisia sikiää?

• Mies1980-2

Ihminen oppii yllättävän paljon juuri epäonnistumisten kautta. Itse komppaan miehenä eniten sarjan naisista emmaa. Hän kävi aktiivisesti treffeillä, ja sarjan naisista muut useimmiten vain nyrpistelivät nenäänsä.

Sarjan naiset olivat pärjääjiä, ja varmasti tahtoihmisiä. Parisuhde asioissa heiltä kuitenkin puuttui tahto. Ei anneta miehelle mahdollisuutta, jos kipinä puuttuu. Saattoiko kipinän puuttuminen johtua naisista itsestään? Minusta näistä naisista puuttui herkkyyys, ja sen tilalla oli kovuus, mikä on täysin päin vastaista kuin se feminiinisyys, jota ainakin minä miehenä naisessa arvostan. Tuskin on kaukana todellisuudesta se väite, että nykyajan naiset ovat liian stressaantuneita löytääkseen itsestään feminiinisen ja vastaanottavan puolen. Naisen etuoikeus tai velvollisuus on tehdä valinta, kun mies on tehnyt aloitteen. Osaa naisista selvästi vaivasi se, että miehet eivät juuri tee aloitteita heitä kohtaan (eivät tutustu miehiin luonnollisisssa yhteyksissä), ja sen vuoksi katkeroituminen.

• höttötöttörö

Nuo naiset olivat henkisesti niin äijiä itsekin, että ei ihan mikä tahnsa mies enää käykään. Tuskin kukaan.

• tuhd1np3ppu

Kuka mies ylipäätänsä tahtoo "äijämäisen" naisen jolla ei ole miehelle muuta annettavaa kuin kummalisia vaatimuksia ties mistä vähäpätöisimmistä asiosta? Pitkätukkainen kitaransoittaja....voihan viude...

• ,.....,
        tuhd1np3ppu kirjoitti:

Kuka mies ylipäätänsä tahtoo "äijämäisen" naisen jolla ei ole miehelle muuta annettavaa kuin kummalisia vaatimuksia ties mistä vähäpätöisimmistä asiosta? Pitkätukkainen kitaransoittaja....voihan viude...

Mitä vikaa on pitkätukkaisissa kitaransoittajissa?? Mullekin kävis. Ei kyl oo pakko olla pitkä tukka ja voi soittaa vaikka bassookin. Ei ole ollenkaan vähäpätöistä.

• höttötöttörö
        tuhd1np3ppu kirjoitti:

Se mikä usein naisten käytöksessä on minusta kummallista on, että tämä Lenikin, joka siitä kitaransoittajasta haaveili on itse ulkoiselta olemukseltaan ja ulosanniltaan, sekä muutenkin hyvin perinteisen oloinen potentiaalinen "pullantuoksuinen äiti".

Ehkä en vain miehenä ymmärrä sitä, että jos itse on jonkinlainen, tässä tapauksessa lapsista pitävä, lapsista ja perheestä haaveileva, ruuanlaitosta ja "kodin tekemisestä" pitävä, ihan normaali ja lämpimän oloinen nainen, niin sitten tuntuu haluavan jotain mikä ei ollenkaan sovi siihen kuvioon. Pitäisi löytyä se pitkätukkainen kitaraa soittava mies, josta mielikuvana ei ensimmäiseksi ainakaan minulle tule tällainen lämmin perheihminen. Ellei sitten ole sellainen hippi- humanistityylinen mies, mikä hyvinkin voi olla kyseessä.

Mutta siis en ymmärrä sitä, miksi tavisnaisillekin usein se unelmien mies tuntuu olevan vähän sellainen epätyypillinen mies. Vastakohdat vetävät puoleensa, ymmärrän, mutta jos on spesifisiä perheunelmia joihin liittyy lapset ja koko helahoito, niin miksi etsiä sitten sellaista mikä siihen ei välttämättä parhaiten sovi?

istä muutenkaan johtuu että naisilla on tapana unelmoida mieheistä erittäin epärealistisella tavalla? Eivät miehet niin tee, paitsi palstan neitsythullut. Jokaisella lienee jotain toiveominaisuuksia, mutta naiset tuntuvat rakentavan niitä ihan eri pieteetillä kuin miehet. Enkä usko sekuntiakaan että se johtuisi pelkästään siitä, että miehet vain kelpuuttavat seksinhimoissaan naisia helpommin. Jokin muu syy tässä on sille, miksi naisilla on kovin täydellisiä ja pitkälle vietyjä unelmia siitä millainen miehen pitäisi olla. Ja kun ne unelmat vielä tuntuvat olevan sitä sorttia, että jos kukaan ei niitä vastaa, niin mieluummin on yksin.

Mitä helvetin järkeä on ajaa itsensä siihen tilanteeseen, että ennemmin pitää unelmansa, kuin saa parisuhteen? Oikeasti tuohan on ihan järjetöntä. Hullua. Jos tässä otetaan Leni vielä esimerkiksi, niin hänhän todellakin on tuonut esille todella syvän tarpeensa saada jakaa elämänsä miehen kanssa, saada lapsia ja perustaa perhe. Mutta unelmansa ovat tuhonneet sen, koska on aivan selvää että kipinää ei löydy siksi, että on päästetty unelmat liian pitkälle, liian täydellisiksi ja ripustauduttu niihin. Eihän tuossa ole minkään valtakunnan järkeä!

• Mies1985
        tuhd1np3ppu kirjoitti:

Äijämäisyys on väärinkäytetty sana. Miehuus perustuu rohkeuteen ja toimintaan.

Nainen sen sijaan on pariutumisessa enemmänkin kakkavaipoissa makaava, jokelteleva vauva jonka kirkaisuja ja kirmaisuja miehen pitää ihastella lumoontuneena. Ja näin se aina menee.

Vauvanainen voi enintään sylkeä lusikalla annetun ruuan miehen naamalle.

• hipit rautaa
        höttötöttörö kirjoitti:

Se mikä usein naisten käytöksessä on minusta kummallista on, että tämä Lenikin, joka siitä kitaransoittajasta haaveili on itse ulkoiselta olemukseltaan ja ulosanniltaan, sekä muutenkin hyvin perinteisen oloinen potentiaalinen "pullantuoksuinen äiti".

Ehkä en vain miehenä ymmärrä sitä, että jos itse on jonkinlainen, tässä tapauksessa lapsista pitävä, lapsista ja perheestä haaveileva, ruuanlaitosta ja "kodin tekemisestä" pitävä, ihan normaali ja lämpimän oloinen nainen, niin sitten tuntuu haluavan jotain mikä ei ollenkaan sovi siihen kuvioon. Pitäisi löytyä se pitkätukkainen kitaraa soittava mies, josta mielikuvana ei ensimmäiseksi ainakaan minulle tule tällainen lämmin perheihminen. Ellei sitten ole sellainen hippi- humanistityylinen mies, mikä hyvinkin voi olla kyseessä.

Mutta siis en ymmärrä sitä, miksi tavisnaisillekin usein se unelmien mies tuntuu olevan vähän sellainen epätyypillinen mies. Vastakohdat vetävät puoleensa, ymmärrän, mutta jos on spesifisiä perheunelmia joihin liittyy lapset ja koko helahoito, niin miksi etsiä sitten sellaista mikä siihen ei välttämättä parhaiten sovi?

istä muutenkaan johtuu että naisilla on tapana unelmoida mieheistä erittäin epärealistisella tavalla? Eivät miehet niin tee, paitsi palstan neitsythullut. Jokaisella lienee jotain toiveominaisuuksia, mutta naiset tuntuvat rakentavan niitä ihan eri pieteetillä kuin miehet. Enkä usko sekuntiakaan että se johtuisi pelkästään siitä, että miehet vain kelpuuttavat seksinhimoissaan naisia helpommin. Jokin muu syy tässä on sille, miksi naisilla on kovin täydellisiä ja pitkälle vietyjä unelmia siitä millainen miehen pitäisi olla. Ja kun ne unelmat vielä tuntuvat olevan sitä sorttia, että jos kukaan ei niitä vastaa, niin mieluummin on yksin.

Mitä helvetin järkeä on ajaa itsensä siihen tilanteeseen, että ennemmin pitää unelmansa, kuin saa parisuhteen? Oikeasti tuohan on ihan järjetöntä. Hullua. Jos tässä otetaan Leni vielä esimerkiksi, niin hänhän todellakin on tuonut esille todella syvän tarpeensa saada jakaa elämänsä miehen kanssa, saada lapsia ja perustaa perhe. Mutta unelmansa ovat tuhonneet sen, koska on aivan selvää että kipinää ei löydy siksi, että on päästetty unelmat liian pitkälle, liian täydellisiksi ja ripustauduttu niihin. Eihän tuossa ole minkään valtakunnan järkeä!

"Pitäisi löytyä se pitkätukkainen kitaraa soittava mies, josta mielikuvana ei ensimmäiseksi ainakaan minulle tule tällainen lämmin perheihminen. Ellei sitten ole sellainen hippi- humanistityylinen mies, mikä hyvinkin voi olla kyseessä."

Minä ymmärsin niin, että Leni etsi juuri sellaista vähän hippityylistä miestä ulkonäöltään ja arvomaailmaltaan. Sellaisen kuvan sain Lenistä itsestäänkin, boheemi ja lämmin ihminen.

• höttötöttörö
        hipit rautaa kirjoitti:

"Pitäisi löytyä se pitkätukkainen kitaraa soittava mies, josta mielikuvana ei ensimmäiseksi ainakaan minulle tule tällainen lämmin perheihminen. Ellei sitten ole sellainen hippi- humanistityylinen mies, mikä hyvinkin voi olla kyseessä."

Minä ymmärsin niin, että Leni etsi juuri sellaista vähän hippityylistä miestä ulkonäöltään ja arvomaailmaltaan. Sellaisen kuvan sain Lenistä itsestäänkin, boheemi ja lämmin ihminen.

Boheemia en hänestä näillä tiedoilla saanut tekemälläkään, vaan hyvin tavallisen lämminhenkisen naisen, joka voisi olla hyvää äiti/vaimomateriaalia.

Voi hyvin olla että sellaista humanistikitaristia etsii. En käy vastaan väittämään. Saattaa olla aika harvassa, mutta ehkä hänellekin rämpyttelijä vielä löytyy.

• ..............
        hipit rautaa kirjoitti:

Minusta Leni taas vaikuttaa passiivis-agressiiviselta ja katkeralta vanhalta piialta joka ei kukkeimmillaan ollessaan onnistunut koukuttamaan YTM:ää ja purkaa nyt turhautumistaan imeskelemällä mustaa munaa Keniassa.

• höttötöttörö
        .............. kirjoitti:

Minusta Leni taas vaikuttaa passiivis-agressiiviselta ja katkeralta vanhalta piialta joka ei kukkeimmillaan ollessaan onnistunut koukuttamaan YTM:ää ja purkaa nyt turhautumistaan imeskelemällä mustaa munaa Keniassa.

Jos haluaa ajatella kaikesta negatiivisten stereotypioiden mukaan, niin sitten varmaan noin.

• Kommentti1

Tuot tässä hyviä pointteja esille. Väitän, että työelämä on yksi tekijä, joka vie naisen herkkyyden. Vasta silloin herkkyys pääsee esille, kun pääsee kunnolla rauhoittumaan ja rentoutumaan. Silloin on aikaa tunteilleen ja muutenkin kuulostella paremmin itseään. Vaikka työstään pitäisikin paljon, monissa paikoissa tehdään kuitenkin työtä "niska limassa", pienheköillä resursseilla olisi tarkoitus saada hyvää jälkeä aikaan mahdollisimman kustannustehokkaasti. Stressi siis vie oikeat aidot tunteet aivan muualle.
        Tämänkaltaisessa ohjelmassa tuskin myöskään uskaltaa tuoda herkkää puoltaan esiin, on helpompi naurahdella miesten typeryyksille tai miehet sitä ja tätä kuin oikeasti avata itseään.
        Työelämäkin on tavallaan kierre - rahaa kuitenkin tarvitsee elämiseen ja työstä saa omalla tavallaan mielihyvää ja henkistä pääomaa. Mutta miehet ja työelämä ja kunnianhimo on haasteellisempi yhtälö - on haastavaa vaihtaa työpäivän jälkeen taas naiselliseen vastaanottavaan herkkyyteen. Vahvalle naiselle parisuhteen luominen ja sen ylläpitäminen on haaste nyky-yhteiskunnassa. Vahva nainen kun yleensä on päältä vahva (miehet pelästyvät, mieluiten torjuvat naisen lähestymiset, kun semmoinen ei herätä niin tunteita), vaikka siellä vahvan naisen sisällä olisi miten herkkä ja kaunis sydän tahansa, jopa herkempi kuin päällisin puolin ei niin vahvalla naisella. Ne tunteet vaan voivat olla monen kerroksen alla, piilossa haudattuna.

• .....
        .............. kirjoitti:

Mustaa huumoria. Arvostan.

• höttötöttörö
        Kommentti1 kirjoitti:

Tuot tässä hyviä pointteja esille. Väitän, että työelämä on yksi tekijä, joka vie naisen herkkyyden. Vasta silloin herkkyys pääsee esille, kun pääsee kunnolla rauhoittumaan ja rentoutumaan. Silloin on aikaa tunteilleen ja muutenkin kuulostella paremmin itseään. Vaikka työstään pitäisikin paljon, monissa paikoissa tehdään kuitenkin työtä "niska limassa", pienheköillä resursseilla olisi tarkoitus saada hyvää jälkeä aikaan mahdollisimman kustannustehokkaasti. Stressi siis vie oikeat aidot tunteet aivan muualle.
        Tämänkaltaisessa ohjelmassa tuskin myöskään uskaltaa tuoda herkkää puoltaan esiin, on helpompi naurahdella miesten typeryyksille tai miehet sitä ja tätä kuin oikeasti avata itseään.
        Työelämäkin on tavallaan kierre - rahaa kuitenkin tarvitsee elämiseen ja työstä saa omalla tavallaan mielihyvää ja henkistä pääomaa. Mutta miehet ja työelämä ja kunnianhimo on haasteellisempi yhtälö - on haastavaa vaihtaa työpäivän jälkeen taas naiselliseen vastaanottavaan herkkyyteen. Vahvalle naiselle parisuhteen luominen ja sen ylläpitäminen on haaste nyky-yhteiskunnassa. Vahva nainen kun yleensä on päältä vahva (miehet pelästyvät, mieluiten torjuvat naisen lähestymiset, kun semmoinen ei herätä niin tunteita), vaikka siellä vahvan naisen sisällä olisi miten herkkä ja kaunis sydän tahansa, jopa herkempi kuin päällisin puolin ei niin vahvalla naisella. Ne tunteet vaan voivat olla monen kerroksen alla, piilossa haudattuna.

Suomessa on aina ollut erittäin vahvoja naisia. Pellot on käännetty ja lapset hoidettu siinä sivussa. Tehtaissa on tehty töitä sota-aikana ja rintamallekin Lottina tultu. Suomalainen nainen on lähtökohtaisesti melko vahva, eikä se varmaankaan ole kovinkaan laajalti ongelma miehille.

Mutta se saattaa jo ollakin, jos naisen vahvuus alkaa tarkoittaa sitä että nainen kilpailee miehen kanssa suoraan asioista. Sekin saattaa olla ongelma, jos naisen vahvuus tarkoittaa sitä että hänen pitää olla maskuliinisella tavalla johtaja elämänsä asioissa.

Pääasiassa uskon että naisen vahvuus vieraannuttaa miehet silloin kun nainen astuu miehen ja naisen suhteessa perinteiselle "maskuliinisen pätemisen" alueelle. Nainen voi olla vaikka miten kova ja luja johtaja, tehdä tonneittain rahaa ja päästä ammatillisesti vaikka mihin mittoihin, mutta siitä ei välttämättä ole pienintäkään haittaa yksityiselämälle, jos sitä ei hiero mieskumppaniehdokkaiden naamaan. Koska miehet ovat aina jossain määrin hiererkiatietoisia ja kilpailulle alttiita. Mutta vain miesten kesken. Miehen ja naisen kilpailu miehisissä asioissa ei ole suositeltavaa, koska iehet eivät vain osaa suhtautua siihen oikein. Mistä lienee primäärivaistoista peräisin, mutta mies ja nainen kilpailemassa kullasta ja kunniasta keskenään on vääränlainen kilpailu, kilpailu missä miehellä on ihan hirvittävästi enemmän hävittävää kuin naiselle, jolla taas ei oikeastaan ole muuta kuin voitettavaa.

Moderni mies kyllä sulattaa vahvan naisen, mutta yhä nykyäänkin höänelle voi olla vaikeaa olla minkäänlaisessa kilpailutilanteessa naisen kanssa. Eikä nainenkaan usein pidä miehestä joka jää kakkoseksi kilpailussa. Siksi sitä kilpailuasetelmaa pitäisi välttää kuin ruttoa ja pyrkiä olemaan kahdestaan vain naisena ja miehenä.

• ...........
        höttötöttörö kirjoitti:

Boheemia en hänestä näillä tiedoilla saanut tekemälläkään, vaan hyvin tavallisen lämminhenkisen naisen, joka voisi olla hyvää äiti/vaimomateriaalia.

Voi hyvin olla että sellaista humanistikitaristia etsii. En käy vastaan väittämään. Saattaa olla aika harvassa, mutta ehkä hänellekin rämpyttelijä vielä löytyy.

No kuka tahansa tavisnainen tai perheenäitityyppi ei kyllä lähde vapaaehtoistyöhön Keniaan. Kyllä se aika ennakkoluulotonta ja seikkailunhaluistakin luonnetta vaatii.

• .............
        ........... kirjoitti:

No kuka tahansa tavisnainen tai perheenäitityyppi ei kyllä lähde vapaaehtoistyöhön Keniaan. Kyllä se aika ennakkoluulotonta ja seikkailunhaluistakin luonnetta vaatii.

Katkeruus ja mustankullinhimo sen sinne ajoi.

• höttötöttörö
        ............. kirjoitti:

Katkeruus ja mustankullinhimo sen sinne ajoi.

Olen joskus miettinyt että mitä sinä (ja muut vastaavaa kirjoittavat kommentoijat) kirjoittajana saat tuollaisesta kommentista? Tuossahan toistat siis kaikkein helpoimman, typerimmän ja matalaotsaisimman kliseen minkä voi keksiä. Mikään muu tuota väitettä ei tue, kuin palstan yleinen oletus siitä, että näin saattaa olla.

Miksi siis kirjoittaa asia, missä ei ole mitään informaatioarvoa, mikä on liian klisee ollakseen aidosti loukkaava ja mikä on vielä lause, jota kaikki kaltaisesi varmasti miettivät jo ennen kuin sen päätit tuohon kirjoittaa?

What's the point?

• Mies1985
        ........... kirjoitti:

Tavisnainen voi lähteä juuri Keniaan koska telkkari sanoo että se on hyvä. Telkkarissa ei koskaan kerätä rahaa esim.Romanian tai Venäjän sukupuolitautisille katulapsille vaan ainoastaan vihamielisten rotujen edustajille.

• Umbahbah
        höttötöttörö kirjoitti:

Monet naiset eivät ajattele välttämättä mikä heille sopisi hyvin, vaan mitä he eniten haluaisivat, silleen teini-ihastusmaisesti. Se tekee pariutumisesta hiukka vaikeaa, kun miehillä ei ole aikaa eikä kiinnostusta esittää jotain tv-sarjamaista roolihahmoa.

• kgldgfld
        höttötöttörö kirjoitti:

Olen joskus miettinyt että mitä sinä (ja muut vastaavaa kirjoittavat kommentoijat) kirjoittajana saat tuollaisesta kommentista? Tuossahan toistat siis kaikkein helpoimman, typerimmän ja matalaotsaisimman kliseen minkä voi keksiä. Mikään muu tuota väitettä ei tue, kuin palstan yleinen oletus siitä, että näin saattaa olla.

Miksi siis kirjoittaa asia, missä ei ole mitään informaatioarvoa, mikä on liian klisee ollakseen aidosti loukkaava ja mikä on vielä lause, jota kaikki kaltaisesi varmasti miettivät jo ennen kuin sen päätit tuohon kirjoittaa?

What's the point?

Olen tullut siihen tulokseen, että palstalla on useampia sellaisia kirjoittajia, jotka eivät ymmärrä, että kliseessä olisi jotain vikaa. He vain haluavat paukuttaa typeriä ideoitaan eetteriin.

• no need 2 please me
        höttötöttörö kirjoitti:

Suomessa on aina ollut erittäin vahvoja naisia. Pellot on käännetty ja lapset hoidettu siinä sivussa. Tehtaissa on tehty töitä sota-aikana ja rintamallekin Lottina tultu. Suomalainen nainen on lähtökohtaisesti melko vahva, eikä se varmaankaan ole kovinkaan laajalti ongelma miehille.

Mutta se saattaa jo ollakin, jos naisen vahvuus alkaa tarkoittaa sitä että nainen kilpailee miehen kanssa suoraan asioista. Sekin saattaa olla ongelma, jos naisen vahvuus tarkoittaa sitä että hänen pitää olla maskuliinisella tavalla johtaja elämänsä asioissa.

Pääasiassa uskon että naisen vahvuus vieraannuttaa miehet silloin kun nainen astuu miehen ja naisen suhteessa perinteiselle "maskuliinisen pätemisen" alueelle. Nainen voi olla vaikka miten kova ja luja johtaja, tehdä tonneittain rahaa ja päästä ammatillisesti vaikka mihin mittoihin, mutta siitä ei välttämättä ole pienintäkään haittaa yksityiselämälle, jos sitä ei hiero mieskumppaniehdokkaiden naamaan. Koska miehet ovat aina jossain määrin hiererkiatietoisia ja kilpailulle alttiita. Mutta vain miesten kesken. Miehen ja naisen kilpailu miehisissä asioissa ei ole suositeltavaa, koska iehet eivät vain osaa suhtautua siihen oikein. Mistä lienee primäärivaistoista peräisin, mutta mies ja nainen kilpailemassa kullasta ja kunniasta keskenään on vääränlainen kilpailu, kilpailu missä miehellä on ihan hirvittävästi enemmän hävittävää kuin naiselle, jolla taas ei oikeastaan ole muuta kuin voitettavaa.

Moderni mies kyllä sulattaa vahvan naisen, mutta yhä nykyäänkin höänelle voi olla vaikeaa olla minkäänlaisessa kilpailutilanteessa naisen kanssa. Eikä nainenkaan usein pidä miehestä joka jää kakkoseksi kilpailussa. Siksi sitä kilpailuasetelmaa pitäisi välttää kuin ruttoa ja pyrkiä olemaan kahdestaan vain naisena ja miehenä.

Periaatteessa parisuhde, joka perustuu siihen, että tarvitsee miestä/naista, voi myös johtaa kilpailuasetelmiin. Vielä jos tarvitsevuuden olettaa olevan yhteydessä välittämisen/rakkauden etc määrään - ja jopa laatuun. Tarvitumpi on rakastetumpi? Tarvitsevampi rakastaa enemmän, aidommin ja paremmin? (Esimerkkejä ketjussa Mihin miestä tarvitaan tjtn).

Naisen "vahvuus" voi siis vieraannuttaa miehen myös siitä syystä, että mies haluaa olla tarvittu (nimenomaan miehenä), vaikka naiselle riittäisi, että mies on.

Jos sanon, että en tarvitse herra x:a (en ole vailla häneltä mitään, en halua hänestä "hyötyä"), riittää, että hän on olemassa, rakkauteni on huonoa ja liian vähäistä, ja olen liian vahva ja pärjäävä, joten mies poistuu paremmille metsästysmaille.

• Pensacola
        höttötöttörö kirjoitti:

Hyviä pointteja tuossa kirjoituksessa. Seurustelin naisen kanssa, joka oli hyvin kilpailuhenkinen ja tavoitteli nopeaa nousua johtajanpaikoilla. Ei siinä mitään, mutta huomasin suhteen mittaan, että sama alkoi näkyä parisuhteen puolella, ja "johtajanaamaria" oli ilmeisesti vaikea laittaa narikkaan kotiin tullessa. En ole alistuva (enkä dominoiva), vaan mieluummin itsenäisyydestä tykkäävä persoona, joten lisääntyvät väännöt ja naisen haluttomuus antaa periksi koskaan alkoi ärsyttää pidemmän päälle. Uskon, että monet miehet eivät halua jatkuvasti vääntää naisensa kanssa, vaan muodostaa molempien mielestä toimivan tiimin.

• tynnyrin kolina
        Mies1985 kirjoitti:

Tavisnainen voi lähteä juuri Keniaan koska telkkari sanoo että se on hyvä. Telkkarissa ei koskaan kerätä rahaa esim.Romanian tai Venäjän sukupuolitautisille katulapsille vaan ainoastaan vihamielisten rotujen edustajille.

Horinat "vihamielisistä roduista" osoittavat, että olet melkoisen pahasti tynnyrissä kasvanut. Sinähän se tässä vihamielinen olet ja lisäksi mielenterveysongelmainen ynnä pedofiliaan taipuvainen.

• King Corvax
        Mies1985 kirjoitti:

Kaikki rodut ovat vihamielisiä mutta eniten valkoisia ovat tappeneet valkoiset itse.

• ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
        Mies1985 kirjoitti:

Äijämäisyys on väärinkäytetty sana. Miehuus perustuu rohkeuteen ja toimintaan.

Nainen sen sijaan on pariutumisessa enemmänkin kakkavaipoissa makaava, jokelteleva vauva jonka kirkaisuja ja kirmaisuja miehen pitää ihastella lumoontuneena. Ja näin se aina menee.

Vauvanainen voi enintään sylkeä lusikalla annetun ruuan miehen naamalle.

Muistetaanpa kuitenkin, ettei SINULLA ole mitään kokemusta naisista tai suhteista.

Kommenttisi kertovat myös syyn siihen.

Olet naurettava ja kyllästyttävän tyhmä.

• ..............
        höttötöttörö kirjoitti:

Koska eihän siinä ole mitään järkeä tyytyä, kun yksin on parempi kuin huonon miehen kanssa. Minä olen ainakin aina tiennyt, että se, että löytäisin haluamani miehen on äärimmäisen epätodennäköistä ja varmaankin tulen olemaan lopunkin elämääni yksin, mutta mitä ihmettä minä jollakin taviksella tekisin?! Mitä hyvää hän toisi elämääni? Ei mitään, päinvastoin minä joutuisin tekemään hänelle asioita eli muuttaisin elämäni huonommaksi. Mieluummin olen yksin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei kukaan tee elämästään huonompaa vain siksi, että "saisi" olla parisuhteessa!

• heh heh heh vaan

Onko näitä vastauksii väsänny yks ja sama mies?

Naistenhan täytyy olla nykyään kovia, eimeitä kukaan elätä.

• Keisarilla ei ole va
        höttötöttörö kirjoitti:

What's the point?

Tällaisen mielipiteen ihan avoimesti julkilaukaiseva on kuin se lapsi, joka sanoi että keisarilla ei ole vaatteita. Koko parisuhdehöttö on niin naisten tekopyhyyden kyllästämää, että kuka tahansa joka pöllyttää ilmapiiriä sanomalla suoraan ja avoimesti että täti lähti Afrikkaan ottamaan mustaa munaa vittuunsa pitäisi palkita Tieto-Finlandialla.

• asödfkj övaoisvöa
        ,....., kirjoitti:

Mitä vikaa on pitkätukkaisissa kitaransoittajissa?? Mullekin kävis. Ei kyl oo pakko olla pitkä tukka ja voi soittaa vaikka bassookin. Ei ole ollenkaan vähäpätöistä.

Se on parisuhteen kannalta täysin epäolennaista. Ei siinä muuta vikaa ole.

• JaPöhJaPuh
        heh heh heh vaan kirjoitti:

Onko näitä vastauksii väsänny yks ja sama mies?

Naistenhan täytyy olla nykyään kovia, eimeitä kukaan elätä.

Katotaas, paljonko naisia on julkisella puolella ja paljonko miehiä yksityisellä?

Tästä voi päätellä, että miehet pääasiassa edelleenkin elättävät pääosan naisista. Mutta onneksi naisilla on harha riippumattomuudesta.

• EiJumalatontaNaista

Oliko yksikään naisista kristitty eli uskova?

• höh12345

Kati muuttoaa seurasi kysely jossa pohdittiin maalaisen miehen ja kaupunkilaismiehen liittoa. Siis Kuopio on iso kaupunki jossa asuu kaupunkilaisia. Ei ne Kuopiossa kaikki ole maalaisia, pieni vähemmistö saa palkkansa maataloudesta. Kuopiossa on yliopisto ja suuri osa työpaikoista on julkisella sektorilla.

• ...............

Koko Kehä 3:n ulkopuolinen Suomi on maaseutua!

• Kaupunki se on

Minäkin ihmettelin Kuopiosta puhumisen maaseutuna, Kuopion kaupunkihan on yksi Suomen harvoista yliopistokaupungeista ja Itä-Suomen läänin suurin kaupunki.

• höttötöttörö
        Kaupunki se on kirjoitti:

Minäkin ihmettelin Kuopiosta puhumisen maaseutuna, Kuopion kaupunkihan on yksi Suomen harvoista yliopistokaupungeista ja Itä-Suomen läänin suurin kaupunki.

Ja kasvukeskus!

• hubba bubba
        ............... kirjoitti:

Koko Kehä 3:n ulkopuolinen Suomi on maaseutua!

Kehä 3:n sisäpuoli on unelmien metropoli ja Helsingin kantakaupunki on El Dorado.

• ...........

Jotain nollatutkimustahan ne pakertaa näissä maaseudun yliopistoissa. Ei älykkäälle ja koulutetulle kaupunkilais- eli siis helsinkiläisnaiselle ole oikein vastusta näistä landemaistereista. Jos sellaisen joutuu ottamaan, niin aika urhea likka on ja on enää turha syyttää nirsoilusta kun noin paljon uhrautuu.

• Kuopiolaisnainen

Kuopio on myös alueellisesti laaja, kun Riistavesi ja Karttula (maalaispaikkakuntia) kuuluvat Kuopioon ja laajenemista tiedossa (Nilsiä). Toki keskustaan tullaan sieltä maalta asioille. Se, että mielipiteitä maalaismiehen ja kaupunkilaisnaisen yhteensopimisesta kyseltiin Kuopion torilla ,oli pientä vaihtelua siihen nähden että mielipiteitä olisi kyselty Helsingin rautatieaseman edessä; mielipide ei edellyttänyt että vastaaja olisi ollut maalainen. Ja eikö ohjelmassa sanottu, että (koulutetut) sinkkunaiset asuvat kaupungeissa ja (ehkä vähemmän koulutetut) sinkkumiehet maalla. Kuopion ympärillä on tuota maaseutua ja sen väki käy Kuopiossa. Ja keskustasta käydään maalla mökeillä (kuten Kati, vaikka en tiedä missä asuu), retkeilemässä, lavatansseissa, ostamassa luomuruokaa jne.

• King Corvax
        Kuopiolaisnainen kirjoitti:

Kuopio on myös alueellisesti laaja, kun Riistavesi ja Karttula (maalaispaikkakuntia) kuuluvat Kuopioon ja laajenemista tiedossa (Nilsiä). Toki keskustaan tullaan sieltä maalta asioille. Se, että mielipiteitä maalaismiehen ja kaupunkilaisnaisen yhteensopimisesta kyseltiin Kuopion torilla ,oli pientä vaihtelua siihen nähden että mielipiteitä olisi kyselty Helsingin rautatieaseman edessä; mielipide ei edellyttänyt että vastaaja olisi ollut maalainen. Ja eikö ohjelmassa sanottu, että (koulutetut) sinkkunaiset asuvat kaupungeissa ja (ehkä vähemmän koulutetut) sinkkumiehet maalla. Kuopion ympärillä on tuota maaseutua ja sen väki käy Kuopiossa. Ja keskustasta käydään maalla mökeillä (kuten Kati, vaikka en tiedä missä asuu), retkeilemässä, lavatansseissa, ostamassa luomuruokaa jne.

Kuopiossa on myös Suomen helpoimmat naiset. Sehän on miesten kesken tunnettua faktaa. Ja koska naiset ovat laumasieluja, niin snobbailevasta Helsingistä takaisin helppojen naisten pariin siirtyminen saattoi olla pariutumisen kannalta fiksuin veto, jota kukaan sarjassa teki.

Ongelmanahan ei ollut miesten vähyys vaan naisten korkea rima. MOT

Seura tekee kaltaisekseen.

• Mies1985

Nainen voisi käydä ammattiopiston tai vaikka kansanopistotutkinnon kautta koulunkäyntiavustajaksi. Sen jälkeen samaistua siihen koulutukseen. Eli se ongelma on korjattavissa.

• Työnnä sinä

kansaopistosi sinne minne ei päivä paista eikä kuu kumota

• onnea vain

Tolla tohtorinnalla voi kyllä tulla olemaan vaikeuksia löytää miestä. Se, että on tarve korottaa itsensä muiden yläpuolelle pelkän koulutuksen takia on kyllä todella surullista ja kertoo muutenkin mielenlaadusta paljon.

Sen vähän, mitä seurasin niin muut oli varsin helposti lähestyttäviä. Katille varsinkin varmasti ottajia löytyy.

• höttötöttörö

Sillä tohtorisnaisella oli myös jännä tapa artikuloida kun puhuivat noista asioista. En oikein osaa kuvailla, mutta jännällä tavalla hän äänenkäytöllään jotenkin joka kerta etäännytti itsensä keskustelusta, antaessaan niitä tiettyjä lausuntoja asioista. Ei puhunut normaalisti, vaan otti sen tietyn äänen ja olemuksen ja antoi nimenomaan jonkun "lausunnon". Ja silmät menivät samalla kiinni kun näin teki.

Aloin jossain kohtaa ihan tosissani miettimään mistä se johtuu ja oma johtopäätökseni asiasta oli, että hän ei ollut niin rohkea ja itsevarma kuin sanoissaan oli. Siksi hänen piti vetää ikäänkuyin rooli päälle ennen kuin alkoi puhumaan. Ei pokka ja itsetunto riittänyt puhua asioista omana itsenään.

Tämä tohtorisnainen tuntui olevan eniten pihalla omasta itsestään. Tai niin se minulle ainakin välittyi. Ja kummallisesti hän koko ajan painotti että töissä tarvitsee olla niin kova. Kulttuurituottajanko pitää olla jokin prikaatinkenraali? Varmaan ihan vaativaa työtä, mutta please. Jokin kumma fiilis oli koko naisessa, feikki fiilis jos suoraan sanotaan. Sellainen fiilis, että ripustautuu juuri titteleihin ja muihin asioihin, lausuntoihin omasta kovuudestaan ja senkin esiintuominen että itsellä leikkaa oli jotenkin outo. Ymmärrän jos netissä kehuskelee, mutta tuolla live-elämän puolella itseään ei tuolla tavalla tuo esille muuta kuin ne, jotka ovat epävarmoja tai kusipäitä. Itsensäkorostajat ovat jostakin kärsiviä ihmisiä, olkoon se huono itsetunto, epävarmuus, riittämättömyyden tunne, huominhaku, tai pelkkä yleinen kusipäisyys.

Luulen että tohtori on erittäin epävarma omasta itsestään ja siksi haluaisi miehen joka täräyttää sukat jalasta ja ottaa turvalliseen kainaloon, jossa tämä naisparka voisi vihdoinkin olla oma haavoittuva itsensä.

• jepjep
        höttötöttörö kirjoitti:

Sillä tohtorisnaisella oli myös jännä tapa artikuloida kun puhuivat noista asioista. En oikein osaa kuvailla, mutta jännällä tavalla hän äänenkäytöllään jotenkin joka kerta etäännytti itsensä keskustelusta, antaessaan niitä tiettyjä lausuntoja asioista. Ei puhunut normaalisti, vaan otti sen tietyn äänen ja olemuksen ja antoi nimenomaan jonkun "lausunnon". Ja silmät menivät samalla kiinni kun näin teki.

Aloin jossain kohtaa ihan tosissani miettimään mistä se johtuu ja oma johtopäätökseni asiasta oli, että hän ei ollut niin rohkea ja itsevarma kuin sanoissaan oli. Siksi hänen piti vetää ikäänkuyin rooli päälle ennen kuin alkoi puhumaan. Ei pokka ja itsetunto riittänyt puhua asioista omana itsenään.

Tämä tohtorisnainen tuntui olevan eniten pihalla omasta itsestään. Tai niin se minulle ainakin välittyi. Ja kummallisesti hän koko ajan painotti että töissä tarvitsee olla niin kova. Kulttuurituottajanko pitää olla jokin prikaatinkenraali? Varmaan ihan vaativaa työtä, mutta please. Jokin kumma fiilis oli koko naisessa, feikki fiilis jos suoraan sanotaan. Sellainen fiilis, että ripustautuu juuri titteleihin ja muihin asioihin, lausuntoihin omasta kovuudestaan ja senkin esiintuominen että itsellä leikkaa oli jotenkin outo. Ymmärrän jos netissä kehuskelee, mutta tuolla live-elämän puolella itseään ei tuolla tavalla tuo esille muuta kuin ne, jotka ovat epävarmoja tai kusipäitä. Itsensäkorostajat ovat jostakin kärsiviä ihmisiä, olkoon se huono itsetunto, epävarmuus, riittämättömyyden tunne, huominhaku, tai pelkkä yleinen kusipäisyys.

Luulen että tohtori on erittäin epävarma omasta itsestään ja siksi haluaisi miehen joka täräyttää sukat jalasta ja ottaa turvalliseen kainaloon, jossa tämä naisparka voisi vihdoinkin olla oma haavoittuva itsensä.

Samoja ajatuksia. Varmasti on fiksu eikä kannatakaan tyytyä mihinkään ihan daijuun äijään. Jos antaa koulutuksen määritellä itsensä ja kumppaninsa, niin kyllä aika huonoa menestystä voisi povata.

Ihmistyypiltään tästä huokui juuri sellainen henki, että mahdotonta olisi oppia pitämään. Ulkonäkö sinänsä ei ollut mikään issue.

• sptohim0w9ym9

Se on sun tulkinta, että koulutuksen korostaminen on yläpuolelle asettumista. Voihan sen ajatella vain eri suunnalla olemiseksi. Ymmärrän sen, että koulutettu nainen tahtoo käyttää vapaasti omaa sanastoaan kotona, löytää yhteisiä kiinnostuksenkohteita (jotka liittyvät koulutukseen tai sen tuomiin valmiuksiin, mm. kulttuurintuntemukseen vaikkapa oopperan saralla tai kielitaitoon), keskustella taiteeseen ja tieteeseen liittyvistä aiheista. Okei, kyllä Riitta monta kertaa toisti sen, että hän on tohtori. Ehkä se kertoi myös siitä, että tuo tutkinto oli ollut hänelle suuri ponnistus (niin kuin se useimmille on tai ainakin vaatii pirunmoisen työmäärän humanistisella puolella). Joka tapauksessa riitankaltainen nainen tylsisistyisi pelkissä arkisissa keskusteluissa.

• mies32
        sptohim0w9ym9 kirjoitti:

Se on sun tulkinta, että koulutuksen korostaminen on yläpuolelle asettumista. Voihan sen ajatella vain eri suunnalla olemiseksi. Ymmärrän sen, että koulutettu nainen tahtoo käyttää vapaasti omaa sanastoaan kotona, löytää yhteisiä kiinnostuksenkohteita (jotka liittyvät koulutukseen tai sen tuomiin valmiuksiin, mm. kulttuurintuntemukseen vaikkapa oopperan saralla tai kielitaitoon), keskustella taiteeseen ja tieteeseen liittyvistä aiheista. Okei, kyllä Riitta monta kertaa toisti sen, että hän on tohtori. Ehkä se kertoi myös siitä, että tuo tutkinto oli ollut hänelle suuri ponnistus (niin kuin se useimmille on tai ainakin vaatii pirunmoisen työmäärän humanistisella puolella). Joka tapauksessa riitankaltainen nainen tylsisistyisi pelkissä arkisissa keskusteluissa.

No eipä Riitasta ohjelmassa saanut sellaista kuvaa, että ajattelunsa menisi yli hilseen taviksiltakaan.
        Puhuvatko tohtorit kotonaan latinaa vai mitä tarkoitit kielitaidon merkityksellä? Entä miten paljon korkeakoulutukseen liittyy kulttuurintuntemus? Vai pitäisikö Riitan keskittyä vain tasan saman koulutuksen hankkineisiin?

• Oopperatekstityksistä
        mies32 kirjoitti:

No eipä Riitasta ohjelmassa saanut sellaista kuvaa, että ajattelunsa menisi yli hilseen taviksiltakaan.
        Puhuvatko tohtorit kotonaan latinaa vai mitä tarkoitit kielitaidon merkityksellä? Entä miten paljon korkeakoulutukseen liittyy kulttuurintuntemus? Vai pitäisikö Riitan keskittyä vain tasan saman koulutuksen hankkineisiin?

väitelleisiin?

• sptohim0w9ym9
        mies32 kirjoitti:

Kielitaito oli siis yksi koulutuksen tuomista valmiuksista (toki sitä voi muutenkin saada ja hankkia) ja kielet ovat humanisteille usein tärkeä kiinnostuksenkohde tai intohimo, josta voi ammentaa vieraskielisiä kirjoja lukemalla ja niistä keskustelemalla, kieliä opiskelemalla, matkustelussa. Oman sanaston käytöllä tarkoitin, että jos ja kun yliopistokoulutuksen myötä sanavarasto on karttunut sivistyssanojen puolella, ei niillä tarvitse snobbailla, mutta on mukavaa, jos ei tarvitse joka kerta miettiä, ymmärtääkö kumppani sanan vai ei. Kulttuurintuntemus liittyy humanistiseen ja taidepuolen koulutukseen. Kulttuurintuntemusta voi kuka tahansa syventää ja hallita, mutta humanisteille ja taidepuolen ammattilaisille siihen liittyy yleensä suuri merkitys: näytelmät, runot, muu kaunokirjallisuus, filosofia ja sen historia, ooppera jne. ovat pohjattoman rikas maailma harrastettavaksi ja keskusteltavaksi. Uskon, että Riitan kohdalla olisi sopiva mies, jolla on riittävästi yhteistä koulutuksessaan, mutta myös riittävästi erilaista. Maisterikin tod. näk. riittäisi, mutta se olisi vähimmäisvaatimus hänelle. Tai ylempi tutkinto, mutta se voisi varmaan olla lähelllä olevalta alalta, ei samalta. Itse olen muusikko ja humanisti (nainen); tuore miesystävä on opiskellut teknistä alaa mutta myös filosofiaa ja harrastaa kaunokirjallisuutta. Yhteinen kieli ja maailma löytyy näillä eväillä.

• sptohim0w9ym9
        sptohim0w9ym9 kirjoitti:

Kielitaito oli siis yksi koulutuksen tuomista valmiuksista (toki sitä voi muutenkin saada ja hankkia) ja kielet ovat humanisteille usein tärkeä kiinnostuksenkohde tai intohimo, josta voi ammentaa vieraskielisiä kirjoja lukemalla ja niistä keskustelemalla, kieliä opiskelemalla, matkustelussa. Oman sanaston käytöllä tarkoitin, että jos ja kun yliopistokoulutuksen myötä sanavarasto on karttunut sivistyssanojen puolella, ei niillä tarvitse snobbailla, mutta on mukavaa, jos ei tarvitse joka kerta miettiä, ymmärtääkö kumppani sanan vai ei. Kulttuurintuntemus liittyy humanistiseen ja taidepuolen koulutukseen. Kulttuurintuntemusta voi kuka tahansa syventää ja hallita, mutta humanisteille ja taidepuolen ammattilaisille siihen liittyy yleensä suuri merkitys: näytelmät, runot, muu kaunokirjallisuus, filosofia ja sen historia, ooppera jne. ovat pohjattoman rikas maailma harrastettavaksi ja keskusteltavaksi. Uskon, että Riitan kohdalla olisi sopiva mies, jolla on riittävästi yhteistä koulutuksessaan, mutta myös riittävästi erilaista. Maisterikin tod. näk. riittäisi, mutta se olisi vähimmäisvaatimus hänelle. Tai ylempi tutkinto, mutta se voisi varmaan olla lähelllä olevalta alalta, ei samalta. Itse olen muusikko ja humanisti (nainen); tuore miesystävä on opiskellut teknistä alaa mutta myös filosofiaa ja harrastaa kaunokirjallisuutta. Yhteinen kieli ja maailma löytyy näillä eväillä.

Kai se on niin, jos kymmenisen vuotta (kouluvuosien päälle) viettää yliopistolla kiehtovien kirjojen parissa ja keskustelevissa ja haastavissa seminaariryhmissä, tahtoo kotiinkin eräänlaisen seminaariryhmän, varsinkin jos työ on kalpea varjo vain opiskelun antoisuuteen verrattuna.

• kjkbkjn m,n,m
        sptohim0w9ym9 kirjoitti:

Kai se on niin, jos kymmenisen vuotta (kouluvuosien päälle) viettää yliopistolla kiehtovien kirjojen parissa ja keskustelevissa ja haastavissa seminaariryhmissä, tahtoo kotiinkin eräänlaisen seminaariryhmän, varsinkin jos työ on kalpea varjo vain opiskelun antoisuuteen verrattuna.

Riitan työ Tamperetalon koordinaattorina ei kyllä vastaa kuvaa siitä työstä, jossa kuvittelee olevan älyllisisä haasteita. Työssä varmasti tarvitsee sitä Riitan mainitsemaa "leikkaavuutta", mutta en usko, että varsinaisia intellektuelleja haasteita juurikaan on.

• korjaamo*
        kjkbkjn m,n,m kirjoitti:

Riitan työ Tamperetalon koordinaattorina ei kyllä vastaa kuvaa siitä työstä, jossa kuvittelee olevan älyllisisä haasteita. Työssä varmasti tarvitsee sitä Riitan mainitsemaa "leikkaavuutta", mutta en usko, että varsinaisia intellektuelleja haasteita juurikaan on.

Itselleni haasteeksi riittää yritys kirjoittaa sana ä-l-y-l-l-i-s-i-ä.

• .................
        sptohim0w9ym9 kirjoitti:

Ihan turhaan itseään rampauttaa, jos tuollaisia ehtoja miehelle asettaa. Sivistyssanoja osatakseen ei tarvitse olla tohtori ja voihan ne tärkeimmät sanat vaikka miehelleen opettaa, jos kokee tärkeäksi arjessa viljellä vaikeita ja harvinaisia sivistyssanoja. Yhteiset intressit ja harrastukset on yleensä ihan hyvä ja yhteensitova tekijä, mutta monista, melkeinpä suurimmasta osasta pareja tiedetään, että ei mikään välttämättömyys suhteen toimivuudelle. Eli tässä on taas vain kyse yhdenlaisesta nirsoudesta, jossa kumppanille listataan ennakolta hirveä määrä ehtoja jotka tulee täyttää. Minusta tuo ei eroa paljoakaan siitä kuin jos mies päättää ennakolta että naisella pitää olla D-kupin tissit, punaiset hiukset ja pitkät sääret. Ihan samanlaista ulkokohtaista ominaisuuksien listaamista millä ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa tekemistä sen naistenkin aina mainostaman sielujen sympatian kanssa.

• prk pqokq+
        ................. kirjoitti:

Ihan turhaan itseään rampauttaa, jos tuollaisia ehtoja miehelle asettaa. Sivistyssanoja osatakseen ei tarvitse olla tohtori ja voihan ne tärkeimmät sanat vaikka miehelleen opettaa, jos kokee tärkeäksi arjessa viljellä vaikeita ja harvinaisia sivistyssanoja. Yhteiset intressit ja harrastukset on yleensä ihan hyvä ja yhteensitova tekijä, mutta monista, melkeinpä suurimmasta osasta pareja tiedetään, että ei mikään välttämättömyys suhteen toimivuudelle. Eli tässä on taas vain kyse yhdenlaisesta nirsoudesta, jossa kumppanille listataan ennakolta hirveä määrä ehtoja jotka tulee täyttää. Minusta tuo ei eroa paljoakaan siitä kuin jos mies päättää ennakolta että naisella pitää olla D-kupin tissit, punaiset hiukset ja pitkät sääret. Ihan samanlaista ulkokohtaista ominaisuuksien listaamista millä ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa tekemistä sen naistenkin aina mainostaman sielujen sympatian kanssa.

Mutta etkö edes voi ymmärtää, että joku unelmoi ja kaipaa miestä, jonka kanssa tuo voisi olla totta. Toisenlaisen miehen kanssa koko tiede-taide-suuntautuneen vapaa-ajan (jota yksin ehkä osan vapaa-ajastaan viettää) voi menettää. Omasta puolestani annan miehen rauhassa haaveilla naisesta D-kupilla, punaisilla hiuksilla ja pitkillä säärillä. Omasta mielestäni unelmat/nirsous eroavat erittäin paljon toisistaan. Kummasti se sielujen sympatiakin löytyy helpommin ihmisen kanssa, jonka kanssa henkinen maailma on samanlainen, ehkä jollain miehellä naisen kanssa, joka ulkoiselta habitukseltaan sytyttää seksuaalisesti. Riitta sanoi sen viisauden, että aivot ovat suurin ja tärkein sukupuolielin. Aamen.

• atm2
        prk pqokq+ kirjoitti:

Mutta etkö edes voi ymmärtää, että joku unelmoi ja kaipaa miestä, jonka kanssa tuo voisi olla totta. Toisenlaisen miehen kanssa koko tiede-taide-suuntautuneen vapaa-ajan (jota yksin ehkä osan vapaa-ajastaan viettää) voi menettää. Omasta puolestani annan miehen rauhassa haaveilla naisesta D-kupilla, punaisilla hiuksilla ja pitkillä säärillä. Omasta mielestäni unelmat/nirsous eroavat erittäin paljon toisistaan. Kummasti se sielujen sympatiakin löytyy helpommin ihmisen kanssa, jonka kanssa henkinen maailma on samanlainen, ehkä jollain miehellä naisen kanssa, joka ulkoiselta habitukseltaan sytyttää seksuaalisesti. Riitta sanoi sen viisauden, että aivot ovat suurin ja tärkein sukupuolielin. Aamen.

Unelmat ja nirsous eroaa toisistaan, sanot. Mutta miten?

Tiede-taide vapaa-aikaa voisi hänkin harrastaa tyttöporukassa, jos sitä miestä ei siinä kategoriassa löydy, eikö?

Minäkin haluaisin miehenä seksuaalisesti puoleensa vetävän seksisymbolin (esim. nyt sitten vaikka tyyliin Gwyneth Paltrow), mutta ihan realistina en kuitenkaan ehkä ole ihan sillä tasolla. Vähempikin kelpaa. Nirsoille naisille ei muu kelpaa kuin juuri se unelmamies.

• mies32
        prk pqokq+ kirjoitti:

Sehän tässä on pointti, että koulutus, älykkyys, kielitaito, kulttuurintuntemus, yleissivistys eivät kulje aina käsi kädessä. Ihan hyvin vaikka varastoduunari voi olla älykäs oopperanharrastaja.
        Siksi tälläisten ehdottomien koulutusvaatimuksien esittäminen on samaa sarjaa kuin kumppanin sukutaustan seulominen tai kotikaupungin perusteella karsiminen.

• Tyhmyys se oli
        prk pqokq+ kirjoitti:

kyrpä ja pillu ne on tärkeimmät sukupuolielimet ainakin meilläpäin. Ja joillakin on iso kyrpä ja joillakin valitettavasti iso pillu. Runkatkoot akateemikot vaan aivojaan, meilläpäin nussitaan niin että työnnetään kyrpä pilluun ja rynkytetään kunnes roiskahtaa.

• Normimiäs

Tämän tohtorinaisen kommenteista tuli tunne että hänen tapailu olisi jonkinlaista kisaa jossa kumpikin heittelee toinen toistaan nokkelampia heittoja tai syvällisiä aforismeja. Jos mies pärjää tässä älykkyyskilpailussa, sitten hän voisi olla kiinnostunut. Ei tunnu oikelta tutustumiselta eikä tähän outoon kilpaan moni mies halua.

Tämä yksi osoittautui veikeäksi persoonaksi ja siten myös kiinnostavimmaksi. Eikä mikään yllätys että ainoastaan hän löysi miehen. :)
      Kati teki 'uuden jaon' siirtymällä uusille seuduille jossa kilpailuasema lienee vähän suotuisampi hänelle. Löytänee seuraa.

Loppujen ongelma on se ettei oikein kukaan mies innosta eikä motivaatiokaan tunnu olevan korkealla. Heidän ainoa mahdollisuus olisi olla itse aloitteellinen kun tälläisen harvinaisen kipinätapauksen näkevät. Heillä kun ei olemus tai luonne osoittautunut sellaiseksi jolla tälläisiä erikoistapauksia vedetään puoleensa itsestään. Passiivista prinsessalinjaa jatkamalla jäävät sinkuiksi. Ja taitavat olla ihan tyytyväisiä kohtaloonsa.

• sptohim0w9ym9

Akateeminen koulutus opettaa analysoimaan mm. mitkä ovat perusteltuja käsityksiä, mitkä perusteettomia tulkintoja tai ennakkoluuloja, etsimään niitä perusteluja ja kysymään olennaisia kysymyksiä. Tämä kaikki voi olla käytössä alueella kuin alueella parisuhteessa. Samantyyppinen koulutus auttaa keskustelujen käymisessä ja ristiriitojen ratkaisuissa.

• mies32
        sptohim0w9ym9 kirjoitti:

Akateeminen koulutus opettaa analysoimaan mm. mitkä ovat perusteltuja käsityksiä, mitkä perusteettomia tulkintoja tai ennakkoluuloja, etsimään niitä perusteluja ja kysymään olennaisia kysymyksiä. Tämä kaikki voi olla käytössä alueella kuin alueella parisuhteessa. Samantyyppinen koulutus auttaa keskustelujen käymisessä ja ristiriitojen ratkaisuissa.

Ei tunnu täsmäävän sen paremmin Riitan kuin muutaman tämänkään palstan akateemisuuttaan mainostavan kanssa.

Varmaan tuossa kuitenkin on perää, mutta mitään yleispätevää sääntöä tuosta ei voi tehdä sen enempää kuin nyt vaikka kauniaislaisten sivistyneisyydestä tai kauniiden älykkyydestä.

• .....

Voi vain arvailla kuinka monelle tämäkin nainen on vittuansa jakanut.

• ......

Tuskin osun väärään, jos veikkaan, että ei ainakaan sinulle.

• pariton mies

Lopussa naiset juttelivat siitä kuinka yksinkin voi olla onnellinen ja jos sattuu kohtaamaan jonkun, niin se on plussaa. Ymmärrän että on mukava vain elellä ja odotella. Voi kun se olisi mahdollista miehellekin. He eivät ymmärrä miltä vastaava tilanne tuntuu miehestä. Rento odottelu kun ei todellakaan tuota mitään tulosta.

Sitten vielä ihmetellään miksi yksinäiset miehet syrjäytyvät ja voivat pahoin...

• No ei nyt ihan

noinkaan. Puoli vuotta sitten päätin lopettaa treffeillä käymisen toivottomana ja päätin alkaa nauttia elämästäni. Treffien sijaan olen käytänyt kaiken liikenevän ajan erilaisiin (kulttuuri- yms. harrastuksiin ja täytyy sanoa, että olen nyt paljon onnellisempi kuin silloin kun käytin kaiken liikenevän ajan naisen etsintään. Jos kohtaloni on olla loppuelämä yksin, niin olen sitten. Parisuhde olisi ihan kiva, mutta enää en aio sellaista väkisin etsiä Se tulee vastaan jos tulee. Olen 35 v. akateeminen mies, jolla periaatteessa olisi vientiä, mutta ei sellaisten naisten kanssa, jotka missään määriin sytyttäisivät tai joilla olisi yhtään saman suuntaiset elämänarvot.

• ei työtä, ei naista
        No ei nyt ihan kirjoitti:

noinkaan. Puoli vuotta sitten päätin lopettaa treffeillä käymisen toivottomana ja päätin alkaa nauttia elämästäni. Treffien sijaan olen käytänyt kaiken liikenevän ajan erilaisiin (kulttuuri- yms. harrastuksiin ja täytyy sanoa, että olen nyt paljon onnellisempi kuin silloin kun käytin kaiken liikenevän ajan naisen etsintään. Jos kohtaloni on olla loppuelämä yksin, niin olen sitten. Parisuhde olisi ihan kiva, mutta enää en aio sellaista väkisin etsiä Se tulee vastaan jos tulee. Olen 35 v. akateeminen mies, jolla periaatteessa olisi vientiä, mutta ei sellaisten naisten kanssa, jotka missään määriin sytyttäisivät tai joilla olisi yhtään saman suuntaiset elämänarvot.

Olet ilmeisesti sellainen mies, joka aina halutessaan saa baarista tms. pillua. Mikäs tollasen on sinkuksi heittäytyessä.

Itse tarvitsen tyttöystävän sillä muuten en saa pillua.

• ...............
        ei työtä, ei naista kirjoitti:

Olet ilmeisesti sellainen mies, joka aina halutessaan saa baarista tms. pillua. Mikäs tollasen on sinkuksi heittäytyessä.

Seksinsaanti on tärkeää mielenterveydelle ja itsetunnolle. Olen samaa mieltä, vaikka näitä viestejä aina jostain syystä miinustellaankin. Naisille seksin saanti on itsestäänselvyys tai sitten heitä ei vain kiinnosta seksi, niin siitä syystä he miinustelevat näitä viestejä, joissa miehet ilmoittaa, että haluavat ja suorastaan tarvitsevat seksiä.

• Yksikään nainen ei
        ............... kirjoitti:

Seksinsaanti on tärkeää mielenterveydelle ja itsetunnolle. Olen samaa mieltä, vaikka näitä viestejä aina jostain syystä miinustellaankin. Naisille seksin saanti on itsestäänselvyys tai sitten heitä ei vain kiinnosta seksi, niin siitä syystä he miinustelevat näitä viestejä, joissa miehet ilmoittaa, että haluavat ja suorastaan tarvitsevat seksiä.

halua olla miehelle VAIN "pillu". Jos mies avoimesti myöntää, että syy miksi hän haluaa seurustella on seksi, niin ei hommasta tule mitään. Tarvitaan rakkautta, jotta voisi olla seksiä.

• Tahdon panna
        Yksikään nainen ei kirjoitti:

halua olla miehelle VAIN "pillu". Jos mies avoimesti myöntää, että syy miksi hän haluaa seurustella on seksi, niin ei hommasta tule mitään. Tarvitaan rakkautta, jotta voisi olla seksiä.

Kuka sanoi että VAIN seksi kiinnostaa? Eikö riitä että seksi kiinnostaa eniten, mutta voihan sitä muutenkin hengailla.

• iuarhtn9t83hn9q
        ei työtä, ei naista kirjoitti:

Hah, nuorena minusta tyttöystävänä olemiseen ei seksi kuulunut missään nimessä! Sitä piti tutustua, haluaako toisen kanssa naimisiin vai ei.

• eltyj0w4jm0wy0y
        Tahdon panna kirjoitti:

Kuka sanoi että VAIN seksi kiinnostaa? Eikö riitä että seksi kiinnostaa eniten, mutta voihan sitä muutenkin hengailla.

Vanha sana ja totuus "sublimaatio" on unohtunut. Koulutetut naiset lienevät keskimäärin melko taitavia sublimoimaan seksuaaliset tarpeensa taideharrastuksiin, kodin laittamiseen ja luonnonrakkauteen. Ei tule niin pahasti takkiin ja voi olla antoisampaa kuin monessa parisuhteessa.

• Marathustra

Mies haluaa seksiä joka viikko, oli rakkautta tai ei. Se olisi naisten hyvä ymmärtää keskustelun pohjaksi. Seksiä varten ei tosin tarvitse seurustella. Ja toisaalta seurustelun syynä pitäisi, mun mielestä, olla moni muukin asia kuin seksi.

• menaiset taaas

Höpö höpö.

On olemassa seksiin hyvin eri tavalla suhtautuvia naisia. Rakkaus (kiintymys) syntyy biologien mukaan mm. seksissä, joka tuottaa tyydytystä. Seksin kokeminen nautinnollisena on yksi niistä tekijöistä, jotka sitovat paria toisiinsa. Jos niin ei olisi, olisimme paljon nykyistä polygamisempia.

• 12+13

"Mä en voi sille mitään että mulla on korkea koulutus ja että mulla leikkaa."

Korkea koulutus ei automaattisesti takaa, että leikkaa. Se kertoo ainoastaan pitkäjänteisyydestä. Väitöskirjan voi laatia hyvin keskinkertaisella älykkyydellä. Tiedän tämän, koska työskentelen itse tiedeyhteisössä ja olen joutunut lukemaan kollegoideni tuottamaa roskaa. Jos sinua siteerataan laajasti kansainvälisesti, niin työlläsi on merkitys.

En ole katsonut sarjaa, mutta aloittajan esittämä lainaus kuulostaa äärettömän typerältä. Älykkyyttä on niin monenlaista, että koko keskustelu on turha. Matemaattisesti lahjakas ihminen voi olla sosiaalisesti avuton ja nokkela huuliveikko voi taas olla heikko ratkomaan ongelmia. Kumpikaan näistä ei ole välttämättä sivistynyt, mutta voi olla älykäs omalla tavallaan.

Minä veikkaan, että tuommoisen kommentin suustaan päästänyt vain luulee olevansa poikkeuksellisen fiksu, mutta ei todellisuudessa ole sitä.

• "Väitöskirjan voi laatia hyvin keskinkertaisella älykkyydellä. Tiedän tämän, koska työskentelen itse tiedeyhteisössä ja olen joutunut lukemaan kollegoideni tuottamaa roskaa."

:D
        Monet taitavat harrastaa nollatutkimusta, tai tutkivat ideoita, jotka eivät tule toimimaan. Huolestuttavan usein abstraktit ainakin suomalaisissa väitöskirjoissa ovat sen verran epämääräisiä, ettei niistä jää mitään mieleen. Riippuu tietysti vähän alasta, mutta on niitä huonoja tekeleitä myös luonnontieteellisellä puolella.

• Ta-vu-vii-voin?

Riitta: "Mä en voi sille mitään että mulla on korkea koulutus ja että mulla leikkaa."

Sinä: 'Korkea koulutus ei automaattisesti takaa, että leikkaa.'

Eihän tuo Riitan lause edes sellaista syy-seuraus-suhdetta väitä olevan.

Sinä itse kyllä todistat, että korkea koulutus ei ainakaan sinulla merkitse edes kohtuullista suomen kielen hallintaa tai luetun ymmärtämistä.

• 12+13
        Ta-vu-vii-voin? kirjoitti:

Riitta: "Mä en voi sille mitään että mulla on korkea koulutus ja että mulla leikkaa."

Sinä: 'Korkea koulutus ei automaattisesti takaa, että leikkaa.'

Eihän tuo Riitan lause edes sellaista syy-seuraus-suhdetta väitä olevan.

Sinä itse kyllä todistat, että korkea koulutus ei ainakaan sinulla merkitse edes kohtuullista suomen kielen hallintaa tai luetun ymmärtämistä.

Minä kirjoitan virheetöntä kieltä. Sinulle huomautan, että yksinkertaisia lainausmerkkejä käytetään yleensä vain kaksinkertaisten lainausmerkkien sisällä. Ei siis tavalla, jolla siteeraat minua.

Jos ruvetaan saivartelemaan, niin en minä eksplisiittisesti väittänyt Riitan esittäneen moista syy-seuraus-suhdetta. Sinä luit sen rivien välistä. Totesin vain yleisesti, että tittelillä päteminen on typerää, koska tutkinto ei kerro vielä mistään.

Älykkyydellä tai suorituksilla kehuminen antaa kuvan kovista arvoista ja se ei auta pariutumisessa. Tuollaisilla puheilla on harvemmin katetta. Oikeasti fiksujen ihmisten ei tarvitse tuoda itseään tuolla tapaa esille.

T. Kielipoliisi

• Ikisinkku M

Katsoin tuon ihan mielenkiinnosta

"Tää kuulostaa nyt ilkeältä mutta...sellaiset suomalaiset miehet jotka on tasvertasia meidän naisten kanssa ei ilmoittaudu...olin oikeesti etttä..."

http://areena.yle.fi/tv/1712810/#/play
      kohdasta 11:40 alkaen

Jokaisellahan voi olla mielipiteensä mutta niinhän se on että jos mummolookinen nainen ei löytänyt tasoistaan tuossa sarjassa olleista miehistä niin eipä taida löytyä muualtakaan.

• Romulus ja Remus

Tämä on just näidenkin naisten ongelma, että ongelma on aina miehissä, eikä heissä itsessään. Varmaan ihan fiksuja naisia muuten mutta vähän voisi peiliin katsoa ja miettiä että olisiko jotain parannettavaa itsessä, että onko tämä nyt se paras versio minusta jonka voin tarjota?

Jos mies ei löydä naista, niin tarjotaan joukolla neuvoja miten mies voisi parantaa itseään ja mahdollisuuksiaan ostamalla trendikkäämpiä vaatteita, käymällä kuntosalilla, hankkimalla uusia harrastuksia tai jopa menemällä terapiaan sosiaalisten pelkojensa vuoksi. Jos taas nainen ei löydä miestä, niin naiset on ensimmäisenä ajattelemassa että vika on miehissä jotka ovat liian tasottomia tai hyviä miehiä ei ole enää vapaana, mutta ei vahingossakaan haluta ajatella että itseään voisi kehittää.

• owie4jtb923m+0q

Siis haloo: mummolookinen?!!! Mitä ihmeen lellittyjä pikkuprinssejä täällä hengaa? Naisilla oli siistä ja hauskaakin arkipukeutumista, juhlissa juhlien mukaan. Miksi ihmeessä naisen miehelle kelvatakseen pitäisi pukeutua ultraseksikkäästi, varsinkaan jos ei hae pelkkää petiseuraa vaan aitoa parisuhdetta, jossa enin osa ajasta ollaan arkivaatteet päällä ja hoidetaan arkisia hommia.

• ......
        owie4jtb923m+0q kirjoitti:

Siis haloo: mummolookinen?!!! Mitä ihmeen lellittyjä pikkuprinssejä täällä hengaa? Naisilla oli siistä ja hauskaakin arkipukeutumista, juhlissa juhlien mukaan. Miksi ihmeessä naisen miehelle kelvatakseen pitäisi pukeutua ultraseksikkäästi, varsinkaan jos ei hae pelkkää petiseuraa vaan aitoa parisuhdetta, jossa enin osa ajasta ollaan arkivaatteet päällä ja hoidetaan arkisia hommia.

Hei haloo, miksi miehen pitäisi nähdä vaivaa naisen vuoksi, jos enin osa ajasta vietetään sohvan pohjalla piereskelemässä.

• aölkt,0 oqrk
        ...... kirjoitti:

Hei haloo, miksi miehen pitäisi nähdä vaivaa naisen vuoksi, jos enin osa ajasta vietetään sohvan pohjalla piereskelemässä.

Viittaatko muka nyt sarjan naisiin? Eivät todellakaan olleet mitään sohvaperunoita jotka eivät osaisi käyttäytyä.

• kajef oi
        Romulus ja Remus kirjoitti:

Tämä on just näidenkin naisten ongelma, että ongelma on aina miehissä, eikä heissä itsessään. Varmaan ihan fiksuja naisia muuten mutta vähän voisi peiliin katsoa ja miettiä että olisiko jotain parannettavaa itsessä, että onko tämä nyt se paras versio minusta jonka voin tarjota?

Jos mies ei löydä naista, niin tarjotaan joukolla neuvoja miten mies voisi parantaa itseään ja mahdollisuuksiaan ostamalla trendikkäämpiä vaatteita, käymällä kuntosalilla, hankkimalla uusia harrastuksia tai jopa menemällä terapiaan sosiaalisten pelkojensa vuoksi. Jos taas nainen ei löydä miestä, niin naiset on ensimmäisenä ajattelemassa että vika on miehissä jotka ovat liian tasottomia tai hyviä miehiä ei ole enää vapaana, mutta ei vahingossakaan haluta ajatella että itseään voisi kehittää.

Huomautan, että tässä ohjelmassa naiset eivät kyllä viitanneet siihen, että miehet voisivat parantaa asemiaan tekemällä sitä tai tätä. Kyse oli vain siitä tunnetusta kipinän puutteesta. Sehän ei riipu ulkoisten raamien sopivuudesta. Ja se on äärimmäisen harvinainen.

• tohtorismies2
        Romulus ja Remus kirjoitti:

Juuri näin. Kysymyksessä on tällaisen naisen itsepetoksesta. Todellisuudessa syy on oman liiallisen valikoivuuden ja itsestään liian paljon kuvittelemisen yhdistelmästä, miksi sitä miestä ei löydy. Emmalla oli tässä suhteessa paljon realistisempi asenne omiin mahdollisuuksiinsa. Kati oli mielestäni aika tasokas naiseksi, mutta hänelläkin puheiden perusteella valikoivuus oli aivan huiman korkealla. Hänenkin olisi joko laskettava rimaa tai kehitettävä vielä itseä paljon.

Varsinkin iän ikuinen väite, että vapaita, hyviä miehiä ei olisi on pahinta itsepetosta. Näin toteavalla naisella ei voi edes loogisesti olla riittävästi tietoa vapaiden ja hyvien miesten lukumäärästä. Suomessa ihmisiä on paljon ja kaikkien potentiaalisten miesten läpikäyminen veisi todellisuudessa suunnattomasti aikaa, jos olisi teoreettisesti mahdollista suorittaa. Kohtaamisongelma on toki olemassa. Se koskee kuitenkin samalla tavalla molempia sukupuolia.

• Ikisinkku M
        owie4jtb923m+0q kirjoitti:

No se kyseinen nainen, en nyt nimeä muista, minusta vaan näytti mummolta tukkanutturoineen, ei kai sitä mielikuvilleen mitään mahda. Ei tarvitse ultraseksikkäästi naisen pukeutua mutta sitä jotain naisellisuutta persoonassa pitää olla joka kipinöitä munissa voisi sytyttää, noista naisista taisi olla Kati jolla sitä oli, Meskullakin jossain märin mutta muilta se oikeastaan puuttui.

• 24242424
        Ikisinkku M kirjoitti:

No se kyseinen nainen, en nyt nimeä muista, minusta vaan näytti mummolta tukkanutturoineen, ei kai sitä mielikuvilleen mitään mahda. Ei tarvitse ultraseksikkäästi naisen pukeutua mutta sitä jotain naisellisuutta persoonassa pitää olla joka kipinöitä munissa voisi sytyttää, noista naisista taisi olla Kati jolla sitä oli, Meskullakin jossain märin mutta muilta se oikeastaan puuttui.

Et ilmeisesti katsonut sarjaa kokonaan? Riitalla oli montaa kertaa hiukset auki ja ekassa jaksossa myös muhkeilla kiharoilla. Ei kai sitä aina jaksa ja tarvitse pitää hiuksia samalla lailla. Vaihtelu virkistää. Vai olisiko hän viehättävämpi lyhyillä hiuksilla.

Myös silmälaseja ja piilareita Riitta näytti käyttävän vuorotellen. Tämäkin on käsittääkseni aika normaali ja yleistä.

• Ikisnkku M
        24242424 kirjoitti:

Et ilmeisesti katsonut sarjaa kokonaan? Riitalla oli montaa kertaa hiukset auki ja ekassa jaksossa myös muhkeilla kiharoilla. Ei kai sitä aina jaksa ja tarvitse pitää hiuksia samalla lailla. Vaihtelu virkistää. Vai olisiko hän viehättävämpi lyhyillä hiuksilla.

Myös silmälaseja ja piilareita Riitta näytti käyttävän vuorotellen. Tämäkin on käsittääkseni aika normaali ja yleistä.

Sen verran kuitenkin katsoin että pelkästään hiuksia laittamalla ei tulisi Riitasta mieleistä, meillä ei olisi toisillemme mitään annettavaa kun minulla ei olisi riittävästi oppiarvoja eikä Riitalla riittävästi sosiaalista älykkyyttä kommenteistaan päätellen.

• 24242424
        Ikisnkku M kirjoitti:

Sen verran kuitenkin katsoin että pelkästään hiuksia laittamalla ei tulisi Riitasta mieleistä, meillä ei olisi toisillemme mitään annettavaa kun minulla ei olisi riittävästi oppiarvoja eikä Riitalla riittävästi sosiaalista älykkyyttä kommenteistaan päätellen.

Lainaukset omista viesteistäsi:

"että jos mummolookinen nainen ei löytänyt tasoistaan tuossa sarjassa olleista miehistä niin eipä taida löytyä muualtakaan."

"minusta vaan näytti mummolta tukkanutturoineen, ei kai sitä mielikuvilleen mitään mahda."

Mitä tekemistä näillä on oppiarvojen tai sosiaalisen älykkyyden kanssa?

• Ikisinkku M
        24242424 kirjoitti:

Lainaukset omista viesteistäsi:

"että jos mummolookinen nainen ei löytänyt tasoistaan tuossa sarjassa olleista miehistä niin eipä taida löytyä muualtakaan."

"minusta vaan näytti mummolta tukkanutturoineen, ei kai sitä mielikuvilleen mitään mahda."

Mitä tekemistä näillä on oppiarvojen tai sosiaalisen älykkyyden kanssa?

Jätin tästä viimeisimmästä pois sen mummolookin ulkopuolelle koska Riitta sinun mielstäsi on muuntaumtumiskykyinen, minusta ei ehkä niin paljoa mutta jos unohdetaan se ulkonäkö kokonaan niin sitten jo pelkästään nuo viimeksimainitussa olevat syyt riittävät ettei voisi suhdetta syntyä, Riitta ei varmaankaan pitäisi minua riittävän koulutettuna & sivistyneenä ja minusta taas ei ole sosiaalisesti kovinkaan fiksu sellainen ihminen joka katsoo ilman tarkkaa tuntemista ettei periaatteessa ihan laadukkaissa ihmisissä ole hänelle riittävän korkeatasoista seuraa.

• 24242424
        Ikisinkku M kirjoitti:

Jätin tästä viimeisimmästä pois sen mummolookin ulkopuolelle koska Riitta sinun mielstäsi on muuntaumtumiskykyinen, minusta ei ehkä niin paljoa mutta jos unohdetaan se ulkonäkö kokonaan niin sitten jo pelkästään nuo viimeksimainitussa olevat syyt riittävät ettei voisi suhdetta syntyä, Riitta ei varmaankaan pitäisi minua riittävän koulutettuna & sivistyneenä ja minusta taas ei ole sosiaalisesti kovinkaan fiksu sellainen ihminen joka katsoo ilman tarkkaa tuntemista ettei periaatteessa ihan laadukkaissa ihmisissä ole hänelle riittävän korkeatasoista seuraa.

Seli seli. Paljastit pinnallisen yksinkertaisuutesi jo, joten turha yrittää selittää sitä pois.

Eikä tässä nyt ollut ollenkaan kyse siitä, mitä Riitta miettisi sinusta, vaan sinun hyvin tylystä kommentistasi koskien hänen ulkonäköään.

• Akateeminen mies
        24242424 kirjoitti:

Seli seli. Paljastit pinnallisen yksinkertaisuutesi jo, joten turha yrittää selittää sitä pois.

Eikä tässä nyt ollut ollenkaan kyse siitä, mitä Riitta miettisi sinusta, vaan sinun hyvin tylystä kommentistasi koskien hänen ulkonäköään.

No kyllä se niin mummolta näyttää kun nainen vaan tuossa iässä voi. Kun 9/10 alle 40v naisista näytää paremmalta kun ko. ihminen niin ei todellakaan ole varaa valkata miehiä. Pitää vaan tyytyä siihen pohjimmaiseen kymmenykseen tai olla ilman.

• 24242424
        Akateeminen mies kirjoitti:

No kyllä se niin mummolta näyttää kun nainen vaan tuossa iässä voi. Kun 9/10 alle 40v naisista näytää paremmalta kun ko. ihminen niin ei todellakaan ole varaa valkata miehiä. Pitää vaan tyytyä siihen pohjimmaiseen kymmenykseen tai olla ilman.

Mikä hänestä tekee mummomaisen? Ikisinkku M puhui tuossa mummonutturasta.
        Näillä naisilla on samantyyppinen nutturakampaus, ovatko hekin mummomaisia:

http://www.trendi.fi/sites/files/user/2/2012/06/P6144881.jpg

http://www.trendi.fi/sites/files/user/2/2011/06/DSC_4067.jpg

http://www.voice.fi/files/picture_460/2011_03_11_4d7a167e867f2.jpg

?

• Oikea Tosimies71

• 24242424
        Oikea Tosimies71 kirjoitti:

Nuo kuvan naiset kaunottaria!:-) Ainakin siihen "korkeasti koulutettuun ja aivoilla varustettuun" naiseen.

Niinpä! Siksi ne linkitinkin. Eli haluaisin siis tietää mikä Riitan ulkonäöstä ja nimenomaan siitä nutturasta tekee mummomaisen, koska monet nuoret naiset pitävät hiuksiaan aika samalla lailla.

Ja ne koulutus ja aivot eivät kuulu tähän. Ne eivät tee tai ole tekemättä naisesta mummomaista. :)

• Ikisinkku M
        24242424 kirjoitti:

Mikä hänestä tekee mummomaisen? Ikisinkku M puhui tuossa mummonutturasta.
        Näillä naisilla on samantyyppinen nutturakampaus, ovatko hekin mummomaisia:

http://www.trendi.fi/sites/files/user/2/2012/06/P6144881.jpg

http://www.trendi.fi/sites/files/user/2/2011/06/DSC_4067.jpg

http://www.voice.fi/files/picture_460/2011_03_11_4d7a167e867f2.jpg

?

Se Riittahan on aika pyöreäkavoinen, se ominaisuus yhdistettynä nutturaan varmaankin tekee semmoisen mummomaisen vaikutelman, sen kun sitten yhdistää Riitan vaativiin arvoihin miehen suhteen niin voi olla vaikeaa löytää. Onko Riitta alle 40? kannattaisi ehkä päivittää tyyliä mutta en usko niin tapahtuvan koska on määrätietoinen luonne käsittääkseni eikä usko meidän "tavismiesten" neuvoja.

"Seli seli. Paljastit pinnallisen yksinkertaisuutesi jo, joten turha yrittää selittää sitä pois."

Kyllä, olen pinnallinen ulkonäön suhteen, jos se on yksinkertaisuutta olkoon niin.

Ehkä olin hieman tyly mutta jos lähtee tuollaisen ohjelmaan se täytyy sietää että joutuu arvosteltavaksi ja Riittahan sen aloitti kun alkoi väittämään ettei löydy heidän naisten tasoisia miehiä niistä joita sarjassa oli, miltähän se niistä sarjassa olleista miehistä tuntuu kun kuitenkin hyvää hyvyyttään olivat mukana?

Arvostellaan lisää:

Miehen silmin olen vähän huono arvoimaan mutta mitä sarjassa näin niin miehet oli ihan ok käsittääkseni ulkonäöltään noihin naisiin verrattaessa, hekin kun kuitenkin ihan ok muttei mitään missejä kuitenkaan.

Siellähän oli niitä naisia 5kpl

Oletetaan että sarjassa oli 25kpl miehiä, taisi olla enemmänkin mutta oletetaan se 25kpl

Riitta lausumallaan asetti kaikki naiset ylemmäs kuin viisinkertaisen määrän yhteensä ja 25 -kertaisen määrän per nainen, voiko olla ihan totta että jokainen mies on tasottomampi kuin yksikään noista naisista? Ei minusta.

Riitan pitäisi huomioida se että parisuhdemarkkinoilla ei tohtorinhatut paljon ratkaise, siitä voi olla hyötyä johonkin työhön haettaessa mutta sellaisen miehen kannalta joka pystyy itsensä ja ehkä naisensakin elättämään se on oikeastaan aikalailla sama mikä on naisen koulutus, sillä on siis aivan turha perustella omaa markkina-arvoaan. Itse olisin varmaankin Riitan silmissä markkina-arvoton mutta niin myös Riitta minunkin silmissä koska ei natsaa
        a) ulkonäkö
        b) luonne
        Jos en minä alempitasoinen Riittaa kelpuuttaisi noiden yleisesti ottaen kahden suurimman valintakiriteeerin perusteella kuinka mahtaisi käydä sitten sellaisen Riitan peräämän sivistyneemmän ja tasavertaisemman miehen kanssa, kelpaisiko hänelle Riitan
        a) ulkonäkö
        b) luonne
        En usko, sellainen mies jonka Riitta huolisi on todennäköisesti hyvässä asemassa, hyvätuloinen, sivistynyt jne. Kaverilla on vara valita ja todennäköisesti haluaa nuoremman, hieman vähemmän koulutetun, luonteeltaan miellyttävän naisen koska jo työssään joutuu niin paljon älykkäästi keskustelemaan että kotona ei jaksa jängätä ja kilvoitella jatkuvasti kumpi on viisaampi ja lukeneempi.

• ............

• 24242424
        Ikisinkku M kirjoitti:

Se Riittahan on aika pyöreäkavoinen, se ominaisuus yhdistettynä nutturaan varmaankin tekee semmoisen mummomaisen vaikutelman, sen kun sitten yhdistää Riitan vaativiin arvoihin miehen suhteen niin voi olla vaikeaa löytää. Onko Riitta alle 40? kannattaisi ehkä päivittää tyyliä mutta en usko niin tapahtuvan koska on määrätietoinen luonne käsittääkseni eikä usko meidän "tavismiesten" neuvoja.

"Seli seli. Paljastit pinnallisen yksinkertaisuutesi jo, joten turha yrittää selittää sitä pois."

Kyllä, olen pinnallinen ulkonäön suhteen, jos se on yksinkertaisuutta olkoon niin.

Ehkä olin hieman tyly mutta jos lähtee tuollaisen ohjelmaan se täytyy sietää että joutuu arvosteltavaksi ja Riittahan sen aloitti kun alkoi väittämään ettei löydy heidän naisten tasoisia miehiä niistä joita sarjassa oli, miltähän se niistä sarjassa olleista miehistä tuntuu kun kuitenkin hyvää hyvyyttään olivat mukana?

Arvostellaan lisää:

Miehen silmin olen vähän huono arvoimaan mutta mitä sarjassa näin niin miehet oli ihan ok käsittääkseni ulkonäöltään noihin naisiin verrattaessa, hekin kun kuitenkin ihan ok muttei mitään missejä kuitenkaan.

Siellähän oli niitä naisia 5kpl

Oletetaan että sarjassa oli 25kpl miehiä, taisi olla enemmänkin mutta oletetaan se 25kpl

Riitta lausumallaan asetti kaikki naiset ylemmäs kuin viisinkertaisen määrän yhteensä ja 25 -kertaisen määrän per nainen, voiko olla ihan totta että jokainen mies on tasottomampi kuin yksikään noista naisista? Ei minusta.

Riitan pitäisi huomioida se että parisuhdemarkkinoilla ei tohtorinhatut paljon ratkaise, siitä voi olla hyötyä johonkin työhön haettaessa mutta sellaisen miehen kannalta joka pystyy itsensä ja ehkä naisensakin elättämään se on oikeastaan aikalailla sama mikä on naisen koulutus, sillä on siis aivan turha perustella omaa markkina-arvoaan. Itse olisin varmaankin Riitan silmissä markkina-arvoton mutta niin myös Riitta minunkin silmissä koska ei natsaa
        a) ulkonäkö
        b) luonne
        Jos en minä alempitasoinen Riittaa kelpuuttaisi noiden yleisesti ottaen kahden suurimman valintakiriteeerin perusteella kuinka mahtaisi käydä sitten sellaisen Riitan peräämän sivistyneemmän ja tasavertaisemman miehen kanssa, kelpaisiko hänelle Riitan
        a) ulkonäkö
        b) luonne
        En usko, sellainen mies jonka Riitta huolisi on todennäköisesti hyvässä asemassa, hyvätuloinen, sivistynyt jne. Kaverilla on vara valita ja todennäköisesti haluaa nuoremman, hieman vähemmän koulutetun, luonteeltaan miellyttävän naisen koska jo työssään joutuu niin paljon älykkäästi keskustelemaan että kotona ei jaksa jängätä ja kilvoitella jatkuvasti kumpi on viisaampi ja lukeneempi.

Kiitos pitkästä selityksestä. :)

Kaikki sarjan naiset ovat noin 35-vuotiaita, joten kaikki ovat alle 40.

Pyöreille kasvoillehan ei voi mitään ja mitähän tarkoittaisi tyylin päivittäminen? Sitä, että keski-iässä tai sen kynnyksellä täytyy leikkauttaa joku ns.nuorekas ja trendikäs säpsäkkä ja lyhyehkö tukkamalli, vaikka tykkäisikin pitkistä hiuksista?

Mielestäni tuollaiset pitkät "perushiukset" ovat ihan ajattomat eivätkä sinänsä vanhenna ketään. Riitan tyyli on tavallaan aika tyypillinen "humanisti-look", ja sitä näkee sekä pari- että kuusikymppisillä.

Kun katson tätä kuvaa ja arvioisin naisten ikiä yhtään tietämättä....

http://netti-tv.fi/img/43356.jpg

....niin arvioisin vasemmalta oikealle noin 35, 37, 43, 28, 34. Eli arvioisin siis Riitan n- 34- vuotiaaksi ja noin kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin sinun suosikkisi Katin. :) Kati näyttää tylsältä keski-ikäiseltä virka- tai bisnesnaiselta. Ja paljolti juuri tätimäisen kampauksensa takia.

Makuja ja mielipiteitä on todellakin monia.

Ja mitä tulee sarjan miehiin...Mistä oletat, että tulivat ohjelmaan hyvää hyvyyttään? :D Itse en ainakaan heidän motiiveistaan ole varma. Joku ehkä toivoi, että löytää kumppanin, joku tuli ehkä ihan uteliaisuuttaan tai vain kokemuksen takia....

Ja ihan taviksia olivat miehet ulkonäöltään, ja suurin osa nörttejä tai seminörttejä - missä nyt ei ole tietenkään sinänsä mitään vikaa. Mutta ilmeisesti ainoastaan Emma oli sarjan naisista sellainen, joka itse asiassa viehättyi nörttimiehistä, joten ei ihme, että hän kävi eniten treffeillä.

Itse en saanut sellaista käsitystä, että Riitta hakisi hyvässä asemassa olevaa ja hyvätuloista miestä, ainoastaan älykästä ja sivistynyttä. Ja henkisesti vahvaa ja miehekästä miestä.

• mies
        24242424 kirjoitti:

Pyöreille kasvoillehan ei voi mitään ja mitähän tarkoittaisi tyylin päivittäminen? Sitä, että keski-iässä tai sen kynnyksellä täytyy leikkauttaa joku ns.nuorekas ja trendikäs säpsäkkä ja lyhyehkö tukkamalli, vaikka tykkäisikin pitkistä hiuksista?

Mielestäni tuollaiset pitkät "perushiukset" ovat ihan ajattomat eivätkä sinänsä vanhenna ketään. Riitan tyyli on tavallaan aika tyypillinen "humanisti-look", ja sitä näkee sekä pari- että kuusikymppisillä.

....niin arvioisin vasemmalta oikealle noin 35, 37, 43, 28, 34. Eli arvioisin siis Riitan n- 34- vuotiaaksi ja noin kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin sinun suosikkisi Katin. :) Kati näyttää tylsältä keski-ikäiseltä virka- tai bisnesnaiselta. Ja paljolti juuri tätimäisen kampauksensa takia.

Ja mitä tulee sarjan miehiin...Mistä oletat, että tulivat ohjelmaan hyvää hyvyyttään? :D Itse en ainakaan heidän motiiveistaan ole varma. Joku ehkä toivoi, että löytää kumppanin, joku tuli ehkä ihan uteliaisuuttaan tai vain kokemuksen takia....

Ja ihan taviksia olivat miehet ulkonäöltään, ja suurin osa nörttejä tai seminörttejä - missä nyt ei ole tietenkään sinänsä mitään vikaa. Mutta ilmeisesti ainoastaan Emma oli sarjan naisista sellainen, joka itse asiassa viehättyi nörttimiehistä, joten ei ihme, että hän kävi eniten treffeillä.

Itse en saanut sellaista käsitystä, että Riitta hakisi hyvässä asemassa olevaa ja hyvätuloista miestä, ainoastaan älykästä ja sivistynyttä. Ja henkisesti vahvaa ja miehekästä miestä.

>>....niin arvioisin vasemmalta oikealle noin 35, 37, 43, 28, 34. Eli arvioisin siis Riitan n- 34- vuotiaaksi ja noin kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin sinun suosikkisi Katin. :) Kati näyttää tylsältä keski-ikäiseltä virka- tai bisnesnaiselta. Ja paljolti juuri tätimäisen kampauksensa takia. >>

Itse arvioisin kuvasta ikää tietämättä, että Meskun 35, Emman 32, Kati 35, Lenin 33 ikäiseksi. Riitta näyttää ainakin 45-vuotiaalta. Tiedän, että ohjelmassa sanottiin hänen iäksi 36. Muiden ikää en tiedäkään.

Mikä Riitasta tekee niin vanhan näköisen on ehkä huonolta näyttävä iho ja jakaus keskellä päätä.

Kati on upein ulkonäöltään ja tuossa kuvassa Lenikin on edukseen. Ohjelmassa ei ollut noin valovoimainen.

• Ikisinkku M
        24242424 kirjoitti:

Se tyyli onkin vaikea juttu kun ei tiedä ennen kuin kokeilee, tuossa kuvassa ihan kuten mainitset Riitta näyttää paljon nuoremmalta kuin mitä tuossa viimeisimmässä tv-pätkässä, joko niin että onnistuu valokuvissa paljon paremmin tai olisiko tullut jokunen lisäkilo tuossa välillä tms. vaikea sanoa.

Katista olet myös ihan oikeassa kun siinä telkkarissakin kiinnitin huomiota siihen että ajoittain näytti vähn arkiselta ja ajoittain sitten taas hyvältä, arvelin että ehkä kampaus, hiusten väri ja vähän ehkä pukeutumista muuttanut mutta aika iso ero katsojan silmiin, pienillä jutuilla siis voi saada ihmeitä aikaan ja muuttaa markkina-arvoaan postitiiviseen suuntaan.

Ei ne jannut ainkaan hirveästi tainneet tienata siinä, itse en kyllä lähtisi moiseen vaikka hyvinkin maksettaisiin.No niin, taviksia mutta niin ne oli nuo naisetkin, ihan sopivia toisilleen siis ja oikeissa olosuhteissa voisi muodostua ihan kohtuuhyvännnäköisiä pareja ja kauniita lapsia noiden kesken.

Voi olla että kun tässä ketjussa kiinnitettiin huomiota Riitan lausumaan niin se sai nyt tässä vähän liiankin suuret mittasuhteet mutta mitä muistelen niin Riitalla tuntui kyllä olevan mielipide asiaan kuin asiaan, tarvitsee kyllä sitten joko henkisesti vahvan tai niin heikon miehen että antaa Riitalle mukisematta alfan aseman, luulen vain että Riitta haluaisi sen alfa-miehen ja sen löytyminen voi olla vaikeaa jos hakee vain omista "piireistään". Riitalle parhaiten varmaan sopisi joku suhteellisen fiksu maailman tapahtumia seuraava mutta jonkin käytännönläheisemmän alan ihminen jonka ei tarvitse "kilvoitella", maanviljelijä, yrittäjä, tms.

• 24242424
        mies kirjoitti:

>>....niin arvioisin vasemmalta oikealle noin 35, 37, 43, 28, 34. Eli arvioisin siis Riitan n- 34- vuotiaaksi ja noin kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin sinun suosikkisi Katin. :) Kati näyttää tylsältä keski-ikäiseltä virka- tai bisnesnaiselta. Ja paljolti juuri tätimäisen kampauksensa takia. >>

Itse arvioisin kuvasta ikää tietämättä, että Meskun 35, Emman 32, Kati 35, Lenin 33 ikäiseksi. Riitta näyttää ainakin 45-vuotiaalta. Tiedän, että ohjelmassa sanottiin hänen iäksi 36. Muiden ikää en tiedäkään.

Mikä Riitasta tekee niin vanhan näköisen on ehkä huonolta näyttävä iho ja jakaus keskellä päätä.

Kati on upein ulkonäöltään ja tuossa kuvassa Lenikin on edukseen. Ohjelmassa ei ollut noin valovoimainen.

"Mikä Riitasta tekee niin vanhan näköisen on ehkä huonolta näyttävä iho ja jakaus keskellä päätä."

Tämä keskustelu alkaa saamaan yhä hilpeämpiä piirteitä. Tässä muutama keskipääjakauksella varustettu "mummeli":

http://farm9.staticflickr.com/8341/8206620912_6c335968f6_c.jpg:

http://4.bp.blogspot.com/_nJNzURAkzYo/TPQmgeNoooI/AAAAAAAAFo4/UmdeoKicUEs/s1600/edckp3.jpg

http://www.kungahuset.se/images/18.64fc97a1112fb50d85b800024040/KRP-30-student-Charles-Hammarsten-280187.jpg

http://tyyliametsastamassa.indiedays.com/tag/tukkahommia/page/files/2011/10/veera-8luokka.jpg

En myöskään huomaa Riitalla kuvassa yhtään näppylää, arpea tai muuta epätasaisuutta ihossa. Voisitko kertoa mihin kohtaan kannattaa suurennuslasi kohdentaa?

• 24242424
        24242424 kirjoitti:

"Mikä Riitasta tekee niin vanhan näköisen on ehkä huonolta näyttävä iho ja jakaus keskellä päätä."

Tämä keskustelu alkaa saamaan yhä hilpeämpiä piirteitä. Tässä muutama keskipääjakauksella varustettu "mummeli":

http://4.bp.blogspot.com/_nJNzURAkzYo/TPQmgeNoooI/AAAAAAAAFo4/UmdeoKicUEs/s1600/edckp3.jpg

http://www.kungahuset.se/images/18.64fc97a1112fb50d85b800024040/KRP-30-student-Charles-Hammarsten-280187.jpg

http://tyyliametsastamassa.indiedays.com/tag/tukkahommia/page/files/2011/10/veera-8luokka.jpg

En myöskään huomaa Riitalla kuvassa yhtään näppylää, arpea tai muuta epätasaisuutta ihossa. Voisitko kertoa mihin kohtaan kannattaa suurennuslasi kohdentaa?

Tässä korvaava linkki tuolle ekalle, joka ei näköjään toimi:

http://www.elle.fi/muoti-kauneus/vinkit/kevat-keskijakauksen-juhlaa

• mies
        24242424 kirjoitti:

Kyllä mun silmään Riitan otsassa näkyy ryppyjä. Muuten se on vaikutelmaa, siksi kirjoitin EHKÄ. Pirustako sen vaikutelman osaa täsmällisesti analysoida.

Sinäkin puhui Katin tätimäisestä kampauksesta. En kyllä huomaa hänellä sellaista. Tyylikäs rento kampaus ja tyylikkyyttä muutenkin noille muille vaikka jakaa.

Hilpeää keskustelu todella on, koska ymmärsin sinun olevan nainen. Ja kiistelet täällä naisten ulkonäöstä miesten kanssa. Eiköhän MIEHELTÄ luonnistu tuo miesten näkökulman esittäminen paremmin kuin toiselta naiselta.

• Oikea Tosimies71
        24242424 kirjoitti:

Onko jollain faktaa näistä naisista? Koulutus?

-Ykkösvalintani olisi toinen oikealta ehdottomasti
        -Seuraavana ehkä ensimmäinen vasemmalta
        -Kolmantena keskimmäinen

Oikeanpuoleisen ja toisen vasemmalta jättäisin väliin.

Eli näin ajattelee ainakin yksi Tosimies!:-)

• 24242424
        mies kirjoitti:

Kyllä mun silmään Riitan otsassa näkyy ryppyjä. Muuten se on vaikutelmaa, siksi kirjoitin EHKÄ. Pirustako sen vaikutelman osaa täsmällisesti analysoida.

Sinäkin puhui Katin tätimäisestä kampauksesta. En kyllä huomaa hänellä sellaista. Tyylikäs rento kampaus ja tyylikkyyttä muutenkin noille muille vaikka jakaa.

Hilpeää keskustelu todella on, koska ymmärsin sinun olevan nainen. Ja kiistelet täällä naisten ulkonäöstä miesten kanssa. Eiköhän MIEHELTÄ luonnistu tuo miesten näkökulman esittäminen paremmin kuin toiselta naiselta.

Rypyt eivät tarkoita huonoa ihoa, sen luulisi miehenkin tietävän. Ja monella on jo alle kolmekymppisenä otsassa ryppyjä (ellei ole käyttänyt Botoxia. :))

Katin kampaus on tyylikäs ja rento, mutta vanhentaa häntä.

Toki mies ja nainen arvostelevat naisia vähän eri näkökulmista, mutta mielestäni kumpikaan näkökulma ei ole toista oikeampi tai parempi.
        Enkä oikeastaan erikseen pyytänyt miehistä näkökulmaa, ainoastaan perusteluja tiettyihin väittämiin. Ja perustelut eivät olleet kohdallasi olleet kovin hääppöiset.

• Ukkeli 45v
        24242424 kirjoitti:

Tuon kuvaan mukaan arvioisin muut 30-35 vuotiaiksi ja Riitan selvästi yli 40 vuotiaaksi.. ainoa jolla rypyt paistaa noinkin epätarkassa kuvassa.

• Näin on
        ............ kirjoitti:

Nuo eivät ole mummomaisia mutta Riitta on. PISTE

Riitan ja muiden mummomaisten naisten on tätä vaikea kestää ja urputtavat vastaan, mutta kauneus (ja kauheus) on katsojan silmissä.. sori vain.

• mies32
        24242424 kirjoitti:

Rypyt eivät tarkoita huonoa ihoa, sen luulisi miehenkin tietävän. Ja monella on jo alle kolmekymppisenä otsassa ryppyjä (ellei ole käyttänyt Botoxia. :))

Katin kampaus on tyylikäs ja rento, mutta vanhentaa häntä.

Toki mies ja nainen arvostelevat naisia vähän eri näkökulmista, mutta mielestäni kumpikaan näkökulma ei ole toista oikeampi tai parempi.
        Enkä oikeastaan erikseen pyytänyt miehistä näkökulmaa, ainoastaan perusteluja tiettyihin väittämiin. Ja perustelut eivät olleet kohdallasi olleet kovin hääppöiset.

Kun on kyse Riitan miehenmetsästyksestä, niin eiköhän miehinen näkökulma ole tärkeämpi.
        Rypyt tarkoittavat huonoa ihoa käytännössä, koska näyttävät huonolta. Lisäksi rypyt usein aiheutuvat huonosta, esimerkiksi kuivasta ihosta.

• tulkoon rakkaus
        Akateeminen mies kirjoitti:

9/10 näyttää paremmalta... No ei tasan näytä. Hyvin monet ovat ylipainoisia ensinnäkin.

Ulkonäkö on lisäksi vain pieni osa ihmistä, niin miehille kuin naisille. Henkinen yhteensopivuus on tietysti se tärkein. Ei jaksa elää ihmisen kanssa, jonka kanssa elämä ei ole kivaa. Kaunis ulkonäkö ei auta, jos luonne ei ole sopiva. Tämän ovat monet eronneetkin todenneet eli naimisiin on menty väärin perustein. Yksikin mies tilitti, että kun hänen ex-vaimonsa oli niiiin kaunis, että mies lumoutui. Mutta yhteiselämästä ei sitten tullut kuitenkaan yhtään mitään. Luulisi, että ns. akateeminen mies tajuaisi tällaisen perusasian.

Siis on aika turha ottaa kantaa tämän ohjelman naisten ulkonäköön. Kaikki naiset ovat aika kivannäköisiä. Jos otetaan suuri otos suomalaisia naisia, niin arvioisin, että nämä naiset asettuvat keskiarvon yläpuolelle.

Ongelma on juuri se iänikuinen: Jos haluaa rakkaussuhteen, kumppaninen löytäminen on vaikeaa. Monethan tyytyvät vähempään, kunhan tullaan toimeen. On kuitenkin ihmisiä, jotka eivät halua jakaa elämäänsä sellaisen ihmisen kanssa, jota eivät rakasta. Rakkaus ei löydy ns. kriteerejä muuttamalla. Rakkaus syttyy, jos syttyy. Suomessa on kaiken kaikkiaan aika vähän ihmisiä. Ajatelkaa vaikka Euroopan isoja valtioita, Saksaa, Ranskaa, Italiaa jne. Kun on paljon ihmisiä ympärillä, on paljon todennäköisempää, että löytyy joku, joka on samalla aaltopituudella jne. Rakkaus on vaikea löytää. Tämä ohjelma on hyvä esimerkki siitä.

• 24242424
        mies32 kirjoitti:

Kun on kyse Riitan miehenmetsästyksestä, niin eiköhän miehinen näkökulma ole tärkeämpi.
        Rypyt tarkoittavat huonoa ihoa käytännössä, koska näyttävät huonolta. Lisäksi rypyt usein aiheutuvat huonosta, esimerkiksi kuivasta ihosta.

Siltä varalta, että et oikeasti tiedä:

Huonolla iholla tarkoitetaan yleensä esim. aknea, mustapäitä tai atooppista ihoa. Huonolla iholla ei tarkoiteta kuivaa ihoa eikä ryppyjä. Kuiva iho on ihotyyppi ja rypyt kuuluvat luonnolliseen vanhemiseen.

Mutta voidaan sinun mieliksesi sopia että kaikilla 25 ihmisillä on huono iho. :D

• mies32
        24242424 kirjoitti:

Huonolla iholla tarkoitetaan yleensä esim. aknea, mustapäitä tai atooppista ihoa. Huonolla iholla ei tarkoiteta kuivaa ihoa eikä ryppyjä. Kuiva iho on ihotyyppi ja rypyt kuuluvat luonnolliseen vanhemiseen.

Mutta voidaan sinun mieliksesi sopia että kaikilla 25 ihmisillä on huono iho. :D

Tarkoita sinä yleensä huonolla iholla ihan mitä haluat. Ryppyisestä et silti saa kenenkään ihannoimaa hyvää ihoa. Etkä kuivasta sen paremmin.

• mies32
        24242424 kirjoitti:

Niin joo, ja minun ihoani kyllä kehutaan usein, vaikka olen 25 . Eikä ihoni ole juuri rypistynyt eikä kuiva.

• 24242424
        mies32 kirjoitti:

Niin joo, ja minun ihoani kyllä kehutaan usein, vaikka olen 25 . Eikä ihoni ole juuri rypistynyt eikä kuiva.

Jos olet 32 etkä ole Botoxia otsaasi ottanut, sinulla on varmaan hiuksenhienoja juonteita otsassasi. Muuten ei tuossa iässä vielä pidä ryppyjä ollakaan.

Minunkin ihoani kehutaan usein hyväksi parista pienestä rypystä huolimatta, myös heleäksi ja kuulaaksi sitä on kutsuttu monet kerrat.

• mies32
        24242424 kirjoitti:

Jos olet 32 etkä ole Botoxia otsaasi ottanut, sinulla on varmaan hiuksenhienoja juonteita otsassasi. Muuten ei tuossa iässä vielä pidä ryppyjä ollakaan.

Minunkin ihoani kehutaan usein hyväksi parista pienestä rypystä huolimatta, myös heleäksi ja kuulaaksi sitä on kutsuttu monet kerrat.

Kivat sulle. Haluatko tavata?

• 2424242424
        mies32 kirjoitti:

Kivat sulle. Haluatko tavata?

Saanko laittaa hiukseni nutturalle?

• mies32
        2424242424 kirjoitti:

Saanko laittaa hiukseni nutturalle?

Jos et näytä Riitalta, etkä ole Riitan luonteinen.

• .....
        aölkt,0 oqrk kirjoitti:

Viittaatko muka nyt sarjan naisiin? Eivät todellakaan olleet mitään sohvaperunoita jotka eivät osaisi käyttäytyä.

En, vaan viittasin tähän kohtaan:

"Miksi ihmeessä naisen miehelle kelvatakseen pitäisi pukeutua ultraseksikkäästi, varsinkaan jos ei hae pelkkää petiseuraa vaan aitoa parisuhdetta, jossa enin osa ajasta ollaan arkivaatteet päällä ja hoidetaan arkisia hommia."

Miksi siis miehenkään pitäisi satsata mihinkään jos se arkinen piereskelijä on se realistinen lopputulos. Miksi kukaan pukeutuu paremmin treffeille tai meikkaa? Miksi oi miksi?

• 24242242
        mies32 kirjoitti:

Jos et näytä Riitalta, etkä ole Riitan luonteinen.

Olen paljon pahempi, hemmetin nirso ja itseriittoinen. :P

• mies32
        24242242 kirjoitti:

Olen paljon pahempi, hemmetin nirso ja itseriittoinen. :P

Ei nirsous ole minulle mikään ongelma. Parempi vaan mitä nirsompi nainen.
        Itseriittaisuus vähän haittaa.

• ....................
        tohtorismies2 kirjoitti:

Juuri näin. Kysymyksessä on tällaisen naisen itsepetoksesta. Todellisuudessa syy on oman liiallisen valikoivuuden ja itsestään liian paljon kuvittelemisen yhdistelmästä, miksi sitä miestä ei löydy. Emmalla oli tässä suhteessa paljon realistisempi asenne omiin mahdollisuuksiinsa. Kati oli mielestäni aika tasokas naiseksi, mutta hänelläkin puheiden perusteella valikoivuus oli aivan huiman korkealla. Hänenkin olisi joko laskettava rimaa tai kehitettävä vielä itseä paljon.

Varsinkin iän ikuinen väite, että vapaita, hyviä miehiä ei olisi on pahinta itsepetosta. Näin toteavalla naisella ei voi edes loogisesti olla riittävästi tietoa vapaiden ja hyvien miesten lukumäärästä. Suomessa ihmisiä on paljon ja kaikkien potentiaalisten miesten läpikäyminen veisi todellisuudessa suunnattomasti aikaa, jos olisi teoreettisesti mahdollista suorittaa. Kohtaamisongelma on toki olemassa. Se koskee kuitenkin samalla tavalla molempia sukupuolia.

No mutta jos ajatellaan, että 80 prosenttia suomalaisista on parisuhteessa, niin kuinkahan monta hyvää miestä sen 20 prosentin joukosta löytyy? Ei kyllä kovin montaa... Kyllä ne kaikki hyvät miehet napataan jo nuorena, eikä niitä ihan oikeasti ole enää myöhemmin vapaana.

• mies32
        .................... kirjoitti:

No mutta jos ajatellaan, että 80 prosenttia suomalaisista on parisuhteessa, niin kuinkahan monta hyvää miestä sen 20 prosentin joukosta löytyy? Ei kyllä kovin montaa... Kyllä ne kaikki hyvät miehet napataan jo nuorena, eikä niitä ihan oikeasti ole enää myöhemmin vapaana.

Kyllä sieltä varmasti löytyy monta sellaista, joissa on suuri potentiaali kasvaa hyviksi aviomiehiksi. Esimerkiksi liian ujoja ja estoisia tai aiempien suhteidensa traumauttamia tms., joista kyllä oikean naisen sinnikkäässä ja hellässä hoidossa voi tulla ihanteellisia puolisoita.

• Mieti nyt hetki ite
        .................... kirjoitti:

Mukailen vähän:

No mutta jos ajatellaan, että 80 prosenttia suomalaisista on parisuhteessa, niin kuinkahan monta hyvää NAISTA sen 20 prosentin joukosta löytyy? Ei kyllä kovin montaa... Kyllä ne kaikki hyvät NAISET napataan jo nuorena, eikä niitä ihan oikeasti ole enää myöhemmin vapaana.

• amiksen paska

ratkaisu näiden naisten ongelmaan olisi ,menisivät ammattikouluun niin johan miehiä riittäisi

• .................

...........

• ...

Riitta parantais huomattavasti mahiksiaan, jos heittäis ton tätityylin helvettiin.

• en tajua

Mitä "vikaa" Lenissä oli? Kaunis ja pirteä nainen.

• Sarjaa katsonut

Kyllähän se oli ihan kaunis melkein nelikymppiseksi. Ei mielestäni muuta vikaa kuin ikä.

• Oikea Tosimies71

Jees!

Katsoin itsekin aivan sattumalta juuri tämän kohdan. En voi käsittää miten joku uskaltaa oikeasti teeveessä kertoa asian tuolla tavalla. Melkein sanoisin, että ei todellakaan naisella leikkaa, kun pitää asia noin ilmaista. Mielestäni älykäs ihminen on sellainen, joka tekee, eikä vain puhu. Minäkin olen hyvätuloinen ja koulutettu, mutta en ääneen kertoisi tuollaisia. Kirjoitellut toki olen kaikenlaista suomi-sivustolla, mutta katsoisin kohtuullisen tarkkaan mitä sanoisin ääneen. Mikäli tuo nainen olisi "Ajis", niin sanoisin oikeasti pitkät ,,,,,,! Ei sitäpaitsi ollut mikään erikoisen näköinenkään, joten mitään hävittävää ei ole kenelläkään miehellä hänen suhteensa. Hänelle voin toivottaa hyvää loppuelämää dildon parissa-tuskin kukaan muu tuollaista kelpuuttaa!:-)

• King Corvax

Tämä naisten hyssyttely ja sääliminen on kertakaikkiaan saanut astronomiset mittasuhteet!!

Marssitetaan naisten eteen roppakaupalla miehiä, joista moni olisi kiinnostunut heistä, ja sitten pävitellään yhdessä sitä, kun "ei löydy miestä".

Vika ei ole naisen älykkyydessä tai koulutuksessa tai siinä, että laukoo fiksua tekstiä - fiksumpaa kuin moni mies vaan siinä, että nainen on NIRSO (sitä ei saa sanoa, tiedän) ja ei yksinkertaisesti HUOMAA ympärillään olevia miehiä. Tuossa Parittomat-sarjassa ei ollut yhtään sellaista naista, jolla ei voisi olla miestä jos he vain lakkaisivat elämästä satumaailmassaan.

"kun ei vaan sytytä"... siinä vika eikä siinä, että miehiä ei kiinnostaisi. Ne miehet, joita NUO naiset haluavat, pystyvät saamaan kauniimpia, hehkeämpiä ja nuorempia ja miehet eivät tee mitään naisen fiksuudella. Sellaisten miesten, joita nämä naiset haluavat, ei tarvitse edes solmia parisuhteita.

• blastoisemies 31

Näinpä juuri. Valtaosaa miehistä ei kiinnosta mikään älykäs kylmäkkö, jonka kanssa voi käydä haastavia keskusteluja ja asetella haarukat millilleen oikein illallispöydässä. Vielä nämä älyköt usein kuvittelevat, että he tietävät niin paljon kaikesta ja pystyvät keskustelemaan mistä tahansa älykkäämmin kuin "tavikset". Jopa sen taviksen omasta työstä. Yksi ihminen voi olla rautainen asiantuntija elämänsä aikana korkeintaan parilla kapealla alalla, koska emme elä enää ajassa, jolloin da Vincin kaltainen yleisnero voisi olla olemassa. Tavallinen, lämminsydäminen ja sievä nuori nainen on lähes kaikkien miesten ykköstoive.

• Komppaan. Koulutetun ja hyvätuloisen naisen on vaikea ymmärtää paikkaansa parisuhdemarkkinoilla. Tuloilla ja koulutuksella ei saa miestä. Se voi jopa vaikeuttaa etsintää, koska miehet eivät halua itseään parempituloista ja paremmin koulutettua naista.

Toisaalta hyvätuloiset ja koulututetut naiset voivat olla naisinakin aivan loistavia. Ulkonäköön voi vaikuttaa pukeutumisella, meikeillä ja kuntoilulla. Ammattiaseman tuoma rohkeus on hyväksi myös kotona.

Ohjelmassa olisi voitu keskittyä voivottelun sijaan, korostamaan näiden naisten ominaisuuksia naisena ja parisuhteen osapuolena.

• 8p98yp

Muistathan myös sen, että moni näistä naisista oli halukas menemään usean miehen kanssa treffeille pikatreffien jälkeen, mutta kaikki miehet eivät olleet halukkaita, joten tuloksena oli vain parit treffit. Samoin myöhemmässä vaiheessa oli pari miestä jotka eivät olleet kiinnostuneet jatkosta.

Siis pointti on, että molemmat; sekä miehet että naiset olivat valikoivia. Ja niinhän se pitääkin, ei kannata ketä tahansa vaan ottaa, vaan sellainen kenet haluaa ottaa. (Vaikka sinun mielestä edellisen kommenttisi perusteella onkin normaalia seurustella jonkun kanssa joka eI tippaakaan kiinnosta.)

• qw1234

Kyllähän nuo Riitan kommentit itsessään jo kertovat jotain niistä syistä miksi hän on edelleen ilman miestä. Ja taitaa jäädäkin pitkäksi aikaa.

• mies 38 dljfsld

Mutta eikös nämä leidit olleet ihan perusmassaa - ja sehän tässä oli se jujukin. Eli ihan normaaleja (välillä fiksumpia kommentteja, välillä ehkä joku vähän hölmömpi kommentti), ulkonäkö ihan ok vaikkei ehkä missejä jne, ei mitenkään poikkeuksellisen vaikeita luonteeltaan jne. Mutta kun tapaa toisen ihmisen niin ei vain viisarit värähdä.
      Itse olen deittaillut varmaan 50:n samanoloisen naisen kanssa ja ongelmahan on juuri se kipinän puute (useimmiten molemmin puolin) - eli miksi käyttää aikaa ihmiseen jos hän ei herätä oikeasti kiinnostusta. Tietysti jossain vaiheessa voi miettiä pitäisikö antaa vaikka toinen, kolmas jne mahdollisuus jollekin, mutta ei se kyllä useinkaan auta:(.

• Kuulostaa erittäin tutulta. Itse olen usein juuri parit-kolmetkin treffit katsonut jonkun kanssa, joka vaikuttaa kaikin puolin kivalta. Mutta jos sitä oikeanlaista tunnetta ei vaan ala löytyä, niin minkäs teet. Ei siinä auta muu kuin jatkaa matkaa.

• Mistä kipinöitä?

Katsoin ohjelmaa joskus pienen hetken. Ymmärrän, että näille naisille on vaikeaa löytää parisuhdetta, nimittäin se vaatii heittäytymistä ja avointa ja avaraa asennetta. Kipinät eivät synny itsestään.

Ei naista saa houkuttelevaksi uusi kampaus ja ripsipidennys, vaan rentous, hymy, huumori, lämpö ja avoimuus. Ei tarvitse eikä pidä olla mikään tyrkky, antaa vaan luonnollisen seksuaalisuuden ja naisellisuuden näkyä. Kun toiselle saa sen tunteen, että tuon kanssa olisi kiva ja hyvä olla, niin ei siinä mitkään tohtorin paperit paina. Mitä houkuttelevaa on ihmisessä, joka jatkuvasti jäkättää vain tutkinnoistaan? Ei niin mitään. Ehkä joku työnantaja saattaa kiinnostua. Mutta tämä ei olekaan mikään rekrytointitilaisuus, missä sitä omaa erinomaisuutta tuodaan joka mutkassa esille ja neuvotellaan palkasta.

Parhaimmillaan parisuhde avaa aivan uusia näköaloja. Siksi ei kannata mitään tiukkoja reunaehtoja pistää esimerkiksi mielenkiinnonkohteille. Miksi sen kumppanin pitäisi pitää juuri samoista asioista? Miksi sen kumppanin pitää haluta käydä taidenäyttelyissä ja oopperassa, eikö voisi suhtautua niin, että kumppani tuo sinulle jotain aivan uusia kokemuksia, vaikka viemällä jäkismatsiin ja sukeltamaan?

Paljon pystyy elämässä laskelmoimaan ja kontrolloimaan, mutta toista ihmistä et kuitenkaan saan koskaan täysin ja prikulleen mieleiseksesi. Parisuhde vaatii aina henkistä venyttelyä, uusia näkökulmia ja kompromisseja.

Nainen 35

• -M-

Yllättävää tekstiä naiselta. Fiksua tekstiä, ainakin minun mielestä. Sitäkin olen ihmetellyt että onhan se kipinöinti kiinni myös omasta henkisestä olotilasta mutta sitä ei juuri kukaan tunnu ottavan huomioon. Kyllä minulla on päiviä jolloin ei varmasti kipinöi ja on päiviä jolloin kipinät iskevät helpommin.

• mies32
        -M- kirjoitti:

Yllättävää tekstiä naiselta. Fiksua tekstiä, ainakin minun mielestä. Sitäkin olen ihmetellyt että onhan se kipinöinti kiinni myös omasta henkisestä olotilasta mutta sitä ei juuri kukaan tunnu ottavan huomioon. Kyllä minulla on päiviä jolloin ei varmasti kipinöi ja on päiviä jolloin kipinät iskevät helpommin.

Miten se sitten pitäisi ottaa huomioon, etteivät kipinät iske? Jos eivät iske, niin eivät, eikö se ole sillä selvä? Seuraavan kanssa parempaa onnea, toivottavasti silloin iskee.

Vai taasko pyrit siihen, että naisen pitäisi antaa sinulle loputtomasti mahdollisuuksia, vaikkei mitään kipinää ole? Koska "tänään nyt ei vaan.."

• -M-
        mies32 kirjoitti:

Miten se sitten pitäisi ottaa huomioon, etteivät kipinät iske? Jos eivät iske, niin eivät, eikö se ole sillä selvä? Seuraavan kanssa parempaa onnea, toivottavasti silloin iskee.

Vai taasko pyrit siihen, että naisen pitäisi antaa sinulle loputtomasti mahdollisuuksia, vaikkei mitään kipinää ole? Koska "tänään nyt ei vaan.."

Mielestäni sen mahdollisuuden voisi otttaa huomioon että tänään on hieman huono päivä, mutta ehkäpä ensi treffeillä onkin suotuisampi fiilis. Tietysti jos potentiaalisia treffikumppaneita on rajaton määrä niin voi toki vaihtaa heti seuraavaan, mutta siihen tilanteeseen minä en ainakaan ole päässyt.

• mies32
        -M- kirjoitti:

Mielestäni sen mahdollisuuden voisi otttaa huomioon että tänään on hieman huono päivä, mutta ehkäpä ensi treffeillä onkin suotuisampi fiilis. Tietysti jos potentiaalisia treffikumppaneita on rajaton määrä niin voi toki vaihtaa heti seuraavaan, mutta siihen tilanteeseen minä en ainakaan ole päässyt.

No siltä osin olen samaa mieltä, että ei heti ekoilta treffeiltä kannata odottaa perfect match - fiilistä ja sitä, että kaikki menee juuri kuten on 15-vuotiaasta asti haaveillut. Mutta kyllä siellä täytyy se joku peruskipinä kyteä, ilman sitä on ihan turha haaveilla romanttisesta jatkosta. Ajanhukkaa ja todennäköisesti toiselle enemmän ihastuneelle osapuolelle kiduttavaa ja sydäntäsärkevää lopulta.

Tässä tietysti paljon kiinni siitäkin, että onko treffikumppani vaikka joku oikean elämän tuttu koulusta tai töistä tai edes sieltä baarista, jolloin jotain esikipinää on usein jo ennen treffejä ollut. Silloin voi antaa helpommin anteeksi vaisummat fiilikset ekoilla varsinaisilla treffeillä. Mutta jos on kyse nettideitistä tms. sokkotreffistä, jonka näkee ensimmäistä kertaa treffi-iltana, niin ihan turha jäädä vatvomaan kipinättömien kanssa sen pidemmäksi aikaa.

• Olotila ei ole vakio
        mies32 kirjoitti:

Niin, siis mitä nämä kipinät edes ovat? Minulle se on kiinnostuksen heräämistä (halua tutustua), synkkaamista henkisellä tasolla (onnistunutta vuorovaikutusta, huumorin kolahtamista) ja seksuaalista mielenkiintoa ns. kemiaa.

Jos toinen on sulkeutunut, tai on "kuin haaleassa vedessä" tai ei ole läsnä syystä tai toisesta, niin ei iske kipinää ei, vaikka muuten edellytykset olisivat olemassa.

Ja minulla ainakin on niitä päiviä, että on väsynyt ja kuormittunut ja olo on epäviehättävä, eikä kipinöi vaikka salama iskisi päähän.

En ajattele, että kipinöintiin pitäisi antaa loputtomasti mahdollisuuksia, mutta joskus kannattaa raaputtaa vähän pintaa, niin voi löytää aarteen.

Nainen 35

• mies32
        Olotila ei ole vakio kirjoitti:

Niin, siis mitä nämä kipinät edes ovat? Minulle se on kiinnostuksen heräämistä (halua tutustua), synkkaamista henkisellä tasolla (onnistunutta vuorovaikutusta, huumorin kolahtamista) ja seksuaalista mielenkiintoa ns. kemiaa.

Jos toinen on sulkeutunut, tai on "kuin haaleassa vedessä" tai ei ole läsnä syystä tai toisesta, niin ei iske kipinää ei, vaikka muuten edellytykset olisivat olemassa.

Ja minulla ainakin on niitä päiviä, että on väsynyt ja kuormittunut ja olo on epäviehättävä, eikä kipinöi vaikka salama iskisi päähän.

En ajattele, että kipinöintiin pitäisi antaa loputtomasti mahdollisuuksia, mutta joskus kannattaa raaputtaa vähän pintaa, niin voi löytää aarteen.

Nainen 35

Miksi mennä treffeille huonona päivänä? Itse uskon lyöväni riittävät kipinät oikeaan naiseen huonoimpanakin päivänä. Jos en huonoimpana päivänä iske tarpeeksi kipinää, niin paras varmaan kokeilla jonkun toisen kanssa.
        Ja huonoimpanakin päivänä seksikäs nainen on seksikäs, vaikkei siitä niin ehkä jaksa innostua. Kyllä sen silti tajuaa jos naisessa on sitä jotain. Vaikka omasta käytöksestäni kiinnostus ei ehkä välitykään.

Ja kun noita suht oikean ikäisiä ja kivan näköisiä naisia tulee vastaan joka päivä, niin miksi sitä yhtä pitäisi jäädä raaputtelemaan? Todennäköisemmin uskon löytäväni aarteen kun menen suoraviivaisesti sitä kohti ilman taka-askelia.

• Raaputtelua
        mies32 kirjoitti:

Miksi mennä treffeille huonona päivänä? Itse uskon lyöväni riittävät kipinät oikeaan naiseen huonoimpanakin päivänä. Jos en huonoimpana päivänä iske tarpeeksi kipinää, niin paras varmaan kokeilla jonkun toisen kanssa.
        Ja huonoimpanakin päivänä seksikäs nainen on seksikäs, vaikkei siitä niin ehkä jaksa innostua. Kyllä sen silti tajuaa jos naisessa on sitä jotain. Vaikka omasta käytöksestäni kiinnostus ei ehkä välitykään.

Ja kun noita suht oikean ikäisiä ja kivan näköisiä naisia tulee vastaan joka päivä, niin miksi sitä yhtä pitäisi jäädä raaputtelemaan? Todennäköisemmin uskon löytäväni aarteen kun menen suoraviivaisesti sitä kohti ilman taka-askelia.

En usko että sinun kannattaakaan jäädä raaputtelemaan. Olet ehkä niin hyvä ihmistuntija, että näet kerralla mikä on homman nimi? Minulla itselläni on se kokemus, että laimeahkosta ensitapaamisesta huolimatta olen kokenut niitä kipinöitä. Esimerkiksi miehen ujous, ja sitä kautta vähäpuheisuus ja hermostunut ja torjuva ruumiin kieli ovat karkottaneet kipinät, ja sitten kun pahin ujous ja kankeus on karissut, onkin iskenyt ja kunnolla.

Kuten sanoit, tajuat jos naisessa on sitä jotain, vaikka omasta käytöksestä kiinnostus ei välittyisikään. Tuollaisessa tilanteessa nainen ehkä juuri kokee, että kipinät puuttuvat täysin? Eli ei näe sinne seuraaviin mahdollisiin treffeihin asti? Mielestäni kipinöihin tarvitaan myös tunne molemminpuolisesta kiinnostuksesta. No joo, pitää rientää töihin.

Nainen 35

• mies32
        Raaputtelua kirjoitti:

En usko että sinun kannattaakaan jäädä raaputtelemaan. Olet ehkä niin hyvä ihmistuntija, että näet kerralla mikä on homman nimi? Minulla itselläni on se kokemus, että laimeahkosta ensitapaamisesta huolimatta olen kokenut niitä kipinöitä. Esimerkiksi miehen ujous, ja sitä kautta vähäpuheisuus ja hermostunut ja torjuva ruumiin kieli ovat karkottaneet kipinät, ja sitten kun pahin ujous ja kankeus on karissut, onkin iskenyt ja kunnolla.

Kuten sanoit, tajuat jos naisessa on sitä jotain, vaikka omasta käytöksestä kiinnostus ei välittyisikään. Tuollaisessa tilanteessa nainen ehkä juuri kokee, että kipinät puuttuvat täysin? Eli ei näe sinne seuraaviin mahdollisiin treffeihin asti? Mielestäni kipinöihin tarvitaan myös tunne molemminpuolisesta kiinnostuksesta. No joo, pitää rientää töihin.

Nainen 35

Nojoo, myönnän, että voisivat ne kipinät joskus iskeä myöhemminkin. Kyllähän tuota on joskus esimerkiksi opiskellessa käynyt ainakin ihastumisen tasolla, että jotain tyttöä ei ensimmäisenä vuonna juuri huomannutkaan, mutta seuraavana vuonna jo ihastui vaikkei välttämättä ollut yhtään sen enempää tekemisissä kanssaan.
        Riippuu tietysti myös siitä, että paljonko on treffiseuraa tarjolla. Jos on mahdollisuus lähteä heti kohta uuden treffikumppanin kanssa treffeille, ei ehkä kannata siihen kipinättömään tuhlata aikaa. Mutta jos se kipinätön on kylän ainoa potentiaalinen kumppani, ehkä sitä täytyy pidempään yrittää lämmitellä.
        Tosin itselläni kaupunkiympäristössä kun niitä kipinöitä ainakin ulkoisen olemuksen perusteella iskee päivittäin, niin tuntuisi typerältä alkaa treffikumppanista väkisin niitä kaivamaan. Se tuntuisi "tyytymiseltä", että väkisin yrittäisi seurustella jonkun itselleen huonomman kanssa, vaikka oikeasti haikailisi niiden ihastusta-ensisilmäyksellä-juttujen perään.

Enkä ole yhtään varma omasta ihmistuntijuudetani verrattuna sinuun. Ehkä tässä on kyse myös ulkonäkökeskeisyydestä tai halusta kokea Hollywood-tyylinen ensisilmäysrakastuminen?

Ymmärrän, että on haitaksi treffeillä jos nainen ei tajua minun kiinnostustani, mutta toisaalta sitä "tosirakkautta" Hollywood-tyyliin etsittäessä naisen kuuluu vähän ihastua minuun siitä huolimatta. Jos ei ihastu, niin ilmeisesti olemukseni ei ole hänelle tarpeeksi vetovoimainen, joten ihan 100% roihua ei syntyisi kuitenkaan.

• djggglf
        mies32 kirjoitti:

Nojoo, myönnän, että voisivat ne kipinät joskus iskeä myöhemminkin. Kyllähän tuota on joskus esimerkiksi opiskellessa käynyt ainakin ihastumisen tasolla, että jotain tyttöä ei ensimmäisenä vuonna juuri huomannutkaan, mutta seuraavana vuonna jo ihastui vaikkei välttämättä ollut yhtään sen enempää tekemisissä kanssaan.
        Riippuu tietysti myös siitä, että paljonko on treffiseuraa tarjolla. Jos on mahdollisuus lähteä heti kohta uuden treffikumppanin kanssa treffeille, ei ehkä kannata siihen kipinättömään tuhlata aikaa. Mutta jos se kipinätön on kylän ainoa potentiaalinen kumppani, ehkä sitä täytyy pidempään yrittää lämmitellä.
        Tosin itselläni kaupunkiympäristössä kun niitä kipinöitä ainakin ulkoisen olemuksen perusteella iskee päivittäin, niin tuntuisi typerältä alkaa treffikumppanista väkisin niitä kaivamaan. Se tuntuisi "tyytymiseltä", että väkisin yrittäisi seurustella jonkun itselleen huonomman kanssa, vaikka oikeasti haikailisi niiden ihastusta-ensisilmäyksellä-juttujen perään.

Enkä ole yhtään varma omasta ihmistuntijuudetani verrattuna sinuun. Ehkä tässä on kyse myös ulkonäkökeskeisyydestä tai halusta kokea Hollywood-tyylinen ensisilmäysrakastuminen?

Ymmärrän, että on haitaksi treffeillä jos nainen ei tajua minun kiinnostustani, mutta toisaalta sitä "tosirakkautta" Hollywood-tyyliin etsittäessä naisen kuuluu vähän ihastua minuun siitä huolimatta. Jos ei ihastu, niin ilmeisesti olemukseni ei ole hänelle tarpeeksi vetovoimainen, joten ihan 100% roihua ei syntyisi kuitenkaan.

On tossa jutussa ihan pointtikin, mutta taidat silti elää prinssinä.

• .............

Älä ota sitä kenen kanssa voi elää. Ota se ketä ilman et voi elää

• insinööri12

Naisen parisuhde-elämän kriisi tässä hyvin realisoituu. Naisen markkina-arvo perustuu kauneuteen. Kauneus taas karisee 20-vuotiaasta eteenpäin mentäessä tasaisen varmasti siten, että 35-46-vuotias nainen ei ole enää minkään arvoinen (siis parisuhdemarkkinoilla). Jotkut tosin säilyvät pidempään ja toiset taas rupsahtavat jo nuorena.

Samaan aikaan kun siis oma taso putoaa, vaatimustaso miesten suhteen kasvaa. 16-vuotiaana neitsyyden saa viedä tarkkisluokan tauno. 20-vuotiaanakin kelpaa vielä pari vuotta vanhempi opiskelukaveri. Omassa ikäluokassani 22-25-vuotiaat naiset potkivat urakalla poikaystävät pihalle ja alkoivat elää omaa elämäänsä säätäen alfaurosten kanssa. 35-vuotiaana peli on ohi. Omaa vaatimustasoa ei täytä enää läheskään se jäljellejäänyt miesryhmä, jota vielä kiinnostaisi.

Keski-ikäiset ja vanhat naiset siis ovat yksin (varsinkin pääkaupunkiseudulla). Nuorilla tytöillä on hauskaa. Katsokaa vaikka ympärillenne näin se menee. Ohjelman naisilla parasta ennen meni jo umpeen ja elämä vanhana piikana on varmistunut.

• näin täää että näin

Tosiaankin ei se tällä naisella näy leikanneen ainakaan se mitä miehet naisessa arvostaa. Suuret luulot vaan on omasta korkeasta älystään kun on niin kauhiastas koulutettukkin, peräti yliopisto ja tohtori. Mikä on muuten tohtorin ala ? Arvaan kyllä mitä aloja se ei ole.

• Hyvähyvähyvähyvä

Olipa mukava katsoa viimeinen jakso, jossa paljastui, että kolme naista ainakin löysi hyvän miessuhteen (osa perusti jo perhettäkin) ja kaksi muutakin jatkavat tyytyväisinä elämäänsä. Kiitos Ylelle hyvästä ja analyyttisestä sarjasta.

• mustispeppers

Tuosta ihan vikasta jaksosta tuli mieleen, että on niitä kunnon miehiä sittenkin :) Vaikka näitä tämän keskustelupalstan juttuja kun lukee, niin itku meinaa päästä.

• äaksdvmmmmmmv

Miesparat.

• ååååååälööööööööpppp

Se onkin tämä erittäin hyvä ohjelma siksi kun siinä niin räikeällä tavalla näkyy se minkälaisia naisemme tässä feministipropakannan kyllästämässä maassamme ovat.

Voihan mooses. Näiden naisten parasta ennen päivä naisena on mennyt jo aikoja sitten jos heillä koskaankaan kovin hyvä päivä p/s-markkinoilla on ollut. Toki miehiä varmasti ovat nussijoikseen saaneet silloin joskus kun nuoruuden kauneimmillaan ovat olleet.

• Kidjfajfsaijdigaijs

Aivan ihania ja hurmaavia naisia ihan jokainen! Ja omanlaisiaan. Ei kai meistä kukaan lie täydellinen ole? Kaikkea hyvää teille Ihanille Naisille ;)

• KunnonIhmisiä

Komppaan täysin! Ihmetellä täytyy, että kyseiset naiset ylipäätään ovat säilyneet sinkkuina noin pitkään. Helmiä! Vaan ehkei riittävän hyviä miehiä vain ole heidän kohdalleen sattunut...

• löysikö parinsa ?

Mites kävikään Ritulle ?

• ätmi

Tarinalla oli onnellinen loppu.

• ytmi
        ätmi kirjoitti:

Tarinalla oli onnellinen loppu.

sinkkuus loppui.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5784
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1947
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1379
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      1202
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1115
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1067
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      66
      1039
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      143
      1036
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      50
      1012
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      975
    Aihe