Hjallis ja Soini

Keskustelivat äsken Maikkarilla. Hjallis kysyi, mikä on oikeasti tärkeää. Soini vastasi jotakuinkin, että vanhustenhoito. Kappas, ei ollutkaan Nato, EU, Sote jne...

Minusta näyttää vähän (eikä niin vähääkään), siltä, että suomalaisten enemmistön huoli on se, miten MINULLA itselläni menee vanhana. Riippumatta siitä, miten olen itse siihen varautunut.

Kysymys siis kuuluu: Kuka vaihtaa sinun vaippasi ja lusikoi puuron suuhusi ja kenen rahoilla?

13

69

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssssi

Kai se nyt sanoi niin, kun siellä on sen äänestäjäkunta. Jokainen ihminen tajuaa kuitenkin, että tärkein on aina uusin sukupolvi, lapset. Ja heti sen jälkeen sitten kaikki muut, jotka ei kykene itsestään huolehtimaan ja oikeestaan nekin, jotka kykenee.

• Eli sinulla on lapsia, jotka oletettavasti pitävät sinusta huolta? Entäs jos sinä suututat ne tai ne muuttavat Numibiaan?

• ssssi
        Ratikkakuski kirjoitti:

Eli sinulla on lapsia, jotka oletettavasti pitävät sinusta huolta? Entäs jos sinä suututat ne tai ne muuttavat Numibiaan?

En ajatellut asiaa omakohtaisesti. En ole niin taktikoiva että hankkisin lapsia siksi että olettaisin niiden huolehtivan minusta vanhana. Se vaan ei mene nykyään niin, kun nykyään asutaan kaupunkitupperoissa ja muutetaan työn perässä vaikka Geneveen tai Kuwaitiin. Ei auta muu kun tehdä jalkakyykkyjä 20 kg:n kuulalla ja toivoa parasta. Sulle raskaampi kuula.

• näinpä..

Minun lapseni hoitavat,toivottavasti. Siksi haluan taata onnellisen lapsuuden lapsilleni, että he huolehtisivat myös minusta tulevaisuudessa.

• Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Minä haluan tarjota lapsilleni onnellisen elämän sikäli kuin se itsestäni riippuu ihan siksi, että onnellinen elämä on kiva juttu. Ei siitä mitään kiitollisuuden velkaa synny.

• Tietenkin työhön kyk

.

Tietenkin työhön kykenevät suomalaiset itse kuten tähänkin asti

.

• Kun en enää saa lusikoitua omaa puuroani, saa muhun ihan vapaasti käyttää Usan orjuuden aikaisia menetelmiä. Joko tuupata kalliolta alas tai syöttää jotain myrkkyä. Joku päivä oli Ilta-Scheissessa lööpinen Näin elät 100-vuotiaaksi. No ei kiinnosta.

Lapsista ja vanhuksista pitää pitää huolta, se on osa inhimillisen sivistysvaltion olemusta. Jos huoltosuhde jatkaa heikkenemistään vielä pitkään, ja julkisen sektorin rahoitus vaikeutuu/pienenee koko ajan, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että omaiset pitävät huolta tai sitten vanhukset jäävät heitteille. Ellei jotain valtion ja kuntien nyt rahoittamia toimintoja kokonaan ajeta alas, ja priorisoida.

Ihan mielenkiintoinen ajatus, että huoli vanhuksista on itse asiassa huolta omasta kohtalosta vanhana. Radio Jerevanin juttu neukkulan politbyroon kokouksesta voi hyvin olla totta. Rahat oli tiukilla ja politbyroossa keskusteltiin panostetaanko loput vanhustenhuoltoon vai lastentarhoihin. Päätös oli vanhustenhuoltoon, koska "tuskin meistä kukaan lastentarhassa päiviään päättää." Ehkä suomalaiset poliitikot ajattelee samalla tavalla.

• No sitähän minäkin. Hoivavietin perimmäinen tarkoitus on oman hyvinvoinnin turvaaminen elämän loppupäässä.

Seuraava kysymys on, että mikä siitä tekee joko itsekkään tai epäitsekkään?

• ssssi
        Ratikkakuski kirjoitti:

No sitähän minäkin. Hoivavietin perimmäinen tarkoitus on oman hyvinvoinnin turvaaminen elämän loppupäässä.

Hoivavietti on ihan eri asia kuin oman hyvinvoinnin turvaaminen sitten kun on vanha.

Jostain syystä kuolaava vanhus ei vaan ooe ollenkaan yhtä hellyttävä kuin kuolaava vauva.

• Ratikkakuski kirjoitti:

No sitähän minäkin. Hoivavietin perimmäinen tarkoitus on oman hyvinvoinnin turvaaminen elämän loppupäässä.

Kyse pitäisi olla ihmisyyden olemuksesta. Onko itseisarvo nyt ja tulevaisuudessa, että niistä huolehditaan, jotka ei itse siihen pysty? Jos on, vanhustenhuoltokin pysyy siedettävässä kunnossa. Sama tietysti toteutuu myös niin, että jokainen päättäjäsukupolvi ajattelee itseään ja siksi pitää vanhustenhuollon kunnossa. Olisi silti todella vaarallinen perusta, sillä vanhuus ja kuolema ovat suuria demokraatteja, kaikille edessä vuorollaan. Mutta entä jotkut muut palvelut? Kun eivät kosketakaan enää henkilökohtaisesti kaikkia tai edes suurta osaa. Voi muodostua ryhmiä, joista kukaan ei välitä.

• ssssi
        bravo.bravi kirjoitti:

Kyse pitäisi olla ihmisyyden olemuksesta. Onko itseisarvo nyt ja tulevaisuudessa, että niistä huolehditaan, jotka ei itse siihen pysty? Jos on, vanhustenhuoltokin pysyy siedettävässä kunnossa. Sama tietysti toteutuu myös niin, että jokainen päättäjäsukupolvi ajattelee itseään ja siksi pitää vanhustenhuollon kunnossa. Olisi silti todella vaarallinen perusta, sillä vanhuus ja kuolema ovat suuria demokraatteja, kaikille edessä vuorollaan. Mutta entä jotkut muut palvelut? Kun eivät kosketakaan enää henkilökohtaisesti kaikkia tai edes suurta osaa. Voi muodostua ryhmiä, joista kukaan ei välitä.

Ihmisyyden olemus on se, että sua ei ollenkaan huvita pestä tuntematonta housuihinsa paskonutta vanhusta, joka puree ja lyö.

• kuhan höpötän

Aivan, johan on nähty. Lait ja asetukset on hyviä, kun ei koske itseään. esim. kansanedustajat. Viimoiseen kysymykseen itse varmaan, mutta tod.näk. sitä päivää ei näe. Sillä kun perusterveyshuolto on lakkautettu ja päivystykseen pitää soittaa aika, jossa punnitaan onko tarpeeksi sairas tulemaan sinne. Kelasta tilattavalla taksilla. Veroja olen maksanut n. 27 vuotta. Eläke yhtiöt sijoittavat pörssiin, varmaan nekin on silloin jossakin pörssi kuprussa mennyt nurin. Ovelaa minne ne kaikki rahat katoaa. Kelakin kehui miten miljardi säästettiin lääkevaihdolla, miten monelle ihmiselle siitäkin on ollut haittaa ja yli määräisiä terveskeskus käyntejä. Vuan yritän pirruuttaankin sinnitellä. Kyll maar kannattaa niit rahoi sijotella sinne kreikkaan, kun sokkeetkin siellä ajjaa taksii. Siel osataan jalo työnteon taito ja rehellissyys.

• Kuolleita raahataan:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2668
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2137
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1721
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1528
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1288
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1210
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      979
    10. 128
      931
    Aihe