Ollaan seurusteltu kuukausi,

mielipiteitä?

mies ei vieläkään ole vaihtanut facebook-statustaan varatuksi. itse en ole facessa, mutta ihmettelen vaan. Mitä tämä merkitsee? milloin se yleensä vaihdetaan?

19

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu,

se vaihdetaan sitten, kun akka alkaa siitä naputtaa.

• vaikken tuommoisen käytöksen kannalla ookkaan niin kuukausi on kuitenki sen verran pieni aika että ei ihan vielä syystä tai toisesta halua asiaa julkistaa, haluaa edetä hitaasti tms.. itse tekisin ihan samalla tavalla. jos se ei muita yritä tai kertoo muulla tavoin olevansa varattu, nimenomaan facessakin, niin eihän siinä mitään. kääntöpuolena tietysti aina se ettei ota sua vakavasti.

• Ollaan seurusteltu

kohta neljä vuotta, enkä vieläkään ole vaihtanut statukseksi varattu.

• mä olen mies

Kaikki ei välttämättä halua jakaa sinne omia yksityisasioitaan muiden ihmisten nähtäväksi. Monet salaavat muutenkin suurimman osan henkilökohtaisista tiedoistaan, niinkuin minäkin. Se ei välttämättä tarkoita mitään :D

• lifemocker

tarkoitatkai, että olette TAPAILLEET kuukauden

• ap.

Olemme tapailleet joka päivä ja olemme olleet joka päivä yhteyksissä. Nyt olen viikon asunut hänen asunnossaan, maksetaan vuokra puokkiin jne. Kyllä minä, hän ja kaikki kaverit vanhemmat ym. ajattelee, että me seurustellaan.

• Ehkä se näkyy vain kavereille? Itselläkin kai näkyi jossain vaiheessa pelkästään niin. Eipä ole koskaan tullut mieleen noi mainitsemiset, kun ne yleensä muutenkin tietää fb-kavereista, (jossei status muutu), mutta kun nyt katsoin muutaman tiedot, niin vaikka ehkä 70% fb-kamuistani on varattuja(?), niin varatuista ehkä 30:lla %:lla oli mainittu että parisuhteessa tai naimisissa, vaikka siis joku olis ollut tietämäni mukaan 10v. naimisissa. Toisaalta nämä, joista ei ole mainintaa "varattu", kuitenkin laittelevat kumppanistaan kuvia ja mainintoja vähän väliä, että tuskin yrittävät asiaa salata. Oikeastaan taitaa olla niin, että se merkitään, jos jostakusta tulee sinkku, ennen ei ole mitään ja yhtäkkiä tulee sinkku-status. Eli jos ei ole mitään merkintää, on mun kavereissa yleensä varattu.

En siis ottaisi kovin raskaasti tuollaista, ton merkitsemisestä on niin eri käytäntöjä. Kyllä fb-kamut yleensä tietää, mikä on tilanne. Sitten vielä tuo seikka, mikä mainittiinkin: kaikki ihmiset eivät halua kertoa netissä itsestään. Mulla on muutama hyvä kaveri, joka ei halua jättää mitään jälkeä itsestään nettiin, osa fb-kavereista ei myöskään halua laittaa oikeaa ikäänsä, joku ei oikeaa nimeään jne fb:hen. Netti on kuitenkin vain netti, ei sillä lailla todellinen maailma. Netissä näkymisestä voi olla haittaakin pidemmän päälle.

• ap.

Taidat olla oikeassa. Poikaystäväni sanoo, että facebook on vain pölinäpaikka ja fb-pelipaikka kavereiden ja puolituttujen kanssa. Osa sen kavereista/tutuista on siellä ihan feikkinimellä, osa oikeista kavereista ei edes ole fb.ssä. Sukulaisiakaan ei sillä ole kavereina siellä.

• ap. kirjoitti:

Taidat olla oikeassa. Poikaystäväni sanoo, että facebook on vain pölinäpaikka ja fb-pelipaikka kavereiden ja puolituttujen kanssa. Osa sen kavereista/tutuista on siellä ihan feikkinimellä, osa oikeista kavereista ei edes ole fb.ssä. Sukulaisiakaan ei sillä ole kavereina siellä.

Mulla ainakin sukulaiset ja kaverit tietävät mun oikeat asiat. Fb on vain pintaa, minkä haluaa jakaa laajemmalle yleisölle, valikoituja, ehkä aika neutraaleja sirpaleita omasta elämästä. Jos jotain oikein onnellista tai kamalaa tapahtuu, mä en mene sitä fb.hen julistamaan. Joillekin fb:ssä olijoille kyllä, mutta mielummin esim. puhelimitse, en facessa.

• jotenki oon saanu sellaisen kuvan että ne jotka pitää fb:tä jonain leikkikenttänä pelkästään feikkinimillä sun muilla niin ei niitä voi tosielämässäkään vakavasti ottaa.

• yb out..

Syy johonkin nimiväännökseen tai lempinimeen voi olla myös se, että ei ota koko fb:tä vakavasti tai ei halua, että kaikki pikkuserkut ja kumminkaimat pyytää kamuiksi, kun ei tee muuta fb:ssä kuin linkittelee höpöjä juttuja tai musiikkia, pelaa pelejä.

• yb out.. kirjoitti:

Syy johonkin nimiväännökseen tai lempinimeen voi olla myös se, että ei ota koko fb:tä vakavasti tai ei halua, että kaikki pikkuserkut ja kumminkaimat pyytää kamuiksi, kun ei tee muuta fb:ssä kuin linkittelee höpöjä juttuja tai musiikkia, pelaa pelejä.

ihan tyhmää, jos pelejäki haluaa pelata niin pelaa vaikka pasianssia tai muita pelejä muilla sivuilla, onhan noita nettiki pullollaan. on mullaki kavereita joita ei loistavilla puhelahjoilla oo siunattu vaan jotka harvoin jotain sanoo tai linkittää mutta silti ovat reilusti omalla nimellä. ja eihän se missään oo määrätty että pitäis kavereiksi kaikki ottaa jotka on kutsun laittanu.. seki sinällään ihan hölmöä koska eikö se nimenomaan fb:ssä ajatuksena oo se että kavereita ollaan tuttujen kans, ei nyt silti ihan kaikkien esim. ne sukulaiset mutta kuitenki. puhelimet sun muut sitte viestintää varten jos pakko pulista.

voihan sitä sitte poistaa listalta jos ei miellytä, estämiset sun muut jaottelut kans.

• yb out..
        LaRito kirjoitti:

ihan tyhmää, jos pelejäki haluaa pelata niin pelaa vaikka pasianssia tai muita pelejä muilla sivuilla, onhan noita nettiki pullollaan. on mullaki kavereita joita ei loistavilla puhelahjoilla oo siunattu vaan jotka harvoin jotain sanoo tai linkittää mutta silti ovat reilusti omalla nimellä. ja eihän se missään oo määrätty että pitäis kavereiksi kaikki ottaa jotka on kutsun laittanu.. seki sinällään ihan hölmöä koska eikö se nimenomaan fb:ssä ajatuksena oo se että kavereita ollaan tuttujen kans, ei nyt silti ihan kaikkien esim. ne sukulaiset mutta kuitenki. puhelimet sun muut sitte viestintää varten jos pakko pulista.

voihan sitä sitte poistaa listalta jos ei miellytä, estämiset sun muut jaottelut kans.

Nojoo, mutta jos on vaikka lempinimi, jonka tietyt kaverit joiden kanssa haluaa fb:ssä viestitellä tietää. Nojoo, mitäs mä näistä jauhan , ei mulla ole kuin yks sellainen fb-kaveri:D Mut tiedän myös, että joskus joku julkkis ei käytä sitä taiteilijanimeä fb.ssä vaan jotain vaikka tyttönimeä tms.ettei tule muuta kuin "oikeita" kamuja.. Syitä on monia..

• En mä tiiä tarkoittaako se mitään. Tuskin.
      Itse nykyisen jutun alkuvaiheessa poistin "sinkku" statuksen sieltä. En minä mitään varattua sinne laittanut, tyhjää vaan... Muijalla tuo sinkku on siellä yhä edelleen, mutta en minä siitä mitään mene tulkitsemaan. Kenties tuolla ei vaan edes ole käynyt mielessä vuosikausia seisseen statuksen päivittäminen.

Ihan samahan se teksti kai siellä on.
      En minä ole itsekään vielä 5 kuukaudessa saanut päähäni varattua laittaa, vaikka sinkku en statukseltani olekaan. Ja nyt kun tämän aloituksen inspiroimana kävin katsomassa mitä muijalla lukee, niin täytyy kyllä todeta, että oishan se aika koomista laittaa varattu, kun toisella lukee sinkku, vaikka kuinka olisi vain asiaa ajattelematta olemisen syytä. Luulisi että tuo varattu status sitten, kun sinne on valmis yhdessä laittamaan " Parisuhteessa käyttäjän ***** *********** kanssa"...

• Tai oikeastaan epäien tämän naisen kohdalla statuksen muuttamatta jäämisen syyksi sen, että ei halua asiaa millään tavalla julkistella, kun jos se sit kusee alkumetreillä, niin julkista on sitten tuokin.

Mikä on ihan hyvä syy olla muuttelematta ihan heti niitä, vaikka sen sinkku-statuksen poisto onnistuu kyllä vähin äännkin.

• Nääh... Vitut feisbuukista. The Palstallahan sitä parisuhdestatusta kuuluu kuuluttaa jatkuvalla syötöllä ja apinan raivolla.

Ihan vaan mielenkiinnosta, että miksi se feisbuuk-parisuhdestatuksen näkyminen on niin tärkeää? Sitä en vaan millään meinaa ymmärtää. "Sinkku", "parisuhteessa", sitten taas "sinkku" jne... Mitä järkeä siinä on? Tai noh, onhan siinä se järki, et muutkin näkee sen. Mutta silti... Mitä väliä muilla, jos ei itsekään tiedä missä menee ja vastauksia täytyy etsiä täältä...?

• ap.

Kysyin ihan siksi, että alkoi kiinnnostaa, mutta eipä sillä näköjään ole kauheasti väliä, vastauksista päätellen, mikä se status on. Ei ihmiset usko niitä, tai perusta tietoaan sen varaan ilmeisesti.

• Parikin huvittavaa tapausta viime aikoina kun naimissa oleva tyyppi on päivittänyt faceen siviilisäätynsä ja se pölähtää siihen aikajanalle ko. päivämäärällä sydämen kanssa ja onnitteluja virtaa. Naimisiin ovat menneet jo joskus 90-luvulla. Yksi laittoi hätääntyneenä päivityksen perään, että mä oon menny naimisiin jo 20 vuotta sitte, älkää hyvät ihmiset onnitelko. Sama muija o edelleen. Huonommin tuntevat tietysti luuli että on eronnut ja kipittänyt uudestaan naimasille.

Eli ei tosiaan merkkaa yhtään mitään.

• Oasis

Itse en ole koskaan päivittänyt parisuhdestatustani. En koe tarvetta lähteä ilmoittelemaan eroista tai uusista suhteista sen kummemmin. Ne keiden haluan tietävän, saavat kyllä tietää muutenkin.

Ei siis välttämättä merkitse yhtään mitään, jollei status vaihdu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      631
      2713
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2140
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      420
      2113
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      79
      1799
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1739
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1560
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1322
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1207
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1130
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      58
      1048
    Aihe